Huhtikuun hurmurit 2016 *Helmikuussa*

Mulla taas puolestaan oli viimeyö ihan karsee.. pissalla ravasin vähän väliä,ja 4 aikaan vielä katoin kelloa kun en ollu nukahtanut..huoh! No jossain vaiheessa yötä sain päähäni idean,että nyt ois hyvää aikaa varata kirppispaikka ja viedä kaikki ylimääräinen roina myyntiin.. :) niitä juttuja puuhastelemaan siis lähipäivät nyt :)
-Katjuska rv 31+3
 
Sympatiat huonounisille! <3 Mä nukun ainakin viikonloppuisin yleensä tosi hyvin, työpäivinä välillä saattaa olla kamalia öitä, mutta onneks niitä ei ole liian montaa ollut putkeen, niin jaksaa.

Hei Obsidanin eli raudan syöjät! Onko teillä ollut ummetusta ja miten ootte selvinny siitä? Oon alkanut nyt miettii, että sekin on varmasti ollu oma tekijänsä tässä mahakivussa, ihan hirveä kyllä tämä ummetus! Vähennän nyt että syön joka toinen päivä, tai vois jopa ottaa nyt parikin päivää taukoa että sais suolen kuntoon... Ei meinaa edes tuo Dupholac auttaa. Tänään laskiaissunnuntain kunniaksi syötiin yhdet itse tehdyt laskiaispullat ja mietoa espressoa, niin se oli ainoa joka autto. :D Jos ketään kiinnostaa tämmöset paskajutut. :poop::ROFLMAO::LOL::X3:

Tuo kirppispöydän laittaminen kuulostaa kivalta idealta. Harmi kun meillä ei tällä hetkellä ole autoa, olis vaikea kuskata tavaraa. Itteäkin kun houkuttelis viedä turhaa vaatetta sun muuta kirppikselle tai kierrätykseen sitten muualle!
 
Huomenta vaan, tai johan tässä on neljä tuntia oltu hereillä.. Nyt se yöheräily on tainnut tulla jäädäkseen, harmi, sillä niin pitkään sain nauttia kokonaisista öistä. Illalla hyvää asentoa ei löydy närästyksen ja kamalien nivuskipujen takia ja vessaan herään ainakin kerran yön aikana. Nyt vielä muutamana yönä olen aamuyöllä herännyt supistuksiin, joiden jälkeen syvään uneen nukahtaminen on mahdotonta.

Kauhulla odotan viimeisiä työviikkoja, muutenkin raskas työ yhdistettynä liitoskipuihin, huonoihin nukuttuihin öihin ja lisääntyneisiin supistuksiin.. Toisaalta tekisi mieleni luovuttaa, saisin sairaslomaa varmasti heti. Toisaalta luonto ei millään antaisi periksi, ja haluaisin sinnitellä loppuun asti ja jäädä hyvällä omallatunnolla äitiyslomalle.

Hauska huomata, että tälläinen muutosvimma on melko yleistä tässä vaiheessa raskautta.. :D kirppispöydät, pienet rempat ynnä muut. Samaa tunnistan myös itsestäni, ja niin on taas viikonlopun aikana ollut pakko päivittää kämpän ilmettä mm. uusin verhoin ja huonekaluin. Oikein sormet syyhyää puuhailla ja kokoajan mietin uusia muutosideoita! Mies parka, minkä pyörremyrskyn kanssa joutuu asumaan. :D
 
Hei Obsidanin eli raudan syöjät! Onko teillä ollut ummetusta ja miten ootte selvinny siitä? Oon alkanut nyt miettii, että sekin on varmasti ollu oma tekijänsä tässä mahakivussa, ihan hirveä kyllä tämä ummetus! Vähennän nyt että syön joka toinen päivä, tai vois jopa ottaa nyt parikin päivää taukoa että sais suolen kuntoon... Ei meinaa edes tuo Dupholac auttaa. Tänään laskiaissunnuntain kunniaksi syötiin yhdet itse tehdyt laskiaispullat ja mietoa espressoa, niin se oli ainoa joka autto. :D Jos ketään kiinnostaa tämmöset paskajutut. :poop::ROFLMAO::LOL::X3:
Laitan vielä erikseen näistä paskajutuista. :poop::D Oliko sulla radi-ruokavalio vai sekoitanko nyt täysin? Kuinka paljon siihen sisältyy kuituja mm. leivän muodossa? En itse käytä siis rautalisää, enkä ole hirveästi tutustunut radi-ruokavalioon. Tuli vain mieleeni, että itselleni on ollut elimistön toiminnan kannalta todella tärkeää syödä paljon kuituja nimenomaan leivän muodossa, ruisleivän tai näkkileivän mieluiten. Sen lisääminen on auttanut. Entäpä liikunta, kuinka paljon olet pystynyt liikkumaan?
 
Paskajutuissa muuten kuidun syömisen lisäksi olennaista on juoda riittävästi vettä, muuten kuidut vaan pahentaa! Mä syön Retaferia, kaikki rauta vetää mahan kovalle, mutta kun muistaa juoda niin se vähän helpottaa. Sain myös tutulta vinkin syödä porkkana- ja kurkkuraastetta ja kappas, se auttaa! Nimenomaan raasteena. Syön kyllä myös turkkilaista jogurttia paljon ja nyt kun oli parin päivän tauko kun en ehtinyt ostaa lisää niin heti meni maha ihan kovaksi (n)
 
Huomenta kaikki! Täällä nukutaan vielä hyvin jos vain tietyt ehdot täyttyvät :) nukahtaa pitää hetkellä kun vauva ei möyri hirvesti, pissalle pitää herätä ennen neljää ja aamuyöhön ei saa tulla herätyksiä :D
Tuttava sai toissailtana vauvan käynnistyksellä. Viimeisessä neuvolassa todettiin että vauva ei ollut kasvanut viimeiseen 4 viikkoon ja asia tarkistettiin ultralla. Pieni vauva vaikka istukka toimi normaalisti. Heti käynnistykseen ja pian syntyi 2,3 kiloinen vaavi. Oli toinen sotkenut napanuoransa solmuun eikä saanut enää sen kautta tarpeeksi ravintoa. Nyt syö tunnin välein ja voi hyvin! Onneksi tässäkin tapauksessa toimittiin heti ja asiantuntevasti!

Laskiaissunnuntai... Jospa sitä könyäis käymään pienellä kävelyllä ja sit päikkäreille :D

Nöösikkä 31+ 3
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Moikka! Arvatkaa mitä? Mun ihanat sukulaiset ja ystävät yllätti mut eilen ja järkkäsi baby showerit!♡ oli aivan ihanaa!♡ Ohjelmassa oli mun hierontaa, leikkimielisiä pelejä, ihania herkkuja ja itselleni ja beibille lahjoja♡ sain muun muassa sellaisen vaippakakun, vauvalle itsetehtyjä neulottuja vaattteita tms. :)Tuli kyllä itselle täysin yllärinä, mun mieskin oli ollu osana suunnitteluissa, että oli saanu mut järkättyä paikalle silloin :D
Tuli kyllä just oikeaan saumaan, kun tuntuikin, että tartten vähä piristystä.

Täällä tänään aika lauha keli ja räntää satelee. Jospa tästä hyvin lähtis ens viikko käyntiin :)
Hyvää laskiaissunnuntaita kaikille! :)
Anscu ja Pikkuinen 32+5
 
Mä taas nukun melkeinpä paremmin arkisin kuin viikonloppusin. Tosin viikonloppusin on ihanaa tietty, että saa rauhassa möyriä aamusin ennen nousemista, kun muuten kello soi aina arkisin viiden jälkeen. Mutta nytkin pe-la yönä heräsin tasaisesti kahden tunnin välein vessaan viisi kertaa, ja la-su yönä kuusi kertaa :D Silti koen, ettei se sinänsä oo vaivaks nyt kun saan kuitenkin unen heti uudestaan :)

Mä ostin tänään parin imetysliivisetin kun oli suht löysät ja mahtuu kyllä monta kuppikokoa vielä. Nekin kyllä oli isoimmat XL kokoiset mutta onneksi varmaan mulle riittävät. Sit ostin ekat kunnon isot "mummokalsarit" tuleville loppuviikoille (y)

Viikonloppu on taas ollut ihan kivutonta oloilua ja joka päivä oon pystynyt käymään urheilemassakin. Sitä ei koskaan tiedä millon ne supistukset on kivuliaita ja millon ei. Onneksi ens viikolla lääkäri vielä tarkistaa ettei paikat oo pehmenneet. En ees haluu miettii jos joutuis johki pakkolepoon, menis loppuaika kyllä toooooosi hitaasti. Uskon vahvasti kaiken olevan kunnossa kun nyt taas kolmisen päivää ei oo kovia kipuja ollut :)
 
Ihana kyllä tommoset yllätys vauvajuhlat :love: Mullakin oli sillon 1kk siten vauvajuhlat, josta kyllä tiesin, mutta en tienny ohjelmaa. Ihanat ne oli silti vaikka tiesi etukäteen :D

Mä en syö rautaa, mutta silti mua vaivaa toi ummetus:ROFLMAO: Syön luumuja, luumupilttejä, paljoin kuituja ja yritän liikkua ja juoda vettä :D Silti vaan ummettaa, joten mulla on käytössä sitten myös semmosta nestemäistä ummetuslääkettä. Kyllä noilla oon saanu :poop: irtoomaan :ROFLMAO:

Täällä on tänään vähän maalailtu. Sitten tietysti leivottu laskiaspullia ja syöty niitä :D Ja vauvakin on ollu koko viikonlopun ihan villinä :LOL:

Huomenna sitte ois aamulla heti neuvola :)
 
Ai niin, piti tänne vielä kertoa että aloitin tänään valmistautumisen synnytyksen jälkeiseen elämään ja hankin sellaisen belly bind -liinan... En tiedä kauanko nämä ovat olleet markkinoilla, mutta jostain tälläisestä haaveilin silloin jo 6 vuotta sitten kun edellinen syntyi. Nythän näitä saa vaikka minkälaisia! Toivottavasti toimii......... Sitten joskus :D
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Huomenta! Mäkin ootan jo mun vauvajuhlia, parin viikon päästä olisi tarkotus ne olla kun lähden etelä-Suomeen viikonloppureissailemaan :) Ohjelmaa en itsekään tiedä, ja aikaisemmin en ole babyshowereissa pahemmin ollut, vaikka kavereille tupsahdellut pienokaisia niin aina joku este nähtävästi ollut. Nyt kiva näin ns. tuplasti ensikertalaisena päästä ne kokemaan ;) Ja eniten odotan kaikkien kavereitteni näkemistä, kun kaikki asuu ympäri Suomea niin nyt päästään saman katon alle!

Mäkin oon paljon nähnyt blogeissa ja kuvissa tuosta belly bind-liinasta, mutten oo kuullut tarkemmin käyttökokemuksia. Kerroppas Nöösikkä sitten kun otat käyttöösi :)

Meillä oli viikonloppuna ylimääränen ultra, jossa 50 minsan aikana yritettiin saada kasvoistakin 4D-kuvaa, mutta pikkunen oli niin istukassa naama kiinni ettei lapsivettä siinä välissä pahemmin ollut --> kuvaus ei suorilta onnistunut. Oli mahtavaa nähdä silmien auki-kiinni-liikettä, huulien lipomista ja peukun syömistä :p Paljon potkuili, mutta jalat tiiviisti koukussa, joten kokonaispituutta ei saatu selville, mutta viikkoihin nähden normaali n. 1450g mötkylä siellä oleilee :) Kovin pyöreäpäinen typy siellä tiiviisti ihan pää alhaalla odottelee, tuskin kuulemma hirveästi enää lähtee poukkoilemaan ees taas. Mikä hieman ihmetytti, kun kuitenkin vielä tilaa vipeltää, mutta pää kuulemma todella alhaalla jo odottelemassa. Mukava tietysti kuulla! Nyt kun tiistain ylimääränen lääkäri (liian kivuliaat supistukset tässä vaiheessa) näyttää vielä vihreetä valoa, ettei paikat oo pehmentyneet, niin porskutetaan taas tääkin viikko loppuun asti innokkaasti!
 
Mulla taas on rauta ku rautakuuri laittanu aina mahan löysälle, onneksi nyt ei tarvinnu syödä ku puolen välin paikkeille rautaa, sain käydä aamuisin 3x :poop:..ja nykyäänkin onneksi huilii hyvin, sairaalareissulle otan luumuja ja lakua että uskaltaa synnytyksen jälkeen eka kertaa p*skalle :ROFLMAO:
siksikin miettiny monesti että kannattaakohan rautaa syödä loppuun asti ku kuulemma voi vaikuttaa vauvan keltasuuteen/bilurubiineihin.. Ettei ihan synnytykseen asti kannattas syödä (n)

Täälläkin tulossa jonkinlainen naisten ilta kuhan saan ton viimeisen työputken pakettiin ja jään lomalle eli ensi viikolla :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Mulla olis ollu kaverit vissiin järkkäämässä jotain vauvajuhlia, kun mies hienovaraisesti tiedusteli että mitä sellaisesta tykkään, mut ei,en halua.. Ei oo tuollaiset hössötykset mua varten :D onneks tuli etukäteen puheeksi.
Minä en oo edellisessä-,enkä tässä raskaudessa joutunus syömään rautaa, mutta viimeksi synnytyksen jälkeen meni hemoglobiini niin alas, niin minä join jotain nestemäistä valmistetta, en tiiä johtuiko siitä vai muuten vaan,niin jäätävät ummetukset oli täälläkin. Nyt on maha toiminut hyvin, tietty kun sitä rautaakaan ei tartte syödä. Mulla on hemoglobiini edelleen 142 :D
Katjuska rv 31+4
 
Hanzu en ookkaan tuollaisesta kuullut! :eek: Meillä neuvolassa sanottiin, että nykyään katsotaan hemppa-arvot vain loppuraskaudessa ja että loppuraskaudessa on tärkeä vetää rautaa. Jos on matala hemppa ja menettää verta tarpeeks synnytyksessä niin sitten joutuu verensiirtoon.

Rauta laittaa mulla vatsan ihan löysälle joten en osaa sanoa tuohon ummetus asiaan mitään.. Kräuterblutsaft-valmiste oli ihan ok vatsalle, mutta se ei nostanut hemppaa... Obsidan nosti vähän, mutta se tosiaan pistää vatsan tosi löysälle samoin kuin Retafer.
Sain näytepakkauksen tuollaisia HemoJern-rautanappeja ja nyt on ollut ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana vatsa kunnossa. :eek: Valitettavasti noita ei taida saada vielä Suomesta ja paketti loppui viime viikolla :/ Seuraavaksi olis kokeilussa nuo espanjalaiset raudat... Meillä on kunnon rautavarastot täällä kotona. :cool:

Ruisleivän kanssa kannattaa muistaa, että monille suomalaisille vatsoille se ei sovi! Suomalaiset on herkkävatsainen kansa ja ruis aiheuttaa mukavasti ilmavaivoja, ummetusta ym... Kaura on hellä vatsalle.

Huomenna alkaa jo 33.raskausviikko, alkaa pikkuhiljaa jännittämään millanen tyyppi tuolta masusta tulee ja miten elämä sitten muuttuu. Maaliskuussa täytyy hommata vielä sitteri.. ehkä yhdet imetysliivitkin jos viime raskaudesta jääneet on pienet. En ole jaksanu kokeilla. En oo oikeen muutakaan jaksanut tehdä tai ajatella. :whistle: Ehtiihän sitä vaikka sitten kun vauva on jo syntynyt...
Tuntuu että vauva olis nyt ollut jonkun aikaa pää alaspäin, torstaina neuvola jossa terkka ehkä osaa paremmin sanoa. Hikka ainakin tuntuu navan alapuolella.
 
Maanantaita! Miten olette muut selvinneet huonosta olostanne? Eikös täällä ollut vatsatautisia liikkeellä? Tulin just töistä kesken kotiin kun on niin vietävän huono olo... oksettaa ja pyörrytää. Onko olemassa jotain loppuraskauden huonovointisuutta? :( tää olo on pyörinyt tässä päällä jo joitakin päiviä, mutta oon ajatellut että ohi menee. No tänään on pahempi kuin aikaisemmin...
Sit varasin ultran tälle illalle. Tuli sellainen olo että onhan tuolla kaikki hyvin ja pakko käydä tarkistamassa. Ei tämmöisiä fiiliksiä ollut silloin kun nuorena tyttönä edellisä odottelin, pidin itsestään selvyytenä että tottakai kaikki on hyvin. Nyt vähän väliä huolesta ymmyrkäisenä! Ikä ei tule yksin :D

Nöösikkä 31+4
 
Hellurei :)

Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin :) Paino oli onneks noussu vaan 250g/vk. Verenpaineet oli ok ja sf oli 29cm eli nytten "palattiin" keskikäyrälle :D Vauvan sykkeet oli ekana päälle 160, kauheesti liikku koko ajan, kun yritettiin ottaa niitä sydänääniä. Piti varmaan 15min maata siinä sängyllä, ku neuvolatäti halus saada tasaset sydänännet. Onneks sitten vauva rauhottu ja sydänäänet oli 140 kieppeillä :) Mennään kahteen erilaiseen synnytysvalmennukseen tai toinen on oikeestaan joku semmonen missä puhutaan seksistä ja tämmösestä ja toinen on sitten ihan se oikee synnytysvalmennus :D Lääkäri on sitten maaliskuun alussa :)

Ihana ois käyä kyllä tossa 4D-ultrassa :)

Mikä oikein on belly bind -liina? :D En oo koskaan kuullu semmosesta :D Ja mistä niitä saa ja onko semmonen kallis? =D
 
Täällä myös neuvola- ja lääkärireissu takana.
Neuvolassa oli kaikki hyvin. Paineet normaalit, pissa puhdas, paino pysyny tasaisesti lähtölukemissa (oli nyt grammalleen saman kuin ekassa neuvolassa elokuussa!) ja sydänäänet hyvät. Hemoglobiini 132 eli siinäkään ei juuri muutoksia ole koko aikana ollut. Rautaa en ole syönyt koko aikana, mitä nyt tuossa vitamiinivalmisteessa jonkun verran on. Ja niitäkään en muista kyllä lähellekään joka päivä ottaa..

Lääkäri sitten oli sitä mieltä, että tällä selällä ja supistelun määrällä ei ole enää töihin asiaa ja kirjoitti äitiysloman alkuun asti sairaslomaa. Itsellä ristiriitainen olo, kun mieli olisi tehnyt olla töissä loppuun asti, mutta itselläkin toki järki sanoo, ettei kroppa jaksa. Pitäskin tästä lähteä viemään s.lomatodistusta pomolle ja tyhjentämään kaappia töistä, että saa sen sijainen sitten käyttöönsä. Haikeaa!!!

Sain neuvolasta sellaisen esitietolomakkeen täytettäväksi synnärille. Siinä kysellään synnytyksestä ja lapsivuodeajasta toiveita ym. Täytynee alkaa ihan oikeasti miettimään jo niitäkin asioita! Jotenkin tuntuu, että siihen synnytykseen on vielä niiiiiin pitkä aika. Mutta jos miettii taaksepäin, niin joku 6 vkoahan on mennyt ihan hujauksessa. Ja 6 vkon päästä voi jo ihan tosissaan odotella synnytystä. Ei ole siis oikeasti enää kauaa!

Tsemppiä kaikille pahoinvoiville, toivottavasti pian helpottaa!

T. Huhtihapsukkainen 31+2
 
Pippuri123, tässä linkki belly bindiin https://www.vauvauva.fi/product/5389/bengkung-belly-bind
Itse bongasin tuon tori.fi:stä joten en maksanut siitä kuin 70 euroa, ja eiköhän tuon saa myytyä sitten käytön jälkeen pois, kun tuntuu olevan kovin pinnalla nyt tuo synnytyksen jälkeinen palautuminen.
Ajattelin että kun tämä on nyt viimeinen vauva, niin etteivät jäisi noi vatsalihakset (mitä niitä nyt sitten on) kovin erilleen ja palautuis nopeaan. Harmittaa kun nyt en ole liikkunut juuri ollenkaan niin olis kiva sitten päästä hyvässä olossa vaunulenkeille keväällä ja aina tuo imetys ja vauvan kantaminen vähän tekee hallaa selälle.
Blogeissa tätä on käytetty ja ihan hyvää palautetta on saanut. Ainakin jokin plasebo-vaikutus tällä varmaan on :D
 
Moikka! Tänään käyty neuvolassa, hemoglobiini viimeksi 122 ja nyt 102 eli rautakuurille siis! Painoa tullut nyt kokonaisuudessaan ekasta neuvolasta 9kg, sf-mitta oli 30cm :) vauva edelleen perätilassa eli laittoivat lähetteen tyksiin kääntämiseen ja se olis varmaan 2-3vko päästä.. :)

Tarttis hommata uusia imetysliivejä kans ja ostella tutteja, vaippoja, uus sitteri yms mut ei oo jotenkaan saanu aikaseks, jotenkin niin väsyny olo.. Nyt varsinkin kun flunssaa ollu. Ihanaa kun miehellä viel pari kolme viikkoa lomalla kun kattohommissa niin pitävät pidemmät lomat talvella :) ja esikoinen ihan innoissaan ku isi kotona !!
 
Kiva kun otitte osaa paskakeskusteluun :poop::giggle: ja joo, Lilyofthevalley, on radi-ruokavalio mulla, mutta ei mikään ihan kauhean tiukka, kun oli niin pieni heitto niissä arvoissa ja nyt pysyny koko ajan hyvinä. Leipää saa kyllä syödä, mieluiten ruisleipää ja sitä lähinnä oon syöynytkin. Luumuja en viitti syödä, on iian sokerisia tähän ruokavalioon. Liikun myös ihan kohtalaisesti, mutta ei mikään tunnu auttavan... (n) Nyt oon jo kolmatta päivää syömättä rautaa ja otan Dupholacia, niin ehkä ihan vähän alkaa helpottaa. Vettä kyllä juon mielestäni riittävästi.

Hyvä tietää, että rautaa ei ehkä kannata synnytyksen lähellä enää syödä! Eihän sitä tosin tiiä, milloin synnytys käynnistyy, mutta eihän hemoglobiini myöskään niin vauhdilla ehdi varmaan laskea.

Närästyskin
on taas ihan tuskanen. :confused: Mulla ei ole mitään lääkettä siihen, onko kukaan kokeillut ruokasoodaa, paljonko sitä uskaltaa ottaa?

Nöösikkä, olipa hyvä kun tajusivat ottaa vauvan pois! Millä viikoilla sun tuttu oli?

Lilyofthevalley, ymmärrän sun halun olla loppuun asti töissä. Itsekin toivon sitä, jotenkin paremmalla mielellä jäis. Vaikka vähän raskaalta välillä tuntuukin, niin uskon että pärjään, ellei tietty tule jotain ylläyksiä. Mutta jokaisen pitää kuunnella omaa kehoaan ja oloaan ja tehdä niin kuin uskoo olevan parasta.

Enpä ole myöskään kuullut tollasesta Belly Bindistä! Kuulostaa näppärältä, aika kallis vaan... Haluaisin tietää tuntuuko tuo puristavalta, mä kun en kestä mitään puristusta vyötäröllä.

Hankinnoista vielä. Mulle on nyt vihdoin tulossa postissa käytettynä Tri-Cotti kantoliina, josta oon jo pitkään haaveillut. Siinä ei ole sitomisia ollenkaan, mutta silti eri vaihtoehtoja laittaa jo ihan pieni vauva tai isompikin. Toivottavasti onnistuu meillä. :)

Itse en usko vauvajuhlia saavani, tai eihän sitä tiiä, mutta tosiaan muutettiin vasta tänne satojen satojen kilometrien päähän, enkä usko että tänne jaksaa kavereita raahautua. Suurin osa niistä asuu kaukana. Muutenkin mulla on kavereita niin eri porukoista, ei yhtä isoa yhtenäistä. Mutta ei se tosiaan niin haittaa vaikkei sellasia saiskaan. Serkkuja täällä ois, mutta ei ne varmaan jaksa järkätä. :LOL: Ei varmaan tule edes mieleen, kun ei kaikilla ole tapana.
 
Eilen tuli eka kerran sellainen olo, et nyt riittäis tää raskaus jo -syömiset kortilla, kun ruisleipääkään ei voi enää syödä, vatsaa kiristää ja ahdistaa, kauhea ummetus raudan takia, ja ulostuslääke taas vetää vatsan ihan sekaisin, närästää jne. No en kyllä tosiaan toivo, et vauva syntyis lähiviikkoina vaan malttais turvallisille viikoille, mut jos nyt mentäis huhtikuulle pikakelauksella, en valittais :D Mut eiköhän tää tästä, kohta sitä jo haikeana muistelee, miten ihanaa se raskausaika olikaan :LOL:

Tutteja, vaippoja yms. pientä vois alkaa pikku hiljaa katsella, mut onhan täs vielä aikaa, vaatteetkin pesen vasta sit ä-lomalla.

Tänään taas vähän etova olo, mut voi kyllä olla tuo Levolac, on nimittäin aika ällön makuista tai siis makeaa:sick:
 
Facen puolella on syntyneet ensimmäiset huhtikuun hurmurit jo. Kaksoset jotka synty 5.2.

Mun pitäisi aloittaa rauta kun on sen verran hemppa laskenut että vaikuttaa oloon jo. En vaan oikein tiiä haluanko aloittaa. Pelottaa liikaa jos menee maha kovalle. Hemppa oli 124 viimeksi ja alkujaan tais olla 144 muistaakseni.

Meille saapaui ensimmäinen mahatauti plikalle perjantai-lauantai välisenä yönä. Eilen alkoi ripuloimaan kun sai enemmän syötyä. Onneksi kaikki on menossa ohi ja ilman että me vanhemmat sairastuttiin. Pakko koputtaa puuta :)

Nyt sain päätöksen vanhempain vapaan aikasesta rahasta. Se oli ihan sama kun esikoisesta kun meni niiden tulojen mukaa. Vielä en tiiä paljon on se palkan osuus kun siittä ei ollut tullut päätöstä. Kun saan sen palkan osuuden selville niin pitää mennä muuttamaan veroprosenttia.

Laitan tähän eilisen mahakuvan



Norappi ja pikkukakkonen 28+3
 
Upeita teidän masut! Mietin vaan että miten te pärjäätte niiden kanssa kun omanikin kanssa on tekemistä ja tää on ehkä puolet norapin masusta!!!
Mun tuttu oli onneks viikolla 38 joten vauva oli muutenkin valmis. Nyt ei näyttäisi olevan mitään hätää pikkuisella, ruokaa pitää vaan tankata 2 tunnin välein!
Kävin juuri ylimääräisessä ultrassa mutta se meni vähän pieleen kun kone jumitti niin pahasti. Pää on edelleen alaspäin ja toivottavasti ei enää käännykään... Pään koko vastasi viikkoja ja poika oli edelleen
Painoarviota ei saatu. Sf-mitta oli 30.
Kohtuullisen hyvillä mielin mutta olis ollu kiva saada tuolta kaikki irti. Näillä eväin sitten varmaan loppuun.
Huonotus vaivaa edelleen. Josko huomenna parempi päivä sen suhteen.
Nöösikkä
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Mulla se rauta tekee päinvastaisen reaktion eli ei ummetusta täällä. Tosin mielummin näin, koska kärsin ummetuksesta silloin puolenvälin huitteilla ja se oli ihan tuskaa :(

Mun pitäis ommella se Bellybind itse. En suostu maksamaan 160€ kankaasta oli se mistä malesiasta tahansa :D Kaveri teki itselleen,mut käytti sen niin "loppuun" etten häneltä voinu sitä lainata. Tulee varmasti tarpeeseen jos se vatsa palautuisi siitä. Esikoisen jälkeen se maha oli ihan kamala ja itkin joka kerta suihkussa kun näytin niin hirveältä. Hölmönä luulin,että kun vauva on ulkona se mahakin häviää..

Meilläkin pientä remonttia täällä menossa että saadaan sitä kaappitilaa! Edelleen on ongelma että missä vaunuja säilytetään... Ja mies sais askarrella sen pinniksen siihen meidän sänkyyn kiinni.

Mä oon saanut ihan uuden yöllisen vaivan; hikoilu. Mulla on öisin aivan jäätävän kuuma joka tekee sen että nään koko ajan painajaisia ja sit hikoilen lisää. Atooppinen iho on muutenkin ihan kamalassa kunnossa ni ei paljoo kirvele toi hikoilu :(

Imetysliivejä oon kattonut, mut ne koot tosiaan loppuu aika nopiaan. Normisti koko on 80C niin nyt jos ottais 85E niin saattais olla sopiva. Lindexiltä meinasin tilata yöksi ne urheiluliivien näköiset imetysliivit niin pysyy liivinsuojukset paikallaan. Jos nyt aluksi ostaisi ne ja sitten vaikka kahdet jotkut halvemmat ja sitkun tietää sen tarkan koon niin ostaa paremmat. Semmoiset että voi lähteä julkisille paikoille eikä tissit roiku missä sattuu :'D Edellisellä kerralla mulla oli H&M:n semmoiset ihan kauheet rimpulat, ei niitä enää ikinä!! Sopii varmasti jos on pienet rinnat, mutta mulle ne oli ihan yhtä tyhjän kanssa, kiristi ja puristi. Yhdessä nettikaupassa oli tosi kauniita imetysliivejä mutta hintaa olikin sitten 50-70€/pari. Tosin jos imetys lähtee käyntiin hyvin niin semmoisiin voikin sijoittaa :)
 

Yhteistyössä