Huhtikuun hurmurit 2016 *Helmikuussa*

Hiphei kohta menossa neuvolaan, saan sen veriryhmäpiikin ja aijon kysellä hieman loppuvaiheen lääkäriajoista, että miten täällä on tapana. En tiedä alkaako nyt kahden viikon välein neuvolassa hyppely muutenkin. Haluisin jo hieman tietää loppuvaiheesta enemmän ja vauvan kokoarviotakin tässä matkalla. Sokerirasituksesta arvot olivat oikein hyvät, mikä hieman ihmetyttikin ja nyt kun painoa alkanut tulla viikossa sen 500g niin näin ensikertalaisena haluaisin tietää mikä on tilanne arvioiden ja synnytystapojen yms. suhteen. Tietämätön kun olen kaikesta :) Aikasemmin oon ollut synnytyspelkoinen, mutta nyt en enää sanoisi pelkääväni synnytystä, vaan jännitän normaaliin tapaan, mutta haluaisin käydä juttelemassa kivunlievityksistä yms. etukäteen rauhassa.

Talviloma tuli ja meni ja oli oikein rentouttavaa. Kylpylässä oli kiva lillua ja kasvohoidossa rentoutua. Eilen kävin kampaajalla värjäämässä taas lettini kuntoon, niin joskos itsekin ilostuisi hieman ulkonäöllisesti, täällä mennään meinaan vahvasti hylje-ololla ja kun turvotustakin tullut niin alkanut peilikuva hieman ahdistaa. Mutta tiesin, että se oli odotettavissa matkan varrella ;)

Olo: Töihin palatessa kävely ees taas vaikeutunut; pakarat ja lonkat vihloo, supistelee pikku hiljaa enemmän, urheilu taas vaikeutunut mahakipujen tullessa mukaan kuvioihin, pitää välillä töissäkin pysähtyä kesken ruokalaan menoa ja ottaa tukea seinästä Joskus päivisin ei tunnu mitään ikävää, joskus taas enemmän, taitaa olla ihan normaalia jees. Tänään neuvolassa näistäkin aijon sanoa. Silti jotenkin koen, että voin oikein hyvin, varsinkin kun kuulee muiden oireiluja ja supistelujen tuomaa vaikeutta yms.

Vauvan liikkeet tuntuu nyt tosi paljon, potkut on siirtyneet sivuttaissuunnalle molempiin puoliin ja tästä aavistelisin, että vauva on mennyt poikittain. Alussa potkut tuntuivat viikottain navan korkeudella, mutta tän viikon alusta ne siirtyivät ihan mahan alaosaan ja ikävästi ihan alakertaan, niin ajattelin vauvan kääntyneen kokonaan ympäri. Meillä on sunnuntaina onneksi ylimääränen ultra, jossa tarkistetaan vielä se lapsivesikin, niin näkee sen hetkisen tilanteen myös vauvan sijainnista.

Kaikille mukavaa loppuviikkoa ja tulevaa viikonloppua!

pumskeli rv 29+1
 
Aamut ovat sitten ihania! Se pieni hetki kun herää, nousee ylös vuoteesta ja tassuttelee keittiöön ja MIKÄÄN PAIKKA EI OLE VIELÄ KIPEÄNÄ :D
Ihania masukuvia teillä kaikilla! Mulla on suurin masu koskaan tällä kertaa, mutta ei silti mitään verrattuna teidän masuihin! Olen pitkä ja mulla on pitkä selkä, niin vauva uppotuu enemmän tähän varteen. Silti tunnen oloni kömpelöksi ja selkä kipeytyy täälläkin kävellessä ja muutenkin päivänmittaan.

Tänään nuorimmainen menee serkkujen kanssa katsomaan Disney on Ice - showta, joten me päätettiin lähteä leffaan. Kiva päivä tulossa ja viikotkin vaihtuvat. Nyt jo 31... selvästi ollaan jo voiton puolella!!!

Nöösikkä
 
Tervehdys!

Täällä alkaa olla selkävaivat aika inhottavalla mallilla ja eilisen olin pois töistä, kun edellisenä yönä heräilin pariinkin otteeseen selkeisiin supistuksiin. Mulla on nyt kolme vapaata, sunnuntaina yksi työvuoro ja sitten maanantaina aamusta lääkäri, jossa katsotaan jäänkö sairaslomalle. Alkaa tuntua hyvin todennäköiseltä vaihtoehdolta. Melkoinen flunssakin on taas päällä, todella ihmeellinen talvi sen puolesta. Yleensä sairastan korkeintaan yhden funssan vuodessa, nyt on jo neljäs. Töissä on kovasti enterorokkoa ollut, katsotaan tuleeko se vielä lisäksi.

Minä olen pessyt 50-56cm vaatteet jo valmiiksi kaappiin, mutta isompia pesen sitten lähempänä ajankohtaa. Pesen vain ihoa vasten tulevat vaatteet, eli esim. täkkiä en pessyt. Vuodevaatteet on vielä pesemättä, josko sitten lähempänä laskettua aikaa pesis ja laitan sitten pinniksen valmiiksi.

Parisuhteesta en osaa kantaa huolta. Meillä on takana pian 19v yhdessäoloa ja sinä aikana on saatu jo neljä lasta ja selvitty monenlaisista ylä- ja alamäistä. En jotenkin osaa kuvitella, että tämän vauvan syntymä horjuttaisi parisuhdettamme mihinkään suuntaan. Hyvin erinlaiseen elämäntilanteeseenhan tämä viides vauva syntyy, kuin aiemmat. Mutta uskoisin, että enempi positiivisessa mielessä. Jotenkin ajattelen, että niin kauan kun kumppanin kanssa voi puhua kaikista tuntemuksista ja molemmilla on halu elää ja olla yhdessä, kaikesta selviää.

Imetys, nukutus tm jutut ei stressaa senkään vertaa. Meillä mennään meidän tavalla, ja sillä siisti. Vauva nukkuu siellä missä tuntuu helpoiten nukkuvan, tutti annetaan, jos sellaisen huolii ja maidon saa sieltä, mistä se parhaiten luonnistaa. Todennäköisesti sekä rinnasta että pullosta ainakin alkuun.

Synnytykseen lähden taas, näin viidennelläkin kerralla avoimin ja luottavaisin mielin. Nyt toki jännitysmomenttina on vauvan koko, kun on tämä raskausdiabetes. Mutta rv 37 menen painoarvioon ja katsotaan tilannetta sen mukaan. Toivon alatiesynnytystä ja haluaisin, että mielummin synnytys käynnistetään hyvissä ajoin, jos vauva on iso. Sektio on se viimeinen vaihtoehto, mutta jos lääkäri katsoo sen parhaaksi, niin sitten mennään sillä.

Syömisistä tuli mieleen, että jos äidin oma sokeriaineenvaihdunta on kunnossa, niin ei se makean syönti vauvaa kasvata yli-isoksi. Tietäisittepä vaan, miten aiemmissa raskauksissa olen makeaa mättänyt naamaan ja kilojakin itselleni tienannut ihan hitosti. Ja vauvat ovat syntyneet kuitenkin aivan normaalipainoisina, 3-3,9 kiloisina. Tämä raskausdiabetes sen sijaan kasvattaa vauvaa herkästi, jos sortuu makean syöntiin. Ja minä olen joitain kertoja sortunut :notworthy: Välillä inhotan itseäni, kun en edes vauvan vuoksi pysty hillitsemään itseäni syömisten suhteen. Välillä taas olen tosi ylpeä ja onnellinen, että olen saanut pidettyä painon niin, ettei se ole lainkaan noussut. Aiemmissa raskauksissa mulla on ollut tässä vaiheessa jo 9-11kg mittarissa ja loppuaikana tullut jopa kiloa / vko.

T. Huhtihapsukkainen 30+5


  • :notworthy:
 
Kiitos anscu tosta sarjasta :) Taidanpa tänään ruveta katsomaan millainen se on :)

Ihania mahoja teillä <3 Millonkohan sitä ite uskaltaa tänne mahakuvan laittaa :D

Oonko mä ainut kenen vauva ei liiku KOKO aikaa :D tai siis että liikkeet kyllä mä tunne ja kyllä se vauva liikkuu, mutta tuntuu, että mun vauva on liikkeissä vähän rauhallisempaa sorttia. Liikkuu yleensä silloin parhaiten, kun makaan selällään sohvalla tai jossain :D

Minä on sen verran noihin synnytys ja kivunlievitys juttuihin perehtyny, mitä lukee siinä jossain vau. kirjassa, olikohan se joku vau synnytys kirja tai joku tämmönen :D Netistä en jotenkaan uskalla lukea, kun tuntuu että sinne on kirjotettu vaan huonoimmat kokemukset :D

Minä en oo huomannu mun vauvalla vielä hikkaa :D
 
Nyt minäkin sitten heitin hanskat tiskiin töiden tiimoilta ja saikkuilen äippälomaan asti. Kohdunkaulaa oli hyvin jäljellä ja kiinni oli mutta supisteluja on töistä kotiin ajellessa siihen malliin ja myös iltapäivästä töissä, että kyllä nyt on riittävästi pistetty Suomea nousuun tältä erää. Parina päivänä vajaat puoli tuntia automatkalla maha meni kovaksi parin minuutin välein aina vajaaksi minuutiksi eikä ollut ihan kivuttomiakaan. Että kyllä oikean päätöksen tein jäädä pois töistä. Vähän enemmän pitäis vettä juoda ja luumujakin syödä niin ne varman auttais kans supisteluherkkyyteen.

Nyt mulla on sitten ehkä aikaa laittaa niitä vauvakamojakin, kun oon melkein stressannut ketjua lukiessani, kun meillä ei ole MITÄÄÄÄN laitettuna. =D Tai no okei, esikoisen kaksi kietauspaitaa ja puolipotkaria ja kevytvanupuvun pesin mutta siinä se. =D Joo ja sisko ja mummu roudasi sukulaisen varastosta pinniksen jo meille ja siellä on muovikäärössä mummun ostama patja sänkyyn. Mutta ei ole vain ehtinyt! Kait mää sen sairaalakassinkin saan sitten maaliskuussa ennen synnytystä mietittyä. Toivoa sopii. =D

Synnytys on vähän alkanut mietityttää erilaisten vaivojen vuoksi ja sainkin lääkäriltä lähetteen äitipolille juttelemaan synnytyksestä.

Tänään nautiskellaan ekasta vapaapäivästä ja huomenna käydään vielä työmaalla palauttamassa työpuhelin ja siistimässä työhuonetta ja vähän koulujuttujakin tarttee tehdä. Mutta ihana, kun on yksi stressi vähempänä.

Niittys 30+1
 
Heips, täällä rv 30+0 kunniaksi voidaankin nyt tosi huonosti... :sick: Hämmentää vähän mitä tämä on. Ihan järkyttävän hirvee oksetus päällä, ensin sattui ylävatsaan, nyt tuntuu että on siirtynyt enemmän alavatsaan menkkamaisiksi kivuiksi. Oksettaa mutta en silti oksenna! Enkä ripuloi, muuten tää olis ihan selvä vatsatauti, sitä kun on liikkeelläkin. Vilunväreitä on tästä huonosta olosta, eikä ruoka maistu (harvinaista). Soitin neuvolaan ja käskivät tulla aamulla mittaa paineet ym. jos ei ole tullut oksennusta, ettei vaan olis raskausmyrkytyksestä kyse... Muuten ei onneksi ole merkkejä: ei turvotusta eikä päänsärkyä ja näköhäiriöitä. Turvotusta ja päänsärkyä on kyllä ollut tällä viikolla. Vauvan liikkeet tuntuu myös yhä. Mies tuo kohta pissaliuskoja neuvolasta. Voihan huoli... Voiko vatsatauti olla ilman ripulia ja oksentamista?! :censored:
 
Heips! Niittys; niin minäkin jäin just tossa samoilla viikoilla kuin sä pois töistä, tosin eri syustä kuin supistrlut, sen iskiasvaivan vuplso. Mun työ sisältää nosteluita jonkin verran, niin nyy pari viikkoa myöhemmin kokisin sen raskaaksi jo mahanikin myötä. Ja monesti pitkään käbely aiheuttaa pieniä supisyrluita, mut siis itrllä seiskoas. Kyllä se Suomi tulee kuntoon ilman meitäkin, me huolehditaan nyy uusisya tulevista veronmaksakista (karusti sanottu!) :D
Pippuri123, eipä kestä, kiva jos mun vinkistä on huötyä :)
Pähkinäpuu, muakin väliölä vähä oksettaa, mut en oo ollu siitä niin huolestunu kun oon aatellu sen vaan kuuluvan tähän raskautrrn
närästyksineen jne.

Anscu ja Pikkuinen 32+2
 
Joo, no tää oksetus on jotain ihan toista luokkaa. Välillä kykenen nousee ylös mutta oon maannut horkassa sängyssä nyt puoli päivää ja lämpökin nousi. Alaselässä ja mahassa kova särky, päätäkin särkee. Sanoivat synnäriltä että jos aamuun mennessä ei ole yhtää oksetus vähentynyt, niin olla yhteydessä polille. Uskon ja toivon kuitenkin että tää ois vatsatautia. Liuskoja ei saatu, neuvola kiinni.
 
Pähkinäpuu: Tiiätkö,mulla ollu aika samanlainen olo tänään. Ja en ole kärsinyt minkäänsortin pahoinvoinnista about rv14 jälkeen.. Arvon että onko mahatautia vaiko mitä.. sit mahaa kiristää ja puristaa ihan hulluna. Sängyn pohjalla vaan oleilua ollut tämä päivä. Kyllä tää alkaa tuntua sille että petipotilaaksi joutaa kokonaan pikkuhiljaa.. :/ ahistaa kun on fyysinen olotila niin huono.
 
Tsempit teille joilla mahataudin oireita. Pähkinäpuun, Oireet kuulostaa kamalan rajuilta.

Parisuhteesta oli jotain puhetta ollut. Meillä ei oo ollut mitään vaikeuksia moneen vuoteen. Vähän sellainen väsähtänyt parisuhde tällä hetkellä alkaa olla jo 14 vuotta takana yhteistä eloa. Ehkä parasta tällä hetkellä on meidän taapero ja tämä tuleva vauva. Meillä ei oo paljoa parisuhde aikaa tämän taaperon takia joka ei nuku kunnolla ja illalla ei meinaa millään nukahtaa. Onneksi äitini ottaa ihan kivasti tyttöä hoitoon ja silloin voidaan nauttia toisistamme.

Pippuri, täällä on kanssa rauhallinen vauva. Joka päivä liikkeet tuntuu, mutta vaihdellen. Välillä ihan pelästyy kun alkaa miettiin että liikkuuko vauva, mutta kyllä se aina musta nirmaalisti liikkuu. Tälläinen oli mun mielestä esikoinenkin rauhallinen vauva.

Vähän on omat fiilikset maassa. Mies sai tänään lomautus lapun kouraan ja kahden viikon päästä alkaa lomat. Toisaalta ihan kiva jos on kotona mun kanssa auttamassa ton taaperon kanssa, mutta kyllä ne jo vähäiset tulot tippuu. Juuri kun päästiin sen pahimman 10kk ohitse kun olin hoitovapaalla. Ei oikein tiedä mitä ajattelis tässä tilanteessa ihana kun on kotona, mutta huonoa kun rahat menee taas tiukalle. Rasittavaa tämä kun ei tiedä onko töitä vai ei. Ei edes tiedä milloin seuraavan kerran on töitä.

Ajattelin alkaa neulomaan toukkapussia jos toi taapero vaan sen mulle suo. Ehkäpä voisin saada sen valmiiksi ennen kun vauva syntyy.
 
Onpas kurjaa tuollainen lomautus norappi! Joo kiva että saa apua mutta kyllä tässä menojakin on niin että tuloja perheeseen tarvitaan.
Me käytiin tosiaan syömässä ja leffassa kun juniori oli luistelushowssa. Katsottiin Nuotin vierestä ja kyynelehdin koko leffan ajan :D joo tuollainen kotimainen komedia onkin juuri kyynelehtimisen arvoinen!!! Ihanat raskaushormoonit!!! :)
Nyt taas flunssainen olo ja peti kutsuu. Täälläkin satunnaisesti huonottaa joten kyllä nyt jotain tautia on liikkeellä!

Tsemppiä kaikille olonsa kanssa tuskaileville!

Nöösikkä 31+0
 
Täälläkin aloitettu oksentamalla tämä aamu.. mutta mulla ollu koko raskaus tämmöstä alusta asti, ei sen kummempia mahakipuja tms onneksi(y)
Mutta kuulostaa kyllä vähän mahataudilta nuo teidän oireet, tsemppiä kovasti, tuossa tilassa inhottava tauti ja muutenkin :sick:

Olisi tänään viimeiseen yövuoroon meno, sitten enää ensi viikko, päiviä lasken että saan jäädä lomalle :ROFLMAO: Masukakkua suunnittelen töihin tekeväni lomalle jäämisen kunniaksi :LOL:

Nyt aattelin lähtee käymään muksujen kanssa perhekerhossa, kohta tulee kuitenki pitkä tauko ettei vauvan kanssa viiti liikkua tuollaisiin pöpöpaikkoihin :)

Inhottava lomautus tullu norappi teille :( itellä onneksi pitäs tulla ihan hyvät rahat kun ollu yli kaks vuotta putkeen töissä, ja miehelläkin hyvin riittäny töitä vaikka eihän sitä koskaan tiiä mitä tuleman pitää, palkkatoimistosta ilmotti voisin jo ikälisiäkin saaha tai oisin saanu jo jonku aikaa mutta ne kuulemma saa myös takautuvasti, kyllä kelpaa!! Ei ite es oo tajunnu koko asiaa. (n) Mutta tahtoopa se olla että kaikki raha mikä tulee ni se myös menee... jännä :eek:
 
Kurjaa kyllä toi lomautus norappi! :/

Pähkinäpuu
kerros sitten mitä ne siellä neuvolassa sano, toivotaan että on ihan jotakin vaan ohi menevää :)

Mä en oo oksennellu rv14 viikon jälkeen (koputan puuta)

Ompa hyvä kuulla, että jollain muullaki on rauhallinen vauva :D

Kelan laput mä sain jo jokunen viikko sitten :)

Tsemppiä teille muille joilla ei oo kauheen hehkee olo tai on kipeä olo! Jospa ne ois vaan ohi menevää!

Täällä on tänään tullu lunta monta senttiä :D Eilen kävin sitterinki ostamassa! :)
 
Talvista päivää. Lunta tupruttelee taas hiljalleen lisää.

Täällä vatsatauti ei ole vielä iskenyt minuun eikä muihin, vaikka tyttö oksenteli alkuviikosta pari päivää. Tämä flunssailu kyllä jatkuu, yskä on hävinnyt, mutta tukkoinen olo koko ajan. Kuus viikkoa jo takana tätä samaa, soutaa huopaa tyyliä. Päänsärkyä on ollut muutamana päivänä tällä viikolla sen lisäksi. Olen kyllä vähän kävellyt pihalla pikku lenkkiä ja hiihtämässä kävin lasten vauhtia. Eipä tämä olo sen kummemmaksi ole muuttunut. Ei vain viitsi koko aikaa "levätä".

Kelan lapuista
tuli minulle ainakin vastaukset yllättävän nopeasti ja tyytyväinen olen paljonko sieltä sitten tulee. Lähetin hakemukset välipäivinä ja tietoja tuli tammikuun puoliväliin mennessä. Eka raha maksetaan huhtikuun alussa ja äippäloma alkaa tän kuun lopussa :)

Täällä myös rauhallinen vauva. Voi mennä päivä tai pari etten liikkeitä juurikaan tunne, mutta sitten taas muistuttaa elostaan :) Iltaisin kun itse rauhoitun niin tahtoo olla liikenteessä hetken aikaa. Päivät tosi rauhallista.

Ensi viikolla olisi sitten neuvola ja isyysjutut. Kauhistuttaa taas mitä se neuvolan puntari näyttää. Oma näyttää ettei painoa olisi juurikaan tullut. Pitäisi kyllä vielä enemmän kiristää omaa syömistään, niin ei nousisikaan.
 
Meille tuli Kelasta päätös alkuviikosta. Tosin piti heti tehdä uus hakemus syksylle ku olin unohtanut peruu opintotuen ni laskivat vanhempainrahan minimillä. Summa tuntuu isolta kyllä näin opintotukien jälkeen (y) oon ollu siis töissä vakkarina vuonna 2014. Saatiin pinnis eilen, tulee makkariin aika ahasta kun on hoitopöytäkin :eek: mutta noh, eiköhän tuohon totu. Tänään rv 31:love:
 
Tällä viikolla tuli tännekin kelasta päätös. Itse saan palkkaa vielä kesäkuussa, joten kelan ensimmäiset rahat tipahtavat tilille kesäkuun loppupuolella. Vähän järkytyin summasta, vaikka kyllähän mä olin sen laskenut, että sen verran taitaakin jäädä käteen. Silti se kauhistutti :D

Eilen neuvolassa painoa olikin nyt kahden viikon takaiseen neuvolaan tullut 900g/viikossa, joka hieman kauhistutti kanssa. Vaikka kyllä tää maha onkin kasvanut nyt viime viikkoina ihan huimasti! Muuten kaikki ok vauvalla sekä itsellä. Piikin sain reiteen; aine hiukan kirveli, mutta muuten ei mitään paniikkioiretta heh. Liikelaskenta-kaavakkeen sain jo käteeni, vaikkei kuulemma vielä tarvitse alkaa laskea ja merkkailla taulukkoon liikkeitä, jos tuntuu pitkin päivää kovina potkuina. Rv 33 --> siten voi kylkimakuulla tehdä laskentaa ja merkata jos jotain merkattavaa. Mietin, että tuostakin joku ensikertalainen voi saada aikamoisen ahdistuksen, jos alkaa päivittäin monesti laskemaan jo tässä vaiheessa liikkeitä, varsinkin jos vähäisiä tuntuu monilla liikkeet olevan.

Sain ison kasan seuraavia aikoja; kolmen viikon päästä seuraava neuvolakäynti, sitten kaksi perhevalmennusaikaa, rv 36 lääkäriaika jolloin saa sitten sen painoarvionkin. Lisäksi ensi viikolle tunkivat ylimääräiselle lääkärikäynnille, kun otin puheeksi nuo kipuilut mahassa ja supistelut, ei kuulemma vielä ihan tässä vaiheessa pitäisi noin sattua. Ihan hyvältä sinne tuntuu mennä näyttäytymään, että onko paikat kunnossa, nimittäin eilen lähdin hitaalle kävelylle ja oli tuskaisa taival: maha oli niin kipee ja pinkee melkeinpä alusta asti, että vaikeaa oli. Helpotti heti kun pääsin kotiin suihkun jälkeen makuulle.

Ihanaa, että tänään alkaa jo viikonloppu!

pumskeli rv 29+2
 
Kiitos tsempeistä ja tsemppiä Katjuska87 myös.
Mulla siirtyi sit eilen se ylävatsakipu alavatsalle ja alaselkään ja oli voimakasta menkkamaista kipua muutaman tunnin. Kerran tuli sitten voimakkaampi piikki, joka kesti muutaman minuutin ja piti keskittyä vaan hengittelemään. Aamuyöstä heräsin myös vähän lievempään kramppimaiseen kipuun. Edelleen pistelee mahaa ja tuntuu että kaikki lihakset on ihan rasittuneet niinku ois tehny kunnon treenin! Toki tuli noista mieleen, että oliko supisteluja, mutta en tiedä, eikä tiiä neuvolassakaan! Vauvan sydänäänet ja liikkeet oli tosi hyvät, ja mun arvot myös eli ei raskausmyrkytykseen viittaavaa. Painonmuutos tällä hetkellä MIINUS 150 g, jee! Pissatesti tehdään heti kun saan purkit vietyä labraan ja sain lääkärille ajan ens keskiviikolle, tarkistetaan jos siellä oiskin jotain aukeamista tapahtunut. Oon ajatellut nyt raskaana, että mieluummin aina varman päälle, kuin että ei kehtais käydä tarkistuttaa! Katsotaan miten tämän päivän aikana tämä mahakipu muuttuu. Voihan se olla, että jotain outoa vatsatautia oiskin sit.
 
Ikäviä noi lomautusuutiset :( Eipä sillä,vaikka meillä mies on yrittäjä ja hommia on ihan kivasti niin rahat tuntuu olevan aina loppu...

Mulla on maha ottanut hirmuisen spurtin kasvussa. Ei niinkään vaatteet päällä näy (jos puolijoukkuetelttaa voi vaatteeksi kutsua ;)) mut eilen illalla olin menossa suihkuun ja kävelin peilin ohi ni piti oikein palata katsomaan :D Ihan hirmu iso pötsi jo! Sf-mitta on pienempi kuin esikoiselta mutta jotenkin tuntuu että maha on silti isompi. Rv 28+3 on nytten et vielä on matkaa ja aikaa mahan kasvaa..

Mun pitäis varata aika sinne verikokeeseen. On vaan hankalaa kun en esikoista voi sinne mukaan ottaa ja mies on tosiaan 100km päässä töissä niin et saisin lapsenvahdin siksi aikaa.

Synnytystä oon miettinyt lähipäivinä paljon. Soitellen sotaan-meiningillä olen minäkin sinne menossa. En oikeastaan muista esikoisen synnytyksestä juuri mitään, ehkä se on vaan hyvä. Haluan ehdottomasti kaikki kivunlievitykset kun viimeksi mulla meni kroppa kipushokkiin eikä synnytys juurikaan edennyt ennen sitä epiduraalia.
Imettää haluan ja toivon tällä kertaa että myös vauva jaksaisi keskittyä siihen hommaan ja maito riittäisi. Toivon myös että saan pumpattua vauvalle maitoa omien treenien ajaksi.

Mulla on alkanut viime raskaudesta tuttu "haluan olla rauhassa"-vaihe. En halua/jaksa lähteä mihinkään ja haluaisin vaan olla rauhassa. Iltaisin olen ihan loppu kun esikoinen vaatii koko päivän ´touhua ja huomiota.

Meillä on tässä ihan lähipiirissä nyt 6 influenssatapausta muutaman päivän sisää ilmennyt. Vähän alkaa jännittää et tarttuuko meihinkin.. Multa ei neuvolassa kysytty sitä et haluanko se rokotteen ja pahvipäänä en sitä myöskään muistanu kysyä.

Tämä vauva ainakin potkii ja jumppaa niin paljon ettei tarvi liikelaskentaa tehdä :D Tosi,tosi vilkas vauva joka jumppailee niin päivällä kuin yölläkin.

Nämä viikot sais vaan nyt mennä... reilu 11vko laskettuun aikaan, tuntuu ikuisuudelta vaikka kaikki valmistelut on tekemättä. Onneksi ei tarvitse vaatteita pestä juurikaan kun oon ne silloin esikoisen jälkeen pesun kautta pistänyt laatikoihin :)
 
Hauska miten fiilikset vaihtelee oman olon suhteen. Välillä tuntuu että vielä ikuisuus huhtikuuhun ja raskautta jäljellä, ja toisinaan taas että no eihän tässä enää hirveitä aikoja ole :). Omat vajaa 9 viikkoa laskettuun aikaan tuntuvat jaksotettuina tällä hetkellä vähältä. 3 viikkoa töitä ja sit äippäloman touhuilut ja loppuhetkien odotus. Sitten jos miettii, että tämä tulisikin kaikista edellisistä kaavoista poiketen etuajassa, niin äkkiähän tässä maaliin päästään...
Meillä on reissu vielä Levillekin tuossa maaliskuun alussa, joten toivon todella että mitään ylläreitä ei satu!
Täällä on myös todella vilkas kaveri. Välillä tuntuu että lepääkö tuo ollenkaan! Meinasin välillä jo doplerin myydä, mutta ehkä sitä tarvitaan vielä tuolla lopussa, jos tämä tästä rauhoittuukin kun tila loppuu. sittenhän sitä pitää vielä kuunnella että onko kaikki hyvin... Liikelaskenta varsinkin tuolla lopussa on hermoja riistävää kun yleensä kaverit kuitenkin ovat rauhallisempia tuolloin. Dopler on siihen hyvä ja rauhoittava apuväline.

Kevättä tosiaan ilmassa täällä pääkaupunkiseudulla! -3, aurinko paistaa ja linnut laulaa. Ihanaa!

Nöösikkä 31+1
 
Niinpäs on jo maaliskuisiin vauva syntynyt! :) Aina näissä joku ottaa kunno "varaslähdön" ja syntyy keskosena. Saas nähdä joko tässä kuussa joku meidän pinosta vauvautuu.
norappi: Ärsyttävää kyllä. Vaikka tietty puuhaa varmasti kotonakin riittää kahden pienen lapsen kanssa, mutta kaikki on kallista ja maksaa niin paljon,ettei sekään kivaa ole,jos koko ajan raha tiukilla.
Kelan päätökset tuli muutamassa viikossa, ja niin kuin aiemmin purnasin,niin raha on pieni. -680€/kk palkaan verrattuna. Saa kyllä tarkkaan laskea mihin rahat riittää.
Kapusha Täällä kans alka olla aika epäsosiaalinen olo. Ei huvita nähdä ihmisiä,kiva vaan vetäytyä kotiin omaan kuoreen.
Nöösikkä puhui että ens kuussa vielä Leville reissuun lähdössä. Kuulostaa ihanalle :) Mulla on vaikeeta istua jo tunti autossa, eli ei enää reissuja tiedossa.
Pähkinäpuu Hyvä että olo vähän parempi jo.. Täällä kans voidaan jo paremmin..oisko yrittänyt mahatautia tehdä ainakin mulla..

Kukas se puhui elokuviin menosta kans..niin eheiii,ei enää. Kamalaa istua sellaisessa asennossa niin kauan,ja pissallekin pitäis päästä kesken leffan.

Kiva ois nähdä muidenkin masukuvia!! :)
 

Yhteistyössä