Huhtikuun Hurmurit 2014 ~Marraskuussa~

Yönenkeli mulla kanssa toinen toistaan kummallisempia unia joka yö. Tässä aamuyöllä mm osallistuin nyrkkitappeluun ristiäisissä ja joku löi mua mahaan. Ja yksi yö oli sellainen torakkauni mistä vois tehdä kauhuelokuvan, oli sen verran jänniä juonenkäänteitä. Siinä unessa olin mies.

Muutenkin tuli yöllä varmaan toista tuntia pyörittyä sängyssä ennen kun sain unta, tähän asti oon yleensä ollut niin väsynyt että oon sammunut heti :p

Niin ja sit olen nähnyt sellaisia unia että toi meidän pikkunen on lähtenyt kävelemään. Kyllähän se jo kovasti harjoittelee, kävelee tukea vasten ja tuollaisen kävelykärryn kanssa jonkin verran mutta en odottele että se ihan vielä itsekseen lähtee kävelemään :D Vai pitäiskö jo sitäkin alkaa pelkäämään, kun nykyään voi jo hengittää kun se kiipeilee? Apua!
 
Kultapupu koskas se teidän esikoinen täyttää vuoden? Oot kyllä sinnikkäästi jaksanut imettää raskaudesta huolimatta.

Ihanaa, kun on tullut hyviä uutisia ultrissa. Ja paljon uusiakin vielä tullut mukaan. =)

Nyt olisi perjantaina neuvola ja siitä viikon päästä ultra!!!!! Huh, nyt vasta tajusin, miten pian se onkaan. Kohta puolivälikin käsillä, maha on sen verran kasvanut, että saa katseita osakseen, mutta siitä ei vielä kehtaa kysyä. Eli siis hyvinkin sellainen, että olisin vaan saattanut pulskistua. :D Olin itse asiassa vähän jopa pettynyt, kun viikonloppuna yksi parempi hame meni vielä hyvin päälle ja siistimmät mammavaatteet taas oli liian isoja. Mutta luultavastihan viimeistään maaliskuun loppupuolella alkaa kirota sitä isoa vatsaa... :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Tervetuloa minunkin puolestani uusille odottajille :)

Huomenna olisi neuvola, ihanaa kun pääsee kuuntelemaan sydänääniä :heart: vaikka liikkeitä tuntuu päivittäin muutaman kerran, kun pysähtyy kuuntelemaan, niin silti ihanaa päästä kuuntelemaan pientä jumputusta! Sykkeistä sen verran, että onko kellään pitäneet ns. tyttö- ja poikasykkeet paikkaansa? Esikkoa kun odotettiin, niin sykkeet oli koko ajan siinä 150-160 paikkeilla, ei juuri koskaan sen alle, niin tyttöhän sieltä tuli! Mietin vaan, että voivatko ne pitää oikeasti paikkaansa?

).( Mulla on vaan koko ajan ihan järkky väsymys |O ei jaksa tehä yhtään mitään töitten jälkeen ku vaan mölliä kotona ja tommonen kelikin vielä, että ei varmaan tee mieli mennä ulos... varmaan joku syysmasennus iskenyt... Veikkaan, että hb:kin on varmaan jo tippunut aika alas, kun ekassa neuvolassa se oli vaan 116. Sekin voi aiheuttaa väsymystä tietenkin.

himoitsen suklaata ihan hirveesti!!!(tosi omaperäistä :p) ja sitähän tulee sit syötyä aika paljon liikaa... ja kaikki makea kyllä uppoaa! Yleensä olen enemmän suolaisen kuin makean perään, niin hassua, kun se tällei kääntyy aina päinvastaseks raskausaikana.

Vemia + Ykä 17+4
 
Tulinpa nyt sitten poksumaan kun tänään tasan puoliväli 20+0! *poks* Huimaa! Ja huomenna rakenneultra, kyllä jänskättää jo hieman! Jorvi on kiinni rempan takia niin pitää ekaa kertaa mennä Naikkarille, mielenkiintoista nähdä toimiiko siellä kaikki hommat samalla tavalla :)
 
Viimeksi muokattu:
Vemia meillä siis oli aina neuvolassa tyttösykkeet, kuten oonkin vissiin aiemmin jo kertonut. Tietenkin sykekäyrillä kun kävin loppuraskaudessa niin se vaihteluväli oli suurempi koska siinä oltiin puolesta tunnista tuntiin. Mutta neuvolantäti siis veikkasi sukupuolen oikein neuvolan sykkeiden perusteella :) Nyt en ole päässyt sykkeitä kuuntelemaan kertaakaan! Ja seuraavana ohjelmassa onkin sitten rakenneultra joulukuussa.

Äippyli_81 Kiitos tsemppailuista :) Neiti on nyt aika tarkalleen 9 kuukautta eli helmikuun puolessa välissä tulee vuosi täyteen. Imetyksen kanssa oon huomannut että kipeetä tekee vaan ajoittain ja vielä on ollut kestettävää, joten tosiaan ajattelin ainakin vuodenvaihteeseen vielä imettää.
 
  • Tykkää
Reactions: Vemia
Meillä oli esikoisella sykkeet kokoajan alle 150 -> poika, ja seuraavalla kokoajan yli 150 -> tyttö. Nyt tässä raskaudessa on ollu jälleen yli sen 150, eli tyttö vois niiden perusteella olla tulossa..
Mun himojeni kohde tällä hetkellä on Coca cola!! Koskaan en aikaisemmin ole limsoista niin välittänyt. Nyt Coca cola sopii mielestäni juotavaksi mihin vuorokauden aikaan tahansa, ja minkä tahansa ruuan kanssa tai ilman :D Itsehillintää vaaditaan nyt tältä mammalta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu ja Vemia
Uusille tervetuloa mukaan! Kyllä meinaa multa jäädä tänne kirjottelu kokonaan ton facebookin takia, mutta lukemassa oon kyllä käynyt. Ja mulla on jo useempana päivänä käyny niin ettei tää kaksplus anna mun kirjautua edes sisään. Höh.
Kävin toissapäivänä neuvolassa ja hemppa oli vaan 90 > sain rautatabut. Sain myös lähetteen fysioterapiaan ja verikokeisiin. Eilen sitten kävin niissä verikokeissa; otettiin perusverenkuva ja joku toinen sen hemoglobiinin takia. Ja mun oli tarkotus nyt loppuviikosta soitella neuvolaan ja kysyä tulokset, mutta se neukkutäti ei malttanut odottaa ja soitti mulle, että hemppa oli noussu jo yhdestä rautatabusta ja muuten verikokeet ok. Peruttiin hemppakontrolliaika kun heti lähti se nousuun ja seuraava neuvola onkin sitten 20.12 jos vaan oon maisemissa vielä sillon. En tie yhtää, että minä päivänä lähdetään joulunviettoon ja mihin päin, mutta kotiin ei jäädä :D Ja kävin eilen sit kans neuvolalääkärin juttusilla selkäkipujen takia ja sain Panacod-reseptin. En kyl tiä uskallanko niitä syödä vaikka ovatkin turvallisia raskausaikana. Mulla on niitä aikasemmin ollu ja kyllä meni välillä pää sekasin. Oon nyt muutenki kaks päivää ollu mukamas energinen ja väsymys on vähän väistyny, joten ainakin ne rautatabut on jotain saanu aikaseks! Edelleen välillä oksettaa, mutta se ei enää vaivaa ihan hirmusesti edes henkisesti kun osaan iloita vaavan liikkeistä niin paljon, että ne sitten syrjäyttää pahat olot ;D
Sykkeet on meidän beebellä ollu nyt 145-155 useemman viikon. Alkuunhan ne oli siellä jossai 150-160 tienoilla. Joten ei tästä ainakaan ota selvää, oisko nää nyt tyttö- vai poikasykkeitä :D
Maha kasvaa eikä painoa oo tullu ku max. 800grammaa koko raskausaikana. Muiden silmiin näytän varmaan siltä, että oon vaan syöny hyvin mutta kyllä tän ite huomaa että on pyöreä raskausmaha. Ja ne ketkä mut tuntee ni tietää kyllä, etten liho vaikka söisinki ku hevonen :D
Mieliala kohenee koko ajan (=ainakin tänään on hyvä päivä) kun väsymys alkaa väistyä! JEEE! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Marpa ja Kultapupu
Heips kaikille ihanille odottajille! :) Olen tosiaan ilmoittautunut mukaan jo tuonne maaliskuun murut ketjuun, mutta laskettuaika on vasta 31.3 ja uskon että menee yliajalle, niin saako tännekkin liittyä mukaan? :) Laskettu aika siis on tosiaan 31.3, poikalupaus annettu, Kys olisi tämän äidin synnytyspaikka ja ikää on kertynyt 25 ja toinen lapsi siis tuloillaan. Terve kaikille :D
 
Pikkumyy.. tervetuloa vain.

Täällä oli sykkeistä puhuttu niin meillä terkka merkkas äitiyskorttiin noita sykkeitä ekalla kertaa kun kävin ne tarkastuttaa mielenrauhan vuoksi niin oli 145 ja nyt viimeksi 150. Täällähän on ollu poikaolo aika vahvasti koko alkuraskauden. Ensi perjantaina pitäisi selvitä sitten miten käy. Nyt koittanut itseä jo hieman henkisesti kouluttaa, että se voi olla tyttö. Pojalle olisi vaan jo nimi valmiina ja tytön nimestä ei oo mtn hajua. :) Miehellä ollu tyttöolo, mutta sitten ultrassa ja sydänääniä kuunnellessa sanoo, että näyttää/kuulostaa ihan pojalta :)

Huomenna poksutaan sitten 19+0

marpa ja masa 18+6
 
pikkumyy.. lisäsin sut listoille :) tervetuloa mukaan

ON kaksi yötä ultraan on ... Mulla on tyttö olo mut siihenkin voi toisaalta vaikuttaa se et on myös toooosi harras tyttö toive... Kaks noita pojan viikareita jos tuossa, ei tietenkään että niissä pojissa mitään vikaa olis mut kyllä minä sen prinsessan tahtoisin :D
 
No ni, tietenki sit tänään kun olis se ru ollu, niin Naikkarilla tullu yön aikana vedet sisään ja kaikki tän päivän ajat peruttu... Ja muthan oli alunperin siirretty Jorvista Naikkarille kun Jorvissa sattui vesivahinko! Että näin hyvässä kunnossa nää pk-seudun synnärit on. No, onneksi lupailivat uutta aikaa mahd. pian.
 
Viimeksi muokattu:
Sunjoy mulla on kans koko ajan cokista kaapissa ja käyn vähän väliä sitä hörppimässä :whistle: ei vaan meinaa tahdonvoima riittää siihen, että kaupassa kävelis vaan tyynesti niitten ohi...

ON neuvolassa tänään käyty ja hb oli 120, et se ei ainakaan sitä väsymystä aiheuta. Painoa oli alusta tullu +400g, eli kohta sais ruveta nousemaan. Sykkeet seilas 140-150 välillä. Nyt kyllä jännittää, että kumpikohan siellä on tulossa, koska en osaa ajatella ollenkaan, että vauveli olisi poika... Täytyy varmaan siihenkin ruveta valmistautumaan, mutta ultrakin on vasta 3 viikon päästä |O ei siinä, molemmat yhtä tervetulleita, mutta tyttö vaan kummittelee tuolla mielessä.

Vemia + Ykä 17+5
 
Sunjoy ja Vemia mulla on ton cokiksen kanssa ihan päinvastoin, me ollaan hörpitty sitä miehen kanssa vähän liikaa mutta molempien raskauksien aikana ei yhtään ole maistunut! Sen sijaan mun himot on tällä kertaa kohdistuneet päärynämehuun, jota oon litkinyt tässä muutaman kuukauden enemmän kuin olis terveellistä, sitä tulee normaalisti ostettua ehkä kerran vuodessa.

Nyt oon taas alkanut juomaan maitoa litratolkulla, viime raskaudessa oli loppua kohti sama homma että en tiedä olisko kalsiumin kanssa jotain tekemistä.

Pikkumyy.. tervetuloa :)

Tähän närästykseen menee kyllä hermo! :mad: Viimepäivinä mennyt niin pahaksi että oon nieleskellyt aivan jatkuvasti oksennusta ja tänään oon sitten ekaa kertaa turvautunut rennieen. Ja täytynee ottaa kohta toinen, sen verran taas polttelee. En halua edes tietää millasta tää on loppuraskaudessa, eihän tässä olla edes puolessa välissä!

Kp & Kultakala 17+1
 
Jännittäääääää, ihan hirveesti.. :| Huomenna RU ja mietin koko ajan että onko se pieni siellä yhtään edes kasvanut! Ja kumpi siellä muljailee, tyttö vai poika? Itsellä ollut poikaolo, mutta mies ja äiti ovat sitä mieltä, että tyttö tulee, saapa nähdä sitten kumman arvaus osuu oikeaan. :)

Muuta vaivaa ei vielä ole ilmennyt, mutta kun on pidemmän aikaa röhnötellyt sohvalla, niin issias on alkanut ilmoittelemaan itsestään.. ratsastus tekis selälle hyvää, mut viime viikolla kun yritin vähän selkään kipustaa niin ravi oli jo niin epämiellyttävän tuntusta että taitaa pitkälti ratsastelut jäädä sit tähän.

St.Brigitten sun blogissa oli tosi hyvännäköinen kakkuohje, oon niin kaivannut juustokakkua, niin tuo olisi kyllä tosi lähellä sitä, ihanaa!! :popcorn: Pitänee testata lauantaina!

Karviaismarja ja tiiti 21+2
 
Täällä oli kuin olikin sit eilen rakenneultra vaikka aluksi näytti että se peruuntuu Naikkarin vesivahingon takia. Pääsin sit kuitenkin myöhäisiltapäivästä Jorviin. Kaikki oli hyvin ja vastasi viikkoja (np-ultran mukaan 20+5 mutta oikeasti hedelmöityksestä 20+1), painoarvio oli 348g. Kätilö oli tosi mukava ja kertoi koko ajan mitä katsottiin, mikä oli ihan hyvä kun mä olin puolet ajasta ihan pihalla mitä kuvissa oikein tapahtuu :D Välillä vilahti joku vauvannäköinen mut sit taas zoomattiin johonkin mistä ei ottanut erkkikään mitään selvää, joten oli ihan kiva kuulla mitä osaa katsottiin. Ihan kivasti vauva suostui rakenteitaan lopuksi esittelemään, vaikka aluksi oli sellaisella mykkyrällä että kätilö sanoi sen olevan vähän haastavaa. Liikkui sitten kuitenkin niin että kaikki nähtiin. Lopuksi kun rakenteet oli katsottu, kätilö vielä erikseen kysyi "Onko teillä mitään kysyttävää?", mikä oli tosi kiva (esikoisesta lopettiin vaan suitsait kun kätilö oli valmis). Kysäisin ensiksi miten päin vauva on (kuulemma nyt peppu alaspäin, mutta ehtii vielä moneen kertaan heittämään volttia) ja sitten sitä sukupuolta, jota alettiin sitten vielä katsomaan. Aluksi oli jalkapohja koko ajan tiellä, mutta lopuksi suostui siirtämään jalkansa pois edestä ja värkithän ne sieltä paljastui :) Eli poikaa lupaili, esikoinenhan meillä on tyttö joten ihanaa jos nyt tuleekin sitten pikkujäpikkä! :)

Eireann 20+2
 
Närästykseen paras kotikonsti on ehdottomasti ollut sellanen kun sekoittaa pikkasen ruokasoodaa veteen ja hörppäsee sen ni mulla ainakin katoaa jopa pariksi päiväksi polttelut :)

Meillä rakenneultraan päivän vajaa 3 viikkoa vielä! Millään ei meinaa malttaa ootella ja vedän siellä varmaan sitten itkupotkuraivarit, jos sukupuoli ei selviä. Olis sitten ainakin syy maksaa 4D-ultraus, josta haaveilen :D Minun ja miehen kaikki sukulaiset on sitä mieltä, että poika meille tulee ja yksi kaveri veikkailee tyttöä. Itellä poikaolo, mutta pakkohan tässä on henkisesti valmistautua siihenkin mahdollisuuteen että tyttö tulee. Molemmat on tosi tosi toivottuja, kuhan vaan lapsi saadaan! Mä haluaisin jo mennä kauppoihin osteleen kaikkea pientä kivaa, mutta on se vähän hankalaa kun ei sukupuolesta ole vielä tietoa. Musta vaan tuntuu, etten saa ite ostaa mitään kun saadaan niin paljon tutuilta ja sukulaisilta kaikkea. Onhan se kiva, että saa säästää rahaa sitten vaippoihin mutta.... Ukkini oli jo ostanut unipupunkin meidän pienelle! En tosin tiedä minkä värisen, mutta silti.. Ja hän oli kans jotaki helistimiä tai jotain puruleluja tai vastaavia jo ostellu.. On se kyllä höperö.. Ristiriitasia tunteita nyt näistäkin asioista :D

Heku ja Nökö 17+6
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Ihana kuulla hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Fujin Mites sielä ultra? Kumpi tulossa? :)

On: Käväsin eilen ottamassa näytteen kun pari päivää ollu ihme valkovuotoa ja neuvolatäti sitten soitti ja sanoi että yhdellä plussalla on hiivaa, ei tarvis hoitaa, mutta sanoi että voi canesten kompi emätinpuikkoja käyttää. Vaikka niitä saakin käyttää nii silti pelottaa niitä ottaa. mitään kutinaa ei oo onneks ollu. :) Onko joku joutunu näitä jo käyttämään, paljonkin? Luin netistä pakkausselosteen ja sielä sanottiin että asetinta ei sais käyttää, miksiköhän?

Tässä rupeaa jo pikku hiljaa meneen järki kun tuntuu, että ru:hun on edelleen liian pitkä aika. Plääh! 13 päivää!! :D Me ei olla ostettu yhtään vauvatavaraa vaikka ollaankin jo näin pikällä :) ultran jälkeen vasta sitten ostellaan :)

Mulle voi vaihtaa iäksi 23v

Miwwi 19+3
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi mä en ole käyttänyt raskaudessa mutta joskus vuosia sitten oli jostain syystä tasaisin väliajoin noita hiivatulehduksia, ilmeisesti liittyi sitten lopulta ruokavalioon koska -40kg niin hiivaa ei ole sen jälkeen näkynyt. Oon kanssa kuullut joskus ton asetinjutun, olisko sen takia kun se on niin pitkä ettei vaan ala kohdunsuuta tökkimään? Tai jos jollain vaikka onkin vähän auki se kohdunsuu? Se lääke kyllä aina kuitenkin toimi tosi hyvin, mä en ikinä kyllä käyttänyt sitä rasvaa kun se kirveli! Eli pelkän tabletin oon aina käyttänyt ja hyvin on toiminut.

Heku kiitti vinkistä, sitäkin vois kokeilla ettei tarttis tota renniee vetää. Me ollaan käytännössä kaikki vauvatarvikkeet saatu silloin ennen esikoisen syntymää, suurin osa vaatteistakin on sisaruksilta tullut. Ja tuo vaatemakukaan ei ihan täydellisesti ole sama noiden meidän siskojen kanssa. Mutta kun sitä rahaakaan ei liikaa ole niin ollaan mielellämme sitten otettu vastaan kaikki mitä ollaan saatu. Joitain vaatteita ja juttuja oon sitten käynyt itse ostamassa periaatteen vuoksi :D

Nyt ajattelin käydä ainakin kirpparilta valkkailemassa jotain löytöjä, sieltä löytää välillä tosi hyviä juttuja puoli-ilmaiseksi. Ja joululahjoja kun käydään ostelemassa niin tuskin sitä pystyy olemaan erossa noista vauva-jutuistakaan..

Kp & Kultakala 17+2
 
Miwwi: Täällä on ollut kaksi tulehdusta peräjälkeen ja on tullut käytettyä pari canestenia sekä suun kautta otettava hiivalääke (suun kautta ei suositella, mutta lääkäri sanoi, että yksittäinen kerta ei haittaa). Asetinta ei suositella käytettäväksi, jottei tulisi "tökittyä" kohdunsuuta. Lääkäri tosin oli sitä mieltä, että asetintakin voisi käyttää, mutta parempi toki laittaa sormin. Tulehdukset mulla oli ar- ja np-ultran aikoihin, joten viikkojakin selvästi vähemmän.

23+2
 
Onnea Miwwi :)

Mäkin olen nähnyt ihan ihmeellisiä unia lähes joka yö. Tosin nukun niin huonosti (=pätkissä) että harvoin ehdin uneen asti :D

Puoliväli poks, 20+0! Sen kunniaksi vauva mojauttikin oikein kunnon potkut, tunsi ihan mahan ulkopuolelta :) Olo on aika seesteinen ja se pesänrakennusvietti on mahoton, olen palautunut takaisin omaksi itsekseni eli siivousfriikiksi ;) Väsymys tosin vaivaa, mutta johtunee noista pätkittäisistä öistä.

St. Brigitten 20+0
 
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu
Hei pitkästä aikaa, taas jäänyt kirjoittelu vaikka lukemassa olen kyllä käynyt.

Täälläkin odotellaan rakenneultraa, kiva kuulla uutisia niistä! :)
Heku, se 3d ultra ei sekään ole varma sukupuolen selviämisen suhteen... Tuo nimittäin selvisi meille tässä tällä viikolla. Itse ei siis ollut käynyt mielessäkään että 3d:ssä ei sukupuoli selviäisi kun kaikki sitä ovat hehkuttaneet ja suositelleet ja sanoneet että sukupuolen saa 99% varmuudella tietää. No, käytiin sitten tällä viikolla. Kaikki vaikutti olevan vauvalla hyvin :heart: joka tietenkin oli suuri helpotus, mutta sukupuolta ei saatu selville. Vauvalla oli jalat koko ajan tiukasti yhdessä ja kaikenlisäksi vielä napanuora siellä jalkojen välissä, joten ei onnistunut, vaikka lääkäri yritti kaikilta suunnilta katsoa ja yritettiin saada vauvaa liikkumaan jne. Hieman oli pettynyt olo, kun oli siihen luottanut että sukupuoli siellä selviää, mutta tärkeintä oli nuo muut rakenteet että olivat kunnossa. Mutta pointtina siis että jos pelkästään sukupuolen takia menee 3d ultraan, niin siinä on mahdollisuus pettyä. Meille kokemus oli kyllä ihan uskomaton, jotenkin ei vain voi käsittää että sellaista kuvaa on mahdollista saada näkyviin! :)
Nyt odotellaan sitten että josko ensi viikon rakenneultrassa selviäisi jotain sukupuoleen viittaavaa, vai joudutaanko odottelemaan huhtikuulle saakka.

Unia olen nähnyt myös koko raskauden ajan huomattavasti enemmän kuin tavallisesti, yleensä en aamulla enää muista.

Maha on pullahtanut esiin ihan yllättäen ja nopeasti ja tuntuu jo olevan tiellä, etenkin esikoisen kanssa touhutessa ja häntä nostellessa. Mitäköhän se on sitten muutaman kuukauden kuluttua?!?! Samoin paino, alkuun pysyi hyvin samoissa lukemissa mutta nyt viimeisen parin viikon aikana on noussut yllättävän paljon. Toivottavasti ei jatku samaan malliin. Sokerirasitusta alan jo pikkuhiljaa kauhulla odotella, ei jäänyt viimeksi kauhean kivat muistot.

Meryl 19+4
 
Viimeksi muokattu:
ON RU käyty ja kaikki rakenteet näytti hyviltä ja oli ok 363g oli paino arvio ja me saatiin POIKA lupaus!!! Tervetuloa pieni prinssi tänne kahden muun viikarin seuraksi JA lääkäri sanoi että hän on sitä mieltä että nyt lopetetaan meidän hyppyyttäminen jyväskylään ja mennään neuvola seurannalla. Ja etuseinä istukka hienosti oli noussu pois tieltä, mutta ilmnkos on viellä melko vaisuja noi potkuttelut :D

Blogissa ultra kuvaa :heart:

Yönenkeli ja tiitiäinen 20+6
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin rakenneultra oli eilen, ja koska lapsella oli kaikki niin erinomaisesti kuin olla ja voi, niin pikkuasiat sai harmistumaan ihan todenteolla : /

Mukaan saatu ultrakuva on sellainen, että siinä näkyy 1/3 vauvan päästä, tai pikemminkin hieman pään kaarta ja silmäkuoppaa, mutta ei sitten kyllä yhtään mitään muuta kuin mustaa lapsivettä. Kuva on lähinnä kammottava eikä yhtään sellainen, mitä toivoin rakenneultrasta saavani mukaan - kuulostan kyllä hyvin pinnalliselta, mutta voin kyllä upata kuvan näkyville muillekin, koska en usko, että kukaan muukaan odottaja olisi kovin tyytyväinen saadessaan mukaan kuvaa, jota katsellessa joutuu todella käyttämään mielikuvitustaan, että siitä ymmärtäisi yhtään mitään. Varsinkin, kun näin, että paremmankin muiston tuosta tilanteesta olisi saanut, koska ultralaitteen ruudussa oli välillä aivan täydellinen näkymä pikkuisesta.

Odotin kovasti, että vauvasta olisi saanut mahdollisesti tietää, onko hän tyttö vai poika, mutta pikkuinen piti jalat niin tiukasti ristissä, ettei ollut mitään toivoakaan nähdä jalkojen väliin :D Vaikka sukupuolella ei ole mitään merkitystä, niin itselle olisi ollut tärkeää tietää, koska omalla kohdalla tietynlainen valmistuminen vauvan tuloon alkaa siitä, että vauvasta voi luoda mielessään jonkinlaisia mielikuvia ja mielikuvissa vauva on selkeästi aina jompikumpi :) Ja kun muut pääsevät hehkuttamaan odottavansa kuka tyttöä ja kuka poikaa, niin kieltämättä harmittaa, ettei itsellä ole vielä mitään käsitystä, kumpi on tuloillaan. Mutta sille nyt ei mitään mahda, pikkuinen halusi pitää vanhemmat vielä epätietoisuudessa.

Kolmas harmitus liittyi siihen, että olin jo pitkä aika sitten sanonut miehelle, että haluaisin rakenneultran jälkeen samana päivänä käydä ostamassa ensimmäiset vaatteet lapselle, kun molempien vapaapäivä töistäkin olisi mahdollistanut ihka ensimmäiset vauvaostokset. Rakenneultran jälkeen käytiin miehen kanssa lounaalla ja häntä ei sitten sen jälkeen enää huvittanut lähteä kauppakeskukseen ostamaan vauvatarvikkeita, enkä halunnut toista pakottaakaan. Mutta kotona tuli sitten tirautettua muutamat kyyneleet ihan vain suuresta pettymyksestä, vaikka muuten en kyllä ole odotusaikana juurikaan kyyneliä vuodattanut. Nyt vaan harmitti ihan liikaa, kun asia olisi ollut itselle niin kovin tärkeä.

Onneksi vauvalla oli kaikki hyvin, vastasi viikkoja täydellisesti ja kaikki rakenteet olivat normaalit :heart: Siksi mun harmitukset pystyykin olemaan näin mitättömiä :D

ralliruutu 21+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kultapupu

Yhteistyössä