Huhtikuiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja UUSI 28.12.05
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
zuz jatkaa vielä tuosta nestemäärästä, eli 600 ml pitäisi saada maitoa menemään päivässä tai siis vuorokauden aikana. Näin sanottiin siis neuvolassa (ja loput kai sit on sitä ruuan nestettä). meillä menee terveenä sellanen 500 ml päivässä ja neuvolasta kehottivat laittamaan 100 ml lisää jos vaan saa ruokaan tai puuroon. Voiko sen puuron tehdä mikrossa suoraan korvikkeeseen..?

Moi!

Meillä aletaan olla paremmassa kunnossa.En tiiä mikä Danielil lopulta oli, mut nyt ei enää ole niin limanen ja ruokakin on alkanu maistumaan.Antibioottikuuri on ilmeisesti purru.Tulehusarvo pitäs käyä huomenna mittauttamas,jospa seki ois laskenu normaaliin.

Mun mielestä Daniel syö aika vähän.Aamu- ja iltapuurot ja päivällä yhen pienen purkillisen lihasosetta (5-6 kk).Ja sit juo maitoa.
Ehkä noi antibiootit on huonontanu ruokahalua.
Sais mennä kakski ruokapurkkia mun mielestä, mut ei mee.
En tiiä mitä muuta sille vois antaa?
Siis tietysti hedelmäsoseita annan välillä.
Leipää se ei osaa vielä syyä, meinaa tukehtua.Sillä on 4 hammasta,ni ei se vielä oikeen pysty pureskelemaan.Sama juttu omenanpalojen yms.kans.Jotain täysjyväkeksiä se on vähän maistellu...
Joskus oon antanu 1-vuotiaille tarkotettuja ruokasoseita isoltaveljeltä,ne on maistunu ihan hyvin.Onhan niissä vähän suolaa,mut ei paljoo.

Eilen käytiin ulkona pitkästä aikaa.Pulkkamäessä.Tai isoveli laski isän kans ja mä kattelin Danielin kans.
Ihan kiva,ku pääs ulos.Sairaitten lasten kans ei oo pitkään aikaan päässy.

mä oon tehny puuroa mikrossa korvikkeeseen. mannapuuroa. musta se maistu ihan hyvälle, mut tyttö ei ollu samaa mieltä.. =(
eli meillä ei vieläkään mee mannapuuro, hiutalepuurot... nyt aamulla meni ekan kerran 8 kk valmispuuro kakomatta, tähän saakka on syöty vadelmakaurapuuroa tölkistä. että josko sekin siitä.. velliä meillä ei oo juotu vähään aikaan. sillon vaan jos on niin väsynyt, että lusikkaruoka ei enää illalla uppoa.

8 kk soseista menee spagetti ja jauheliha. muut ei oikeen oo kunnolla uponnu. mut syy ei oo kököt vaan maku. kun oon tarjonnu meidän ruokaa (siis suolattua) menee mikä vaan. riisi ja kanakastike, perunamuusi ja lihakastike... vaikkei hampaitakaan ole kun kaks vasta, niin hyvin möyhentää. mut maku pitää olla kohdallaan...

meil on vähän tota vikaa, että ei meinaa saada 500-600 ml nestettä juotua päivän aikana. se saattaa siis olla syy tuohon yöjuopotteluun?!!?

sitä ruotsin reissua Kaura mekin oltiin ajateltu. tosin täytyy varmaan tyytyä 24h risteilyyn kun lapsenvahti ei voi olla kauempaa (mummu on töissä)... kyselin vähän teatterilippujakin yhteen näytökseen, mut ei ollu enää. ois voinu sit mennä syömään, ravintolaan ja hotelliin yöks sen teatterin lisäks. no, ehkä siis sinne risteilemään...

Meilläkin uppoo 8 kk ruuista parhaiten tuo spagetti. Ne muut maistuu ainakin mun mielestä kaikki ihan samalta, luki siinä purkin kyljessä mitä tahansa.
Eikä meilläkään niitä syödä kuin pahimpaan nälkään. Viikonloppuna oltiin mökillä ja ajattelin selvitä helpolla ja antaa niitä kaupan ruokia, mutta eihän ne maistuneet ja olihan ne perunatkin aika jumalattomia paloja!
Puuro oli se mtä tahansa paitsi riisipuuroa kelpaa tosi hyvin aamuin illoin.
Tuhoutuukohan siitä korvikkeesta vaan vitamiinit kun sen keittää? Mä olen keittänyt veteen ja sitten vasta lieventänyt sen maidolla. Veteen keitetty säilyy jääkaapissakin jonkun aikaa. Kun vaan joskus jaksaa keittää kattilalla vähän suuremman satsin. Varsinki noita joita pitää keittää kauemmin (ohrasuurimo ja grahamjauho) oon tehnyt pari annosta kerralla.

Viikonloppuna meillä opittiin peruuttamaan konttausasennosta istuaalleen. Kyllä sitä nyt sitten harrastetaankin ahkerasti. Ja kaikkista huvittavinta on kun poika päästää paukun tai ryökäisee, niin heti kauheat räkänaurut päälle.

Mutta nyt nukkumaan, huomenna aikainen herätys seittemältä jo!

mä oon taas täällä näköjään viimesten joukossa illalla ja aamusta ensimmäisenä... *nolottaa*

piti tulla teillekin kertomaan.. pimu ei syöny illalla puuroa. ei ensimmäistäkään lusikallista suostunu ottaan suuhunsa.
mut valtas ihan käsittämätön epätoivo! lykkäsin tytön miehelle ja ilmoitin, että ota tuo ennenkuin teen jotain harkitsematonta. sitten painuin toiseen huoneeseen mutisten kaikkea siitä, kuinka seuraavan yön saan tietysti valvoa pulloa antamassa kun ei illalla syö kunnolla jne..

siis käsittämätöntä, millaisia tuntemuksia voi yksi syömätön puurolautasellinen aiheuttaa!!!! onkohan sitä oikeasti vähän liian pienet piirit..?!?!? =)

Kati3: Kuullostaa tutulta tuo puuro episodi sekä tuo illan ja aamun eka :) Kävimpä täällä itsekkin aamu tuimaan katsomaan ja en kehdannu taas kirjottaa,mutta taas on pakko...
Eikö meikäkäiselläkään ole muka parempaa tekemistä?
Mitenhän muuten sain aikani kulumaan ilman nettiä melkein kuukauden?

Jahas ja taas mä ajattelen pahinta...
Mies havaitsi pari viikkoa sitten tytön kaulassa patin,sanoin vain,että ei sillä mitään pattia ole ja eilen näin sen itsekkin (miten en ole huomannut itse ensin,kun tytön kanssa vietän kuitenkin enemmän aikaa?????)
Se sijaitsee oikealla puolella korvasta katsottuna alas viistosti selkäpuolella (siis täh?!?)
mutta kuitenkin...
Mikä patti se voi olla?
Se on sellanen sormenpään kokoinen kova patti!
Ei satu tyttöä,kun kosken.
Soitin jo taas äidillenikin hysteeri soiton ja rauhotti mua (epäilen sen olevan syöpä yms muu paha) että se on joku rauhas patti ja kun tytöllä oli kuumettakin yks päivä ja vähän nokka tukossa.
Miehelläkin on niitä ollut koholla ja käyty lääkärissä,kaikki ollut ok,mutta ne sijaitsee heti tässä edessä,suun molemmin puolin kaulassa.
Mulla on myös ollut ne joskus turvonneena,kun sairasti angiinaa.
Meillä on lääkäri neuvolassa ens viikolla (ihosta) mutta mainitsen kyllä tuosta patistakin,vai pitäisikö jo aiemmin asialla tehdä jotain?????
HYSTEERI-JENNI TAAS VAUHDISSA!!!!!!

Jenni, mä kävin kanssa eliaksen kaa viime maananaina tk:n päivystyksessä kun löysin samanlaisia patteja niskasta. Ne oli ainakin eliaksella imusolmukkeita, eli ei syytä huoleen, jos siis ovat niitä. Jostain syystä ne vaan turposivat, mutta mitään kuumetta yms. ei ole ollut. En tiedä mistä johtui, mutta nyt ovat kyllä pienentyneet.

Tuisku: Se vois olla kyllä se imusolmuke...toivottavasti.
Toi rauhottu mua hirveesti,tarkkailen tilannetta ja kysyn viä ens viikolla lääkäriltä jos tulee isommaks tai on pysynyt tuollaisena.
Kauheeta,kun on aina niin hirvee huoli tosta pikkusesta,ei haluaisi koskaan,että tapahtuisi mitään kamalaa,vaikka eihän itse kaikkeen läheskään voi vaikuttaa.

Meen tänään sinne kuntosalille miehen veljen tyttöystävän kanssa,kiva sain hänet seuraksi,oon niin huono yksin lähteen jumppaan/salille yms.

Mut nyt mä häivyn täältä,etten taas roiku täällä koko tytön päikkäri aikaa,kun mieskin lähti kaverin kanssa kahville.

Ihmettelen tuota suurta nestemäärää mikä pitäisi vuorokauden aikana antaa... Itsekin annan vettä pitkin päivää ja ruoan yhteydessä juodaan maitoa tai vettä. Pari kertaa päivässä annan kyllä myös pelkkää maitoa. Eiköhän lapsi käyttäytyisi toisella tavalla, jos saisi liian vähän nestettä tai ravintoa. Tai ainakin ajattelen niin. Mietin kyllä välillä, että saako pikkuinen varmasti tarpeeksi ruokaa... tyhmää!? Eiköhän tyttö olisi kiukkuisempi, jos näin olisi.=)
Meillä on päiväunet muuttunut sen verran, että yhdet unet otetaan klo 11-13/13.30 ja toiset unet joskus klo 16 ja nukutaan noin tunnin verran, kun ennen toisetkin unet kestivät 2-2,5/h. Uusi hammas puhkesi myös ylös kulmaan.

Jokos sinulla st rupeaa maha kasvamaan? Itselläni tuntuu että kaikki vanhat housut jo puristaa... Ei vaan viitsisi vielä siirtyä mammahousuihin. =) Minulla on nyt viikkoja 12+6.

Eipä kummempia!

KIRPEÄÄ PAKKASPÄIVÄÄ KAIKILLE!!

minä-83 & Iida

Heips!
Mä kävin kerran näyttämäs esikoisen kaulassa olevia patteja lääkärillä ja niitä oli myös nivusissa.Lääkäri sano,ettei pidä huolestua,jos ne on hernettä pienempiä.Niitä on ollu sillä jatkuvasti,oli flunssaa tai ei.Yleensähän rauhaset suurentuu flunssan aikana.

Daniel on nyt terve.Tänään tulehdusarvo oli normaali.
Ja esikoinen ollu kaks yötä ilman yösyöntiä(maidonjuontia).Nokkamukit piilotin kaappiin.Se nukku viime yönä 24-07 putkeen.Hienoa.Ehkäpä sen saa vihdoin nukkumaan täydet yöunet.On se jo 1v.10 kk.Että on jo aikakin.Seuraavaks vois ottaa pikkuveljen ""käsittelyyn"" eli lopettaa siltä maitopullon yöltä.No ajan kanssa...

Minä-83:lle:
Mun maha on kyl selvästi kasvanu.Toisaalta ku kolmatta oottaa se varmaan pullahtaa helpommin näkyvillekin...
Mut toisaalta jotenki tuntuu, että Danielin ""odotusmaha"" ei ole edes lähteny pois. Kiloja ei kuitenkaan ole tullu viel yhtään(tuntuu kummalta,ku maha on kasvanu).Eli paino on pysytelly samassa 57-58 kg:ssa.Mul nyt 14+4 viikkoa takana.

Tänään ostin Danielille voileipäkeksejä,jospa ne niitä imeskelis,ni ois vähän naposteltavaa annettavaks.
Mä en oo seurannu tarkkaa nestemäärää, mut ei meilläkään mene 900 ml päivässä millään.

paljonko teillä st menee sitä nestettä päivässä?

mä edelleen pohdin, että juoko janoonsa ja tavan vuoksi yöllä vai pelkästään tavan vuoksi...

otettiin tuossa meidän perheen vanhimman lapsen kanssa tappelukin aamulla ennen kuin pimu lähti kouluun. sillä on omituinen tapa ""vahtia"" mun tekemisiä.. jos oon jossain kun tulee koulusta niin vastassa on ""kolmannen asteen kuulustelu"" missä olin. eikä siis mitään nättiä kyselyä uteliaisuudesta vaan oikein ""syyttävällä äänellä"". samaa kontrollointia se on alkanu pitää mun puhelimen käytöstä. joka kerta kun puhun pidempään (pääasiassa äitini kanssa) niin tulee kommentit, että ""vieläkö sä oot puhelimessa"" tai ""kauanko oot jo puhunu"". sit kun puhelu on loppu, niin kyselee saako katsoa mun puhelimesta kauanko puhelu kesti... juu, ei oo saanu. tänään sit pimahti. mä ""rääkäsin"" sille tohon ""vieläkö sä puhut""-kommenttiin, ettei se kuulu sille vähääkään kauanko puhun puhelimessa. että niinkauan kuin mä maksan omat puhelinlaskuni saan puhua just niin kauan kuin tykkään, eikä sillä pitäis olla mitään tarvetta kommentoida. sanoin vielä, että kun se on 15v, niin voi olla varma, että mä notkun vieressä höpöttämässä noita samoja juttuja kun se nyt mulle. eikä sillä ole sitten vara loukkaantua... se on nyt 11v... vieläkin savu nousee korvista!!! kun mun ukkonikaan ei jäkätä mulle luurissa notkumisesta niin ei tarvi kyllä pikkupimunkaan.... murrrr....

no, nyt taas tuon syömättömän aamupuuron jälkeen... tarttis kait mennä koittaan ottaisko tää pienimmäinen aamupäivätorkut.

ei oo muuten vaavi nukkunu muutamaan päivään kun 2 x 0,5 h unet. sais vielä vähän enemmän kyllä nukkua...

Pitäs alkaa varmaan seuraamaan paljoko tulee juotettua tuttelia.Arvioisin,että 3-4 purkkia päivässä eli 600-800 ml.

Mä annoin tänä aamuna puuron sijasta täysjyvämuroja(weetabix)tavallisessa maidossa liotettuna ja lisäks riisi-broileri-sosetta,ku en jaksanu tehä puuroa ja on vähän vaihtelua.
Meillä toi aamu alkaa melko myöhään välillä.Tänäänki pojat nukku 10.30-11.00 yöunia, että puol 12 mais päivällä oli vasta aamupala.:)

Hei kaikki! Kuulostaa Kati3 ihan samanlaiselta kun minulla pojan kanssa (keväällä 10 v). Sillä on ja ihme tapa kytätä minun puhelimen käyttöä tapaan: ""kuka se oli, mitä sil oli asiaa"", ""kuka laitto viestin, näytä"". Nyt on onneksi vähän rauhottunut mutta kyllä välillä joutu tiukkakin keskustelua käymään asiasta. Hänellä oli myös tapana kurkkia kun laitoin viestiä jollekkin, meni hermot ihan totaalisesti, sanoinkin että nyt jos tuo kyttääminen ei lopu niin...

Pikkuneidin kanssa menee ihan kohtalaisesti. Sillä on vaan kamala kiukkuvaihe menossa. Jos joku ei mene mielen mukaisesti niin hirvee narina ja kitinä. Välistä ei jaksais kuunnella yhtään. Nyt kun mieskin on suurimman osan ajasta töissä niin vähän ahistaa. Kyllähän tyttö on välillä ihan hyvälläkin tuulella ja ihana nauravainen, mutta tuntuu että nykyisin niitä hetkiä on vähemmän. Varmaan on joku kehityskausi menossa, yötkin on levottomia ja monta kertaa saa hyssytellä ja taputella nukkumaan. En ole kuitenkaan antanut kuin yhden maitoannoksen yöllä joskus 2-5 maissa.

Itsellä olo on ollut lievästi sanoen alakuloinen. Olen ollut väsynyt ja sen ansioista todella äksy kaikkia kohtaan. Terkkari passitti rautakuurille kun oli hemppa laskenut, voihan se johtua siitäkin, mutta muutenkin on vähän ahdistunut olo, hormoonitko? Tai sitten alkaa pikkuhiljaa kaivata muutakin kun kotielämää. Kun tyttö täyttää vuoden lähden töihin, luulen että alkaa olla aika. Kun saa kuviot taas laajennettua ja omaakin elämää niin jaksaa taas paremmin. Tällä hetkellä kun puhun jonkun kanssa niin aiheet on aika suppeat niinkuin varmaan arvaatte... Toivottavasti ette pidä minua kamalan itsekkäänä...

Aika kivat pakkaset! Ei sitten nukuta päikkäreitä ulkona! Sisällä neiti nukkuu vaan kamalan paljon vähemmän aikaa. No, täytyyhän talvella pakkaskausikin olla.

Nyt täytyy lähteä kauppaan, auto on ollut liekassa varmaan kaksi tuntia. Palataan palstalle!

meillä on mimosa73 sit aika samanlaiset kuviot.. ;)

mä oon kans ollu alakuloinen ja äksy. kunnes maanantaina päätin, etten ihan joka asiasta pingota enää. tähän aamuiseen räjähdykseen astihan sitä kestikin... mut oikeesti.. mulla on auttanu se, että mä vaan päätän olla ottamatta stressiä asioista!

mulla on ihan selkeesti sitä, että oon nyt lähes vuoden ollu vaan tenavien kans kotona. käyn toki välillä jossain, mut kyllä sitä kaipaa jo kovasti sitä aikuisten kans olemista!! ei se musta ole itsekkyyttä, toiset vaan on sellasia ettei se kotona olo vuosikausia anna sitä samaa kuin työssäkäynti ja toisten aikuisten kanssa aikuisten asioista jutteleminen.

mä oon välillä koittanu oikein psyykata itseäni nauttimaan kótona olosta. joskus se onnistuu, joskus ei... sit kun ei, on pakko suunnitella kaikkia kyläreissuja ettei seinät kaadu päälle.
Mä oisin kans lähteny töihin kun tyttö täyttää vuoden. mut sit mä aattelin olla vielä kesän kotona. meillä on rakennusprojektia ja muuta silloin. ja toisaalta.. jos sattuis olemaan oikein aurinkoinen kesä, niin voitais olla vaan mökillä nauttimassa lämmöstä ja uimisesta monta kuukautta. sitä herkkua kun meille ei ole enää sitten ennen eläkeikää tiedossa... (lapsia ei meille tehdä enempää). niinpä menen sitten syyskuusta töihin takaisin.

mä pistin tytön aamupäikkäreille sisälle kans. normaalisti nukkuu puolen tunnin unia. veteli kaks tuntia unta ilman kitinöitä. varmaan ennätys! nyt kuuluu olevan hereillä vaikkei itke. meen kattoon..

Täältä ilmoittautuu yksi äksy valittaja lisää...
Yö meni perseelleen,nokka tuhisi tytöllä ja muutenkin rauhaton,klo1 itki vartin ja klo3 itki puoli tuntia,laitoin supon koska selvästi joku vaivasi ja siitä nukuttiin klo7.
Soitin aamulla lääkärin ja puol10:ks sain,tytöllä kaikki ok,korvat jne ja patista sanoi samaa mitä Tuisku ja st jo sanoivatkin,kuulemma voi mennä 2-3kk kun patti laskee...
Eli kaikki ok,joten taitaa olla enään yksi vaihtoehto,hammas.
Sekin tietysti ärsytti,kun nokka oli tukossa,mutta laitoin ennen nukkumaan menoa ja sillo klo1 suolaliuosta nenään ja se avasi.

Alan oleen vaan niin korvia myöten täynnä näitä öitä,nukun 2-3h max 4h putkissa,oon aivan rikki.
Tätä,kun on jatkunut kutakuinkin tytön koko 9kk elämän,että kun saisin edes yhden yön nukkua 8-10h PUTKEEN!
Miehestäkään ei ole apua,kun käy töissä,v-loput tietenkin,mutta kyllä se herääminen yleensä meikäläisen harteille silloinkin jää...Ja musta tuntuu että tyttö nukkuu sillon paremmin,kun on v-loppu,tai sit mä kuvittelen vaan...

Kävin eilen siellä kuntosalilla,piristi kummasti (muutamaksi tunniksi) mutta paikat on kipeenä!!!!!
Onkohan mun maha/reidet/perse jo kiinteytyny???? :)
Odotan tuloksia tapahtuvaksi päivässä,mutta EI!
Aattelin nyt ottaa tästä sellasen joka viikkosen projektin!

Kamala pakkanen...näytti meillä -19,2astetta.
Tuulikin oli jäätävä,vaikka kävelin vain autolle ja takas terveyskeskuksesta ja kävin kaveria moikkaamassa siinä naapurissa. HYI!
Tyttö nukkuu melki täys toppa varustuksella vaunuissa SISÄLLÄ,kun nukahti automatkalla ja siirsin vaunuihin nukkumaan,avasin kyllä haalaria ja sain tumput pois...Hyvin näyttää uni maistuvan,nukkunut 30min.
Pitää mennä herätteleen yö työläistä. :)

Tääl pohjoses oli aamupäivällä 24 astetta pakkasta,nyt enää 21.Ei kuitenkaan innosta ulkoilemaan.Aurinko kyllä paistaa ihanasti.
Eilisiltana kävästiin kaupoissa ja tuulen kans pakkanen tuntu 50 asteiselta.

heippatirallaa!

Mä nyt sitten oikeen mielekiinnosta mittasin 3 päivää että paljon sitä maitoa menee. Tulos oli 480 ml-580 ml per pv eli se arvioni 500 millistä osu aika tarkkaan. Muuta nestettä en antanut nestemuodossa, mutta onhan sitä ruuassa ja puurossa nestettä, joten nuo meidän vuorokausimäärät ihan ok. Eihän sitä nyt voi kurkusta kaataa alas enempää jos ei mene ;-)

Me oltiin tuolla hirveessä tuulessa lenkillä 45 min. Huh, että oli kylmä. Nytkin kyllä laitoin tytön parvekkeelle päiväunille, meillä on pakkasta 9 astetta parvekkeella joten aattelin sen tarkenevan. Tuo tuuli tietenkin lisää sitä pakkasen määrää, mutta laitoin tavallista enemmän päälle ja sit vielä sadesuojan vaunujen päälle tuulensuojaksi. Meillä ei edelleenkään nukuta sisällä kuin max 30 min ja se on päikkäreiksi kyllä liian vähän.

Tähän asti mä oon kanssa viihtynyt kotona enemmän kuin hyvin. Me ei olla edes käyty kovin paljon missään, mutta nyt kun tuo vauva-aika on ohi niin huomaa kyllä että kaipaisi jotain aktiviteettia vähän enemmän. Töihin en kyllä kaipaa, nimittäin mun ä-lomasijainen soitti eilen ja kysyi että enkö voisi tulla aiemmin töihin, hän oli ihan kypsä siihen duuniin.... en tiedä muistatteko kun joskus täällä tilitin sitä mun duunipaikan henkeä, voi ziisus, sinne en todellakaan kaipaa. Yhtään. Hän valitti sitä samaa kuin minäkin...Yllättäen en ollut yllättynyt. Täytyy tässä keksiä jotain mukavaa puuhaa lähitulevaisuudessa, jotain kyllä kaipaisin. Tässä on kyllä ihan nurkalla seurakunnan toimintaa ja MLL perhekahvilaa ja kaikkea kun saisi vaan ittensä raahattua sinne.

Nyt tarttee ruveta siivoomaan kun huomenna tulee vieraita (miksköhän sekin on niin, että aina pitää siivota kun tulee vieraita..). Ootteko muuten huomanneet, että kyllä tämä elämä on vaan yhtä siivoomista?????? Vaikka ei olisi edes mikään maailman pikkutarkin ihminen. Tai ehkä se just siks on, jos laittais kaikki aina takas paikalleen ja tiskit heti koneeseen niin ei olis niin paljon sitä siivottavaa. Huoh.

Terkkuja pihalta! Täällä on 13 astetta pakkasta Ja poitsu vetelee uniaan pihalla. Sisälle on ihan turha yrittää, joten nukkuukoon ulkona. Aamupäikkäreiltä ainakin oli ihan lämmin, vaikka oli norm. ulkoiluvaatteet.

Elämä on siivoomista ;)) meidän mies totes et aina kun multa kysyy; mitäs tehään? SIIVOTAAN! olen yrittänyt opetella siivoo poitsun kaa ettei kaikki yhteinen aika mee siivoukseen....

Meillä maitoa+vellijauhetta menee juuuri juuri tuo 500ml, en jaksa stressata, kunhan syö! Nyt on alkanut puurot maistumaan ja soseet on yök. Aina joku tökkii...

Mä viihdyn ihan hyvin kotona. Kyläillään 1-2krt/2vkossa, kauppareissuilla, joskus kerhossa. Nyt vaan painaa, jos mies ei saa töitä, niin mun täytyy mennä. Toisaalta en voi palata kunnolla, koska jos hän saa töitä niin jään sitten lasta hoitamaan vuorostani. Hoitoon emme halua viedä vielä (eikä oo paikkaakaan vielä).

Aloitin painonvartijoiden pisteet ja hyvältä tuntuu: kilo lähtenyt! Tässä riittää mulle taas touhua ;))

Moikka pitkästä aikaa...!

Terveisiä pakkasesta! Kävin viemään pölypunkit ja muut pöpöt ulos virkistäytyyn. Petauspatjan päällisen laitoin koneeseen. Siinäpäs tän päivän aikaansaannokset sit onkin. Piti iltapaäivällä lähteä salille, mut olo tuntui jotenkin ihan kuumeiselta ja väsyneeltä, niin menin sit nukkumaan samalla kun laitoin Eemun päikkäreille. Poika nukkuu normaalisti aamupäivällä noin tunnin mut nyt vedettiin sikeitä molemmat 3,5 tuntia! Vissiin molemmat aikas poikki. Muutama yö ollut taas tosi surkea. Tossa viime viikolla nukuttiinkin ihan kokonaisia öitä. Ihan tuntui oudolta, kun ei tarttenut tunnin kahden välein käydä laittaan tuttia ja rauhoittamassa. Mä tietty heräilin yöllä ihan entiseen malliin, mutta helpotti sekin vähän univajetta, kun sai vaan korjata asentoa ja jatkaa unia. Aamullakin meillä nukutaan ihan kivan pitkään puoli 9- 10.

Mitäs muuta? Ai niin, neuvolassa käytiin alkukuusta. Meillä jäi tuo 8kk neuvola pois, kun ei saatu aikaa lääkärille. Kaikki oli kunnossa, sen mitä nyt 5min. pikakäynnillä voi selvitä...

Eli pituutta oli 77.6cm ja painoa 9725g Ihan mukavasti tullut molempia. Pitkä ja hoikka poika on edelleen. Tuli yhtäkkiä mieleen, et tänään olis ollut se ryhmäneuvola ja missattiin se. Ihan täysin unohdin ja äsken kun kävin katsoon, niin kuudelta on loppunut... Hitto. Eipäs se mikään virallinen ollut, opiskelijoiden järjestämä, mutta oli kyllä tarkoitus mennä. Ei voi mitään...

Mä oon kans aloittanut kuntoilun. Oon käynyt salilla 3 kertaa ja eilen ekaa kertaa Pilatesta. Jospa tästä sais jotain irti. Paino on edelleen 84kg, et siittä riittää kyl työtä. Kesällä olis tarkoitus kehdata mennä uimaan. Ei mulla ole ihan hirveää intoa, mut mun kohdalla se on positiivinen merkki. Eipähän pääse alkuinto lopahtaan. kun sitä ei ole alun alkaenkaan... Mä vaan jouluna katselin itseäni, et jos en nyt saa itsestäni irti, niin en koskaan. Huomenna ollaan mun ystävän kans menossa puoliltapäivin. Ollaan aikas samankokoiset, joten otetaan leikkimieleinen pudotuskisa kesää varten.

Mitäs muuta vielä? Niin, tosta meidän taidoista... Pinsettiotetta lääkäri kehu erinomaiseksi. Kovasti koitetaan kävellä. Noustaan sohvaa vasten ja sitä mennään edestakaisin, kunnes irroitetaan ja hups! ei pysytäkään pystyssä. Kahden sohvan välis oleva koripöytä on mukava silta. Kiva temppurata! Äitin polvet huutaa armoa! Otettiin videotakin yks päivä... Meillä kans kaikki mitkä on mulla kädessä on tosi kivoja. Meikit kiinnostaa kovasti. Eemulla onkin oma meikkilaukku purnukoineen, peili ja kampoja. Myös maitopurkkeja, puuropaketteja, huuhteluainepullo... Oma pikkukattila ja vispilä. Oma kännykkä myös. Kaukosäätimet saa välillä kovaa käskyä!!! Ja TV huutaa yleensä kovalla pikkumiehen jäljiltä.

Meillä syömispuoli on nykyään kunnossa. Käytän Eemun ruokavaliossa tavallista maitoa ruoanvalmistuksessa ja jogurttia syödään päivittäin. Danonen pikkurahkat onkohan Danonino nimeltään on kovajuttu! Ensimmäisellä maistamiskerralla piti syödä vaan ihan vähän, mutta kun oltiin päästy vauhtiin ja eka pikkupurkki loppui syntyi niin hirveä huuto, että minä kiltisti hain toisen ja sillä rauhoittui. Oli pakko suostua, kun poika niin tykkäs. Mitään oireita ei oo tullut. Pipareista tulikin joulun aikaan ihottumaa. Ruoka on aika paljon samaa kuin mekin syödään, eilenkin tein pojalle suolattoman kesäkeiton, vähän soseutin ja hyvin meni. Mausteita käytetään kevyellä kädellä. Mua niin huvittaa, kun jotkut tuskailee puurojen kanssa.. Meillä saattaa mennä aamuin illoin pari kunnon lautasellista puuroa. Teen ihan itse, en mitään valmisjauhesössöjä... Joskus annan päivisinkin jos ei perunaruoka laske, kun puuroon voi AINA luottaa. Eikä meillä sit öisin syödäkään. Oon tosi tyytyväinen, et puurot menee ja vielä itsetehdyt. Kun mun ystävän lapsi kohta puolitoista vuotta ei syö kuin valmispuuroja ja vellejä. Anteeksi, te jotka annatte purkkiruokaa, tää on vaan mun mielipide, mutta ainakin näyttäis meillä pätevän ja mun ystävällä. Et kun hän antaa kaiken teollisena valmisruokana ja mä teen itse, niin normaaliin ruokavalioon siirtyminen näyttäis olevan vaikeampaa, kun syötetään valmisruokaa. En siis halua loukata, tuntuu vaan ainakin meidän kohdal... Tietty toiset lapset on enemmän sihtikurkkuja kuin toiset... No, se siitä!!! : )

NIIN, ollaan menossa miehen kanssa lauantaina teatteriin, sain mm. sen jolululahjaksi ja olin ihan yllättynyt, mun mies ei tosiaan oo mikään kulturelli. Oli kyllä sit joskus kuunnellut mua, kun oli hommannut liput. Ja vielä näytöksen nimi on Rakkauden lähde. Lupas ostaa viinilasin ja viedä mut syömään. Poika menee sit yökylään, kun näytös alkaa vasta klo 19 ja kestää niin myöhään... Mut ei pojalla mitään hätää, on jo tottunut reissaaja!

Jeps. Hyvää viikonloppua, en taida ehtiä tänne taas ennen ensi viikkoa!!!

Heippa vaan kaikille. Täällä on yksi aamukukkuja paikalla. Heräsin ennen viittä kun tyttö huusi maitoa ja sitten kun sain hänet nukkumaan niin itsellä alko kamala yskäkohtaus jota jatku ja jatku. Nyt sitten nousin suosiolla ylös ja olen ollut jo jonkun aikaa netissä.

Late, hyvä ajatus tuo peittojen ulosvieminen, en muistanut koko asiaa. Tänään se sitten tapahtuu, taidan viedä kaikki pojan ja tytön pehmolelutkin... Pakastinkin olis hyvä sulattaa nyt pakkasen aikoihin. Jee, nyt vielä on energiaa mutta katsotaan sitten kun väsymys iskee taas.

Vielä niistä syömisistä juttelisin. Meillä kun aloitettiin soseitten syöminen niin tein tosi reippaasti kaikenlaisia soseita pakkaseen, mutta tyttö teki tenän, yökki ja oksenti vaikka en nähnyt murusia missään. Siirryin siksi aikaa kaupan soseisiin että saan totutettua liha ynnä muihin ruokiin. Niitä sitten ollaan syöty tään päivään asti. Eilen ajattelin että ei hemmetti, nyt alkaa kunnon ruokien syöminen ja tein tytölle oman jauhelihasopan. Yllättävää kyllä söi hyvällä ruokahalulla. Täytyy alkaa tarjota muitakin ruokia. Vielä en kyllä tarjoa meidän omia ruokia kun suolaa tulee laitettua ja mausteitakin aika paljon. Omaa pelkoa ja laiskuutta on ollut etten ole tehnyt itse. Pelkäsin kai että alkaa taas oksentelu. Paremmin se soppa meni kun 8 kk tölkkiruoat joissa on kamalia ne kököt. (paitsi spagetti ja jauheliha joka on suosikki)

Meillä mennään kovasti kanssa sohvia myöten, välillä pitää vaan yhdellä kädellä kevyesti kiinni kun seistä tököttää mutta ei ole uskaltautunut vielä irrottamaan kokonaan. Potalla ollaan käyty joka päivä ja joka päivä saadaan myös pisut aikaan. Välillä tyttö menee kolistelemaan pottaa ja suhisee sssh. Sitten vaan istumaan ja välillä ehditään ja välillä ei. Yhden kerran teki kakat, mutta sitä ei olla vielä hoksattu että nekin vois tehdä pottaan. Eihän tämä nyt vielä mitään kuivaksi opettamista ole vaan tutustumista. Ihan mielellään istuu potalla kun katsellaan kirjaa. Jos alkaa kiukuttaa niin otan pois.

Taidan tästä lähteä suunnittelemaan päivän pölypunkintuhoajaisia, mies on varmaan riemuissaan kun herää...=).

Täälläkin nyt Laten innoittamana on roudattu kaikki petivaatteet ulos :)

Muuten onkin kyllä niiiin tylsää, kun ei pääse ulos, eikä saa poikaakaan päikkäreitä oikein nukkumaan. Laskis ny pakkaset ni vois laittaa ulos nukkumaan.

Noista ruoka-asioista vielä. Mä oon kans tehny ite noita pojan kasvis- ja liharuokia, kedelmäsoseet on ostettu kaupasta. Nyt vaan huomaan, että on tosi vaikkee saada menemään vähänkin karkeampaa safkaa, poika kakoo ihan pienestäki kököstä. Täytyy vaan sitkeesti kai koittaa tarjota niitä, että tottuu. Meillä on kanssa syöty alusta asti ihan tavallista ite tehtyä puuroa, noita vauvojen valmispuuroja, kun ei oo voitu käyttää, kun niissä melkeen järjestäen on maitoa. Nyt löysin luomu marjapuuron, joka on maidoton, niin sitä oon kokeillu, eikä ny ihan kauheeta hurraa huutoja oo pojalta saanu, mutta alas menee. Ihan kätsy jos lähtee matkalle tms.

Mutta eipä muuta kuin iloista pakkaspäivää kaikille!

Eka maininta,neste määrästä,eilen vähä kirjailin ylös miten maitoa uppos ja se oli 400-500ml paikkeilla,tähän kuuluu myös velli ja yösyönti 120ml.
Eli ei kyllä ihan ylty meilläkään noin korkeelle,mutta sitten tietty ne soseet,mutta meijän likka on AINA ollut vähän huono syömään.
Meillä syödään pääasiassa kaupan ruokia,mäki tein sillo alussa ja ei uponnut.
Nyt oon antanut välillä tytön maistaa meijän ruokaa ja mimosan tavoin,tein tytölle yks päivä soppaa!!!
8kk ruuista menee nyt joitakin,eilen söi tosi hyvin kasvis-lihapullasosetta,mutta ne lihapullat oli niin isoja,että muussasin niitä vähäsen!

Tytön iho on nyt TOSI pahana,jalat,maha,selkä...
oikein itteensä sattuu,kun katsoo.
Meillä on ensi viikon tiistaina lääkäri ja se laittaa meille lähetteen TAYS:iin tutkimuksiin...
Voi raasua :(

Meillä myös liikutaan sohvaa pitkin,varsinkin jos kaukosäädin on toisessa päässä.
Omat lelut,uudetkin,on tylsiä,mutta kaukosäädin kiinnostaa viikosta toiseen.

Pottakin ostettiin viikko sitten ja JOKA kerta kun tytön siihen laitan alkaa mieleton poru,että hyvin alkoi meidän potta harjottelu.
Aattelin jättää harjoittelun hetkeks pois ja aloittaa uudestaan,kun se on unohtanut traumaattisen ensimmäisen potta kohtaamisen.

Mittarin näyttää -27 täällä meillä!!!!
Inhottavaa,kun ei voi laittaa pihalle nukkumaan.
Onneks kuitenkin tyttö nukkui eilen 2h sisällä...

Meillä nukutaan vaan puol tuntii sisällä!!!! Ottaa päähän ja nukutus vaatii sängyn hytkytystä ja kädellä pitää poika paikallaan ettei pääse mahalleen ja konttaa.

lähetään töissä käymään, jos sais tuntei, kun miehen työt loppuu...

meillä on huomenna petivaatteiden tuuletuspäivä. paremmin aikaa silloin..

kurjaa Jenni tuo teidän vaavin ihottuma! toivottavasti saatte siihen hyvät rasvat ja syykin löytyy, että alkaa se paraneminen.

mä oon joskus huomannu samaa, mihin Late oli päätyny noiden ruoka-asioiden kans, mut sit mun omat lapset on heittäny kyl sen teorian romukoppaan.

mun esikoisen kans en edes yrittäny tehdä itse mitään soseruokia. mut sitä mukaa kun voi alkaa antaa soppaa soseutettuna ja tavallisia puuroja.. ne uppos heti. sihtikurkusta ei ollu tietoakaan, vaikka eka hammaskin tuli vasta 11 kk iässä.
sit kuopukselle yritettiin miehen kans tehdä soseita itse. kaikki kyökkäs ulos. vaikka ois koittanu mitä. sit lopulta söi vaan kaupan tölkistä jonkun aikaa.
nykyään syö kyllä kökköjä (paitsi puurossa!) ja mm. riisi ja kanakastike (itse tehty) on ihan herkkua. sitä ei tarvi edes muussata mitenkään. pieniä vain kananpaloja. mut joku aika sitten oli kyllä ihan mahdotonta. mä siis uskon, että kyllä ne puurotkin sitten pikapuoliin alkaa upota. (positiivista ajattelua vaan peliin).

meillä muuten kiinnostaa pallot nyt tosi paljon. nuppi-palapeliä tehdään niin, että tyttö purkaa ja minä kokoan.. samoin rakennuspalikoiden kanssa. minä rakennan ja tyttö kaataa. no, nuo onkin sit ainoat leikit, mitä me touhutaan yhdessä. muuten tyttö leikkii itekseen ja mä teen sohvalla esim. japanilaisia ristikoita (niihin oon melkein enemmän koukussa kun tähän nettipalstailuun =).

nyt on mentävä...