***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

EjaV :hug: Toivottavasti saat selvyyden tänään asiaan! :heart:

Ei ois ketää joka haluis tätä aamupahoinvointii??? :D
Okei, onhan se hyvä että on sitä pahoinvointia, tietää et oon ainakin raskaana, mut tää 24/7 "krapula".... :$
Olo on siis ku krapulaisella, vaikka alkoholia en oo ottanu moneen kuukauteen =)

Pakko herätä näin aikasin, vaikka koululle meen vasta ysiksi, mut en halua luokkakavereille vielä jäädä kiinni ja kun suurin osa ryhmästä on naisia, niin pakko herätä näin aikasin et se ehtiis mennä jo ohi.
Mut lounas-eväiden teko kammottaa....ruoka pelkästään nyt ällöttää!!
Tsiisus tätä oloa!!

buam 6+5

EjaV :hug: . Toivottavasti saat tänään hyviä uutisia. Täällä peukut pystyssä.

Esikoiselle hankimme Manducan ja suosittelen todella lämpimästi. Hyvä kantaa pitkiäkin matkoja ja on ergonominen sekä lapselle, että kantajalle.

Eja V toivottavasti pääset vielä tänään selvittämään tilanteesi. Epätietoisuus on kaikista pahinta :hug:

Omat fiilikset tuntuvat menevän vuoristorataa vähän väliä, voi mies parkaa kun saa mua kestää :whistle: Muuten mennään aika lailla samalla tavalla kuin ennenkin. Viikkoja vain kasvatellaan ja odotellaan seuraavaa ultraa (joka tuntuu olevan ikuisuuden päässä..). Jos olette joutuneet käymään päivystyksessä esim vuotojen takia niin oletteko menneet suoraan naistentautien päivystykseen/synnärille vai tavalliseen tk:hon? Itse mietityttää mihin sitä oikein pitää hakeutua jos esim tulee noita runsaampia vuotoja :ashamed:

Poppeliini ja Taito 7+1

EjaV, toivottavasti saat hyviä uutisia! :hug:
Buam, hurjan monta keskenmenoa sinä olet joutunut kokemaan. :hug: Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin.
Osanottoni myös muille menetyksiä kokeneille! :hug:

Poppeliini tais kysellä peittojen heiluttelusta. Minulla tuli silloin joskus vk 6 seksin jälkeen hieman verta vajaan vuorokauden ajan. Soitin silloin neuvolaan ja sieltä sanottiin, että istukka kiinnittyisi noihin aikoihin ja se voi aiheuttaa verenvuotoa samoin kuin seksikin. Terkkari neuvoi viettämään hetken aikaa hiljaiseloa makuuhuoneen puolella. Nyt ollaan taas uskaltauduttu heiluttelemaan peittoja eikä verta ole enää tullut. :kieh:

Äitiyspakkauksesta. Mä en vielä tiedä, mitä tehdään sen kanssa. Esikoisen pakkaus loppuvuodelta 2007 on vielä sen verran hyvässä kunnossa ja muutenkin ollaan saatu melkoinen kasa vaatetta sukulaisilta. Tosin vaatteet on tyttöjen vaatteita, että jos nyt tulisi poika, ei meillä olisikaan vaatetta valmiina.

Äitiysrahasta. Minä lasketutan äitiysrahan esikoisen mukaan. Olin ennen esikoista töissä ja hänen syntymästään saakka olen ollut kotona, eli tulot ovat olleet aivan järkyttävän pienet. |O Pitää vielä olla yhteydessä Kelaan noista avustuksista, kun olen itse aika hukassa niiden kanssa. Ei ole kauheasti tullut seurattua asioita nyt kotona ollessa.

Oma napa: Rinnat on kasvaneet, mieskin jo asiasta huomatteli (tyytyväinen varmaan oli :LOL: ). Vatsa on varsinkin iltaisin niin iso, etten varmaan enää kauan pysty peittelemään raskautta. Hajuaisti on liiankin tarkka ja puolet ruoka-aineista etoo. Aamupahoinvointi on kuitenkin hieman helpottanut, ehkä.

Nyt lähdenkin suihkuun ja sen jälkeen soittelen tuonne sairaalaan siitä nt-ultra-ajasta. Siis että joudunko vaihtamaan sen myöhäisemmäksi.

Piipa rv 8+6 tai 9.. tai jotain (voi kun sais pian varmuuden tuohon raskauden kestoon!)

Soitin äsken sairaalaan tuosta ultra-ajasta. Kätilö siellä sanoi, että jotta nt-ultra olisi luotettava, viikkoja pitäisi olla 11+0-12+6. Mulla olis ollut kuukautisista laskettuna tasan 11, mutta koska neuvolan varhaisultrassa koko vastasi viikkoa pienempää, siirrettiin ultraa reilulla viikolla eteenpäin. Nyt mulla on ultra siis menkoista laskettuna 12+3 tai sitten 11+3, jos tuo viikon myöhäisempi ajankohta pitääkin paikkansa.

EjaV, toivotaan hyviä uutisia! :hug:

Peittojen heiluttelusta: Mulla oli alkuraskaudessa ihan hirveät halut, mutta nyt ne on loppunu lähes kokonaan. Mua sais lämmitellä tosi pitkään että innostuisin ja siltikään mikään ei onnistu. Ehkä vähän tää huono olo on nyt vähentänyt haluja ja sitten vissiin limakalvot on sen verran arat etten oikein pääse nauttimaan tuosta touhusta. Ehkä ne mun halutkin vielä jossain vaiheessa palautuu. :D

Omaa napaa
: Huono olo on todellakin rantautunut takaisin. Viikonloppu oli kyllä ihan verrattaessa johonkin 7-8 viikkoon (ne oli ehkä mun pahimmat pahoinvointiviikot, vaikkakin kokonaisuudessa pahoinvointia on kestänyt viikolta 5 asti, viime viikkoa lukuunottamatta). Nyt viikonloppu meni siis taas yökkäillessä ja nukkuessa. Eipä oikein mitään muutakaan voinut. Tänä aamuna sitten sitkeästi lähdin taas työmaalle. Ensimmäinen tunti oli vaikeaa, mutta sitten kun sain alettua syömään niin on vähän helpottanut.
Aion kysyä pomolta olisiko mahdollista, että alkaisin tekemään aamupäivät kotoa käsin ja tulisin vasta iltapäiväksi toimistolle. Se ehkä helpottaisi asiaa.

Perjantaita nyt odotellessa, silloin olisi nt-ultra. Toivottavasti siellä kaikki kunnossa. :heart:

Nyt yritän aloittaa työt. Mukavaa viikkoa kaikille!

- Hapsiainen ja herne 10+5

EjaV voi ei, jospa kaikki olis silti hyvin, toivotaan niin! :hug:

peitot on meillä heilunu ihan normaalisti. tosin ihan pikkusen varovaisempi olen koittanu olla.. mut kun mitään vuotoja ei ole ollu niin pitäshän sitä saada olla ihan niinku ennenki.

katottiin viikonloppuna vähän matkaa helistin-dvd:tä siinähän oli salkkareitten kari! :D

täälläkin tissit tuntuu kasvaneen ja niissä on sisällä kova ja kipee pallo.. ( :LOL: ) maha myös pömpöttää, varsinkin illalla. koitan sitä viel piilotella mut hankalaa on ku maha on ku ilmapallo nii koitappa vetää sisään.. :ashamed:
ja pahaa oloa on välillä, semmosta pientä ellotusta.

np sattuu meillä omien laskujen mukaan n. 11+0 ja neuvolan 12+0 niin varmaan on just ihan hyvä aika =)

haaveena äitiys Täällä yksi oireeton! Nännit on arat, olivat oviksen jälkeen neljä päivää ja sitten taas alkoi suurin piirtein noilla sun viikoilla. Muuten ei kummempaa. Ei ollut tuulimunassakaan, eikä myöskään kun odotin tyttöä. Aina se on yhtä hermostuttavaa, pitäisi vaan osata nauttia siitä.

Happihyppy Täällä menossa 10+4, eikä mitään ihmeitä. Nännit vähän arat illalla, mutta siinä se oikeastaan. Edes pissalla en öisin käy...

Piipa75 Mulla oli ton ultran kanssa vähän sama tilanne ja soitin sinne. Ultraa myöhästettiin viikolla ja se olis nyt sitten tosiaan 12+5 vasta. Kätilö siellä päässä sanoi, että veriseulan/Downin seulonnan kannalta olennaista on, että sikiö on alle 6,7cm kooltaan tutkimusajankohtana. Ja täällä siis käydään ensin np-ultrassa ja sitten samalla reissulla labrassa.

-Toivotaan ja Pikkis 10+4 (ultran mukaan 10+0 *POKS*)

Millä sitä malttais odotella että pääsee ultraan vajaan parin viikon päästä. :D Mun sisko sai muutama pvä sitten suloisen pienen peikkotytön. :heart: Ihan mustat hiukset ja niitä hiuksia on paljon! :D

Toinen sisko saa Joulukuussa..omaa nyyttiä pitää vielä odottaa.Noh,ehin hoidella siskojen vauvoja tässä ootellessa.Ja onhan tuo omakin nuorin vielä aika vauva,alle 1v. :heart: :D

Tohelin & Piiku 10+5 :wave:

Voihan säikähdys! Eilen lorahti housuun heti kunnolla ja olin varma että nyt meni kesken, ennen kuin pääsin vessaan asti. Ei ollut kuitenkaan verta, vaan kirkasta litkua. Tuli niin paljon että housut kastui farkkuihin asti. Tänään soitin neuvolaan että oliko se lapsivettä vai mitä, sain heti ajan tarkastukseen. Se olikin eka neuvola tähän raskauteen. Pelotti katsoa ultrassa, onko siellä ketään. Oli siellä, mutta piti peläten kysyä, liikkuuko se! Liikkui! :heart: Koko oli 2,5 senttiä ja vastasi viikkoja 9+1, mutta la on näillä näkymin 7.4 (luulin että 8.4). Lapsivettäkin oli normaalisti, joten ei sitten ehkä ollutkaan kyse siitä, vaan jostain muusta. Jos tapahtuu uudestaan, pitää käydä lääkärin tutkittavana, muutoin jatketaan elämistä normaaliin tapaan. Vaan kyllähän säikäytti!!

Iso halaus kaikille menetyksen kokeneille, voi kun toivon ettei enää tulisi tähän ryhmään lisää keskenmenoja! Niin surullista käydä aina lukemassa uudesta surusta. Sitä niin pelkää itsekin enemmän kun huomaa kuinka todellisia ne keskenmenot ovat.

Oletteko vielä kertoneet vauvan tuleville sisaruksille raskaudesta? Entä muille? Meillä 4 ja 6 vuotiaat, joille ei vielä olla uskallettu kertoa, mutta kohta kai se on pakko kun maha kasvaa, kasvaa, kasvaa... Osa ihmisistä varmaan on jo huomanneet...

Äitiyspakkauksesta Ei varmastikaan aiota ottaa. Tavarat on tytön jäljiltä melko hyvässä kunnossa vielä, nuo uudet kuositkaan ei kummemmin miellytä mun silmää. Mitäs muuta... Ai niin, tavallisia vaippoja ei näyttänyt olevan ollenkaan, ainoastaan kestoja, ja vielä, ei kevyt-/vanupukua?!?!?!

EjaV Toivottavasti kaikki olisi hyvin!! :hug: =)

Mun tutulla kans kävi niin, että kun oli tehny plussatestin niin luuli pari tuntia myöhemmin, et meni kesken ja sit saikin parin kuukauden päästä tietää, et olikin edelleen raskaana..((oli siis ollutkin koko ajan raskaana)) Ja nyt on jo puolessa välissä raskautta! =)

Äippäpakkauksesta Me ei varmaan oteta sitä, koska esikoisen pakkauksen tavarat on todella vähän käytettyjä, joten on hyvässä kunnossa. Ja käytetään raha sit muihin vaatteisiin, rattaisiin tms..

Osaako kukaan kertoa, et miltä tuo kohtu tuntuu ja missä sen pitäis tuntua näillä mun viikoilla, 7+4?
Alavatsa tuntuu tosta häpyluun yläpuolelta sellaselta "kovalta", et oisko se sit siinä jossain?

ON: Flunssa senkun jatkuu vaan.. :/ muuten ei valittamista!
Tänään mennään illalla kattoon mitä poitsu tykkää naperojumpasta :D

Katyana &

Maantaipäivää:)

Täällä muutaman paremman päivän jälkeen pahoinvointi on taas pahempi. Aamulla ehdin just ja just vessaan, kun oksennus jo lensi kaaressa pönttöön...uhhui..ja koko aamupäivän olo oli niin kurja, että oksennus oli koko ajan kurkussa, paleli ja muutenkin oikeen huono olla:(Mihinkähän asti tätä kestää??

Äitiyspakkauksesta, voipi olla, ettei sitä oteta. Eihän sillä rahalla paljon saa, mutta ajattelin sijoittaa sen 140 euroa kaukaloon. Meillähän tämä tilanne on se, että kaikki vauvatarvikkeet muutamia vaatteita lukuunottamatta on annettu ja myyty pois, joten tosiaan lähes kaikki pitää hommata. Esikoiselle otin aikanaan pakkauksen, kakkoselle en ja enkä siis nytkään.

jahas...pikkukakkonen heräili päikkäreiltä...pitää mennä.

mm82 rv 9+3

neukku tädin mukaan tosiaan 8+1 eli tänään kävin neukus. Otti hb, RR ja painon. pitäis viel labras käydä antamas pissanäyte ja verikokeet. ensviikolla lääkärineuvola. sit neukkutädin neuvola 14.10.09
ouluun ultraan pitää kai ensviikolla varailla aikaa. Kaikki OK muuten mut tuo HB oli alhainen ja meinas et rv 13 jälkeen aloittais rautakuurin ja minisun d-vitskut.

mut nyt kauhee väsy et pitää vähä aikaa levähtää sit koittais kutsukorttien tekoon ruveta sais lähtetettyä tällä viikolla nekin.

EjaV Kamala tilanne sulla! :( Toivotaan että asiat menevät parhain päin.

pingviini100 Hyvä että selvisitte säikähdyksellä ja pikkuisella on kaikki hyvin. :heart:

Seksistä Mulla ei ole oikeastaan yhtään haluja, ennen raskautta välillä liikaakin. :ashamed: Paikat tuntuu ihan kuivilta ja sitten sattuu. Tuossa toissa kerralla kun puuhailtiin, niin tuli ihan pikkuriikkisen punaista paperiin, viimeksi ei mitään. Jospa alkais himot taas kasvamaan. :p

Raskaudesta mä olen kertonut vain yhdelle kaverille ja sitten parille siskolleni. Mies ei ole kertonut vielä kenellekään.

).( Aamulla oli huonohko olo, meinasin oksentaakin, mutta nyt päivää ja iltapäivää kohden on parantunut vain. Huh, pelkäsin jo että pitää saikkua hakea. Ylihuomenna neuvola! :) Ei ne varmaan kovin helpolla anna lähetettä ultraan, mutta jos mä kerron että uusi km pelottaa eikä mahakaan ole kasvanut blaablaablaa, niin josko heltyis?! :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille,

Empuuu ja Tirppana rv7+3 :heart:

Toivottavasti kaikilla vuotavilla on asiat kuitenkin hyvin :hug:

Veriseulan viimeinen päivä taitaa olla 12+6. Näin olen jostain lukenut. Niskaturvotus alkaa laskea 14 raskausviikolla (13+0) joten siihenkin viimeinen päivä on tuo 12+6 ainakin meidän ohjeidemme mukaan.

Huomenna on np-ultra! :eek: Olenko eka joka täällä siihen menee? Vapisen ihan täällä kun ajattelen mitä kaikkea kamalaa siellä voikaan selvitä. Olo on kyllä niin pinkeä ja kohtu kipeytyy joka ilta joten siinä mielessä kai jotani siellä voisi kasvaa. Tulen sitten kertomaan.

Seksistä - miten te jotka kärsitte pahoinvoinnista pystytte seksiin? Itsellä se on tosi kaukana mielestä vaikka tekisi mieli miehen vuoksi yrittää ja olenkin. Jälkeenpäin on ihan kiva olo mutta touhuun ryhtyminen saa mielen kireäksi ja hermostuttaa.

11+0

EjaV Kylläpä oli surullisia uutisia! Huomenna saat selvyyden asiaan. Voimia oikeen paljon. :hug:

Pingviini100 Onneksi selvisit säikähdyksellä!

Meillä on tuo np - ultra vaan sinä tapauksessa, jos noi Down - riskiä mittaavat verikokeet "hälyyttää." Rakenneultra on sitten joskus rv 19. Mut neuvolassa ultrataan joka kerta jos ultrakone on huoneessa. :heart:

Täällä olo ihan hyvä, mitä nyt vähän huonoa oloa, väsymystä ja mielialojen vaihtelua..
Torstaina eka lääkärineuvola ja siellä määritetään tuo la tarkemmin, ja sen mukaan varaan sit rakenneultran.

Hyvää viikonalkua!

syysmama & muru rv 10+4

Onko kaikki muut jo soitellu neuvolaan? Minä en oo vielä soittanu. Aattelin et jos tuossa vasta parin viikon päästä soittelis, ku sit pitää varata aikaa np-ultraan, jos sinne haluaa. Mulla on nyt viikkoja jotain 7+. En vaan jaksais siellä kovin usein rampata, ku pitää aina miettiä noitten neljän muun hoitoon saamiset siksi aikaa yms.
Ultra sinällään hirvittää tosi paljon, kun mulla on kahdesti todettu ultrassa (rv 12 ja rv15) et sikiö on menehtynyt. Yks muukin keskenmeno on ollu, mut se oli jo rv6 ja vuoti itsekseen pois.
Mutta eipä sitä auta ennakkoon murehtia. Menee niinkuin menee..

Me meinataan varmaan ottaa pakkaus vaikka en kauheesti tykkää niistä tän vuoden vaatteista.. viimevuoden pakkaus oli kivempi:)
Ke olis neuvola lääkäri.. en kyllä tiedä mitä siellä tehään.. tietääkö joku?

tässä kuva viimeviikon perjantain np ulrasta.. jalat ja kädet ei toisin näy tuossa kuvassa mutta kuitenkin. <3

http://www.aijaa.com/v.php?i=4830152.png

tiitu ja nasu rv11+3

EjaV :hug:

Kantaoliina on minunkin suosikki. Esikinen matkusti rintarepussa, kun en paremasta tiennyt. Kakkosen aikana hommattiin kantoliina ja Patapumin kantoreppu. Reppu on jossain varastossa, mies saa sitä joskus käyttää jos halua. Ihanan kantoliinani myin, tai oikeastaan vaihdoin trikooliinan (HugaBub, tai miten se meni...) kudottuun liinaan lapsen kasvaessa. Eli uuden samanlaisen trikoliinan hommaan vauvalle, ehdottomasti. Kudottu pitäisi olla varastossa, sekin varmaankin tulee käyttöön lapsen kasvaessa. 5m liinan sitominen ei ole vaikeeta ja kantaminen on ihanan helppoa. Myös jotain kuosiin ommeltua olen kokeillut ja yhtä rengasliina, mutta niihin en ihastunut.

Jospa kaikki vaan menisi hyvin... Tänään on minulla se päivä, että koko ajan tulee mieleen, että Down raskauksissa keskimäärin enemmän pahoinvointia, ja kun tämä on pahempi vielä kuin edelliset, sitten joka kerta yökkäilleen mietin, johtuuko se nyt kromosoomeista... Pitäisikö kuitenkin se punktio tehdä, kun NT ultraäänikin menee niille rajoille, että onko se enää luotettava tai ei (12+4 kuukautisista, mutta voi olla myös vähän aiemmin l.a.).

Mirabel 10+4

En mäkään ole kuullut että down-raskauksissa olis pahempi olo entä muuten...

Tänne se pahoinvointi on kyllä rantautunu ihan täysin. Tää päivä on kyllä ollu pahin kaikista. Ihan hirveää.
Pakko kokeilla huomenna syödä sängyssä jo jotain kun herää, josko se sitten auttais. Tänään on se pahoinvointi tullu aaltoina eestaas. Aamusta heti alko ja pitkin päivää ollu vaihtelevasti....
Miten ihmeessä mä selviin ku meillä on ryhmän kanssa koulussa tulossa parin viikon päästä vierailu patologiselle ja katotaan avauskin? Ei taida mulla onnistua siellä olo jos vielä on tätä pahoinvointia.
Onhan se mahtavaa et sitä on nyt ja reilusti, tietää että kaikki on kunnossa kun ne vaan voimistuu, koska jos siellä mitään ei olis niin kyllä niille oireille on käyny aina päin vastoin. Mutta yhdessäkään raskaudessa mulla ei näin voimakasta pahoinvointia ole ollut...

Muutenpa täällä on kaikki ok. Neuvolaa odotellessa ku enää pari viikkoa sinnekään!
Niin ne viikot menee, sillon ku tänne rekkauduin oli viikkoja 4 ja jotain ja nyt pian vaihdetaan jo kahdeksatta viikkoa menemään!!!

Buam

:wave:
Pahoitteluni surullisia asioita kohdanneille :hug:

Huh kun oli tullut paljon tekstiä parissa päivässä.. ei meinaa pysyä millään perässä.

Huono-olo jatkuu edelleen.. ja todellakin mietin miksi tähän piti oikeesti taas ryhtyä. Syön kyllä säännöllisesti ja pieniä annoksia mutta mitä ilmeisemmin sittä vääriä ruokia.
Oksennellut en ole hirveästi, joten kaikki sympatiat kyllä heille jotka joutuu oksentamaan paljon, mutta kuvottava olo on jatkuvaa.
Taas toisaalta eipä siellä mahassa hirveästi ole mitä oksentaakaan.. Ruoka-annokset on varmaan neljännes siitä mitä söin ennen raskautta.
Hyvin vähän..

Mutta yritetään sinnitellä.. pitää kaivaa jostain se sea band rannekkeet jos niistä olisi tälläkertaa jotain apua.

Mutta nopea kuittaus tällä kertaa.. lapset menossa nukkumaan ja kaipaavat iltasadun lukijaa.

KiiajaVille 10+3 (todennäköisesti)

Sapfo: kaikkea hyvää huomiseen ultraan!!!! :heart:

EjaV:lle :hug:

Tänne ei mitään ihmeempää. Viikko vielä ultraan!!!

Eelis ja Pikkuveli 10+0
(mies on ihan varma että meille tulee toinen poika, siksi puhumme pikkuveljestä ;) )

Yhteistyössä