***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

MayBeibi :hug: voimia kestää menetys.

Nyt ei jaksa kommentoida muuta, jutut luin kyllä. :) Paremmalla ajalla sitten.

Itse voin ihan hyvin, pahoinvointi ym. on onneksi vähenemässä. Maha on kasvanut joten salassa ei raskautta voi enää pitää.
Hyvää viikonloppua huhtimasuille!

Syysmama & muru rv 10 + 1 (eilen siis alko jo rv 11, nopeesti menee aika) :heart:

Stoppis, tuota juuri ajoin takaa, että on tilanteita, joissa joutuu tekemään raskaita päätöksiä. Joskus se mahdottominkin ratkaisu on ainoa mahdollinen, vaikka kuinka vaikea tahansa. :hug:
Nyt öitä.
Lyra

Huomenta!

Miten taas kukun tähän aikaan ylähäällä? Kävin ennen kuutta vessassa ja sen jälkeen ei tullu taaskaan uni sit millää. Vähä ärsyttävää, kerranki ku sais nukkua. Päivällä ja alku illasta kyllä väsytti ja torkahdinki jossain vaiheessa sohvalle hetkeks.

Rupesin miettimään sitä minun nt-ultra aikaa. Viikot varmaanki pitäs noin suurinpiirtein paikkaansa, mutt oiskoha sittenki pitäny ottaa vähän myöhäsempi aika. Vähän tyhmä ku en tajunnu kysyä sitä seuraavaa aikaa. Meni pasmat nii sekasi, ku siellä oli se niin tietämättömän olonen nainen puhelimen päässä :kieh: Vois kyllä tänään soittaa vielä ja kysyä mikä on seuraava aika, jos se on jotenki tyhmä nii sit pidän kyllä tän nykysen ajan. Ei vaa mikään ihanne tilaane alkaa työvuoroja sumplimaan ja varsinkin, kun meidän ilta on 10 tunnin pitunen. Se aika ois niinki "tyhmään" aikaan kuin 16.20. Ihme asiasta minäki nyt harmaita hiuksia saan :LOL:

Joo tänne ei si muuta ku tätä omaa napaa.

JääKyynel 9+4

Huomenta!

On se kyllä kumma ku ei voi nukkua sillon ku saa. Meillä poika meni mummulaan yökylään eilen, ni sais kerranki nukkua niin ettei tarvi herätä niin enköhän itekki sit ollu hereillä ekan kerran jo joskus kuudelta, sit väkisin menin vaan sänkyyn ja n. tunti sitten nousin ylös ku vaan pyöriskelin siellä.
Tosin voi johtua herätys siitäkin et mulla on ollu ihan järkyttävän huono olo koko aamun. Etoo koko ajan, muttei oo tarvinnu oksentaa. Ja toivottavasti ei tarvikkaan.
Nyt mulla tuntuu enemmän koko ajan painetta vatsassa, että taitaa kohtu siellä kasvaa kun repäisyjäkin on enemmän. Eilen jo säikähdin kun jomotti tuonne oikealle kohdalle munasarjaan, mutta huomasin sit et vähää aikasemmin mulla tuntu siellä sellanen "repäisy" joten en huolehdi siitä sen enempää, yhden kohdun ulkopuolisen kokeneena tiesin kyllä ettei se jomotus ollut samanlaista kun sillon.
Musta on ihanaa kun mieskin haluaa välillä kokeilla et joko jotain tuntuu ja et näkyykö jne...

Mut nyt on pakko mennä syömään jotain ettei tuu masu kipeeksi enempiä

buam 6+3

ps. kolmas päivä ilman tupakkia!!

Buam:lle isot tsempitykset!! Siitä se lähtee.. :flower:

Itse olen ollut sellainen soutaja ja huopaaja lopettamisen kanssa. Siis lopettanut kun on alettu lasta suunnittelemaan, alottanut taas kun "on voinut", lopettanut ja taas aloittanut..
Nyt tuplista lähtien lähes polttamatta koko liki kaksi vuotta..! (joskus mieheltä pummaillut savuja, mutta onneksi maistuu pahalle... :) )

Hassua, tajusin vasta äsken että viikkoja on jo aika paljon kasassa.. 9+1 (tai kk:sta laskettuna 8+6)
Masu ei -outoa kyllä- näy vielä yhtään, tai siis tuo nahkalärpäkehän tuossa on kaiken kaikkiaan isompi kuin ennen, eli se kai peittää sen.. Mutta siis omat housut mahtuu jne jne.. Eikä edes turvota juuri ollenkaan..
Viimeksi siis tosi aikaisessa vaiheessa alkoi masu pullottaa (tyyliin heti testin jälkeen.. ) , mutta ehkä se ei kuitenkaan ole se paras vertailukohde..

Nyt valvomaan noita termiittikaksosia.. :D

Heijjssan.. Jatkan vielä -pitäis siivota.. (tosin termiittikaksikko sotkee samaatahtia kun äiti saa siivottua... )

Piti kyselyä heittää ilmaan.. : Kuinka moni on ajatellut äitiyspakkausta? Siis otatko vai otatko ennemmin rahana?

Itse vähän kahden vaiheilla.. Viimeksi otettiin rahana, kahdella aiemmalla pakkaus.
Jotenkin vähän tuo jaossa oleva pakkaus ei miellytä silmää.. Tai siis ihan kivat värit jne, mutta jotain on..
Ja kun kaikki perustarvikkeet on niin tuntuu vähän turhalta. Tosin se 140? on aika pieni raha, mietin saako sillä mitään / tuleeko ostettua vauvalle tarviketta..
Vaatteita on (en kaikkia koskaan tohdi laittaa kiertoon.. ), samoin oikeestaan kaikkea muutakin. Makuupussit on, pukua tuskin tulisin edes käyttämään (kokemus opettanut että ostan aina jonkun sievän alesta... )

Onneksi on aikaa miettiä ottaakko vaikko ei..

Nyt jatkamaan...

Hyvä buam että oot pystyny oleen polttamatta! Jatka samaan malliin! =)

Mä aion mennä kyllä kaikkiin ultriin ja testeihin, mihin vaan on mahdollisuus.
Oon aina välillä miettinyt tota, että mitä jos kaikki ei ookkaan hyvin?
En pystyis kyllä tekeen aborttia! Sit ois kyl varmaan mietittävä uusiks, jos tilanne olis todella vaikee.. Mut toivottavasti en ikinä joudu ite, eikä muutkaan, tohon tilanteeseen!!
Onhan sellasiakin tapauksia, että ensin on sanottu, että vauvalla on joku vika ja on ehdotettu keskytystä, johon vanhemmat ei oo suostuneet, ja sit vauva onkin ollu ihan terve..
Aika vaikeita asioita..

Täällä ollaan kans flunssassa, toivottavasti ei nyt lämpöö nosta.. :/
Pojalla oli kans eilen vähä lämpöö ja nenä vuotaa koko ajan, yökin meni taas mukavissa merkeissä, mut onneks nukahti aamuyöstä meidän väliin ja nukku siinä sit aamuun asti =)

Kävin eilen yksityisellä ultrassa ku peruivat sen ajan minkä jo neuvolasta lupasivat. Siellä oli kaikki oikiassa paikassa ja sydän sykki. Näytti että vuoto/tuhruttelu tulee istukan reunasta tai jotain.
Vähän tuntuu että olo ois helpottunu, joko sitä vois uskaltaa olla iloisesti raskaana ...

Tuli sit suurin piirtein 8-10.30 nukuttua sohvalla ja ois väsyttäny vieläki. Varmaan tää väsymys johtuu siitäki, ku se hb on nii alhanen. Oli siis neuvolassa mitattaessa 113. En edes muista onko mulla koskaa ollu noin huono, vaikka väliillä onki huono!!

Äitiyspakkauksesta. Tää kun on meidän esikoinen, niin luonnollisesti sen pakkauksen otan. Johan se on rahallisesti arvokkaampi kuin se 140?. Siinähän on kuitenkin vaikka mitä. Ja muutenki se on hyvä starttipaketti, vaikka tokihan sen lisäksi on ostettava vaikka mitä.

Nyt Tampereelle shoppailemaan ainaki akvaarioon hiekkaa.

Huomenia!

Me otetaan kyllä äitiyspakkaus. Esikoinen tulossa.

Mä oon nyt alkanut huolestua, kun ei mulla tuolla masussa tunnu oikein mitään, ei painetta ei nippailua. Jos tietyllä tavalla nousee sohvalta, niin sitten kyllä tuntuu, mutta ei oikein muuten. Eilen oli vähän semmoista menkkapolttelua hetken aikaa, mutta ei muuta. Plääh. :(

Empuuu ja Tirppana rv7+1

Äitiyspakkauksesta me ei taideta ottaa sitä tällä kertaa. Esikoinen kuitenkin vasta 1v7kk joten monet tarvikkeet on vielä tosi hyvässä kunnossa/käyttämättömiä. Sitten pitääkin miettiä asiaa uudestaan jos täällä masussa onkin ne 2 viipeltäjää ;) Joka tapauksessa varmaan esim makuupussin ostan finlayssonilta. Siellä kun on niitä II-laatuisia usein myynnissä, viimeksi taisi olla 8?/kpl...

buam siitä se lähtee. Tsemppiä =) :flower:

Itsellä oli eilen illalla melko hyvä olo, eli ei oikein ollu tällötysoloakaan. Yöllä ja aamulla vessassa käydessä tuli taas vähän tuhrua, joten aamulla oli vähän ankea fiilis. Mies koittaa kyllä lohdutella, ettei ainakaan toisella pitäisi olla mitään hätää (välillä hän sanoo että molemmilla on kaikki hyvin, vaikka toisen tilannehan on suurella todennäköisyydellä huono/olematon). Viime yönä näin unta että olin äippäpolilla käymässä, koska tilanne ahdisti niin mun mieltä. Aamustakaan ei ruoka pahasti tökkinyt, onneksi aamupalan jälkeen tuli edes vähän etovaa oloa. Ei oo helppoa tämä raskaana olevan naisen elämä :kieh: Hormonit tuntuvat selvästi hyrräävän B)

Poppeliini 6+6

MayBeibi :hug: ja voimia!

Äitiyspakkaus luulen, että otetaan rahana. Esikoisen jäljiltä on varusteet suhteellisen hyvässä kunnossa, joten turhaahan tuo olisi. Jotain pientä kivaa voi sitten ostella uudelle tulokkaalle. Ihan pienimmät vaatteet (50-60 senttiset) kun ei kulu käytössä juuri miksikään, jos on hyvälaatuisia.

buamille onnittelut kolmen päivän savuttomuudesta! Siitä se lähtee. :flower:

manteli ja Sulo 9+2

Äitiyspakkausta ei oteta, oon ottanut sen vaan esikoiselle, joten makuupussi ja peitto on siltä ajalta, muuta en oikein siitä pakkauksesta kaipaa - kivempia vaatteita saa kaupasta ja niin paljon sitä turhaa sälää siinä on. Raha ei ole iso, mutta aattelin, että ostan sillä Manducan ja vähän vaatetta.

stoppis 9+3

äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti, ei tarvii miettii, esikoinen tulossa.. =)

jos jotain pahaa nt ultrassa tai muuten tulis vastaan, kovin vähällä en raskautta pystys keskeyttään. tietenki sitten jos lapsen elinmahdollisuudet olis tosi heikot tai jotain oikeesti vakavaa olis niin sitä mietittäis sitten.. huh olis kyl ihan kauheeta :'(

).( tänään eka oikee etomis päivä. ei okseta kunnolla mut aamulla oli kyl huono olo. vähän joutu puhalteleen. ihan krapula olo.
nyt jo helpottanut ku söin.

täälläkin mies ihanasti mukana, mittailee mun masua ja on sitä mieltä et on se kasvanu jo! juu kyl se jotenki normaalia enemmän pönköttää.. :LOL: ja juttelee vauvasta ja kuuntelee vauvaa.. :D

hei, ajattelin viellä sanoa kun olitte jutellut np ultran päivistä.. niin meillä pieni vastas eilen rv10+5 ja hyvin pysty katsomaan niskanturvotuksen.. ja kaikki muukin tarvittava näkyi eli luulen että kyllä 10+ pystytään se katsomaan. :)

me saatiin vään huonot kuvat sieltä ultrasta mukaan.. :/ mutta pääasia että kaikki on hyvin. käsiä ei oikeen näy ja jalat on jossain piilossa niissä kuvissa. :)
sain myös omasta potilaskansiosta maaliskuun ultrakuvan jossa silloin meidän enkelin sydän ei lyöntyt..en silloin halunnut koko kuvaa mutta nyt tuntui että on hyvä saada se ja käsitellä asiaa viellä.

Viikko viellä niin riskiraja on ylitetty.. täytyy vaa toivoa että kaikki menee nyt hyvin loppuun asti <3niin ja verikokeet otettiin eilen.. viikonpäästä tulee kirje tai puhelu..

tiitu ja nasu rv11+1

Alkuperäinen kirjoittaja tiitu87:
Hei ajattelin kysyä tietääkö joku että tuleeko ens vuoden äitiysrahat 2008 verolaskelman mukaan? kun nyt kelan sivulla on 2007 laskelman mukaan..
Moi!

Äippiksethän tulee viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan. Eli mitenhän se menee.. (muisti on tosi hatara.. )
Eikös nyt tullut 2008 vuoden veroehdotukset, eli sen perusteella kai pitäis olla ko.2008 viimeisin valmistunut verotus.

Tai sitten jos on paremmat tulot viimeisellä 6kk ajalla niin kannattaa hakea sen perusteella.
Mulla palkanlaskija aina kattonut että 6kk on parempi kun edellinen verotus. Yleiskorotukset ja muut yleensä nostaa sen verran.. :)

Hh, pikku-ukot nukkuu vieläkin.. Jo 2,5h.. outoa.. :)
Tai sitten mun taktiikan vaihdos päiväuniin on vihdoin alkanut toimia, meillä siis nukutiin ennen kahdesti ja yöt olikin rikkonaisia.
Nyt tän viikon kokeillut vain yksillä tässä puolenpäivän aikaan ja kas.. Viime yönä molemmat heräs vain kerran (ja senkin puoli viiden aikaan) ja nyt siis nukutaan päiväunia hienosti.. :) :)

Olen tässä ehtinyt jo imuroda ja vessat pestä, syödäkin ehdin ilman että kukaan "häiritsee".. Vielä olis pyykkejä koneesta otettavana...

Isommat on siis iskän kanssa reissussa, eli on ihan tyhjä & hiljainen kämppä.. Outoa..

Olin jo vastaavinani, mutta näköjään viesti katos..

Siis tästä päättelisin että maksetaan 2008 mukaan.. (kelan sivuilta)

Esimerkiksi 31.12.2008 alkava päiväraha lasketaan vuoden 2006 vahvistetun verotuksen mukaan. 1.1.2009 alkava päiväraha taas vuoden 2007 vahvistetun verotuksen mukaan.

Huh, jos taas tännekin vähän kuulumisia naputtelis.

Tänne rantautui pahoinvointi takaisin. Hyvä että eilen ehdin töistä kotiin kun oksennus lensi jo kaaressa. Eilinen ilta menikin oksentaessa ja yökkäillessä, tänään sitten vaan etoo ja etoo. Oon yrittänyt tänään syödä tasaisesti jotain ettei huono olo yllättäis, mutta tuntuu että se tulee samantien kun suu on tyhjä. Eikä mun tee oikein mieli mitään. Onpa tosi kivaa kun on viikonloppu ja taas vaan makaan sohvannurkassa.

Äitiyspakkauksesta: Täällä kyllä otetaan ehdottomasti pakkaus, kerta esikoista tässä odotellaan. Onko muuten kenelläkään tietoa missä vaiheessa vuotta vaihtuu uusi pakkaus? Siis ehtiikö meille tulla vuoden 2010 pakkaus vai jakavatko vielä 2009 vuoden pakkauksia silloin kun me saadaan pakkaukset?

Hapsiainen ja herne 10+3

Yhteistyössä