***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

Oon ollut pois iät ja ajat... tuun nyt kantamaan korteni kekoon! Jos alkais vaiks väsymys helpottamaan ja jaksais tätä hiukan paremmin seurailla.

MayBeibille voimia! :'(

Me aiotaan ottaa äitiyspakkaus, ja ymmärtääkseni me huhtikuulaiset mitä suurimmalla todennäköisyydellä saadaan v.2009 pakkaus --> uutta pakkausta aletaan jaella vanhan loppuessa ja yleensä se alkaa loppua juuri huhtikuun tienoilla. Eli meillä on pakkaukset silloin jo. :) mulle on jostakin jäänyt tällainen muistikuva (voin olla väärässäkin). Kävin katselemassa Kelan sivuilla pakkausta, ja tulee tosi tarpeeseen meille. Varmaankin tokan kohdalla otetaan raha, mutta se on sen ajan murhe!

Me oltiin pari päivää sitten neuvolassa, viikkoja silloin 9+1. Varhaisultrassa lääkärillä oli hiukan ongelmia uuden ultralaitteen kanssa, joten koon kanssa oli epäselvyyksiä, olisi vastannut viikon myöhempää. La:a ei kuitenkaan muutettu juuri sen mittausvaikeuden vuoksi. Neuvolassa kuitenkin kuultiin vahvat sydänäänet, joten noi viikot taitaa sittenkin pitää paikkaansa. Nyt jännätään kädet kyynärpäitä myöten ristissä nt-ultraa, joka on parin viikon päästä!

Katselin tuota äitiyspakkausta, kaikki tuotteet eivät miellytä värillisesti. Ja mitenköhän se vanupuku, mahtuuko sitten ensi syksynä? En yhtään tiedä minkä kokoisia vauvat on noin puolivuotiaana. :ashamed:

Äitiysrahan aion ottaa edellisten 6kk:n tulojen mukaan, oon ihan vakityössä. En kyllä tiedä, miten kauan tuota työtä jaksan. :headwall: Ehkä pakolla äippälomaan asti.

Ihan typerä päivä taas takana, mitään en ole jaksanut tehdä. Oon ollut aika paljon mietteissäni - panikoin, miksi maha ei kasva eikä tunnu miltään. :(

Empuuu ja Tirppana 7+1

Huhtikuisten ketjua ei kovin alhaalta tarvitse kaivaa, sen verran vilkasta! Onneksi on jo syyskuu. Tuntuu mielettömän kaukaiselta huhtikuu :attn: Onneksi ei ole vielä vatsaa ahdistamassa. Tiedän että varmaan kaikki teistä odottavat jo että olis se ihana vauvamasu :heart: Onhan se myös ihana, mutta tosiaan vaivalloinen, siis selkä- ja hermokivut, istumisen vaikeus, nukkuminen.. Tänään on narina päivä mulla :ashamed: Asustelemme pienessä vuokra-asunnossa ja olisi kauhea vimma laittaa lapsille huonetta, mutta ei onnistu, kun ei sitä huonetta ensinnäkään ja sitten tosiaan tämä vuokralaisuus. Kahden viikon päästä eka neuvola ja sitten voi alkaa odottelemaan ultra-aikaa. Niin juu ja kuulun myös näihin oireettomiin, joku sitä taisi hieman surrakin, itse olen tyytyväinen :)

Stoppis mikä on manduca?

Äitiyspakkaus Ei oteta, otettu jo kahdesti. Eipä sillä rahalla kyllä paljoa kaupasta saa..

vanhenpainraha/hoitoraha kysymys Osaako joku suomenkielellä kertoa ( kävin kelan sivuilla ja on niin hankalaa tekstiä :headwall: ) että kun perheessä on alle 3v lapsi ja vauva, että maksetaanko äitiys+vanhenpainrahan aikana myös hoitorahaa. Ja onko se tulosidonnaista? Tietysti menen kelaan käymään, kun ajankohtaisempaa, mutta jos joku osaa heti kokemukselta sanoa, kiitos =)

Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: Yllättävän paljon tuntuu ikäviä uutisia tulevan. Oli jo pakko käydä tarkemmin tutkimassa että mikä se tuulimunaraskaus on ja samalla kaikki muut mahdolliset alkuraskauden pelotukset tuli selvitettyä, mutta eipä auta kuin toivoa parasta ja koittaa olla liikaa murehtimatta.
Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikonloppua!

terv. Quukkis + edelleen nimetön 6+1

Jos äitiyspakkauksen ottaa niin kyllä se erittäin suurella todennäköisyydellä on tuo tämän vuoden pakkaus. Sehän tulee suunnilleen joskus alkuvuodesta jo postissa. Huhti-toukokuussa on yleensä vaihtunut tuo pakkaus, ja en usko että kukaan pakkauksen ottava haluaa viivyttää sen tilausta tuonne asti ;)

Äitiyspäivärahan voi laskea viimeksi vahvistetun verotuksen, 6kk työtulojen tai jos on toinen alle 3v lapsen la:na niin sitten voi ottaa tuon edellisen äitiyspäivärahan mukaan. Kelalle voi ilmoittaa nämä kaikki jos haluaa, laskevat niistä parhaimman. Itse todennäköisesti tulen ottamaan esikoisesta laskettujen tulojen mukaan, koska nythän mä olen tehnyt töitä vain osa-aikaisesti (ens kuusta lähtien tosin enemmän).

Quukkeli periaatteessa khh-tukea+hoitolisää voi saada jos äitiyspäiväraha on tosi pieni. Ne vähennetään toisistaan ja jos jää erotusta niin maksetaan. Todellisuudessa tosi harva sitä saa. Khh-tuen hoitolisä on tulosidonnaista, perusosa ei.

Nukahdin eilen jo ennen kymmentä vaatteet päällä sängylle. En ehtinyt eilen ottamaan päikkäreitä ja sen kyllä huomas heti |O Miten muuten te joilla on tullut tuhrua/vuotoa. Oletteko uskaltaneet heilutella peittoja? Itseä vähän mietityttää, koska sitä tuhrua taas vähän tulee, mutta kunnon vuotoa ei ole missään vaiheessa edes ollut..

Poppeliini ja Taito 7+0 (POKS =) )

Hei! Saanko tulla vierailemaan tähänkin pinoon? Olisin kyselly oireista ennen plussaa? Itse voisin jo testin tehdä, mutta en uskalla :ashamed: Rintoja kihelmöi omituisesti silloin tällöin, palelee, väsyttää ja hajut on todella voimakkaita =) Aiemmista raskauksista on tullut tissit tosi kipeeksi jo alkumetreillä. Menkat ois pitäny alkaa n. vko sitten, mutta vielä ei ainakaan ole tullut niitä vitutuspäiviä, jotka yleensä tulee pari päivää ennen menkkoja. Kuten myös siivousvimma puuttuu tyystin. Ei olla mitenkään suunniteltu kolmatta lasta, mutta en tiedä olisko se kuitenkaan mikään katastrofi :heart: Salaa toivon plussaa, mutta järki toivoo että menkat alkais :|

Huomenta!

Äitiyspakkaus otetaan varmaan tälläkin kertaa, pojan vaatteet oon aikalailla myyny pois, ku oon ajatellu ettei meille sitä vauvaa kuitenkaan tule. Mä kävin lueskelemassa kelalla ja kattelemassa niitä kuvia siellä, niin musta siellä jossain sanottiin et pakkaus vaihtuis maaliskuussa 2010. Mutta tod. näköisesti jakavat niin kauan kun riittää tuota vanhaa, niinku joku siitä jo mainitsikin. Mut siis tosiaan aiotaan ottaa se pakkaus nytkin.

peittojen heiluttelusta mullahan ei sitä tuhrua ole ollu ollenkaan, mutta me toissapäivänä heiluteltiin ja sen jälkeen mulla tuli muutama ruskean-punainen viiva pyyhkäistessä. Mut ei sen enempää. Ja eilen ei sit tullu ollenkaan. Laps mummulassa yökylässä viikonlopun joten äiti ja isi käytti tän ajan hyödyks! =)

).( Tänään on taas saanu herätä tähän ällöön oloon, on kyllä niinku ois ikikrapula päällä. Jotenkin musta tuntuu että tää vain pahenee päivä päivältä. Huomenna pitäis mennä koululle ja mitenkähän ihmeessä mä saan tän salattua siellä jos on paha olo...en vielä halua et muut siellä tietää tästä mitään.
Pakko koittaa jotain saada mahaan, ei tästä tuu muuten mitään!

buam 6+4

Huomenta!

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Tupajumi kyllähän noi oireet on lupaavia..

Äitiyspakkauksesta, taidetaan ottaa, siinä on kuitenki niin paljo perusvaatetta ym. joita nyt voi kotona ainakin pitää. Ostelen sit ite oman makuni mukaista vaatetta vauville. :)
Toisaalta paljon meilläkin on vaatetta tytöltä mut jos tulokas on poika ni eipä oo paljon käytettävää, sen verran "tyttöpainotteisia" nuo vaatteet on. Saishan kirpparilta paljon vaatetta tuolla 140 eurolla.. Mut silti nyt tuntuu et pakkaus otetaan.

Empuuu, älä huolehdi, ei sen mahan pitäiskään vielä kasvaa. :hug: Nämä viikot on just niitä ku vauva ei vielä potki eikä välttämättä oo paljo tuntemuksia, et miettii onko kaikki hyvin. Ei mullakaa mitään juilintoja oo, menkkasärkyä kyllä senki eestä. Mut niin oli esikoista odottaessa. Odotus alkaa tuntua todemmalta myöhemmin kun vatsa todenteolla kasvaa ja vauvaa liikkuu. :)

Äitiyspäivärahan otan edellisen mukaan. Esikoinen meillä nyt siis 1.v. Olen häntä hoitanut kotona, mut olin töissä ennen syntymäänsä ja sain siis hyvän äitiyspvärahan.

syysmama & muru rv 10+3

Äippäpaketista : Me ei oteta sitä koska edelliset kamppeet vielä hyvässä kunnossa. En käyttänyt läheskään kaikkia vaatteita enkä muita vermeitä. (Osa vaatteista matkusti isän mukana köyhille Marokkolaisille) :)
Joku kysyi et mahtuuko vanupuku vielä syksyllä vauvalle. Uskon että mahtuu. Ne puvut ja vaatteet yleensäkkin ovat todella suuria. Keväällä suurinosa vaatteista vielä isoja.

Pakkauksesta, katselin, mutta en taida ottaa, kun perustarvikkeet on jo, monet kynsisakset, vauvanharjat, lämpömittarit, makuupussit, peitot. Ostan ehkä uuden turvakaukalon osittain tuolla rahalla (140e).
Lyra 9+0

Syysmama ja muut 10+ viikolla olevat. Millaiset oireet teillä nyt on, kun musta tuntuu, että pahoinvointi on häipynyt lähes tyystin. Iltasella vaan enää pikkasen ällöttää. Eikä rinnatkaan oo enää kipeet ja painavat. Tuntuu, ettei mahakaan ole kasvanut :ashamed: Pissalla käyn kyllä joka yö.

Happis 10+2

Täällä mieltä kalvaa vaan joka päivä pelko keskenmenosta.. Odotan niin sitä lääkärin käyntiä 22.päivä että saa kuulla ne sydänäänet.. En tiedä mistä mulle on ihan viime päivinä tullu tosi voimakkaana tää pelko keskesmenosta siitä että se on jo tapahtunut tai tapahtumassa..
Siitä pitikin kysyä että mahtaisiko joku tietää, että jos raskaus päättyy keskenmenoon niin huomaako odottaja sen aina? Vai voiko se tapahtua ihan huomaamatta..
Olen koittanut miettiä raskausoireitakin että onko mulla niitä enää vai ei.. nyt siis menossa rv 8+2 mutta enpä tiedä.. sekin voi olla vain että panikoin ja mietin asiaa ihan turhaan... huoh.. noh ehkäpä tämä kirjoittelu edes hiukan parantaisi mieltä :)

jastu Jos on keskeytynyt km, niin ei sitä välttämättä huomaa. Kokemusta on. :(

Mä oon alkanut pelkäämään, että tämä raskaus onkin tuulimuna. Tai sitten taas alkion kehitys loppunut. Hitto, rahatilanne on tällä hetkellä huono, muuten menisin ultraan.

jastu Mä taas olen aina sen huomannu. Kerran oli sellanen tilanne et meillä oli keskeytynyt keskenmeno, niin että muistaakseni viikoilla 9+ jotain käytiin ultrassa ja sikiö vastasi tuolloin 6+4 viikkoa ja sillon vielä syke näky kun käytiin sit oysissa ultrassa ja saatiin kontrolli viikon päähän ja jo tuolloin itse tiesin että kaikki ei ole hyvin. Sitten viikonpäästä sikiö olikin jo menehtynyt ja kaavinta tehtiin samantien, kun ei lääkkeellisesti tyhjentynyt. Sitten kaikki muut mitä on kesken tullu, oon tienny oikeastaan aina jo testin tehdessäni että ei sieltä mitään tule, että kesken menee. Mä olen näiden vuosien aikana saanut 8 keskenmenoa ja 1 elävä lapsi, joka nyt siis 5 vuotias. Ja tasan kahdella kerralla olen ollut varma että kaikki on hyvin, nyt ja pojalta. Tämä on siis minulle nyt 10:nes raskaus. Toki en voi ikinä olla täysin varma että kaikki menee nyt hyvin, mutta se tunne on nyt ihan eri, mitä aiemmin ja siihen aion luottaa.
:hug: :heart: ja kovasti jaksamista sulle sinne!!!Tiedän hyvin tuon pelon.

buam

Jastu mä aavistelin keskenmenoa kun pahoinvointi parani huomattavasti 9+ viikolla. Kävi ilmi että vauva oli kuollut juuri noina aikoina. Mulla kun on aina ollut pahoinvointia kovasti rv 18 asti niin tämä oli jotenkin niin outoa vaikka kyllähän sitä sanotaan että raskaudet voi olla erilaisia.

Buam :hug: 8 keskenmenoa, voi kamala :eek:

Äitiyspakkauksesta - olen sen nähnyt livena, yksiu kaveri sai keväällä, ja mielestäni oli tosi kiva. Ikinä ei mielyttä tietenkin kaikki tavarat, mutta silti. Onhan tän pakkauksen arvo paaljon enemmän kuin se 140eur. Varsinkin ulkoilupuku jäi mieleen, oli paljon parempi malli ja kangas kuin meidän aiemmat. Olen molemmat aiemmat pakaukset ottanut. Nyt mietin vielä, vaikka alunperin aikoin ottaa. Eihän sillä rahalla mitään isoa saa, mutta kun hoksasin, että matkarattaat tarvittaan, ja turvakaukalo on 7v (tosi hyvä alunperin ja hyvässä kunnossa kylläkin), tuli mieleen, että pitäis osta sellaiset matkarattaat, johon saa kaukalon kiinni, varsinkin kun kolmen lapsen kanssa liikkuu, olisi kivaa kun ei tarvisi kaukaloa aina kantaa. Ei ole se ostaminen meillä edes rahasta kiinni, mutta kun tekisi mieli osta uusi ja kiva kaukalo ja oikeastaan ei tarvi, ehkä omatunto olisi hiljaisempi kun sen pakkauksen ottaisin rahana.

Hassua, kun yritän olla suunnittelematta, edes miettimättä tulevaisuutta vauvan kanssa ainakaan ennen, kuin kaikki seulat käyty ja niin pitkälle hyvin menee... mutta sitten huomaankin, että jo kaukaloista ja rattaista haaveilen.

Seulonnoista - osallistun kaikkiin. Ja mietin myös punktiota, tiedän että erittäin suurella todennäköisyydellä saan sen, jos vaan haluan. En vaan osa varmaaksi päättää, haluanko, päätös tulee tod.näk. vasta silloin, kun olen äitipolilla keskustellut todennäköisyyksistä jne.

Joku on onneton, että pahoinvointia ei ole (voisi osan omastani niille jakaa!), joillakin jo hellittänyt. Minulla edelleen yhtä huono olo, oksentan ainakin 5x päivässä, pahimmillaan 10x. Kyllä ruokaa riittävästi sisälläkin pysyy, mutta ei kaikki, ja lisäksi tyhjän mahan yökkäilyt kunnes sappea tulee... Silti pakko sanoa, että ekat viikot olivat vaikempia, henkisesti, nyt on sen jo jotenkin hyväksynyt, että tämä on vaan tämmöistä, siitä ei viitsi enää stressaantua, ja jos tämä on vauvan hinta, sitten se maksettaan. Onneksi meillä on 3 vessaa kolmessa kerroksessa (asuinkerroksia on kaksi, mutta kellarissa sauna jne, sielläkin vessa), joten pääsee lapsilta karkuun yökkäilemään, ei tarvi selittää, mistä johtuu.

Mirabel 10+3

Paljon on tullut tekstiä!

Ja valitettavasti suru-uutisiakin. :hug:

Äitiyspakkauksen vaatteet ovat olleet ainakin meidän tytölle reilun kokoisia. Kevyt haalari (tänäkin vuonna kaiketi kaksi haalaria) meni vähemmän aikaa kuin toppahaalari. Toppahaalari meni vielä reilun vuoden ikäisenäkin päikkärihaalarina talvella. Tietysti riippuu kovasti minkä mallinen lapsi on ja kuinka paljon pituutta tulee.

Vaikkei kysymys minulle ollutkaan osoitettu (ja joku kenties on jo vastannut vaikkei silmiini osunutkaan) Manduca on kantoreppu. Meillä käytössä on ollut kantoliina ja se oli kyllä ihan huippuhankinta! Harmi kun en tajunnut heti ekoilla viikoilla millainen apu siitä on varsinkin tyytymättömän lapsen kanssa joka haluaisi olla jatkuvasti vain sylissä. Arki helpottui huomattavasti ja ulos lähteminenkin sujui helposti myös kylmilä keleillä kun ostin suojan kantoliinan päälle. Suosittelen lämpimästi harkitsemaan kantovälineen ostamista jos asia tuntuu yhtään "omalta". Hyviä vinkkejä löytää netistä paljon!

Nyt sairastamista jatkamaan sängyn pohjalle, joten :wave:

Donu ja Pikkuinen

Äitiyspakkauksesta:en taida sitä ottaa, kun pojan jäljiltä kaikki on vielä ihan hyvässä kunnossa. Ajattelin käyttää rahan hyvään kantoreppuun, niin kuin joku muukin oli ajatellut.

Jastu:mulla keskeytynyt km viime huhtikuussa, enkä osannut sitä yhtään aavistaa. Ultrassa selvisi viikolla 11+6 että sikiö on kuollut. Pikkuinen vastasi täysin viikkoja.

Nyt kuulkaas on jo närästystä havaittu! Muistelisin, että esikoista odottaessa olisi närästystä ollut aika alussa, sitten se hävisi ja palasi lopussa ihan järkyttävänä. Töissä oli eilen tosi huono olla kun vatsa oli kuin ilmapallo ja vielä närästys päälle. Niin, ja keuhkot on täynnä limaa eikä ääntä juurikaan tule. Oli mukava palvella asiakkaita kun ääni juuri ja juuri kähisi. :p

Eelis ja Pikkuveli 9+6

Pakko vielä laittaa! =)

Tänään tehtiin neulalla sekä sormuksilla tuo testi ja molemmilla ja molemmille näytti tyttöä ja pyörikin oikein isoa rinkulaa :D
Toki on täysin taikauskoa, mut ainakin ennen pitäny paikkaansa, niin toivottavasti nytkin :)

Tänään on kyllä muutenkin ollu niin huono päivä noin fyysisesti. Ei ruokaakaan voi syödä ku pikkusen kerrallaan, muuten alkaa heti oksettaan. Ja tässäkin vaikka oli lapsia paikalla, niin silti nukuin onnellisena sohvalla...
Tai torkahdin pikemminkin.
Mutta on niin huonoa oloa ollu tän päivän... :$

Mut nyt telkun ääreen ja sit tutumaan!

buam

Quukkelille kerettiinkin jos vastata, että Manduca on tosiaan kantoreppu :wave: Tää on kantoliinan keralla niitä ergonomisia kantovälineitä, hyvä asento sekä vauvalle että kantajalle. Rintareppu sitten taas on ihan toinen luku, huono asento molemmille. Kantoliinaillut olen kahden kanssa jonkun verran, nyt ajattelin että kokeilisin tuota Manducaa, olen kuullut siitä paljon hyvää :) Jos näin ei tarvittaisi sitten tuplarattaita (tää pikkuherra on 1v10kk jos ja kun vauva tulee)...

Jastu äidinvaisto on melkoinen, mulla oli tosi paljon levottomuutta ja pelkoja siinä raskaudessa, jossa kaikki ei todellakaan ollut hyvin :( Mutta toisaalta sen jälkeinen (eli mun edellinen) raskaus oli myös pelkoa täynnä, mutta se johtui siitä, että tulin saman tien uudelleen raskaaksi enkä uskaltanut luottaa siihen vaistoon (joka ei hälyttänyt), vaan pelkäsin niin kovin että taas jokin menee pieleen. Eli että ei ne pelot aina tule vaistostakaan, vaan ne voi laukaista joku muukin tekijä :wave: Toivottavasti teillä on kuitenkin kaikki kunnossa ja pelkäät ns. turhaan :hug: :hug:

Oireista: mulla on olo tasoittunut aika hyvin, ellotukset ohi ja väsymyskään ei ole iskenyt edelleenkään sen kummemmin, joten olo on ok. En osaa tästä pelästyä, kun olen aina ollut melko vähäoireinen odottaja :) Tänään on ollut aavistuksen omaista jomotusta alavatsalla, mutta en nyt siitä huolestu, kun on niin pientä tuntemusta. Torstaina eka neuvola, sitä odotellessa...

stoppis ja sala-apina 9+4

Täällä eilen illalla alkoi tuntumaan supistuksia..ja tuli pönttoon isoja klimppejä. Luulen että tää oli tässä. Mahan pinkeys kadonnut...ja mitään oireita ei ole. Huomenna soitti tk:eek:n jos pääsis kattomaan onko tullut kaikki ulos. Mutta ilmoitan kun tiiän enempi.

Kiitos kaikille, jotka ovat vastanneet :heart: Nii-in eipä tässä tiedä mitä sitä ajatella.. yrittää iloita ja ajatella että kaikki on hyvin jne :) mutta samalla sitä epäilee niin.. :/ Meillähän oli klinikalla se alkuraskauden ultra tuossa hiukan vajaa kaks viikkoa sitten ja sillon pikkuisen sydän löi hyvin ja kaikki oli juuri niinkuin pitääkin..
Kun mietin sitäkin ettei sitä mitään raskaustestiäkään kannata tehdä kun vaikka raskaus menisi kesken niin eikös sitä hormonia ole elimistössä,virtsassa vielä ties kuinka kauan?!
Tänään tuolle vaimokkeellekin peloistani ja ajatuksista mainitsin, mutta eipä se juuri auttanut..
on vaan ajatukset niin sekasin eikä tiedä mitä miettiä.. sitä olen myös kovasti miettinyt että mistä mulle on tää pelko keskenmenosta tullut.. ehkä se että mielestäni mulla on kaikki raskausoireet olleet todella vähäisiä, lähes olemattomia pari päivää..
Kun ei kai ne oireet vielä helpottaisi.. sitäkin olen miettinyt..

Jastu 8+2

EjaV Voih, toivottavasti silti väärä hälytys!

Kantorepusta/liinoista Liinailu kiinnostaisi muakin, mutta se moni metrisen kangasliinan sitominen kuulostaa aika hankalalta. Rintareppu tuli ostettua asuntomessuja varten, eikä tuntunut niin mukavalta, että kotona käyttäisi. Ja sitten tuo runsaus noissa liinoissa, on kiinteää kangasta, trikoota, osittain muotoon ommeltua ja hintaakin jonkun verran ettei viitsisi monenlaista hankkia, täytyy taas kerran harkita josko hankkisin..

Quukkeli hlökoht. mielipiteeni rintarepuista on, etteivät ole hyväksi kannettavalle sen paremmin kuin kantajallekaan. Kokeilin sellaista muutaman kerran ennen liinan ostoa ja voi mikä tuska oli hartioissa ja selässä sen jälkeen!!! Oli helppo päätös vaihtaa se kapistus liinaan! Ja tuntui uskomattomalta miten hyvin liinan kanssa jaksaa kantaa verrattuna rintareppuun...

Liinan sitominen on oikeasti helppoa, vaikka ajatus n. 5m pituisesta liinasta saattaakin olla pelottava. Kantoliinakanavan sivuilta löytyy tukihenkilölista, jonka kautta voi saada apua mm. oikenalaisen liinan valitsemiseen (toki tietysti myös olemassa olevan liinan kanssa alkuun pääsemiseen). http://www.kantoliinakanava.fi/kantoliinakanava/yhteystieto/index.tmpl?navi_id=14
Itse päädyin MaM Ecoon ja olen ollut tosi tyytyväinen. Mies tosin ei ole lämmennyt kantamiselle liinan kanssa, joten kunnollinen kantoreppu pitäisi kenties investoida. Itse olen niin hurahtanut liinailuun, etten oikein ole kiinnostunut kantorepuista, vaikka niitä joskun miehen kanssa käytiinkin kokeilemassa (Ergo ja Manduca). Ehkäpä sopiva malli saisi minut siihenkin hurahtamaan (esim. YAMOa olisi mielenkiintoista päästä testailemaan).

Nyt häivyn nukkumaan jos vain tämä vietävän yskä antaisi myöden käydä pitkäkseen. |O

Donu

Yhteistyössä