***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

anita baby belt on mulla juu. mutta en saanu kyllä siitä selkääni mitään apua... :/ kalliskin vielä oli :(

veriseulaan me ei varmaan mennä jos ei ne kehota siellä. ekasta käytiin mut kakkosesta ei.

huono-olo muutaman kerran joutunu yökkään mut ei oksennusta tullu :(
flunssassa koko vko oltu.

nyt mentävä leikkimään...

nasum. +¤ 8+3

buam Ei varmasti kaks tapua oo kerenny saada mitään peruuttamatonta aikaan. Älä huoli turhia! Jos ne olis niin vaarallisia ni lääkäri varmasti tietäisi ja olisi kieltänyt ne sinulta. Minäkin söin lääkkeitä (esim. vahvaa buranaa) viime raskauduen aikana. Lääkäri määräsi sitä minulle vaikka sitä ei saisi raskauden aikana syödä. Terve lapsi tuli lääkkeistä huolimatta!

tupakasta vielä Jotkut aika voimakkaasti teilasi meidät tupakoitsijat. Saa toki niin tehdäkkin koska tiedän et se on kamalaa ja järjetöntä. Mutta, eikös se osaltaan ole hyvin ku ennen paloi 5-10 kessua päivässä ja nyt vain 1-2!! En kaipaa moraali saarnoja vaan lähinnä tuke ja kannustusta. Lopetan tupakointia kokoajan! Tämä on vain minun tapani päästä siitä eroon. Pikkuhiljaa!

Minulle terkka sanoi heti että kohtu tuntuu selvästi ja päätteli siitä viikot. Itsekkin tunnen ja löydän sen. Voi siis selvästi tuntua vaikka viikkoja olis vähän.

vkoja 8+3

Mulla todettiin tänään keskenmeno eli mut voi poistaa listalta. Olo on surullinen ja järkyttynyt, mutta kyllä tästä selvitään. Meidän vauvan ei vaan ollut tarkoitus tulla vielä nyt, uutta yritystä sitten syksymmällä.

:'(

MayBeibi :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Piipa75:
Onko kellään kokemusta siitä Anita Belt-tukivyöstä? Onko siitä oikeasti apua?
Mulla oli se viime raskaudessa lainassa kaverilta ja käytin aina töissä (en varmaan olis pystynyt muuten ko työtä tekemään), mutta siis koin sen loistavaksi!! Mulla on ihan älyttömän notko tuo selkä ja joutuu raskaudessa siis koville...

Niin ja tuosta np-ultrasta... Ekasta raskaudesta en muista millä viikoilla olis ollut, kun ei niin pitkälle koskaan päästy. Neitiä odottaessa se oli 11+6 ja nyt vasta 12+5. Niin ja täällä pitää veriseulassa käydä samalla kertaa kun ultrassa, vastaus tulee kotiin kirjeitse jos kaikki hyvin ja soittona jos joku hälyttää.

-Toivotaan ja Pikkis 10+1

hei.. oli pakko tulla heti kertomaan uutisia.. :)
Kaikki oli hyvin ja pieni vilkutteli meille siellä ultrassa.. välillä nukahti ja sit taas alkoi liikkumaan <3 marraskuun alussa on sit rakenne ultra.. jospa sinne saakka päästään.. toivon ja rukoilen niin <3

MayBeibi Olen pahoillani :hug: :hug:

tiitu87 Onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart: :heart:

Itelläki koko ajan pelko persiissä mitä siellä nt-ultrassa on. Tänään on ainaki tota mahaa nippaillu siihen malliin, ett luulen kohdun ainaki kasvavan. Eli jospa siellä ois elämätä :) Ja huomasin muute tänä aamuna saman kuin joku muuki. Makasin selälläni sängyssä nii heti tuli huono olo. Voin siis nukkua vaan kylellään tai mahallaan. Kauhistuttaa pelkkä ajatuski, ett jossai vaiheessa minun lempiasento, mahallaan nukkuminen, ei onnistukkaa. No se on vissii elämää, kai siihenki tottuu :)

Jatkamaan kämpän raivausta.

Huh, onpas taas tullut tekstiä, kun en oo pariin päivään kerennyt käväseen täällä! :D

Tupakoimisesta vielä Oon todella pahoillani, jos oon jollekin antanut sellaisen kuvan että syyllistän!! :ashamed: En todellakaan syyllistä, koska tiedän kyllä kuinka vaikeaa lopettaminen voi olla! ..mulla se vaan kävi tällä kertaa todella helposti.
Ootteko te miettinyt, että haluatteko te oikeesti sitä röökiä vai onko siitä tullu vaan sellanen tapa? Mä oon nyt huomannu, kun ei enää polta, että mulla se on ollu vaan se tapa, että on aina pitänyt tietyissä tilanteissa mennä tuprutteleen.. Jos näin on myös jollain muulla, niin koittakaa korvata se tupakki niissä tietyissä tilanteissa jollain muulla, ehkä se vois auttaa?
Ja koitatte pitää itsenne kovana!! Mä oon ainakin teidän tukena ja toivottavasti pystytte lopettamaan, tai edes vähentämään! =) =) =)

Nellustiina Meillä onkin sitten sama la näillä näkymin :D

Neilalle :hug: ja toivotaan et kaikki ois kunnossa!

MayBeibille :hug: ja voimia!!

Täälä alko toissapäivänä ihan armoton väsymys, mutta nyt jo helpottaa, onneks. Kauheeta kun ei mitään jaksais tehä ja pojan kanssa on kumminkin touhuttava.
Mä oon alkanu kans miettiin, et mitä jos oiskin kaksoset tulossa? Toissayönä näin untakin, että saatiin kaksoset, mutta toinen niistä kuoli. Heräsinkin sitten omaan itkuuni yöllä.. :'(

Onko täällä mun lisäkseni ketään muuta kasvissyöjää? =)

Mutta nyt ruokaa tekeen, et päästään syömään kun ukko tulee kotio! :p

Katyana & Papu <3

Varovaisesti liityn teidän seuraan.. tällä hetkellä viikkoja 6+0 ja ensimmäinen vauveliini on tulossa. En vain millään voi uskoa sitä todeksi, niin ihana asia tämä raskaus on! :)

Mukava lukea muiden kokemuksia, jotka samassa tilanteessa. Minulla vain hieman ristiriitainen olo, kun toisaalta olen ihan onnenni kukkuloilla, mutta toisaalta en uskalla antaa itselleni lupaa täysillä nauttia tilanteesta, JOS jotain sattuu.. :(

Ja toinen asia, minkä takia en pysty oikeen uskomaan tätä tilannetta, on se, että minulla ei ole oikeastaan mitään oireita.. Hölmöä, mutta haluaisin että tulis huonoa oloa ym konkreettista raskauteen liittyvää.. Pientä menkkamaista jomotusta on välillä, ja silloin tällöin (vaikkakin harvakseltaan) nipistää hieman vatsasta, mutta ei mitään muuta! Kahviakin voisin juoda ihan normaalisti, mutta olen kyllä vähentänyt ihan pariin pieneen kuppiin päivässä..

Onko teillä kaikilla nuita oireita, huonoa oloa ym, ja missä vaiheessa ne on alkanut? Onko ketään kohtalotoveria, joka kärsii oireettomuudesta, niin hölmöltä kuin se kuulostaakin?

haaveena äitiys Tervetuloa mukaan! Laita päivittäjälle tietosi yyveellä. =) Mulla alkoi pahoinvointi rv6+3 kunnon oksentamisella, sen jälkeen ollut vain kuvotusta. Kyllä niitä oireitakin ehtii tulla ihan riittävästi. :p Tästä onkin hyvä jatkaa taas oman olon ihmettelyä. Mulla kun ei ole hirveesti tuntemuksia tuolla alamasussa. Kai sekin on normaalia? :/

Voi ei Maybeibi! Olit samoilla viikoilla kun minäkin. Vielä näinkin myöhäseen on se riski kuitenkin aina olemassa. Taas sai siitä muistutuksen. Voimia kovasti :hug:

Koodi:
[url=http://lilypie.com][img]http://lbdm.lilypie.com/FgvEp3.png[/img][/url]

MayBeibi :hug: Paljon voimia ja jaksamista eteenpäin! :heart:

Tulee kyllä niin surullinen olo kun kuulee että jollain on mennyt kesken ja meitä huhtikuisia on kyllä tippunut kelkasta jo paljon. Toivottavasti loput täällä pysytään ja huhtikuiset ei enää keskenmenoja saisi.
Joka kerta kun mä olen saanut keskenmenon, ajattelen aina niin että se oli luonnon oma tapa poistaa "viallinen" yksilö.
Seulonnoista Me mennään Np-ultraan, mutta en usko että otan verikokeita tälläkään kertaa. Meillä tämä meidän esikoinen on vammainen, mutta ei tätäkään olisi missään seulonnassa näkynyt. Tosin meillä nyt ei ole ongelmaa kuin puheen tuottamisen puolella, eli poitsu alko puhumaan nyt tänä kesänä vasta ensimmäisiä sanojaan ja lauseitaan, jolloin täytti 5 vuotta. Mutta me on pärjätty hienosti ja en usko että me ainakaan keskeytetään raskautta jos jotain on. Toki sitä mietitään tarkkaan, mutta meille ei varmaan tulis silti mieleenkään keskeyttää.

Mut nyt taas menoks!

Haaveena äiteys ja kaikki muutkin jotka miettii tota oireettomuutta.. Mulla ei ollut ekassa raskaudessa muita oireita kun alussa väsymystä ja terve pieni poika tuli =) :heart:
Ja nyt sama juttu, oireeton olen siis pientä väsymystä lukuun ottamatta. Joten en pelästyisi tuota oireettomuutta niin kauheasti. Itse en ainakaan oo ajatellut, että jokin olisi huonosti, koska oireita ei oo. Oon vaan tosi onnellinen siitä, ettei tarvii istua pää pöntössä 24/7. :D
Toivotaan, että kaikilla pysyy kyytiläiset mukana loppuun asti!! =) :heart:

Katyana & Papu 7+1 <3

Onko kaikki menossa np ultraan?
Minä menen normi ultraan enkä otata verikokeita. En nimittäin keskeyttäisi raskautta vaikka siellä jotain "häikkää" olisikin. Turhaa huoltakin se saattaa aiheuttaa. Lapsi syntyy aikanaan sellaisena kuin syntyy. Ei auta kuin toivoa et kaikki menee hyvin ja terve lapsi syntyy. Lienee jokaisen meidän toive. :ashamed:

tiitu onnea hyvistä ultra kuulumisista =) kunpa meilläkin kk:n päästä olis yhtä ihanasti asiat :heart:

haaveena äitiys mulla myös vain 'menkka'jomotusta ja kerran pari päivässä isompaa nipistelyä tai vihlontaa kohdun suunnalla, muuten ei oireita. no väsymystä on mut vois olla muutenki :D

täällä ei tosiaan oikeen mitään uutta, välillä ei melkeen muistakkaan et on raskaana ku koitan olla mahdollisimman tavallisesti ja ressaamatta et jaksan odottaa seuraavaa neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua.

muoksmuoks, onhan mulla oireena myöskin tissikipu :D sitä pidänki nyt isoimpana oireena, tissit on mulla tosi harvoin ollu arat, varsinkaan näin paljoo.

Marylene, klikkaa sitä kirjekuorta nimimerkin alla. Niin pitäis onnistua yksityisviestin lähetys.

Mulle tuli just kutsu np-ultraan. Ohjevihkosen mukaan se pitää tehdä viikoilla 10-12. No se mulle annettu aika on, kun mulla on viikkoja 10+6. Ongelma on tässä vain se, että kun tuossa viime ultrassa koko vastasi viikkoa pienempää niin mitäs sitten, jos mulla onkin tuolloin vasta 9+6? Tietääkö joku, onko se ihan päivälleen tuo 10-12, jotta se turvotus antaisi ns. varmaa tietoa?

Piipa rv 7+3

malaha, menen np-ultraan ja veriseulaan. Siksi, että olen sellainen, että mieluummin tiedän etukäteen mitä odottaa, otan selvää ja valmistaudun. En siksi, että harkitsisin aborttia. En tiedä pystyisinkö koskaan keskeyttämään raskautta, siis missään tilanteessa, en oikein usko, mutta on niin vakaviakin sairauksia (enkä tarkoita mitään down-syndroomaa jonka kanssa voi kyllä elää hyvää elämää ), että esimerkiksi vauvan muutamat mahdolliset elinviikot tai kuukaudet olisivat täyttä tuskaa ja kärsimystä... Siis tarkoitan, että on tilanteita, joissa keskeytys on tietyllä tavalla ymmärrettävä ratkaisu.
Menipä ikäväksi.
Olo on ollut siedettävämpi. Siksipä pelkään koko ajan huonoja uutisia, keskenmenoa.
:hug: :hug: kaikille, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia.
Lyra 8+5

Piipa75 mulle terkka sanoi ettei voida ottaa luotettavaa turvotusta jos ei mene välille 10+6-12+6. Eli sen takia mullakin siirrettiin ultraa varmuuden vuoksi viikolla eteenpäin. Mulla ois ollut muuten 10+4 alkuraskauden ultran mukaan. Mutta tämä siis Tampereella, en tiedä miten muualla päin toimitaan. Ja sen olen ymmärtänyt etteivät kovin herkästi tee uusintaultraa kunnallisella puolella..

MayBeibi pahoittelut keskenmenosta :hug: . Kyllä teillekin vielä pieni saadaan.

Itseä vähän mietityttää että pitäiskö käydä vielä uudestaan yksityisellä ultrassa. Gynehän oli sitä mieletä että jos haluaisin niin sen toisen vauvan tilanteen vois vielä tarkistaa ennen np-ultraa. 80? kyllä vaan on ihan iso raha kun mieskin sai pari päivää sitten että työt loppuu... No, mä vielä mietin B)

Poppeliini ja Taito/Taidot 6+5

Taas muutamat huonot uutiset.. :'( :hug:

Tiitu:lla ihanat ultrakuulumiset.. :) :heart:

Itse vielä odottelen sitä kutsua sinne np-ultraan.. Vähän tosin "jännittää" mennä sinne kun viimeksi kun lähdin yksikseni kesken työpäivän tyyliin "eihän tässä mitään uutta ole -kolmannessa raskaudessa".. Sitten se tieto kahdesta.. Sitä ei kyllä hevin unohda.. :)
Mutta onneksi taitaa olla häviävän pieni mahdollisuus saada toisia luomutuplia peräjälkeen, kummallakaan kun ei edes ole suvussa kaksosia tms tms...

Sukupuolesta: jos saa näkyviin ja haluaa kertoa niin otamme tiedon mieluusti vastaan..

Seulonnoista: menen siis sekä ultraan että verikokeisiin. Ensin ajattelin että menen pelkkään ultraan kuten tähänkin asti, mutta sitten ajattelin että miksikäs ei voisi sitä verikoettakin ottaa.. Tuloksen jälkeen mietitään lisää.
Ei kannata turhaan murehtia sellaista mitä ei ehkä edes ole.

Oireista: Itsellä edelleen vaan tää väsymys , jonkin verran heikkoa etomisentunnetta tietyissä tilanteissa, kahvi ei oikein maistu. Siinäpä ne.
Mulla kai aina jotenkin nipistelee masua joten en sitäkään lue varsinaiseksi oireeksi.
Tisut on edelleen tiskirätit ja ei ihmeitä kipuiluja.. :LOL:

Oireet on aikalailla samanlaiset kuin ekassa raskaudessa, ja silloin "tuloksena" reilu 9vuotias reipas kolmasluokkalainen.. :)
Tytön odotuksessa sitten kuvioon tuli etominen toden teolla - aamut oli aloitettava kaurapuurolla muuten tuli oksu..
Tuplien kanssa sitten olikin kaikkea..Pahaa oloa,tuhrua, turvotusta jne jne..

on: ei ihmeitä, taidan olla tulossa kipeäksi.. :| Kurkkua kivistelee jne.. kuumettakaan ei vielä ole eli kärvistellen kärvistellen..

Jaksuja kaikille!

Np-ultrasta ja sikiöseulonnoista on ollut juttua... Me kyllä otamme kaiken, koska haluamme valmistautua jos jotain ongelmia olisi. On tosi helppoa sanoa, ettei ikinä tekisi aborttia - niin minäkin ajattelin... siihen saakka kunnes kolmannessa raskaudessa vauvalla oli niin pahat vauriot, että hänellä ei ollut elinmahdollisuuksia. Olisi joka tapauksessa kuollut jo kohtuun :'( Joten keskeytimme sen raskauden, en voinut vaan jäädä odottelemaan, ja pelkäämään milloin hän kuolee ja tuleeko hän itsestään pois... H*lvetin rankka kokemus, jota toivon ettei kenenkään tarttis ikinä käydä läpi! Ja silti, samassa tilanteessa, tekisin saman päätöksen uudelleen.

Meni vähän synkäksi, mutta eipä sitä aina tule ajatelleeksi, että sieltä voi selvitä jotain muutakin, kuin joku Down tms lievempi, jonka kanssa voi elää... :wave:

stoppis 9+jtn

Yhteistyössä