***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

happihyppy :hug: Voimia sinulle ja perheellesi!

Toivottavasti nämä suru-uutiset alkavat vähitellen loppua. Alkuraskauden km ovat kuitenkin yllättävän yleisiä, joten taitaa kuulua iso huokaus myös tässä pinossa kun ensimmäinen kolmannes on ohitettu. Ja kuitenkin kaikki on Korkeimman käsissä...

Donu ja Pikkuinen
 
Happihyppy :hug: Taasko :headwall: Voimia ja onnea uuteen yritykseen.

Tiitu - se oli pää-perämitta. Kiva kun on sama la! Mulla menee kyllä ihan varmasti huhtikuulle, siksi täällä klubissa olenkin =)
 
Happihyppy Kamalasti voimia sinne suuntaan. Miksi teille kävi taas näin? :'(

EjaV En nyt muista sun uutta nikkiä, mutta onnittelut hyvistä kuulumisista! Näkyikö molempien alkioiden syke? :heart:

Empuuu ja Tirppana rv7+4 (Huomenna nla!)
 
Happihyppy :hug: Pahoittelut ja jaksamista sinne!

Kyllä se tuntuu niin epäreilulta että meitä on nyt tippunu niin paljon. Toivottavasti kaikilla muilla menee hyvin ja saadaan myöhemmässä vaiheessa huokaista.

buam
 
jastu Mulla on niitä vieläkin, tänään viimeks. Lepäilin ja lueskelin tuossa kun esikoinen oli päikkäreillä ja siitä kun nousin, niin armoton kipu selässä, sama eilen. Huolettaahan se, mutta oon yrittänyt tulkita sen nyt kropan keinoksi muistuttaa juomaan tarpeeksi vettä, on meinaan sillä sitten helpottanut ja tiedän että on juominen jäänyt ehkä liiankin vähille aina välillä...

Happihyppy :hug:

-Toivotaan ja Pikkis 10+5
 
Happihyppy, pahoittelut!
Margit (muistinkohan nimimerkin oikein): toivottavasti tuhru on harmitonta!
Enkelipoikien äiti: Onnittelut tuplauutisista, vaikka yksi olikin pudonnut matkasta.

Täällä ei mitään uutta. Lääkärikäyntiä (23.9.) ja nt-ultraa (2.10.) odottelen ja toivon parasta. Olen yrittänyt noudattaa sokeridieettiä, ettei vain se raskausdiabetes puhkeisi päälle, kuten esikoisella. Mulla on sokerirasitus jo kuukauden päästä.

Oireet on lähinnä kauhean tarkka hajuaisti; kaikki hajut yököttää ja vain muutamia ruoka-aineita pystyn syömään. Etova olo etenkin aamusta koko ajan, kauhea väsy, nippailut alapäässä, nivusissa ja vatsassa, lievähkö alaselkäkipu, kasvaneet rinnat, pinkeä maha.. Mitenhän onnistun vielä salaamaan tämän sinne 2.10. asti... :whistle: Ei taida onnistua. Eikö mahakin yleensä ala näkyä nopeammin, jos on jo aiemmin synnyttänyt? Tai näin olen kuullut. Varmaan porukka alkaa kohta muutenkin epäillä, kun pidän aina tuulipukua päällä. Tosi tyylikästä. :LOL: Farkut puristaa vaan jo liikaa..

Mä kaaduin eilen aamulla aika pahasti kotona, kompastuin tytön palloon. Käsi turposi kivikovaksi ja kävin tänään lääkärillä, ettei se vain ole murtunut. Ei sitä onneksi kuvattu, mutta lääkäri epäili sen olevan lihaksiin tullut iso verenpurkauma tms. Hän sanoi samalla, että jos alkaa tulla yhtäkkiä vuotoa, pitää olla yhteydessä lääkäriin ja kertoa tuosta kaatumisesta. Ja mulle ei edes tullut mieleen, että tuollaisesta voisi seurata keskenmeno! :eek:

Piipa rv 9+2 (tms)
 
Toivotaan - mulla on menkkamaisia jomotuksia edelleen silloin tällöin, erityisesti ilta/yöaikaan. Ne ei kuitenkaan ole mitään teräviä kipuja vaan juuri sellaista "nyt alkaa menkat" oloa. En usko että ovat haitallisia, tuntuu että niin moni vaiva kuuluu normaaliin raskauteen =)

Mulla on maha kuin jalkapallo. Mutta takana 3 raskautta joten ehkäpä se pullahtaa vaan nyt jo rajuna eteenpäin.

Hajuaisti on täälläkin eläimen luokkaa. Pahimmat karikot kotona on astianpesukone ja JÄÄKAAPPI. Kuopuksen kakkavaipatkaan ei saa aikaan sellaista kokaamista kuin esimerkiksi jääkaappi. Siellä ne hajut on jotenkin sellaisia.. ällöttäviä.

11+4
 
Voi happihyppy :snotty: Kovasti teille voimia :hug:

Tätähän tää ensimmäinen kolmannes valitettavasti on. Ensin iloitaan + testissä, sitten pelätään alkuraskaudenultraa (jos sellaiseen menee/pääsee), ja kun siitä on selvitty niin sitten aletaan jännäämään np-ultraa (--> mahdollista istukka/lv-punktiota). Sen jälkeen odotellaan :heart: ääniä neuvolassa, potkuja masussa ja loppu viimein ollaan kypsiä kun se vauva ei jo synny :kieh: . Koko ajan on jotain pelättävää, sellaista tämä raskaus vain on, ei ole heikkohermoisten puuhaa :LOL:

Oma masu on ihan selvästi alkanut kasvamaan ja tuntumaan. Itse Parhaiten se tuntuu seistessä. Ihmettelin tätä hetken aikaa, mutta maatessahan kohtu helposti voi painautua sisäänpäin/selkään päin joten siinä varmasti syy. Oma ällötys on ollut tänään kyllä huipussaan: perunamuusia ja kanakastike haisivat ihan märältä hevoselta :LOL:

Poppeliini josta tällä hetkellä tuntuu että molemmat pikkuiset ovat elossa =)
 
Sapfo okei.. aika jännä että meidän pienillä oli eroa yli 1cm.. mutta onhan meijän ulrapäivissäkin eroa paljonhan siinä ehtii pieni kasvaa.. Mäkin luulen että huhtikuulle mennään.. :)

huomenna mulla on neuvolalääkäri ja mietityttää että mitä siellä tehään?? ;O
 
happihyppy :hug: jaksuja koko perheelle!

Sitähän se tosiaan on, niin valitettavan yleistä että tässä alussa pikkuiset vaan ei kehity ja tulevat pois. Niin surullista.
Toisaalta onhan se mahdollista milloin tahansa. Esikoista kun odotin niin ihan loppu metreillä yksi vauveli kuoli kohtuun.

Toisaalta, ei se huolehtiminen siitä pienestä pääty onnelliseen synnytykseen. Sen jälkeen alkaa kaikki muut huolet, pienet ja suuret. Taitaa jatkua siihen asti kun itse on haudassa vasta.

Tänään ollut himpun verran parempi päivä, olen jopa saanut syötyäkin enemmän. Mutta edelleen hyvin minimaalista syöminen on.
Päänsärkyä ilmassa myös, sen laitan ihan sen piikkiin etten ole juonut tarpeeksi, aivan liian vähän.

Huomenna olisi nuorimmaisen 1v neuvola, samalla pitää pissi näyte viedä ä-neuvolaan kun se ei onnistunut silloin ekalla kertaa. Toivottavasti muistan olla käymättä vessassa ennen neuvolaan menoa.

Kuinkahan monet kaksoset loppujen lopuksi tässäkin ketjussa on tulossa?
Onnittelut siis Enkelipoikien äidille, olisi kyllä ollut aika hurjaa jos kolmoset olisi tullut.

Sormustestistä on pitänyt mainita, sen mukaan tämä tuleva olisi tyttö. Tosin sormus ei sitten odotetusti lopettanut pyörimistään siihen neljänteen.. Kuudennen kohdalla lopetin itse :eek:
Mies on hyvin skeptinen tämän testin suhteen, on vakaasti sitä mieltä että itse pyöritin sormusta.
Molemmille tuli muuten samat vauvat ja samassa järjestyksessä.
En pyörittänyt joten pyysin häntä tekemään testin mulle.... eikä se sormus perhana pyörinyt eikä hyörinyt.. joten edelleen mies on sitä mieltä että itse sitä liikuttelin eikä usko siihen yhtään :D
 
Nyt töiden jälkeen turvotus on ihan kamala! Sattuu jo mahaankin. :kieh: Paksu olo muutenkin.

tiitu87 Tekiskö se lääkäri sulle sitten sisätutkimuksen siellä neuvolassa? Tarkkaan en tiedä. :)

Empuuu ja Tirppana rv7+4
 
Lääkärineuvolassa lääkäri tekee sisätutkimuksen, tutkii kohdun asennon ja kokeilee sen kasvamisen. Muuten aikalailla samat jutut ku normi neuvolassakin, kuuntelee sydänäänet. Tässä alussahan ei vielä sf-mittaa voi mitata, mut sit jatkossa lääkäri mittaa senkin, samoin ku terkkari. Mut muuten se ei taida erota normaalista ä-neuvolasta ku tuolla sisätutkimuksella....muistaakseni.

Täällä taas se huono olo vaan pahenee, nyt se alkaa oleen jo oikeesti 24/7. Mikään ei auta, äsken kävin lenkillä ja kaverilla kahvilla, niin siellä se taukos hetkeksi, mutta muuten ei kyllä.
Ja tossa ulkona kävellessä se helpottaa hieman, mutta heti kun istuu paikoilleen ni ei tuu mitään.
Mun on varmaan nyt pakko hellittää ja hakea saikkua huomenna, soitan heti aamusta neuvolaan ja kysyn et josko pääsisin käymään siellä ja saisin saikkua. Koko päivä koulussaki vaa yökin, ja sekin johtu vaan siitä et jollain meidän luokassa oli tosi pahan hajuista hajuvettä...joko se on sen vaihtanu tai sit en oo koskaan sitä haistanu siellä =)
Eli on hajuaistin herkkyyttä.
Mut tää oksetus....
Sori murut ku valitan tästä nyt ihan koko ajan :ashamed:

buam 6+6
 
Mulla ei oo netti toiminu kunnolla, joten en oo päässy kommentoimaan aikoihin. Ärsyttää! :kieh:

Kaikkea en siis viitsi/jaksa kommentoida, mutta edes jotain.

happihyppy Suuret pahoitteluni :hug: :hug:

Sama pelko alkaa hiipiä omaan takaraivoon, vaikka nyt ei voi sanoa, että olisin täysin oireeton. Tissit on ainaki illalla kipeet, sen huomaa ku menee mahalleen sänkyyn. Joutuu oikeen miettimään kui varovasti sitä pääsee. Edelleen mahallaan nukkuminen on minun lempiasento ;)

Sormustestistä. Meillä sama juttu. Ukko ei usko sit pätkän vertaa koko testiin ja ite oon sen tehny ja useamman kerran. Näyttäny saman järjestyksen jne. Pyysin ukkeliaki kokeilemaan, mutt eihä se sillä liikahtanukkaa. Sehä väitti mullekki, ett minä ite liikutin sitä sormusta :D No katotaan kui käy jos vauva syliin asti saadaan, ett kumpi se on ;) Toi siis tuulimunan aikaan. Sillon testi näytti tyttöä ja poikaa. Nyt oon tehny ihan yksikseni ja poika pitäs olla...ja seuraava tyttö. Saapi nyt nähä kui käy :D

Täällä ollu puhetta noista veriseuloista ja ultrista. Mulle neuvolassa sanottiin, ett veriseula otetaan viikoilla 9-11+6 ja nt-ultra viikoilla 11-13+6, joten kyllä noi näköjään aika paljon vaihteleepi.

Outoa. Ostin tänään suklaalevyn. Tosin sen seurauksena tais tulla pahaolo ja kävin yökkäilemässä jo pöntölläki, ku luulin oksennuksen tulevan. Muutenki ollu jotenki huono ja selittämätön olo koko päivän. Kai väsymystä, tänään en nukkunu päikkäreitä. Mulla on siis koko ajan tehny mieli suolasta, makeaa ei yhtään. Ei oikeastaan nytkään, mutt jotenki vaa ostin ton suklaan. Oon aika suklaahiiri ja raskauden myötä vaan salmiakki alko maistua, joka maistu aikasemmin vaa krapulassa. Ja tietty salmiakki pitää olla.

Tässä pika kuulumiset. Toivottavasti saatas netti toimimaan pian.

JääKyynel ja Tuittu sanoo *POKS* 10+0 (viikon päästä nt-ultra)

 
Ihan alkuun :hug: kaikille huonoja uutisia saaneille. Kuinkakohan moni meistä oikeesti selviytyy sille toiselle raskauskolmannekselle? Toivottavasti me kaikki!

Mulla menkkajuilintaa myös edelleen havaittavissa,ei vaan enää päivittäin. Hajuaisti on ihan liianki tarkka. Lähes kaikki hajut/tuoksut tuntuu liian voimakkailta ja sit alkaa kuvottaa ihan vaan sen takia. Niin ja nuo tissit.... paisuneet kuin pullataikina. Ei mulla esikoista odottaessa viel tässä vaiheessa ne noin turvonneet olleet. Kipeet ne ei onneks vielä ole, mut kohta pitää vissiin lähteä metsästää d-kupin liivejä. Ja mä kun kuvittelin et selviän niillä edellisillä imetysliiveillä sit imetysaikana,näyttää jo nyt pikku hiljaa huonolta.

Vai että peittoja pitäis heilutella.... meillä niitä heiluteltiin esikoista odottaessa huimat KOLME kertaa, joten jos sit tällä kertaa varmaan sit jopa neljä kertaa. Siis, ja meillä se on tuo ukko, joka ei halua... ei sillä "metrisellä lekalla" :LOL: voi kuulemma lähtee sinne hosumaan, kun tuo mahakaveri menee sit rikki. Ja sit kun raskaus on jo pidemmällä, niin sithän sen päähän voi osua tai se vauva voi ottaa siitä vehkeestä kuulemma kiinni. Eli joo, meillä vissiin sitä seksielämää on sit taas ehkä joskus ens kesänä :(

rebel 6+5
 
Voi kurjan kurja, Happihyppy, otan niin paljon osaa. :'( Miksi näiden raskauksien pitää olla näin helposti särkyviä, tulee niiin pelko omankin raskauden osalta. Välillä jo tuntuu ettei uskalla tänne edes tulla kun pelkää uusia suru-uutisia... Voimia!
Marjutti, täällä on sormet ja varpaat pystyssä että sinulle ei tulisi huonoja uutisia!

Helpottaa itseä ajatella että heti kun tuolla kotidopplerilla saan sydänäänet kuulumaan niin pääsee aina kuuntelemaan jos epäilyttää onko kaikki ok. Joku päivä sitten viimeksi kokeilin eikä kuulunut, tänään aijon taas kokeilla. Olen lukenut että jotkut ovat kuulleet eka kerran noin kymppiviikolla, tietysti toiset taas eivät millään saada ääniä kuulumaan.

Nyt rv taitaa olla 9+6
 
Nyt se tapahtui. Hampaita pestessä aloin yökkimään niin kuin monena muunakin kertana. Nyt vaan tuli pahaolo ja oksensin. En paljon, mut vähän kuitenkin. Noista hajuista tuli mieleen, ett töissä käsipyyhepaperi haisee nykyään tosi kamalalle. En osaa sanoin kuvailla sitä. Nyt nukkumaan. Öitä! Puhelimen kautta täällä ku netti ei toimi.
 
Ne kuului, ne kuului!! Sydänäänet kotidoppletilla!! :heart: :heart: Ihanaa!
Aikani kun kuuntelin omaa sykettä, tajusin mennä ihan osittain pikkuhousujen alle kuuntelemaan, sieltähän löytyi tiheämpi syke, ja selvä sellainen! Aivan upeaa että nyt voi itse tarkistaa onko siellä kaikki kunnossa!! Suosittelen kaikille! =)
 
Huomenta!

pingviini100 mahtavaa kun sait kuulumaan pienen sykkeen kotona!!!! :heart:

Mä olen täällä kahden vaiheilla, jäänkö kotiin vai menenkö kouluun. Tentin teko ois, mutta sen taidan palauttaa tyhjänä takaisin kun en eilen pystyny millään lukemaan kun oli niin huono olo. Nyt aamusta olen yökkinyt useampaan kertaan ja sellasta "oksennus-limaa" useamman kerran tulee suuhun. Nyt yritän syödä ruiskeksiä ja kokeilen josko tämä auttaisi.
Oon kyllä nyt yrittänyt kaikkeni, syöny kahtena peräkkäisenä iltana tosi hyvän iltapalan, silti herään jo ennen kellon soimista siihen huonoon oloon. Mutta eilen oli kyllä pahin päivä. Koko ajan oli huono-olo.
Tääll poksahdellaan! 7+0 viikot, eli kahdeksas viikko käyntiin!
Huojentavaa sinänsä, koska aina minulla on keskenmeno tullut 6 viikolla. Yhtä lukuunottamatta.

Mut nyt poikaa herätteleen ja kai mä sinne kouluun raahaudun.

buam 7+0 ( :heart: )
 
buam Sinuna mä jäisin kotiin potemaan huonoa oloa. :hug:

Mulla on puolen tunnin kuluttua neuvola. Kävin viimeksi yöllä yhden aikaan vessassa, ja nyt on kupla otsassa ja pitäis pidätellä. :kieh: En halua nousta puntarille, en en!


Empuuu ja Tirppana rv7+5
 
Tosi paljon tullut surullisia uutisia tälle meidän porukalle. Nyt rupee itsekin väistämättä miettimään, että onko pikkuisella kaikki edelleen kunnossa, kun vähäisetkin oireet on hävinnyt. Vaikka kuinka aiemmin uskottelin itselleni, että en rupea turhaan stressaamaan asioista, joille ei mitään mahda, niin silti.... Voi kunpa kaksi viikkoa kuluisi äkkiä ja pääsisi siihen np-ultraan.

manteli ja Sulo 9+6
 
Mä kans hommasin dopplerin nyt. Esikoisen aikana sitä mietin, mutta en kuitenkaan hommannut. Nytkin olin kahden vaiheilla, 49? + pk on aikalailla rahaa... No kurkkasin huutiksesta, samoissa hinnoissa... Sitten kurkkasin tuolta markkinapuolelta ja kas, sain dopplerin 13? + pk...
 

Yhteistyössä