***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

huomenta.. täällä käyty neuvolassa ja neuvolalääkärillä..
Paino oli tippunut 2,5kg ja kohtu kasvanut niin kuin pitää.. ja ne kuului.. sydänäänet siis <3<3
kohta vaihtuu taas viikko.. kiva:)
seuraava neuvola on vasta lokakuun puolessavälissä..

tiitu ja pieni kultakimpale rv 11+5
 
Happihyppy voi ei :'( Olen tosi pahoillani teidän puolesta :hug: Voimia jatkoon! :hug:

Olen ollut jo aika monessa odotus-ketjussa ja karu totuus on se, että aika moni sieltä alussa aina joutuu poistumaan :( Aina se yllättää kuinka kova kato käy :( Mutta ei sitä silti kannata ruveta pelkäämään, koska ei sillä pelolla mitään saa estettyä... Pitäisi vaan yrittää nauttia raskaudesta just niin kauan kuin se kestää - ei se pudotus ole yhtään sen pienempi, olipa sitten pelännyt kauheasti tai ei yhtään...

stoppis 10+0 jei :D huomenna neuvolaan!
 
Heips!

Toivotaan Ihan hyvään hintaan sait dopplerin. :)

Omaa napaa Neuvolassa käyty ja töissäkin oltu jo yli tunti. Painoa on liikaa, mutta ei terkka sitä kommentoinut. Sanoi vaan, että painoa tulee ja menee. Sokerirasitukseen joudun, kuten kuulemma suurin osa terkan mukaan. Keskenmenon jälkeen olen lihonut lähes 10 kiloa! :eek: Hemoglobiini on alhaisempi kuin koskaan ennen, 136, vaikka ei huono tuokaan. Verenpaine ihan ok, vähän korkeampi kuin viime vuonna, mutta ei se mitään. 40min kesti mun käynti, aika hyvin oli muistissa asiat. Parin päivän kuuttua saan varmaan kutsun np-ultraan, ja kaksi seuraavaa nla-aikaa on jo varattuna. :) La aikaistui päivällä, mutta en lähde sitä muuttelemaan.

Empuuu ja Tirppana rv7+5 :heart:
 
Ja täällä koitti taas sairasloma. Aamu alkoi oksentamalla, menin kuitenkin sitkeästi töihin, mutta kun ei pysynyt enää vesikään sisällä niin soitin terppakeskukseen.
Olikin ensimmäinen käynti täällä uuden alueen terveyskeskuksessa, nyt omalääkärinä sellainen vanhempi mies, joka sitten on myös neuvolalääkärinä. Ihan mukavan oloinen kuitenkin. Kirjoitti nyt loppuviikon sairaslomaa ja pyysi soittamaan maanantaina jos yhtään on heikko olo, kirjoittaa sitten puhelimitse lisää saikkua.
Lähtiessä sanoi vielä että mehän näköjään nähdäänkin ensi viikolla kun on lääkärineuvola. Tosiaankin, ensi viikolla olisi sitten sellainen edessä. :)

Mutta nyt pää tyynyyn ja unta kalloon. Jospa tää huono olo tästä kohta lähtis vähän taas laantumaan.

- Hapsiainen ja herne 11+0 POKS!


 
Voi ei! :(
Mun 2-vuotiaalla esikoistytöllä on jotain ihme näppyä rintakehässä ja yläselässä. Aiemmin sitä oli myös poskissa. Se on sellaista ryyhkämäistä näppylää ja kestänyt varmaan jo viikon. Laitoin neuvolaan pari kuvaa näpyistä ja sieltä ne arvioi, että se olisi mahdollisesti parvorokkoa! Tänään on tytön lääkäri, käydään varmistamassa tuo asia. Jos se nyt on parvorokkoa, niin mullahan on suurempi keskenmenon riski. Niinkuin se ei olisi tässä alkuraskaudessa jo tarpeeksi suuri muutenkin. En siis tiedä, olenko itse sairastanut ko. tautia.

Ihan masentunut olo. :'(

Piipa rv 9+2
 
Piipa - käy otattamassa verikoe jossa nähdään oletko sairastanut. Mä en ole vaikka aikoinaan lääkäri kivenkovaan väitti että melkein kaikki on tietämättään lapsena sairastaneet. Meidän lapsen tarhassa oli parvoa mutta ei tarttunut meille. Mutta olin tosi huolissani asiasta. Parvo on hankala kun se on niin yleinen tarhassa. Ei se parvo automaattisesti tee raskaana olevalle mitään. Mun lääkärin mukaan sitä liioitellaan, ota sitten selvää.
 
Tervetuloa joukkoomme Inkeri-! =)

Piipa Oon kans kuullut, että seuraavissa raskauksissa mahaa kasvaa nopeemmin. Mulle ainakin on tullu jo pieni pömppö, ja eilen miehelle kirosinkin, et mä oon varmaan kohta kauhee norsu! :LOL:
Esikoisesta oli mielestäni tosi pieni maha, niin nyt on varmaan ihan jätti, vaik oon ite pienikokonen..
Mut innolla kyl ootan, et masu kasvais kunnolla ja pääsis "esitteleen" sitä :D :D

ON: Äh, mua niin turhauttaa, kun kaikki pääsee mua ennen neuvolaan, tuntuu et mun ekaan neuvola-aikaan on viel ikuisuus.. :( Täytyis ehkä koittaa olla ajattelematta koko asiaa, niin ehkä aika menis nopeemmin??
Ja mua jänskää, et mahdanko saada ees nt-ultraan aikaa, kun neuvolaan meen vkolla 10+1, niin ei oo pitkä aika et pitäis jo ultraan mennä. Et kiva jos siel ei oo vapaita aikoja? :/
Kaikkee mäkin mietin..plaah..

Toivottavasti ei kukaan enää tipu matkasta ja päästään kaikki yhdessä odotuksen loppuun! =)

Hei sellastahan mulla oli vielä, et kuinka pitkään raskaana ollessa voi tehdä lihaskuntoo, lähinnä vattiksista oon huolissani? Kiva jos joku tietää =)

Katyana &

 
onpa tullut harmittavan paljon suru-uutisia tähän pinoon! :'( voimia roppakaupalla niitä tarvitseville! :heart:

äitiyspakkauksesta me otetaan pakkaus varmaan rahana, kaikki esikoisen pakkauksesta on tallella.. jospa sit vaik vaunurahaan ton laittas pesämunaksi.. :)

empuu: mulla kans seksihalut hävinny raskautumisen myötä ku tuhka tuuleen.. :whistle: ennen touhuttiin useita kertoja viikossa, nyt hyvä jos kerran viikkoon ja sillonki vähä nihkein mielin alkuun, kyl sitä sit innostuu ja tuntuuki ihanalle, mut nyt ei yksinkertasesti vaan oo huvittanu.. mies on aika viriilitapaus ja vihjailee ja ehdottelee kyl useemmin, sille koittanu selitellä et koita ymmärtää et nyt ei vaan halut kohtaa.. :ashamed: jospa se tästä taas, ettei ihan koko raskausaika menis puoliselibaatissa elelemiseks.. ;)

jastu tuolla aiemmin kirjoitteli keskenmenopelostaan.. mulla on takana tuulimunaraskaus 04/08 ja keskeytynyt keskenmeno 05/09, joista kummastakaan ei ollut hajuakaan ultraan mennessä.. tuulimuna "saatiin kiinni" vasta rv12+ ja nyt tämä keväinen km 7+2 nähtiin sykkeet ja 9+6 pittuinen olikin kuollut kohtuun vastaten tuolloin kokoa 9+0.. :'( kovia paikkoja ovat olleet molemmat ja tässäkin raskaudessa keskenmenonpelko näytellyt kyllä suurta roolia, en ole uskaltanut kertoa saati itse iloita koko raskaudesta oikeastaan juuri lainkaan, odottelen maagisen ensimmäisen kolmanneksen päättymistä kuin kuuta nousevaa, jotta ehkä sitten uskaltaisin hieman huokaista.. :/ mutta murehtimalla asialle mitään ei voi, joten olen yrittänyt asennoitua niin että otan vastaan sen mitä on tarkoitettu tässä raskaudessa nyt tapahtuvan, oli se sitten hyvää tai pahaa ja asennoidun sitten sen mukaan.. hankalaa se on ollut, mutta olen huomannut että aika on kulunut huomattavasti nopeammin tässä raskaudessa kuin edellisissä kahdessa kun olen vain elänyt ja ollut kuin ennenkin ja pyrkinyt hommaamaan itselleni mieleistä tekemistä ja muuta ajateltavaa.. jaksuja sulle! :heart: toivottavasti tästä oli edes hieman apua..

katyana yleinen ohjeistus on että rv20-25 voi harrastaa sellaista liikuntaa mihin keho on entuudestaan tottunut, eli vanhoja harrastuksia voi jatkaa, suoria vatsalihaksia ei tosin suosita ilmeisesti ihan alustakaan lähtien ja tietysti kamppailulajit tms joissa voi kohdistua teräviä iskuja vatsaan olisi hyvä varmasti jättää jo alkuraskauden aikana pois.. tällaisen linkin löysin, jos tästä olisi apua..

http://www.fit.fi/liikunta/liikesarjat/_a9168/maha+edella+jumppaan/

vaikka ratsastus onkin "banni-listalla" tipahtamisriskin takia, aion itse ainakin harrastustani omalla, tutulla ja turvallisella hevosellani jatkaa niin kauan kuin se ei tunnu epämiellyttävälle, tietysti vauhdikkaat maastoilut ja esteet jätän kyllä kokonaan, mutta rauhallista hölkyttelyä kyllä jatkan..

täällä tänään 10+2 neukkulan mukaan, huomenna pääsen kurkkaan onko kaikki vielä kunnossa.. jännittää jo valmiiksi.. meillä onneksi ottavat nopeasti lyhyelläkin varoitusajalla tuonne neuvolan puolelle ja ultraavat tai kuuntelevat tarvittaessa että ei tarvi itsekseen mietiskellä.. :)
eto-oloja on ollut ja väsymyskin meinaa alkaa painaa.. esikoisesta väsymys alkoi samoihin aikoihin, kesti suunnilleen 16-18 viikoille asti ja oli aivan kamalaa..


*huh* tulipa pitkä teksti.. :LOL:

 
kellopeliappelsiini Kiitos, kyllähän sitä kaikesta on apua mitä täällä saa kysymyksiinsä vastausta.. Mä en vaan ymmärrä miks mulla tää mahakipu vaan jatkuu ja jatkuu, varmaa jo viikon kohta kestäny..
Mutta pahoinvointia ainakin on taas.. mutta mulla on sellanen ruokatorven/mahalaukun vaiva niin en aina tiedä kummasta pahoinvointi johtuu, mutta toivoisin että raskaudesta <3 :)
On nyt tosiaan jo parempi mieli ollutkin ja ajattelen neuvolanlääkäriin asti että kaikki on hyvin ja pikkuinen on matkassa, tulkoon siellä se totuus sitten vastaan että miten asiat on.

jastu 8+5
 
Moi tyttäret!

Täällä edelleen jatketaan yökkimistä oikein olan takaa. Menin sitten tyhmä kouluun, mut tänään mä oon yrittäny koko ajan napostella jotain, eikä tästä oo mitään apua ollu. Ehkä entistä pahemmaksi vaan olo mennyt. Kävi jo mielessä päivällä et onkohan tää jotain mahatautia, mut eipä taida mahatauti kestää näin pitkään =)
Mitään ei vielä oikein oo mikä maistuis hyvälle. Tällä hetkellä maistuu kylmä maito ja ranskalaiset. Muuta en kyllä jaksa edes alkaa tekemään.
Nyt on pakko mennä nukkumaan, vien pojan mummulle ja sit nukun nii pitkään ko unta riittää.
Ja olin tosiaan sen päivän koulussa mut kotiin tullessa soitin neuvolaan ja saikkua on sitten koko loppu viikko nyt.

buam
 
Kiitos kellopeliappelsiini tiedoista!! =)
Itse harrastan hiphop- ja showtanssia, ja niitä varmaankin voi jatkaa niin kauan kuin itse pystyy? Kunhan nyt ei ihan hirveesti pompi siellä. Ja tänään meen jumppaan, niin sillä ajattelin et kuinka pitkälle voi tehä vattiksia..
Tuo linkki oli muuten hyvä!

Jaahas, enempää en kerkeekkään kirjotteleen, kun poika heräs..

Katyana & Papu <3
 
täällä pahaa oloa ei ole edelleenkään ku välillä ihan nimeksi.. :/

tänäänki tullu ihan pikkusen ruskeeta tuhrua, sellasta tositosi vaaleeta, siitä en osaa olla huolissaan. en ole neuvolaan tänään yrittänykkään soittaa.. huomenna varmaan soittelen ku aamulla soittoaikana olen kotosalla..
kyselen et pääsiskö sitä ultraan tarkastaan tilannetta, jos jotain on pielessä niin siitä olis kiva tietää mahdollisimman pian eikä kuukauden päästä :kieh:

jotenki fiilis on kuitenki hyvä, voihan tuo olla ihan harmitontakin, ku miettii niin voihan kohdun suulta/limakalvoilta muutama tippa verta tulla ilman et vauvalla olis hätää.

mietin vähän sellasta et kuinka jaksan olla siskon raskaudesta innoissaan jos tämä menis kesken.. :| olis kiva saada lapsoset muutaman kk:n ikäerolla =)


 
Yeb
Tervehdys pitkästä aikaa!

Täällä on ollut kauheasti suru-uutisia, voimia kaikille keskenmenon kohdanneille :hug: Toivon että teitä nähdään pian täällä odotuspuolella!

Mä jossain vaiheessa vaan ilmottauduin tähän pinoon ja kirjotin esittelyt mutta sitten odotuspalstailu jäi :( Mulle tuli niin voimakas tunne että tämäkin on mennyt kesken etten pystynyt muiden juttuihin oikein kommentoimaan ja taisi vähän masentaakin. Keskenmenoja meillä siis takana 3 joista kahdessa viimesessä vain vaisto äkkiä sanoi ettei kaikki ole kohdallaan, nyt tuli samanlainen olo ja kaikki oireetkin hävisivät..

No, tänään menin sitten NP-ultraan jo valmiiksi murtunein mielin ja varmana siitä että uutiset on taas huonoja. Mutta kuinkas ollakkaan, pieni sydän sykki :heart: Vastasi viikkoa pienempää kuin neuvolan viimeisistä kuukautisista laskettu, nyt on siis 10+4 :)

Nyt on ihan epätodellinen olo koska olin jo aivan varma keskenmenosta! Ultrassa pienellä näkyi vielä fysiologinen tyrä, sehän saattaa näkyä viikoille 11+6 asti mutta päästään kontrollikäynnille kolmen viikon päästä :) Niskaturvotusta oli hankala mitata, tuloksena noin 2mm. Nämäkään seikat ei haittaa mua nyt ollenkaan, olen niin onnesta soikeana :D

Tänne olikin tullut juttua niin paljon etten nyt edes muista mistä ootte jutelleet mutta lupaan kunnostautua nyt kun taas tunnen odottavani :)

 
On täällä kivojaki uutisia tullu :heart: Ja tervetuloa uusi/uudet :flower:

Täällä kans viimeks tänään koitettu kuunnella sydänääniä kotidobblerilla. Toistaiseksi ei oo kuulunu, ku oma sydämen syke + mahan möyrinää. Voip olla ettei kyllä kuulu vielä vähään aikaan, ku on itellä tota vara ravintoo jonkun verran. Huolestua en ala, kun se sykehä ei välttämättä kuulu. Mutt toivon, ett kaikki on hyvin.

Ens viikolla näihin aikoihin jännittelen nt-ultraan menoa. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Väsyttää ihan mielettömästi. Torkahdinki vajaaks puoleks tunniks. Ei jaksas tehä mitään ja kämppä on edelleen pommin jäliltä muuton jälkeen. Kaiken kukkuraks "anopin tekele" on tulossa tänne huomenna, joten voin kuvitella mitä ajattelee. Tosin se on voivoi, minun talo, minun tavarat ja teen siihen tahtiin ku jaksan. Jos tietäski, ett oon raskaana nii ääni muuttus takuulla kellossa. Siis ei huvikseen tuu, tulee kuulemma korjaamaan huonon työnsä jäljet, ku pesi täällä olkkarin ikkunat rempan jälkeen. Avokki ja isäsä purkavat autotallista yhtä seinää, siks äitisäki tunkee tänne. Ahistaa jo valmiiks. Toivottavasti ovat jo lähteneet siihen mennessä ku tuun töistä. Ne puuttuu joka asiaan, ne ei osaa pitää nokkaasa erossa meidän asioista!!! Ja en tajua miten ne ei voi tajuta, että oon ITSENÄINEN ihminen, en yhtä avuton kuin tyttärensä joille käyvät tekemässä KAIKEN! Minä en todellakaan tartte mitään hyysäämistä tai siis ME. Ja tuntuu avokin olevan vaikee välillä tajuta, ett minua ahistaa tollanen. Pyydän apua sit jos ja kun sellasta tartten ja sellasilta ihmisiltä jotka osaa auttaa. Ei minun omatkaa vanhemmat samalla tavalla tunge nokkaansa meidän asioihin....siis tunkeilevasti. Tottakai ovat kiinnostuneita meidän asioista, mutt ei ne ala tuputtamaan neuvoja yms. Jos tajusitte mitä tarkotan. Sori purkautuminen, ärsyttää jo valmiiks :ashamed:

Joo, kai se on pakko mennä purkaan jätesäkeistä vaatteet komeroon. Vihdoin ja viimein maanataina saatiin liukuovet niihin. En vaa oo jaksanu tehä mitää. Varmaa alhanen Hb vaikuttaa omalta osaltaan väsymykseen. Tarttis varmaan käydä ostaan niitä rautatabuja. Mutt nyt hommiin edes hetkeks.

 
Käytin tyttöä lääkärissä. Lääkäri oli sitä mieltä, etteivät näpyt olisi parvorokkoa eikä määrännyt muakaan mihinkään labrakokeisiin. Tämä lääkäri oli yleislääkäri, joten toivoa sopii, että hän tietää, miltä parvorokko näyttää! En siis mene/pääse verikokeisiin vaan toivon parasta, että tytön näpyt ovat jotain virusperäistä, kuten lääkäri sanoi. Jännä vain, että neuvolasta oli heti sitä mieltä, että kyseessä olisi parvorokko. No tietenkin parempi näin päin, kunhan vain oikeasti on näin!

Piipa rv 9+2
 
Saapa nähä.. Onkohan tämä raskaus tässä.. :/ Meinaa vähän vuotaa ja polttelee selkää aika ilkeästi. Pyyhkiessä kylläkin lähinnä vaan, mutta tuntuu, et kokoajan vähän lisääntyy tuo vuoto. Ja tietty ramppaan kokoajan vessassa. :ashamed:
Mulla on ollu kolme keskenmenoa aikaisemmin. Neljä raskautta on menny loppuun asti.
Eipä se auta. Toivottavasti ei ala kovin rajusti vuotamaan, et pystyn kotona olemaan, mies kun on työreissussa.
 
MetsäMörrinVaimo :hug: Toivottavasti menee vuoto ohi ja onkin väärä hälytys...Jaksuja sinne!

Mitähän vielä...
Täällä mä yritän syödä, vaan ku ei vaan maistu mikään. Pikkusen voi vaan syyä. Mut silti heikottaa ja on huono olo.
Vali vali vali...Mä vaan valitan koko ajan, mut nyt musta tuntuu siltä että ei tosiaan ole mitenkään päin hyvä olla.

Mut nyt meen valittamasta =)

buam
 
Minun piti mennä NTultraan melkein 2 viikon päästä, mutta kun oli epäily, että tämä onkin isompi ja se olisi mennyt täälläpäin voimassa olevan suosituksen 12+6 yli, sainkin sen tänään järjestettyä. Onneksi! Laskettu aika siirtyi 6 päivällä aikaisemmaksi, eli 26.3, voisitko Buam muutta listaan! Eli nyt on jo 11+5. Vauva oli niin suloinen kuin vaan voi olla, potki, heilutteli raajojaan jne. En osa itse kuvia skannata ja miestä kai en viitsi sotkea siihen palstailuun, hän ei niistä foorumeista hirveesti tykkä, joten en pysty kuvia teille näyttämään.

Perjantaina 12 viikkoa, mutta se pahoinvointi ja oksentelu vaan ei lopu. Tänään olen muistaakseni 9 kertaa väärin päin pöntöllä käynyt. Anteeksi se jatkuva raportointi epäsiististä aiheesta, mutta missä muuallakaan ei voi sitä valitella kuin täällä. Päivät vaan yritettään töissä hymyillä. Pomolle kerroin, ettei ajattele, että jatkuvasti punertavat silmien valkuaiseni (olen kuin kani!) johtuisivat esim. alkoholin käytöstä. Onko kukaan muu saanut silmät yökkäilty punaiseksi? Ällöttävän näköistä! :LOL:

Mirabel 11+5
 
Moikka kaikille taas pitkästä aikaa!

Ja voimia surua kokeneille :hug:

Viime viikolla olin ekalla neuvolakäynnillä, tuntui jotenkin turhalta :S Hassua kun esikoista kuitenkin oottelen ja kaikki on niin uutta ja silti aattelen noin. Tai olinkohan vaan odottanut liikoja. Kyl se paljon kaikkia papereita mulle mukaan lykkäs. :) Ens viikolla onkin sitten ultra, sitä ootan vielä suuremmalla innolla että näkis onkos kaikki hyvin.

Iltasin on sellasta turvotusta jo että masu näyttää siltä kun ois pari ylimäärästä hampurilaista tullu syötyä :D Etova olo on onneksi mennyt jo aika hyvin ohi. Seksihalut on kyl kasvanut ihan hirmuisesti. :S No onneks mies vaan tykkää :D

Iloista odottelua kaikille! :)

Ria 10+2
 
Sain taas kuunnella sydänääniä kotona. Vinkkinä muille kokeilijoille, kuunnelkaa alhaalta, pikkuhousurajalta, painakaa doppleria syvemmälle ja käyttäkää Paljon sitä doppleriin kuuluvaa geeliä. Kuulema tavallinen rasvakin hommaan käy mutta se ei kuuleman mukaan anna niin tarkasti ääniä ja juuri nythän ne sydänäänet on muutenkin hakusessa, joten suosittelen tuota oikeaa geeliä, vaikka hintava onkin.
Niin ja tietty, ei saa hätääntyä vaikkei kuulukaan, sehän on myös ihan tavallista ettei niiitä saa pitkään aikaan vielä kuulumaan.
 
Saanko mä valittaa taas???

Miehet on sitten nii Per****n tyhmiä!!!
Mä miehelleni puhelimessa valitin, se kun on työreissulla, ni valitin tästä olostani, kun tympii sekin et se on kaukana ja EHKÄ huomenna tulee kotiin!
No siinä minä sille että ku oksettaa ja on niin paha olo kok ajan. Ni toinen tuumaa sit no, heh, no ehkä se siittä joskus menee ohi ja hörähtää vielä päälle et voi kultaa ku silla on huono olla...Okei, se oli sen tapa antaa niitä sympatioita mulle ja se toivoo et mulla menis tää ohi, mut hitto et mä vedin kilarit sille!!!
Olis ees yrittäny ymmärtää! Vaan ku ei!!!
No, kai tää tästä, nyt päätäkin särkee ja eihän mulla ole panadolia täällä, ku en vieläkää oo muistanu apteekista ostaa...Täytyy häippästä nukkuun että menis toi ohi ja jaksaa aamulla pojan laittaa taksiin ja koulutielle...

Öitä!

buam ja piipero 7+0 (mahtavaa ku aika menee kuitenkin suht. nopeaan!!)
 
Heipat vaan kaikille!

Mä teille kyssärin nakkaan kehiin: Onko teistä moni jatkamassa suoraan hoitovapaalta nyt uudestaan äitiyslomalle? Jos olette jatkamassa,niin miten työnantaja asiaan suhtautuu?
Mulla on sellanen ongelma, et olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla alustavasti nyt vuoden loppuun. Enpä nyt vaan haluais mennä töihin sit enää muutaman kuukauden takia (ja laittaa poikaa jonnekin tarhaan!), kun ei se taloudellisestikään ihan välttämätöntä ole. Olen ajatellut tässä kohta puoliin ilmoittaa, että jatkaisin hoitovapaata sinne asti kun poika täyttäisi kolme vuotta ja vasta myöhemmin ilmoitttaisin tästä uudesta raskaudesta. Kun en millään uskaltaisi lähteä vielä asiasta sinne huutelemaan.
Auttakaa minuu, jos teillä on jotain kokemusta asiasta. Miten tässä asiassa kannattais toimia?

Rebel+herne 6+6
 
Rebel, minä olen jäämässä hoitovapaalta suoraan äitiyslomalle. Esikoinen on kakkosen syntyessä noin 2,5-vuotias ja olen ilmoittanut alkukesästä töihin, että jatkan hoitovapaalla, kunnes esikoinen on 3-vuotias. En tosin tiedä yhtään, miten ne kaikki Kelan etuudet sitten menevät, paitsi sen, että tulot kai lasketaan esikoisen mukaan. Enkä tiedä, mitä työnantajakaan tästä ajattelee, mutta ei kai se voi asialle mitään...

Piipa rv 9+2
 

Yhteistyössä