Jos olen siis oikein laskenut, on pinossamme
KOLMET kaksosten odottajat...??? :attn: Aika hurjaa. Onnea teille!!! Ja onnea myös uusille tulokkaille! Nikkejä en todellakaan muista, vaikka päivittäin käyn viestit lukemassa. Jää myös hieman heikoille oma kirjoittelu, kun tuo tämän hetken nuorimmainen (9kk) ei juuri anna mun koneella pitkiä aikoja kerrallaan oleskella... Mie toivoin edellisessä raskaudessa kaksosia, mut eipä toive sitten toteutunutkaan. Nyt en ihan välttämättä haluais, tai muuten meillä ois keväällä neljä lasta joista 3 alle 1,5v...
Juuei. Kyllä tälläkertaa ihan yks vauva vaan kelpais.
Hoitovapaan ja äitiysloman ilmoittamisesta työnantajalle: Mullon vakituinen työpaikka, jossa vähän ennen kuin tulin raskaaksi, alkoi oikea irtisanomisten aalto, (irtisanomiset oli aika mielivaltaisia mielestäni), joten ilmoitinkin työnantajalle raskaudesta melkein heti kun olin plussatestin tehnyt. Ihan just sillämielin, että se ei voi mua irtisanoa, ellei oikeasti ole syytä irtisanomiseen. No, siitähän alkoi sitten melkoinen raskausaika, kesä 2008 oli yhtä h....vettiä suoraan sanottuna. Henkistä alistamista, huutamista, syyttelyä, painostamista, vittuilua... Kaikennäköistä. Kerran sanoinkin suoraan pomolle, et eiköhän ois aika vaihtaa äänensävyä, sillä vaikka häntä kuinka ketuttaa mun raskauteni, niin on turha yrittää savustaa mua ulos firmasta, en lähde kuin kulumalla. Sen jälkeen sainkin olla n. 2vkoa aika rauhassa, edes päivää ei sanottu vastaantullessa... Jäin äitiyslomalle heti kun mahdollista, eli sen 50 vrk ennen LA, ja sitä ennen olin vielä 5vkoa sairaslomalla. Tämähän nyt ei tietenkään ainakaan parantanut välejäni työnantajaan. Nyt olen ilmoittanut olevani hoitovapaalla 1.4. asti, ja tulevasta äitiyslomasta ilmoitan tasan viimeisenä mahdollisena päivänä, kun on pakko. Henkisesti olin jo aivan rikki pelkästä ajatuksesta, et pitäis keväällä mennä töihin, kunnes tämä raskaus tuli. Vatsassani kasvaa siis pelastava enkeli! :heart: Kunhan olen valmis palaamaan työelämään, luulen, että etsin uuden työn, mutta näin lama-aikaan on kuitenkin jotenkin helpottavaa tietää, että ON työpaikka, johon palata, jos siltä tuntuu.
( . ) Pötsi on jo niin turvoksissa, että kaivoin äitiyshousut esille. Ongelma tässä vaan on se, et mulla on paino noussu edellisen raskauden jälkeen, joten farkut on nyt reisistä liian kapeet!!! Onneksi naapurissa asuu kahden pienen lapsen äiti, jolla nuorempi 2kk, joten sain hältä äitiysfarkkuja lainaan... Ihana ihminen. Ne kuitenki maksaa uutena niiiiiiin paljon ja on loppujen lopuksi niin vähän aikaa käytössä, etten näe mitään järkeä tässä rahatilanteessa niistä maksaa täyttä hintaa. Oisin kulkenu sit vaikka säkissä mielummin. Etova olo käväs yhtenä päivänä, mut muuten olo ollu ihan ok. Väsyttää vaan pirusti, otan päikkärit joka kerran, kun juniorikin nukkuu, muuten en varmaan jaksais sitäkään vähää. Alativaivaava nälkä on taas rantautunut, mikä ei kyllä yhtään helpota, kun ylipainoa on jo ennestään... ja kokoajan himottaa sikana kaikkea epäterveellistä, kuten voileipäpikkelsiä, ketsuppiruokia, mäkkärin hamppareita... Ja minä oon niin heikkotahtoinen, että syön kun mieli tekee, jos käsiini saan. Ei siis mikään ihme, et esikoisesta tuli aikanaan 30kg, mistä jäi 20kg, edellisestä nous vissiin 15kg ja jäi ehkä tommonen 5-7kg, saa nähä, kuin akan nyt käy...
Mut nyt siis taas jääkaapille ja sit sohvalle töllöttämään...
Kantrimaria ja nuppunen, viikot jotain välillä 4-12 varmaan