***HUHTIKUISET Syyskuuhun***

Neila voi ei :'( Olen tosi pahoillani :hug: Voimia teille ja toivotaan että keskeytys edes menee hyvin! Itse jouduin synnyttämään ensin cytoteceillä, kun oli viikot yli maagisen rv 12 rajan ja sen päälle kaavinta, kun istukka ei tullut kokonaan. Kaavinnan jälkeen vuoto oli hyvin niukkaa, joten se on sillä tavalla helppo. Itse tosin menin tosi sekaisin niistä unilääkkeistä ja kipulääkkeistä, olin hereillä, mutta näin eläviä kuvia silmien verkkokalvoilla :eek: (olen pieni ja hoikkanen, siinäkö syy?) ja olin osastolla iltaan saakka, että pää suurin piirtein selvisi. Voimia jatkoon :hug:

Marylene tuplaonnittelut :flower: :flower: =)

stoppis ja sala-apina 10+3
 
Marylene onnea tuplista :hug:

Neila :hug: Mulle tehtiin toukokuussa kaavinta ja olin tyytyväinen. En voisi kuvitellakaan ottavani tabletteja ja odottavani että vauva vuotaa ulos. Tulisin varmasti ikuisesti traumaattiseksi. Kaavinta oli nopea ja jälkivuoto kesti 2 viikkoa, ei kipuja.

12+0 (alkuraskaus ohi) :attn:
 
Kiitti Buam! Ei voi uskoa itsekään että tänne asti on päästy. Nyt vielä kun veriseula olisi puhdas niin voisi jatkaa raskautta hyvillä mielin. Vielä vähän pidättelen noiden tulosten takia..

Hesarin mukaan parin viikon päästä aletaan rokottaa raskaana olevia sikainfluenssarokotteella. Kuinka moni aikoo ottaa rokotteen?
 
Yeb
Onnea Marylene, enkelipoikien äiti ja Fantastic4 kaksosten odotukseen :heart: Mä oon niistä joka raskaudessa haaveillut, olisi niin ihana seurailla pienten puuhia :)

Neilalle voimia tulevaan tyhjennykseen :hug: TYKSissä ei ainakaan edes kyselty haluaako lääkkeellisen vai kaavinnan.. Ultraava lääkärikin sanoi että se on henkilökunnalle niin paljon helpompaa jos tehdään lääkkeellinen. Ihmettelen vähän koska niin useinhan lääkkeelliset joudutaan kuitenkin tyhjentämään kaapien. Itse sain lääkkeet kotiin. Tosin jouduin odottamaan tyhjennysaikaa niin kauan (1,5 viikkoa ultran jälkeen) että suurimmat vuodot ehdin jo vuotaa ennen tyhjennystä.

Täällä Turussa myöskin otetaan se veriseula ultran jälkeen, samana päivänä kuitenkin. Sanottiin että jos vastauksissa on jotain hälyttävää niin viikon sisällä tulee puhelu, jos ei mitään ole niin vastaus tulee kirjeitse myöhemmin.

Mun täytyy ainakin tutustua vähän tohon sikainfluenssaan, en yhtään tiedä mitä aiheuttaa raskaana oleville :eek: Jos jotain vaarallista sikiötä ajatellen niin käyn ottamassa rokotteen!

Yeb 10+6
 
POKS, 8+0! B)

Marylene Tuplaonnittelut! :heart: Mä monesti salaa haaveilen kaksosista, vaikka ei se elämä kahden vauvan kanssa varmasti helppoa ole. Tyydytään saamaan lapsia yksi kerrallaan, kunhan edes jotenkin.

Yeb Käsittääkseni se sikainfluenssarokotekaan ei ole täysin vaaraton, joten kannattaa etsiä siitäkin tietoa.

Empuuu ja Tirppana perjantaitunnelmissa rv8+0 :heart:
 
Kyllähän tuo sikainfluenssa hiukan mietityttää. Tässä lainaus sikainfluenssa.fi sivustolta aiheeseen liittyen:

"Sikainfluenssa saattaa olla tavallista vaarallisempi raskaana oleville naisille.
Yhdysvaltain tartuntatautivirasto CDC kertoi toukokuussa havainneensa raskaana olevilla sikainfluenssapotilailla vakavia komplikaatioita, kuten keuhkokuumetta, nestehukkaa ja ennenaikaisia synnytyksiä. Raskaus nostaa komplikaatioriskiä, koska raskauden aikana muun muassa sydän- ja verenkiertoelimistössä, hengityselimissä ja immuunijärjestelmässä tapahtuu fyysisiä muutoksia. Sikainfluenssainfektio ja kuume raskauden alkuvaiheessa altistavat myös sikiövaurioille. CDC:n mukaan on tärkeää, että raskaana oleville naisille aloitetaan sikainfluenssan estolääkitys heti influenssaa epäiltäessä."

Näillä perusteilla rokotteen kyllä mielellään ottaisin. Toisaalta mietityttää, että onko rokotetta ehditty testata tarpeeksi... :/ No pitää sitten neuvolasta kysellä, kun/jos tulee ajankohtaiseksi.
 
Lääkärit on monet kuitenkin sanoneet että tämä uusi rokote on kehitetty samalla tavalla kuin muutkin influenssarokotteet jotka ovat täysin turvallisia raskaana oleville :/ Mutta kukaanhan ei varmasti voi sanoa mitään kun on uusi rokote kyseessä. Itse pelkään sikiövaurioita ja keskenmenoa otan sitten rokotteen tai en.
 
Marylene onnittelut tuplauutisista :flower: :heart: Ihanasti pienet köllötteli omissa pusseissaan =) . Joko tiedät ovatko he identtisiä vai ei? Entä onko omat istukat? Me saadaan vielä hetki jännätä miten meidän toisen käy (onko lähtenyt kasvamaan normaalisti vai onko mennyt kesken)..

Sapfolle olen melkein kateellinen, mäkin jo niiiin haluaisin että oltais noilla turvallisemmilla viikoilla B)

Sikainfluenssarokote hmm.. pitää vielä miettiä tuota. Kerran olen ottanut tavallisen influenssarokotteen ja sitten koko syksy-talvi menikin pienessä flunssassa. Meni ohi vasta kun söin kunnon hevoskuurin :| . Pitää myös töissä vähän kysellä jos siellä olis jo jotain tutkimustietoa rokotteesta.

Itseä turvottaa iltaisin ihan järjettömästi, tai no taitaa se alkaa jo alkuiltapäivästä :eek: . Ällötys on ihan järjetöntä jos en pakottaudu syömään säännöllisin väliajoin, hassua kyllä mulla aamut ovat parhainta aikaa päivästä. Eilen tuli ensimmäinen yökkäys, muttei oksennusta. Väsyttää myös kiitettävästi, kun hb:kin oli vain 112 ekassa neuvolassa viikko sitten. Tää raskaus on kyllä niin samanlainen kuin esikoisesta että sen perusteella voisin jo nyt veikata, että meille tulee toinen tyttö =) Alamasulla tuntuu ehkä vähän isompi "möykky" viikkoihin nähden, tai sitten vain olen unohtanut kahdessa vuodessa :whistle:

Poppeliini ja Taito 7+5
 
mä vaan odotan ensviikkoa että olis se ultra et jospa hyviä uutisia sieltä tulis. MInä pelkäsin eka raskaudessa sitä jos kaksoset tulee ku mun ja miehen suvussa on kaksosia nii että on mahdollista että meillekkin.

Kunhan päästäis turvallisille viikoille eli sinne rv:lle 12 ei vaan jaksa odottaa sinne asti.eli lokakuun eka viikko ollaan rv 12 et jos sinne asti päästäis ja vielä parempi et päästäis huhtikuulle.

olo ollut iha ok paitsi nyt aamulla teki taas pahaa kun jääkaapille meni, eilen ei tehnyt. järjjin outoa. mut jospa se tästä.
väsymys ollut tosi kova. et viime yön nukuin 10h. Ihanaa vloppukin alkaa mut hommia on.

arska äippä+ matkustaja 8+5
 
Marylene
Onnittelut tuplista..

Onko sinulla, Enkelipoikien äidillä, Fantastic4:lla ja Poppeliini suvussa paljon kaksosia? (onko huhtiksissa nyt jo 4 jotka odottaa kaksosia, vai oliko Fantastic:lla niin että edelliset oli kaksoset ja nyt olisi tulossa yksi? Poppeliinilla vissiin vielä hieman epävarmaa(ko)?

Mun äidin siskolla on kaksoset, epäidenttiset sekä anoppi on kaksonen niin ikään epäidenttinen.
Viimeksi ultraaja oli sitä mieltä että meillä on kohtalaisen suuri riski siihen että tulisikin kaksoset.
Myöskin salaa sitä toivon mutta saattaisihan tuo olla aika suuri shokki alkuun.
Mies on onneksi coolimpi.. totesi vaan "no sitten hoidetaan kahta vauvaa kerralla" kun kyselin mitäs jos tuleekin kaksoset.

Sain tällepäivää kodinhoitajan, hän on nyt lasten kanssa ulkona. Ajattelin että tekee hyvää vähän lepäillä.
Mies on tämän päivän työreissulla ja tulee vasta illalla. Esikoinen edelleen pienessä kuumeessa.
Ja tietysti kun EI tarvi herätä aikaisin niin lapset herää kyllä. Esikoinenkin kömpi viereen vähän kuuden jälkeen ja herätti kuopuksen. Alkoivat sitten "ilakoimaan" vaikka kuinka yritin suhista että nyt vielä nukutaan.
Normaalisti esikoista ei saa ylös sängystä hyvällä eikä pahalla ennen seittemää.

Olen löytänyt uuden syömisen mikä pitää tehokkaasti pahanolon pois. TUC suolakeksit cheeze formage ja siihen greme bonjour katkaraputuorejuusto. NAM.
Mutta ei noita kovin montaa parane syödä kerralla kuitenkaan.

Mutta jospa keksis taas jotain...

KiiajaVille 11+0
 
huomenta päivää.. täällä poskuu myös viikot.. vaihtuu 13 eli 12+0! :) <3
jospa nyt uskaltaa huokasta helpotuksesta..<3
Eilen ostettiin pieni pipo tuonne kaappiin odottamaan pientä. :)

en viellä ole kuullut kotidobblerilla sydänääniä.. mutta ke kuului lääkärissä joten eiköhän kaikki ole yhä kunnossa<3

tiitu ja pieni kultakimpale 12+0
 
Pikaisesti näin aamupäivän askareiden lomasta..

Siis meidän kaksoset on nyt 1v 2kk.. :)
Mutta siis muistan tuon ensi ultran kuin eilisen.. :)
Ja toivon että nyt olisi vain yksi.. (toki jos on kaksi niin eiköhän sitä pärjää neljän alle kaksi vuotiaan kanssa siina missä kolmenkin... :D )

KiiajaVille: vastaan kuitenkin sulle, meillä ei kummallakaan ole kaksosia suvuissamme, ja ihan luomuna saivat alkunsa, eli oli todella shokkiuutinen.

Kaiken kaikkiaan tuo kaksosten hoitaminen jne, ei se ehkä ihan siinä mene missä yhden hoito, mutta pakko on sanoa että meillä ainakin on ollut helpompaa kuin kuvittelin. Tosin meidän pojat syntyivät hyvillä viikoilla ja päästiin heti kotiin, imetys sujui heti, unetkin kohtalaisen hyvin jne jne..
Mutta silti käy sapettamaan ihmisten kommentit että kyllähän kaksi vauvaa menee siinä kuin yksikin.. Onhan se ihan fyysisestikin eriasia, kahta isompaa on jo aika hankala pitää sylissä samaan aikaan, kahta kaiken kaikkiaan vaikea tuuditella yhdessä sylissä jne.
Vaikkakin hyvin "hätä keinot keksii.. " :)

Onnea siis vain kaikille kaksosten odottajille!! :flower:

Painelen laittamaan ruokaa..

Fantastic4 rv 9+6 *muoks siis 10+0!!! *
 
Häistä toivuttu ja 3 päivää reissussa ukkokullan kanssa kylpylässä. Ihana viikko takana!

Pahoinvointi jatkuu, viime viikolla ennen häitä alavatsan menkkamaiset kivut säikäyttivät, varsinkin kun niitä kesti häitä edeltävään iltaan saakka, mutta nyt ne ovat jääneet, välillä vain vihloo. Mistäköhän nuo kivut johtuvat, kannattaako oikeasti pelätä?

Neuvola-aikaa varaan vasta maanantaina, hirmusti ei jaksa iloita vielä asiasta, kun tiedä kuinka tässä käy. Varmempi olo vain tämän raskauden suhteen, kuin edellisessä. Nyt tietävät molempien vanhemmat ja sisarukset asiasta, kun haluttiin ettei häissä aiheudu ihmetystä, kun mitään alkoholillista en ota.

Päivä kerrallaan siis eteenpäin ja katsellaan.
 
Marylene Onnea Onnea Onnea... :flower:
Te jotka odotatte kaksosia nin huomasitteko sen mahan koosta ennen ultraa? Laittakaas maha kuvia ni meki saadaa ihastella niitä. ;)
Mullaki jo maha pömpöttää aikalailla mut eikö se toisesta lapseta ala helpommin näkymään ja tuntumaan!?

Onnea rouva Siiri80

Jotkut ne ei voi syödä mitään ja toiset oksentaa ne vähäisetki ja joku syö enemmän ku laki sallii!! Mä nimittäin syön kokoajan. Paha olo pysyy syömisellä siedettävissä mittasuhteissa. Ruisleipää päällysteineen, sipsejä ja naksuja sekä hedelmiä voisin popsia ihan hirveitä määriä. Painoa tullut jo kolme kiloa! Bmi oli 19-20, joten kärsii joku kilo tullakki mut tällä vauhdilla paisun ihan liikaa!!! :ashamed:

Jos täällä sikarokotetta tarjotaan ni aijon ottaa sen.
Ollaan suunniteltu jos vaikka tälle syksylle lähettäis käymään jossain etelän lämmössä. Vähän arveluttanu uskaltaako sitä lähteä mut rokotteen turvin uskaltaisin.
 
Hyviä ultrakuulumisia tältä suunnalta. Niskaturvotusta ei ollut kuin 0,5 mm ja muutenkin kaikki vaikutti olevan kunnossa. Kova hikka pienellä oli kun alettiin sitä katselemaan.
Sitten kun kätilö yritti saada mitattua pientä niin se alkoikin heittelemään kuperkeikkoja, sanoi että varsin vilkas yksilö kyseessä, heilui ja melskasi koko ajan. :heart:

Mutta kaikki siis tältä osin kunnossa. Ajaksi saatiin nyt 11+1, mutta kerta vain päivän heitto edelliseen niin laskettua aikaa ei lähdetä muuttamaan. Pysytään siis siinä 11+2.

Ultran päälle kävin veriseulassa ja rakenneultraankin varattiin jo aika. Rakenneultra on tasan kahden kuukauden päästä.
Sitten jouduin käymään vielä muutenkin labrassa kun neuvolasta soitettiin että mun edellinen pissakoe oli epäonnistunut ja sitten jos oikein ymmärsin niin verikokeessa oli löytynyt että mulla on ollut todella lievänä vesirokko ja halusivat jotain lisätestiä siitä. En minä ite edes ymmärtänyt kaikkea. Ei pysy enää perässä mitä kaikkia kokeita ne musta ottaa. :LOL:
Minä ite oon ollut siis sitä mieltä etten ole vesirokkoa sairastanut, siksi sitä on tutkittu nyt.

Mutta veriseulasta soittavat ensi viikolla jos siinä on jotain hälyttävää jos ei niin tuloksia kerrotaan sitten neuvolassa.

Nyt on hyvä heittäytyä päiväunille.

- Hapsiainen ja herne 11+2
 
Heippa!

Ja onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille ja kaksosia odottaville! =) Mä olen aina halunnut kaksosia, mutta eipä niitä taida meidän suvussa juurikaan olla, ainakaan lähisuvussa. Ja yksi kai tuolla masussa oli nytkin.

Masu on iltaisin tosi turvonnut. Saa tosiaan jo miettiä, miten peittää tämän vielä pari viikkoa. Paino on ihme kyllä laskenut kilon verran. Eihän tuo paljon ole, mutta jännää kuitenkin. Kaipa se vaikuttaa, kun ei tee mieli syödä hajujen ja etomisen takia juuri mitään.

Nyt tuli hankala paikka viikonlopuksi, kun meitä pyydettiin istumaan iltaa lauantaina. Jos kieltäydytään, se herättää epäilyjä ja jos mä en juo, raskaus arvataan heti. Puuh, nyt siis varmaan "jään kiinni". Muutoinkin pitää varmaan kertoa jollekin ennen np-ultraa, sillä sairaalaan ei saisi ottaa lasta mukaan ja haluttais, että mieskin pääsisi mukaan ultraan. Miten teillä muilla on, saako lapsia ottaa mukaan ultriin?

Parvorokosta. Peruttiin sitten se läääriaika, sillä tänä aamuna esikoisen näpyt olikin yllättäen kadonneet! Tiedä sitten, mitä se ihottuma / näppyläisyys oikein oli. Toivottavasti ei kuitenkaan sitä parvoa. Muskarissakin käytiin tänään ja varmaan viidellä lapsella siellä oli jotain ihme näppyä naamassa. Tuntuu, että näen pöpöjä, bakteereja ja basilleja nyt kaikkialla. :kieh:

Piipa rv 9+3
 
Suuret onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista ja sympatiat nille jotka saivat huonoja uutisia.

Minulla on nyt viikkoja koossa 10+4 ja tuntuu oudolta kun ei ole saanut mitään kongreettista todistetta siitä että kohdussa kasvaa vauva. Raskaustesti toki oli positiivinen, kuukautiset ovat pysyneet poissa ja huonovointisuus kiusaa. Mutta samanlaiset oireet olivat ystävällänikin joka kantoi tuulimunaa. Siksipä odottelen innokkaasti ensi viikon np-ultraa jotta viimein voisin työpaikalla kertoa raskaudesta.

Kertomisesta: me olemme kertoneet jo todella monille ihmisille: vanhemmilleni, veljeni perheelle ja parhaille ystävilleni. Tänään varmaan kerron entiselle naapurille kun näen hänet pitkästä aikaa ja hän tietää yrityksestämme. Mutta miehen perheelle emme ole kertoneet mitään vaikka olemmekin heidän kanssaan tekemisissä päivittäin. Tämä johtuu vain siitä että mielestäni mieheni saa päättää milloin heille kerrotaa, ja hän ei ole tuntenut siihen mitään tarvetta toistaiseksi. Ensimmäisessä raskaudessa oli toisin: salasimme asian kaikilta nin pitkään kuin mahdollista. Silloin keskenmeno tuntui niin pelottavalta ja todennäköiseltä, ettei haluttu kenenkään vaan saavan tietää ennen ultraa.

Apu pahoinvointiin: tai sitten ei, mutta minua on auttanut. Eli sain äidiltäni sellaiset ranteisiin laitettavat nauhat missä on muovikuula sisällä. Se muovikuula kuuluu laittaa ranteen sisäosaa vasten jonkun tietyn akupunktiopisteen kohdalle, ja sen pitäisi auttaa raskaus- ja matkapahoinvointiin. Olen nyt käyttänyt niitä eilisen illan ja tämän päivän, ja mielestäni olo on parempi. Hampaidenpesuoksut toki tulivat sekä illalla että aamulla. Näitä rannekkeita myydään apteekissa eivätä ole kai kalliita.
 
Onnea Marylenelle tuplista! =)

Possurokotteesta Mä olen miettiny kans, et uskaltaakohan sen ottaa, et onko jo testattu tarpeeks ja onko varmasti turvallinen? Hmm.. Mut täytyy sit neukussa kysellä jos se tarvis ottaa. Mut jos riskit on 50/50, niin sit ehkä otan.. Mut vähä kyllä jotenkin epäilyttää..

).( Siis vaikka söis kuinka paljon, niin silti tuntuu et on koko ajan nälkä :D Hedelmiä tekee ihan sikana mieli, maiskis! Väsymystä pukkaa taas päälle.. ehkä meen kohta vetään pienet päikkärit kun poikakin nukkuu.. zZz..

Seuraako teistä muuten kukaan BB:tä?
ai että se Tuija on ärsyttävä!

Katyana &
 
Yeb
Voi ei.. Ovat nyt sitten soittaneet perinnöllisyyspolilta :'( Enkä tietenkään ollut vastaamassa ja kun soitin takaisin ei vastannut henkilö tiennyt mitään, sanoi vaan että maanantaina soittaa uudestaan. Ihana nyt sitten viikonloppu ihmetellä, siis kun niinhän se oli etteivät soita jos ei veriseulassa ole jotain hälyttävää :( Millasiakohan lukuja se tietokone on meille oikein laskenut?

Yeb 10+6
 
Täällä mukaan ilmoittautuisi vielä yksi onnellinen huhtikuun odottaja. Laitoin yv:tä päivittäjälle, mutta tässä vielä ne kaikille...

pulleroballerina - 8.4. - naistenklinikka - toinen


Alan lueskelemaan tässä ajan kanssa teidän juttujanne alusta asti, jotta opin tuntemaan teidät! :heart:

pulleroballerina 10+2
 
Yeb Soita nopeasti uudestaan ja vaadi että sinulle kerrotaan tulokset oli vastaaja kuka tahansa. Koska tietokoneella ne tiedot ovat, eikä siellä kukaan ulkopuolinen puhelimeen vastaa. Toivottavasti saat uutisia vielä tänään.

Hei te jotka odotatte toista, kolmatta, ... saitteko neuvolasta eistteitä tai ohjevihkosia? Minua vieläkin harmittaa että kok oneuvolakäynti oli pelkkää tietojen antamista, en siis saanut itse tietää mitään. Tosin odotan toista ja ajattelin ettäonko kohtelu kaikille uudelleen odottajille samanlainen..
 
Sikainfluenssarokote on kyllä sellainen juttu joka todella pistää miettimään. Olen tässä kolme viikkoa sairastanut ja minulta otettin jo sikainfluenssanäytekin kun sitä alettiin epäillä. No negatiivinenhan se oli, mutta tuli sitten puheeksi se rokote ja lääkäri sanoi ihan suoraan, ettei se ole riskitön. Ylipäätään nuo uudet influenssalääkkeet ovat vielä vähän tutkittuja, eikä kukaan voi varmaksi sanoa, etteivät vaikuttaisi masuasukkiin mitenkään. Briteissä aiheesta on ollut iso haloo vähän aikaa sitten. Tuossa sikainfluenssassa on sellainenkin puoli jonka lääkäri toi esiin, että se on ollut huomattavasti lievempi kuin oletettiin, joten se ei välttämättä ole sen kummempi kuin tavallinen influenssa. Jopa helpommallakin voi päästä. Ja kerran sairastettuaan sen sitä ei pitäisi voida saada uudelleen. Aika tietysti näyttää onko sitä nöfnöfiä pelätty "turhaan" vai ei.

Siiri80 onnittelut avioitumisesta!
Esikoista odottaessa minulla oli välillä kovia vatsakipuja, jomotuksia ja repäisykipuja. Olin huolissani, mutta turhaan. Kohdun kasvu voi olla aika kivulias juttu toisilla. Toisilla ei kipuja juurikaan ole. Minulle sanottiin että jos ei vuotoja ole ja muuten vointi on ihan ok, ei tarvitse olla huolissaan.

Uusille tervetuloa! Muistakaahan laittaa tiedot päivittäjälle yv:nä.

Donu ja Pikkuinen
 

Yhteistyössä