Huhtikuiset 2023

Minäkin erehdyin mennä katsomaan labratuloksia omakannasta ja ei kyllä varmaan olisi kannattanut. Molemmat hcg ja pappa arvot oli mielestäni todella matalat, tiedä sitten mitä tarkoittaa. Vuotoja ei ole nyt kuitenkaan ollut ollenkaan. Murheet ja paineet on vallannut mielen ja ultra vasta torstaina. Pelottaa, ettei kohdussa ole kaikki kunnossa. Tietysti nyt kun on viikonloppu ei voi neuvolaankaan soittaa tuloksista.
Pelkillä labratuloksilla ei pysty sanomaan riskeistä yhtään mitään. Tuloksiin vaikuttaa monta muutakin asiaa, eli ei kannata ressata niiden osalta. ❤ Ja siis vaikka löytäisitkin täysin samoilla lukemilla olleen kertovan miten heillä meni riskit niin sekään ei kerro mitään mitä sinun kohdallasi sitten riskiluvut olisivat, koska mm. Sinun ikä, paino ja pv jolloin labrat otettu on vaikuttavia tekijöitä.

Koittakaa siis olla pähkäilemättä tuloksia liikaa ❤❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Beanie ja Kvize
Mun sh-piirissä ei ees taida tulla tuloksia etukäteen näkyviin kun ei oo mitää uusia merkintöjä omakannassa. Eikä kukaan oo yrittänyt tavoitellakaan eli huomenna kuulee varmaan alustavan menon ultrassa. Saakohan ens yönä nukuttuakaan...
 
Mun sh-piirissä ei ees taida tulla tuloksia etukäteen näkyviin kun ei oo mitää uusia merkintöjä omakannassa. Eikä kukaan oo yrittänyt tavoitellakaan eli huomenna kuulee varmaan alustavan menon ultrassa. Saakohan ens yönä nukuttuakaan...
Toivottavasti sait nukuttua! Tsemppiä ultraan! Täällä ollut vähän uneton yö, vaikka koittaa olla rauhassa ja miettimättä. Laskin, että mulla HCG-arvo vastaa noin raskausviikko 4 hormoonitasoja. Vielä on kyllä raskausoireita, mutta mutta… Nyt pitäisi olla hormooniarvot huipussaan. Tänään soitan neuvolaan ja kysyn mielipidettä arvoihin, ja jos ultraa voisi mitenkään aikaistaa etten tule hulluksi tässä epätietoisuudessa.
 
Mun verenvuoto on lisääntynyt. En ole tähän mennessä vuotanut näin paljon. Soitin jo neuvolaan ja päivystykseen, mutta heistä mun kannattaa asennoitua siihen, että perjantain NT-ultrassa sitten katsotaan, onko täällä kukaan elossa. Päivystyskriteerit ei täyty, neuvola ei ultraa lainkaan (eikä sinne saa lääkäriaikaa) enkä oo viikkojen puolesta äitiyspolin asiakas.

Puoliso sai järjestettyä työnsä niin, että tulee sinne mukaan. Ollaan molemmat hermoraunioina. Perjantaina pitäisi vielä tulla sukulaisia käymään, joten keksitään parhaillaan tekosyitä perua tapaaminen, jos käykin ilmi, että kaikki on jo mennyttä tai että joudun seuraavana arkipäivänä hakemaan lääkityksen keskenmenon loppuun saattamiseksi.

Mutta @Kasvattaja96 meilläkään ei näy arvot etukäteen. Oon nyt äärettömän kiitollinen, etten voi syynätä sieltä hcg-arvoa.
 
Toivottavasti sait nukuttua! Tsemppiä ultraan! Täällä ollut vähän uneton yö, vaikka koittaa olla rauhassa ja miettimättä. Laskin, että mulla HCG-arvo vastaa noin raskausviikko 4 hormoonitasoja. Vielä on kyllä raskausoireita, mutta mutta… Nyt pitäisi olla hormooniarvot huipussaan. Tänään soitan neuvolaan ja kysyn mielipidettä arvoihin, ja jos ultraa voisi mitenkään aikaistaa etten tule hulluksi tässä epätietoisuudessa.
Olethan huomannut että yksikkö on eri kuin siinä alkuraskauden verikokeessa, jolla voidaan seurata eteneekö raskaus alussa normaalisti? Eli netistä ei löydy näihin seulontojen verikokeisiin mitään viitearvoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Ruususuuu
Miten te nukutte? Mä nukun tosi huonosti ja oon koko ajan ihan väsynyt ja kuljen ”puolikkailla” päivästä toiseen..
Itselläni iski oikein mukavaan aikaan ihan järkyttävä väsymys, kun tällä viikolla pitäisi käydä korottamassa pari yo-koetta. Yritykseksi taitaa vain jäädä. 😂 Mutta tosiaan, väsyttää jatkuvasti ja yöt nukun kyllä kuin tukki, eikä se 9-10h yössä riitä pitämään väsymystä poissa. 🙄 Väsyttää hirmuisesti -> ajatuskaan ei kulje ihan kunnolla. Sekavana tässä siis itsekin menen päivästä toiseen 😅
 
vierailija
Yrittäkää olla googlaamatta noita verikoetuloksia. Kokemuksesta toki tiiän, että hankalaa on.😅 Mäkin olin viime viikolla hermorauniona niistä tuloksista, mutta tänään nt-ultrassa kaikki oli niin kun pitikin ja saatiin matalat riskiluvut.🥰 Täällä huhtikuinen vaihtuikin maaliskuiseksi, kun la ois nyt 29.3.
 
Meillä oli tänään nt ultra ja kaikki kunnossa, pieni kasvaa ja kehittyy normaalisti. Riskiluvutkin olivat super matalalla eli kaikki ihan todella hyvin 💖

Raskausaivot astui tänään kuvaan toden teolla: laitoin muutamalle läheiselle viestin että pienellä kaikki hyvin ja pituutta 12cm 😂🙈 viikkoja 11+4 eli ei tosiaan ole pieni vielä ton kokoinen. Yksi raskaana oleva kaveri mainitsi sitten että anteeks niin miten pitkällä olitkaan? Josta tajusin että ei olin sanonut väärin pituuden, korjasin virheen ja syytin raskausaivoja..

Kenellekään muulle käynyt samalla lailla tai muuten hassusti? :D

Ja te ketkä odottelette nt-ultraa; pyri rauhassa odottamaan ultraan asti. Riskiluvuista/niihin liittyvistä labroista ei pysty itse päättelemään mitään ennen ultraa, Tsemppiä 🤗
 
Meillä oli tänään nt ultra ja kaikki kunnossa, pieni kasvaa ja kehittyy normaalisti. Riskiluvutkin olivat super matalalla eli kaikki ihan todella hyvin

Raskausaivot astui tänään kuvaan toden teolla: laitoin muutamalle läheiselle viestin että pienellä kaikki hyvin ja pituutta 12cm viikkoja 11+4 eli ei tosiaan ole pieni vielä ton kokoinen. Yksi raskaana oleva kaveri mainitsi sitten että anteeks niin miten pitkällä olitkaan? Josta tajusin että ei olin sanonut väärin pituuden, korjasin virheen ja syytin raskausaivoja..

Kenellekään muulle käynyt samalla lailla tai muuten hassusti?

Ja te ketkä odottelette nt-ultraa; pyri rauhassa odottamaan ultraan asti. Riskiluvuista/niihin liittyvistä labroista ei pysty itse päättelemään mitään ennen ultraa, Tsemppiä
En kestä, meillä samat la:t ja molemmat ultrapäivätki ollu samoja😁 mun la tosin nyt siirtyi 4.4., mitätön muutos sinänsä.
Ja sama homma, kaikki arvot ja mitat näytti oikein hyviltä ja pieni oli aamujumpalla just tuolloin. Joko voi vähän helpottua fiilis, ainakin hetkeksi😂
 
  • Rakkaus
Reactions: Kvize
Mulla sama ongelma, vaikka tiedän, että ei noista labra-arvoista voi yksistään mitään päätellä niin silti tuli vähän googleteltua ja myös vertailtua esikoisen raskauden aikaisiin arvoihin. 🙈😅 Mulla vielä kaksi viikkoa odoteltava ultraa kun miehen työmatka osui tylsästi niin se lykkäsi ajankohtaa myöhäisemmäksi.
Ihana kuulla hyviä uutisia teidän ultrista! 🥰
Mulla oireet vähän helpottaneet, ei enää niin turvota eikä ole pahoinvointiakaan ollut muutamaan päivään. Sekös sitten taas saa pohtimaan onko kaikki kunnossa. Mutta onneksi vielä jotain oiretta on, ja onhan se ihan normaalia että ne oireetkin jo helpottaa. Täytyy vaan uskoa, että kaikki on hyvin.
Yötkin vähän helpottaneet, ainakin muutama yö, väsyttää kyllä paljon ja menen aikaisin nukkumaan, mutta nyt onneksi saan taas unen niin illalla kuin yölläkin melko helposti.

Kovasti tsemppiä @vaikutelma, toivottavasti saatte perjantaina hyviä uutisia ja vuodolle jonkin muun selityksen. ❤
 
Hei kaikille!

Miten onko muilla pahoinvointi hellittänyt? Tuntuu että mä tulen hulluksi kun oireet vaihtelee niin paljon 😔

Meidän tilanne sellainen että tämä on vuoden sisään neljäs raskaus. Meillä on ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa joista toinen kaksosraskaus sekä spontaani keskenmeno keväältä.

Ja nyt tietenkin olen ollut alusta asti ihan vauhko. Meillä todettu sykkeet 7+3 sekä 9+4 ja nyt menossa 11+5 torstaina olemme menossa taas ultraan.

Tästä raskuadesta on ollut pahaa oloa 24/7 joka nyt helpotti aika paljon jo viime viikolla. Niin miten muilla? Onko samat oireet vai joko on helpottanut. Toki tiedän että se ei tarkoita omalla kohdalla vielä mitään. Olisi kiva kuitenkin lukea mikä vointi muilla on.

Tsemppiä kaikille ❤
 
Hei kaikille!

Miten onko muilla pahoinvointi hellittänyt? Tuntuu että mä tulen hulluksi kun oireet vaihtelee niin paljon

Meidän tilanne sellainen että tämä on vuoden sisään neljäs raskaus. Meillä on ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa joista toinen kaksosraskaus sekä spontaani keskenmeno keväältä.

Ja nyt tietenkin olen ollut alusta asti ihan vauhko. Meillä todettu sykkeet 7+3 sekä 9+4 ja nyt menossa 11+5 torstaina olemme menossa taas ultraan.

Tästä raskuadesta on ollut pahaa oloa 24/7 joka nyt helpotti aika paljon jo viime viikolla. Niin miten muilla? Onko samat oireet vai joko on helpottanut. Toki tiedän että se ei tarkoita omalla kohdalla vielä mitään. Olisi kiva kuitenkin lukea mikä vointi muilla on.

Tsemppiä kaikille
Olen pahoillani kokemistasi menetyksistä. ❤
Mulla yksi keskenmeno vuoden alussa. Nyt tässä raskaudessa kävin kans ultrassa rv 7+0 ja toisessa 9+5,tosin silloin mitat näytti 10+1.
Nyt viikot siis jotain 11+2 - 11+5 ja mulla pahoinvointi helpotti viime viikon loppupuolella. Mulla ei sitä kauheesti ollut mutta kuitenkin selkeästi pitkin päivää kuvotusta. Ja nyt tosiaan muutamia päiviä ollut ilman. Eli selkeästi muuttuneet oireet. Myös turvotus loppunut. Nyt vielä rinnat kipeät ja uutena toisinaan vähän närästystä. Eli oireet voi hyvin muuttua, vaikka kaikki toivottavasti onkin kunnossa. Ymmärrän tunteen, kun tavallaan kiva kun pahoinvointi helpottaa ja sit se taas kauhistuttaa että onko kaikki hyvin. Tsemppiä kovasti sinnekin ❤
 
Täällä saatiin ekstrajännitystä ekaan ultraan, kun viikonloppuna vessassa käydessä paperiin tuli reilusti kirkasta verta. Oltiin miehen kanssa reissussa Helsingissä ja tämä tapahtui ravintolassa, siellä sitten vollotin ja soittelin päivystykseen. Käskivät vain tarkkailla ja tulla paikalle jos pahenee.

Onneksi vuoto sitten loppui siihen, ihan pientä tiputtelua lukuunottamatta. Oli kyllä yksi stressaavimmista viikonlopuista ikinä, mutta eilen aamulla ultrassa näkyi kaikki olevan hyvin😊❤ Siellä se tyyppi pyöriskeli menemään ja heilutteli käsiä. Valtava helpotus. Viikoiksi varmistuikin 12+0, mikä oli 4pv enemmän kuin varhaisultran perusteella.

Ilmeisesti on tavanomaista kirkastakin verta vähän vuotaa, eikä tarkkaa syytä voi tietää. Mutta jospa nyt alkaisi olemaan vähän selvemmillä vesillä näiden pelkojen kanssa🤞🏼
 
Hei kaikille!

Miten onko muilla pahoinvointi hellittänyt? Tuntuu että mä tulen hulluksi kun oireet vaihtelee niin paljon

Meidän tilanne sellainen että tämä on vuoden sisään neljäs raskaus. Meillä on ollut kaksi keskeytynyttä keskenmenoa joista toinen kaksosraskaus sekä spontaani keskenmeno keväältä.

Ja nyt tietenkin olen ollut alusta asti ihan vauhko. Meillä todettu sykkeet 7+3 sekä 9+4 ja nyt menossa 11+5 torstaina olemme menossa taas ultraan.

Tästä raskuadesta on ollut pahaa oloa 24/7 joka nyt helpotti aika paljon jo viime viikolla. Niin miten muilla? Onko samat oireet vai joko on helpottanut. Toki tiedän että se ei tarkoita omalla kohdalla vielä mitään. Olisi kiva kuitenkin lukea mikä vointi muilla on.

Tsemppiä kaikille
Pahoittelut täältäkin menetyksistä. Minulla myös yksi keskenmeno takana ja voin vain kuvitella pelkojen määrän.

Minulla pahoinvointia ei hirveästi ole ollut, mutta edellisestä viikosta lähtien (vk 12) esimerkiksi rinnat eivät olleet lähellekään niin kipeät ja 'pinkeät', mistä heti huolestuin. Mielestäni monessa paikassa on lukenut, että 12.viikolla monella alkaa yleisesti oireet helpottamaan, joten yritin sen mukaan asennoitua. Uutena minulla nyt tullut syömisen jälkeinen paha olo (aiemmin pienikin nälkä aiheutti sen), ei onneksi oksennys lähellä kuitenkaan. Eli kaikenlaista vaihtelua kuitenkin täälläkin.

Jaksamisia odotukseen❤
 
vierailija
Pahoinvoinnin kanssa mullakin on pahin ohi, muistelen että näillä main helpotti aikaisemminkin niin en ole yhtään huolissani. Ja välillä etominen iskee edelleen.

Mitä ruokia teiän on tehnyt mieli? Mä oon ostanut rasiakaupalla viinirypäleitä, muuten aika normaalisti syönyt. Mut voimakkaita himoja tulee aina uus edellisen perään jotka sitten toteutan hiljalleen. Ainakin avokado+kana, kaalilaatikko, uunikasvikset ja lihapullat, makkaraperunat, aura-punajuuri-j-lihapastakastike, aurajuustokana on ollut PAKKO väsätä. Nyt himoitsen ihan hirveästi
monettakohan päivää lie todella kuumaa puolukkapuuroa ja joululaatikoita (tää on joku mummoraskaus vissiin). Mut kiva kun noi vaihtuu eikä ole vain tietty ruoka mielessä.

Miten teiän ruokasuosikit tällä hetkellä?
-Erin 12+2-
 
Meillä kävikin huonosti :( Tänään tuli aamulla yhtäkkiä pieni määrä verta ja menin heti gynelle kun ajan sain. Vuoto loppui mutta silti saatiin huonot uutiset. Keskeytynyt keskenmeno jo viikolla 9 (tänään piti olla 11+5) ja huomenna päivystykseen hakemaan lääkkeitä avuksi :’( NT ois ollut torstaina mutta eipä mennäkään sinne enää.

Onnea ja iloa odotukseen muille!
 
Meillä kävikin huonosti Tänään tuli aamulla yhtäkkiä pieni määrä verta ja menin heti gynelle kun ajan sain. Vuoto loppui mutta silti saatiin huonot uutiset. Keskeytynyt keskenmeno jo viikolla 9 (tänään piti olla 11+5) ja huomenna päivystykseen hakemaan lääkkeitä avuksi :’( NT ois ollut torstaina mutta eipä mennäkään sinne enää.

Onnea ja iloa odotukseen muille!
voi ei! Osanottoni.
 
Meillä kävikin huonosti Tänään tuli aamulla yhtäkkiä pieni määrä verta ja menin heti gynelle kun ajan sain. Vuoto loppui mutta silti saatiin huonot uutiset. Keskeytynyt keskenmeno jo viikolla 9 (tänään piti olla 11+5) ja huomenna päivystykseen hakemaan lääkkeitä avuksi :’( NT ois ollut torstaina mutta eipä mennäkään sinne enää.

Onnea ja iloa odotukseen muille!

Voi ei 😔 oon niin pahoillani! Voimia sinne tuleviin päiviin.
 
Meillä kävikin huonosti Tänään tuli aamulla yhtäkkiä pieni määrä verta ja menin heti gynelle kun ajan sain. Vuoto loppui mutta silti saatiin huonot uutiset. Keskeytynyt keskenmeno jo viikolla 9 (tänään piti olla 11+5) ja huomenna päivystykseen hakemaan lääkkeitä avuksi :’( NT ois ollut torstaina mutta eipä mennäkään sinne enää.

Onnea ja iloa odotukseen muille!

Voi ei, olen pahoillani 😓 Kovasti tsemppiä tulevaan ❤
 
Meille ei käynyt hyvin.

Sain keskenmenon ma-ti välisenä yönä. Sekään ei mennyt hyvin, vaan menetin paljon verta. Pyörryin kotona ja päädyin erittäin matalalla sykkeellä sairaalaan. Siellä irrotettiin istukka, minkä jälkeen vuoto hissukseen tyrehtyi. En ole vielä nähnyt arviota, mutta luultavasti menetin verta 1,5-2 litraa. Yleensä näillä viikoilla syntyneitä ei kai tuhkata, mutta meidän lapsemme syntyi synnärillä. Näin hänet tuhkataan ja sirotellaan eräälle kunnan hautausmaita. Viemme sinne kynttilän, kun olen kävelykunnossa.

Kaikkea hyvää muille huhtikuisille ♥
 
Meille ei käynyt hyvin.

Sain keskenmenon ma-ti välisenä yönä. Sekään ei mennyt hyvin, vaan menetin paljon verta. Pyörryin kotona ja päädyin erittäin matalalla sykkeellä sairaalaan. Siellä irrotettiin istukka, minkä jälkeen vuoto hissukseen tyrehtyi. En ole vielä nähnyt arviota, mutta luultavasti menetin verta 1,5-2 litraa. Yleensä näillä viikoilla syntyneitä ei kai tuhkata, mutta meidän lapsemme syntyi synnärillä. Näin hänet tuhkataan ja sirotellaan eräälle kunnan hautausmaita. Viemme sinne kynttilän, kun olen kävelykunnossa.

Kaikkea hyvää muille huhtikuisille
Olen todella pahoillani, voimia sinne❤
 
Meille ei käynyt hyvin.

Sain keskenmenon ma-ti välisenä yönä. Sekään ei mennyt hyvin, vaan menetin paljon verta. Pyörryin kotona ja päädyin erittäin matalalla sykkeellä sairaalaan. Siellä irrotettiin istukka, minkä jälkeen vuoto hissukseen tyrehtyi. En ole vielä nähnyt arviota, mutta luultavasti menetin verta 1,5-2 litraa. Yleensä näillä viikoilla syntyneitä ei kai tuhkata, mutta meidän lapsemme syntyi synnärillä. Näin hänet tuhkataan ja sirotellaan eräälle kunnan hautausmaita. Viemme sinne kynttilän, kun olen kävelykunnossa.

Kaikkea hyvää muille huhtikuisille

Otan osaa. Voimia sinne ❤
 
Paljon voimia sinne teille ❤
 

Yhteistyössä