Huhtikuiset 2023

Ajattelin aloittaa nyt huhtikuisten ketjun, kun varmaan pikkuhiljaa alkaa muitakin huhtikuisia plussahdella ❤

Itsellä tilanne, että kuukautisten alusta laskettaessa perus kk kierron mukaan olisi la maaliskuun lopusta, mutta ovulaation ja plussatulosten pohjalta la olisi kyllä huhtikuun alusta. Ajattelin nyt alkuun käydä keskustelua molemmissa ryhmissä, mutta kunhan ultrassa käydään niin sielläpä se la sitten "varmistuu" 🤗

Tervetuloa siis uudet keskusteluun mukkaan. 😘



• Huhtikuiset 2023 •

Nimi/la/monesko lapsi/synnytyspaikka

@Maicy/30.3.-2.4./4./Oys
Erin/3.4.
@Sentonen /3.4./2./KOKS
@vaikutelma /3.4./2./KSSHP
@Kvize /6.4./1./Tays
@Salla23/6.4./1./TAYS
@Maria00 / 7.4.
@Sophie14 /10.4./1./HUS
@hjl/12.4./2./TAYS
@NiNNi10 / 13.4./2./HUS
@Miimu02 / 15.4./SEKS tai TAYS
@Tiutau13 / 29.4. / 3./ HUS
@Huhtou / 29.4. / 1./ HUS
@liebling / 30.4./ 1./ TAYS
 
Viimeksi muokattu:
Mä hyppään tänne myös mukaan! Plussasin viime torstaina ja viivat on nyt vahvistuneet hyvin. Menkoista laskettuna olisi maaliskuinen, mutta ovistuntemusten ja raskaustestien mukaan oltava huhtikuinen. Kiva päästä taas raskauden jännään maailmaan ja toivottavasti saadaan syliin asti ja meidän maaliskuisesta -21 isosisko ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Maicy
vierailija
Täällä myös olisi la huhtikuussa, 3.4. Olis kiva seurata keskustelua muiden samassa veneessä olevien kanssa :) Viimeksi huhtikuussa keskeytynyt keskenmeno 10+6, joka toki kummittelee, vaikka toisaalta mieli laukkaa jo odotuksessa ja tulevassa keväässä. Mulla on myös pienet koululaiset, kolmatta lasta siis toivotaan kovasti. Olin jotenkin varma etten olisi tästä kierrosta tullut raskaaksi (toisin kuin joka ikisessä aiemmassa kierrossa :) yllättikö muilla vai osasitteko aavistaa?
-Erin-
 
  • Rakkaus
Reactions: Kvize ja Maicy
Täällä myös olisi la huhtikuussa, 3.4. Olis kiva seurata keskustelua muiden samassa veneessä olevien kanssa Viimeksi huhtikuussa keskeytynyt keskenmeno 10+6, joka toki kummittelee, vaikka toisaalta mieli laukkaa jo odotuksessa ja tulevassa keväässä. Mulla on myös pienet koululaiset, kolmatta lasta siis toivotaan kovasti. Olin jotenkin varma etten olisi tästä kierrosta tullut raskaaksi (toisin kuin joka ikisessä aiemmassa kierrossa yllättikö muilla vai osasitteko aavistaa?
-Erin-
Mulla oli kemiallinen kesäkuussa, niin osasin vähän aavistaa tuntemuksista. Esikoisen imetyksen vuoksi oli myös vähän epävarmaa onnistuuko raskautumiseen vielä, mutta kemiallinen loi toivoa sen suhteen 🙂
 
Ootko @Maicy ajatellut mennä varhaisultraan tuon epäselvän kierron vuoksi tai tarjotaanko sitä alueella jossa asut? Itse varasin nyt elokuun puoliväliin yksityisen varhaisultran kun omien laskujen mukaan viikkoja pitäisi olla 7+ ja löytyi sopivasti ilta-aikoja 😊 toki saattaa olla, että ultrataan julkiselle. Ajattelin ensi viikolla soittaa neuvolaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Tervetuloa @Sentonen ja Erin 🤗 Ihanaa saada porukkaa huhtikuisiin.

Erin, tavallaan ei yllättänyt mutta toisaalta sit joo. Ovis olikin oletettua myöhempään, mutta onneksi tuli hyödynnettyä sekin päivä, joten nyt sitä sitten pientä odotetaan ❤

@Sentonen ; meillä ei oo neuvolassa edes ultraa, joten ainoa la tarkistus tulee sitten nt-ultrassa sitten joskus. 🥴 Olen nyt kuitenkin varannut jo varhaisultran ja se on 16.8. ja tänään soitin nyt sitten neuvolaankin, niin eka nla aika ois 22.8. Tuntuu nyt jotenkin hirmu kaukaisilta ajoilta, mutta päivä kerrallaan. 🤗

On; mahaa juilii ajoittain ja välillä ei ruoka/juomat maistu. Vielä kuitenkin niin aikaset vkot, että hieman oottelen millaiset olot pukkaa rv. 6-7 lähtien. 😅 Tänään siis joko 5+1 (jos laskee kuukautisten ekasta päivästä perus 28 kierron mukaan) tai 4+5 (jos oviksesta ja perus 28 kierron mukkaan)
 
@Maicy Toisaalta meidän varhaisultriin vaan reilu pari viikkoa. Hassua miten nopeasti kesä on mennyt 🤭 Pitäisikö tuohon alkuun muuten kerätä osallistujien tiedot niin olisi helpompi seurata? Muissa ketjuissa on tainnut olla esim laskettu aika, monesko lapsi, tuleva synnytyssairaala 😊
 
@Maicy Toisaalta meidän varhaisultriin vaan reilu pari viikkoa. Hassua miten nopeasti kesä on mennyt Pitäisikö tuohon alkuun muuten kerätä osallistujien tiedot niin olisi helpompi seurata? Muissa ketjuissa on tainnut olla esim laskettu aika, monesko lapsi, tuleva synnytyssairaala
Sepä, lyhyt aika todellisuudessa, mutta mielissä tuntuu ikuisuudelta. 😅

Laittakaa omat tietonne viestiin niin kopsaan sitten tuohon ekaan viestiin ne matkaan. 🤗
 
No voihan perärööri..
Eilen pyyhittäessä tuli hyvin hentoisesti verta ja eilen veti maha aivan sekasin ja luulin jo et taju lähtee kun niin kipeetä kävi. Tänään myös juilinu mahaa ja joutunu vessasa käymään, mut nyt äsken oli jo selvemmin pyyhittäessä verta paperissa.. Pieni pelko nyt perseessä, että meneekö kesken vai onko ns. Normaalia alkuraskauden vuotoa. 😬 Muutenkin ärsyttänyt koko päivän ja nyt vielä tämä ressi tähän päälle niin ai että.. 😟
 
  • Surullinen
Reactions: Kvize
vierailija
Maicy kuulostaa kamalalta! Ei tästä mitään apua ole, mutta varsinkin toisen lapsen kanssa heitin pyyhkeen monta kertaa kehään verenvuotojen vuoksi.. Täällä peukut pystyssä! 👍🏼👍🏼👍🏼
-Erin-
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Maicy kuulostaa kamalalta! Ei tästä mitään apua ole, mutta varsinkin toisen lapsen kanssa heitin pyyhkeen monta kertaa kehään verenvuotojen vuoksi.. Täällä peukut pystyssä!
-Erin-
Kiitos, onneksi ei ole tuhrut nyt lisääntyneet. Mulla on myös aiempien kohdalla vuotanut sillon ja tällän ja tullu käytyä ultrissa pitkin raskautta. Omakustannehintaan toki, mutta pakko on ollut saada varmistus. Nyt niin aikaiset viikot, ettei oikein vielä ultrassakaan näy joten odoteltava nyt sitä varhaisultraa sit.

Tein nyt aamusta kuitenkin testin (olin suunnitellu muutenkim et sais viikkodigiin kaikki viikot) ja Nämä tuli ❤ . Ainakin on viivat vahvistunneet koko ajan, et jospa nyt vuoto tyrehtyis ja varhaisultrasa ois sitten abt. Viikkoja vastaava murunen 🥰

Näin viime yönä untakin siitä, että olis mennyt kesken.. 😖 Mutta onneksi oli vain unta. Ainakin tällä hetkellä.


Mutta tänään rv 5+0 (5+3), menen jatkossa aina sunnuntain vaihtopäivillä, kunnes nt-ultrasa sanotaan mikä se la ois.
 
  • Tykkää
Reactions: Kvize
Minä voisin hypätä tänne mukaan myös. Perjantaina tein positiivisen testin ja koska oma kierto on aina ollut säännöllinen, laskin et la ois 6.4.2023. Nyt siis rv 4+3.
Oireina tähän mennessä pientä juilimista alavatsalla, alaselkäkipua ja nyt pari viime päivää kohtalaista päänsärkyä..

Eka neuvola on vasta syyskuun alussa ja tuntuu et sinne on ihan järkyttävän pitkä aika 🙈 voi olla että mennään omakustanteisesti ultraan jo ennen sitä, en millään jaksais odotella syyskuuhun asti.

@Kvize/6.4./1./Tays
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Salla23 ja Maicy
Toivotaan @Maicy että on tosiaan harmitonta ❤

Mulle voi tietoihin lisätä: @Sentonen / 3.4. / 2. / KOKS

Tuo siis todennäköisin sairaala. Meidän alueella voi luontevasti valita muutamasta vaihtoehdosta, enkä kyllä tässä vaiheessa ole tarkemmin miettinyt kun Koks yleisin valinta täällä 🤔
 
  • Tykkää
Reactions: Maicy
Tervetuloa @Kvize ❤

Täällä tänään 5+1, ajoittaista etovaa oloa, maha aivan pallona, hentoa tuhrua ja mahan juilimista. Siinäpä tämän hetken oire kavalkaadi 😅 Eilen kattelin jo, et oiskos voinu varata vu;n aiemmaksi, vaan viikkojen puolesta ei oikein pysty... 😑 Maltettava nyt odottaa sinne 16. Päevään.

Jos tämä raskaus jatkuu, niin ainoa mitä kauhulla odotan, on sokerirasitus. Viime raskaudessa jouduin tekemään sen kahdesti ja lähellä oli kolmas kerta. Siltikin vaikka kaksi rasitusta normin rajoissa niin sokerit lähti heitteleen ja lopulta todettiin radi ja jouduin insuliinilla sitä hoitamaan. Toivon, että nyt ei käy samalla tavalla.

Meinaatteko muuten miten ja missä vaiheessa kertoa muille raskaudesta? 🤗 Me ajateltiin odottaa sinne nt-ultraan. Jos siellä kaikki ok, niin sit uskaltais kertoa. En kyllä tiedä vielä, että miten kerrotaan mutta ehkä niin, että hommaan aiemmille lapsille isosisko/isoveli paidat joissa myös teksti 2023 🥰
 
Me ajateltiin kertoa kahden viikon päästä perheelle. Tai voi olla että aikaisemminkin jos ei malteta odottaa sinne asti 😅
Koska molempien vanhemmat asuu eri puolilla Suomea, ajateltiin tehdä kortit joista asia paljastuu ja laittaa ne samaa aikaa postiin. Kasvotusten olisi ihana, mutta ei meidän kohdalla pystytä toteuttamaan tasapuolisesti sitä niin tää kortti-idea on sit saanut tuulta alleen.

Mulla oireina tänään 4+4 tutusti päänsärky heti herätessä.. Sitä on ollut nyt joka päivä perjantaista astu, mut oon huomannut että iltaa kohden se aavistuksen helpottaa.. Toivotaan että phv pysyisi vielä poissa 🤞🏻
 
Täällä oireena erinäiset alavatsatuntemukset (lähinnä repäisykivut ja aiemmin myös menkkakipuja), nännien arkuus ja heikko olo, jos syömisvälit venyy.

Ollaan kerrottu muutamalle kaverille. Yksi kaveripariskunta kertoi omasta yhtä alussa olevasta raskaudesta, joten ajateltiin että voidaan itsekin kertoa kun lasketuissa tulee olemaan muutama päivä eroa. Lisäksi jouduin vähän pakotetusti kertomaan muutamalle kaverille kun oltiin piknikillä lauantaina ja oli skumppaa tarjolla 😅 siinä porukassa muut selitykset ei olisi mennyt läpi. Perheille kerrotaan varmaan joskus varhaisultran jälkeen kuten tehtiin myös ensimmäisessä raskaudessa. Tuskin maltetaan odottaa syyskuun lopulle nt-ultraan.

Kertomisissa jännittää lähinnä yksi ystäväpariskunta, koska tiedetään heidän yrittäneen noin vuoden verran ja ainakaan vielä ei olla kuultu heiltä vauvauutisia 😔 toki ihaninta olisi jos saisimme elää raskaus- ja vauva-aikaa samaan aikaan 🥰
 
Täällä tuli eilen testiin +. Pari vuotta yritettiin toista lasta, katsotaan pysyykö mukana LA varmaan 7.4 ja nyt 4+3.
Kiinnostaisiko salainen fb ryhmä? Esikoisen ryhmä oli ainakin tosi ihana
Tervetuloa ❤

Facebookki ryhmä kiinnostaa kyllä, mutta ehkä vähän myöhemmin. Ainakin jos varhaisultraan oottelis niin tietäis et onko tuolla ees kettää. 🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Kvize
Heips! Testasin eilen ihan hailakan plussan RFSU:n herkällä testillä, kp 22/24-26. Eli mahdollisesti huhtikuinen täälläkin tulossa! ♥ Ajattelin testata keskiviikkona tai torstaina uudestaan. Ei pitänyt kyllä testata noin aikaisin, mutta valvoin yhtenä yönä samanlaisen jalkasäryn kanssa, kuin mitä oli ennen kuin plussasin esikoisesta, joten toivot nousi ja en malttanu olla testaamatta. Meillä siis jo entuudestaan huhtikuinen -21, eli aika samaa kaavaa näyttäisi menevän jos tässä maaliin asti päästään!

Tulen infoilemaan myöhemmin kuinka kävi testin kanssa 😊
 
Hei kaikille ja onnea plussista! :giggle: Täälläkin olisi ehkä huhtikuisen odotus aluillaan. Vielä olen tosi tosi epävarma testituloksesta, vaikka miehen sanoin testiä katsoessa "eihän tästä voi erehtyä". Oli siis aika selkeä plussa, kun toissapäivänä tein testin. Varmaan siksi myös epävarma fiilis, kun ei varsinaisesti vielä yritetty, vaan oltiin tulee jos tulee ajatuksella eikä todellakaan odotettu, että mitään tapahtuisi. Ajattelin jopa pitkään, että tässä kuussa olisi ovulaatio jäänyt tulematta, kun juuri sen aikoihin otin ajattelematta buranaa päänsärkyyn, eikä ollut mitään tuntemuksia. Tosin oltiin reissussa, niin ehkä en huomioinut tuntemuksia samalla tavalla kuin arkena.

Tähän asti ollut oireena muutaman päivän ajan hurjaa iltapäivä/iltaväsymystä, tuntemuksia alavatsassa (repäisykipuja? ja toisinaan tunne kuin menkat olisi alkamassa), parina iltana päänsärkyä. Hajuaisti myös terävöitynyt, varsinkin toisten ihmisten hajuvedet tuntuu niin vahvoilta että polttelee kurkussa asti. Oireet tosin tuntuu tulevan ja menevän, mikä myös huolestuttaa. Eilen tilasin netistä viikkonäytöllisiä testejä, toivottavasti paketti tulisi pian, niin pääsisin vielä tällä viikolla testaamaan. Ehkä siitä saisi jotain mielenrauhaa itselleen.
 
vierailija
Tulin tänne vähän kurkistelemaan.
Kuukautiset reilun viikon myöhässä.
Väsymys on alkanut vähän painamaan ja ruoka ei mene alas. Parina yönä sekä tänään päivällä ihan kunnon pahoinvointia ollut. Olemme reissussa ja täällä ainoa mahis todeta raskaus olis verikoe, joten pitänee odottaa sunnuntaihin asti että pääsemme kotiin. Jännittävää ja vähän pelottavaa. Meillä on myös alkuvuodesta syntynyt vauva, joten ikäeroa ei tulisi kuin vähän reipas vuosi. Oireet ovat aika samanoloisia. Emme ihan näin pientä ikäeroa suunnitelleet mutta tietoisesti ollaan jätetty ehkäisy aloittamatta. Laskuksi ajaksi tulisi 5.4 ja nyt olis 4+6 tai jos mahdollisesta ovulaatiosta lasken niin menisi maaliskuun viimeiselle päivälle. Saapa nähdä kuinka tässä käy. Meillä on myös keskenmenoja takana useampia.

-Zara
 
  • Tykkää
Reactions: NiNNi10
vierailija
Hei!
Täällä myös viikko sitten tehty positiivinen testi. Vähän on alkanut jännittää että onko siellä kuitenkaan ketään, kun tuntuu että kaikki oireet pientä väsymystä lukuunottamatta on kadonneet. Toisaalta vertakaan ei ole tullut yhtään. Esikoisen raskaus oli mulla myös todella helppo, pientä pahoinvointia ekalla kolmanneksella mutta ei muuta (en esimerkiksi oksentamut kertaakaan).

Joku kyseli milloin aiotaan kertoa raskaudesta. Esikoisen kohdalla odotettiin nt-ultraan ja niin myös tämän kohdalla ajateltiin tehdä. Yhdelle ystäväpariskunnalle "jouduttiin kertomaan", olin antanu heille omia äitiysvaatteita ja pieneksi jääneitä vauvan vaatteita joten varovasti kyselin että jos heillä on vielä ne tallessa ja tarpeettomina niin voisin ottaa takaisin 😂

Lähipiirissä on myös meillä yksi pariskunta joka on yrittänyt vauvaa jo useamman vuoden ja olleet hoidoissakin. Jännittää kertoa heille.

Ekan kanssa en käyny varhaisultrassa. Nyt mietin että pitäisikö, olishan se hauskaa 😄

-Reeta
 
  • Tykkää
Reactions: Kvize ja NiNNi10
Tein tänään uuden testin ja tuloksena "Raskaana" 😍 päädyin digiin ettei tarvinnut tulkita viivoja, ja miehellekin tuo sanallinen tulos on jotenkin konkreettisempi 😆 testi(t) tehty tosiaan aikaisin, kun arvelisin että menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta huomenna. Mutta selkeähköjen oireiden takia melko varma fiilis raskaudesta ollut jo useamman päivän. Kyllä tää vaan hurjalta taas tuntuu vaikka yksi lapsi jo olemassa 🥰

Odottelen varmaan vielä jonkin aikaa ennen neuvolaan soittoa, ja varaan kyllä myös varhaisultran. Esikoinen syntyi sektiolla, joten kieltämättä kävi heti mielessä, että mitenhän siellä on kiinnittyminen tapahtunut sektioarpeen nähden..

Kai sitä uskaltaisi listalle tulla, eli:

@NiNNi10/13.4./2./HUS

Ja Facebook-ryhmä vois kiinnostaa siinä vaiheessa, kun on varmuus että siellä joku on ja oikeassa paikassa 🤩
 
  • Tykkää
Reactions: Kvize ja Sentonen
Tuun tänne sitä varten, että saan päivitellä jollekin muullekin kuin puolisolle tilannetta. On vielä lähdössä pidemmälle työmatkalle, joten en kehtaa koko ajan vaivata.

Vaikutelma / 3.4. / 2. / KSSHP

Meille on siis tulossa toinen lapsi. Esikoinen syntyi 3/21 eli on pian 1,5 v. Taustalla on mun autoimmuunisairaus ja endo, joiden takia on kehotettu tekemään päätökset lapsista nyt ja nopealla aikataululla, jos haluaa useamman. Esikoinen sai alkunsa mysteerikierrossa, kun jonotimme IVF-hoitoihin (6 kk luomuyritystä tätä ennen). Tämä toinen on tulossa luomusti. En oikein tajua tätä.

Mulla on ollut yksi dramaattinen 15 min kestänyt täysin kirkkaan punainen vuoto, mutta siitä on jo 5 pv eikä se ole uusinut. Kun se ei jatkunut eikä tiputtele, päätin, että kaikki on kunnossa. Muutakaan en voi. Vuodottomia aikoja teille muille ♥

@NiNNi10 tavoin tarkoitus on odottaa vielä ennen kuin soitan neuvolaan. Melkein tekisi mieli odottaa varhaisultran jälkeen, mutta sitten voi olla vaikeaa löytää aikaa, joka mulle onnistuu.
 
  • Tykkää
Reactions: Sentonen ja NiNNi10
Tervetuloa kaikille uusille 🥰

Varasin tiistaina ensimmäisen neuvolan. Julkinen ei tee varhaisultraa, vaikka kierto heittää todennäköisesti noin 1,5 viikolla. Menen sitten yksityiselle kuten oli jo varannut, niin voi sen mukaan varata seulonnat. Onneksi soittelin jo nyt neuvolaan, sillä sain ajan vasta 1.9. eli heidän laskujen mukaan rv10 ja omien laskujen mukaan rv9. Mietin, että voisikohan varata nt-ultran sitten jo varhaisultran jälkeen, ettei kaikki sopivat ajat mene ensimmäistä neuvolakäyntiä odotellessa 🤔 meillä voi siis varata netistä itse tai sitten kuulemma neuvolakäynnillä voidaan myös varata. Luonnollisesti siellä lukee että voi varata vasta neuvolakäynnin jälkeen, mutta luulen että syynä on vaan se että varataan oikealle ajankohdalle. Itse tiedän kyllä sopivat viikot 🙈
 

Yhteistyössä