**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Hei pitkästä aikaa!

Täällä ollaan Otson kans kaksistaan vietetty juhannusta. Mies meni vanhempien lasten kans mökkeilemään, mutta me jäätiin kotiin. En ole muutenkaan mikään mökki-ihminen ja vauvan kans se on vielä tuplasti hankalampaa. Hyvin ollaan pärjätty, tosi rauhallista. Naapuritkin on kaikki varmaan jossain muualla, mitään ei mistään kuulu.

Kalenteri Samaa mieltä olen kuin muutkin, kyllä noilla tuotoksilla kannattais bisnestä tehdä! Itse en tuota koristelua taida ollenkaan, meillä mies hoitaa aina sen puolen.

Ja MB ja muut, älkää te puhuko vanhasta mitään, minä olen varmaan porukan vanhin!

Ja joku kyseli kans suurperheellisistä? En tiedä mikä suureksi lasketaan, mutta meillä on neljä lasta. Minusta se nyt ei kuitenkaan vielä mikään suurperhe ole, täällä päin kun on paljon myös noita "oikeita" suurperheitä.

Otson kanssa menee hyvin. Poika syö paljon ja kasvaa kovasti. Parin, kolmen tunnin välein syödään ympäri vuorokauden. 2kk neuvola on 4.7. saa nähdä mennäänkö jo lähemmäs 7kg silloin, uskoisin että ainakin yli 6kg, on sen verran paksut posket ja reisimakkarat. =) Muistuttaa muutenkin Jope Ruonansuuta tuo ulkonäkö, samaa kaliiperia. :LOL:

Mutta kuuluu ääntelyä, taitaa heräillä. Hyviä jatkoja kaikille!

Puella ja Otso 7vko 5pv
 
Täällä kanssa on sellainen vauveli joka ei suostu oikeastaan ikinä nukahtamaan ilman huutoa.. Varsinkin iltasin huudetaan ja kovaa sekä paljon ennen kuin suostutaan nukahtamaan.. Monesti tuossa huudossa on kyllä mukana pientä nälkähuutoakin koska iltaa kohden monesti tuntuu noita rintaraivareitakin tulevan.. Onneksi nyt ollaan selvitty sillä, että iltaisin noita rintaraivareita on tullut, mutta muuten koko päivän ja yön ruokailut sujuu loistavasti.. Kahdesti oon joutunut antamaan ensiksi pullolla hiukan maitoa ja sitten kun on imuun päässyt kiinni niin tissi suuhun ja on sujunut.. Joku muukin täällä oli tainut tehdä samallalailla.. ?! Mites Vilijonkalla on imetys sujunut nykyään ? Teillähän oli kanssa vaikeuksia aina välillä..

Ylihuomenna tulee miehen isä ja äitipuoli kylään.. Oon tänään siivonnut jotta kehtaa vastaan ottaa vieraita.. Raskasta touhua..

Niin joo, vielä pitikin kysyä, että miten Känkkäränkkä olet käytännössä toteuttanut sen kävelessä imettämisen ? Siehän sanoit niin tehnees tytölles kun sille tuli raivareita.. Luulisin että tuo temppu vois toimia meilläkin koska Iida hiljenee aina kävellessä tai hyppyyttäessä jne.. kunhan on liikettä mukana niin kelpaa meidän neidille..

Noh, eipäs nyt muuta.. Vois mennä pilkkoon mansikoita niin niitä on mukavempi sitten illalla popsia, kun ei tarvi jokaista erikseen perkata..

Sofku ja Iida n. 7 vkoa
 
Katarina menipä teillä hurjaksi, onneksi kaikki päättyi mainiosti. Minä jouduin 2 vuorokauden turhan käynnistelyn jälkeen kiireelliseen sektioon kun vauvan sydänäänet romahtelivat eikä synnytys edistynyt, mutta ehdittiin antaa epiduraali ja tehdä vaakaviilto ja mieskin pääsi siis mukaan.

Rintaraivareita on täälläkin, mutta meillä on riittänyt tutilla aloittaminen - laitan A-V:lle tutin suuhun jos alkaa huutaa rinnalla, ja kun on sitten hiukan rauhoittunut niin on helppo vaihtaa tissiin.

Kalenterille kakkukehut täältä myös, upeita luomuksia =)

Sain vihdoin vaihdettua profiiliin vauvan kuvan vanhan ultrakuvan tilalle, siinä on meidän poika noin viikko sitten :heart:

Mukavaa juhannuksen jatkoa kaikille!

Viljaliina ja A-V 6vk
 
Moikka taasen!

Hyvä kuulla, etten olekaan vanha :p

Ystäväni sai tänään toisen pojan :heart: Pää on koko päivän ollut vähän sekaisin (siis enemmän kuin tavallisesti, heh) sattuneesta syystä =)

Ja tänään söimme taas vieraiden kanssa - kakkua :D Tällä kertaa yritin tehdä kokon siihen kakun päälle. Oli ajatus tehdä siihen viereen hylätty sateenvarjo muistuttamaan eilisestä lyhyeksi jääneestä kokonkatselusta, mutta en sitten tykännytkään tuotoksestani ja jätin varjon veke. Jos joku vielä jaksaa noita mun viritelmiä katsoa, niin tuolta löytyy - ja kiitoksia taas edellisen kommenteista =)
http://www.aijaa.com/v.php?i=2261275.jpg

Iltapuuhiin takaisin sitten!
T. Kalenteri ja pojat
 
|O Täällä tissitellään neitiä yöpuulle..kestää aina niin kauan ku pitää mua tuttina kunnes nukahtaa. Vois tietty vaihtaa tuttiin, mut tissi pysyy paremmin suussa :LOL:
Kaksi yötä on nyt nukkunu tosi hyvin, melkein 12 tuntia ja vain kolmella syötöllä. Jipiii! Lieneekö Rotarixin ansiota, että noin nukuttaa ;) vai onkohan rytmi muuttumassa.. se olis ihanaa. Nyt ei oo neiti pariin päivään enää myöskään rimpuillu niin usein tissillä, kun oon olutta tankannu joka ilta ;) Tissitkin tuntuu taas täydemmiltä. Nyt kun pääsin kehumaan niin varmaan valvotaan ja rimpuillaan ensi yö :eek:

Hyvää yötä toivottaa MB ja nukkuneiti kohta 2,5kk
 
Heh, sanoinko jotain... Täällä sitä valvotaan, kun neiti aina herää vatsankouristuksiin.. nukahtaa koko ajan, mutta herää kiemurteluihin. Ei huuda, mutta eipä pysy unessakaan :( Ehkä tää onkin nyt sen rotarixin sivuvaikutuksia..tai sit mun eilisen hampurilaisen :ashamed: Niin, ja tää yö on menny taas perinteiseen tyyliin eli ne pari yötä oli vaan jotain harhaa :)

*muoks* Jee, tässä kirjotellessa kouristukset loppu ja voidaan molemmat jatkaa unia :)
 
sofku Mineaa imetin niin että se oli sylissä ja kävelin ympäriinsä. samalla yleensä "nypyytin" tissiä suussa. Miskaa oon iltaisin imettänyt kantoliinassa kehtosidonnassa, saa kädet vapaiksi.

meillä tuo jätkä imee nyrkkiä/peukaloa niin että ne on ihan punaisena :eek: että suosiolla kaivelin tutin kaapin kätköistä ja aletaan opetella sen syöntiä, sen verran hurjan näköistä on pojan lussutus. esikoinen ei syönyt tuttia ja söi kättäänkin aika vähän, mutta tämä vetelee ihan kiukulla.
 
Huomenia!

Kalenteri makee kakku taas, lurpsis :p

Känkkis meillä ihan sama juttu, nyrkit maistuu pikkuherralle. Mä kans alotin antamaan tuttia. Ihan hyvin kelpaa, ei kyllä kovin hyvin osaa sitä syödä. Mutta onpa se kuitenkin oiva apu esim. liikenteessä kun ollaan. Poju kun ei viihdy muuten rattaissa, jos on hereillä. Enkä usko, et imetykseen tai imetysotteeseen enää tässä vaiheessa vaikuttaa, kun se on jo hyvin hallussa.

MB no voi tuota teidän mahanpuruista pikkuista... No mutta toivotaan, että se siitä helpottaa!

Ihana kuva profiilissa Viljaliina :heart:

Tänne ei ihmeitä, mummin luo mennään syömään tänään, juhannus mennyt ihan kotona istuskellessa. Väsy taas jostain syystä painaa. Oon pojun kanssa nukkunut päikkäreitä useamman tunnin joka päivä.

Jaksaako teidän murut muuten miten olla mahallaan? Ja kannatteleeko jo päätä makuullaan? Meidän poju ei jaksa olla kuin hetken. Välillä saattaa aluksi olla pää vähän aikaa ihan pystyssä, mutta tosi nopeasti väsyy ja sitten alkaa huuto.

Lilja + pikku-ukko n. 2,5 kk
 
Känkkis vielä piti sanomani, että meilläkään kakkonen ei ikinä syönyt tuttia, eikä nyrkkiäänkään. Mut tän pojun kohdalla oon aivan varma, et rupeis myöhemmin syömään peukaloaan, joten tutti mun mielestä parempi.
 
Huomenta päivää :wave:
Mitäs tänne??? Kun lukee näitä juttuja näkyy kaikilla menevän vauvan kanssa hyvin =) Vaikka välillä onkin pieniä onkelmia.
Sofku, nyt on mennyt suht hyvin neidin syöminen, iltaisin välillä kiekuu ja riitelee tissin kansssa, mut kun touhu menee mahdottomaksi annan suosiolla pullosta josta neiti juo riitelemäättä, niin seuraava kerta tissillä sujuu hyvin, on tainnut sitten jo unohtaa et piti riidellä :LOL:
Niin ja tuttia meidän neiti syö et sen kun välillä laittaa suuhun niin imee ihan raivolla tuttia ja kun rauhoittuu niin voipi taas tissikin kelvata.

Joku tuolla aikaisemmin vaatekokoja kyseli, meidän neidille vielä 62cm hiukan isoja, mut osaa 56cm laittelin jo pois osaa noista 56cm sopii vielä päälle. 3.7 on seuraava neuvola saa nähä paljonko on neiti kasvanut ;)
Mites on juhannus itsekullakin mennyt???
Kalenteri syätävän näkösii kakkui sul, nam, tosiii hienoi :p Nii ja vanhaksiko itsesi tunnet??? Minkäs ikänen sit olet???? Vaiks ei kai naisilta ikää saisi kysyä :p Mullkin ikää jo 33v et kyl mulle kriisi kohta pukkaa :headwall:

Kuulemisiin
Vilijonka ja kasandra
 
Känkkis Aventin tuteissa on ainakin sellanen "tuppi" mukana, tosi kätevä. Ne on muutenkin kivoja, kun on symmetrisiä. Mä steriloin tutit ehkä n. kerran viikossa, muuten ihan vaan hanan alla kylmällä vedellä huuhtelen tarpeen mukaan.

*muoks* pitäis päästä jenkkilään tuttiostoksille, kun kuulin, että siellä on markkinoilla tutti, joka "menee kiinni" (jotku siivekkeet sulkee tuttiosan sisäänsä ), jos se putoaa lattialle :LOL:
 
Lilja juu mahanpurut helpotti jo :) Meillä ei neiti tykkää yhtään olla mahallaan. Hermostuu heti. En sitten tiedä miten se ikinä oppii ryömimään tai konttaamaan, jos ei koskaan suostu olemaan masullaan..
 
Huomenet kaikille. Meillä on esikoinen mummolassa yökylässä ja käytin heti tilaisuuden hyväksi ja nukuin Vertin aamupäiväpäikkärit itsekin :D Olihan hillitön nälkä kun äsken heräsin :LOL:

Kalenteri, mä olen kans ihan kade noista kakuista. Olis aivan mahtava osata itsekin tehdä tuollaisia!

MB meillä tuo Rotateq ainakin väsyttää poikaa tosi paljon muutaman päivän ajan, mut sit toisaalta aiheuttaa just noita vatsanväänteitä. Nyt näyttää alkavan helpottaneen (torstaina sai tuon toisen rokotteen), mutta samalla lyö flunssaa ihan tosissaan päälle. Taitaa pikkuisella olla kurkku kipeänä, kun syöminen on melko hankalaa ätisemistä... :ashamed: Mulla on itellä aika kova flunssa päällä.

Lilja meillä Vertti nukkuu kaikki päikkärit mahalaan. Ei suostu enää nukahtamaan selälleen. Illallakin laitan mahalleen nukkumaan ja käännän sit selälleen kun meen itse sänkyyn. Neuvolassa meinasivat, että ihan huoletta voin jo nukuttaa noin, kun poika kannattelee terhakkaasti päätään. Sylissäkään ei tarvitse enää tukea. Niin ja tarvittaessa kääntyy itse selälleen. Näppärästi oppi tuon, kun työntää vain toisella kädellä itseään ylöspäin ja kierähtää siitä selälleen :D Esikoinen kääntyi ekan kerran vasta lähempänä 5kk, eli olin hieman ihmeissäni tästä, mutta toisaalta näyttää tämä nuorempi olevan tuollainen hätähousu. Ei kyllä tarttis ihan noin nopeasti aloittaa tuota liikkumista... :whistle:

Meidän juhannus meni ihan kotosalla ollessa. Aattona oli kaveripariskunta saunomassa ja grillaamassa ja eilen kävi miehen veljen porukka päivällä ja poikien molemmat isovanhemmat illalla. Meitä ei olis täältä saanu edes mihinkään, ku uus omakotitalo melkein jokirannassa (mun vanhemma asuu meidän ja joen välissä =) ). Tänään ajateltiin vain rentoutua. Miehellä alkoi nyt kesäloma, joten neljä viikkoa saadaan olla koko perhe yhdessä. B)

Nyt lähden sovalle kyhnyttämään ja kutomaan sukkaa (päätin tehdä kaikille aikuisille lähisukulaisille villasukatjoululahjaksi - miehille perinteiset saapassukat ja naisille sit erikoisempia kuviosukkia vähän persoonasta riippuen) :D
 
Moikka!
Juhannus meni kivasti, ollaan täällä Pohjanmaalla mummalla ja paapalla... Esikoisen kummit oli myös juhannusta viettämässä täällä ja oli ihana ku sain vauvan aattoiltana unille jo klo 21 joten mä sain ku sainki koko illan istua muitten kanssa ulkona kun sääkin meitä suosi ja oli ihan nätti kesäsää koko päivän. Aattona oli ihan t-paitakeli joten iltapäivällä oli ihana olla ulkona takapihan hiekkalaatikon reunalla aurinko ottamassa.

Meidän jätkä on ihan ihmevauva, se on viihtynyt mahallaan jo alusta saakka ja kauan kerrallaan (nyt jo vaikka 15min kerrallaan). Jo alta 6-viikkoisena se kierähteli selälleen masulta, mutta nyt sillä on niin tukeva käsinoja ettei enää kierähtele vahingossa. Se vauvan pää kun painaa niin paljon että siinä ei ihmeitä tarvita että masulta selälleen kääntyy.

Meillä ei tuttia syödä vieläkään vaikka tarjoan, mutta esikoisen tutteja kuljetin mukana niissä koteloissa missä ne isompien (ainu-mam) tutit myydään. Jos ei niitä ole saatavilla niin muovipussissa tai sit ihan vaan taskussa. Ja steriloin siinä samalla ku pumppua+pulloa keitän, eli satunnaisesti. Muuten huuhtelu kylmällä vedellä.

Meillä kans pian saa siirtyä 68 kokoon, muutama sen kokoinen body jo käytössä.. Eikä olla kestoilijoita, on vaan sen verran jämäkän kokoinen vauva.

Ai niin, esikoinen oppi eilen tuleen ite matkasängystä pois. Saa nähä osaako sit kotona tulla pinnasängystäkin. Nukkuu siis edelleen siinä, ikää 2v2kk. Jos näin on niin sit me kyllä ostetaan sille isojen sänky heti. Muuten oli suunnitelmissa siirtää isojen sänkyyn vasta kun on pakko.. Vaavisänky on palautettava 1.8. mutta ajattelin jo että voisin vauvaa nukuttaa kotona matkasängyssä sen aikaa et pinnasänky vapautuu.. On muuten ihan huippu toi mun uusi matkasänky minkä vauvalle ostin ku siinä saa pohjan ylös niinku pinnasängyssäkin. Olis kurja nukuttaa täällä mummalassa vaunukopassa tai jossain lattiantasossa. Ollaan kuitenki yli viikko kerrallaan...

No joo mentävä on.

Anu
 
Täällä kanssa maistuu nyrkki sekä tutti.. Monesti tuntuu ottavan tutin pois suusta, että saa nyrkin sinne tilalle.. Tuota rumpaa saattaa jatkua hyväkin tovi kunnes sitten tyytyy tuttiin kun tarpeeks monesti sen on sinne suuhun nyrkin tilalta laittanut.. Tuleviin hampaisiin ja niiden kasvuun saattaa kuuleman nyrkin syönti vaikuttaa tai siis, että kasvaa hampaat vinoon jne.. jos nyrkkiä syö, joten siksi oon tehokkaasti yrittänyt estää sen.. Ja onhan tutista sitten helpompi vierottaa kuin nyrkistä...

Onpa kiva kuulla, että Vilijonkallakin sujuu kanssa jo syöminen paremmin.. Oon miekin sitten meinannu ihan antaa pullosta jos joskus raivoaminen menee niin pitkälle.. Ei kai ne nyt yhden/kahden kerran jälkeen rupea täysin tissiä hylkimään.. Annoinhan yhdessä välissä aina ennen ruokailua pullosta niitä tippojakin (disflatyl ja rela) maitoon sekoitettuna ja hyvin syö vieläkin tissistä..

Harmi, että joillakin tuo tutin tai pullon syönti on niin vaikeaa.. Meillä ei Iida kylläkään kranttuile yhtään, sillä tutti tosiaan kelpaa ja pullokin ja mies oli kuuleman joskus syöttänyt luonnonkumisella tutilla maitoa kun mie yleensä silikoonisella ja kaikki käy yhtä hyvin.. :LOL:

Iida jaksaa olla vähän aikaa mahallaan ihan hyvinkin... Ei aina kylläkään yhtä hyvin.. Päätään pitää jo ite tosi hyvin pystyssä kun on sylissä ja tykkääkin tosi paljon olla tuossa olalla niin, että saa ite päätään pitää.. Iltaisin varsinkin se on lemppari asento, sillä siinä ei rupea väsy painaan niin helposti kuin muualla sylissä..

Vaatekokona meillä on 56 cm housut, sillä 62 cm on ihan liian isot.. Iidalla menee välillä kun se oikein suuttuu ja potkii niin 62 cm housuissa molemmat jalat samaan lahkeeseen.. :LOL: Mutta paidat ja bodyt voi olla jo 62 cm, siltikin vielä 56 cm mahtuu myös.. Koko puvuissa sama homma eli osa on 62 cm ja osa 56 cm, riippuen merkistä..

Mutta nytten pitäis vaipan vaihtoon alkaa että päästäis kauppaan.. Vettä tulee ja hiukan on jyrissy tuolla ulkona.. Pitääpi siis mennä autolla... Noh, saahan sitä välillä pitää lomaa kävelystä..

Ai niin, sitä piti vielä sanoa, että meillä on nyt nukuttu putkeen kahtena yönä jopa 9 tuntia ja sitten mie olen herättänyt Iidan syömään..

Sofku ja Iida n. 7 vkoa
 
Moikka.
Meillä juhannus meni mukavasti mun Vaarilla ja mummolla, sekä mummolla ja papalla, keski suomessa. Tosin tuo vajaa viikko siellä oli ihan maximi, ei hermot olis kestäny enempää. Kaks viimeistä päivää alkoi kuulua mummolta valitusta koirasta ja esikoisesta. Koira ei saanu olla vapaana kun karkeilee, etteivät he vaan saa valituksia naapureilta, tai ettei kukaan aja ojaan koiran takia ja sit ku oli köytettynä puuhun, niin sit valitti ku koira kakkas siihen ja kun koira on ihan solmussa hihnan kanssa :headwall: . Tuntui ettei mikään ollu hyvä. Esikoinen kun muka oli sähköjohtojen kimpussa koko ajan, vaikka vaan nahingossa johtoon osui kun haki hyllystä leluja.. :attn: Ikävät ilmat vaan oli, kun satoi vettä. Uimassa mä en käyny, ku oli 15-17 asteista vesi. Kävin pari viikkoa aiemmin siellä uimassa kun oli 18 asteista.
Meillä vauva on alkanut todella seuralliseks, juttelee kauheasti ja hymyilee..esikoisella taas on kauhea kiukku kausi, uhmaikää...kaikki kiukuttaa.
Meillä meinaa tyttö syödä peukaloa koko ajan, yritän vaan sitkeesti vaihtaa sen aina tuttiin. Tutti pitäis kuminauhalla laittaa kiinni, kun se aina tippuu ja aina saa olla laittamassa takas suuhun. :D
Kalenteri se olisi aivan mahtavaa jos autat kakun kanssa. Ristiäisiin tulis arviolta 30henkeä. Joku erikoinen marsipaani kakku olis tosi kiva, esikoisella oli vaan kinuskikuorrutteinen kakku ja reunat kermakuorrutuksella, päällä koriste. En vaan kuitenkaan sen kummemmin tiedä minkälainen kakku olis kiva. Olisko sulla jotain ideaa? Ristiäiset meillä on 20.7. Niin ja Hyvinkää on mulle tuttu paikka, olen asunu siellä 3vuotiaasta 19 vuotiaaks. Ja huomenna siis täytän 22. Mun vanhemmat asuu Hyvinkäällä edelleen.

Hippo + tyttönen 1½kk
 
sh07 täällä "lievä" stressi päällä muutosta. Joka paikka laatikoita täynnä ja vielä pitäis pakata vaikka millä mitalla. Talon myyjä ei ole mitään ilmoitellut lopputarkastuksesta (siis talo on ihan just valmistumassa) ja mua on alkanut pelottaa, että tässä menee nyt joku mönkään. Kivakivakiva....me ollaan kuitenkin irtisanottu tää vuokrakämppä et maanantaina viimeistään pitää saada kamat veke, ja sitäpaitsi muuttoauto on tilattu lauantaille, et hermot kiristyy aika reilusti jos myyjän aikataulu kusee :kieh: :kieh: tosin kaikki on paperilla, kauppakirjoissa jne. joten eiköhän myyjä joudu sitten korvausvastuuseen jos ei teetä tarkastusta ajoissa, joten sinällään se ei ole meidän murhe. Mutta kyllä mä vähän jännitän kuitenkin et mihin hel*&%¤tiin me sitte tavaramme kannetaan jos talo ei olekkaan muutto kunnossa.

Aika mahtavaa jos tämän palstan kautta Kalenteri tekee kakun hippoliinalle. Jos asuisin itse sillä suunnalla niin varmasti ostaisin kakun Kalenterilta, sitä en tiedä tekisitkö :whistle:

Meidän juhannus meni veljeni luona, siellä miehet "hieman" kupittelivat ja naisväki oli huoltojoukoissa. Itsekin join kyllä yhden lasin punaviiniä :D Nyt vaivaa armoton väsymys, kun viime yönä poju päätti taas valvoa 3.30-5.00 väläytteli mulle vaan hymyään ja höpötteli, tuttia ei huolinut ja jos en seurustellut hänen kanssaan, niin alkoi hirmuinen ähinä omassa sängyssä. Sitten viideltä onneksi simahti unille ja sain kahdeksaan asti nukkua, mutta silti olen nyt väsynyt. Meinasin miehen herättää pojan kaveriksi, mutta en tiedä miksi en sitten herättynyt. Viikolla en kuitenkaan häntä voi herättää, siis en halua, kun toinen menee töihin. Minä voin väsyksissä täällä sekoilla :D mutta olisi ikävää jos mies sekoilisi palavereissa :LOL:

Känkkis mulla on pari sellasta rasiaa mikä on tullut tuttien mukana, en muista nyt ulkoa tuttien merkkiä, sellasia symmetrisiä tutteja kuitenkin, niin kuljetan tutteja siinä mukana, kun ei meidän poikakaan tuttia syö kun yleensä silloin kun alkaa olla väsy. Mutta nyrkit on alkanut maistua, mut niiden tilalle ei huoli tuttia, paitsi väsyneenä. Aika kiva, kun osaa jo ymmärtää vauvaa, että milloin tuttia kehiin :heart: sit hän haluaa sitä lutsuttaa itekseen sängyssä ja nukahtaa omineen. Mähän valittelin aikasemmin sitä, että poika ei nukahda kuin syliin, mutta tilanne on siltä osin muuttunut. Nyt nukahtaa itsekseen omaan sänkyyn, mut iltanukahtaminen vaatii aina hurjan paljon aikaa, miks päivällä sit nukahtaa paremmin..en tajua. Ilalla menee parikin tuntia nukuttamiseen :headwall: kun puljataan tuttia suuhun ja sit se tippuu taas. Oon yrittänyt kaikkia systeemejä ettei se putois, mut aina ne ei auta, ja nyt kun poika on löytänyt nyrkit niin niillä on hyvä huitasta tutti pois...

Anuu millanen matkasänky sulla on?? Appivanhemmat osti meille matkasängyn ja myyjä oli suositellut tuota Brion sänkyä koska siitä saa pohjan ylös, no he olivat sellaisen ostaneet, mutta ei me ymmärretä miten sen pohjan saa muka ylös, luulen että siinä on käynyt joku moka myyjälle, että on antanut matkaan väärän sängyn. Nyt on vaikee lähtee vaihtamaan, kun ollaan jo käytetty tuota ja asutaan täällä itäsuomessa ja sänky oli ostettu ideaparkista jostain lastentarvike liikkeestä. Mut aika kurja juttu jos on myyty jotain muuta kun mitä on saatu. Toivottavasti noiden sänkyjen hintaero ei oo kovin suuri, ettei appivanhemmat oo turhaan maksaneet liikaa.

Jaaha, täytyy mennä taas kaappeja penkomaan kun poju nukkuu iltapäikkäreitä...
Keskiviikkona saadaan eka rokote, jännittää pojan puolesta niin hirmuisesti..

Hysteerinen ja poitsu 2½kk

ps. ainiin täällä oli uusiakin, pitää tutkia ja päivittää etusivua.....
 
Hysteerinen mä kyllästyin tuohon tutin laitteluun iltaisin, vaikka joillain konsteilla se pysyykin jonkun aikaa (hatun narut, kypärämyssyn reuna, puklurätin palanen reunat niskan takana jne), joten tissittelen nykyään neidin iltaisin uneen. Nostan boxiin aina kun näyttää nukahtaneen ja jos herää niin tissitän lisää. Nyt kun maitoa ei enää mulla tule liikaa niin ei pysty syömäänkään liikaa ja lähinnä pitää tissiä tuttina. Mut eipähän putoa suusta ;) Eikä mua haittaa, jos kestää, kun voin samalla kattoa vaikka jonkun leffan =)
 
Hei vaan taas :)

Tuosta nukkumis-asennosta sananen: meitä neuvoivat naikkarilla nukuttamaan tyttöä aluksi kyljellään, mutta vatsavaivojen vuoksi typykkä on parin viikon ikäisestä saakka nukkunut mahallaan (pääsee ilma paremmin pihalle). Selällään ollessaan tyttö huitoo kovasti käsillään ja herää silloin herkästi :(

Nykyään tuo pikkunakki vaan tahtoo ryömiä päänsä kiinni sängyn päätyyn ja sitten alkaa öhkiminen ja kiemurtelu :( Tyttö voi yön aikana ryömiä helposti puolikin metriä eteenpäin kunnes tulee jokin este vastaan :whistle:
Päätä hän pitää jo tosi pitkiä aikoja ylhäällä mahallaan ollessaan ja tutkailee ympäristöään, kääntyminen ei vielä oikein onnistu kunnolla.

Tuo tuttihomma on kyllä jännä, meidän tyllerö ei suostu syömään minkäänlaista tuttia muutamaa sekuntia kauempaa. Nyt on löytynyt nyrkki tutin korvikkeeksi ja sängystä kuuluu varsinkin iltaisin kunnon lupsutus :ashamed: Mä oon ostanu tytölle varmaan 5 erimallista tuttia, mutta mikään ei kelpaa :( Pullomaitoa hän syö parhaiten luonnonkumisesta tutista (tosin syöminen onnistuu ihan kaikenmallisista tuteista) ja ostin ihan sillä sellaisia tuttejakin - mutta ei maistu :headwall: Automatkoilla ainoastaan suostuu tuttia syömään kun istun tytön vieressä takapenkillä ja suunnilleen pitelen tuttia hänen suussaan |O

Me suunnitellaan ipanan kanssa lomamatkaa tuossa elo-syyskuun vaihteessa ulkomaille ja kovasti mietityttää lentomatka + ylipäätänsä tuleva matkakohde, onko kenelläkään mitään hyviä vinkkejä lomailuun noin 4kk ikäisen vauvan kanssa? Neuvolasta sanoivat vain että silloin paras aika matkustaa =) (vrt. esim 1 vuoden ikäisen kanssa)

Taidan hiipiä päikyille kun pikkuinen huilaa :)


 
Niin joo, tyttö on siis tänään tasan 10 viikon ikäinen :D

Saatiin muuten jo joku aika sitten veikkaukselta ne paljon himoitut lottopotkarit :D Ovat vaan niin isot että menee varmasti vielä pitkä aika ennen kuin sopivat (74cm) :LOL:
 
no voi helevata, mä kirjoitin pitkän pätkän ja sit vahingossa kävin tältä ikkunalta toisella nettisivulla joten kaikki teksti katos.

no, sitä piti hysteeriselle sanoa että siinä sängyssä on semmonen "teline" mikä laitetaan laidoista kiinni ja roikkumaan ja se patja siihen metallitukien päälle. ja kyllä niillä hintaeroa on, esikoisen perusmatkis on 49 euroo ja toi missä saa pohjan ylös on 99-129e riippuen mistä ostaa, sain kyllä halvemmalla ku tuttu liikkeenpitäjä.
 
Moikka!

Voi hyvänen aika, käytiin Aaronin kanssa katsomassa ystävän vauvaa sairaalassa ja miten voikaan parissa kuukaudessa lapsi kasvaa niin paljon! Oli rutistettavan suloinen mukula siellä. Ehkä tässä sen kolmannenkin joutuu joskus "tekemään", jos vaan siis sellainen meille suodaan =)

Hippoliina, onnittelut synttäreistä =) Juttelin miehen kanssa ja katsotaan, miten reissukuviot järjestyy. Miehen loma alkaa heinäkuun ekan viikon jälkeen ja aika pian siinä meinattiin sitten pienelle lomamatkalle lähteä, kiertelemään ympäri Suomea. Mutta vaikka oltaisiinkin juuri teidän juhlan aikoihin liikenteessa (toivottavasti vaan ei just silloin olla!), teen mielelläni kakkukoristelut, jos sellainen riittää. Tai toki kakunkin voin leipoa ennakkoon, mutta täytteet ja kermathan kyllä joutuu laittamaan aika lailla vasta siinä juhlan aikoihin. Katsellaan siis, missä mitassa pystyn auttamaan, kun tullaan lähemmäs juhlaa ja kuviot selviävät, mutta ainakin ne koristelut tekisin mielelläni! Sukupuutahan voi toistaa tässäkin, ainakin ellei ole mitään suurempia riitoja isovanhempien välillä tai muuten ongelmia laittaa samaan puuhun nimiä :p tai sit oon nähnyt sellaisia kakkuja, joissa vauvoja kukkien keskellä tai muuta vastaavaa. Joku kukka- tai perhosaiheinenkin voisi olla kiva kesällä... kehitellään jotain vaikka yhdessä! =) Jos kerran sulla vanhemmat asuu täällä, saattais kuljetuskin järjestyä kuin itsestään. Kyllä mä Hysteerinen sullekin kakkua tekisin, jos täällä päin jossain asustaisit :hug: Mut ei taida postittaminen onnistua :p

Vilijonka, melkein samanikäisiä ollaan, vain vuoden nuorempi olen :p (kun ollaan iästä puhuttu)

Ai eittä mua helpottaa kuulla, ettei kaikki muutkaan pese tutteja jatkuvasti ja desinfioi kerran päivässä. Mä desinfoin ehkä kerran viikossa ja huuhtaisen muutaman kerran päivässä :ashamed: Välillä pesen ihan astianpesuaineella ja huuhdon viimeiseksi kylmällä vedellä.

Meillä yöt sujuvat muuten nykyisellään ihan hyvin, Aaron käy nukkumaan klo 22-23 ja heräilee yleensä klo 2.30-3.30 ekan kerran syömään, sitten pistän takaisin kehtoonsa. Toisen kerran herää klo 5-6, jolloin otan viereen ja siinä nukkuu ainakin niin pitkään kuin minä ja esikoinenkin. Kun saa itse nukkua 3-4 tuntia putkeen, on tosi levännyt olo. Onkohan näistä ollut puhetta, jos ei niin mites teillä muilla?

Jaahas, tuntuu kuin pitäisi taas kerran käydä jotain syötävää hakemassa. Kova nälkä on koko ajan! Taitaa imetys vaatia energiaa.

Potkua alkavalle viikolle toivotellen
Kalenteri ja palleroiset
 

Yhteistyössä