**HUHTIHIPUT 2008 toukokuu***

Tässä siis pino kaikille joiden kanssa jaoimme odotusajan tunnelmat. Toki mukaan saa tulla vielä uusiakin. Ilmoitelkaa jos haluatte "listalle"

19.3
anri82 ja poika (38+3) 3290g ja 51cm 4.lapsi

23.3
Adalmiina77 ja Akseli (37+2) 3335g ja 49cm

24.3
mavi ja poika(37+5), 3740g ja 49 cm

26.3
Delfiini ja poika (39+1) 3890 g ja 50 cm

27.3
Heili Karjalasta ja Irvin Olavi (38+0) 3780g ja 49cm 3.lapsi


30.3
mussu81 ja Vertti Johannes (40+0) 3120g ja 49cm 2.lapsi

3.4
Hysteerinen ja poika (39+3) 3690g ja 53cm, 1.lapsi
veera80 ja Pihla (39+3) 3330g ja 47.5 cm
Joanna ja tyttö (39+6) 3650g ja 50cm
Minerva81 ja Emma Miranda (39+4) 3304kg ja 50cm 2.lapsi,

4.4
vilijonka08 ja Kasandra (37) 2786g ja 48cm

5.4
Faerie ja Veeti (39+6) 5110g ja 54cm 3. lapsi

6.4.
känkkäränkkä ja Miska Sinuhe (38+6) 3720g ja 51cm 2.lapsi

7.4
Tilsu ja Poika (39+3) 3755g ja 50cm
Marika75 ja poika (???) 3836g ja 50,5cm

8.4
Tuima ja Tyttö (38+3) 3000g ja 50cm
bambi-80 tyttö ,(38+2), 3945g ja 52cm 3.lapsi
rakastava äiti ja poika (40+6) 3910g 52cm

9.4
Lilja-76 ja poika (41+0) 3660g ja 51cm
Huvikummun vääpeli ja Vilma Rebekka (40+6)3500g ja 48cm 2.lapsi
juu ja tyttö (37+6) 2970g ja 45 cm 2.lapsi.
Sanmar ja poika (41+0) 2680g ja 49cm 2.lapsi
vinku-iita ja tyttö(38+4) 2420g ja 45cm


10.4
Liinos ja tyttö (39) 3300g ja 50cm
anviisu ja poika (???)3790g ja 51cm

11.4
Piitsi ja Vilma (41+6) 4488g 53cm

12.4
anuuu ja poika (40+0) 3605g ja 50cm 2.lapsi
Mariaana ja Jimi Jesperi (39+3) 2830g ja 47cm
angel08 ja Nella Saretta (41+6) 4010g ja 52cm
Hjördis ja poika (41+1) ??? ja ???
Tanja72 + Tyttö (40+1) 3530g ja 51cm 7. lapsi
Zeena ja poika (40+6) 4080 g ja 53 cm 2.lapsi

13.4
Dooris-71 ja poika (41+1) 3535g ja 52cm 1. lapsi
Kmaria ja tyttö (41+2) 3065g ja 48cm
Katariina-81 ja tyttö (??) 3295g ja 49cm

14.4
Kalenteri ja Aaron Eelis (41+3) 4110g ja 53 cm 2.lapsi
pian6 ja poika (39+1) 3760g ja 52cm

16.4
MasterBlaster ja tyttö (40+4) 3080g ja 49cm
PulttiBois ja tyttö (38+4) 3665g ja 52cm 3.lapsi
Laylah ja poika (38+6) 3980g ja 52cm

17.4
Tantuu ja tyttö (39+6) 3320g ja 51cm

18.4
Baby dream ja Topi (39+2) 4040g ja 52cm 3.lapsi

25.4
Sofku ja Iida Sofia (40+2) 4120 g ja 52 cm

26.4
aippa3 ja poika (41+6) 4380g ja 56,5cm 4. lapsi

27.4
RouvaPannunen ja poika (41+4) 4330g ja 54cm

30.4
taika-79 ja poika (41+2) 4310g ja55cm
juuri ja tyttö (40+2) 3465g ja 52cm
Essi ja poika (41+2) 52cm ja 4000g
Lyy ja Poika (41+0) 4070g ja 53 cm

3.5
sh07 ja tyttö (41+2) 3455g ja 51cm

5.5
puella ja poika (41+6) 3720g ja 52 cm.

7.5
elzibelzi ja poika (42+1) 3520g ja 50cm

8.5
Hippoliina ja tyttö (41+5) 3675g ja 51cm 2. lapsi

9.5
safariina ja tyttö (41+2) 3950g ja 53cm

11.5
Viljaliina ja poika (42+3) 3912g ja 52cm


 
Tuossa tuo mahtavaakin mahtavampi etusivun alku....ai onko vähän torso :whistle: no on.....täytyy myöntää itsekkin, mutta kertokaa ideoita mitä haluaisitte siihen, niin lisäilen sitten. Keskusteluhan se tärkein on..Mut nyt lähden koisimaan, poitsu näyttäis nukahtaneen miehen syliin, voi kun jatkais unia omassa sängyssä.
 
Moi!

Nukutuksen lomassa pääsen luultavasti olemaan ensimmäinen ilmoittautunut :wave: =)

Kiitos Hysteerinen uudesta pinosta! :)

Tässä tiedot:
14.4.
Kalenteri (41 + 3) 4110 g ja 53 cm, poika :heart:
Jos kaupunkeja tai sairaaloita vielä kerätään, meitsin on Hyvinkää.

Nukkuiskohan jäpikkä vielä, jos siirtelen sylistä omaan petiinsä? :whistle:

Vappua toivotellen Kalenteri ja Paapau/pikkuveli, kohta 17 vrk
 
Hysteerinen kiitos uudesta pinosta taas :flower:

6.4.
vuotaraaputin (38+6) poika 3720g ja 51cm

se kerhon perustaminen on muuten tosi helppoa, siitä etusivulta vaan napsautat "perusta"-kohtaa ja täyttelet tiedot. ja ihan vinkkinä, kannattaa laittaa kerho salasanattomaksi niin ei tartte joka paikassa kuulutella salasanaa. perustajana sä kuitenkin hyväksyt kaikki jäsenet, kuvat ja jutut ja voit poistaa kaikkia kolmea miten tykkäät.

Miska se on edelleen hyvin rauhallinen poika. univelka kauhea ihan sen takia että pitää öisin vaihtaa vaippaa USEIN. yksi päivä nukahdin ensin lattialle kun katottiin Pikkukakkosta ja sitten simahdin kun nukutin esikoista, heräsin tunnin päästä kun vauva huuteli toisesta huoneesta... mutta eiköhän se tästä!
 
Tosiaan sitten rohkeasti vaan vinkkejä tai suoranaisia käskyjä, että millaista listaa haluatte, mulla on just mielikuvitus tällä hetkellä niin jäässä etten keksi mitään "hauskaa" tuohon listaan.

Ja omaa (.) meillä oli hyvä yö :attn: :attn: IHANAA :heart: :heart: Vaikka jätkä simahti yöunille vasta 23.20 kuuden tunnin heijauksen jälkeen niin silti oli ihanaa että nukkui 03.40 asti, sain nukkua muutaman tunnin ja syötön jälkeen jätkä nukahti kiltisti omaan sänkyyn ja aamulla kuuden aikaan sama homma, yksi tissillinen maitoa vaipanvaihto ja jätkä sammui taas. Taisi ottaa koville iltainen mahankipu kun piti niin monta tuntia olla hereillä ja itkeä.

Kalenteri yritän muistaa tuon hyvinkään, vielä en nimittäin keksinyt miten alkaisin laittaa noita kaupunkeja, jos ylipäätään porukka niitä sinne haluaa :D vai haluiskohan joku vielä sairaalat? Ihme stresssi mullakin tästä etusivusta, vaikka nimenomaan se keskustelu kuitenkin vähän ehkä tärkeämpää kuin se miltä etusivu näyttää :D juuri pukkas mulle stressin kun teki niin hienon listan meille huhtikuulle odotuspuolelle :LOL:

Hysteerinen ja poitsu tasan 4 vkoa :heart:
 
Kiitos pinosta Hysteerinen

16.4. MasterBlaster (40+4) tyttö 3080g ja 49cm Helsinki

Ihanaa, meilläkin hyvin nukuttu ilta ja yö takana 6+3 tunnin ilmavaivaränkkäyksen jälkeen. Neiti oli niin väsyny, että nukkui melkein putkeen (syötöt vaan välissä ) iltaviidestä aamukasiin! Seuraavia ilmavaivoja odotellessa...
 
Heipsan!

Kiitos pinosta! Ihanaa siirtyä tälle puolelle =) Ja tulkaahan tosiaan loppukuunkin/toukokuulle menevät synnyttäjät tänne niin jatketaan samalla porukalla.

Musta tuo lista on hyvä. Siis samaan tyyliin kuin helmi- ja maaliskuisillakin. Ne värit on myös kivat niin näkee heti onko tyttö vai poika vauva.
Mun tiedot 7.4 Tilsu ja Poika (39+3) 3755g ja 50cm
Sitten kun vauva saa nimen tai on käytössä jo kutsumanimi, jonka haluaa kertoa niin tytön/pojan kohdalle voidaan vaihtaa nimi! Ainakin muilla on pinoissa niin ja se on musta kivasti.

Meillä menee oikein ihanasti. Välillä itketään mutta ei paljoa. Aloitin melkein heti ne Disflatyl-tipat kun näytti että itkut johtui rupsuista ja tipat on auttaneet älyttömän hyvin. Sijoitin pari päivää sitten Avent Isis rintapumppuun mutten ole vielä onnistunut kunnolla käytössä. Ensin se toimi hyvin ja sain pumpattua imetyksen jälkeen vielä 30ml kun ihan ekaa kertaa kokeilin. Kun vaihdoin rintaa en saanut sitä enää toimimaan. En edes sen jälkeen kun olen pessyt sen ja koonnut sata kertaa, niin sen imu ei enää toimikkaan. En tajua mitä teen väärin! Ollaan miehen kanssa värkätty sen kanssa vaikka kuinka. Kun painan kahvaa niin se menee kevyesti alas asti eikä tartu rintaan kuin ehkä joka 6.nella pumppauksella. Turhauttaa...

Mutta hyvää vappupäivää vielä kaikille!

Tilsu ja Poju 3 ja 1/2 vko
 
Haluaa mukaan myös :wave:

30.3. mussu81 (40+0) poika 2120g ja 49cm

Kirjoittelinkin tuossa juuri tuonne odottajiin, että meillä pikkujätkä vetää reilusti kolmatta tuntia päikkäreitä ekaa kertaa elämässään (tottakai kun minä odottelen, että päästäis pihalle myörimään multaa kun on NIIN ihana ilma). Tissit räjähtää kun tähän asti pisimmät unet on (yötä lukuunottamatta) ollut kahta tuntia maksimissaan. Muutamana yönä on nukkunut jopa lähemäs nelisen tuntia, mutta pääsääntöisesti silloinkin syö kahden tunnin välein... Alkuviikosta huuteli aika lailla mahaa, mutta nyt näyttää vähän taas helpottaneen. Vähensin d-tippojen määrää ja isi on antanut masuhierontaa useampaan otteeseen, joten ehkä ne on vaikuttaneet tai sit jotain muuta. Tuntuu välillä että henkimaailman hommia tuon vauvan kanssa touhuaminen :D

Olin ihan varma että Vertti herää kun tulen istumaan koneelle, mutta mitä vielä. Sitkeästi kuorsaa tuolla sängyn päällä :D Taidan lähteä tapaamaan uutta ystävääni Aventia (on muuten mahtava peli...)

Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille B)
 
Tahtoo mukaan myös! :wave:

Tiedot: 9.4. Lilja-76 ja poika (rv 41+0) 3660g ja 51 cm

En oo pahemmin viime aikoina kerennyt kirjoittelemaan. Väsy painaa vaikka poika suht hyvin yleensä yönsä nukkuukin. Taidanpa nytkin mennä päikkäreille, kun poikakin kohta kai nukahtaa. Palaillaan taas!

Lilja ja pikku-ukko 3vk 1pv (mihin tää aika menee????) :heart:
 
25.4 Sofku (40+2) ja Tytsi 4120 g ja 52 cm

Ilmottaudun siis ehdottomasti mukaan myös..

Noista Disflatyl-tipoista olisin sen verran kysellyt että oletteko ensiksi kysyneet ns. luvan neuvolasta niiden antamiseen vai voiko niitä vain ruveta antamaan itekseen ? Meillä nimittäin Tytsille on ruvennut tulemaan ilmavaivoja jonkin verrran eli kipristelee kovasti aina välillä ja rupsuttelee.. Näkee oikein että ei tunnu hyvältä mahassa sillä ollenkaan.. Ja miten olette sitten ne antaneet vauvalle ? Suoraan suuhun vai lypsättyyn maitoon sekoitettuna ? Mie olen ajattellut itse nyt jatkaa maitohappobakteerien syöntiä jos silläkin olisi vaikutusta vauvaan.. Ei vielä onneksi ole nuo mahan purut itkukohtauksia aiheutellut mutta huomaa selvästikin että ei tunnu hyvälle toisesta ollenkaan niin pitäähän sitä yrittää.. Eipähän noista mitään haittaa ole.. Onkohan apteekit näin vappu aattona auki ? Kaipa ainakin päivystävä apteekki on..

Eilen laitoin Tytsin ensimmäistä kertaa sitteriin istuskelemaan ja nauttii selvästi siitä.. Kahtelee ja ihmettelee kovasti ympäriinsä.. ns. yksinkin viihtyy siinä eli voin olla toisessa huoneessa tekemässä jotain ja Tytsi vaan ihmettelee..

Musta on niin ihanaa katsoa kuinka mun mies hellittelee Tytsiä koko ajan kun on kotona.. Sylissä vaan pitäisi.. Eilen mies vaihtoi ensimmäistä kertaa elämässään vaipan ja tänään saa kylvettää.. Mun mies ei ole ennemmin edes pitänyt noin pientä sylissä, joten aika uutta on tämä kaikki hänelle.. Tytsi on jo nyt selvästi kietonut isin pikku sormensa ympärille.. ;)

Mutta eipäs tässä sen kummempia.. Pitää jatkaa ihmettelyä..

Sofku ja Tytsi tasan viikko
 
Heippa.

Odotusaikana en kirjoitellut kuin pari kertaa. Oli sen verran vaikea odotus henkisesti kovan synnytyspelon takia etten pystynyt/halunnut odotusaikana kirjoitella ja lukea teidän muiden juttuja kuin ihan satunnaisesti.

Mutta nyt aattelin et voisin mukaan porukkaan tulla, jos vaan vielä mukaan kelpuutatte..

Meidän neiti syntyi suunnitellulla sektiolla rv39+0 (sektio siis esikoisen vaikean synnytyksen aiheuttaman pelon takia) Kaikki meni hyvin ja olen toipunut todella nopeasti. Sairaalastakin kotiuduttiin jo kolme päivää leikkauksen jälkeen.

Odotusaikana näin unta (jo ihan ensimmäisillä raskausviikoilla) et saatiin pieni tummahiuksinen tyttö. Taisi unet olla enneunia, nimittäin neidillä on tosi tummat hiukset! :heart: (ja niin isot silmät et sairaalassakin lastenhoitajat ja kätilöt niitä ihmetteli ;) )

Ensimmäiset viikot on neidin mahavaivoja ja isoveikan (1v9kk) uhmaa ja satunnaista mustasukkaisuutta lukuun ottamatta sujunut hyvin.

Mutta jos siis kelpuutatte meidät listalle niin:
10.04 Liinos ja tyttö (rv39) 3300g ja 50cm
 
Kiitos Hysteerinen uudesta pinosta!!

8.4 Tuima ja Tyttö (38+3) 3000g ja 50cm

Meillä täällä syödään ja kasvetaan hyvin =) . Masukipuilua on myös ollut ja olenkin antanut siihen noita cuplaton tippoja. Tietääkö ketään mitä eroa on noilla cuplaton- ja Disflatyl-tipoilla?

Sofku Meillä ainakin neuvolatäti sanoi ensimmäisellä käyntikerrallaan, että noita tippoja voi ruveta antamaan heti jos vatsavaivoja ilmenee.

Te jotka lypsätte. Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta miten säilötte tuota lypsettyä maitoa ja miten se säilyy? Esim. kuinka kauan säilyy pakastimessa/ jääkaapissa.
Itseltä tulee niin paljon maitoa, että olen jo harkinnut tuon pumpun ostamista.


Tuima ja Tyttö 3vk ja 2pv


 
heipat =)

täällä tyttö tänään valvonut tosi paljon. ollut kyllä ihan tyytyväinen hereillä mutta silti outoa. tästä se lähtee, pian saa sanoa hyvästi lähes koko päivän nukkuvalle vauvalle :whistle:

lypsättekö te maitoa "huvikseen" vai miksi?
mä en ole koskenut käsikäyttöiseen pumppuun vaikka sellainen tuli ostettua. pitäisikö?
musta maitoa tulee ihan hyvin tai vauva ainakin tyytyväinen- siihen "merkkiin" kai voi luottaa
:D

täällä rauhallinen vappupäivä ollut. pojat leikkineet ulkona ja mä siivonnut :xmas: mies töissä.. :/
no, huomenna meille tulee kaveri poikansa kanssa kylään joten saa vähän päivään jotain muuta kuin siivoomista ja lasten hoitoa- juttuseuraa :D

mutta nyt kaunareiden pariin :snotty:
 
Elikkäs anuuu ja poika 12.4. (40+0) 3605g 50cm ja Tampere

Pulttikselle pumppaamisesta - mä pumppaan siksi, ettei tarttis altistaa vielä lehmänmaidolle eli korvikkeelle. Pumppaan siis vaan sillon ku aion antaa pullosta ja sitä teen vähintään kerran viikossa vaikkei menoja olisikaan siksi, että vauva osaisi tarpeen tullen juoda pullosta eväänsä. Vielä sille ei ole tarvetta (ellei vauvan tule nälkä jos olen kaupassa tms.), mutta kun vauva on isompi, tyyliin puolivuotias ja vanhempikin niin varmana haluan joskus mennä pidemmäksikin aikaa jonnenkin ja jos vauva ei osaa juoda pullosta ni mitäs sitte? mätänen aina kotona vai!? hehe... esikoinen onneksi joi pullosta mut monet vauvat tiedän ketä ei ole koskaan huolinut pulloa. (vauva voi sen taidon unohtaa vaik olis joskus osannutkin) Niin ja sen pumpun voi ottaa mukaan sit kun meinaa mennä jonnekin ilman vauvaa, rinnat nimittäin täyttyy ja on kurja olla jos ei saa tyhjennettyä. Tuima mä säilön jääkaapissa ihan vaan tuttipullossa (siinä johon pumppasin) ja jos pakkaseen pistän niin pussissa (kertakäyttöisen tuttipullon, ainu- minigrip on kans hyvä ) ja pistän pussiin aina pvämäärän ja maidon määrän. tissimaito säilyy jääkaapissa lypsyn jälkeen 1-3 vrk:tta. Pakkasesta oton jälkeen jääkaapissa (jos siis sulatetaan jääkaapissa) 12-24h. Pakkasessa säilyy 1-3kk. Nää erot tulee siitä ku riippuu missä asteissa jääkaappi tai pakkanen on, jos tarpeeksi kylmä niin noi pitemmät ajat.

no joo tulikin sit ei niin pikainen viesti ku poika rauhoittuki ihmeen hyvin sitteriin tohon viereen lattialle.. kylpyyn pääsi äsken ja se kyllä rauhoittaa. että huutajien vanhemmille yksi vinkki lisää! kylvettäkää vaikka joka ilta, se rauhoittaa ja tuo rutiinia samalla.

Hysteerinen laitetaanko myös listaan montako lasta on? Mulla 2.

Mussu eikai sulla 2 kiloinen vauva ollut? tuli varmaan typo


Anu ja poika 2 viikkoa ja 5 päivää
 
Kiitos hysteerinen uudesta pinosta.

Ilmoittaudumpa minäkin tällä puolelle, mukava jatkaa tutussa seurassa =)

Tiedot:
12.4. Mariaana ja poika (39+3) 2830 g ja 47 cm

Onko teillä, jotka annatte Rela tippoja, ollut niistä apua? Tuossa huhtikuun pinossa oli, että alkavat vaikuttaa vasta kahden viikon jälkeen. Meillä poika syönyt niitä n. viikon (tosin pari kertaa pulauttanut pois.)

Mariaana ja poika 2 vko & 5 päivää
 
anulle kiitos pumppaus viestistä.
pitää vissiin perehty käsipumpun saloihin huomenna.. :D ja treenata vauvan kanssa pulloa vaikka kerran viikossa tms. ;)

mariaana mä aloitin relatipat kohta 2 viikkoa sitten. meillä tyttö hiljentyi heti ekana relatippa päivänä, sitä ennen oli ehtinyt huutamaan 3 iltaa/yötä kotona :eek:
joten sattumaa vai mitä, niitten aloittaminen sai ihmeen aikaan.. :whistle:

täällä kaikki lapsukaiseni nukkuvat jo. mä taidan kanssa kerrankin mennä ajoissa maate.. :whistle:
miehellä enään 3 päivää päivystystöitä, onneksi. olen yli viikon ollu lasten kanssa lähes yh:na ja ei ole kivaa, ei.. :/ ihana saada pian mies avuksi iltahommiin varsinkin jotka tuntuu kaatuvan ihan käsiin kun vauva haluaa syödä tai olla sylissä ja poikia pitäisi ruokkia ja pestä hampaita jne..
täytyy kyllä ens viikolla antaa pojille paljn omaa aikaa, sillä nyt se ollut kortilla kun ei mulla ole kuin 2 kättä.. :whistle:

mutta, jos päätetään laittaa listaan niin mulla siis nyt 3 lasta :wave:

öitä kaikille!!!! :wave:
pulttis ja tyttö 15 päivää :heart:
 
anuu joo siis 3130... sen siitä saa kun yrittää tissit täynnä kirjoittaa järkeviä :ashamed:

Pitääkö nuo disflatyl -tipat antaa samoin kuin cuplaton, eli joka syötön yhteydessä? Mulla kaatui koko homma siihen kun en ikinä muista ennen syöttöä - etenkään öisin. Tuntu tosi työläältä ja tuonne on cuplatonit jääny kaappiin makaamaan...
 
*merkki*

Merkkaan vaan mihin asti pääsin listalla, toivottavasti kaikki on huomioitu, huudelkaa heti jos jotain menee mönkään. Mietin vielä tuota miten sijoitan (ja millä tavalla) tuon lasten määrän tuonne listaan, värillä vai ilman ???? Joten se kohta on vielä vähän vaiheessa, mutta nyt poika huutaa on pakko mennä....palataan taas asiaan....
 
mussu81
miten mä muistelen että disflatylia piti antaa kerran päivässä ja cuplatonta joka ruokailun yhteydessä.. eli sillein disflatyl olisi helpompi muistaa antaa kerran päivässä-
tarkistathan oliko niin ennen kuin teet :whistle:
meillä pojilla disflatyl ollut tehokkaampi tavara!!!
nyt en kumpaakaan syötä tytölle vaan rela-tippoja. niillä ollaan menty hyvin eteenpäin.
ajattelin kyllä että tuskin harmia tulee jos rupeaisin myös toisia tippoja antamaan varuiksi.. :whistle:


täällä kohtalainen yö takana päin. tyttö söi ja nukkui. vähän örisi välissä aina ja mä kuulen ne kaikki- tuntuu että olen valppaana kuin vahtikoira kokoajan ja en koskaan pysty kunnolla nukahtamaan.
muilla samaa ongelmaa?
olisi ihana nukkua 8h putkeen ilman vauvan örinää. saisi itsensä vähän freesimpään kuntoon.
onneksi pojat menevät la-su yökylään- saan vähän hengähtää :ashamed:
tosin pitää maalata meidän makkari ja koota vaatekaappi jne..

te jotka imetätte oletteko tietoisesti jättäneet joitakin ruokia pois?
limun? kahvin? suklaan? mitä?
mä en uskalla juoda limua, kuullut että saattaa vauva sitten huutaa. ihan hirveä himo olisi saada edes lasillinen limua :snotty:
kahvia olen kupillisen juonut lähes päivittäin, en huomaa että olisi tullut mitään. yritän ajoittaa kahvin juonnon juuri imetyksen jälkeen koska yleensä tulee pieni paussi siihen väliin sitten..

eilen huomasin että täällä on tullut hurjasti nuppuja puihin :eek: meidän etupihan pensaissakin on niitä jo ja vastahan on toukokuun ihan alkupäivät :whistle:
harvoin tai ainakaan en muista että olisi kevät näin pitkällä tähän aikaan.. ;)

asiasta kolmanteen: milloin meinaatte ostaa parvekkeelle/pihalle kukat? :D
taitaa vielä mennä pakkaselle monessa paikassa ilma yöllä.
tietääkö joku mikä laji kestäisi pakkasta jonkun verran? lähnnä siis kesäkukkia mietin..
on mullakin tärkeät asiat mielessä- kesäkukat B) :LOL:

onko joku laittanut vauvaa sitteriin jo makaamaan?
meillä tyttö pari päivää ollut. tai on vaan yleensä n. 10-30 min kerrallaan. pällistelee siitä innoissaan ympärilleen.. =)

mutta, nyt voisin juosta suihkuun kun tyttö nukkuu ja pojat katsoo aamun ohjelmia.. :wave:

halit kaikille ja voimia pikkuisten kanssa :hug:
 
Kiitos pulttis laitoin heti isännän asialle ostamaan noita tippoja. 2-3 kertaa päivässä annetaan, mut on silti paljon helpompi kuin cuplaton, kun kanssa pitäis läträtä joka syötölle... Noista ruuista - jätin suklaan pois kun musta tuntui että se pahensi jonkin verran huutoa. Limukkaa olen juonut muutamia kertoja ja en huomannut eroa. Kahvia en juo muutenkaan.

Meillä Vertti nukkui ihan uskomattoman yön. Ekaa kertaa mentiin kahdella syötöllä ja sain nukkua 4h putkeen!!! Nyt ei väsytä enää pätkääkään. Tuntuu aivan ihmeelliseltä.

Oletteko muuten kukaan kuullut/kokeillut fenkoliteetä imetyksen aikana. Meillä äiti rupes puhumaan, että joi sitä mun pienempiä sisaruksia imettäessä ja kuulemma tuli maitoa tosi hurjasti (mun aikana niukasti ja loppui 1kk jälkeen, tosin 80-luvulla koko imetystouhu oli vähän erilaista...). Nyt tulee kyllä maitoa yli äyräidenkin kun tissit tottuneet 1½-2h syötöväleihin ja poika alkanut pitää 3-4 tunnin välejä :D Oon saanu pakkaseenkin pumpattua jo ihan kivasti useampia desejä. Pääseepähän sitten jossain vaiheessa vaikka parturiin :D

Aurinkoista päivää kaikille. Me lähdetään Vertin kanssa shoppailemaan ja viedään Valtsu touhuamaan päiväksi papan kanssa B)
 
meillä nukuttiin yö - tai siis ei tarttenut vaihtaa vaippaa kertaakaan! poika kyllä söi tiheästi ja tissit olikin ihan kipeinä maidosta, että mahtaisko sitä nousta vähän enemmän... illalla ainakin poika oli rinnalla KOKO AJAN, heti kun laski sylistä pois niin piti nostaa takaisin jne jne. mun sisko oli ihan ihmeissään kun oltiin porukoilla että "ei kai vauva VOI olla puolen tunnin välein tissillä" juu, kyllä voi... kun tissistä ei niin näe paljonko vauva kerralla juo ja tuskin korvikkeellakaan täysin olevat aina pitää jetsulleen 3-4h välejä syömisessä :whistle:

Pulttis en ole jättänyt mitään ruokia pois, kun mikään ei tunnu vaikuttavan pojan vatsaan. esikoista imettäessä en syönyt vuoteen ruisleipää.

ja tuosta pullon huolimisesta, meillä esikoinen söi pullosta 2kk, tosin aina huudon kanssa. sen jälkeen ei tuttipulloa huolinut, eli siinä 6kk kieppeillä tarjottiin vettä nokkamukista (Aventin nokkamukit on muuten parhaita, tulee puraisemalla vettä/maitoa) ja vähän myöhemmin tyttö alkoi huoda pillipulloista.
 

Yhteistyössä