Muistinpas tulla tänne!! Oon pitkään jo ajatellu, että pitää tulla kurkkaamaan mitä tänne kuuluu, mutta aina tuntuu olevan jotain muuta ja sit ei muista kun olis aikaa :headwall:
Ihan ensin onnittelut vauvautuneille joita tässä mun 4kk palstailutauon jälkeen on ainakin
Hysteerinen,
baby dream,
Lilja (vitsi aika menee nopeasti!!),
Marika!
Menin siis töihin huhtikuussa ja oon kyllä nauttinu töissäolosta. Eipähän tartte kokata kotona
2v meni päiväkotiin tällä viikolla ja kivasti alkoi ainakin. On nyt aluksi 3 pv viikossa max 5h, kun mies on vielä kotona 10kk kanssa. Joskus helmikuussa sitten pitäis viedä molemmat. Ellen nyt sitten itse jää kotiin vielä, mutta näillä näkymin en. Nelipäiväistä viikkoa vois ehkä alkaa tekemään..
Hysteerinen meillä myös on tuota "en tee sitä enkä tätä" ilmassa. Erittäin ärsyttävää. "Pyydä siskolta anteeksi" - "enkä pyydä". Grrrr! Mutta onneksi jäähy aina auttaa
Mitäs muuta meidän 2-vuotiaalle... niin, päivävaipan jätti pois huhtikuussa, yövaippa on edelleen. Ei sit tarvinnu kummosesti harjotellakaan, kun otettiin vaippa pois ja sanottiin että pitää sit käydä potalla. Eka viikko meni jankatessa "Muistatko mitä sulla ei ole" - "ei oo vaippaa" - "mitä pitää tehdä kun tulee pissahätä" - "pitää mennä potalle", mutta siitä se muistuttelu sitten hiipui ja vahinkoja ei juurikaan sattunut. Ainoo vaan, että sit kun on vaippa ni toteaa "nyt mul on vaippa voin pissiä". Eieieieieiiii kun se on vaan sen takia, jos et herää yöllä kun tulee pissahätä

Parhaita on kaikki heitot kuten "mitä sä täällä säädät" (isi puuhasteli tietokoneen parissa), "älä nyt höpöttele mennään uimaan" (äiti tenttas liikaa matkalla uimaan miten päiväkotipäivä meni). "monta keltaa pitää sanoa. mä sanoin jo kellan" (komentaa pikkusiskoaan) Saa aina hyvät naurut
Pikkusisko kovasti yrittää konttailla isosiskon perässä joka paikkaan ja on oppinut myös vähän jo puolustautumaan siinä rytäkässä. Yksi ilta tytöt katto telkkua vierekkäin ja pikkusisko tuumas, että nytpä on hyvä sauma nipistellä isosiskoa käsivarresta. On se kyllä aikamoista erotuomarina oloa välillä
Onhan toi 10kk kyllä niin lutusessa iässä, että välillä harmittaa olla töissä päivät pitkät, mutta sitten taas viikonloppuna pääsee onneksi nauttimaan niistä ihanista hymyistä. Harmi vaan, että puolen vuoden päästä sekin ilo loppuu... Toivottavasti isosiskon uhma olis sit jo vähenemään päin. Eikös se 3v jälkeen vähän laannu...?
Viikon päästä alkais loma ja suuntaan kaverin kanssa viikoksi NYCiin. Ihanaaaaa! =)
MB ja tytöt 2v ja 10kk