***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

Hauskaa Joulua kaikille!

Meillä täällä ollaan siirrytty kirjoittelemaan ja lueskelemaan enemmän odotuspuolen juttuja, niin tämä meinaapi jäädä. Käyn kyllä aika-ajoin teitäkin morjestamassa vielä!

Heili ja pikkumasu, Irvin, Edvin ja Anton

Onnea Tuimalle ja Heilille!

Hyvää joulua kaikille!

Saatiin tännekin valkea joulu. Meillä mies on töissä koko joulun, eilen oli sentään aamuvuoro.

Meillä vuoropäiväkodissa oli niin että lapsi jäi yöksi jos ei kerennyt hakemaan ennen klo 21.15. Ja jos minulla oli yövuoro ja miehellä aamuvuoro, niin olisi pitänyt viedä jo yöksi hoitoon, kun oli niin aikainen aamu (olisi pitänyt viedä jo klo 5). Illalla vietiin noin klo 20 jos meni yöksi hoitoo´n. Taitaa käytännöt vaihdella eri päiväkodeissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hysteerinen:
Onnea Tilsulle plussasta :flower: :heart: ja mitä :eek: onko heilillekin tulossa uusi pikkuinen :eek: :eek: onnea vaan kovasti :heart:

Hyvää Joulua kaikille huhtihipuille perheineen :heart: :heart:
Onnea Tuimalle plussasta! Älkää minua onnitelko, minä en odota! Joanna tais kans onnitella vahingossa mua.
Heilille myös onnea! Millon teillä on lasketut ajat?

Alkuperäinen kirjoittaja Tilsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Hysteerinen:
Onnea Tilsulle plussasta :flower: :heart: ja mitä :eek: onko heilillekin tulossa uusi pikkuinen :eek: :eek: onnea vaan kovasti :heart:

Hyvää Joulua kaikille huhtihipuille perheineen :heart: :heart:
Onnea Tuimalle plussasta! Älkää minua onnitelko, minä en odota! Joanna tais kans onnitella vahingossa mua.
Heilille myös onnea! Millon teillä on lasketut ajat?
No niin siinä näköjään pääs käymään kun komppasin vaan hysteeristä :D Mut juu Tuimalle paljon onnea :flower:

Oi kamala.... :ashamed: :ashamed: :ashamed: Anteeksi Tilsu Minun piti Tuimalle sanoa onnea, kirjoittelen näköjään ihan mitä sattuu :whistle:

Jestas meillä on rankkaa tuo autoilu. Tulin maanantaina kotipuolesta lahjojen jakoreissusta, ja poika huusi kaksi tuntia suoraa huutoa. Tunnin matka on normaalisti (vajaa 100km) mutta pysähdyksineen sain siihen upotettua kaksi tuntia, jotka käytännössä katsoen jätkä huusi kokoajan :'( Millä ihmeellä tuo helpottaisi??? Luulin jo että huudot ovat ohi, kun vaihdettiin normi istuimeen, muutama reissu päästiinkin ilman huutoja, mutta nyt taas huudot kehissä. Käytiin tänään hakemassa naapuri kylästä pizzat tapaninpäivä ajelulla, niin eikös tuo napero huutanut ihan kokomatkan ja lujaa..... :( et jos jollain on vinkkejä niin otetaan vastaan. Ei auttanut mikään mitä yritin. Näköjään sama istunko takana vai ajanko, eli siis poika yksikseen takana, silti sama huuto :headwall: :headwall:

Tapsanpäivän jatkoja toivottelee hajamielinen Hysteerinen ja poika joka on jo unten mailla

Hysteerinen: Voisiko olla pahoinvointia? Tai kuuma? Meillä menee pitemmät matkat yleensä hyvin. Pojat nukkuvat osan matkasta. Esikoinen ei nuku enää koko matkaa ja viihdykettä pitää olla valveilla olo ajaksi. Nuorempi nukkuu suurimman osan matkaa, mutta jos valvoo niin pitkästyy istumiseen. Hermostuu totaalisesti jos on kuuma. Viimeksi piti menomatkalla pysähtyä 2 kertaa, yleensä riittänyt 1 tauko. Matkaa meillä on reilu 4 tuntia riippuen kelistä yms. Toiset ei vain viihdy autossa selkämenosuuntaan vaan matkustaminen onnistuu parhaiten kasvot menosuuntaan. Meillä ei ole onneksi tuollaista vaivaa. Ja nuorempaakin viihdytän jos valvoo.

Voi pitkästä aikaa täällä :) olipa kiva lueskella teidän juttuja ja tuttuja nimiäkin odotus ajoilta näkyi.ja mitä,oottaako osa taas vauvaa??? voi hurjasti onnea!! ihanan pieni ikäerotulee.onko täällä sellasia oottajia joilla ois jo useampi lapsi?mullakun on jo nämä kolme kultamussua ja välillä on aika raskasta,mutta silti vauvakuume vaan nostaa pelottavasti päätään :eek: koitan parhaani mukaan hillitä itteeni.no onneksi mulla on vielä vauva kun poika on vasta 8kk :heart: meidän pikkumies on oppinut nyt 8kuisena monta asiaa ryömimisen lisäksi.konttaamaan,seisomaan tukea vasten ja istumaan itse.onneksi isosiskot 5v ja 2v11kk vahtii mun apuna ettei ihan kaikki mee pikkuisen suuhun,eikä poika itse ole kiipeilemässä vaarallisiin paikkoihin.välillä iso siskot tympiintyy kun pikku veli lähestyy innokkaana heidän leikkejään :D sillon saa äiti rynnätä apuun

Täälläkin yks plussaillu. Jänskää, vaikkakin toki vielä varovaisella mielellä matkassa. Omien laskujen mukaan elokuun lopussa ois LA. =)
Kertokaahan te, jotka vielä imetätte vaavejanne, onko teillä ollu tissilakkoilua ilmassa? Täällä tuo napero ei yksinkertaisesti malta tissittelemään ku illalla ja yöllä (n.4krt/vrk). Mietityttää että saako se tarpeeksi nestettä.. ruualla juo hieman vettä. Mikähä avuksi lakkoiluun?

marceille + 8,5 kk pötikkä

Onnea marceillesille!

Minä imetän vielä 6 kertaa vuorokaudessa, yöllä ei enää syödä. Välillä käydään vain pikaisesti rinnalla ja välillä ollaan vähän pitempään, varsinkin väsyneempänä malttaa olla kauemmin ja nukahtaakin välillä tissille. Virkeämpänä mutkuilee syödessään ja kun on syönyt tarpeeksi niin usein nousee ensin istumaan tissi suussa ja päästää vasta sitten irti.
Imetän heti aamulla ennen puuroa, ennen ensimmäisiä päiväunia, noin 30-60 min lounaasta, ennen toisia päiväunia, noin tuntia ennen iltapuuroa ja ennen nukkumaan menoa. Jos tarjoaa rintaa heti ruoan päälle niin silloin ei kelpaa. Ruoalla saa vettä nokkamukista.

Pitkästä aikaa minäkin täällä ja entinen piitsi82 siis olen ja täällähän on jo moni plussannut,kaikille tasapuolisesti onnea :heart: täälläkin yritys ollut kova,mut ehkä siinä menee taas muutama vuosi :/ niinku edellisessäkin.
Meillä Iina kauheessa yskässä ja nuhassa,nyt sentää suostui lattialle jäämään hetkeksi leikkimään,ku muuten menny kyl tää päivä sylkyssä ja vaunuihinki ku on vieny nukkuu ni ollu jo silmät kiinni ku saanu pään laskettuu alas :( mut onneks sentää maito maistuu vaikkei ruoka meekkää.

Joulu kun jo alkaa olla ohitte niin toivottelen teille nyt jo hyviä uusia vuosia!

kujakatit: Ei se välttämättä toisella kertaa raskaaksi tuleminen kestä kauaa. Meillä esikoista yritettiin melkein 2 vuotta ennen kuin tärppäsi, mutta tämä kakkonen sai alkunsa heti kun ehkäisy jätettiin pois. Onnea vain yritykseen!

Ekana onnea kaikille plussanneille :heart:

Täälläkin yritetään kovasti :D toivotaan et tärppää vielä kerran ;)

Meillä miehet menivät rakettien ostoon. Mä jäin pyykin pesuun :whistle: mitä nyt notkun täällä koneella. Sit ku tulevat ni mennään käymään mun tätillä.
Joulu meni ja nyt sit ootellaan uutta vuotta. Meillä kävi pukki ja muori aattona,eikä Topi pelännyt yhtään :D istui vuorotellen kummankin sylissä ku äiti otti valokuvia,reipas poika.

Huomenna pitää mennä käymään kelalla ja viedä kotihoidontuen paperit ja sit meinasin ilmottautua liittoon,ku saisin niin hyvän päivärahan sieltä. Mut saa nähdä et mite paljon tuo kotihoidontuki siihen vaikuttaa :/

Mut nyt hommiin,eli uutta pyykkiä koneeseen eka satsi on jo kuivausrummussa.

Kaikille oikein hyvää Uutta VUOTTA 2009

baby dream ja Topi joka vetelee unia :heart:

Jospa rustaisin vähän enemmän nyt ku on kerranki aikaa! Mies lähti isompien kanssa pulkkailemaan ja poika meni just nukkumaan. Meni taas sellasella huudolla et naapurit varmaan arvas et on poika menossa päikyille... :headwall: Taitaa olla flunssa tulossa ku aivastelee ja silmät vetistää. Mietin jo et josko kävis silmiä näyttämässä tk:ssa mut katotaan miltä näyttää ku herää. Tiistaina olis 8kk neuvola ja lääkäri, sit saa uudet mitat.
Meillä on ollu muutenki kauhea huuto-kausi, kaikesta saa huudon aikaseksi. Syöminen, nukkumaan meno, ihan vaan oleminen-huuto ja kova sellainen. :( On välillä pakko laittaa itelle korvatulpat ku meteli käy ylivoimaiseksi. On tuo sentään jotain uuttaki oppinu, nyt ryömii lyhyttä matkaa, osaa antaa pusun ja vilkuttaa ihan "käskystä"! :heart: Tekoyskä ja -nauru kuuluu myös repertuaariin!
Eilen huomasin et alhaalle oli tullu kolmas hammas. Koko ajan odotin koska ylös tulee niin oliki salaa tehny alas eka! Yläikenet on aivan kamalan näköiset ja kipeät, ei maistu lämmin ruoka juuri ollenkaan. Maitoa sentään syö hyvin. Oli saunassa mukana yks ilta niin sielläkin piti maistaa maitoa ettei se vaan oo menny huonoksi kuumassa! :LOL: Kylpeminen ja saunassa käynti on ihan huippu juttuja hänen mielestään, samoin suihkuttelu.
Kaksilla päikyillä mennään ja yöunet on ihan vähän paremmat... Nyt ku sanon niin ens yö on sieltä ja syvältä! Joulukin meni hyvin, poika nukkui ku pukki kävi. 2v5kk sen sijaan pelkäsi pukkia ihan hysteerisenä, oli eri huoneessa koko pukin vierailun ajan. Lahjat oli kivoja ja muutenki oli mukavaa. :)

Hyvää Uutta Vuotta kaikille jos en ehdi ennen sitä kirjottaa! Voin laittaa sit uuden pinon ku on vuosi vaihtunu!

RouvaPannunen ja SuuriPoikaMiekkonen 8kk(eilen)

Hysteerinen meillä esikoinen huusi autossa ku pistetty siihen saakka et ostettiin kasvot menosuuntaan istuin. Edelleenkään ei juuri pysty autossa nukkuun vaikka päikkäriaikaan ajettais, joten epäilen että pahoinvointi on meillä ollut syynä.. Mut Sanmarin mainitsema kuumuus voi olla yksi kans.. Meillä pitkillä automatkoilla pojilla sisävaatteet ja jaloilla peitto. Ihan turha pukea enempää sillä turvaistuimessa ja -kaukalossa on sen verran kuppimainen asento että siinä on lämmin istua.

kujakatit meillä sukulaisilla kans esikoisen "tekemiseen" meni 10v ja toinen tuli hetimmiten, ikäeroa tytöillä 1v5kk. Toivotaan että teilläkin tärppää toinen nopeampaa! Ja jos vielä imetät niin se saattaa ehkäistä toisilla tehokkaastikin.

onnea marceille :flower: mullakin vaan tuo vauvakuume pyörii mielessä joka hetki.yritän ajatella muuta ja saada aikaa kulumaan mut aikasta vaikeeta :LOL: eka serkku tulossa meidän lapsille ja oon seurannu raskautta vierestä ja nyt jo on omia raskauksia ikävä :heart: vaikka olihan ne aika rankkoja pahoinvointineen,mutta palkinto aina mailman ihanin.täytyy muuten sanoa että meillä meni esikoisen "teossa" 3v ja käytiin jo lapsettomuustutkimuksissakin.seuraava raskaus alkoi mun peloista huolimatta muutamassa kuukaudessa heti ku alettiin yrittään ja kolmas raskaus alkoi yllättäen(ei juuri mistään...) ennen niitä menkkoja joiden jälkeen aijottiin vasta alkaa yrittään :LOL: eli entinen lapsettoomuudestakin kärsivä voi olla joskus tosi hedelmällinen.nyt mua oikeestaan pelottaa et jos tuun taaskin raskaaksi suurinpiirtein "sen" hipaisusta :D jos kortsu ei riitäkkään tai jos se vuotaa tai... ei se silti katastrooffi olisi kun halutaan lisää lapsia,mutta kun kolmen pienen kans on aika raskasta välillä niin aattelin yrittää pitää nyt pidempää taukoa kuin kaksi vuotta. asiasta toiseen en tiedä mitä teen pojan unien kanssa.kahtena iltana valvonut yö yhteen ennenkuin oon saanut nukahtaan ja niinä iltoina on nukkunut iltapäikkärit.jos taas en laita ilta päikkäreille niin on aivan poikki jo tosi aikasten ja pelkään et jos paan 7maissa yö unille niin herää parin tunnin päästä virkeenä.yks ratkasu ois herättää poika aamulla klo.7.00 jolloin meillä ei kahdista unista ollut haittaa,mut nyt ku nukkuu pidempään on kai kahet unet liikaa

Kiitos paljon onnitteluista!! :flower: :flower:

Löysin netistä hyvän laskurin, jonka mukaan La olisi 26.8. Neuvolan antama LA ei pidä paikkaansa, koska siinä ei ole huomioitu pitkää kuukautiskiertoani.

Nyt on sitten palailtu kotiin joulun vietosta. Huh HUh, maha täynnä ja ajatus jouluruuasta oksettaa!! :LOL:
Kyllä tuo meidän pikkuneiti oli niin kovassa kierroksessa piparimekkoineen , kun mammat ja papat olivat ihan lääpällään :heart:

Kävin ostamassa neidille tuollaisen kylvetys vannan missä istutaan, kun ei oikeen tahdo enää makuuasennossa pysyä. Oli kyllä oikein innoissaan istuessaan siellä ja touhusi niin kovin että nukkuikin sitten jopa 12 tunnin yöunet todella pitkästä aikaa!! Sai äitikin nukkua kerranki puoleen päivään asti :LOL:

Tuima ja neiti hiukka vajaa 9kk + masuasukki 5+4

Kiitos onnitteluista. Ollaan vielä yritetty pitää "valtionsalaisuutena" masuvauvaa, mutta vaikeaahan se aina tuppaa olemaan.. :D

ONNEA muillekin plussanneille ja tervetuloa tuonne Odotus-palstalle kirjoittelemaan. :wave: Ja tietysti tärppionnea teille, jotka yritätte seuraavaa pienokaista! :heart: Vauvat on vaan niin ihania..

Heili 7+1 (varmistus tulossa pian), Irppa 9kk, Edi 2v4kk ja Antsa 7v

Anu-78
Heipparallaa täältäkin :wave:

Onnea vielä kerran plussalaisille! :)

Nyt on joulu vietetty ja lahjoja tuli ihan kivasti :) ja maha täynnä herkkuja :p joo, alkaa toi suklaa jo tökkiä ja kovasti :whistle: Minä sain friteerauskeittimen ja 70? lahjakortin kultasepänliikkeeseen :) kiva päästä shoppailemaan koruja pitkästä aikaa ;) ja jotain pientäkin sitä tuli...Mies sai sitten 4x 60min hieronta lahjakortin jonka arvo on 105? ym... Isommat pojat sit sai kylpytakit, suklaata, legoja jotka on tarkoitettu 7-14v, pleikkari kakkoseen ratin ja polkimet sekä langattoman ohjaimen ja 5 peliä siihen kanssa sekä paljon paljon muuta, menis koko ilta kirjoittaessa mitä kaikkea sieltä tuli... Saku sit sai semmosen suomea puhuvan lastenlorukirjan, äänikirjan 2 bodya, villasukat, heiluvan pellen, puhelimen, autosimulaattorin ja taaparokärryn eli 7 lahjaa tuli Sakulle :)

Saku oppi nyt joulun aikaan sitten seisomaan tuen varassa :heart: ennen se vaan kyhnötti polvillaan mut nyt ihan seisoo ja tässäpä sitä nyt sitten ootellaan että millonkahan se herra päättää lähteä tukia pitkin kävelemään :)

Tänään tuli sitten käytyä alennusmyynneissä ja Sakulle sain vaikka mitä kivaa ja halpaa vaatetta :) isommat pojat sitten ostivat leluja vaikka ne jo niitä jonkun verran lahjaksikin saivat mut lisää vaan pitää haalia niitä :p

Mutta eipä nyt muuta kuin HYVÄÄ UUTTA VUOTTA 2009! =)

Anu & Saku

Onnea kaikille plussanneille :flower:

Meillä joulu meni mukavasti. Aleksi ei pelännyt pukkia, eipä tainnut koko ukko juuri kiinnostaa :D
Esikoista kiinnosti ja hän esittikin 2 laulua pukille, vanhemmat oltiin otettuja, niin hienosti meni :heart:
Jos ei pukkia pelätty niin joulukuusta kylläkin. Jos pojan vei yhtään lähemmäs kuusta niin alkoi alahuuli väpättää. Samoin koriste-enkeli oli ihan kamala, ihan itku tuli jos sen lähelle sattui joutumaan :LOL:
Aleksi sai nauttia joulusta muutenkin, maistella joululaatikoita vähän ja syödä pipareita. piparit on suurinta herkkua ja niitä menisi vaikka kuinka paljon...Ja taisipa sinne suuhun mennä joku pieni suklaanpalanenkin :whistle:

Unikoulu tuotti tulosta siinä 2 yössä ja nyt sitten meilläkin nukutaan. IHANAA! Saatiinpas tehtyä se! Nyt yöt menee siis välillä ihan heräämättä kokonaan, joinain öinä joutuu tuttia antamaan 1-2 kertaa. Aamut alkaa vaihtelevasti, joskus klo 6 ja joskus 7.30.
Ja kyllä maistuu pojalle ruoka! Jos oli aiemminkin hyvä syömään niin nyt ruuan määrällä ei tunnut olevan mitään rajaa.

Ja muutoinkin kaikki ruoka näyttää maistuvan. Mietinkin, että jokohan sitä kohta voisi siirtyä "tavallisiin" ruokiin ilman suolalisää? Suositushan on kai se vuoden ikä mutta kun tuo poika söisi ihan mitä vaan. Ja parhaalle näyttää maistuvan ihan tavalliset muidenkin syömät ruuat.

Niin ja tapaninpäivänä Aleksi sitten päätti alkaa ryömimään. Söpöä menoa vielä :heart:
Esikoinen alkoi ryömiä vasta 10 kk:n iässä, joten nyt ollaan vähän aikataulusta edellä.

Taidan suunnata jo nukkumaan. Uni on maittanut ja tuon unikoulun jälkeen kun on saanut nukkua niin onkin nukuttanut enemmän kuin koskaan. Muutaman nukutun yön jälkeen huomasikin miten väsynyt sitä on ollut. Niihin yöheräämisiin tottui ja väsyneenä ei huomannut kuinka väsynyt oikeasti olikaan.

Mutta minäkin siis liityn unikoulun suosittelijoihin! Jos vaan on syömisvaikeuksiakin päivällä niin kannattaa ottaa ruuat yöltä pois niin varmasti alkaa päivällä maittamaan.
Meillä muuten Aleksi irvisteli korvikkeellekin ennen unikoulua ja sitä meni tosi vähän. Nyt juo sitä nokkamukista kuin olisi juonut aina ja määrät on tosi hyviä!

Meillä opittiin eilen kävelemään :D joo, ja ilman tukea..tuen varassa on kävellyt hetken aikaa. Tyttö on nyt 8kk ja yksi päivä, joten nopsa on :eek: Konttaa kyllä silti mieluiten. On nyt yhtäkkiä oppinut 2 viikon sisällä vaikka mitä, nousemaan pystyyn tuen varassa, konttaamaan, nousee istumaan, kävelemään. kaikki pienessä ajassa, mutta silti ei ole vaikuttanut öihin. Nukkuu yöt edelleen heräilemättä =)

Täällä kans yritellään kolmatta vauvaa, on jo jonkin aikaa yritetty. Vielä ei ole tärpännyt. Mutta toivottavasti pian :heart:

Yhteistyössä