***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

pikaisesti vaan...

babydream ...toivotaan haikaran löytävän tiensä perille nopsaan
=) :heart:

Jee, meillä kontataan =) Mennään jo joka paikkaan..tänään yhtäkkiä hokas kuinka se onnistuu..

Tuosta rytmistä olen anuun kans samaa mieltä. Oppii kyllä ajan kanssa siihen. Viikossa tulee varmasti jo tuloksia. Meillä herätään viimeisiltä päikkäreiltä jottka on kestoltaan 1,5/2h, klo 16.00 ja siitä valvotaan ilta ysiin jolloin mennään unille. aamulla herätään 7-7.30. Ekat päikyt on 10.30 ja niitä nukkuu yleensä 45min.

Anu-78
Meillä kun pestään pyllyä niin samalla aina pesen ne vehkeetkin, mutta en mitenkään rupea romplaamaan niitä mut siinä vesihanan alla suihkuttelen varovasti..

babydream: tosiaankin toivotaan että se haikara tulee teille kylään sitten jossain vaiheessa :)

Minulla ei tohon unirytmiin ole mitään vinkkejä koska meillä on nää pojat nukkuneet yleensä aika hyvin ja ei ole tarvinnut sen asian takia stressata, mutta tsempit teille joilla niitä univaikeuksia on :)

Mut nyt pitänee taas mennä :wave:

Heippatirallaa taas.
Dooris ei tarvi pestä kummemmin, eli esinahkaan ei kosketa jne. Ihan vaan vedellä... Meillä pestään aamulla ja illalla vedellä ja tietty jos tulee kakka, mut en joka pissanvaipan vaihdon yhteydessä viruta vaan yleensä pissavaippa tulee vaihdettua lennossa missä sattuu enkä jaksa lähtee veden ääreen. Tällee mentiin esikoisenkin kanssa aikanaan.

Ja siitä itse syömisestä niin mä oon sormiruokaa antanut, mutta muistelen että esikoisen kanssa lusikkajutut alkoi 10kk:n iässä "vasta" ja siinä 12kk:n paikkeilla alkoi tosissaan harjoittelu. Oppi kyllä nopeaa homman idean ja söi itsenäisesti siinä 14kk:n iässä. Alkuunhan se on lusikan kanssa lähinnä sitä et se lusikka on lelu ja sinä syötät siinä samalla.. En ajatellut alkaa Artun kans tohon (sotkemis)hommaan vielä, ootellaan pari kuukautta. Sillä välin sormiruoka on pop.

Huomenta jälleen;-)

Kaunis kiitos Anulle ja Anuuulle neuvoista, muutenkaan noista miesten vehkeistä isommin tiedä, ja näiden pienten miesten vielä vähemmän, ettei pian "putoa pois" huonon hygienian vuoksi :LOL:

Kyllä miekin vähän ihmettelin tuota neuvolantädin ohjetta, ettäkö nyt jo pitäisi alkaa itse opettelemaan syömistä :whistle: Ehkä mekin tässä hetki odotellaan, ainakin joulun yli, tuo tähän asti aiheutettu sotku oli meinaan sitä luokkaa että oksat pois :whistle:

BabyDreamille ja muillekin haikaraa toivoville pidetään sormet ja peukut pystyssä täälläkin :hug: Meillä tämä tosiaan jäänee ainoaksi, sen verran rankkoja nuo hoidot olivat, etten ihan hevillä enää uudelleen niihin lähde, tai mistä sen tietää, josko mieli vielä muuttuu ;)

Semmotteita tällä erin. Mutta josko menisi puuroa laittamaan nuorelle herralle =) Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö

Heippa!

Ihana kuva Dooris Väinö näyttää niin isolta pojalta että :D

Meillä ei Topi vielä konttaa on huojunut konttausasennossa jo kuukauden päivät,mut ei muuta. Ryömimällä kyl herra menee niin eteen ku taaksekkin päin :LOL:

Mulla ois tänään kampaaja ja just äsken soitti pojan kummi ettei pääsekkään lapsen vahdiks siks aikaa ku on kipeenä :(
Saas nähdä saako tää mamma jouluks uuden tukan :whistle:

Täällä on ihan plussa keli ja vesi senku tippuu räystäiltä :kieh: Ei yhtään jouluinen tunnelma :xmas:

Mä kävin eilen ostaa viimeiset joululahjat nyt on sit se puoli hoidettu :D
Jouluruuat vielä ja leivonnaiset pitää tehdä tai siis laatikot ostan kyl valmiina.
Mut nyt on mentävä laittaa pikku herralle sapuskaa.

Mukavaa viikonloppua hipuille ja joulun odotusta
:xmas:

PS:profiilissa Topi tontusta kuva.

baby dream ja Topi 8kk+1pv. :heart:

Voi että, täällä on jo muutamia jotka toivoo haikaraa kylään :heart: :heart: Tsemppiä kaikille heille, että plussa pärähtää nopeasti :heart:

Mä oon taas taustaillut :ashamed: en oo jaksanut kirjottaa mitään vaikka käynyt vakoilemassa kuulumisia, ja nykyisin en voi pitää konetta yhtään auki kun poika on hereillä, kun alkaa heti hirmuinen huuto jos hän ei pääse koneelle, ja yks päivä vetäs sitten välilyöntinappulan tästä läppäristä irti... :LOL: ja pari muutakin nappia on lähtenyt :D että sellainen pikku inssi meillä asustaa B)

Tänne ei sitten kummempia, edelleen treenaillaan sitä omaan sänkyyn nukahtamista, mutta vaikeeta tuntuu olevan. Milloin ootte siirtyneet yksiin uniin? (siis ne kellä aiempaa kokemusta) Kun tuntuu että meillä virtaa iltaisin riittää, mutta toisaalta päivälläkin uni maistuu. Iltauni tai siis yöuni ei vaan meinaa tulla millään. Vaikka oon herätellyt toisilta päiväunilta jo kolmen aikaan...niin yhdeksään asti silti kukkuu, ja meillä kun on ihan sama meneekö nukkumaan klo 19 (kuten aikaisemmin) vaiko klo 22, niin herää aina kuin nakutettu viimeistään klo 6. Tänään oli hereillä jo 4.45 vaikka eilen nukahti vasta klo21....että tuota huhhuh. Eikä auta vaikka annan omassa huoneessaan höpöttää. höpöttää siellä sen about 15min ja sit alkaa itku kun äiti ei tuukkaan hakee pois, ja yleensä seisoo ja laitaa vasten kun sitten vihdoin viimein meen hakemaan :)

-Hysteerinen ja poitsu noin about 8,5kk-

Pikaisesti taas sain selattua tekstit läpi. Ollaan edelleen mummolassa.

Meillä vaipanvaihdot ja pyllyn pesut tehdään samalla tapaa kuin anuuulla.

Meillä ainakin päiväkodissa lapsella sai olla oma rytmi, toimivat sen mukaan tai ainakin sanoivat niin. Meillä kuitenkin oltiin jo siirrytty yksiin uniin. Kerran taisi käydä niin että esikoinen nukahti menomatkalla ja nukkui sitten päiväunet eri aikaan kuin muut. Meillä oli vuoropäiväkoti joten en tiedä saiko lapset valvoa mihin asti vai menikö kaikki sänkyyn ennen yhdeksää. Aamulla sai nukkua pitempään.

Mutta nyt taas imettämään ja sitten isomummolle käymään.

iltaa :wave:

Täytyy rustata jotain ettei tiputa toiselle sivulle :D

SANMAR, meillä kans lapset vuorohoito ryhmässä, mut mulla tosi harvoin yövuoroja et lapset ei montaa yötä siellä ole ollut, mut kyllä ne mun mielestä laittoivat kaikki lapset ennen yhdeksää nukkumaan, ainaskin tässä päiväkodissa, ja aamulla olivat hyvissä ajoin aamupalalla.
Nyt sitten Kasandrakin aloittaa samassa päiväkodissa ja samassa ryhmässä kuin kaksi vanhempaa on, näin alkuun en tee öitä mut iltoja ja viikonloppuja kyllä, saa nähä miten Kasandra sopeutuu :| on vähän haikeeta viedä pikkuinen päiväkotiin :ashamed:

Tosi ihania kuvia olette taas laitelleet =)

Hauskaa joulun odotusta kaikille :xmas:

vilijonka ja kasandra (mummolassa ollaan pohjanmaalla)

Iltaa täältäkin!

Meillä oli viime viikolla mielenkiintoinen neuvolakäynti.. mies vei tytön ensin lääkäriin, jonka jälkeen neuvolan puolelle, mutta eipäs meillä ollutkaan aikaa sinne, joten jäi sitten mitat ottamatta. Olishan se terkka jossain välissä tytön mitannut, mutta ei osannut sanoa kauan menee ennen kuin ehtii niin eivät jääneet odottelemaan. Heh, meillä ei sit näköjään mittoja oteta ollenkaan, kun joillakin täällä on seurattu mittoja urakalla :D Kai mä mittaan tytön itte ja laitan korttiin ;) No, seuraava käynti on 10kk iässä.

Joululahjat on ostettu täälläkin. Tosin eipä niitä montaa ole. Tytölle en osta mitään, kun saa mummeilta lahjoja. Taaperokärry on kuulemma tulossa. Tiistaina lähdetään ajelemaan Itä-Suomeen.

Hitto kävin äsken tankkaamassa auton ni piti tietty hakea samalla mäkkiä... just kun ajattelin, että onpas ollu kiireinen viikonloppu etten oo ehtiny oikein syömään.. jos sit ENSI vuonna laihduttais :LOL: Ei voi enää edes vedota "olen juuri synnyttänyt"-tekosyyhyn.

Ja sit vielä piinaan turvaistuimilla...oliko täällä jollain BeSafe izi Combi (en taas muista...)? Jos on, niin onko ok? Mä alan olla ihan hermoraunio ton istuinasian kanssa, kun haluaisin vaan edelleen sen Maxi-Cosin Tobin.. Voi hemmetti! Anteeksi että piinaan teitä jatkuvasti :ashamed: anuuu kun meette sovittelee sitä Bébén istuinta ni kerro sit kommentit... Meilä ei ainakaan turvavyöt ole ongelma, kuten Joannalla. Mutta en kyllä halua mitään isoa istuinta.. Ehkä mä sullon neidin parivuotiaaksi asti tohon kaukaloon ja ostan Tobin :D

MB ja neiti missäs muualla ku yöunilla..

Btw, MB:llä olis enää 4 viikkoa töitä ja niistäkin vain yksi on täysi työviikko =) Aika menee ihan sairaan nopeasti!!

Anu-78
:wave:

Täällähän hiljasta....

Tänään tuli sitten käytyä anoppilassa :) sinne on matkaa n. 130 kilsaa ja se oli Sakun ensimmäinen pisin matka mitä on autossa ollut, ja hyvinhän se meni mitä nyt päiväunet jäi vähiin, eli autossa vaan nukku jonkun aikaan ja äskön kokeilin laittaa unille ni eihän se mitään ruvennut ku halus vaan leikkiä :D nooh, samapa tuo, jos se sit rupeis illalla paremmin nukkumaan, ehket...

Kohta sit lähetäänkin kauppaan taas ostoksille, mitenhän lie ruuhkaa siel kaupoissa...sit saunan lämmitykseen :) ja jos tekis joulutorttuja täs illan mittaan :)

Eilen sain sit tehtyä sen joulusiivouksen, nyt kämppä loistaa :D :saint: mut pitäähän sitä kyl vielä ennen aattoa imuroida...Toissa iltana siivottiin isompien poikien huoneet ja sieltä sitä roskaa sit tuli semmoset 7 kaupan muovikassia :eek: mitkä meni suoraan roskii, oli jos jonkinlaista paperia ja rikkinäisiä leluja, meinas jo käydä niin että kaikki nakkaan menemään ku sitä oli niin valtavasti |O mut sit kuitenkin annoin armon käydä että pitäähän sitä nyt jotain jättää :xmas:

Matkitaanko muilla jo lapsukaiset? Meillä Saku matkii esim. jos yskäsen ni se alkaa heti itte yskimään ja sit ku mä teen sitä lisää niin poikakin tekee perässä :LOL: sit samoten jotain sanon esim. nannannaa se sanoo sen perässä :D

Mut että tämmössii tänne :)

Anu ja Saku

En ole varmaankaan puoleen vuoteen käynyt täällä teitä tervehtimässä, anteeksi vaan kauheasti :ashamed: Ei ole vaan mukamas ollut aikaa...

Meille kuuluu oikein hyvää. Neiti syö ja kasvaa hyvin, nyt jo 10kg (synt.3kg). Eikä ole vielä sairastellut kertaakaan.

uutisiakin minulla on... eli tein eilen raskaustestin ja se näytti plussaa!! Vähän on vielä sekavat ajatukset, enkä varmaankaan ole tajunnut tuota vielä kunnolla. Neuvolaan pitäisi soitella, ehkäpä sitten joulun jälkeen tai sitten heti huomenna kumminki puhelin kourassa
:LOL:

En ole ehtinyt vielä lukemaan teidän kuulumisianne (yritän kyllä kovin), mutta onkohan täällä joukossa muita jotka ovat jo plussanneet??

Tuima ja neiti 8.5kk

Huomenta täältäkin;-)

Tuimalle plussaonnittelut;
Varmaan ihan mukava joululahja saada noin mukavia "uutisia" =)

Meillä Väinö nousi lauantaina ekaa kertaa tukea vasten seisomaan, ja eilen sitten kampesi itseään seisomaan milloin mihinkin seurauksella, että nyt on kaamea kuhmu päässä.. Pari kertaakin itse asiassa kaatui, joista toisella kertaa pamautti päänsä kaapin reunaan, ja kerran konttasi suoraan pöydän kulmaan, kun lähti täysiä konttaamaan kissan perään ja unohti katsoa eteensä... Sitkeä jätkä; pysähtyi vain hetkeksi miettimään ja meno jatkui... ;-)

Lauantaina saatiin about joulusiivous tehtyä. Eilen kierreltiin ensin pari tuntia ideaparkissa loppuja lahjoja hakemassa, ja sitten piti alkaa leipomaan, mutta.. Vieraita lappoi koko illan, ei saatu mitään leivottuakaan.. Kotikaljan sain sentään illalla pullotettua, siinäpä ne ehtimiset sitten olikin..

Tässä tuleekin kohta jo kiirus. Tänään on käytävä kaupassa hakemassa kinkku, limput, juustot yms. ja sitten onkin laitettava hihat heilumaan.. Kaksi päivää aikaa ja tekemistä riittää vielä :whistle:

Onneksi on edes vähän valkoista maassa, toivottavasti on vielä aattonakin =)

Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö

Heippa kaikille =)

Ihanaa, lunta maassa! Toistaiseksi ainakin...Voi kun olis aattonakin!
Juu, tehtävää olis vielä. Kaupassa pitäis käydä mutta hirvittää jo etukäteen se ruuhka :eek:
Muuten on siivottu mutta lattiat pitää kertaalleen pestä. Miten ihmeessä noi lapset saakin sen lattian aina niin sotkuun :saint:

Eilen oltiin kauneimmissa joululauluissa koko perhe ja hyvin meni kirkkoreissu. Molemmat lapset osaa käyttäytyä ihmisten ilmoilla :D

Meillä on nyt 2 yötä pidetty unikoulua. Mä en tajua miten me keksittiin alkaa pitää sitä just nyt ennen joulua :kieh:
Viime yönä olen sitten nukkunut ehkä pari tuntia. Et voi olla aattona hieman väsyneet tunnelmat :headwall:
Aleksi lopetti itse ensin päivä-tissittelyt ja ajattelin sitten, että kyllä nyt voi lopettaa yölläkin. Ja nyt on korvike maistunu nokkamukista hyvin. Että siinä mielessä ihan mukavasti.

Pitää lähteä välipalan tekoon.

Rauhallista Joulua kaikille Huhtihippusten perheille :xmas:

Iltoja täältä kans :wave:

Meillä lähdettiin lauantaina konttaamaan :D ei oo kyl vielä (onneks) vauhti hirmunen. Joha se siinä konttausasennossa huoju kuukauden päivät :LOL: et oli jo aikakin.

Tuimalle Tosi paljon onnea plussasta kiva joululahja :hug:

Me kans ruvetaan sitä neljättä tehtailemaan heti joulun jälkeen. Just loppuu nää menkatkin sopivasti :D

Mä tein eilen hedelmä ja taatelikakut :p
Vielä pitäs leipoo tortut ja vähän pipareita :p
Kinkkukin on sulamassa. Taidan tänä jouluna paistaa sähköuunissa ku jos lämmitän leivinuunin ihan kunnolla tänään ja huomen aamulla vähän,ni tänne läkähtyy sit ku ei oo tota pakkastakaan ulkona :whistle:
Lämmitin kyl tänään uunia en paljoa,ni on jo aika lämmin =)
Ukko on vielä ajossa soitti äske et voi mennä ilta kymmeneen ku pääsee lopettelemaan työt |O lähti aamulla seittemältä. On kuulemma vähän ruuhkaa tuolla tien päällä ;)

Mut eipä täs muuta ku hyvää ja rauhallista joulua kaikille hippusille perheineen :xmas:

baby dream ja Topi 8kk.

Täälläkin ryömitään jo kovaa tahtia ja konttaaminen on selvästi seuraavana ohjelmassa, asento on jo ihan oikea mutta jalkojen liikuttaminen ei vielä ihan onnistu - poika hyppii eteenpäin kuin pieni pupu =)

Onnittelut Tuimalle plussasta ja Zeenalle jaksamista unikouluun!
Ja oikein hyvää joulua kaikille, me lähdemme huomenna Pohjanmaalle ja edessä on viikon nettipimento.

Viljaliina ja poju n. 7,5kk

Tulin vielä huikkaan hyvät joulut...

Mutta ekana Tuimalle onnea :flower: plussasta!! Ja kaikille plussatuulia toivoville toivon myötätuulta :whistle:

Meillä poju ollu eilisestä asti vähä kitkunen ja yökin oli kyllä aika takkunen |O Ja nyt aamulla näyttäis vaihteeks nenä vuotavan...kolmas kerta vajaan kahden kk sisään!! Mut eiköhän tää tästä toivotaan ettei tuu kovin kovaa tautia!

Mutta siis en varmaan ennätä enää ainakaan kirjoitteleen ennen joulua joten..

OIKEIN HYVÄÄ JA RAUHALLISTA JOULUA KAIKILLE HIPUILLE PERHEINEEN :xmas:

Aippa3 ja poju tapanina 8kk

Anu-78
:wave:

Tuimalle onnittelut plussasta! :flower: :) ja kaikille muille jotka yrittää plussaa niin tsempit siihen hommaan! ;) :)

Meidän perhe toivottaa kaikille oikein hyvää ja rauhaisaa joulua ! =)

Anu ja Saku + muu perhe

Heippa hei!

Tuimalle onnittelut plussasta :heart:

Täällä tehdään hampaita pitkään ja hartaasti. Ylhäälle on ilmestynyt yksi etuhammas ja yksi kulmahammas, välistä puuttuu vielä toinen etuhammas :LOL: Jahka nuo kaksi muuta tulis nyt läpi, niin varmaan helpottais öitä itsekullakin tässä huushollissa...

Eipä täällä sen kummempia... Joulua odotellessa :)

"Talot nukkuu lumiset,
nukkuu hankitanteret.
Tuikkii taivaan tähtivyö,
pyhä nyt on Jouluyö"

Oikein nautinnollista joulua itsekullekin :xmas:

paddington ja pikkumies 8kk

Pikaisesti joulukiireiden keskeltä tulin toivottamaan kaikille oikein hyvää ja rauhallista joulua! Perheen kanssa sovittiin että koneet pysyvät joulun kiinni, niin että palaillaan sitten asiaan.

Puella ja Otso ja koko muukin perhe

Yhteistyössä