***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

Katotaas kuinka kauan kerkeen kirjottaa! Siivous odottaa tekijäänsä mut luova paussi on aina paikallaan! :saint:
Meillä on yöt menny aika hulinoiden täs nyt viikon verran. Syinä varmasti hampaat ja aika kova eroahdistus. :( Monta kertaa yössä pitää tarkistaa et äiti on paikalla, isä ei kelpaa vaan sit tulee huuto. Heti jos on jääny päivällä hoitajan kanssa niin yöllä huhuillaan sit senki edestä. Tänä aamuna olis ollu fysioterapia klo 10 mut pistin miehen perumaan sen ku pääsin ite nukkumaan ekan kerran yöllä klo 3.30. |O Touhuili kovasti pimeässä, pyrräsi ja komensi ku mitään ei tapahtunu. Liikkuvuuden lisääntyminen kans sotkee yöunia ku on nyt oppinu peruutamaan ja vähän mönkimään.
Johan se huuto nyt alkoi, maitoa taitaa kerjätä tuossa lattialla. On näköjään syöny siskonsa prinsessa-kuvan. :headwall: Ja eiku pelastamaan!

RouvaP ja Nitinä-Natina 7,5kk

Merkkiä jätän. Apua mikä määrä oli tarinaa. En muista varmaan enää puoliakaan :whistle: Kahlasin varmaan jostain sivulta 7 asti jutut läpi :D

Mutta en löytänyt että olisitte varsinaisesti keskustelleet iltanukahtamisesta, eli miten kullakin tapahtuu? Mä haluisin et poika nukahtais omaan sänkyyn, mut siitä ei tuu mitään :'( Nukkuu kyllä koko yön omassa sängyssä kun on ensin nukutettu viereen.... monena iltana oon koittanut omaan sänkyyn nukuttaa mutta ei niin ei. Jos en napakasti paina niin nousee pystyyn kuin vieteri, Huoneesta ei voi lähteä pois koska alkaa aivan hysteerinen itku....jaaha taas poika hereillä....palaa myöh.

Alkuperäinen kirjoittaja Laylah:
Joanna Suositus on 6-8dl (määrään lasketaan myös vellit ja vauvajogurtit). Terkkarin mielestä ehdoton minimi 5dl.
Kiitos. Elikkä sama suositus kuin silloin 5kk iässä. Ajattelin vaan et yritänkö mä tuputtaa tolle likalle liikaa maitoa, mut en sittenkään.

Ei tullut sit meille bebe conford istuinta :( Autossa olis tarvinnut olla kuulemma melkein metri enemmän turvavyötä jotta sen asennus olisi onnistunut :eek: Juu.. no saabissa on tunnetusti lyhyet vyöt. Tosi hyvää palvelua oli mies kyllä saanut siellä tampereen vauvapopissa. Olivat sitten kokeilleet muita istuimia ja britaxin multitec meni ihan "heittämällä" autoon. Ja sitä olivat kovasti suositelleet. No me harkitaan vielä. Että tälläiseksi jäi meidän kokemus tuosta istuimesta.

Pääsin tänään kaupungille ilman lapsia. Hyvin olivat pärjänneet isukin kanssa, en kyllä epäillytkään.

Meillä nukahdetaan iltaisin joko rinnalle tai sitten omaan sänkyynsä. Muutamia kertoja pitää yleensä käydä laittamassa tuttia ja takaisin pitkälleen. Nyt parina iltana on noussut seisomaan tuti suussa ja uniriepu kädessä ja kovasti katsellut meidän sänkyyn ja huudellut. Lopulta kuitenkin nukahtanut omaan sänkyynsä.

Anu-78
Tervehdys!

Meillä iltasin nukahdetaan tuttipullon ääreen syliin ja sitten siitä viedään suoraan sänkyyn, joko se nukahtaa heti tai sitten vähän aikaa poitsu siellä juttelee yksinään ja sitten nukahdetaan, mutta ei tarvitse nukuttaa muuten :) mutta sitten päiväuniaika kun on niin silloin pitää nukuttaa, muuten menee plörinäksi koko nukkumaan meno...

Vein tossa isännän työpaikan pippaloihin/korttipeli-iltaan, sit käytiin ostamassa subwaylta subit ja täällä nyt isompien poikien kanssa niillä herkutellaan :) sit jos tossa katottas joku elokuva kanssa jos noi nyt enää jaksaa...

Mut mukavaa viikonloppua kaikille! =)

Anu ja Saku + isoveljet

Iltaa täältä kans :wave:

Joo meillä sit tuli pikku miehelle nuha ja vähän yskääkin :snotty: ja sit viimeyö meni ihan plärinäks |O Ei nukkunut kunnolla heräs viiden minuutin välein ja lopulta otin viereen |O Miehenkin unet tais jäädä ihan muutamaan tuntiin,ku hällä oli herätys jo neljältä :ashamed: No nyt mies meneekin sit takkahuoneeseen nukkuu,ku menee aamul kuuteen töihin. Jos joudun ottaa pojan tänäkin yönä viereen. Saa nukuttua ees kunnolla ni jaksaa olla valppaana rekan ratissa :D

Tänään kyl oli tosi pirtee ja jaksoi olla hereilläkin kolme tuntia vaikka päikkärit oli lyhkäsiä.

Mut eiköhän se siitä ;)

Mulla olis huomenna pikkujoulut parin kaverin kans :xmas: Heillä saman ikäiset lapset ku meidän Topi.
Sanoin kyl miehelle tos äske ku tuli töistä,et jos jättäsin ne väliin ku poika nuhassa. Mut mies oli sitä mieltä että menet ku on pöytävaraus ja kaikki. Kyllä hyö täällä pärjää. Eli sit tää mamma menee :xmas:

Mut nyt saunaan ja mukavaa viikonloppua kaikille :wave:

baby dream ja nuhanenä Topi unilla jo

:wave: taas
Ja paranemisia kaikillle sairastaville :hug:

Meillä alkaa oleen tauti takana, vielä nenä tukossa ja se yöllä siiten pistää pyörimään ja oliskos meilläkin samaa kun ROUVA PANNUNEN tuolla kirjoittii eroahdistusta?? Kun neiti ei päästäisi mua hetkeksikään silmistä :/ het alkaa armoton huuto ja samaa tekee yöllä, nousee seisomaan ja huutaa jos en heti nouse (neiti ei muualla vielä nouse seisomaan kuin pinnasängyssä) sit nukutaan vieressä ja pidetään äidin paidasta kiinni ettei vain äiti pääse vahingossa karkaamaan jos sattuu nukahtamaan :D
Hysteerinen, meillä neiti nukahtaa omaan sänkyyn pienien kähinöiden jälkeen tosin nyt vähän huonommin kun on kipeenä.

Hampaita neiti tehtailee oikein urakalla :p kaks tuli alas ja näyttäis et lisää pukkaa....

vilijonka ja kasandra

Huomenta!

Joo nyt meni yö paremmin ku edellinen =) Topi kävi nukkuu ysiltä ja heräs kahdelta ja otin sit viereeni ja siinä nukkua tuhis aamu ysiin :D Maitoa piti antaa kyl kaks kertaa yöllä muuten ei kyl syö enää yöllä. Tai siis ei ole syöny enää 2kk.iän jälkeen.

Mut ei muuta ku viikonloppuja :wave:

baby dream ja nuhanenä Topi ens torstaina 8kk. :heart:

moikka! meillä suht terveitä taas, enää esikoisella yskää ja Artulla nuhaa, mut seki niin vähäistä ettei joudu imeen pois vaan riittää ku paperilla välillä pyyhkii nenän alusia..
mä lähen tänään kans pikkujoulua juhlimaan meidän puisto/kerhomamma porukalla. pöytävaraus on 17 hengelle klo 19 ja siitä sit jatketaan Tampereen yöhön. ja raahaan siskonikin mukaan joten varmasti kiva ilta tiedossa. pääsin kampaajallekin täs päivällä ja mulla uusi tukka+ juhlakampaus ja uudet vaatteetki ostettu jajajaja.. voi ihanaa ku pääsee välillä aikuisten seuraan ja hienosti juhlimaan!

hyvää viikonlopun jatkoa kaikille ja toivottavasti sairastavat toipuu nopeasti!

ai niin ja meillä viedään pojat samaan aikaan nukkumaan ja sinne ne omiin sänkyihin hetken juteltuaan nukahtaa. joskus A saattaa huutaa jotain mut riittää ku käy kippaas maate ja peittelee. sit käyn yleensä ennen ku ite meen nukkuun kattoos pojat ja usein Arttu on väärin päin ja ilman peittoa sängyssä niin siirrän sen oikein ja peittelen ettei herää kylmään, ei tapaa havahtua tähän ollenkaan.

Anu ja Arttu 8kk

Meillä on ollut tässä vähän sairastupa-meininkiä. Esikoinen oli 5 päivää oksennustaudissa, mies oli 3 päivää ja Aleksi oksensi viime yön...Että ihanaa. Minä teräsvatsana oon ainoa joka ei oo vielä sairastunut....Katsotaan miten käy.
Harmittaa, olis ollut tänään ristiäiset ja minusta tuli kummikin...Mutta jäi nyt juhlat väliin.

Aleksi syö edelleen öisin. Meidän piti alottaa unikoulu tänä viikonloppuna. No ei taas pysty kun toisella on oksennustauti. Katotaan siis sitten joulun jälkeen. Tai joskus. Se näyttää venyvän ja venyvän.
Aleksi nukahtaa nyt tosi hyvin illalla omaan sänkyyn, kun sinne jättää niin heti nukahtaa. Tässä välissä oli muutama ilta kun temppuili ja olis pitänyt silitellä että nukkuu. Pientä koulutusta taas pidettiin ja nyt nukahtaa yksin hyvin. Meillä alko sillon huuto kans heti kun poistuttiin vierestä. Muutaman kerran aina palasinkin takasin mut sit totesin että annan huutaa vähän aikaa. Eli minä lähdin pois vaikka aloitti huudon. Sit menin kohta takasin rauhottelemaan ja taas menin pois vaikka alotti huutamisen. Lopulta rauhottui vaikka lähdin pois. Ja nyt siis saa jättää sänkyyn ja sinne jää.

Potilas heräsi, pitää lähteä sylittelemään

Huh kävin kaupungilla pyörimässä ja olipas porukkaa! Onneks tyttö ei ollu mukana, ku hermo meni muutenkin. Ei oo kyllä nää joulujutut mua varten...

Nukahtaminen ja nukkuminen sujuu meillä edelleen hyvin 6kk iässä pidetyn unikoulun jälkeen. Illalla syödään puuro, mennään suihkuun, juodaan maitoa tässä olkkarissa ja sit kannan vähän ajan päästä omaan huoneeseen. Joskus nukahtaa heti, joskus "juttelee" unipupujensa kanssa jonkun aikaa. Tutin laittaa itse suuhun, ei tartte onneksi käydä nostelemassa.

Hassua, oon ollu töissä jo 2kk ja ei yhtään tunnu siltä, että pitäis päästä pois. Mutta ihan kiva jäädä taas kotiin vähäksi aikaa. :)

MB ja neiti ihan just 8kk ja yllättäen yöunilla

Heippa täältäkin;-)

Toivottavasti anuuulla oli mukava ilta :hug: Kyllä tuo aikuisten seura väliin tekee aina terää, ja pelkkä laittautuminenkin tekee jo väliin hyvän mielen =)

Zeenalle ja muillekin jaksamista pienten potilaiden kanssa :hug:

Me tehtiin Väinön kanssa eilen kaamea kasa lanttulaatikkoa ja leivottiin piimäkakkukin. Tänään on vuorossa kasa kakkuja naapureille ja kummeille viemisiksi, sekä porkkanalaatikon teko. Hirvenlihat paistoinkin jo pakkaseen kastiketta varten. Pääsee sitten aattona vähän helpommalla, kun on jo suurin osa lämmitystä vaille valmista =)

Mutta nyt puuron tekoon, herra tuossa taas huhuilee portin takana :LOL:

Ihanaa päivää kaikille hipuille toivotellen

Dooris ja Väinö, jo 8kk ja 1päivä

Kiitos nukahtamis vastauksista kaikille :flower: :flower: Mutta voi rähmä, miten te ootte saaneet lapset nukahtamaan omaan sänkyyn, mitä mä oon taas tehnyt väärin :headwall: :headwall: Mä oon yrittänyt vaikka mitä ja millasia tekniikoita, mutta en mä pysty jättää poikaa huutamaan omaan sänkyyn, kun nousee vaan pystyyn ja huutaa. Ja jos annna pitkän aikaa huutaa niin se menee vaan hysteerisemmäksi hetki hetkeltä. Tosin ihan sama vaikutus myös sillä, että käyn kippaamassa pojan takas pitkälleen, siltikin huutaa kun lähden pois :'( noh..ei ehkä mee ihan yhtä hysteeriseksi se itku, jos käyn parin minuutin välein kippailemassa, mutta tuotakin sain tehdä KAKSI TUNTIA |O |O |O eikä siltikään nukahtanut. Sama kun istuin sängyn vieressä, poika itki vaan ja seisoi, mutta jos lauloin niin sitten seisoi sängyssä hiljaa :D Juodaan siis ekaksi maito ja sit nukkumaan....ennen nukahti pullolle, mut enää ei oikein toimi. Tässäkin oon kokeillut eri versioita, että juodaan sylissä, omassa sängyssä, meidän sängyssä...plaah. Et jos jollain on jotain vinkkejä niin otan mieluusti vastaan, itellä on ideat ihan loppu.

Hysteerinen ja poitsu joka on jo ekoilla päikkäreillä pihalla :D

Hysteerinen;
Meillä Väinö köllöttelee illalla ensin sylissä, juo maitonsa, lussuttaa tuttia ja halailee. Kun on rauhoittunut, kannan hänet sänkyyn, vedän mobilen soimaan ja sinne se jää köllöttelemään; väliin paapattaa hetken pupun ja mobilen "hemmojen" kanssa, ja simahtaa sitten omia aikojaan. Huutamaan minäkään en häntä sinne jätä, jos huutaa, haen kyllä syliin vielä hetkeksi. Ilman mobileaan ei hevillä nuku, yksi jo hajosi ja kiireesti hain uuden kaupasta, on niin tottunut siihen, ja se pitää olla =) Toivottavasti teilläkin alkaa nukkumaan menot helpottamaan, ei kivaa tuollainen taistelu; jaksamishalit teillekin :hug:

Porkkanalaatikot tehty, nyt on toinen piimäkakku jo uunissa paistumassa, pari täytyy vielä paistaa ja tehdä kauralastuja. Kummeille ja naapureille kun ajattelin tosiaan vielä vain korit, jossa pientä naposteltavaa ja kynttilät =)

Mutta nyt saunaan, täytyi polttaa väliin roskat pois, ja pääsee hetkeksi uurastuksensa päätteeksi rentoutumaan, Väinö on kanssa päikkäreillä ja mies saa vahtia, josko sattuu heräämään =)

Dooris ja Väinö

Meillä sama ongelma kuin Hysteerisellä - poika ei todellakaan nukahda omaan sänkyynsä! En ole kyllä pitkään aikaan edes kokeillut, vaan kannan suosiolla pojun sylissä uneen melkein joka ilta :ashamed: Joskus helpoimpina iltoina nukahtaa rinnalle meidän sänkyyn. Muuten ihan hyvä, mutta kun painoa on jo yli 10kg niin alkaa vähän ottaa selän päälle tuo kanniskelu! Nyt kaivataan taas viihdytystä, mukavaa viikonloppua kaikille.

Hysteerinen, ja muut, ei meilläkään nukahdeta omaan sänkyyn, ei todellakaan! B) Aluksi myös mietin, että mitä ihmettä olen oikein tehnyt väärin, ja että voi että olen huono äiti. Mutta, sitten tajusin,e ttä kaikki vauvat ovat erilaisia, ei kaikki asiat vain tapahdu kaikilla vauvoilla samaan aikaan eikä samoin keinoin. Sen jälkeen olen vain nauttinut pienestä elohopeastani, joka ei tosiaankaan pysy paikoillaan sekuntiakaan...

Siis, meidän ongelma on se, että poika on todella vilkas myös iltaisin ja öisin. Ei ole mitään väliä nukkuuko poika, kroppa liikkuu silti ja koska poika on tosi herkkäuninen, ja siis herää omaan yölliseen melskaukseensa, soppa on valmis. Sen takia nukutan pojan viereen ja pidän häntä paikollaan,e ttä saa unesta kiinni. Yöllä on vieressä enemmän tai vähemmän, koska meillä heräillään yhäkin jatkuvasti pojan herätessä omaan kääntyilyynsä. On yksinkertaisesti helpompi minulle, että poika on vieressä, ei tarvi nousta joka kerta pojan herättyä, vaan voin rauhoittaa poikaa siinä vieresä. Aika parantaa, näin uskon. Neuvolassa sain kovan käskyn unikouluttaa poikaa. Olen jo kerran unikouluttanutkin, mutta se ei auta pojan vilkkauteen. Sanoinkin siitä terkalle ja olipa sen jälkeen ihan hiljaa, eikä motkottanut enää....Yövilkkauteen ei taida olla lääkettä kellään.

Eilen ilta oli kamala, kun poika tippui meidän sängystä.... :ashamed: Ihan täysin omaa tyhmyytta tää oli taas kerran, kaikki pitää oppia kantapään kautta. Onni oli matkassa, ettei pahemmin käynyt, mitä nyt terävä yöpöydän kulma osui pojan ylähuuleen ja se turposi... :( Kyllä säikähdettiin, ihan kamalaa....No, nyt sitten osaa olla tarkempi.

Parantukaahan sairastupalaiset! Meilläkin on eka korvatulehdus takana, kerran kävin kyllä jo uudelleen lääkärissä, kun poika hinkkaili korvaansa uudelleen. Mutta, teki poika jäynän, hyvin korva oli parantumassa! Nyt meillä mies ihan kamalassa koomaflunssassa. Eihän tää ny vielä sitä influenssa-aikaa ole?

KMaria, mites huomenna? Meille kyllä sopis pikapyrähdys päivällä, mutta se on aika pikainen, illan uinnit mielessä pitäen.

Mukavaa iltaa Hippusille!

Joanna meillä Nella painaa nyt aika tarkkaan 11kg ja on 2v. Tosin meillä Nellaa on pidetty jo pitkään istuimessa kasvot menosuuntaan.

Me on saatu nyt asunto aikalailla kuntoon. Joulujuttujakin oon jo laittanu ja nyt on ihan joulunen olo. Ihanaa oli saada uusi iso pöytäkin ja sai vanhan viedä pois.
Meillä olis lauantaina jouluostoksien teko. Ellei tänään ja huomenna jo jotain. Tuli miehen töistä yllätys rahaa vähän.. Me siis ollaan ostettu vasta yksi lahja.
Kinkkukin meillä on ostamatta, mutta miehen pomo ilmoitti antavansa n7kg kinkun jokaiselle työntekijälle joululahjaksi...sitä odotellessa.

Mä tein viikonloppuna elämäni ensimmäisen piparkakkutalon, toista en ihan heti tee, meni niin monta tuntia. Joulutorttujakin tuli ensimmäiset tälle joululle leivottua...on vaan opettelemista tekemään tuolla uudella uunilla..on vähän liian tehokas, kaikki paistoajat saa puolittaa..
Joulukortit tehtiin viikonloppuna Nellan kans, siis ihan vaan, että Nella liimaili korttipohjiin jouluisia tarroja. Tänään pitää viedä postiin..

Minä en jaksanu odottaa jouluun asti raaputus joulukalenterin avausta...oli itseasiassa vähän rahapulaa viikonloppuna kun nuo miehen lapset oli, niin raaputin sitten eilen..sieltäpä tuli sitten 50?...hurraa. :D
Kai sitä pitäis alkaa valmistautua, mies tulee kahdelta ja sit heti pitäis lähteä Lahteen mun mummolle ja viedä ostajalle vauvakeinu, myytiin pois kun ei enää Annilla tarvetta.

Paranemisia sairasteleville! :hug: Nyt kun sairastaa niin jouluna pitäisi olla terveenä..

Hippo + Nella 1v11½kk ja Anni 7kk

Kiitos kaikille haleista ja tsempistä :flower: Nyt jo tuntuu paljon paremmalta, kun olen niistä ensimmäisistä ahdistuspäivistä selvinnyt. Jotenkin helpottaa tieto siitä, että täällä on toisiakin äitejä, jotka ovat palaamassa työelämään lähikuukausina. Vähän olen innostunutkin töihin lähdöstä ja siitä että "täytyy" ostaa uusia vaatteita nimenomaan itselle eikä vaan vauvalle ;) Jäänyt tuo oma vaatevaraston kerryttäminen hyvin vähäiselle vauvan syntymän jälkeen..

Iltanukahtamisesta olette täällä puhelleet viime aikoina. Meillä tyttö on nukahtanut aina rinnalle olohuoneessa, josta olen sitten kantanut omaan sänkyyn. Kuitenkin viikko sitten aloimme opettamaan häntä omaan sänkyyn nukahtamiseen, eli annan tissiä ja sen jälkeen tyttö vielä touhuaa omiaan noin puoli tuntia ja kun alkaa hieromaan silmiään ja haukottelemaan, vien omaan sänkyyn. Välillä nousee seisomaan ja alkaa itkemään heti, jolloin vaan laitan hänet takaisin makuulle. Tätä täytyy joskus toistaa hyvinkin usein. Toisinaan sitten tyttö jää raatamaan unilelulle ja aloittaa itkun vasta vähän ajan kuluttua. Pääsääntöisesti tyttö kuitenkin nukahtaa noin 15 minuutin kuluessa. Sinänsä olen tyytyväinen ottaen huomioon että tissi on aiemmin näytellyt niin suurta roolia tässä nukahtamishommassa.

Yövilkkaudesta myös joku mainitsi.. Meillähän oli kans jokin aika sitten aika mahdotonta yöelämää. Yöt menivät sekaisin siinä vaiheessa, kun tyttö oppi nousemaan konttausasentoon eivätkä yöt rauhoittuneet vielä silloinkaan kun hän oppi konttaamaan. Pahimmillaan hän heräsi 0,5-1 tunnin välein itkemään ja konttaamaan unissaan. Eikä auttanut mikään. Sitä kesti jonkun minuutin ja sitten hän rauhottui joko tissille tai syliin. Tätä kesti siis kaksi kuukautta.

Sen jälkeen näytti jo rauhallisemmalta, hän heräsi vain kerran yössä noin viiden aikaan imemään ja jatkoi uniaan. Mutta sitten tuli flunssa ja korvatulehdus ja tällä hetkellä tilanne on se, että hän herää alkuyöstä pari kertaa, imee tissiä kahden maissa ja jälleen viideltä, mutta nukkuu sitten vielä kahdeksaan. Jospa se taas tästä asettuu, kunhan parannutaan.

Sitä pitikin muuten teiltä kysyä, että mistä tiedän että korvatulehdus on parantunut? Kuulostaa hölmöltä kysymykseltä, mutta meilläkin tyttö haroo edelleen korvaansa vaikka lääkekuuri loppui eilen. Marika75 taisi kirjoittaa samaa... Onko se kuinka yleistä että lapsi haroo korvaansa, vaikka se olisi jo parantunut? Voiko sitä korvaa kutittaa? Meillä korvatulehdus ei edes kerinnyt pahaksi, sillä lääkäri sanoi sen olevan alkava tulehdus, mutta määräsi siitä huolimatta antibiootit. Ei se korva edes tuntunut vaivaavan tyttöä suuremmin, muuten en olisi edes tiennyt lääkäriin viedä ellei päiväunikäyttäytyminen olisi muuttunut. Hän nimittäin nukkuu yleensä vaunuissa kolme tuntia, mutta korvatulehduksen aikana heräsi puolen tunnin päästä itkemään.

Noin, sainpas aikuisaksi kirjoittaa jotain. Hyvä minä :LOL: Pikaista paranemista kaikille sairastaville ja lämpöistä joulun odotusta itse kullekin =)

Myttö ja piiperö pikkasen vajaa 8 kk

Iltanukahtamisesta ollut puhetta... Meillä on aina hyvin nukahtanut itekseen sänkyyn (laitetaan hereillä olevana) siellä hiplaa harsoa ja ainupupun pepussa olevaa lappua ja nukahtaa n. 5min sisään. MUTTA ne yöt :'( Juurikun viimeksi pääsin jo herättelemään toivoa paremmista öistä. :headwall: Meillä herätään n 6 kertaa yössä ja joka yö valvoo 1-2 tuntia, joko itkien tai muuten vaan peuhaten. Tätä on kestänyt varmaan jotain pari viikkoa. Välillä aloitin unikoulun pidon, etten antanut maitoa. Kolme yötä meni hyvin, mutta sitten oon antanut maitoakin, kun muuten itkee sen 3-4h jos ei saa :snotty: Tällä hetkellä meillä on kyllä ihan mahottomat nää yöt. Toivottavasti rauhoittuis, kun tammikuus puolessa välissä poika menee pph:lle, kun jatkan opiskelujani, yksi vuosi ois enää jäljellä, joten haluan saada sen alta pois :) Eli meilläkin on pienenä hoitoon menossa. Mä en oo osannu siitä sen kummemmin stressata, oon itekki ollu 9kk ikäisiestä hoidossa :) Istuttamisesta, mä en oo tienny ettei sais istuttaa ennen kun ite osaa nousta istuu :ashamed: No anyway, mä oon siitä 6kk ikäisestä asti laittanu lattialle istuun ja nyt tosiaan jo osaa ite nousta istumaan ja konttaakin hurjaa vauhtia, että onneks ei mun mokan takia oo viivästyny liikkuminen. Noo, mä en oo ennenkään jaksanu niin haudan vakavasti ottaa kaikkia suosituksia, koska ei ne kaikilla kuitenkaan käytännössä päde :) Mulle on paras, ku käytän omaa maalaisjärkeä ja muut tehköön kuin haluaa :heart: Meillä pojalla taas flunssa, on jo 5. tälle sykysä :snotty: Meillä oli 8kk neuvolakin tuossa joku aika sitten: Mitat olivat 8340g ja 69cm, meidän pikkusirppana :heart:

Annalea ja Roope 8kk

Hei!

Pitkästä aikaa kuulumisia! Lukemassa olen käynyt ja jotain pikaista kommentoinit, mutta ei vaan saa aikaiseksi. Täällä on täysi talvi ja Onni ollut ihan onnessaan lumesta. Ryömii kovaa vauhtia ja vaihtaa jo maisemaa itsekseen. Löytyy verhoista, digiboxilta ja laatikkoja tutkimasta jne. Mukavaa seurattavaa. Konttausasennosta ei ole tietoakaan, liikkeet on vähän sen suuntaisia että luulen poitsun ennemmin nousevan pystyyn, mut saa nähdä. Istumaan ei nouse, enkä ole kyllä uskaltanut sit istuttaakaan, paitsi syöttiksessä. Syönti on muuten välillä melkoista säätämistä ja vain lihasoseet maistuu meidän ukolle :LOL: Hedelmäjutut ei mene yhtään ja olenkin tuon välipalan suhteen neuvoton. Aamupalaa en ole aikoihin edes tarjonnut, juo pullon velliä ja siihen on tyytyväinen. Iltapuuro onneksi menee vielä kohtalaisesti.

Nukutuksesta Meillä nukahdetaan poikkeuksetta omaan sänkyyn ja lähes aina itkutta. Juo iltamaidon sylissä ja jos nukahtaa pullolle niin herätän sänkyyn viedessä. Yöt oli välillä "levottomampia" (siis silitin ehkä kolmesti yöllä), mutta nyt on taas mennyt monta yötä niin, että ei sano klo 20-6 välillä yhtään mitään. Asentoa näyttää kyllä vaihtelevan, toissa aamuna löytyi pää jalkopäädystä, peiton päältä koko ukkeli. Se miten on tuohon päässyt on mulle täysi mysteeri.

Isin perään on nyt oltu kovasti ja kun isi tulee töistä, niin Onni on koko ajan kimpussa. Mukavaa seurattavaa, kun niillä on ihan omat juttunsa. Olin muuten lauantaina Haaparannan Ikeassa tyttöporukalla shoppaamassa ja miehet oli ekaa kertaa ihan koko päivän kahdestaan. Hyvin niillä oli mennyt. Oli Onni tosin aamulla herättyään "ätää" huudellut ja katellut. Sanoo siis selkeesti äiti ja ihan oikeissa yhteyksissäkin :heart: , tullut nyt reilun viikon. Isi koittaa kovasti opettaa sanomaan isi, mutta Onnia lähinnä naurattaa.

Mut mukavaa joulun odotusta hippusille!

Terkuin Laylah ja :heart: Onni (huomenna 8kk), unilla

Ihania olette kun kerrotte noita nukahtamis juttuja kiitos :hug: :hug: Ei kai tässä auta vaan kun mennä jotenkin eteenpäin. Täytyy varmaan koittaa et jois maidon sylissä, tai omassa sängyssä ja jos sitten malttais rauhottua sinne itekseen höpötteleen. Nyt vieressä juttelee ihan hirmuisesti ennen nukahtamista, mut jos vie omaan sänkyyn niin huuto on melkoinen :'( tulikohan tehtyä virhe siinä vaiheessa kun ekaa kertaa nukutettiin pullolle vieressä.....no kantapään kautta näköjään pitää oppia kaikki :headwall: Mutta onneksi yöt meillä pääsääntöisesti nukutaan hyvin. Viljaliina "kiva" että mulla on joku kohtalon toveri, unessa meilläkin pitää omaansänkyyn kantaa....mä vaan niiiiiiin pelkään et mihin tää viel tästä muuttuu, tai siis että ei muutu vaan jatkuu tälläsenä :(

Laylah wau teillä aletaan hakea sanoja. Meillä ei tietoakaan. Paapati paapati tulee kyllä hienosti :LOL: :LOL: ja kaikkia muita kivoja tavuja :heart:

Hippoliinalla on hieno piparkakkutalo, mä en taida tänä vuonna jaksaa, oli niin tuskasta viime vuonnakin :D jospa ens vuonna pojan kanssa sitten yhdessä rakenneltais :whistle:

Ai niin, yksi tyypillinen nukuttamistapa meillä on se, että teeskentelen itse nukkuvaa. Tänäänkin yhdet päiväunet aloitettiin niin, että makasin pojan vieressä silmät kiinni ja hengitin raskaasti kunnes poika nukahti... Ja aika usein nukahdan kyllä itsekin ihan oikeasti =)

Tänään käytiin ottamassa influenssarokotteen vahviste ja samalla epävirallisessa 7kk-neuvolassa. Uusia mittoja: pituus 74cm (71,5cm), paino 9930g (9735g), pää 45,5cm (45,2cm). Vielä ei siis päästy ihan kymppikerhoon, mutta hyvin mennään käyrillä.

Viljaliina ja poju 7kk ja risat

Myöhäistä iltaa kaikille, ken meitä enää edes muistaakaan...

Ollut koko syksy jotenkin niin kovin kiireistä ettei ole täällä ennättänyt yhtään käymään.

Ihana oli kahlata ketjua läpi ja huomata miten täällä hienosti ovat Nellan ikätoverit kasvaneet ja kehittyneet =) Mahtavaa aikaa, kun jokapäivä oppii jotain uutta sekä äiti että vauva =D

Meillä oltiin viime viikolla 8kk neuvolassa ja mitat olivat seuraavanlaiset
paino 8900g
pituus 71cm
pipo 46.3cm
Tipahtanut omalta käyrältään ja joutui raukka painotarkkailuun. Täällä normaali seuraava neuvola vasta 1v mut me joudutaa käydä punnituksessa 9kk ja 10kk. 10kk neuvolassa annetaan myös rokote, se joka normaalisti annetaa 1v ku me lähdetää sinne Thaimaahan nii suosittelivat ottamaan sen jo nyt. Muita rokotuksia ei sitten tarvitakaan.
Minusta niin naurettavaa jotenkin tuo painoon suhtautuminen, ku on kyse kuitenkin hienosti voivasta, terveestä ja hyvin syövästä kasvavasta lapsesta! Täällä jokunen oli taistellut syömisten kans, ja siinä kohtaa ehkä ymmärtäisin että painoo ei tule riittävästi...
Sitä vaan, ku tuojotetaan juuri sitä OMAA KÄYRÄÄ ja jos siinä tulee pomppauksia niin sitten heti seuraillaan. Hienoahan on että tässä suhteessa terveydenhuolto pelaa!
Katotaa nyt sitten.. Nella on kuitenin ISO 8kk tyttö jos keskiarvollisesti katotaa =)
Eli ne ihanat pyöreät posket on edelleen tallessa!

Istuin asiaa oon pähkäilly ihan hulluna ja saadaan joulurahaa siihen 200e isovanhemmilta mut en mä osaa päättää! Tuo Maxi-Cosin Tobi olis aivan loistava kaikilta ominaisuuksiltaan paitsi se et asennetaan ainoastaan kasvot menosuuntaan ja sitä mä en ihan vielä tahdo =/
Concord Ultimax olis toinen, mut vähän tuntemattomampi merkki ja meillä lähin sitä myyvä liike sijaitsee 70km päässä... Täytyy nyt sit vielä tehdä tutkimustyötä mut jos jollain oikein hyviä suosituksia jostain niin mieluusti otetaan vastaan, kiitos :heart:

Mitäs teidän pienet saa joululahjaksi? Meillä tosiaan tuo turvaistuin on se number one, mut sit ostin helsingin reissulta Nellalle MARAKASSIN, sellasen vauvalle tarkoitetun ihanan =)
Ne onki sit oikeastaan lahjat mitä meiltä tulee, niin ja tietysti bb-potta valkoinen ja yks pikku kassi po.p vaatteita! Sukulaiset jne.. ostelevat sit mitä kukin tykkäävät, leluja on toivottu!

Tässä vielä loppuun Nöppösestä kuva, josta teetimme myös joulukortin =)

Tulen taas, kuhan ennätän! rauhallista joulunaikaa kaikille!

Terkuin Minä ja Nella 8kk + 4vrk

Yhteistyössä