***HUHTIHIPUT 2008 Joulua odotellessa***

Huomenta!
Mekin olemme käyneet 8kk neuvolassa. Ei kylläkään olla lähelläkään Dooriksen pojan upeita mittoja :D

Murmeli oli 69cm (+3cm), 7400g (+515g) ja py 44,5 cm (+1cm). Tytön paino menee -10 käyrällä ja sitä varmasti rokotti se muutaman viikon takainen oksutauti. Mutta ei ollut terkka tai lääkäri painosta huolissaan, sillä käyrä kulkee ihan ok.

Meillä tyttö tykkää leikkiä istuen vaikka ei itse osaakaan siihen asentoon mennä. En myöskään ole terkalta tai lääkäriltä saanut mitään sen suuntaista viestiä, etteikö lapsi saisi lattialla istuen leikkiä. Kehuivat vaan molemmat kuinka napakasti istuu. Ryömiminen on myös petraantunut, tyttö jahtaa innoissaan meidän kissaa. Kissa vaan ei ole yhtä innoissaan tästä. :D Mulla on kyllä naurussa pitelemistä, kun kisu näyttää tyystin närkästyneeltä.

Meillä loppui imetys kokonaan Murmelin vatsatautiin. Ennen loppumista en ollut enää imettänyt kuin kerran päivässä. Tyttö ei sairastuttuaan suostunut syömään rinnasta, joten lopetus tapahtui mahdollisimman luonnollisesti. Yöllä ei myöskään ole syöty enää pariin kuukauteen.

Mulla loppuu äitiysloma 2 vkon päästä, kun luovutin viimeiset 12 pvää miehelle isäkuukautta varten. Nopeasti tämäkin aika meni.

Mukavaa päivää kaikille!
KMaria ja Murmeli kohta 8kk

Moi!!!

JOANNA, mun sunnuntaina 4v täyttävä poika painaa nyt 13,3kg, pieni ja hoikka poika sano terkka.
Nyt on meillä kaks hammasta tullu läpi :D kyllä niitä on tehtykin :/ yö kaupalla ja kaameen nuhan kanssa ja nyt vielä pukkas taas kurkunpään tulehduksen ja toisessa korvassa tulehdus ja lääkekuuri taas päällä :ashamed: kaks yötä ollaan valvottu |O neidille kelpaa vain nukkua äidin sylissä rinnanpäällä mahallaan :/ ihan kuin pikkuvauvana, siinä pystyy kaiketi hengittämään paremmin ja nenäkin pysyy auki vähän paremmin :ashamed: äidin unet jääkin sit vähän vähemmälle |O |O tupla haukotus.

Mä olen ihan sekaisin noista turvaistuimista :headwall: pitäs hommata ja pian, mut minkälainen??? En ollut kuullutkaan noista istuimista mistä ANUUU JA JOANNA mainitsivat, enkä ole niihin törmännyt näissä liikkeissä missä olen käynyt. Kasandra mahtuu just ja just toppahaalari päällä kaukaloon mut hermostuu helposti kun siitä ei näe mitään ja kun istuu siinä niin tiukasti kupissa :p

täytyy mennä hoitamaan potilasta joka tuossa kuuluu heräilevän :wave:

vilijonka ja nuhanenä kasandra 8kk

Anu-78
anuuulle pikaista paranemista :flower: ja toivottavasti siskosi seura piristää :)

Ja paranemisia muillekkin joilla sairastellaan!

Dooriksen pojallahan on jo kokoa :)

Täällä äippäloma loppuu joskus helmikuun alussa, sit jäänkin työttömäks ja liiton rahoille..jos eivät sit töitä mulle tarjoo, kun tällä alalla niitä tuntuis olevan..mut mukava ois kyllä vielä kotonakin olla, ei oo niin hinku töihin vielä :snotty:

Anuuulle pikaista paranemista!

Dooris: Meidän esikoinen ei painanut vielä 2 v neuvolassakaan noin paljon. Taitaa meidän pojat olla kirppuja :heart:

Meillä esikoinen vauvana kun sairastui niin ensimmäisen yön nukkui rintaa vasten pätkissä. Nyt onneksi nukkuu omassa sängyssään silloinkin, kun ei uskalla ottaa väliin jos joutuu pienemmän ottamaan. Pyörii vielä päälle.

Eilen illalla meidän pikkumies tuntui olevan sitä mieltä että pitäisi päästä nukkumaan meidän sänkyyn. Nousi seisomaan laitaa vasten unirätti kädessä ja tutti suussa ja katse kohti parisänkyä. Lopulta onneksi nukahti pinnasänkyyn ja siirtyi meidän väliin vasta klo 4 jälkeen.

Minulla loppuu äitiysloma tammikuussa. Sitten vuosilomaa ja helmikuussa alkaa hoitovapaa. Toukokussa pitäisi palata töihin. Aika menee niin nopsaa.

Kyllä tuo neuvolantätikin taas vähän pudisteli päätään, mutta minkäs teet; herra se vain kasvaa :LOL: Sanoi taas vain, ettei tuo mitenkään lihavaltakaan näytä, on vain iso ja roteva miehen alku... :LOL:

Kummitkin olivat sitten ostaneet joululahjaksi vaatteita... 80cm.. Voinevat vaihtaa vielä onneksi ne isompiin.. Olivat vain kaupassa kysyneet myyjältä arvioitua kokoa, ja myyjä oli sanonut, että tuo 80cm menee taatusti tuon ikäiselle :whistle:

Tultiin justiin taas kaupoilta. Yksi pakettikin löytyi, ja tarpeetonta roinaa taas joka lähtöön :LOL: Naapuri oli sillä välin tuonut Väinölle kolmet heidän pojan kengät postilaatikkoon; ihanaa, ei tarvitse niitäkään sitten ostaa, ja olivat vielä ihaniakin kaikki =)

Anu;
Miekin olen hoitovapaalla huomisesta alkaen vuoden loppuun, ja sitten jään työttömäksi, kun tosiaan tuo työmaani loppui omistajan vaihdoksesta johtuen, ja olisi siirtynyt Vantaalle, jonne on liian pitkä matka päivittäin minun kulkea.. No, loparit ovat ok tähän väliin, mielelläni vielä jonkin aikaa kotosalla Väinön kanssa olenkin. Saahan nyt katsella uutta työmaata rauhassa, mikäli niitä enää löytyy näistä viime aikaisista uutisista päätellen :|

Mutta nyt herralle jotain syötävää, pureskelee tuossa lapsiporttia ja katselee, kun mamma istuu koneella ;)

Dooris ja Väinö

Dooris ihanan iso teidän Väinö! Mun tutulla on kans iso vauva, oli 1v. jo yli 16kg! :D Mun esikoinen kasvoi pituuden suhteen tasan 0-käyrää ja oli 1-v. neuvolassa 78cm (ja 11kg ja se paino oli plussalla).

KMaria eihän se tietenkää mitenkää kiellettyä ole istuttaa, mutta toisilla voi liikkeelle lähtö hidastua ku istuen on niin kätenä olla vaan ja leikkiä. Makuuasento aktivoi liikkeelle paremmin. Mut tää on taas näitä mitä jokainen tekee niinku parhaaks katsoo. Ja ku teillä kuitenki jo ryömitään niin ei luulis olevan ongelmaa.

ja nyt mä taas painun hommiin. eiköhän just tänään pojat nukkunu huonot päikkärit.

Nyt tulee kyllä vain pelkkää omaa valitusta ja anteeksi siitä etukäteen. Ahdistaa vaan niin kovasti. Sanokaa minulle etten ole huono äiti, kun laitan lapseni ryhmäpäivähoitoon 10,5 kuukauden iässä. Kävi nimittäin niin, että sain työpaikan! Toisaalta olen kamalan innoissani työpaikasta, joka on vakipaikka ja vieläpä mukava, mutta toisaalta niin kauhean ahdistunut ajatuksesta, että pienokainen joutuu hoitoon :'(

Alunperin olin ajatellut, että olen lapsen kanssa kotona hamaan tulevaisuuteen, jään liiton päivärahoille vanhempainrahakauden jälkeen ja keskityn vain lapseen. Sitten kävikin niin, että mun toivetyöpaikassa aukesi vakituinen työpaikka ja mähän hain sitä. Ei tälläisella pienellä paikkakunnalla kovin usein vakipaikkoja jaella, saatikka sitten vielä ihannetyöpaikasta.

Sydäntä raastaa niin kovin tämä tilanne, mutta pakko on ajatella tulevaisuuttakin. Koen vaan pettäneeni lapseni, kun en jääkkään hänen kanssaan kotiin. Lisäksi murehdin sitä, että miten hän pärjää siellä hoidossa, kuinka itkee äitiä ja kuinka häneen kiinnitetään siellä huomiota. Jotenkin on olo, että olen huono äiti, vaikka ymmärrän, että joskus on pakko tehdä tälläisiä päätöksiä ja monet äidithän vievät lapsensa hoitoon vanhempainrahakauden loputtua. Tämä vaan itselle tuntuu olevan niin kauhean kova paikka. Onneksi kuitenkin lapsen isällä on mahdollisuus pitää isäkuukausi, jotta lapsi ei heti joudu vieraalle hoitoon, vaan saa totulla tälläi hellemmin irti äidistä. Vauveli on nimittäin vieläkin aika äitin tyttö. Isin syli ei kelpaa, kun nukuttaa. Imetän vielä ja nyt mun täytyy miettiä se imetyskin uusiksi. Aattelin nimittäin imettää sinne vuoden ikään ainakin, mutta kai nyt täytyy sit pakostakin ruveta opettaan tyttöä korvikkeelle päiväajaksi.

Onko kellään muulla vastaavaa tilannetta? MB:hän on jo töissä, mutta ymmärtääkseni lapsen isä hoitaa lasta kotona? Oisko myös hyviä vinkkejä, miten mun kannattaisi alkaa valmistelemaan tyttöä jäämään isin kanssa kotiin? Ja miten tulisi valmistautua ryhmäpäivähoitoon?

Ristiriitaisin miettein,
Myttö

Myttö, tiedän tunteen! Mä en ole vielä menossa töihin, mutta hakenu uutta hommaa ja tuskittelen jo mahdollisesta työn alkamisesta... Ihan tolkutonta mutta minäkin olen vakihommastani hakenut hoitovapaata ensi vuodelle.

Ymmärrän oikein hyvin sun tunteen tytön pettämisestä mutta tärkeintä on lapsen kehityksen kannalta, että äiti ja isä voivat hyvin. Se, että mä en olisi hakenutkaan sitä työtä, olisi voinut harmittaa kovastikin joskus myöhemmin.

Se miten valmistautua hoitoon on tietysti lapsikohtaista ja lapsen sopeutuminen riippuu paljon mm. lapsen temperamentista ja kiintymyssuhteesta. Yksinkertaisin ohje hoitoon menoon on ehkä se, että koita itse olla mahdollisimman positiivinen ja luottavainen asian suhteen. Luo hyvä, luottamuksellinen suhde hoitajaan (hoitajiin), silloin tytöllekin tulee rauhallinen ja luottavainen olo. Käy tutustumassa ja harjoittelemassa hoitoa etukäteen tytön kanssa yhdessä.

Voimia sulle. Kaikki menee varmasti oikein hyvin!

KMaria

ps. Anuuu, just niin, kaikki tyylillään

:wave:
MYTTÖ, minä sain myöskin just tietää että sain vakipaikan samasta paikasta missä olen keikkaa tehnyt ja ajattelin että olen tytön kanssa kotona pidempään ja aloitan myöhemmin taasen keikka hommilla :$ vaan kuinkas ollakkaan otin sitten sen vakipaikan kun sitä oikein mulle tarjottiin ja.... aloitan jo 22 tammikuuta eli heti kun äitiysloma loppuu ja.... tyttö menee vuorohoitoryhmään päiväkotiin :x mulla on nimittäin kolmevuoro työ :ashamed: eli samaa mietiskelen myös minä, mutta toisaalta olen mennyt muidenkin lasten kohdalla aikaisin töihin ja tarhassa ovat olleet alle vuoden ikäisestä molemmat vanhemmat lapset ja hyvin on mennyt, ovat sopeutuneet tarhaan todella äkkiä ja kaikki mennyt hyvin :D
Kyllä se teilläkin hyvin menee alkuun on aina vaikeaa, mutta lapset tottuu hyvin kaikkeen uuteenkin :D usko pois ja varmasti tuntuu vaikealta en sitä sano mutta kaikki järjestyy :hug: sulle myttö.

vilijonka ja kasandra (joka myös aloittaa oman työelämän)

myttö :hug:

meillä esikoisella nous kuume, huitelee yli 39. no, pitää vaan toivoa ettei Arttu saa tautia. mut onni on että saatiin mies Turusta kotiin ja illalla myöhään saan hakea siskon kentältä!

Täällä taas ollaan!

Olen käynyt lukemassa teidän juttuja, mutta ollu niin kiire etten ole kerenny mitään kirjoittamaan.

Ensinnäkin :hug: kaikille sairastaville. Meillä ei ole sairasteltu olleskaan...onneksi!

Täällä rakennus hommat vie kaiken ajan...pitäis suunnitella keittiötä ja kodin hoitohuonetta ja muita vastaavia..ja sit tää mamma laittoi viel kaiken lisäksi työhakemuksen vetämään. Et tiedoksi vain muillekkin mammoille, et samojen asioiden kans tääl puidaan...( olenko huono äiti, kun joudun laittamaan lapseni hoitoon). Olin varautunut siihen et olisin ikuisuuden kotona, mutta tuli niin hyvä työ paikka, et oli pakko hakea. Saa nähdä tärppääkö???

Helmeri kasvaa ja voi hyvin. On äidin ja isin kulta poitsu!! Helmeri opettelee kovasti ryömimistä ja seisomista!

Tällä mammalla olis pikkujoulut lauantaina ja Helmeri jäis mummille ja vaarille yöks hoitoon. olis tarkoitus lähteä kaverin kans isin keikalle...saas nähdä kuin mamman käy!

Mutta nyt saunaan!! Palataan!!!

Terveisin johanna ja helmeri 8kk

Mytölle halaus! Hyvin se menee! Kun olet muutaman päivän ollut töissä niin unohdat koko kotijutut, niin mulle ainakin kävi :D
Vaikea antaa mitään neuvoja miten valmistautua, mutta kannattaa ehkä jo olla pari kolme tuntia poissa silloin tällöin ennen kuin isä jää kokopäiväisesti lapsen kanssa. Hyvä sauma mennä vaikka jouluostoksille :) Meillä meni vaihto tosi hyvin. Ekalla viikolla kyllä etsiskeli mua katseellaan ja saattoi parahtaa itkuun ihan yllättäen. Tokalla viikolla oli parempi ja siitä eteenpäin on vaan koko ajan parantunut. Nyt iskä on mahtava! :D Melkein kuukauden ongelmana oli maanantait, koska olin koko viikonlopun kotona ja sitten taas katosin. Nyt sekään ei enää haittaa ;) Ehkä meillä se oli niin helppoa tytön iän takia (6kk) tai sitten muuten vaan, mutta olen älyttömän tyytyväinen tähän ratkaisuun. Ja olen kyllä tykännyt olla töissä. Ihanaa vaihtelua vauva-arkeen. Niin ja miehellesi sellainen vinkki, että alussa tulee olemaan hankalaa, mutta kyllä se siitä helpottaa ;) Mun mies oli alussa välillä "epätoivoinen", kun oli huonompia päiviä, mutta sitten kun yhteinen sävel löytyi ja pääsi rytmiin kiinni niin alkoi nauttimaan kovasti kotona olosta. Yksi päivä sanoi, että mitäs jos hän jäisikin kotiin helmikuussa ja mä jatkaisin töissä... hmmm, luulen kuitenkin, että mä jään kotiin ;) Vaikka nyt on kyllä vähän huonot ajat, kun talous romahtaa ja kohta varmaan meilläkin alkaa irtisanomiset...
Mut joo, hairahduin aiheesta. Hoitoon viemisestä piti vielä sanoa, että en mä ainakaan usko, että lapsi siitä mitenkään kärsii. Kokemusta/tietoa mulla ei asiasta ole (muuta ku mitä oon tutuilta kuullut), mutta lapsethan sopeutuu niin älyttömän hyvin. Onhan se varmasti alussa hankalaa, mutta ei kai ne ekat päivät tarhassa tms. kellään ole helppoja vaikka lapsi olisi vanhempikin..?

KMaria meilläkin on imetys loppunut kokonaan. Loppui vähän niin ku mun pikkujouluihin. Tuli yli 24h tauko (imetin siis sitä ennen vain aamuin illoin) ja sit ku tarjosin ni tyttö kyllä tissiä näykki, mutta lähinnä "puri" ikenillään ja irrotti ja "puri", joten siirryttiin pulloon, joka olikin sitten paaaaljon parempi :) Nyt kun ajattelen imetystä niin tuntuu tosi kaukaiselta koko juttu. Ei enää edes muista miltä se tuntui. Niin se vaan unohtuu :)

anuuu hauskaa iltaa siskon kanssa! Varmaan tosi kiva nähdä pitkästä aikaa.

MB ja neiti sukeltaja yöunilla (niin kuin aina)

Pikaista paranemista ja jaksamista sairastaville!

Mulla oli mahtavan kivaa la-iltana ja olin kotona vasta 04.00! Jaksoin kuitenkin yllättävän hyvin sunnuntainakin, etenkin kun iskä kiltisti vei pojun ulos että sain vähän nukkua päiväunia ;) Kotonakin oli mennyt muuten ok, mutta yöllä ennen kuin tulin oli pidetty tunnin verran itkukonserttia ja etsitty tissiä... poikaressukka.

Töihin palaamisesta on ollut puhetta: voi olla ihan järkevää ottaa työtä vastaan tässä vaiheessa, ennen kuin taantuma vielä kovasti syvenee! Mulla on vakipaikka (josta ajattelin olla pois vielä vuoden 2009), mutta meillä alkoi juuri YT-neuvottelut, saa nähdä miten käy...

Poika on alkanut syödä paljon paremmin, etenkin iltapuuroa syö aivan valtavasti. Luulen, että syö ehkä vähän liikaakin ja sitten maha kipristelee, koska heräsi esim. viime yönä 4 kertaa ja taintui vain tissillä :| Että ei näytä mahan täyttyminen meillä parantavan unia vaan ennemminkin huonontavan. Unikoulu ei kuitenkaan ole toistaiseksi suunnitelmissa, en ole kovinkaan väsynyt heräilemiseen. Jospa se siitä. Tänäänkin herätty tosin jo 2 kertaa viimeisen 1,5 tunnin sisällä.

Mukavaa joulun odottelua,

Viljaliina ja kaksihampainen poju, huomenna 7kk

Meillä tehtiin tänään joulusiivous. Mies lupasi tehdä sen, mutta kun ei päästy avoimeen pienemmän nuhan vuoksi niin tehtiin yhdessä. Ei olisi ollut hauskaa katsoa kun toinen siivoaa ja itse ei tee mitään. Saatiin tehtyä reippaasti hommat.

Meillä esikoinen meni vuoropäiväkotiin 1v 1kk ikäisenä ja hoidon aloitus sujui ongemitta. Itse pidin tapana viedä nopeasti ja puhua vain välttämättömät hoitajien kanssa. Hakiessa sitten enempi jutteli. En edes viedessä mennyt eteistä pitemmälle vaan poika meni hoitajien kanssa. Hakiessa menin hakemaan ihan leikeistä asti.
Nyt pojat menevät hoitoon kun nuorimmainen on vähän alle 1v 1kk. Olen hakenut samaan paikkaan jossa esikoinen oli aikoinaan.

Imetyksestä: Itse koin parhaimpana lopettaa imetyksen ennen töihin lähtöä, kun teen 3-vuorotyötä enkä voisi ajatella että imettäisin aina aamulla ja illalla. Aamulla jos vein lapsen hoitoon niin vein suoraan nukkumasta ja meni vielä jatkamaan uniaan. Illalla en iltavuoron jälkeen välttämättä kerennyt hakemaan poikaa tai toinen oli jo kotona nukkumassa.
Mutta varmasti imetys onnistuu vaikka onkin töissä, varsinkin jos ei tekee säännöllistä työaikaa niin helpommin.

Nyt imettämään.

Heippa hei :xmas:

Käväistiin tänään babybiossa kaverin kanssa ja oli kyllä ihan kiva tapahtuma. Leffaa ehti jonkin verran katsoa, ja kaverin kanssa tuli juoruiltua sitäkin enemmän. Ja kivan paketin sieltä sai mukaansa, kaikenlaista sapuskaa pikkumiehelle. Ihan kivasti järkätty tuo tapahtuma kun salista löytyi mikrot ja hoitopöydät ja vaipat. Kävinkin vaihtamassa poitsun vaipan siellä alhaalla ja ajattelin käyttää tarjolla olleita vaippoja kun olivat liberoja, mitä ei normaalisti käytetä. Noh, nappasin vaipan pois poitsulta ja rupesin katsomaan paketteja että löytyis sopivaa kokoa... kolme pakettia oli 3-6 kg ja yksi paketti 5-8 kg... sain sen jotenkni viriteltyä ton miehen päälle (painaa siis kymmenisen kiloa) ja kaveri näytti kun jalassa olis ollut hipsterit :LOL: Vähän oli pieni vaippa...

Käytiin tiistaina mittailemassa ja punnitsemassa poitsua neuvolassa, 72 cm ja 10kiloa 100 grammaa on uudet mitat =) Ja meikäläisellä haba kasvaa... Hyvä näin!

Teille töihin meneville... varmaan tuntuu hurjalta ja kurjalta jättää pieni vieraiden hoitoon, mutta kyllä ne kaikki sinne päiväkotiin/ryhmikseen/pph:eek:n ovat sopeutuneet. Osalla se menee nopeammin ja toisilla kestää vähän pidempään. Suotta tunte huonoa omaatuntoa siitä, sellaista se elämä joskus on. Kannattaa käydä tutustumassa hoitopaikkaan etukäteen; menkää vaikka pihalle leikkimään ja pyörimään, että tulee paikka tutuksi ja aloituksen lähestyessä vanhemmat saavatkin viettää hoitopaikassa muutaman päivän lapsen kanssa ja tutustua ryhmään ja hoitajiin. Varmaan alkuitkuja tulee olemaan lapsilla (ja vanhemmillakin =) ), mutta useimmiten itku loppuu kun äiti tai iskä häviää näkyvistä. Ainahan sitä voi soittaa perään ja kysellä miten on mennyt! Ja ei kannata jäädä aamulla lepertelemään ja hyssyttelemään itkevää lasta kun pitäisi lähteä töihin, se vain pahentaa tilannetta kun lapsi luulee että äiti ei lähdekään minnekään. Pikaiset heipat ja reipas lähtö töihin on kaikkein parasta lapsellekin, vaikka kurjalta tuntuisikin jättää itkevä lapsi hoitajalle. Ja monessa paikassa näin pienet saavat pitää oman rytminsä, jos vaikka nukkuu vielä usemmat päiväunet. Kyllä se siitä lähtee :hug: Täytyy olla iloinen, että suomessa saa olla näinkin pitkään kotona ihan luvan kanssa. Käsittääkseni se ei ihan joka maassa ole mahdollista.

Jepulis... eipä tässä varmaan muuta tällä kertaa. Mukavaa torstain jatkoa!

paddington ja pikkubuddha kohta 8kk

Pikaiseen kävin, en ehtinyt paljon mitään lukea, yritän taas paremmalla ajalla lukea kaikkien kuulumiset, olen kyllä huono palstailemaan.... :ashamed:

Mutta Myttö :hug: sulle oli pakko kommentoida. Älä murehdi :hug: mullakin on tosi kakka tilanne, mä olen menossa leikkaukseen, olkapää korjataan, ja joudun laittaa pojan hoitoon helmikuun alusta, tarkotus oli kotona olla, tai sairaslomalla olenkin, mutta en millään pysty yksikätisenä poikaa hoitamaan, ja mua harmittaa niin kovin. Yritetään jotenkin vaan kestää ja tsempata, kyllä se varmasti tästä. Mietin itsekseni, että pitäisin kuitenkin jossain vaiheessa sitten hoitovapaata vielä, ennen kuin poika on 3-vee. Vaikka muutamankin kuukauden, sekin helpottais. Eli mun piti mennä toukokuussa töihin, mut nyt en tiedä joudunko menee jo aiemmin, jos käsi kestää autolla töihin ajaa, niin pakko mennä, koska poikaa ei ehkä kestä nostella :'( 6vko on ainakin kantositeessä :eek: eikä miehellä ole mahdollisuutta jäädä kotiin. Meillä on muutenkin töissä menossa yt:t joten, (tiedän ei saisi vaikuttaa, mutta en halua mitään ylimääräistä "rasitusta") yritän pitää matalaa profiilia ja palailla töihin sitten heti kun mahdollista....on tästä keväästä tulossa aika rankka. Ja tietty vielä jos työpaikka menee, ollaan miehen kanssa samassa paikassa töissä, että sillein.... |O |O

Hysteerinen ja poika 8kk ja 8pvä

Hysteerinen onpa kurja tilanne! Äitiys-, vanhempain- ja hoitovapaalla oleviahan ei käytännössä katsoen ole mahdollista irtisanoa tuotannollis-taloudellisista syistä ellei koko firma lopeta toimintaansa. Eli siinä mielelessä tietty kannattaisi olla kotona mahdollisimman pitkään ja pitää siellä matalaa profiilia... mutta tuo leikkaus ei tietysti hirveästi auta asiaa! :hug:

Pikainen ilmoittautuminen vaan... :wave: Pirun tietokone otti ja hajosi enkä oo päässy koneelle ollenkaan. Nyt äkkiä nukkumaan, luin vaan pikaseen läpi ja palaan kommentoimaan myöhemmin! :)

Öitä!

RouvaP ja Poika 7,5kk (toistaiseksi vielä unessa, tiedä kuinka kauan...)

Viljaliina juu tuon tiesinkin, ettei voi äippälomalaista/hoitovapaalla irtisanoa, mut tuo käsihomma on vähän kenkku, kun pakko olla sairaslomalla, koska se on ainut tapa saada pojalle hoitopaikka....meillä ei asu ketään sukulaisia tässä lähellä, eikä sen puoleen, kellään olisi mahdollisuuttakaan hoitaa poikaa täyspäiväisesti. Eli siis en voi olla hoitovapaalla, koska muuten en saa hoitopaikkaa pojalle :headwall: Ja luulen, että käsi on aiemmin tietokoneen näppäily kunnossa, kuin pojan nostelu kunnossa...varmasti vielä pitkä kuntoutuskin edessä, että saan käden kuntoon :'( olkapää on aika ilkee kait....tosin ei oo aiempaa kokemusta...onneksi :D Niin ja tuosta työstä...mulle tarjottiin "ylennystä" joten siinä mielessä haluan mennä töihin (tuo oli ennen kuin tiedettiin noista yt-neuvotteluista) jos vaan saan työni pitää. Ja positiivista on kuitenkin se, että neuvotteluissa oli tullut ilmi, että minun tuleva vakanssini on tärkeä ja siinä pitää olla tekijä, eihän se sitä toki tarkoita että se olisin minä, vaikka siitä alustavasti onkin johtajan kanssa sovittu....Tuleepa sekavaa tilitystä B) Mutta sekava on mielikin....

Katsotaan jos poika nukkuis tänään yhtähyvin kuin eilen 2x2h, mut sit tietenkään netti ei toiminut enkä päässyt päivällä surffaan :headwall: just kun ois ollut aikaa.....

Hysteerinen ja poitsu joka koisii jo ekoja unia

ps. Dooris, teillä on hienon kokoinen poika

Yhteistyössä