Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
voimia sulle! jos sua yhtään lohduttaa, niin olen aivan yhtä hermona kun sinäkin, vaikka pahoinvointi onkin aikasta hurjaa. viime keskenmenosta opin sen, että pahoinvointi ei ole mikään tae sille, että kohdussa olisi kaikki hyvin. älkää ihmiset pelästykö tästä, ei ole tarkoitus pelotella.

Tänään on neuvola klo 13 eikä 4 tuntiin saisi käydä pissalla, apua. oon jo kerran käyny pissalla vaikkei saisi ja taas on hätä. miten noi tädit kuvittelee että pystyy olla 4 tuntii käymättä.. huh huh, joutuu kyl olee jalat ristissä. jos ei siellä saada sydänääniä kuulumaan, niin aion varata yksityiseltä ajan. sieltä paikasta, minkä sä kalenteri mulle kerroit :wave:
 
Pulttis sori ku pompin tänne tuolta maalismasuista, mut kun haluisit et sulla ois jo 15 rv täynnä, ja mulla on, ni haluisin vaan sellasta sulle sanoa et mulla ei oo pahaa oloa ollu oikeestaan ollenkaan, kerran on vaan oksu tullu, sillonki oli niin kauhee flunssa et limasta sekin ainut oksu sillon tuli. Ja kahvia en aluks pystyny ollenkaan juomaan mut kyl oon muutaman viikon ajan pystyny, mut en oo kauheesti siltikään juonu. Ja masustahan kuuluuki lähtee se alkuturvotus pois, mullaki pullahti masu paremmin esiin rv 12 suunnilleen. Eiköhän sullaki oo kaikki hyvin! Onnellista odotusta kaikille!

:heart: :Ninni ja Kirppu 15+2 :heart: :heart:
 
Puellalle iso :hug:

oma napaa pikaisesti: kuului sydänäänet tänään loistavasti! Minea sai sätkyt ja huusi koko vastaanoton ajan reippaana tyttönä. paineet taivaissa.

ja jee, sain ultra-ajan rv 13 eli 8.10. nyt pitää yrittää sumplia Minealle hoitajaa että Peikko pääsee mukaan.
karmea pääkipu ja oksentelu vaan jatkuu :kieh:

äitipeikko ja Chimi 11+1
 
Puellalle :hug: toivottavasti siellä on vain joku mustelma tai istukka jotenkin sillä tavalla, että vuoto tulee siitä. :|

Pulttis, onneksi sulla on se ultra jo huomenna. :hug: Nuo olot voivat olla merkilliset, mullakin oli esikoisenkin kanssa vaikka mitä aavistuksia vähän väliä, mutta sittenkin kaikki meni hyvin. Sitä jotenkin ajattelee, että vaistoonsa voi luottaa, mutta yksi allekirjoittanut täältä kyllä tuppaa käymään vähän vainoharhaiseksi välillä ja sitten pitää sitä vaistona. :D

Pinaatti, toivotaan nyt, että kuulet ne sydänäänet, jotta säästät sen ultrarahan... :) En muista tarkalleen sun viikkoja, mutta Hyvinkään neuvolan laitteilla voi kyllä olla siinä ja siinä, joten älähän sitten säiky. Esikoisen odotin Kenttiksen neuvolassa, ja siellä ei kuunneltu ennen np-ultraa, jonne siis menin aivan epätietoisena siitä, olisiko masussa ketään vaiko ei.

Poika tuolla taas touhuaa, joten mennään hätiin. Jakseluja itse kullekin,
t. Kalenteri ja Paapau 12 + 4
 
hei pitkästä aikaa kaikille :hug:

olen ollut kolmisen viikkoa pois kuvioista, ensin matkan takia ja sitten vielä on ollut muuta kiirettä ja väsymystä päälle. Nyt palaan kuitenkin urkkimaan teidän muiden kuulumisia ja kertomaan omiani. :) Olipas kyllä urakka lueskella läpi nuo viime käyntini jälkeen tulleet viestit. Täällä on oltu ahkeria! Hyvä !

Mutta sitten asiaan. Varasin nimittäin huomiselle ajan yksityiselle ultraan, kun täällä ei tarjota kuin se yksi vaivainen rakenneultra (joka muuten on milloin???). Vähän jännittää, ja myös harmittaa, kun mies on juuri työmatkalla eikä pääse mukaan. Täti kyllä lupasi, että saa kuvaa mukaan kotitietokoneelle, joten ymmärsin tuosta, että tarkoitti sitten jotain cd-levyä tms. :) Hah, sillä saa sitten pitkästyttää sukulaiset ja tuttavat.

Ollaan kyllä varmaan jo paljastuttu tämän suuren salaisuutemme kanssa. Meilläkin nimittäin on asuntokauppoja tulossa ja helppohan siitä on jotain päätellä. Varsinaisesti ei kuitenkaan olla vielä kerrottu kenellekään. Ehkä sitten ultran jälkeen, kun ja jos varmistuu, että kaikki on hyvin, ja on niitä kuviakin mitä näytellä. :LOL:

Mutta pitäkää peukkuja, että kaikki menee hyvin, enkä pissaa housuun, kun pitää taas rakko täynnä sinne mennä. Arghs! :$ Kauheaa kidutusta!

Hauskaa päivänjatkoa, lähden syömään!
 
Kiitokset kaikille tsemppauksesta! Varmaan siitä oli hyötyä, sillä masussa köllötteli hyvin elinvoimaisen näköinen sikiö! Liikkui hyvin ja sydän sykki reippaasti. :heart: Mitään syytä vuodolle ei lääkäri osannut sanoa. Sanoi että kyllähän vuoto lisää keskenmenon riskiä, mutta että ainakin nyt kaikki näyttäisi olevan kunnossa. Kirjoitti viikon saikkua ja käski ottaa levon kannalta, fyysistä rasitusta pitää välttää.Viikonlopun pelireissu pitää sitten unohtaa. Pitänee paljastaa salaisuus nyt sitten joukkuekavereillekin, etten ihan huvikseni jätä heitä pulaan. Ultran mukaan viikkoja oli 10+2, mutta ei varmaan vielä kannata mitään alkaa vaihtamaan. Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin että jatkossakin kaikki menee hyvin!

Puella 10+0
 
Hmm... Kertoilin muutama viikko sitten, että ultrassa näkyi kahden hippusen sydänäänet. Tänään löytyi vain yksi elävä tyypp; toinen oli kutistunut pieneksi palleroksi ja lakannut olemasta. Sen jäljellä olevankin kartoittaminen oli jotensakin työlästä, mutta sydänäänet yksityinen gyne sai esiin. Totesi sikiön olevan kaksi viikkoa pienempi kuin menkkojen perusteella, mutta tilanne oli sama myös viime kerralla. Seuraavan kerran menen näyttäytymään parin viikon kuluttua. Jotensakin aloin kyllä varautua, että tämä toinenkin saattaa nyt mennä. En tiedä, miten tulikin sellainen olo.

Mutta, raskaus tuli niin puun takaa, että en kyllä osaa surra tämän hetken tilannetta tai tulevaakaan - kävi miten kävi. Kolme tervettä lasta on jo.

Myötätuntorutistus kaikille huolissaan oleville plus teille, joilla kaikki on niin kunnossa kuin pitääkin. Pidetään peukkuja toisillemme!
 
Pinaatti miksi pitää olla 4 tuntia pissimättä? onko sulla joku erikoistesti siellä? ei nimittäin niihin peruspissakokeisiin tarvi olla pissimättä...
Äitipeikko, meillä on samana päivänä ultra! Saiks sen keskusäitiysneuvolaan? Monelta? Mullon muistaakseni 10 jälkeen. Vitsit muuten en ole minäkään muistanut kysyä pojalle hoitajaa siksi aikaa.
Puella :flower: :hug: Onneksi olkoon! Ihania ultrakuulumisia! Nyt vaan lepäät sit kans niinku lääkäri määräs.

Voi oltiin tossa kaupungilla aikasemmin aamulla/päivällä ja jäin lastenvaateosastolla tuijottamaan koon 50 bodia, voi ku se oli pieni!! Ja ajatella että tuo mun 1,5-vuotias hukkui sairaalassa niihin 50 senttisiin vaatteisiin, niin pieni se oli ku syntyi! :'( Ihan herkistyi muistelemaan.... :heart:
 
kuukatrille :hug: ja Puellalle :flower:

anuuu, mun ultra on 12.30. ihan outoa, mä en ole käynyt kuin kahesti keskusäitiysneuvolassa kaverin tukena, en siis huoneessa sisällä. TAYSissa kun viimeksi kävin kaikki ultrat. tehdäänkö siellä muuta kuin otetaan ultra? saakohan kuvia mukaan pikkuisesta?
 
Hei,

hyvä kun Puellalla kaikki sitä myöten kunnossa ja oikea ratkaisu varmasti jättää nyt kaikki rehkimiset vähemmälle :hug:

Kuukatri, toivotaan nyt, että kaikki kuitenkin menee sen toisen kanssa mallikkaasti. Sydänäänet kuitenkin löytyivät, se hyvä! Rutistus sinnekin!

Tänään todella pistin merkille, että onhan tuo maha oikeastaan aika iso, johtuneeko sitten tänpäiväisistä vaatteista vai mistä... Nähdään tänään tuttavaperhe, joka ei vielä tiedä, ihan siitä syystä vaan, että viimeksi nähtiin juuri ennen plussatestiä enkä ole puhunut puhelimessakaan heidän kanssaan. Muuten oisin toki kertonut saman tien, niin hekin ovat tehneet eli kertoneet ekan luontevan tilaisuuden tullen. No nyt on meillä eka luonteva tilaisuus kertoa, ja kun nyt kuitenkin ollaan näin pitkällä, että vähän näkyykin jo, jännään vähän, mahtavatko loukkaantua, kun en ole erikseen ottanut yhteyttä asiasta. Meillä siis mies on nyt hoitanut tapaamissuunnittelut, siksi en ole tullut puhuneeksi puhelimessa, eikä mieskään sitten kertonut jostain syystä.

Päivitinpä profiiliin uuden kuvan Antosta ja muokkasin vähän tekstiä. Pitäis useammin jaksaa päivitellä profiilia, virkistää kummasti ja mustakin aina mukava nähdä muiden ajantasaisia profiileja. =)

Poika nukkuu ja mä poden taas jotain ounastelevaa huonoa oloa, samalla jostain tuolta alhaalta kipristelee tai nipistelee tai repii :/ Joko nyt taas pitää syömään mennä, justhan vetäisin kitaani banaanin. Pitäisi siivotakin niitä vieraita varten ja tehdä valmiiksi salaatti ja pihvejä hampurilaisia varten - nam! :p Hampurilaisia voisin vetää vaikka kuinka paljon! Seuraava ei sovi raskaana oleville, lihaa ällöäville kasvissyöjille: Muuten oon viime aikoina yllättäen ollut tavallista ronkelimpi lihan suhteen, vaikka alussa kaikki liha maistui erinomaisesti juuri niin kuin Anttoakin odottaessa. Possu tökkii nyt välillä pahastikin. Voisikohan syynä olla se, että mulla ei ole niin matala hb kuin viime raskaudessa, en siis ehkä tarvitse niin paljon rautaa?

Tässä vielä meitsin tickeri, jotta löytäisin helpommin:
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Kalenteri&year=2008&month=4&day=4&babycount=1

Jaksellaan! :wave:
 
Huh huh!!! Onpas vierähtänyt todella pitkä aika kun olen viimeksi jotain kirjoitellut. Kovasti olen kyllä lukenut teidän tekstejänne ja iloinnut kanssanne hyvistä ultrakuulumisista. Itse olen käynyt ultrassa jo kolme kertaa ja perjantaina on np-ultra. Kovin on pikkuinen ollut vikkelänä jokaisella ultrakerralla ja viime kerroilla vilkutellut äipälle. Harmittaa vaan kun mies ei ole ollut mukana. Nyt onneksi lähtee perjantaina.

Moona78 Itse kävin kampaajalla pari päivää sitten ja jutskasin hänen kanssaan värjäyksistä. Ei hänenkään mielestä siinä ole mitään vaarallista, mutta hän myös sanoi että punainen ja musta ovat sellaisia värejä, jotka allergisoivat pahiten. Niinpä minäkin sitten vannoutuneena punapäänä vaihdoin värin ruskeaan :D Kampaaja sanoi myös sitä että raskausaikana värit todellakin saattavat tehdä tepposia ja lopputulos voi olla ihan yllättävä samoten kuin se että permanentti ei tartu. Itse aion kyllä värjätä hiuksiani normaalisti raskausaikana, tosin en yhtä tiheään.

Viljaliina Mä myös kuvittelen että meillä kotona on kauheen tunkkanen ilma vaikkei se varmaan tosi puheessa ole. Miehellä nimittäin on aina ollu herkempi hajuaisti kuin mulla eikä se ole kyllä maininnu mitään. Taidanpa pitää mölyt mahassani :ashamed:

Täällä nyt mietiskelen kovasti sitä että jokohan pitäisi käydä ostaan mammapöksyt kun töissäkin joudun pitään housuja auki, kun ahistaa. Tää on nyt tyhmä kysymys, mutta kai sitä ensikertalaisena saa kysyä...Onko ne äitiyshousut sellaisia että samat housut käyvät koko raskauden ajan eli onko niissä sellainen säädettävä vyötärö?

Niin ja sekin täytyi ilmoittaa että synnytyssairaalana on LKS.

Terviisin,

Myttö ja pieni 11+2
 
ekasta neuvolasta. Sydänääniä ei saatu kuuluviin, mutta se olikin jo tiedossa kun täti sanoi ennemmin että heidän laitteilla sitä ei vielä saada kuuluviin. Sain onneksi jo 2 viikon päähän niskaturvotus ultran, niin ei kauheen kauaa tartte venailla. ehkä jaksan odottaa sinne asti, ettei tartte mennä yksityiselle laittamaan vikoja pennosia.

Anuu81, jos toi 81 on sun syntymävuosi, niin täällä ikätoveri
:wave: täytin lauantaina 26 ja tunnen itseni jo kovin vanhaksi, mä voin olla jo alle 15 vuoden päästä mummo, jos toi esikko innostuu ipanoita pyöräyttelemään, hui. :p kysyit tosta ihmeellisestä pissa jutusta, siis joo 4 tuntii piti olla pissaamatta, käytännössä olin n.2.5 tuntia käymättä. aivan täysi mahdottomuus se 4 h. en tiedä tarkkaa syytä, sanoi vaan että otetaan tämä näyte keskivirtsasta, ammatti slangia, kukapa sitä ymmärtää enkä ees kysyny.

mulla oli hemoglobiini aikas alhaalla, eli 115 ja täti passitti mut apteekkiin ostamaan multi tabsin raskaus monivitamiinia. 1 tabletti päivässä näin alkuun, sitten myöh. voi nostaa annostusta kahteen per päivä. siitä saa d- vitskut ja kaikki muutki maholliset. varmaan toi hempan aleneminenkin on vaikuttanu mun koko aikaseen väsymykseen. nyt vaan odotellaan että alkaa napit potkia :)

kalenterille :wave: tsemppauksesta, oikeassa olit niitten ultra laitteista. nyt vaan kitkutusta eteenpäin seuraavaa ultraa kohti. ihana vauva sulla möllöttelee masussa :heart:
 
Onnittelut Puellalle ihanista ultra-kuulumisista :flower: ja kuukatrille halit myös :hug:

Otin Kalenterin neuvosta vaarin ja kävin luomassa itsellenikin profiilin. Mielelläni olisin lapsen kuvan siihen laittanut, mutta kun ei ole, niin laitoin kuvan tuollaisesta karvaisesta kaverista, joka kyllä työllistää aivan kuten lapsikin =)
 
pinaatti tuo keskivirtsa tarkoittaa sitä, että ensin lorotellaan vähän pönttöön, sitten purkkiin, ja sitten loput pönttöön. Kai jotenkin huuhtelee se aluksi tuleva virtsa bakteerit ja pöpöt pois virtsaputkesta tms. ettei tule näytteeseen turhia epäpuhtauksia. Ja neljä tuntia on kai suositus sen takia, että ehtii kunnolla kerääntyä rakkoon kaikki tarpeellinen mitä näytteestä halutaan tutkia.

Mietin, että kun minun pitää huomenna mennä sinne ultraan täydellä rakolla, niin montakohan tuntia se vaatii rakko keräillä täyteen. klo. 12 on ultra, joten pakko ainakin ysin aikaan käydä.
 
Moikka!

Hehhee, ei ollut kyllä ultrassa ihan tuon tickerivauvan näköinen =) Kiitos kuitenkin Pinaatti! Mun mielestä ultrasta saamani kuvat eivät olleet kovin selkeitä, vaikka tyyppi näkyikin kuulemma erittäin ellei poikkeuksellisen hyvin *röyhistää ikään kuin mulla ois mitään tekemistä sen kanssa*.

Mulle muuten sanottiin nimenomaan niin, että ultraan mennessä rakko tyhjä! :eek: Ja kun päästiin noihin pönttöasioihin, mulla on neuvolassa ollut sellainen systeemi, että annan sen näytteen jo kotona purkkiin ja vien sinne - en onnistu koskaan (melkein) saamaan kunnon näytettä siellä neuvolan vessassa. :ashamed:

Ihana karvainen vauva Mariaanalla, tai ei ehkä enää niin vauvakaan. =)

Myttö, utelias olen, mutta onko sulla kaikki mennyt hyvin, kun olet aika monta kertaa ehtinyt ultraan jo? Varmasti kuitenkin on ollut huojentavaa päästä usein tarkistamaan pikkuisen vointia.

Vieraat täällä millä hetkellä tahansa ja olo aika karmea. Kääkkis. Nyt ruokaa valmistelemaan! :wave:
 
näin esikoista odottessa kyselisin et onko muille puhuttu sokerirasituskokeesta? mulle sitä tosiaan kaupattiin, koska äitini sairastaa kakkostyypin diabetesta. oma painoindeksini on 22.4 eli normaalipainoinen olen. ei sillä tottahan sinne meen, kun mahdollisuus on. netistä lueskelin niin en törmännyt muihin, jotka menee rasituskokeeseen "sukurasitteen" takia.
 
heips..

tänään piti käydä tarkistuttamassa itseäni kun olo on ollut niin väsynyt ja paineet kovin alhaalla (n55-62 / 105-112) joten pikkasen on heikottanut ja tuolloin kun heikottaa niin sydän hakkaa 90-95 joten korvissa on soinut välillä :/
Kuunneltiin sykettäkin ja siellähän se jumpsutti iloisti ! oli ihana kuulla se ääni. :heart:
terkkari epäili että hb on laskenut mutta ei ollut kyllä nyttekin oli 141 ja eka neuvolassa oli 142 joten hyvällä arvolla mennään.

poika katsoo frööbelin palikoita just nyt mutta suihku kutsuu onneksi niin pääsee taas nukkumaan :ashamed:

Suppis ja Ilta 13+5
 
Moikkis :)

athena: Minä joudun/pääsen sokerirasitukseen sitten aikanani.. olisko ollut viikolla 28. Ei niinkään sukurasitteen takia, vaan ihan oman ylipainon takia :ashamed:

Joku puhui hajuaistin herkistymisestä. Täällä havaittavissa samaa. Haistan asioita joita en ennen ole edes haistanut ja moni asia haisee "väärälle" Esim. croisantit on haisseet ennen hyvälle, nykyään pahalle.. jne. Ja meidän pesukone.. voi jösses!!! Tänään oli pakko käydä hakemassa apteekista sitruunahappoa ja pestä sillä kone ja sit tiivisteet hinkkasin kloriitilla. Nyt se haisee taas normaalille =)

Putkahti sitten eilen kutsu meidän firman esimiespäiville, jotka on kahden kuukauden päästä helsingissä finlandiatalolla!! Pukukoodi; mukavan juhlava! No ni.. ja heti alkoi sitten päässä raksuttamaan et mitä ihmeen juhlavaa mä voin saada itselleni päälle! mitkään juhlavaatteistani kun ei mene enään päälle, saati et ne menisi 2kk päästä. Ja mitään ihmeellistä ei viitsisi ostaa kun tod.näköisesti sille ei tule käyttöä toiste!!! Joten mietin seuraavaa.. mistä mahtais löytyä äitiysvaatteiden kaavoja? Äkkiäskö mä jonkun koltun sinne ompelen =)
(tai sit en.. mut vois ainakin yrittää)

Oletteko te muut muuten ajatelleet et haluatteko tietää lapsen sukupuolen etukäteen? Mä olen aina ollut sitä mieltä et en.. (siis ennen raskautta) mut nyt en ole enään varma. Toisaaltaan se olisi kiva tietää mut toisaaltaan olis kiva pitää jännitystä loppuun saakka =)

Ukkeli tuolla toisella koneella skannailee meidän öttiäisen ultra kuvaa.. Yritän kohta saada sen tänne näytille =)
 
äitipeikko poikaa odottaessa olin siellä 3 kertaa ultrattavana ja vain ekasta sain kuvat, 5kpl. Tokalla kertaa unohdin kysyä ja vimpalla kerralla en ees ajatellu enää pyytää kuvia. ja ei tarvi ainakaan Tampereella olla rakko täysi.

pinaatti, joo syntymävuosihan tuo.. Onneks olkoon synttärisankarille!

juuri ihanko sulle sanottiin et pitää olla täys rakko? täällä kun kysyin asiasta esikoista odottaessa niin ei tarvi olla täysi. En tiä voiko olla sit laitteiden tarkkuudesta tai jostain kiinni erilainen käytäntö... ??
No, joka tapauksessa jos sun pitää mennä täydellä niin kyllähän luulis et pari tuntiakin riittää. Ei sen nyt kuitenkaa ole tarkoitus niin täynnä olla että se häiritsee sun olemista.

Seki muuten on hassu ku eiks raskausaikana kaikilta oteta ihan ne samat testit? Ku mietin tota pissajuttua vielä ku mä kysyin ekas neuvolassa tostaki et pitääkö pissata eka ohi eli ottaa se keskivirtsa purkkiin niin sanoi terkka et ei tartte, pissaa suoraa purkkiin vaan. Eikä tarvinnu pidätellä...
 
anuuu81 joo, kyllä se nimenomaan sanoi, että täydellä rakolla, johon minä totesin, että APUA :LOL: (muistelen vieläkin sitä raskaustestin ottoa labrassa, kun piti aamulla olla käymättä vessassa). Voin yrittää kysellä tuosta huomenna, jos muistan, kun on varmaan tuhat muutakin kysymystä mielessä.

Onkohan siinä eroa, ultrataanko sisä- vai ulkokautta. Tuo kuulemma ihan vain mahan päältä.

Niin ja vielä sellainen tyhmä kysymys, että pitäisikö huomioida jotain ennen tuota ultraa (siistiä karvoitusta tai valita tietynlaiset vaatteet). :LOL: Tuo karvajuttu sen takia, kun kävin oisko ollut viime keväänä sydänkäyrässä ja mulla oli aivan kauheat säärikarvat (kainaloista leikkasin, kun tiesin, että paita otetaan pois). Sitten se täti yllättäen lätkäisi anturit nilkkoihinkin ja mua hävetti ihan kamalasti. :headwall:
 

Yhteistyössä