Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Tänään sitten on se ultra iltapäivällä, hui! Jännittää kyllä todella, vaikka en sen takia tainnut nukkua huonosti vaan siksi, että meidän palleroinen tuolla äännähteli huoneessaan välillä ja siihen mä sitten heräsin enkä meinannut uudestaan saada unta huonolta ololtani. :|

Tilsu ja muut joilla mieli ollut maassa, mulla onneksi raskausaika näyttää jälleen olevan tavallista seesteisempää aikaa, mutta ainakin esikoisesta kamalat olot iski muutama kuukausi lapsen syntymän jälkeen. Mua ahdisti monenlaiset käsittelemättömät asiat ja ennen kaikkea oli kamala pelko siitä, että lapselle tapahtuu jotain. Silloin just kun olis voinut olla niin onnellinen pienestä pojasta, piti murehtia niin kauheasti. :/ Taisi olla se, että vasta lapsen syntymän jälkeen entinen hektinen elämä jäi taakse hyvin nopeasti ja kertaheitolla: päivittäiset työ- ja opiskelumatkat ja niihin liittyvät stressit jäi ja olo oli enimmäkseen kotona nuhjaamista. Ja vielä se vuodenaika, poika syntyi lokakuun lopussa. Mua ällöttää loppusyksy muutenkin, eikä talvi miellytä juuri enempää... En vielä silloin tuntenutkaan kovin monia muita äitejä täältä, mutta ilman muuta mammakaverit tai -ystävät olivat silloin ja ovat olleet myöhemminkin mulle aivan elintärkeitä ja olen saanut heitä hiljalleen lisää.

Mulla tämä raskaus näyttää kyllä vaikuttavan muistamiseen, olen unohtanut viime aikoina niin uskomattomia juttuja, että en kehtaa sanoakaan. :ashamed:

Mustakin ois ihanaa, jos sisko saisi lapsen samoihin aikoihin kuin minä, mutta eipä taida siinä elämäntilanteessa olla paljon toivoa. :| Mutta onpa mulla serkkupuoli, jonka toisen lapsen pitäisi syntyä hyvin lähellä tätä omaani. Ei kyllä kovin usein nähdä, mutta ehkä sitä voisi ruveta näkemään useammin. :)

No sitten päivän hommiin. :) Mukavaa viikkoa,
t. Kalenteri ja Paapau 12 + 3
 
Ja onnea vielä muiden ultrakuulumisista, Heililläkin oikea söpöläinen siellä :heart:

Pulttis muuten, mäkin yritän tuota mahan kokoa tutkailla, mutta enpä siitä omastanikaan osaa sanoa mitään. Luulen, että masun koko voi vaihdella paljon sen syömisen ja senkin mukaan, miten kohtu siirtyilee hiljalleen. Ja sullahan se hematooma (sehän se oli?) voisi ehkä olla liukenemassa, jospa sekin vaikuttaa... :hug:
 
Viikonloppu menikin niin hujauksessa, etten ehtinyt yhtään kuulumisianne lukemaan; kummityttö 4v oli viikonlopun kylässä, ja tohinaa riitti omiksi tarpeiksi, mutta kivaa oli;-)

Eli onnea kaikille np-kuulumisista;-)

Minä tein sen;
Sain äsken kerrottua pomolle, ja hän onnitteli lämpimästi :flower: Olen ihan halolla päähän lyöty, pelkäsin, että hän saa raivokohtauksen, mutta tuntuikin olevan oikeasti onnellinen minun/meidän puolestamme :hug: Yksi huoli vähemmän, nyt on huojentunut olo =)

Mukavaa ja ihanaa aurinkoista kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 12+5
 
Äitipeikko tosi kurja juttu ton sun np-ultran kanssa! Luulis että neuvola on velvollinen ostamaan palvelun yksityiseltä jos ei sitä itse pysty tarjoamaan!?! Ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi.. Vaikka itseasiassa taitaa olla niin että nyt eletään vielä sitä siirtymäkautta, eli vielä kuntien ei ole pakko tarjota tasapuolisesti ultria ja muita tutkimuksia. No, mut tulevaisuudessa tuokin asia tulee onneksi muuttumaan ja saadaan koko Suomeen yhdenmukainen neuvola/tutkimus-käytäntö. Nythän tää on vielä niin kirjavaa ku jossain kunnassa saa vaikka 5 ultraa ilmaiseksi ja toinen tarjoaa yhden jos sitäkään.

No joo, nyt meen kahvin keittoon. Meille on tulossa pojan saman ikäinen kaveri äitinsä kanssa kylään leikkimään.

Anu ja rv 11+2
 
Tervehdys taas pitkästä aikaan!!!!

PulttiBois, minulla myös tuntuu, että vatsa on pienentynyt. Johtuuko ehkä siitä, että oksentelin vkl aika rajusti ja näin ollen turvotus laskenut - mut kovin huolissani olen. koko ajan seurailen mahaani, mikä tuntuu ihan käsittämättömältä - kunpa voisi olla rennosti.

Sukupuoleen - Mun miehen äiti on ehdottomasti sitä mieltä, että tulokas olisi tyttö. Hänen mielestä pahoinvointi ajoittuu aamuun pojan kohdalla ja iltaan tytön kohdalla. itsellä moisesta ei ole mielipidettä, koska ensimmäistä tässä odottelen. Kumpa vaan lapsi pysyisi mukana ja olisi terve.

Sitten kysymys - uskaltaanko raskaana värjäyttää hiuksia? Tuntuu, että pieni vaihtelu olisi kivaa, mut mietin, että onko värjäyksestä haittaa sikiölle?

Minulla olisi sitten keskiviikkona np-ultra - hieman jännittää....

Moona 11+6
 
Moi taas kaikille :wave:

Olen käynyt kyllä liki päivittäin lukemassa muiden kuulumisia, mutta itsellä on vielä pieni pelko kokoajan raskauden jatkumisesta, enkä sen vuoksi ole käynyt kirjoittelemassa omia kuulumisiani.

Ensinnäkin onnittelut kaikille ultranneille hyvistä uutisista :flower: Olisinpa jo itsekin tuossa 12:sta viikon korvilla, niin ehkä uskaltaisi jo paremmin hengittää.

Taas tänään kävin päivystyksessä, sillä kovat alavatsakivut palasivat la-su yönä. Vuotanuthan olen jo 18 päivän ajan ja vuoto tulee ilmeisesti vielä jatkumaan.
Masuasukki oli kuitenkin jälleen ihan kunnossa (tämä oli jo kolmas ultra) ja vastasi viikkoja, eli 8+2. Nyt kuitenkin lääkäri havaitsi kohdussa verihyytymän, joka tulee vuotamaan tosiaan vielä ilmeisesti jonkunkin aikaa. Näille ongelmille (kivut + vuoto) löytyi mahdollinen selitys, eli kohdussa näytti olevan jonkinlainen väliseinä. Lääkäri oli kuitenkin sitä mieltä, ettei sen pitäisi tätä raskautta häiritä. Mutta kävin hieman googlettamassa, eikä kyllä mitään kovin rauhoittavaa tietoa noista väliseinistä löytynyt.
Jälleen sain ohjeet palata tutkimuksiin, mikäli kivut palaavat tai vuoto lisääntyy/muuttuu tämän hetkisestä. Nythän olen käynyt liki viikon välein tutkimuksissa, joten luulenpa, että näin tulee jatkumaankin. On kyllä todella hermoja repivää.


Äitipeikko, tuo sinun ultrasi siirtyminen kuulostaa aika hurjalta. Luulin, että nuo molemmat olisivat "pakollisia", mutta ilmeisesti eivät siis olekaan.

Paino on muuten noussut jo hurjat kolme kiloa!! Johtunee siitä, etten oikein uskalla liikkua laisinkaan, kun vuoto lisääntyy aina selvästi liikunnan myötä.

PulttiBois, luulisin, että se vatsan pienentyminen johtuu turvotuksen poistumisesta. Mulla ainakin turvotus lisää vessahätää ja eikös sen alkuraskauden turvotuksen pitäisi ekan kolmanneksen loppupuolella jo poistua?

Tinkatar 8+2
 
Moona78, mä ainakin värjäsin edellisessä raskaudessa hiuksiani. terkkarikin sanoi että antaa palaa vaan. nyt en aio värjätä kuin ehkä siskon häihin, kun olen palannut takaisin bruneteksi laiskuuttani :LOL:

saapi kattoa miten aamulla käy. täytyy kysellä uudelleen aikaa np-ultraan samalla, jos vaikka olisi tullut peruutuksia tvs. vähitellen pitäisi meinaan ultrata jos meinaa sinne päästä.

äitipeikko ja Chimi rv11.
 
Mä olen laiska kirjoittamaan tänne mitään, lueskelen kyllä juttuja, mutta oma kirjoittaminen on vähäistä. On vain tapahtunut niin paljon, etten ole jaksanut kirjoittaa mitään.. Anteeksi..

Viime yö meni valvoessa, sillä tänään oli np-ultra. Jännitin kovasti, sillä ei mitään raskausoireita ole ollut. Ainoastaan rinnat ovat vähän kasvaneet ja maha pyöristynyt aavistuksen, mutta siitäkään ei vielä huomaa mitään. Vaikka koko ajan on pelottanut, kun ei ole oireita, on pelko ollut aiheetonta. Kuulun vain siihen "onnellisten" ryhmään, jolle ei oireita jostain syystä tule. Ultraaja varoitti, että on mahdollista, että oksennan vaikka viimeisen kuukauden koko ajan. Mutta toistaiseksi voin olla onnellinen ja nauttia olostani.

Np-ultra oli siis tänään, menossa 13+2 ja ajasta ultra samaa mieltä. Turvotusta 1 mm. Ensikertalaisena olin ihan ihmeissäni koko ultrasta, niin hyvin näkyi kaikki.. Kädet, jalat, sormet, pää, nenäluu.. Ja kaikki hyvin. Kehui pikkuista kiltiksi, nukkui ja kun täti jutteli ja käski kääntymään vähän, niin pikkukaveri kääntyi ja esitteli itseään. Olo on ihan pökerryksissä ja kaikki tuntuu niin uskomattomalta.

Ja mikä parasta; tänään illalla kerromme raskaudesta vanhemmille ja lähimmille ystäville. Tähän asti salaisuus on ollut suuri ja se on pystytty pitämään. Vastaanotto on iloinen ja samalla järkyttynyt, kun kerromme asiasta "näin myöhään". Mutta viimeisen kuukauden aikana on tapahtunut niin paljon surullisia ja myös iloisia asioita, ettei kertominen tuntunut hyvälle ajatukselle. Mutta ihanaa, tämän illan jälkeen voi rauhassa puhua asiasta ja silittää mahaa julkisesti. Nyt kaikki on tehty salassa. Työpaikalla asiasta puhun vasta muutaman päivän päästä, ja työkaverit tulevat yllättymään, sillä en ole julkisesti töissä haaveistamme puhunut.

Olo on niin onnellinen ja rauhallinen.. Nyt voi nauttia olosta eikä tarvitse pelätä koko aikaa oireettomuutta.
 
Moona, ihan normaalisti saat elää vaik onki raskaana! Enemmän myrkkyjä hengität varmaan kaupungin ilmansaasteista ku mitä myrkkyjä imeytyy värjäämisestä.

Tinkatarelle jaksamisia! Älä nyt mene vaan enää googlettamaan mitään... Turhaa panikoi vaan aina noista mitä netistä lukee.

Ja vielä äitipeikolle! Mullakin ultra vasta 13+2 ja ku koitin sitä siirtää nii ei onnistunut.. Mutta se terkka sanoi että viimeinen päivä ku voi tehdä on 13+6. Että kyllä sulla nyt vielä muutama viikko olis aikaa päästä np-ultraan jos peruutusaika löytyy. Ja niin, ehdota terkalle että jos saisit lähetteen äippäpolille ultraan jos ei sitä aikaa keskusäitiysneuvolasta saa.
 
Ihania ultrakuulumisia oli taas tullut. Onnea paljon.

Tinkatar Jaksamista sinulle. En voi kuvitellakaan kuinka stressaavaa tuo on. Toivottavasti kaikki kuitenkin lopulta menee hyvin.

Pulttis Luulen kans että turvotus vaan laskee. Ja kun sulla se kohtu oli viikoihin nähden iso, niin voihan olla että sen kasvu joksikin aikaa nyt hidastuu. Onnea ultraan!

Moona Olen kans samaa mieltä että hiuksia saa värjätä. Onhan kampaajatkin raskaana töissä, ja ne nyt varmaan kuitenkin saa moninkertaisen altistuksen, ja silti saavat terveitä lapsia.

Itsellä tuhruttelu parin päivän tauon jälkeen alkoi eilen taas. Yritän valaa toivoa itseeni, mutta vaikealta tuntuu. Olen miettinyt pääni puhki varasinko uudelleen ultran yksityiseltä, mutta toisaalta on nyt niin vahva tunne ettei kaikki ole kohdallaan, enkä haluaisi niitä huonoja uutisia kuulla. Tahtoisin niin pitää tämän unelman hengissä vielä. Nyt tuntuu siltä, että jos ei vuoto runsastu eikä tule kipuja, niin en ultraan ennen np:a mene. Mutta mieli muuttuu jatkuvasti. Vielä kuitenkin yritän uskoa parasta. Jospa aika kuluisi pian!

Puella 9+6
 
Masukilla kaikki hyvin. Nenäluu löytyi ja np turvotus oli täysin normaali =) Siellä se pieni nukkui, mutta heräsi sitten esittelemään itseään! Peukku meni suuhun ja sitten tuli hikka =) kätilö sanoi ettei koskaan ole noin pienellä nähnyt hikkaa, mut tämä vaavi on tullut äitiinsä =) Mulla on meinaan hikka melkein joka päivä!!!
Niin ja pituutta oli 6cm ja päänhalkaisija 2cm ja vastaa kuulemma justiinsa viikkoja!!

Nyt on onnellinen ja rauhallinen olo=)

 
Pitkään aikaan en ole minäkään kirjoitellut väsymyksen ja huonon olon takia. Lukenut olen kuitenkin viestejänne innolla. Meillä oli ultra viime viikolla ja hyvin sujui. Vauvalla oli pituutta hiukan yli 6 cm ja niskaturvotus oli 0.8mm. Saimme itsellemme neljä kuvaa ja vielä dvd-levyn koko tutkimuksesta. Välillä katsoimme 3d kuvaakin, mistä olin ihan ihmeissäni. Ja tämä oli ihan kunnan järjestämä ja maksama paikka. Vauveli vastasi muuten kooltaan viikkoja 12+4 (lasketun ajan mukaan olisi ollut 12+3).

Pahoinvointi jatkuu ja hyvin iltapainotteisena. Oksennuksia on tullut keskimäärin joka toinen päivä. Saisi jo helpottaa!!!

Moona kyseli hiusten värjäämisestä. Minä olen kuullut kanssa, että saa värjätä, mutta väri ei tartu kuulemma välttämättä samalla tavalla kuin normaalisti. Voi myös tulla sävyeroja. Sama on kuulemma permanenttiaineen kanssa. Kasvaako teillä muilla hiukset normaalia nopeammin nyt? Minä olen huomannut, että kasvaisi. Myös kynnet ovat valtavan hyvässä kunnossa, kerrankin!

Ja nyt kun pääsin näihin turhamaisuuksiin, niin pitää vielä valittaa, että minulla iho on kovin rasvoittunut ja näppyläinen rintakehästä ja selästä. Sellaisia ihonvärisiä näppyjä, jotka eivät näy kovinkaan hyvin, mutta iho tuntuu ihan epätasaiselta.

Koitetaan voida hyvin ! :wave:
Terv. Delfiini 12+6
 
Moikka ja pikaiseen omaa napaa!

Ensinnäkin :hug: tuhruttajille!

Hienoa kuulla muiden hyviä ultrakuulumisia! :)

Nyt on meilläkin ultrassa käyty ja olo helpottunut: lapsukainen siellä oli hyvinkin virkeä ja vastasi kooltaan viikkoja 12 + 2. Nythän on menossa 12 + 3, eli aika hyvin noita viikkoja vastasi. Niskaturvotusta oli mitättömät 0,7 mm, ei mennä sen kummempiin seuloihin. Oli kyllä ihana kokemus, nyt vain ei oikein runosuoni kuki enkä osaa paremmin selitellä, kuinka meitä liikutti nähdä se pieni, joka kovasti vilkutteli siellä. :)

Ja sitten päivän huumoripläjäys (= hävetys): muistin kyllä esikoisen ultrasta poiketen katsoa, että on puhtaat (maxi)pöksyt jalassa, siis ne jotka joka tapauksessa joutuu siellä riisumaan, mutta eiköhän jalassa ollut eri parin likaiset sukat, jotka tietysti osuivat juuri siihen ultraajan nokan alle. :LOL: Anteeksi ultraaja, jos tätä luet! :LOL: Kyllä hävetti :ashamed:

Pulttis, tuli vielä mieleen tuo turvotusasia, olihan mulla Antosta sillä tavalla, että ensin ei mennyt farkut jalkaan ja sitten taas meni, kun turvotus laski. Tästä toisesta ei ole ollut ihan samalla tavalla, mutta muistan vain, että silloin oli yhtäkkiä yllättävän normaali olo masussa - että siitä voi olla tosiaan sullakin kyse, kuten joku sanoikin.

Ei nyt on kyllä pakko syödä jotain! Jatkellaan,
t. Kalenteri ja Paapau 12 + 3
 
Moona kysyin muutama viikko sitten kampaajaltani, kun kävin värini kirkastamassa, tästä värjäysasiasta. Kampaaja meinasi, ettei siitä ole haittaa, ja vetosi juuri tähän, että he altistuvat aineille yms. paljon enemmän. Eikä ne väriaineet nykyään ole enää niin vahvoja kuin ennen. Eli ihan huoletta värjäile vaan =)
 
:heart: HEI! ihanaa kuulla ultrauutisia.oma ultrani on huomenna ja kyllä vähän jänskättää.toivottavasti kaikki ok.en oo pitkään aikaan kerenny enkä jaksnut kirjotella tänne.ollut aivan tajutonta väsymystä iltasin töiden jälkeen ja olen myös alkanut iltasin oksennella :/ hemoglobiini oli tosi huono joten jouduin jo rautakuurille.neuvolantäti sanoi et näillä viikoilla ei yleensä hemoglobiiniin oo vielä raskaus vaikuttanu joten nyt oon teho rautakuurilla(2tablettia päivässä) et se auttas ennenku tulee ne viikot jolloin hemoglobiini oikeesti ruukaa laskea.tuoki sit varmaan aiheuttaa väsymystä ja se väsymys oksetusta.on nimittäin illalla tosi työlästä nousta sohvalta(jos oon sinne asti päässy lastenhoidolta) vähän väliä milloin antamaan maitoa milloin kakkapyllyä pyyhkimään ja sillon yleensä samalla käyn oksentamassa.iltasin aivan pienikin homma saattaa saaha mut oksentaan. joku puhu MAHAN PIENENEMISESTÄ ja mulla on maha pienentyny tosi paljon.jouduin joskus 8viikolla jo vaihtaan äippähousuihin ja olinki varma et ootan kaksosia ja 10viikolla mun tuttu huomas mahasta et ootan.sillon en kuitenkaan vielä oksennellu mut söin koko ajan huonoon olooni.nyt oon alkanu oksentaa ja maha pienentyny niin paljo et oon käyttäny mun tiukkoja farkkujani joihin ei todellakaan mahdu yhtään ylimäärästä mahaa :D eli maha nyt aika pienenä taas...nautimpa sit välissä taas farkkuelämästä ja vaihdan äippähousuihin ku alkaa ahistaan.HIUSTEN VÄRJÄYKSESTÄ oon värjäyttäny ja ottanu permanentinkin esikoisen odotus aikana.permanentti vaan jouduttiin tekeen monta kertaa ku ei meinannu kihartua ja joskus ei kuulemma välttämättä raskausaikana värikään tartu.toisen lapsen ristiäisiin kävin värjäyttään eli oli noin vajaa 2kuukautta synnytyksestä ja en tiedä johtuko raskaushormooneista vai mistä mut väri ei tarttunu ja kyl harmitti.nyt taas syömään ku niin ällötys olo.jään odotteleen innolla huomista ultraa. rakastava äiti rv.12+5
 
Hauska lukea hyviä ultrauutisia :flower:
Täällä vielä odotellaan kutsua Naistenklinikalle np-ultraan, toivottavasti se kohta tulee.

Onko kellään muulla ongelmia herkistyneen hajuaistin kanssa? Mun mielestä meillä haisee koko ajan kamalan tunkkaiselta enkä voi ollenkaan kestää, kun mies paistelee kaiken maailman kamalia liharuokia itselleen :x
Kuljeskelen ympäri kämppää avaamassa ovia ja ikkunoita, ja mies kulkee perässä sulkemassa niitä - on kuulemma liian kylmä... ;) Vieläkään en kuitenkaan ole oksentanut, olisikohan sitten raskausinkiväärin ansiota.
 
apua :xmas:
käytiin katsomassa rivitaloa ja tehtiin tarjous siitä heti 10 min päästä. saatiin vastatarjous ja sitä nyt yön yli mietitään ja annetaan vastaus huomenna..
mua jännittää ihan hirveästi, asunto oli mahtava. :D
taitaa yö mennä vähän poskelleen nyt.
päästäis jouluksi jo uuteen kotiin.. :xmas: :xmas: :xmas:

olokin on niin hyvä että-- :LOL:
eipä tässä kummempaa, olen aivan "hiilenä" :whistle:
 
Lyy
Kävin eilen ultrassa!!! Ihanaa oli vihdoin oikeasti nähdä, että jotain siellä mahassa elelee ;)
Pienet jalat ja kädet pystyi jo erottamaan ja sitten kuulema näkyi nenäluu sekä joitakin aivojen osia (en nyt muista). vastasi viikkoja 9+5 (p-pmitta 27,7 mm) menkoista laskien olisi 10+1. LA olisi ultran mukaan 23.4.08.
Ensi tiistaina sitten lääkärineuvola ja siellä kuulen myös verikokeisen ja virtsanäytteiden tuloksista...
Älyttömästi hommaa näin alkuun, siis kaikenlaisia käyntejä labrassa, neuvolassa jne... :$

Onnea kaikille odottajasiskoille ja tsemppiä myös...

 
Huomenta!

Nyt kyllä taitaa olla tällä mammalla menoa. Eilen illalla alkoi verinen vuoto, tuli kerralla aika runsaasti. Kipujakin vähän oli. Yön aikana oli kyllä taas muuttunut vain tuhruksi. Soittelin neuvolaan josta kirjoittaa lähetteen äitipolille. Kohta laitan nuorimmaisen kouluun ja sitten menoksi. Varalta olen ollut jo syömättä, niin että jos on huonoja uutisia niin saa mahdollisesti sitten homman hoidettua loppuun asti samalla kertaa. Palailen kertomaan uutisia kunhan palaan. Pitäkää peukkuja!
 
puella tsemppiä. toivotaan että kaikki olisi hyvin kuitenkin.eiks niin. :hug: :heart:

täällä edelleen odotellaan menikö vastatarjous läpi. yön sain nukuttua hyvin 5 saakka jolloin heräsin vessaan ja jäin sille tielle miettimään enkä unta saanut enään.
jänniittää asunto ja siihen päälle tämä raskaus, olo on mainio ja maha edelleen oudon pieni. kahviakin juon parhaillaan mikä ei normisti mene alas. pelottavaa suorastaan :( en osaa selittää tätä oloa mutta on kyllä niin outo että pelottaa huomenna mennä ultraan :ashamed:

toivottavasti saatte huomenna tykittää tätä puupäätä turhista valituksista jos kaikki onkin ihan hyvin. on vaan olo että ei.

voi kun olisin jo viikolla 15 niin osaisin ehkä huokaista pikkuisen. pitkä matka siihen vielä..

rakas matkustaja rv 9+3 :heart:
 
Puellalle peukkuja! :hug: Ja pulttikselle jaksamisia samoin ku muillekkin ketä painii epäilystensä kanssa!

Tää mamma lähtee ihan just kaupungille pojan ja kaverin + hänen lapsensa kanssa. Kivaa vaihtelua. Huomenna sit olis se neuvolalääkäri. Jos jostain syystä ei sydänäänet sillon kuulu niin vaadin lähetteen äippäpolille ultraan ja jos sitä ei tipu niin menen yksityiselle. Toivottavasti jo saman päivän aikana pääsee.... Ei vaan kyllä ne kuuluu ne sydänäänet! Mä muuten aamulla ekaa kertaa erotin pienen kohdun rajat alamasulla! Nyt se siis alkaa pikkuhiljaa nousta sieltä kuopastaan, vaik siis iso mun maha on ollu jo rv 8 saakka. Näkee jo että on raskaana... Hassua, ku ottaa kohdun pienen koon huomioon.. No, se on kai ku noi mahalihakset on jo kerran venynyt...

Anu ja rv 11+3
 
Puellalle tsemppiä! Toivotaan parasta!!!

Mie aloitin eilen uudelleen voimaan pahoin. Viikon olin jo tässä välissä oksentamatta, mutta ilmeisesti eilinen väsymys ja huonosti syöminen yhdessä pahensivat ällöolon oksentamiseksi asti. Ja taas oksensin tyypilliseen aikaan iltapäivän ja alkuillan välimaastossa.. :kieh: Sais kyllä jo loppua tää tämmönen..

Heili
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Puellalle tsemppiä! Toivotaan parasta!!!

Mie aloitin eilen uudelleen voimaan pahoin. Viikon olin jo tässä välissä oksentamatta, mutta ilmeisesti eilinen väsymys ja huonosti syöminen yhdessä pahensivat ällöolon oksentamiseksi asti. Ja taas oksensin tyypilliseen aikaan iltapäivän ja alkuillan välimaastossa.. :kieh: Sais kyllä jo loppua tää tämmönen..

Heili
lähetä mulle 24h pahoinvointi niin tiedän että mahassa on elämää. laitathan pikalähetyksellä pahanolon tänne *pyytää kauniisti* :saint:
 

Yhteistyössä