Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
mäki liityn huhti-hippuihin :heart: eli l-aika ois 23.4 ja kolmatta vauvaa odotellaan :heart: ikää on 27v.
ja nyt on rv9 menossa kuukautisten mukaan, mulla kierto vähä sekasin, että voi vielä muuttua, mutta näillä alotetaan :wave:
 
Kummin teillä on käynnyt painon kehityksen suhteen, noussut vai laskenut? Mulla pahoinvointi ei kyllä yhtään ole vähentänyt syöntiä... koko ajan pitäis olla jotain haukkaamassa. Ja väsymys tekee puolestaan sen, ettei jaksa liikkua kuten ennen. Tätä vauhtia mulle varmaan on tulossa roimasti ylimääräistä :headwall:

Sen verran lisää omaa napaa, nimittäin pahoinvoinnista. Mulla pahimmat olot yleensä on illasta, kaikki tuttavuudet vessanpöntön kanssa on myös tehty iltaisin.

Lukisin mielelläni myös muiden oloista, että oonko ainoa outolintu?
 
Hei Mariaana, ihan sama juttu täälä. Painoa on tullu kilo tai kaks ja syön ihan koko ajan. |O
Aluksi pahoinvointia oli koko ajan, mutta nyt se alkaa iltapäivisin ja jatkuu illan. En ole kuitenkaan oksentanut, mulla ei oikein koskaan tuu oksennus vaikka olis kuinka huono olo. :x
Saa nähdä kuinka paljon vararavintoa tässä tulee kerättyä.
 
Täällä kanssa tänään viikkoja kasassa tasan 12. Mitenkään sen kummemmin ei olla asiaa juhlittu. Sunnuntaina sen sijaan on aihatta juhlaan kun meillä on ensimmäinen hääpäivä :heart:

Kylläpä hyvinkäällä on kalliit ultrat. Itse kävin Hämeenlinnan Lääkärikulmassa ja ultra ennen kelan korvausta maksoi 97? ja muistaakseeni se täti sanoi et korvauksen jälkeen (jonka ne heti vähentää siitä laskusta) se oli jotain 50?. En ole niin varma kun maksoin itse ton 97? ja saan sitten siitä 85 prossaa sairaskassata takaisin!! Tuo on kyllä tosi hyvä työetu tuo sairaskassa.. voi käydä aina siellä lääkärissä missä tahtoo, kun ei se sen kalliimmaks kuitenkaan tule. Ajateltiin käysä 4d ultrassa tuolla samassa paikassa, se kuulemma maksaa kelankorvauksen jälkeen 130-150?.

 
Onneksi on perjantai, saa huilia rauhassa pari päivää. Töissä on ollut taas viime päivinä niin kiire, että välillä olen jopa unohtanut vähäksi aikaa olevani raskaana =)

Täällä odotellaan kutsua np-ultraan, toivottavasti se pian tupsahtaa postiluukusta! Saattaa mennä vielä neljäkin viikkoa, ennen kuin sinne päästään.

Painosta: en ole oksennellut, olen syönyt karkkia ja suklaata paljon enemmän kuin yleensä ja liikkunut tavallista vähemmän - silti paino on tippunut kilon. Ei haittaa yhtään tässä vaiheessa...

Viljaliina 9+1
 
tiedosta kalenteri, täytyy soittaa sinne yksityiselle, missä oot säki käyny. toi 85 euroo kuulostaa vielä siedettävältä siihen 130 eeroon verrattuna, se 180 euroa oli kyllä aika huikee hinta kans :eek: . siis jossain tarjoustalon liepeillä, täytyypä käydä tsekkaamassa :) .

joanna hämeenlinnassahan on hyvissä hinnoissa toi ultraus :) noilla hinnoilla voisin käydä useemminkin kattomassa pikkusen vointeja. kuitenkin jos täältä lähtisin autolla sinne, niin tulisi yhteishinnaksi kuitenkin lähemmäs sitä satasta.

Täällä on ihan hyvät fiilikset, tänään mennään kavereitten ja mun veljenperheen ja äidin kanssa syömään, täytän tänään 26 v. voi apua kun vuodet vierii :eek:

Kiitos myös pulttikselle vastauksista :flower:

JA IHASTUTTAVAA VIIKONLOPPUA ITSE KULLEKKIN
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinaatti:
mun koneella tämä palsta pätkii tosi pahasti, eilen en saanut yhtään viestiä tulemaan läpi... onko mun koneessa vika vai palstassa ?
mulla jo useamman päivän tökkinyt.. eli ei taida koneessa vika olla :whistle:


tuli mieleen eilen että voitaisiiko aloittaa lokakuun 1.päivä uusi pino niin avautuu nopeammin aina sitten. tää on jo hurjan pitkä..
voisi oll jotain vaikk: huhti-hiput lokakuussa tms..
tai vuosiluvun jotenkin liittää siihen.. ;)

täällä ollaan asunnon näyttöön juuri lähdössä, koko jumalan aamun oksettanut ja olo huonossa hapessa ollaan :x
eipä ole tätäkään iloa ollut aikaisemmin, tää on karseaa. tuntuu että mitään ei voi syödä, saatika ajatella.
ajattelin että suihku auttaa niin siellä vasta oksetus alkoi nousta.. :kieh:

no, ei auta. kärsittävä on tästä :heart:

eilen kuulin että työkaveri odottaa kanssa vauvaa toukokuulle, on mua 3 viikkoa "jäljessä". on varmaan pomo ollut helisemässä uutisten kanssa kun yksi siihen vielä irtisanoi itsensä päälle.. :/
toisaalta ihanaa että odotellaan yhdessä, voidaan sadatella oloamme ja tukea toisiamme.. :D :p


pulttis ja matkustaja tasan rv 9 :heart: hurjaa..
 
Juu, kyllä se vika taisi olla muualla kuin koneissa... myös mulla oli ongelmia jopa koko kaksplus sivuston aukeamisessa... ja se yksi viestihän hävisi sinne bittiavaruuteen. :/

Aloitetaan vain uusi pino lokakuussa... alkaahan tällä pituutta olemaan.

Meillä on kanssa töissä sellainen tilanne, että yksi sanoutui vasta irti ja toinen jäi virkavapaalle, myös oppisopimuslaisen soppari päättyy pian... Johtoporras meinasi, että tämä loppu vuosi on menee vähän tällaisissa sekasortoisissa oloissa, mutta vuoden alusta on joka paikalla työntekijä, ja hommat lähtee kulkemaan. Oon siinä "naureskellut partaani", että tietäsittepä vaan :whistle:
 
Huomenta

ja tervetuloa Sisukasmami :flower: Onnea sulle plussasta!

Pinaatti, tässä on vielä linkki sen lääkärikeskuksen sivuille ja ihan Tarjoustalon kanssa samassa rakennuksessa on:
http://www.hyvinkaanlaakarikeskus.fi/home.shtml
Tosin en tiedä, oisko jossain edullisempaa, hyvinkin voi olla, jos kerran Hämeenlinnassa on tuota luokkaa. Oon kuullut, että joissain neuvoloissa saattaa Hyvinkäälläkin olla ultralaitteet (esim. Hakalan), eli ehkä jos onnistuu perustelemaan, miksi ultraan pitää päästä, voi olla mahiksia neuvolassakin... :) Sitten sellainen vinkki, että lääkärikeskuksissa eri lääkäreillä on eri taksat. Mullakin kun oli nyt ultraamassa naislääkäri (sattumalta), oli ilmeisesti kalliimpi kuin mieslääkäri olisi ollut. Oon ollut gynellä samassa paikassa aiemmin, ja mulle sanottiin puhelimessa, että edullisempaa on valita mieslääkäri, ja näin tein, kun aikojakin oli silloin hänelle paremmin. Silloinkin ultrattiin, mutta en enää muista hintaa. Kun tuo ultra ei ilmeisesti ole mikään ultrauspaketti vaan kyseessä on ihan lääkärinaika plus ultraäänitutkimus ymmärtääkseni. Mutkikkaita nuo.

Jo on kumma, kun tää rampauttava iltapahoinvointi ei ota hellittääkseen niistä 12 viikosta huolimatta, en toki odottanutkaan, mutta toivo eli. Menee koko ajan pahemmaksi vain! Mariaana, ihan tutulta kuulostaa: nimenomaan illalla mullakin on huono olo, vaikka rupeaa jo hiipimään pitkin päivää, ja ruoka maistuu oikeinkin hyvin. Yököttää mutta oksennus ei mulla ole monta kertaa lentänyt. Lentäisi varmaan useammin, mutta - nyt nauratte - yritän pidätellä sitä, kun pelkään sitä happohyökkäystä :LOL: Ikuinen hammasneurootikko! :D Painoa on varmana tullut vaikka kuinka, vaikka makea ei hirveän hyvin enää maistukaan, ainakin neuvolassa reilut kolme viikkoa sitten oli tullut komeasti jo monta kiloa. :eek:

Nyt syömään jotain välittömästi, ja voisinpa kurkistaa vaa'ankin lukemia, mitä en ole viikkoihin tehnyt... Rentoa viikonloppua ja oloja kaikille!

T. Kalenteri ja Paapau 12 + 1
 
Oltiin tossa klo 11 vauvauinnissa pojan ja miehen kanssa ja nyt on ihanan rauhallista ku poika nukkuu, mies on kaupassa ja minä saan istua koneella kahvikupin kanssa.. Niin, kahvikupin kanssa. Eipä ole hetkeen pystynytkään juomaan aamukahvin lisäksi enää kuppiakaan. Helpottamaan päin taas olo siis!!

Uusille tervetuloa myös minun puolestani!

Pulttis oli kysellyt sukupuolesta. Mä salaa toivon tyttöä, sillä tää raskaus on alkanut erilaisissa merkeissä ku pojan odotus. Ei närästä, ei paino nouse heti, huonompi olo, enempi väsy... Ja siis olishan se tyttö kiva ku on jo poika. Mut jos tulee poika niin pääseepä tavallaan helpommalla ku osaa jo "käyttää" poikaa. En mä varmaan ees osaisi pestä tytön alapäätä oikein.

Semmonen vinkki muuten et jos/ku nyt otetaan kk-pino käyttöön.. (kannatan!) Niin jos haluaa pitää helppoa raskauspäiväkirjaa niin sen voi tehä niin et aina kk lopussa kopio wordiin omat kirjoituksensa täältä. Mä tein niin viime raskaudessa noin viikosta 18 saakka joten nyt voin loppuraskauden aina selata sitä et mitä sillon on tullut tänne kirjoiteltua.. Voi ku olis tehnyt niin jo alusta saakka niin olisin voinut verrata jo näitä pahoinvointijuttuja ynnä muita. Ne ku unohtaa yllättävän nopeaa.

Eipä sit muuta tulekaan juuri mieleen..

Anu ja rv 11+0
 
Heippa ja vielä aiheeseen kk-pino: hyvä ajatus!

Anu muuten, kyllä vaan ainakin mun taannoiset kirjoitukset vuodelta 2005 löytyvät haulla edelleen, joten tarkoitus joskus mullakin ne kopioida jonnekin raskauspäiväkirjaksi... :ashamed: Toki on aikaa tässä päässyt vähän kulahtamaan välissä, eikä viikon 7 tai 8 kuulumiset ekasta raskaudesta ole itsestänikään enää niin kiinnostavia. Välillä oon siellä kuitenkin käynyt kurkkimassa, miten Kalenteri jaksoi Anttoa odottaessaan viikolla sitä tai tätä, tai oliko samanlaista oirehdintaa samoilla viikoilla.

Mulla alkaa taas se iltakuvotus hiipiä :/

Kävin sitten puntarilla, ja neuvolan vaakaan nähden tullut reilu kilo lisää, siis kolmessa viikossa. Oli kyllä täysi tällinki ja alla muutakin kuin aamupala.

T. Kalenteri
 
Hei kaikki, taas niin kiva lukea teidän kirjoituksia, tää on päivän kohokohta :D alkaa käydä tylsäksi kun sairasloma vaan jatkuu, ja aikaisemmin työ on ollut lähes tärkeintä minun elämässä, pitää keksiä uusia tekemisiä.

Niin jos teillä on kokemuksia tai tietoa noista vauvan vakuutuksista, niin olisi mukava kuulla. Ollaan miehen kanssa jo sellaista mietitty, vaikka vähän aikaista :ashamed: Eli onko niistä "hyötyä" ollut ja aiotteko sellaisen ottaa ja mistä?

Hoh hoh, pitäis varmaan odottaa se ensi viikon ultra ennen kun intoilee liikaa. Vaikka kyllähän se sydän sykki siellä näytöllä 7.viikolla, se vähän lohduttaa.

Ainiin, tervetuloa sisukasmami
:wave: =)

t.aniviisu 10+5
 
aniviisu, vakuutuksista tulen heti antamaan oman kommentin.. Me ei oteta, ei otettu esikoisellekkaan.. Meillä ei suvussa pahemmin allergioita, astmaa ynnä muuta periytyvää mistä vois koitua lääkärissä ramppaamisia, joten päätettiin että otetaan/ otettiin esikoiselle vaan ihan perinteinen tapaturma/henki/vastuu-vakuutus kun vauva on syntynyt.

Me perusteltiin tämä päätös itsellemme ihan yksinkertaisesti sillä, että ku laskee vakuutusmaksun (n.300e) ja omavastuun (n.70e) niin saa aika monta kertaa vuodessa rampata yksityisellä että tulee kannattamaan. Sitä paitsi kyllä meillä on varaa yksityisellä käydä ilman vakuutustakin, sillä kertamaksu kelakorvauksen jälkeen on noin 30-50euroa lääkäristä riippuen.. (Ja vielä lisänä-> Suomessa on ainakin sairaalamaksuissa "maksukatto", eli jonku tietyn summan jälkeen ei enää veloiteta.)

No, esikoisella ainakin on vakuutuksen ottamatta jättäminen kannattanut! 2 kertaa on käyty lääkärillä 1,5 vuodessa joten oltais maksettu ihan turhaan.. Sitä paitsi ainakaan Tampereella ei pääse yksityiselle ilta 19 jälkeen, eli olis kuitenki illalla mentävä päivystävälle.. Että se siitä yksityisestä.

Kalenteri mä luulin ihan ettei niitä vanhoja tekstejä enää ole tallessa..... Pitääpä koittaa ettiä jos vaikka löytäis et mitä sitä on itte kirjoitellut syyskuussa 2005! Mullahan nimittäin lähes sama la ku sillon, eli menee samat raskausviikot samaan aikaan ku sillon..
 
Mä en kanssa meinannut millään saada eilen viestiä lähtemään, kun ensiksi olin tapellut vaikka kuinka ja kauan et yleensä pääsin tänne meidän ketjuun asti.

Kannatan kanssa sitä kuukausipino juttua. Ja mitä tulee raskauspäiväkirjaan niin ostin silloin heti testin jälkeen päiväkirjan ja olenkohan mä kolme vai neljä kertaa muistanut siihen kirjoittaa :ashamed: Joten tää palsta taitaa toimia päiväkirjana paremmin =)
 
Niin ja vielä vakuutuksista.. me ajateltiin ottaa se. meillä kaikki vakuutukset nordeassa joten otetaan se sieltä. Tietenkin toivotaan ettei sitä koskaan tarvita. Eikä se hinta(reilu 300) mielestäni ole mitenkään paha, jos ajattelee esim. niin että autonvakuutuskin on kalliinpi ja kumpi on loppupeleissä tärkeämpi vauva vai auto?

 
Moi kaikille pitkästä aikaa! En ole kerennyt/jaksanut käydä edes lukemassa teidän juttujanne hetkeen, tämä kaamea väsymys+työnteko ei ole hyvä yhdistelmä... :ashamed:

Mukava lukea kuulumisianne nyt taas hetken vierähdettyä! B)

Kyllä meidän ajatukset sitten vain kulkevat samoja ratoja...sitä se samoilla viikoilla raskaana oleminen tekee! :LOL:

Vakuutusta mekin ollaan mietitty, olo on vähän semmoinen, että jos sitä ei ota jo nyt (vauvavakuutuksia on siis ihan kohdussa olevallekin vauvalle), sitten joutuu ehkä katumaan...Sama fiilis mulla on omienkin vakuutusten kanssa, en saanut esim sairaskuluvakuutuksesta mitään korvausta yksityisestä gynestä, koska raskaus ei ole sairaus!!! |O Silloin mietin, että mitä hemmettiä tommoisella vakuutuksella muka tekee....enpä sitten uskaltanut katkaista sitäkään vakuutusta...Pitää miettiä, on ihan säkästä kiinni onko vauva terve vai sairasteleeko paljon...ehkä se on parasta ottaa kuitenkin...

Neuvolassa on käyty ja sydänäänet kuunneltu! oli se aika liikkis kokemus. :heart: Nyt odottelen kutsua np-ultraan, tulis jo, pikkasen meinaa se nimittäin jännittää...

Nyt on sitten aika pitkälle kaikille kerrottu tästä raskaudesta. Kaikki on ottaneet uutisen ilolla vastaan! :flower: Anoppi on ollut ainoa, joka on saanut vereni kiehumaan, rupesi heti suunnittelemaan vauvan tulevaisuutta jopa kouluja myöten, että hän on päättänyt mihin kouluun lapsi tulee menemään ja sitä ja tätä ja kun hän on ajatellut...vereni KIEHUI, voitte varmaan kuvitella...Pakko on pitää anopille puhuttelu aiheesta jossain vaiheessa, jos hän ei ala tuosta rauhoittumaan (enpä usko, että rauhoittuu...) Ja vauva on vasta viikkoja vanha mun kohdussa....huokaus.

Ei kukaan tietäis netistä jotain kivaa anoppien osta ja myy-palstaa? Mä voisin myydä oman anoppini ja HALVALLA! :kieh:

Mulla on painoa tullut kilo lisää...Mutta, olin odottanut että sitä olisi tullut enemmänkin, nimittäin olen syönyt kuin hevonen. Pahoinvointi on pysynyt poissa niin. Lenkkeilykin on vähän jäänyt vähälle, kun on satanut niin paljon... :whistle: Maha alkaa pyöristymään, kohta töissäkin alkaa porukka varmaan huomaamaan...siellä en siis ole vielä kertonut, yritän siirtää sitä eteenpäin niin paljon kuin mahdollista. en tiedä miksi, en vain halua kertoa heille vielä. Oletteko te kertoneet töissä jo?

Sori, kovasti vain omaa napaa... :ashamed:
Hyviä vointeja kaikille ja ihanaa, kohta on eka kolmannes takana ja voidaan hyvästellä väsymykset ja pahoinvoinnit! Toivottavasti! :)
 
Vakuutuksista Minealla on ollut vauvavakuutus ja nyt on sairasvakuutus. mun äiti on Pohjolalla töissä joten... kerran on tarvittu vakuutusta tähän mennessä, mutta onhan se tietty hyvä tietää että JOS tarttee lähteä lääkäriin, voi mennä yksityiselle ja lapsi saa nopeasti hoitoa ja tutkimuksia jos jotain vakavampaa ilmenee.

noista tyttö/poikaoloista, mulla on hetkittäin tyttöolo, hetkittäin poikaolo. Mineasta olin varma että tyttö tulee, mutta se tunne tuli vasta myöhemmin raskaudessa. jotenkin oon aina aatellut että meillä olisi kaksi tyttöä, mutta totta kai poikakin on yhtä toivottu.

tiputtelu on loppunut *koputtaa puuta* mutta kyllä me tiistaina mennään terkalla käymään. mitenkähän, JOS sydänääniä ei kuulu niin saanko lähetteen ultraan? mulla ei siis vielä ole annettu aikaa np-ultraan, joten oon menossa vasta rakenneultraan.

ja näköjään pitää alkaa lantionpohjalihaksia treenata, kun äsken parin päivän tauon jälkeen oksensin rajusti kaiken syömäni pihalle, lirahti pöksyyn pissaa :headwall: että kuulat käyttöön vaan.

äitipeikko ja Chimi rv 10+5
 
äitipeikko mulla kanssa pari kertaa lirahtanut kun olen aivastanut kovaan. tänään viimeksi, rakko oli räjähdyspisteessä ja sitten jumalaton aivastus tuli. sanoinkin miehelle että taisi lirahtaa.. :LOL:
kuulia en omista, mutta kai ne voisi ihan tarpeeseen tulla :whistle:

tää päivä on kyllä hurjin tässä odotuksessa. ihan hirveä. ei oikein mitään saa alas ja kaikki etoo. ja sitten kun vähän syö tuntuu että kaikki tulee ylös ja kakoo.. :x
ehkä huomenna parempi.. tai sitten ei ;)
 
jaha, taas tiputtelee. tosin nyt voisin veikata melkeenpä että johtuisi kuulista. eli siis kuivista limakalvoista? meinaan oksettaa ihan sairaasti :( tulis äkkiä tiistai... ja kunhan saan ipanan nukkumaan, syön kyllä sipsiä. tänään ois karkkipäivä MUTTA mun ei tee mieli makeeta ollenkaan :eek:

oikein marinaa, anteksi :ashamed:
 
Mulla kanssa lorahti eilen töissä vähän kun aivastin :ashamed: Itseasiassa oli ensimmäinen kerta ikinä kun niin kävi. Omistan kanssa kuulat mutta en ole niitä kuin kerran kokeillut... jouduin pomppimaan tasajalkaa et sain ne pihalle :LOL: Uskaltaiskohan sitä kokeilla uudestaan?
 

Yhteistyössä