Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
no niin..
pankkireissu takana päin ja hyvin saatiin 200 000e lainaa jos sen verran tarvitaan asuntoon-
tosin sen jälkeen 2 tunnin iltalenkki lasten kanssa tehtiin ja nyt.. olen poikki :x |O joka koloon särkee ja ahdistaa B)
asuntokin löydettiin, mieleinen siis ja la mennään katsomaan sitä ja toivotaan että on kuvien/kuvauksen veroinen sillä sitten on kyllä meidän jos tarjous vaan menee läpi :D
olisi huippua päästä ehkä jo jouluksi uuteen kotiin, alku vuodesta viimeistään ennen vauvan tuloa =)
joten tässä on monta asiaa nyt jännättävänä vauvan lisäksi :heart:

öitä kaikille :wave:
 
katsoiko kukaan eilen eli keskiviikkona sitä 45 minuuttia ohjelmaa?

missä kerrottiin riskisynnyttäjistä jne.
mulla vedet valui silmissä viimeistään siinä kun se nainen synnytti sen tytön. itkeä pillitin olkkarin lattialla ja esikoinen silmät suurina ihmettelee mikä hätä äidillä on :eek: :D
sanoin vaan että oli niin ihana vauva. (ei siis tiedä että meille tulossa vaikka kovasti tenttasi toissapäivänä onko mahassa vauvaa) ;) :whistle:

ei parane katsoa edes kaunareita, itken siitäkin varmaan :LOL:
muita itkuherkkiä?? :whistle:
 
täällä toinen pillittäjä :wave: ihan kaikki itkettää. mieskin sanoi että en saa kattoa Bad Girlsin viimeistä osaa, koska tiesi että itkeä tihrustan sitä. ja tuota riskiraskaudet-juttua kanssa itkin. siskon häitä oon itkenyt monesti. tyttö on kipeänä ja sehän koskee äitiinkin. telkkarista tulee koko ajan juttuja mitkä itkettää. mitään ei saisi lukea kun heti alan porata.

useimmiten onneksi kyseessä on onnen- tai ilonkyyneleet. saas kattoa kestääkö tämä huhtikuuhun asti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hexuli:
mut joo eiköketään kiinnosta tuo kerho? mut olis kiva kirjoitella niin ettei kaikki ylimääräiset pääse kaikkea lukemaan.. mut joo

hexuli+masukki 8+4
itseäni ei henk.koht kiinnosta :whistle:
tai mulle on ihan sama pääseekö joku toinen lukemaan- jos jotain niin paljon kiinnostaa niin antaa lukea ;)

ja tää on jotenkin niin tuttu juttu jo :D
 
Huomenta!

Paljon oli jo onnellisia ultrakuulumisia. Hieno juttu, lisää vaan noita. Oma ultra vasta 18.10, taidan olla sitten niitä viimeisiä. Tänään olisi eka neuvola, pitää kysyä tuosta tuhruttelusta. Se on kylläkin nyt melkein loppunut, pariin päivään ei ole enää juuri mitään tullut. Alkaa toiveikkuus taas herätä. Pitää kattoo tahtoisinko jo yrittää kuunnella sydänääniä. Ne kun ei vielä välttämättä kuulu, ja sitten varmaan taas hermoilen. Mutta miten ihanaa olis jos ne kuuluiskin!

Eilinen oli taas hirvee päivä. Äitini oli miesystävänsä kanssa käymässä Kajaanissa, kun miehelle oli tullut huono olo. Puhe oli mennyt hankalaksi ja toisella puolen käsi ja jalka tunnotomiksi. No ambulanssilla sairaalaan, missä laitteet oli olleet rikki! Uusi kyyti Ouluun, missä päivystyksen vastaanotossa todettu: Miksi ette vieneet sinne Joutsenoon? Mies on nimittäin Joutsenolainen. Aivan käsittämätöintä, matkaa kun nyt kuitenkin on pikkuisen enemmän! No kuitenkin ottivat sisälle. Minä menin sinne myös töistä päästyäni ja tilanne oli jo paljon parempi. Mitään tukosta eikä vuotoa onneksi löytynyt. Jotain merkkejä hapenpuutteesta kuitenkin. Tänään tutkitaan lisää ja sitten siirretään varmaakin Lappeenrantaan. Neuvolan jälkeen lähden sitten OYS:iin taas ja sitten varmaankin äitin kans Kajaaniin, niillä kun jäi auto sinne. Että tämmöstä tänne. Sai ainakin hetkeksi ajatukset pois tästä vauvahommelista.

Kunhan ehdin niin palailen ilmoittelemaan neuvolakuulumisia. Hyvää päivää kaikille!
 
Huomenet!

Täällä tuli tänään se 12 viikkoa täyteen. Meillä ei kuitenkaan juhlita ennen ultraa, joka on maanantaina, siihen siis pitää odottaa, ennen kuin hetkeksi yritän huokaista helpotuksesta. :)

Veeralle onnea hyvästä ultrakäynnistä :heart:

Että kun huono olo vaivaa vieläkin. Eilisiltana yökötti taas urakalla, ja tietysti mies työmatkalla, joten lapsi täysin mun hoidettavana ja nukutettavana. :/ Aamiaisen jälkeen, kun olon kuuluisi olla parhaimmillaan ja muuten olikin, meinasi äkkiarvaamatta lentää oksennus, kun harkitsin fluoritablettien ja Dentiplus-tablettien välillä. :D

Mua ahdistaa hammasasiat nyt muutenkin, rupesin takaa tiirailemaan yhtä aristavaa kohtaa, joka näyttää tosi epämääräiseltä. Kävin tarkastuksessa vuosi sitten, syksyllä paikattiin kahdesta kohtaa ja keväällä suuhygienisti yritti mulle sanoa, ettei siellä mitään kamalaa näy. Kuitenkin stressaan, kun mulla ei ole röntgeneitä otettu vuosiin ja uuteen tarkastukseen pitäisi muka mennä vasta tästä vuoden päästä. On tosi inhottavaa soittaa h-lekuriin ja kinuta päästä jo aiemmin, kun en muutenkaan haluaisi sinne mennä todellakaan. Jossain sanottiin, että toisella kolmanneksella olisi hyvä mennä, jospa siis muutaman viikon odotan. Vaikka tuskin ottavat röntgeneitä nytkään, kun olen raskaana, mutta jos muuten katsoisivat. :|

Äitipeikko, mä voisin myös ajatella ihan hyvin imettäväni toisen lasta. Olen kerran imettänytkin Anton serkkua, kun oltiin meidän perheen ja hänen perheensä kanssa kylpylässä ja tytön oma äiti parhaillaan polskimassa. Puhuttiin etukäteen, että tekisin noin, jos tulisi kitinää. Myös kälyni on kerran imettänyt Anttoa. Ystäväni kanssa juteltiin vähän tuon aiheen vierestä kerran. Hänen lapsensa oli sairaalassa saanut lisämaitoa, ja vasta myöhemmin ystävääni oli ruvennut mietityttämään, että kääk, jos se oli jonkun luovuttamaa maitoa. Anttokin sai hiukan lisämaitoa ja mulla oli täsmälleen päinvastaiset ajatukset: toivottavasti olisi "oikeaa" maitoa eikä korviketta. =) Mietin äidinmaidon luovuttamista, kun sitä tuli esikoisesta aika paljon, mutta se jäi, kun en olisi jaksanut katsoa, että rinnat ovat aina puhtaat, kun lypsän maitoa luovutettavaksi. :)

Hexuli, mustakin tuntuu ihan luontevalta kirjoitella tänne kaikkien luettavaksi. Ja lisäksi nytpähän kaikki tietävät salasanan joka tapauksessa. ;) Ehkä jossain vaiheessa, jos rupeaa siltä tuntumaan. :)

Minttu mamma, ehkä sitä pitää sitten sosettakin kokeilla!

Voi kun sää kirkastuisi, piti lähteä pojan ja lippaan kanssa keräysretkelle nälkäpäivän kunniaksi, mutta saa nähdä, vesittyykö koko homma ihan kirjaimellisesti. :/

Aurinkoa päivälle! B)
Epätoivoisesti toivottelevat Kalenteri ja pikkarainen rv 12
 
Heissan pitkästä aikaa!

Kävin aamulla np-ultrassa ja toukalla kaikki hyvin. Turvotusta vain 0,36mm eli todella vähän. Sydän jumputti ja pikkuiset kädet sekä jalat viuhtoi :)
Polilla olikin laitteet uudistuneet viime raskauden jälkeen. Nyt pystyi zoomailemaankin =)
Neuvolan antama laskettuaika piti aika hyvin paikkansa, se aikaistui 3 päivällä.
Elikäs tarkempi LA on 6.4.

Kuvia toukasta:

Sivulta kokonaan
http://www.aijaa.com/v.php?i=1001752.jpg

Edestä kokonaan
http://www.aijaa.com/v.php?i=1001753.jpg

Pää (oikealla päälaki, vasemmalla kasvot; valkeat kohdat on siis silmäkuopat ja nenää/leukaa )
http://www.aijaa.com/v.php?i=1001754.jpg

Jalat (oikean puoleinen on jalkapohja, vasemman puoleinen jalkaterä sivusta)
http://www.aijaa.com/v.php?i=1001758.jpg


Olipas suttuisia :ashamed:
Kaipa noista nyt jotain selkoa kuitenkin saa.


Faerie ja toukka 11+5
 
Faerie En tarkoittanut vakoilla, mutta huomasin ultrista että on lohjan sairaalasta? Me asutaan vielä virallisesti Espoossa, mutta käytannössä jo uudessa kämpässä lohjalla. Neuvolaan pääsen onneksi veilä Espooseen ja neuvolantäti yrittää saada maksusitoomusta Lohjalta, että voisin jatkaa siellä loppuun, kun on ihan duunipaikan vieressä ja itse niin haluaisimme.

Pulttibois: Me kun mennään samoissa päivissä niin onko sulla ollut tällä viikolla entisestä poikkeavia mahan viiltelyitä? Nämä kun on paljon ylempänä kuin aikaisemmat ja kuvittelen kauhukuvia, että istukka on irtoamassa yms. Tiedän, että olen hölmö :(

malttamaton&hippu 9+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja malttamaton:
Mä katsoin sitä sitä 45min dokumenttia ja mulla pääsi itku, kun johtava lääkäri totesi, että nykyisin on niin paljon riskiraskauksia, kun on alettu tekemään lapsettomuushoitoja eli niiden naisen keho ei ole tarkoitettu raskauteen. Meillähän tämä raskaus lähti alkuun clomifeenin avulla ja lisäksi olen syönyt kortisonia ettei kehoni hylji pikkuista pois, mutta siis nyt sekin jätetty pois. Ei lääkäri varmaan mitään pahaa tarkoittanut, mutta hormonit taitaa pistää vähän herkästi loukkaantumaan...

Pulttibois: Me kun mennään samoissa päivissä niin onko sulla ollut tällä viikolla entisestä poikkeavia mahan viiltelyitä? Nämä kun on paljon ylempänä kuin aikaisemmat ja kuvittelen kauhukuvia, että istukka on irtoamassa yms. Tiedän, että olen hölmö :(

malttamaton&hippu 9+0

mä kanssa sen naisen sanoihin kiinnitin huomiota. toisaalta ymmärsin mitä se tarkoitti, toisaalta kuulosti pahalle.
meillä kaikki tulleet ihan luomusti joten en varmaan ymmärrä miltä niistä tuntuu jotka eivät niin vauvaa ole saaneet..

öö, mulla tää viikko ollut hyvä.
ei satu minnekään oikeastaan. ei nipistä, ei vuoda, ei okseta. eli voin liiankin hyvin.
eilen 2 tunnin lenkillä nipisti kylkeä ja oksetti mutta se johtui siitä että olin juuri ennen ulkoilua syönyt itseni ähkyyn |O
eli voin pelottavan hyvin.

rv 8+6 :heart:
 
ei niin tärkeä asia mutta tärkeä silti :whistle:

onko teillä mitään hajua uuden tulokkaan sukupuolesta, arvioita tai jokin merkki ehkä edellisen odotuksen perusteella tai ihan lonkalta heittoa???

mä olen neljää odottanut rv 9 saakka, joista siis kaksi syntynyt, yksi mennyt kesken ja nyt tulossa se neljäs (tai kolmas siis)
kaikista olen aika samalla tavalla voinut, ei siis yötä päivään oksetusta ja kaikista makkara tehnyt pahaa/oksentanut. hampaidenpesu ollut aina yhtä urakkaa jne.
joten sen mukaan kaikki olisivat kai poikia :LOL:

mutta mutta..

mulla naama kukkii nyt enemmän kuin koskaan aikaisemmissa odotuksissa vaikka hoitanut olen samalla tavalla, samoin tukka rasvoittuu tunnissa :kieh:
se on ero muihin ja jos mieheni "noita"vaisto on jälleen oikeassa niin tyttö tulisi meille =)
tää on vaan tylsää ajattelua, meille on oikeasti aivan sama kumpaa tulokas on. kunhan olisi terve!!
2 poikaa löytyy taloudesta joten kolmas poika olisi kyllä villi ajatuksenakin jo B) :heart:
 
mä olen pari päivää sua jäljessä Pulttis ja mulla kans ollut nyt pari melkeen oireetonta päivää. Ihan hassua, koska viime viikolla oli ihan samat päivä oireettomia, alkoi torstaina ja pahaolo tuli takaisin sunnuntaina. katsotaan onko tänä viikonloppuna sama rytmi :) ootko sä jo käyny neuvolassa tai varannu niskaturvotus ultran? mulla ois neuvola ensi tiistaina ja sitten varmaan katotaan sitä ultraa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinaatti:
mä olen pari päivää sua jäljessä Pulttis ja mulla kans ollut nyt pari melkeen oireetonta päivää. Ihan hassua, koska viime viikolla oli ihan samat päivä oireettomia, alkoi torstaina ja pahaolo tuli takaisin sunnuntaina. katsotaan onko tänä viikonloppuna sama rytmi :) ootko sä jo käyny neuvolassa tai varannu niskaturvotus ultran? mulla ois neuvola ensi tiistaina ja sitten varmaan katotaan sitä ultraa.
olen käynyt neuvolassa yli viikko sitten. ja sen jälkeen 2 ultrassakin :whistle:
viime ke yksityisellä ja toinen lääkäri käynnillä omalla terv.asemalla.
seuraava ultra on ens ke taas yksityisellä ja np-ultra ajan sain eilen postista ja on 10.10 eli rv 11+4 :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja malttamaton:
Faerie En tarkoittanut vakoilla, mutta huomasin ultrista että on lohjan sairaalasta? Me asutaan vielä virallisesti Espoossa, mutta käytannössä jo uudessa kämpässä lohjalla. Neuvolaan pääsen onneksi veilä Espooseen ja neuvolantäti yrittää saada maksusitoomusta Lohjalta, että voisin jatkaa siellä loppuun, kun on ihan duunipaikan vieressä ja itse niin haluaisimme.

malttamaton&hippu 9+0

Juu, Lohjalta ollaan :) Ei tuo mikään "salaisuus" ole ;)
Toivottavasti saat järjestettyä neuvolakäynnit Espooseen, jos kerran niin on helpompi.
Vaikka on täälläkin kivat terkkarit ja sairaalan henkilökunta on tosi mukavaa :)
 
No niin palasin neuvolasta. Kauan ei mennytkään kun kaikki tiedot oli keväisen keskenmenon jälkeen vielä tallella. Oli täti melkein laput jo täyttänyt valmiiksi. Tuhruttelusta kun valitin, niin sanoi vain että se on näillä viikoilla varsin tavallista. Eli sen suhteen ei sitten mitään tehdä. Pitää miettiä nyt varaisinko sitten taas sen yksityisen ultran. Sydänääniä ei kuunneltu. Ei kuulemma heidän laitteilla vielä kuulu. Seuraava kontrolli on sitten se np-ultra vajaan kuukauden päästä ja lääkäri neuvola sitten 30.10. LA siirtyi päivän aiemmaksi, eli on nyt 22.4. Hassua miten nuo laskurit eri paikoissa antaa eri päiviä?

Mutta nyt syömään jotain ja sitten sinne OYS:iin. Moikka!
 
Pulttis soittelin tossa äsken hyvinkään yksityisille lääkäriasemille ja täällä ultrissa hintaa 130- 180 euroa :kieh: ei kyl oo varaa moiseen vaikka olisi kyllä ihanaa mennä. kerran olen mäkin käynyt ihan kunnallisessa ultrassa viikolla 6+6, sain sen viime keskenmenon takia. kuinka sä noin monta kertaa olet jo ultraamassa käynyt? ihanko oman henkisen hyvinvoinnin takia vaiko jostain muusta syystä jos saa kysyä? hitto vieköön, kai tässä on odoteltava sinne viikon 12 ultraan. mulla on neuvola ensi tiistaina ja sillon varmaan katotaan sitä seuraavaa ultraa. jos pääsen asiaan yhtään itse vaikuttamaan tahdon sen niin pian kun mahdollista. koska kyllä tämä epätietoisuus on nihkeetä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinaatti:
Pulttis soittelin tossa äsken hyvinkään yksityisille lääkäriasemille ja täällä ultrissa hintaa 130- 180 euroa :kieh: ei kyl oo varaa moiseen vaikka olisi kyllä ihanaa mennä. kerran olen mäkin käynyt ihan kunnallisessa ultrassa viikolla 6+6, sain sen viime keskenmenon takia. kuinka sä noin monta kertaa olet jo ultraamassa käynyt? ihanko oman henkisen hyvinvoinnin takia vaiko jostain muusta syystä jos saa kysyä? hitto vieköön, kai tässä on odoteltava sinne viikon 12 ultraan. mulla on neuvola ensi tiistaina ja sillon varmaan katotaan sitä seuraavaa ultraa. jos pääsen asiaan yhtään itse vaikuttamaan tahdon sen niin pian kun mahdollista. koska kyllä tämä epätietoisuus on nihkeetä.
mä maksoin kanssa kelakorvauksen jälkeen 125 euroa 20 min lääkäri/ultra-ajasta yksityisellä. ja saman verran maksaa ens keskiviikkona.
eli ei halpaa lystiä todellakaan. :(
menin silloin ihan oman mielenrauhan vuoksi, samana päivänä alkoi vuoto sitten. pe oli lääkärille muutenkin aika ja ultrsi sitten sillä terv.keskusmaksulla mut nopeasti, katsoi vaan sykkeen kun oli juuri edellisen 2 päivää vuotanut ja olin kipeä.
vähän luottavaisempi olo on.. =)

 
äitipeikolle lohtu :hug:

omaan napaan ei uutta. kävin kotipuntarilla, ei ollut noussut paino! hyvä hyvä. vaikka huonon olon ja väsyn takia oon vähentäny lenkkeilyä ja sortunut usein "roskaruokaan"...

mulla taas sama kysymys edessä ku eilen tähän aikaan, mennäkkö päikkäreille vai ei? eilen menin mutten saanu nukuttua ku laps heräs itkien kesken unien enkä sitä uudestaan enää saanu nukkumaan.. vissiin viimeiset poskihampaat tulossa ku öisinkin on itkeskellyt.

jos sitä nyt sit ei menis.. meen nyt kattoon ne mun tallentaman grayn anatomiat mitkä on jääny kattomatta.
 
Pulttis kyselit sukupuolesta: mulla on tyttöolo. Se ei kyllä perustu mihinkään. Jotenkin vaan mun visioissa meillä on kaksi tyttöä. Poika olis kyllä yhtä tervetullut. :heart: Pääasia, ettei sukulaiset ala esittämään omia toivomuksiaan, koska sitä mä en jaksa kuunnella. Me päätettiin miehen kanssa, että rakenneultrassa kysytään sukupuolta (viimeksi ei kysytty). Sitten kyllä valehdellaan kaikille ettei tiedetä kumpi tulee. :whistle:

En halua mitenkään yllyttää ketään hullutuksiin, mutta mulle on antanut mielenrauhaa tuo kotidoppler. Saa kuunnella aina kun siltä tuntuu. En ole sitä kyllä paljon käyttänyt, kerran viikossa suunnilleen.
 
Heippa!

Äitipeikolle lähtee täältäkin :hug: tiputteluihin. Inhottavia tuommoiset, onneksi pääset aika pian neuvolaan kuitenkin.

En osaa sanoa, onko tyttö- vai poikaolo. Olot ovat pitkälti samantyyppiset kuin Antosta aikanaan mutta ehkä vielä vähän huonommat. Ja hassummaksi vain käy! Nyt on ainakin taas sellainen fiilis. :/

Pinaatti, mä se olen Hyvinkäältä. Siinä Hyvinkään lääkärikeskuksessa Tarjoustalon tuntumassa maksoi Kela-korvausten jälkeen muistaakseni 85 euroa (ja kuka nyt jaksaa murehtia siitä Kelan korvaamasta osuudesta) :) , ja teki samalla lääkärintarkastuksen, joka korvaa halutessani sen ekan neuvolalääkärin. Terkkari sanoikin, että voin hänen mielestään hyvin jättää sen väliin. Näin teen, ellei ilmene mitään akuuttia tarvetta käydä lääkärillä.

Poika huutaa "karkkia", jota ei nyt kuitenkaan saa :/ Pitää ruveta laatimaan harhautusstrategioita :wave:

T. Kalenteri ja toinen rv 12
 
Moi!
Eka neuvolakäynti takana, oli aivan mahtava neuvolatäti.. Eilisen huonon kokemuksen vuoksi se olis ultrannukin et mäki olisin nähny tän pienokaisen kun se eilinen lääkäri oli niin tökerö, ettei se näyttäny ollenkaan.. Mut mä sanoin ettei tarvi että tiedän et kaikki on hyvin.. Seuraava käynti on joskus rv:lla 13, sitä ennen pitää varata ultra.. Nyt mä ehkä uskallan vähän hengähtää ja luottaa siihen että kaikki menee hyvin.. Laskettu aika muuttu päivällä aikaisemmaksi..

T. sh07 ja pienokainen rv 9+1.
 
[/b]sh07 kiva,että tänään oli mukavampi kokemus ja kaikki kunnossa =)
Kirjotin äsken pitkät jutut ja ne vaan hävis :kieh:
Täällä ihan tyttöolo,ainakin tähän asti samanlaista menoa kun ekassa odotuksessa.Jos siitä vois päätellä,niin tyttö on tämäkin tulokas!
Ei sada vettä enää,joten pakko raahautua ulos :flower:
Äitipeikko hyvä,että sait terkkariajan,vaikka tuntuuhan tämä viikonloppu tietysti iäisyydeltä,kun odottaa kuulevansa pienestä elämästä :heart:
 
Täällä on ihan tyttöolo. =) Esikoinen on tyttö ja en voi kuvitellakaan että tämä toinen olisi poika. Ja olo on tullut nyt raskaana ollessa todella vahvana. Ihan samanlainen olo on kuin ekassa raskaudessa, mutta lähinnä intuition pohjalta veikkaan tyttöä. Kohta kun kerrotaan anopille, niin sieltähän se oikea veikkaus sitten tulee...Kivaa kuunnella huhtikuulle sitä "se on ihan varmasti tyttö/poika"-jankutusta... :/ Viime raskaudessa anoppi oli tosi tungetteleva, koko ajan koskemassa mahaa yms. Kyllä mä ymmärrän että on kiinnostunut ja iloinen lapsenlapsesta (ja tietysti pitääkin olla) mutta tommonen liika tungettelu ei mun mielestä ole mukavaa. MUn maha se kuitenkin on vaikka heidän lapsenlapsi siellä asustaakin. :/ Pitäis kuitenkin kunnioittaa vähän munkin mielipidettä... No joo, eipä anopista enempää. Välillä vaan vähän sukset ristissä, kun ei ole mitään rajoja meidän ja heidän elämän välillä.

Menipäs aiheen vierestä, sori. :whistle:

Ai kauhee tätä mun mahaa... Onneksi ei kohta enää tarvi piilotella. =)

NewMoon rv10+6
 

Yhteistyössä