Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Huhti-hiput 2008

24.3.
Elviira-76..........................ensimmäinen

27.3.
Kellukka.................30.......ensimmäinen

28.3.
Suppis76...........................toinen..........................MKS

29.3.
Pupu76............31.............ensimmäinen...............K-HKS
Piitsi82................25..........toinen.............................KOKS

30.3.
Sarastas...........................toinen
mussu81..........26.............toinen..........................Oulainen
angel08............26.............ensimmäinen...............TYKS

31.3.
Minttu mamma......33........toinen......................Jorvi

1.4.
Dee...................................toinen
delfiini74...........................toinen
Janette..............................kolmas

2.4.
Topi69...............................toinen
pikkumyy2007
rakastava äiti....................kolmas
Suppis76...........................toinen
kosmos................30........toinen..............................Hyvinkää

3.4.
Tiitsu.....................31........toinen.............................KSKS
Huvikummun Vääpeli..30...toinen.............................KSKS
noorap.............................toinen..............................Kätilöopisto

4.4.
Kalenteri.............31..........toinen..............................HySa, Hyvinkää
Marya...............................toinen
Aavatuuli..........................ensimmäinen
Athena................27.........ensimmäinen.....................Seinäjoki
Joanna................26........ensimmäinen.......................K-HKS
Jo-an..................30..........toinen................................PHKS

5.4.
dodo................................toinen

6.4.
tyttimaaria.......................toinen
Haikara..............23........ensimmäinen.......................OYS
Aina-Ilona...........31.........toinen...............................KOKS
Faerie

7.4.
nuppu1976.....................neljäs
veera80...............27........ensimmäinen....................SATKS

8.4.
Hysteerinen.....................ensimmäinen
Heili Karjalasta.....27........kolmas..............................EKKS

9.4.
Hepe80...........................toinen
Moona78.........................ensimmäinen
Mavi....................27.........ensimmäinen......................KYS

10.4
polle80............................toinen
Tiikeri82...........................ensimmäinen
janessa...........................ensimmäinen

11.4.
Tanja72...........................seitsemäs
Ruska-76.........................toinen

12.4.
anuuu81...............26.......toinen................................TAYS
NIINA -73.........................toinen
Jo-hanna..........................kolmas...............................EKKS
Tilsu.......................24......ensimmäinen......................KOS

13.4.
Myttö.................................ensimmäinen
NewMoon..........................toinen
aippa3.....................32......neljäs................................Oulainen

14.4.
Hämy71..................36........kolmas..............................OYS
PikkuNöpönen........25........viides................................Lohja
Marika75................32........ensimmäinen
Aniviisu...................29........ensimmäinen.....................EKKS

15.4.
Liinos....................25..........toinen...............................TYKS
amalia77.............................toinen

16.4.
Mariaana................31.........ensimmäinen...................Raahe

17.4.
Heikko-Peikko.....................toinen

18.4.
Ellen83...............................toinen
maarikki..............................toinen

19.4.
SatuA79

20.4.
kuunsillalla.........................neljäs
Mimmu-1981.....26.............ensimmäinen
Tirlitii

21.4.
äitipeikko..........26..............toinen................................TAYS
welhotar.............................toinen
tao3....................................kolmas
Lyy....................23.............ensimmäinen......................KYS

22.4.
Viljaliina..............30............ensimmäinen.....................Helsinki
Hölömö................................toinen
Taika-79.............28.............kolmas..............................OYS
stiinatar...............................toinen
juu.....................37.............toinen................................LKS
Puella..................40.............neljäs..............................OYS

23.4.
Nasuliini...............................kolmas
Saniaisneiti..........................ensimmäinen
sisukasmami........27............kolmas

24.4.
tinka84.................................kolmas
kuukatri.........................................................................LKS

25.4.
sh07.....................23...........ensimmäinen.....................SEKS
Tyyne-Täti............................viides
malttamaton
Elisha....................21............toinen..............................TYKS

26.4.
PulttiBois..............25..............kolmas............................NKL, Helsinki

28.4.
Hexuli.....................................neljäs

29.4.
pinaatti................25...............toinen............................Hyvinkää
äippä-86..............21...............toinen............................Hämeenlinna
mimmuli82............25..............

30.4.
juuri.......................................ensimmäinen..................OYS
Tinkatar,
 
Kiitos :)
Meillä oli menossa vasta kolmas kierto, ettei kovin kauaa jouduttu odottelemaan tälläkään kertaa (esikoinen tärppäsi ekasta kierrosta :D ).

Meillä on esikoinen 11/03 syntynyt poika, eli ihan iso jo (profiilista löytyy kuva pojusta). Minkä ikäisiä sun muksut on?
 
marjonetti
Kenties olisi hyvä kerätä heti kärkeen näitä laskettuja aikoja. Olisiko toivomuksena lapsilukumäärän vai lasketun ajan mukainen listaus? Vai kenties jotain uutta ja repäisevää? ;)

No, päivitellään ja muokkaillaan aina tarpeen mukaan. :)


27.3
marjonetti, kolmas

30.3
Sarastas, toinen

1.4
Dee, toinen
delfiini74, toinen
Pupu76, ensimmäinen

2.4
Minttu mamma, toinen
Kellukka, ensimmäinen

4.4
mussu81, toinen

5.4
Joanna, ensimmäinen
dodo, toinen
Kalenteri, toinen

8.4
veera80, ensimmäinen
Hysteerinen, ensimmäinen

9.4
Hepe80, toinen

11.4
Tilsu, ensimmäinen
 
marjonetti
Esikoinen on vm. -02, elikkä tyttö täyttää syksyllä 5 vuotta. Toinen jaloissa pyörijä on vielä viikon ajan 9kk ikäinen ja neiti-immeinen hänkin.

Ajateltiin avokin kanssa, että kolmas saa tulla kun on tullakseen ja tärppäskin heti. Ensimmäinen plussapäivä (lauantai) olikin tällä mammalla vähän ihmetystä, mutta nyt tuntuu ajatus uudesta nyytistä jo kodilta. :)

Onko vielä mitään tuntemuksia, ts. tuntuuko, että olet raskaana?
 
Toi la:n mukaan listaus sopii ainakin mulle. Katotaan sit ku saadaan lisää porukkaa, et mitä ovat mieltä =)

Mulla nippailee jonkin verran alavatsaa ja rinnat on hiukan paisunu. Mutta mitään ihmeempiä ei ollut ja oikeasti olin varma, et ei tärpännyt kun ei mitään menkkaoireista poikkeavaa ollut ilmassa :D No viimeyönä heräsin pahoinvointiin (tosi tuttua ekasta raskaudesta...) ja oli aika hauska ku olin niin onnellinen pahasta olosta :LOL: Piti miehellekin nauraa aamulla et nyt olen seonnut :D

Miten teillä muuten esikoinen suhtautui uuteen tulokkaaseen ja missä vaiheessa kerroitte? Mua vähän hirvittää tuleva, mut eiköhän siitä selvitä :p
 
marjonetti
Siinä vaiheessa valotettiin esikoista, kun päätettiin päästää tieto yleiseen levitykseen. ;) Olisko ollut jotain 12+...

Aivan mielettömän ihanasti on isosisko osansa ottanut jo raskausajasta lähtien. Odotettiin mustasukkaisuutta, joten valmisteltiin pitkin odotusaikaa neitiä siihen, että miten paljon vauva vie äidin aikaa, äiti joutuu paljon lepäämään vauvan kanssa ja syöttämään sille maitoa. Kerrottiin mitä uusi isosisko voi tehdä vauvan kanssa (toim. huom. ei leikkiä ainakaan ihan heti barbeilla ;) ) ja miten vauvaa voi 4-vuotias hoitaa.

Pikkusiskon synnyttyä ainoa huomauttamisen arvoinen asia on ollut hoitamisen rajoittelu. :p Isosisko tahtoi varsinkin alkuun pitää niin paljon pikkuista sylissä ja makoilla lattialla vieressä, ettei mitään rajaa.

Molemmat ovat tosin rauhallisia ja nk. helppoja tyttöjä (tietysti omat huonot päivänsä itse kullakin), mutta nyt voi jo jättää nuorempaa vanhemman hoiviin siksi aikaa, kun käyn postilaatikolla, laittamassa pyykkiä tai suihkussa. Hienosti leikkivät ja isompi ilmoittaa heti, jos jotain sattuu.

Nykyään sanoo aina kaupassakin ventovieraille, että "Tämä pikkuinen on rakkainta maailmassa minulle." tai toinen klassikko: "Voi kuinka tämä on parasta mitä elämääni on osunut". :D (Vähänkö pikkuvanha... :p )

Eli ylihelpolla tuon vanhemman kanssa on päässyt! Haluaa edelleenkin lisää lapsia meille, mutta toivoisi mieluiten niiden olevan tyttöjä... :p Tietysti tämä ylenpalttinen hoivavietti voi juontua nimenomaisesta sukupuolesta, mutta uskon ettei teidän pojan kanssakaan tule mitään suurempaa, jos häntä vain hyvin valmistellaan tulevaan. -Alkaa kuitenkin olla jo niin iso, etteivät kilpaile vauvan kanssa samoista asioista.

Keväällä varmasti tulee tämän keskimmäisen kanssa enemmän setvimistä, kun on vielä silloin(kin) niin pieni, ettei hoksaa miksi äidillä on tuossa sylissä nyt tuommoinen enkä minä. :/
 
Kuulostaa hyvältä :D Meidän poju on kyllä suht rauhallinen ja hoivailee hellästi pehmoeläimiään, joten ehkä meillä on toivoa säilyttää sopu kotona =) Valtsun kaveri sai joku aika sitten pikkusiskon ja meillä on sen jälkeen kyselty aina tasaisin väliajoin pikkusiskoa, -veljeä tai koiranpentua. Kissakin kuulemma kävisi :LOL:

Täällä pikkukaveri kärsii äipän raskausoireet. Sille nousi eilen kuume ja valitteli vatsakipua. Minä tietty kiikutin pojan lääkäriin ku pelkäsin umpparia. Eivät kuitenkaan osanneet sanoa mitään. Viimeyönä ei sit paljo saanu unta ku piti seurailla tilannetta. Onneksi nyt näyttää hyvältä. Valtsu kattoo Junioria ja peuhaa sängyllä ihan tyytyväisenä. Taidan uskaltautua tänään päiväunille |O
 
Dee
Heippa hippuset,tahtoisi mukaan :wave:
Tein viime viikon perjantaina testin joka oli nega,tänä aamuna se sitten tuli-toivottu plussa,tosi hailakan värisenä.LA olisi laskurin mukaan aprillipäivänä,mutta sehän voi vielä muuttua moneen kertaan matkan varrella :) Hyvällä onnella tärppäsi ekasta yk:sta,esikoisen kanssa toisesta.Pikkumiehemme täytti juuri vuoden.
Aika monta kertaa on muuten tullut tänään tiirailtua tuota testiä...ihanaa!Nyt vaan sitten toivotaan parasta,meille kaikille pikkumasuinemme :wave:
 
Huh ku on pakki sekaisin ja tissit kipeänä :D Hienosti heilahtelee tuo vatsan toiminta *** kakkajuttuja tiedossa :LOL: *** välillä on tosi kovalla ja sit heilahtaa melkein ripuliksi. En muista Valtsun ajalta ollenkaan tällaista.

Kohdunnapukkaa tutkin tuossa yrityskiertojen aikana ja mua aika lailla hirvittää ku ei vieläkään tunnu olevan kovin kiinni :ashamed: Vaikka en ole kyllä kovin paljon uskaltut ronklata enää. Testit kuitenkin tukevasti plussaa, joten jospa kaikki olis ok. On se kyllä ku ensin pitää jännittää tulevansa raskaaksi ja sit ku saa testiin plussan niin sitten alkaa pelätä keskenmenoa :kieh: No jos sais vähän viikkoja lisää niin ehkä se siitä :p
 
marjonetti
Ihanaa Dee saada sinutkin joukkoon! Muokkaillaan tarpeen vaatiessa noita laskettuja aikoja, mutta pääasia, että olet listalla mukana. :)

Meillä tuo yhdeksänkuinen kynsäisi eilen oikeasta silmästäni sarveiskalvon halki n.1cm matkalta. Nyt sitten on kuljettu päivä lappu silmillä ja tippoja tiputellen. Saakeli kun osaa olla kipeä! Unohtunut huonovointisuuskin sen tuskan rinnalla... :p

Olen joutunut pitämään molempia silmiä kiinni, kun sattuu perhanasti kun toinen iris liikkuu tietysti toisen mukana, vaikka kipeä silmä olisikin kiinni. On kyllä ollut kerrassaan tylsää viettää sokean elämää, mutta nyt päätin hammasta purren vähän kirjoittaa. :x

mussu81, ihana tuo teidän Valtsu: jos ei muuta niin kissakin kävisi. :D Uskon että teillä tulee menemään uuden tulokkaan vastaanottaminen aivan hyvin, kun kerta nuori isäntä jo sitä valmiiksi toivoo.

Ja Bluedrama: muistan saman tunteen viime syksyltä (la oli 22.9) kun alkoi tulla toukomassuja - härregud, juurihan sitä itse vasta tiineydyttiin! ;) Eli aika se vain kiitää. Kiitos onnitteluista.
 
Hui kamala, nytkö jo uus huhtikuisten pino??? Apua, mihin tää aika on oikeen menny? Vastahan minäkin liityin huhtikuisten pinoon ja nyt sylissä tuhisee maailman ihanin pörröpäinen tyttö ! :heart: Vasta minäki olin onnesta soikeena saadessani kauan kaivatun plussan.....siitäkä on tosiaan jo VUOSI??? :eek: Ja sillon se huhtikuu tuntu olevan niin kaukana.......

Paljon onnea kaikille huhtikuisille, kyllä se kevät sieltä tulee äkkiä :flower: Toivotaan kaikille tarrasukkia mukaan :heart:
 
Dee
Kiitos mammat :) Ja tervetuloa joukkoon kasvavaan Minttu mamma minunkin puolestani :wave:
Eilen tuolla marjonetti kyselikin että onko tuntemuksia että on raskaana...mun tuntemukset on olleet viimeisen viikon ajalta ihan älytön väsymys ja äklö olo.Eilen illalla oli huono olo kun menin nukkumaan ja myös kun heräsin.Olin ajatellut että jos teen testin niin teen sen perjantaiaamuna mutta en sitten malttanutkaan odottaa tämänaamuista pidemmälle :)
Voikaahan hyvin(ei voi varmaan arvatakkaan kuinka kipeä marjonetin silmä on-toivottavasti tulee äkkiä kuntoon.Auts :eek: )!
 
onnea uusille huhtisille! =) :flower:

minäkin tuolta viimevuoden pinosta ja tosiaan vuosi vierähtänyt ja nyytti jo kasvanut kovin!! =) mihin se aika katoaa?? uskokaa tai älkää aika menee nopeaa vaikka ei aina siltä tunnu! onnea teidän odotukseen ja toivon että menee kaikilla hyvin! :)

jalava
 
marjonetti
Kiitos kaikille onnitteluista. :) Tuntuu kivalta saada niitä tätä kautta vastaan, kun ei vielä ole tarkoitus asiaa onniteltavaksi nostaa naamatusten kenenkään kanssa. ;) ...josta tulikin mieleeni, että milloin aiotte kertoa asiasta ihan yleisesti? Onko kenelläkään taustalla ikäviä kokemuksia, joiden varjolta aikoo ainakin odottaa sen 12 vkon riskiajan yli? Niin ja mussu81, herranen aika, mistä edes keksit kokeilla tuota kohdunnapukkaa ihan isse? :eek: Taas yksi lisäsyy huolestua pikkuisen voinnista... :p

Marjonetti 5+0 :D
 
Onnea myös minun puolestani teille uusille huhtikuisille. Luurin jalavan tavoin tuolta vanhasta huhtikuun pinosta kerhon puolelta.
Ja täytyy todellakin sanoa, että aika on mennyt kuin siivillä. Silloin, vuosi sitten, kun aloitimme huhtikuun 2007 pinon, tuo ajankohta tuntui niin kaukaiselta... tässä sitä nyt ollaan, kolmekuinen tyttövauva sitterissä.... Uskomatonta tämä aijjankulu!!

Mutta onnea kaikille vielä odotukseenne ja tarrasukkia matkaan pikkuisille!!
 
...ilmoittautuisin tähän porukkaan mukaan! Olen 26v. ja odotan toista lastani. Tämän maha-asukin laskettu aika olis kai jonkin laskurin mukaan 30.3, mutta tulisin mielelläni tähän joukkoon jos sopii. Esikoinenkin syntyi käynnistettynä rv42, joten luulen että nytkin mennään huhtikuun puolelle.
Meillä esikoinen on vasta 9kk ja hiukan jännittää miten sitten pärjäillään kahden pienen kanssa. Mutta toisaalta juuri halusinkin tuota pientä ikäeroa lapsilleni. Voihan alku olla rankkaa mutta tuo vauva-aika menee niiiin nopeasti =)
Vointini on ollut ihan hyvä tähän mennessä, ei kummempaa pahoinvointiakaan. Tosin eilen kun olin steppi-tunnilla niin kyllä silloin päätin että tämä jumppaaminen loppui nyt :X
Hyvä kun oksentanut vatsalihaksia tehdessä, ja muutenkin tuota energiaa tuntui olevan todella vähän. Siirryn nyt ehkä suosiolla johonkin vähän rauhallisempaan liikuntamuotoon. :eek:
Mutta tosi onnellinen olen kyllä tästä raskaudesta ja onnea kaikille muillekkin plussaneille! :flower:
Sara ja Sintti 4+6(kai)
 
Dee
marjonetti:yritän pitää salassa ainakin ensimmäiset 12 vkoa...en uskalla vielä toitotella koska mitä vaan voi vielä tapahtua näin alkumetreillä.Niin justiin [/b]mussu81 menisi nyt äkkiä monta viikkoa ettei tarvitsisi niin kamalasti pelätä sitä pahinta :| Varmaan meistä jokainen sitä ainakin vähän pelkää.
Ai niin,jäi eilen noista mun raskaustuntemuksista mainitsematta pissallaravaamiset ja kakkajumit eli kaamea ummetus.Siis alkoiko se viimeksikin näin ajoissa :eek: En kyllä muista mutta ei oo kivaa,eikö sieltä pitäis välillä tulla entisetkin syödyt pihalle :x
Kylläpä on mukava kun täällä on käynyt pari vierastakin tänä aamuna :) :flower:
Jaahas,taidankin tästä lähteä juomaan kupposen kahvia kun pikkuinen alkoi jo ekoille unille.Mitenkäs te,heräättekö kuinka aikaseen yleensä?
Meillä heräillään jo kuuden-seitsemän maissa ja ekat unet onkin sitten aina ajoissa.Täytyy varmaan opetella itsekkin ottamaan päivänokosia että pysyisi virkeänä kun aikaa tästä kuluu :) Kivaa päivää kaikille :wave:
 

Yhteistyössä