Huhti-Hiput 2008

• Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa tänne puolelle Minttu mamma toivottavasti saadaan muitakin vielä meidän viikkopinosta tänne :D. Tervetulotoivotukset myös Sarastakselle kuulosti tosi tutulta tuon liikunnan kanssa. Mä olen kans tällä viikolla joutunu tiputtamaan sykkeet lenkillä alle 150 ku muuten ei tunnu hyvältä. Sauvakävely on tällä hetkellä in :LOL:

marjonetti kuulostaa tosi kipeältä toi sun silmä. Mulla vuotaa vesi silmistä ihan pelkästä myötätunnosta :'( Tuo kohdunnapukan tutkiminen on aika yleistä tuolla kuumeilijoitten puolella, joten sieltähän se tarttui mukaan :D Mutta ei kyllä tartte enää epäilläkään etteikö olisi raskaana :x Viimeks ei alkanu ihan näin aikaisin, mut ei onneksi öklötä vielä pitkiä aikoja kerralla.

Dee mä olen kans ravannu vessassa aika tiheeseen tahtiin ja muistaakseni se vain kiihtyy tästä :D Meillä herätään vähän kuuden jälkeen. Mies menee seitsemäksi töihin ja heittää meidät samalla mun vanhempien luo, ku rakennetaan siihen viereen taloa ja mun toimenkuvaan kuuluu keittiöhääräämiset työmiehille...

Tuosta kertomisesta... mä olen parhaalle kaverilleni kertonut jo heti ku sain plussaa, mutta muille kerrotaan vasta myöhemmin. Ajateltiin et kerrotaan eka Valtsulle ja Valts saa sit ylpeänä (toivottavasti) tulevana isoveljenä kertoa isovanhemmille :D

Tää on ihanaa ja pelottavaa tämä raskaus. Kunpa kaikki menis hyvin ja pakko uskoa että menee. Harvoin sitä toivoo, että olispa jo syksy.

Mua on väsyttäny kauheesti ja tekee mieli kaikkea suolaista ruokaa. Ja yölläkin oon heränny nälkäsenä, mutta onneksi väsyttää niin paljon ettei jaksa nousta syömään. :) Pientä pahoinvointiakin on ollu välillä, paitsi että tänään ei ole ollu ja huolestuin jo siitäkin..

Me ajateltiin pitkittää kertomista mahdollisimman kauan. Siis, jos me pystytään olemaan kertomatta tästä viikolle 12, niin se olis jo saavutus. Viimeksi kerrottiin viikolla 9+0 kun eka neuvola oli ohi.

Kiitos onnitteluista ja paljon onnea teille muillekin. :heart:

marjonetti
Tervetuloa joukkoon tuoreeseen Sarastas! :) Milloin esikoisesi on tarkalleen ottaen syntynyt? Meillä on tuon pienemmän neidin 1v.-synttärit 30.9, eli meillä taitaa olla kanssasi samanlaista opettelua kahden pienen kanssa tiedossa sitten keväällä... :eek: :D

No onneksi tässä on vielä aikaa valmistautua. :)

Marjonetti + silakka, jonka äiteen silmä alkaa olla vihdoin näkökunnossa! B)

Moikka!
Taitaa olla kaikki nukkumassa. Meilläkin isäntä ja tyttö vetelevät sikeitä jo toista tuntia. Minä se vaan kukun täällä. Toisaalta ihania tällaiset pienet hetket ihan vaan itselleen :)
Niin, Marjonetti, meidän tytsy syntyi marraskuun 11., eli vähän reilun kuukauden teidän neitiä nuorempi. On ollut aina helppo ja tyytyväinen vauva. Ehkä siksi uskalsinkin jo uutta ruveta tekemään. =) Tosin meillä alkaa vielä rakennus urakkakin tässä joten aika paljon saan yksin lasten kanssa olla alussa. Mutta olen päättänyt että mähän selviän vaikka päälläni seisoen :D
Mulla on jotenkin kumma olo, kun tämä alku raskaus ei ole ollut yhtään samanlaista kun viimeksi. Silloin voin tosi pahoin ekat kuukaudet ja oksennusta riitti. Nyt ei mitään tuollaista ole havaittavissa. Rupeaa vaan miettimään olenkohan raskaana sittenkään. Kaivoin jopa tekemäni testin roskiksesta ja tuijottelin niitä viivoja. :ashamed: kyllä niitä siinä vieläkin kaksi oli.
Ainoa raskauteen viittaava oire on, että välillä olen erittäin pahantuulinen ja kiukkuinen. Ukko parka on joutunut kuuntelemaan jos jonkinmoista saarnaa ja nalkutusta. Toivottavasti tämä vaihe ei kauhean kauaa kestä :(
Mutta nyt loppu tää löpinä. Alkaa oleen mullakin nukkumaan meno aika, joten öitä :wave:

Heippa kaikille :wave:
Jospa mä nyt uskaltautuisin tuolta haavailijoista tälle puolelle =)
Tiistaina tein ensimmäisen haamun ja sen jälkeen vielä kolme lisää, joten uskottava se vaan on... meille tulee VAUVA :heart:
Laskureiden mukaan esikoisemme laskettu aika olis 5.4

Oireitakin on jo ollut. Oviksesta asti rinnat on olleet arat ja pinkeät. Ja tämän viikon on masua nippaillut. Viimeiset pari kolme päivää on väsymys ollut kamala... en mä tiennyt et se näin aikaisin alkaa!!!!!

Jospa kertoisin hieman itsestäni. Olen 26-vuotias "kaupantäti" ja mieheni on 32-vuotias "tietokonenörtti" :LOL: Asumme Hämeenlinnan kupeessa omassa (pankin) rivitalo kolmiossa :) Vauva ollut haaveissamme jo jonkun aikaa, mutta työkuviot on vähän sekoittaneet suunnitelmiamme. Yllättävän nopeasti raskaus kyllä sai alkunsa. Toukokuussa jätin ehkäisylaastarin pois. Kesäkuussa tuli ensimmäiset luomumenkat ja seuraavat jäikin sitten jo tulematta =)

Mutta nyt syömään aamupalaa :)

Täällä ollaan :D ja tervetuloa Joanna :D

Käytiin tuossa mutka Haaparannan Ikeassa ja oltiin muutenkin vähän reissun päällä viikonloppu, joten en ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Oli muuten meidän pojun eka ulkomaanmatka :LOL: ihan älyttömästi ostettiin tavaraa tulevaan kotiin. Oli kyllä suht halpaa!

Mä kävin hakemassa jo valmiiksi H&M:ltä sellasen trikoorenkulan masun päälle, et saa pitää tavallisia paitoja ja farkkuja vaikka auki siellä alla, ku vetää sen vaan väliin. Tällasta vaateongelmaa ei ollu esikoisen aikana. Sillon meni omat vaatteet tosi pitkään ja sit sai suoraan siirtyä mammavaatteisiin. Nyt maha pullahti esiin noin 5min hedelmöittymisestä :LOL: ja turvottaa ihan kivasti, niin ettei kaikki housut mahdu kunnolla kiinni. No nyt saa työkavereita huijattua ainakin jonkun aikaa, ku ei näin aikasin haluta kertoa muille. =)

marjonetti
Hei Joanna ja tervetuloa! Lisäsin sinut kyllä heti listalle, mutta viikonloppu on mennyt opinnäytetyötä työstäessä, joten on jääneet tänne kirjoittelut vähemmälle.

Itsekin tilasin tänään juuri H&M:ltä sadallaviidelläkympillä äitiysvaatteita :whistle: (No oli ainakin yksi paita, jota voi pitää muulloinkin!) Olen aivan hulluna äitiysvaatteisiin! Ostelisin niitä ei-raskaanakin, mutta toistaiseksi olen malttanut jättää väliin juorujen pelossa. :D Muuten tulee ostettua vaatteita enimmäkseen tytöille ja avokille, nyt vetoan siihen, että ostan vauvalle, se tykkää nätistä. (Toivottavasti on tyttö! :LOL: )

Tarkoititko tuolla trikoorenkulalla masutuubia? Onko H&M:llä sellaisiakin? Mitä maksoi? Haluaisin kovasti semmoisen itselle, niin voisi pitää normaalivaatteita kauemmin.(No hyvä sanoa, kun justiin tilannut aimokasan äitiyskrääsää :p )

Sama juttu tuon mahan kanssa muuten. Normaalifarkut eivät tahdo enää piukean kummun päältä mennä kiinni, vaikka näin alussa ollaan. Voi tietysti olla syytä siinäkin, kun on jo kaksi kertaa aiemmin venynyt ja viimeisimmästä ei ole niin kauan.

Vähän kuitenkin hirvittää, kun isännällä on suvussa niin paljon kaksosia... ;)

Kävin kanssa eilen henkassa. Katselin niitä äippä vaatteita ja tietenkin vauvan vaatteita. Mut hirmu vaikea ostaa mitään, tuntuu et eka pitäis tietää kumpi on tulossa! Kaikki vaattet tuntui olevan niin pojalle tai tytölle. No yhden bodyn löysin =)
Kokeilin yksiä äippä housuja, olivat tosi hyvät ja pitkään siellä sovituskopissa mietin et ostanko vai en. Tulin kuitenkin siihen tulokseen etten niitä vielä moneen viikkoon tarvitse, jätin siis sinne. Pitänee toivoa että niitä on vielä silloin kun on tarvetta. Yhden äippäneuleen ostin valmiiks talvea varten kun oli puoleen hintaan =) Mä olisin ostanut sellaiset collegehousut missä on se korkea resoori mut niillä ei ainakaan vielä ollut niitä :(

Mussu: onko siellä haaparannan ikeassa saman hintaista kuin muissa ikeoissa vai vielä halvempaa? Mä katselin netissä ikean sivuja ja ihastuin niiden yhteen pinnasänkyyn.. olikohan se nyt joku hensvik tai sinne päin =)

Voi että mun mieli piristy, kun luin teidän juttuja. Mä just kiukuttelin miehelle, että miten mä voin olla näin turvonnu ja lihava kun kaikki housut kiristää.. Mutta jos teilläkin on jo "vauvamahat", niin sitte mullakin. :D

Minä täällä kans. =)

En koko ketjua malttanut lukea läpi, koska oon niin innoissaan. :D

Viime torstaina tai siis perjantaina sain "roskishaamun" joten enköhän mäkin tänne kuulu, koska menkat ei oo vieläkään alkanu. Taidan nyt odotella vielä muutaman päivän ennen kun haen uuden testin, mutta kyllä tää aika varma jo on. =)

Meillä on pojat 10/03 ja 08/05. Mä alotan opinnot elokuun loppupuolella, ja tarkotus on olla koulussa niin pitkään kun jaksan. Pidemmälle ei olla vielä suunniteltu.

Tää tilannekkaan ei ollu meillä mikään suunniteltu juttu (molempia poikia on siis ihan tekemällä tehty muutama kuukaus, ennen ku tärppäs), mutta en mä todellakaan sano tätä vahingoks. Kyllä me ollaan oltu tietosia siitä miten varma ehkäisykeino ne "varmat päivät" on. =)

Oman raskauskiekon mukaan laskettu aika ois 5.huhtikuuta, ja helistimen laskurin mukaan 2.huhtikuuta, eli tiedä tosta sit, mutta huhtikuun alkupuolella kuitenkin.

Tuun kertoilemaan taas kuulumisia kun tiedän enemmän (eli joko sit kun plussaan tai sit jos se täti kuitenkin tulee kylään...)

Tervetuloa PrinsessaRusina kiva ku porukka kasvaa :flower:

Juu se oli just sellanen tuubi ja hinta oli 7,90?. Niitä oli mustana, ruskeana ja valkoisena :D Mulla kaveri oli ostanut ja kehui tosi toimivaksi niin piti heti päästä itekki hakemaan.

Haaparannassa oli lähes samat hinnat ku suomessa. Joskin eka meinas hämätä ku kaikki hinnat oli kruunuina :LOL: Soitin äitille tulomatkalla ja ilmoitin et tuhlattiin 2700... meinas nielasta pari kertaa kunnes sanoin et kruunua :D

Tervetuloa PrinsessaRusina :wave:
Kuinka olet malttanut olla testaamatta ton haamun jälkeen? Mä kun olen tehnyt jo viis testiä :ashamed:
Nyt mietin et ostaisinko vielä sen yhden testin vai soittaisinko huomenna terveyskeskukseen ja kysyisin kuin pääsen raskaustestiin. Siinä on vaa yks mutta!!! Olen aina töissä tk.oon aukioloaikoina!!!! Ja eikös se pissanäyte pidä kiikuttaa sinne aamusta?
Sit mietin sitä että koskas sinne neuvolaan sitten oikein soittelis? Onko teistä joku jo varannut aikaa?? Entä onko kukaan menossa varhaisultraan? Mä haluaisin.. mut täytyy nyt katsoa!!!

marjonetti
Tilasin varmaan just sellaiset korkearesoricolleget, joista puhuit Joanna. Niitä oli kahdenlaisia, nyörilahkeisia ja ilman. Tilasin nyöreillä (ai kuka muka tohkeissaan ostoksistaan :LOL: )

Pitää käydä ostamassa semmoinen tuubi, ehdottomasti. Siis meilläkin on lähitienoolla H&M, mutta intoonnuin nyt tilaamaan, kun erehdyin surffailemaan sivuilla. Ja sitä paitsi putiikissa ollessaan tuntuu, ettei ole koskaan aikaa ja mahdollisuutta kunnolla miettiä mitä tarvitsisi/haluaisi ja mikä sopisi minkäkin kanssa. Varsinkin jos tytöt on mukana... :headwall: :LOL:

Vauvanvaatteista tuli mieleen, että herranen aika: mitä jos meille tuleekin poika! Kahden tytön jälkipyykki valmiina, josta ehkä 5% käy suoraan pojalle... Tosin suosin hirmupaljon raitaisia, oransseja, punaisia, keltaisia ja vihreitä vaatteita vaaleanpunaisten sijaan (joita kuitenkin löytyy ihmeen paljon "pakollisena tyttövarustuksena"... :p ) -joten eiköhän sieltä jotain kossillekin löytyisi. Ainakin, jos ei ole hirmuisen kranttu. ;) :D

Mä huomasin kanssa et netissä niillä oli niitä housuja! Haluan kanssa ne nyöreillä olevat! Voi olla että tilailen kanssa jossain vaiheessa =)

Kerrottiin vauva uutiset eilen meidän ystäväpariskunnalle (muille ei sitten vielä kerotakkaan) he oli kovasti onnellisia meidän puolesta!! Siellä toivottiin jo poikaa, koska heille syntyy syyskuussa tyttö.. olis sitten tytölle poikakaveri =)
Äidillä on neljän viikon päästä 50-vuotis synttärit ja kaavailtiin siellä sitten kertovamme kerralla koko suvulle. Mutta ennenkaikkea olisi tarkoitus jollain tavalla yllättää äiti tuolla uutisella =) Hän kun on ensimmäistä lastenlasta toivonut jo vuositolkulla!!!! Joten ideoita otetaan vastaan! Itse ollaan mietitty että kun tod.näköisesti kaikki vieraat laulavat onnittelulaulun.. niin oltais siinä äidin vieressä ja nimen tilalle laulettais et mummille =) Tai sit korttiin vois kirjoittaa et mummille =)

Heipsan Huhti-Hiput!

Uskallankohan kirjoittaa vai uhmaanko karmaa tms. On vasta kp24/26-28 ja oon testannut tänään ja eilen monta haamua. En voi uskoa että plussa tuli ja pelottaa niin hirmuisesti, että menee vielä kesken kun on näin alussa :|

Oon 24-vuotias opiskelijaneitonen Helsingistä ja avopuoliso on 22.v. Eli ihan ensimmäinen lapsi olisi sitten tulossa. Oon tuolta viikon 31-32 vauvakuumeilijoista nyt ensimmäinen plussaaja ja ihan sekaisin onnesta :heart:

Tervetuloa mukaan kaikki uudet!Kiva että rupeaa porukkaa kertymään. Ja varmaan vielä tulee uusia koko ajan.
Milloin teillä muilla on ensimmäinen neuvola? Mulla olis jo 13.8 ja silloin on rv 7+4. En ymmärrä miksi noin aikaisin pitää mennä. Eihän silloin edes sydänäänet luultavasti kuulu. Tekis mieli soittaa sinne neuvolaan ja siirtää aikaaa myöhemmäksi. Mun neuvolatäti on vaan sen verran tylymmän puoleinen ihminen että en tiedä uskallanko :/
Mä olen nyt tosi tyytyväinen itseeni. Paino ei ole noussut yhtään, sen sijaan näytti hiukan laskeneen. Hyvin mahtuu vielä vaatteetkin päälle. Viime raskauden alussa, heti kun tiesin olevani raskaana, lähti paino nousemaan ja sitä sitten tulikin yht. 20kg. Siinä olikin sitten tekemistä että sai sen pois. Joskohan tällä kertaa osais ottaa vähän kevyemmin. :ashamed:
Mä en ole ostellut vielä mitään vaatteita itselleni enkä vauvalle, mutta tilasin netistä sellaisen kantorepun ja kapalon. Tuo kantoreppu on sellainen jota voin nyt käyttää esikoisella raskausaikana. Eli sitten kun on mahaa niin voi kantaa tyttöä tossa lonkan päällä siinä repussa. Ei paina mahaa ja vähentää omaa rasitusta. Toimii myös matkasyöttötuolina. Sitten myöhemmin kun voi pienempää kantaa siinä jos mene esim. ulos esikoisen kanssa. Toivottavasti on nyt sitten hintansa väärti.
Nyt olen yrittänyt pysyä poissa kaikenlaisista nettikaupoista, koska siellä saisin kulutettua rahaa loputtomasti. :p
By the way, Joanna, mekin ollaan Hlinnasta. Ehkä siis ollaan joskus törmätty ;)
No mutta aurinkoista päivän jatkoa kaikille =)

Minäkin taidan ilmoittautua tänne! :) Torstaina testasin hailakan plussan (oli kuitenkin sen verran näkyvä, että mieskin uskoi sen olevan plussa) ja lauantaina testiin lävähti jo selvä viiva. Laskettuaika olisi siinä 9.4. tienoilla. Kierto on ollut niin epämääräinen, että heittää voi useilla päivillä.

Meillä esikoinen täyttää ensi kuussa 1 vuoden. Vähän aikaa pohdittiin, että aloitetaanko yrittämään toista, kun rakennetaan taloakin (valmistuu jouluksi). Oli kuitenkin niin kova vauvakuume, että sain miehen suostuteltua. ;) Ensimmäisestä kierrosta tärppäsi, joka oli aikamoinen yllätys. Ei tätä vielä oikein uskalla uskoa todeksi ja pieni epävarmuus jyllää koko ajan. Tuntemuksia on jonkin verran; alamahan tuntemukset, nälkä olisi koko ajan ja väsymystä on ilmassa. Esikoinen on onneksi hyvin kiltti (vaikka vilkas onkin) ja antaa äiskän nukkua hyvin yöt (vaikka hampaita puskee nytkin lisää ).

Mutta tässä oli meikäläisen jorinat, palaillaan!

Hei taas ja tervetuloa Tilsu ja Hepe80 ja onnea plussista.
hepe mekin rakennetaan taloa. Meillä valmistuu varmaankin lokakuussa, jos ei ihmeitä tapahdu :D

Sarastas mä en ole vielä edes soittanut neuvolaan B) Ajattelin odottaa ens viikon perjantaihin, ku saan lukujärkkäni. Sit tiedän paremmin milloin pääsen ja toisaalta saan lingattua sinne noin 9-10 viikoille et pääsee suoraa kuuntelemaan sydänääniä. Varmaan kerrotaan sitten lähisuvulle jos kaikki on tuolloin ok. =) Mulla muuten tuli kans esikoisen kanssa ihan kivasti painoa... 22kg! Nyt olen melkein fanaattinen ruokavalion kanssa ettei tulis samanlaista urakkaa ku kolme vuotta sitten! :kieh:

Mä olen kans jo kattonu valmiiksi kestovaipat ja mammavaatteet, mutta tilailen vasta sitten myöhemmin jahka oikeasti tarvitsen. Muuten onkin kaikki tarvikkeet valmiina esikoisen jäjiltä. Niin no kantoliinan ajattelin hommata kans. :D

Se tuubi oli muuten tosi hyvä!!! Suosittelen. Se menee näin alussa tossa lantiolla ja peittää farkkujen vetoketjun (joka ei siis mene kaikissa housuissa kiinni turvotuksen takia) ja sit myöhemmin nostetaan vatsan päälle, jolloin peittää mahanahan
:LOL:
Jpe mut me lähdetään päiväksi mummolaan, joten palaillaan illalla. Aurinkoista päivää kaikille!

marjonetti
Onnea kaikille vielä tuoreemmille odottajille ja tervetuloa joukkoon! Lisäilen noita laskettuja aikoja tuonne tilastoon sitä mukaa, kun niitä ilmoitatte.

Kävin tänään nuorimmaisen (siis jos masukasta ei lasketa :p ) kanssa 10kk-neuvolassa ja varasin samalla itselle ja uudelle tulokkaalle ajan. Viime raskaudessa minäkin kävin neuvolassa jotain 7+... ja oli periaatteessa aivan turha reissu, kun ei vielä niitä sydänääniä päässyt kuikuilemaan. :p

Nyt aika on 27.8, jolloin viikkoja olisi plakkarissa 9+4, joten josko sieltä jo pauketta kuuluisi silloin. :heart:

Itsellä tuli painoa esikoisen aikaan lähtöpainosta 6-7kg ja kun tyttö oli melkein 4,5kg ja istukka lähes kilon + lapsivedet ja muut sälät, niin jälkitarkastuksessa paino oli tippunut vielä lähtöpainostakin 8kg. Eli suomeksi ;) : painoin alkaessani odottaa esikoista 68kg ja ennen synnytystä 74,5kg ja jälkitarkastuksessa 60kg. Niin ja olen 170cm pitkä.

Toisen kohdalla lähtöpaino oli tuon 60kg painoa tuli 15kg lisää, josta synnytyksen jälkeen oli jäljellä 5 (siis 65kg). Parin-kolmen kuukauden kuluttua painoa oli enää 59kg, pelkällä imettämisellä lähti loputkin.

Nyt siis tässä raskaudessa lähtöpaino on ollut taas noin 60kg, ja massun koosta päätellen tällä kertaa kroppa haluaisi kasvaa oiiiikein isoksi ja painavaksi. Saas nähdä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Bluedrama:
voi herttimajee kun alkaa jo olla ensi vuoden huhtikuisia!! :eek: Itse olen syysmassuista.. vastahan sitä minäkin plussasin! ...minne se tuo aika on mennyt?

Mutta paljon onnea teille ja tarrasukkia pienokaisille!
samaa katselin ja anteeksi kovasti kun tungen teidän ketjuun! :ashamed: jotenkin niin haikein mielin tulin lukemaan kun uudet huhtkuiset jo täällä :D
tosi paljon onnea teille kaikille ja jarrusukkia matkaan!!

NIMIM. - 14.4.2007 synnyttänyt toisen lapsen :heart: -

Hei!

Plussasin yhdeksännellä yrityskierrolla ja ensimmäistä odotetaan!
Jännää edes kirjoittaa se näin. Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Laskurin mukaan la olisi 2.4.
Väsyttää, pissittää ja tissit on todella kipeät ja ruokahaulu on mennyt, mikä ihan positiivista välillä!

Ei vain saisi heittäytyä vielä laakereilleenn, kun tässä pitäisi vielä juosta maratoni muutaman viikon päästä.. eiköhän se mene, kun energia kuulema pitäisi lissääntyä tässä alussa?

Kerroimme vain yhdelle ystävälle ja muuten tässä mennään sitten hissukseen vielä pitkään. Työkuviot huoestuttavat, määräaikaista jäljellä 10 kuukautta, eli en ehdis itä loppuun!
Mutta tätä plussaa on kyllä kauan odotettu!

Kiva lukea muiden samassa tilanteessa olevien juttuja!

:) Kellukka pohjoisesta

En kyllä uskalla sitä nyt tehdä, ehkä illalla tai vasta huomenna aamulla. =)

Marjonetti, me voidaanki sitte vaihtaa noi vanhat vauvanvaatteet jos teille tulee nyt poika ja meille tyttö, meillä kun on noi kaikki vanhat vaatteet tosi poikamaisia. :D Tosin niitä ei oo paljoo enää jäljellä, oon melkein kaikki vaatteet ja tarvikkeet laittanut kiertoon, kun olin suunnitellu "tekeväni" sen kolmannen vasta vuosien päästä.

Pinnasänky ja sitteri meillä vielä on, kaikki muu puuttuu. Ja mitenhän tonne autoon kaukalo saadaan mahtumaan? :D Onneks noi ei vielä oo tän hetken murheita.

Palailen kun testi on tehty, viimeistään siis huomenna. =)

Nyt on kyllä ihme jomotusta alamahassa, vähän menkkakipumaista, ja tietenkin sitä pelkää. :/ *huoh* Mutta muistaakseni sitä kipua oli mulla myös molempia poikia odottaessa, joten toivotaan, ettei se oo mitään vakavaa.

marjonetti
Kuule PrinsessaRusina, sitä vihlontaa ja menkkamaista kipua on itse kullakin, pidetään nyt peukkuja, että vauva se vain siellä nipistelee. :wave: ;)

Parempihan se olisi, jos malttaisit odottaa aamuun asti, niin virtsan hormonipitoisuus olisi korkeimmillaan. (Jos testaan tänään haamun, niin harmittelet, kun et malttanut odottaa aamuun ;) )

Ja vaatteet vaihtoon, ilman muuta! Itsellä on olo niiin hyvä ja energinen, ettei mitään verrattuina edellisiin. Terveydenhoitaja sanoi, että joko on poika tulossa tai sitten istukka aloittaa vasta rv6 jälkeen höykkyytyksensä. Saas nähdä nyt. :p

Meillä olisi kyllä edessä myös auton vaihto, pitänee jonkinmoista tila-autoa suunnitella. Niin ja tietenkin myös tuplavaunujen osto... Eikös niissä ole myös ihan normaalisti yhdistelmävaunuja, että voi laittaa isomman istumaan ja pienemmän makaamaan? Turvakaukalon haluaisin myös uuden. Ja toinen pinnasänky kenties tarvitaan, kun tuo pikkuneiti on silloinkin vielä niin lilli. :)

Niin ja Sarastas, laita linkki minkälaisen kantorepun tilasit! Olen nimittäin aivan hulluna reppuihin ja liinoihin: viimeisimpinä omina hankintoina on Sustainable Sable kantopussi ja Patapum kantoreppu. Jälkimmäistä isäntäkin käyttää pitäessään pikkuneitiä selässä.

Ai niin, tervetuloa Kellukka! Ihanaa, kun tulee myös esikoisen odottajia! Hurjalta kyllä kuulostaa tuo maratonin juoksu (ai ihan kokomaraton!?), mutta et varmasti ole kokematon noissa asioissa, joten tietää mikä tuntemus on normaalia. Onnea matkaan, molempiin. :)

Yhteistyössä