Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Moi!minäkin taidan liittyä teidän huhtikuisten joukkoon,eilen testi näytti plussaa!!
Meille olisi kolmas tulossa jos kaikki hyvin menee :) Poika on 04 ja tyttö 06 syntynyt..
Mulle raskaus tuli vähän yllätyksenä,kun neiti on vasta 8kk!Minulla ei ole vain mitään aavistustakaan milloin laskettu aika,mut se selviää sitten ultrassa.
Paljon onnea kaikille matkaan :)


Venna ja toukka
 
Huomenta kaikille ja paljon onnea uusille plussaajille!! Tervetuloa joukkoon kasvavaan. :flower:
Eilen olin koko päivän ihan voimaton ja illalla alkoi olemaan pahoinvointia. Ja tänä aamuna paha olo vaan jatkuu. Voi kökkö :x Kohta pitäs lähtee esikoisen kanssa neuvolaan ja toivon etten oksenna sinne odotushuoneen lattialle :ashamed:
Me ollaan kerrottu jo aika monelle ihmiselle tästä raskaudesta. Sama juttu kävi kun viime kerralla. Ei pitäny kertoa kenellekkään ennen ekaa ultraa, mutta kumpikaan ei pystynyt pitämään salaisuutta :D No täytyy toivoa että kaikki menee hyvin ettei tarvitse kertoa huonoja uutisia.

Mä en nyt sitten tiedä tarkkaan mun laskettua aikaa kun mulla on niin pitkä kierto. Yritin neuvolasta kysellä, mut täti sano, että täytyy odottaa ultraan, niin sitten saadaan tarkempi tieto. Tuossa päivämäärässä saattaa meinaa olla isokin heitto, jopa 10pv. :| No kyllä se sieltä tulee sit ennemmin tai myöhemmin. :)
Nyt alkaa oksettaa sen verran et täytyy lopettaa tää kirjoittaminen. Uh,mikä olo :$
Parempia vointeja kaikille ja kaunista elokuun päivää =)
 
Tervehdys täältäkin!
Kiva, kun joukko kasvaa. Huomaan, että mitä enemmän täällä on odottajia, sitä enemmän löytyy kohtalontovereita ihan muillekin aloille kun tähän odotukseen. Parilla taisi olla rakennuspuuhat menossa ja suunnitteilla. Me pääsimme muuttamaan taloomme toukokuussa, tosin vielä on pieniä keskeneräisyyksiä iltapuhteiksi. Täytyy kyllä sanoa, että sen verran rajua ja rankkaa oli rakennusvaihe (meillä elokuu 2006-toukokuu 2007), että kyllä hattua nostan teille, jotka siihen joudutte raskaana ollessa. Meillä tämän loppukesän projektina oli ulkomaalaus ja sekin tuntui hurjalta raskauden alkuviikkoina.

Me olemme kertoneet raskaudesta vain siskolleni. Ensimmäisessä raskaudessa toitotimme ilosanomaa isovanhemmille jo tosi varhain. Nyt päätimme jättää ilmoituksen pidemmälle. Ensin varmaan kerromme esikoisellemme ja sitten vasta isovanhemmille. Töissä en haluaisi asiaa heti paljastaa, mutta olen tosi huono salailemaan asioita. Ja taitaa se mahakin pönöttää siihen malliin, että monta viikkoa ei salassa pysy. tänään tai huomenna varaan neuvolan.

Delfiini74 (1.4.)
 
marjonetti
Ihanaa kun joukko kasvaa, onnea ja tervetuloa! Ja kivaa kun tuli joku muukin kolmatta odottava, odotas nyt... venna! Minulla siis tytöt 10/02 ja 09/06 syntyneet entuudestaan ja nyt on olo niiiin hyvä ja täysin vaivaton, ettei mitään verrattuna aiempiin. Ei silloinkaan mitään mahdottomuuksia ole ollut: peruskuvotusta, väsymystä ja kylmää. Kylmä tosin on nytkin, mutta se voi johtua kyllä säästäkin... :p

Lisäilin taas noita laskettuja listaan, ilmoitelkaa jos muuttuvat/tarkentuvat, niin vaihdetaan.

Ai niin mussu81, huomasin tuosta laskuristasi, että sen mukaan siellä oltaisiin viikoilla 5+3. Itsellä tulee tänään täyteen 6+0, eli sen mukaan meillä olisi 4 päivää eroa, mutta kun vertailee noita laskettuja aikoja, näyttää ero kahdeksaa päivää... Vai olenkohan nyt vain katsonut mitä sattuu! :D Pitääpä ottaa kalenteri kouraan ja tarkistaa nuo omat viikot, terveydenhoitaja tosin oli maanantaina samaa mieltä kanssani niistä... Voi silti olla, että se on minun pää, joka on taas pöllö!

Ja parempia vointeja kaikille niille, jotka sitä kaipaavat. Ja toivotaan, etten itse nuolaise ennen kuin tipahtaa tämän hyvän olon kanssa...! ;)

Marjonetti + silakka 6+0
 
Tervehdys. Sain tänä aamuna sen kauan odotetun plussan :heart: En paljon vielä näistä tiedä, mutta ilmeisesti siis kiertopäivät muuttuivat tänään rv 4+2? Laskuri näytti laskettua aikaa 8.4.2008. Kovasti pelottaa miten pikkuinen kestää kyydissä, tai ettei ole tuulimuna´ :(

Kovasti alamahassa tuntuu hassulta, ihan kuin menkkamaisia kipuja. Mutta toivotaan nyt parasta.

Eli hyppäisin tähän pinoon mukaan jännäilemään.
 
marjonetti
Menkkamaiset kivut kuuluu asiaan Hysteerinen! Ihanaa, kun plussasit, tervetuloa! Ja paaaljon enemmänhän on normaaleja odotuksia verrattuna tuulimuniin ja keskenemenoihin, että nojaa vain taakse ja nauti pikku-uiskentelijasta. :)

Oliko siis kyseessä ensimmäisesi? Voit alkaa laskea raskausviikkoja niin, että ensimmäinen päivä (0+1) on se päivä, jolloin viimeisimmät kuukautisesi alkoivat. (Joissakin laskureissa tosin se ensimmäinen päivä on 0+0, mutta ainakin meidän neuvolan laskuri toimii näin) Tällä tavalla laskemalla viikko 40+0 pitäisi osua lasketulle ajallesi.

Lisään sinut listaan. M
 
Jeps, tämä on meidän ensimmäinen. Ja yritystäkin ehti kertyä jo Joulukuusta asti. Onneksi täällä on teitä jo raskaana olleita niin voi sitten kysellä kaikkea, kun ei näin alkuraskaudesta tosiaan haluta vielä kenellekkään ystäville kertoa. Niin täältä varmasti löytyy vastaukset moniin kysymyksiin.
 
soittelin neuvolaan ja sain ajan 4.9 terkkarille.Sitten antavat ultraan aikaa,kylläpä saa odotella pitkään ennen kuin tietää millo on laskettu!!Alamahaan vihlailee jatkuvasti,mut onneksi ei pahoinvointia vielä,edellisissä tuli pönttö erittäin tutuksi.
Täytyypä kiittää neitin perään kun nousee joka paikkaan seisomaan...
 
Soittelin myös neuvolaan, sain ajan 3.9. Tuntuu todella kaukaiselta tuo aika, kun olisi paljon kysyttäviä asioita, jotka vaivaavat mieltä. Yritin päästä aikaisemmin, mutta neuvolan kesälomatäti kertoi, ettei ole tarvetta, kysymyksiä voi esittää puhelimitsekin aikaa ennen. :headwall:

Meillä olisi tarkoituksen pitää raskaus salassa ultraan asti, jotta tiedetään että masussa on varmasti jotain.
Tässä on parit synttärit sitä ennen ja tilanne on haastava. Kosteat juhlat enkä haluaisi paljastaa vielä mitään. Juomatta olemalla asia paljastuu ja jos jätän kokonaan väliin, kaverit suuttuvat. Onko mitään neuvoja tilanteeseen? Tietysti vaihtoehtona voisi olla se, että olisi lyhyt vierailu ja kehittäisi sunnuntaille (eli seuraavalle päivälle) jotain sellaista menoa, johon on "pakko" mennä ja olla ajokunnossa...
 
Moikka Moi :wave:

Tänne on tullut paljon uusia.. Tervetuloa :flower:
Eilen iski sitten kuvotus, kävin töissä jo vähän juttelemassa posliinipuhelimelle. Tänään onneks oli jo vähän parempi olo, kun muisti syödä usein, mutta vähän!!

Soittelin tosiaan tiistaina neuvolaan ja sain ajan jo ens viikon keskiviikolle. Kovasti näyttää tuo käytäntö vaihtelevan eri paikkakunnilla!!!
 
Tervetuloa kaikki uudet. Olikin tosi monta uutta ilmoittautunut mukaan, ihanaa :D

9 tuntia kittausta ja hiomista...:p Kyllä on puhti pois emännästä :D No ainakaan ei ehtinyt koko päivänä miettiä vauvajuttuja. Ja toisaalta sain esikoisen huoneen valmiiksi, joten joku päivä voidaan ruvata maalaamaan. Miten muuten uskallanko olla mukana maalaamisessa? Olen kuullut kahdenlaisia mielipiteitä vesiohenteisilla maalaamisesta raskausaikana. No pitänee soitella vaikka neuvolaan ja kysäistä.

dodo mä olen mukana meidän paikallisyhdistyksen hallinnossa, joten olen porissut tuosta sopparista luottamusmiehen kanssa ja hän on kyllä valmis neuvottelemaan mulle vakkaria sopimusta syksyllä, joten saas nähdä miten käy. Mut toi äitiyslomajuttu oli mulle uus. Edellisen raskauden aikana opiskelin, joten ei ollut tällaisia ongelmia :D (ongelmat oli rahaongelmia... :LOL: )

Tuli muuten vanha tuttu mieliteko ekaa kertaa tänään... PUURO :D Valtsun raskausaikaan saatoin keittää puuroa vaikka puoliltaöin. No eipä tuo onneksi ole mitenkään kamalan epäterveellinen mieliteko :LOL:
 
Mä en ymmärrä!!
Olen tässä pähkäillyt tuolla kelan sivuilla mahdollista äippärahaani. Ja tuo matkakulujen huomioon ottaminen mua hieman ihmetyttää! Siis jos tienaan vuodessa 28000? ja mun matkakulut on vuodessa 5000? niin kelan mielestä olen tienannut vain 23000? ja raha maksetaan sen mukaan! Mutta maksanko siitä sitten veroakin niin että matkakulut on otettu huomioon (niinkuin nytkin.. vero%puolta pienempi kuin "normaalisti") Mä en oikeesti tajuu!!! Kannattais siis vaan olla kodin vieressä töissä niin ei tulis matkakuluja mut palkka olis sama!!!!

Vuodatusta :ashamed: :ashamed:
 
PUPU76 Hyvä vinkki kosteisiin synttäreihin oli mielestäni joskus täältä lukemani vinkki, että menet siideri tms. pullon kanssa vessaan ja tyhjennät sen siellä ja täytät vedellä. Kukaan tuskin tutkii pullon sisältöö. Joku on etukäteen vaihtanut muutamaan kierrekorkilliseen siideripulloon alkoholitonta vastaavaa ja vienyt näin omat juomat ja korkituskoneella saa olutpulloistakin korkit pois ja uudet sisällöt tilalle.
 
Mussu81 Sama tilanne oli mullakin silloin, et paikallisyhdistyksen hallituksessa istuin, mut silti piti selvittää näitä juttuja. Mulla oli edelliselle lomalle jäädessä määräaikainen sopimus ja onneksi asiat meni oikein ilman isompaa tappelua. Kesälomaltakin olisin saanut palkan, jos olisin jatkanut äitiyslomaa sinne asti. Älä nyt kuitenkaan usko mun juttuja suoraan, vaan varmista jostain. Niin se sopimusasia vaan muistaakseni oli.
 
Heippa,

liittyisin porukkaan! :wave: Kiva nähdä täällä paljon tuttuja, sekä tuolta meidän viikon 30 jännääjistä että muista pinkoista mieleen jääneitä nimiä. Hysteerinenkin on sitten plussannut, jossain jännättiin yhdessä! Onnea! :flower: Kuten muille myös! :flower:

Olen 31-vuotias hyvinkääläinen, naimisissa 33-vuotiaan miehen kanssa ja pienen Antto-pojan äiti. Esikoinen on syntynyt lokakuun 2005 lopussa, ja tämän toisen laskettu olisi laskurista riippuen noin 4. tai 5. huhtikuuta. Oletan, että saattaa kuitenkin siirtyä jokusen päivän, koska oviksen tikutin vasta noin kp 16-17 eikä sitä klassista kp 14-15.

Nyt mennään siis viikkoja 4 + 6. Jännään kyllä, miten tässä käy, kun mulla oli kaksi kuukautta sitten tosi varhainen km. Silloin sain haamua, joka ei sitten vahvistunutkaan, ja vuoto tuli pari päivää negaamisesta. :hug: PrinsessaRusinalle, jolla vähän sama tilanne.

Nyt puolestaan haamusin ekan kerran viikko sitten torstaina, sitten aina vaan vahvempaa viivaa, ja tänään kun vielä muutaman päivän tauon jälkeen varmistelin, tuli kunnon vahva plussa. =)

Plussasta on kerrottu jo aika nolon monille, tosin useimmat sellaisia, joille kertoisin joka tapauksessa. Esikoisenkin kanssa oltiin hyvin avoimia, samoin varhaisesta keskenmenosta olen kertonut hyvin monelle. On ikävä kertoa ikävät uutiset, jos sellaisia tulee, tottakai, mutta toisaalta haluaakin muiden tietävän, miksi naama on nurin, jos niin on. Joillekin tästä uudesta tärpistä en olisi kertonut, ellei olisi tavallaan ollut tilanteen kannalta tarpeen, ja vähän jälkeenpäin kadutti. Toivottavasti kuitenkaan ei tarvitse perään kertoa huonoja uutisia. Kyllähän tämä vähän jännittämistä siis on, ja vessassa tulee rampattua tiuhaan ihan tilanteen varmistamiseksikin, vaikkakin muutenkin sinne on asiaa useammin.

Oiretta on monenmoista: joku mainitsi huimauksen, sitä oli mulla etenkin parina ekana päivänä plussauksesta. Vieläkin, kun nousen nopeasti tms. Nälkä on usein ja kuvottaa, ellei ruokaa heru heti. Vatsaa turvottaa, nipistelee alhaalta vasemmalta ja vähän oikealtakin ja on menkkamaista jomotusta välillä. Pari päivää sitten selkä tuntui olevan aivan mennyttä kalua, vaikka mulla ei ole "ikinä" selkävaivoja, ei oikeastaan edes esikoista odottaessa. Vilua. Ollut nokkakin vähän tukossa mutta ei nyt. Kaikkea sellaista, jatkan listaa, kun muistan lisää... Päällisin puolin kuitenkin aika normaali olo :LOL:

Ajattelin varata huomenna neuvolaan ajan. Varhaisultraan haluaisin mäkin mennä, yksityiseen yhteyttä siis, kun aika koittaa. Jo vuosi sitten annettiin toiselle lupa tulla, eli odotettu odotusta niin kauan, että haluan pian varmistua siitä, että joku siellä tosiaan on. Mähän imetän vieläkin, joten kierto starttasi vasta tämän vuoden puolella ja silloinkin epäsäännöllisenä. Siinä osasyy tärpin kestämiseen.

No mutta nyt nukkumaan, alkaa olla ajatus hakusessa ja silmät ristissä! :LOL:
 
Huomenta ja tervetuloa kalenteri ja ennenkaikkeaan ONNEA plussasta :flower:

Tämä päivä vähän jäntskättää kun kahtena edellisenä päivänä on ollut töissä vähän kuvotusta ja helpottanut sillä et olen syönyt usein jotain (omenaa, banaania, karjalanpiirakkaa yms) mutta tänään en sitten olekaan lähelläkään mitään ruokaa kun menen myymälään johon vasta tänään asennetaan kalusteet!! Ei voi siis nappailla hyllystä mitään kun kaikki tavarat myymälään tulee vasta maanantaina!!! Menen sinne siis tekemään hyllykuvat (eli laput oikeisiin kohtiin hyllyjä niin maanantaina saadaan iskeä suoraan tavarat oikeille paikoille) Täytyy varmaan mennä jonkun toisen kaupan kautta sinne ja ostaa säkillinen evästä =) Ja toivoa ettei muut liiaksi ihmettele mun "jatkuvaa" syömistä :LOL:
Mutta nyt oikomaan tätä pörröpäätä ja sit menoks!! Oikein mukavaa perjantai päivää kaikille :D
 
marjonetti
Onnea Kalenteri!!
Plussasta on kerrottu jo aika nolon monille
:LOL: Ihanaa itseironiaa, tervetuloa joukkoon. :D

Itsekin muuten imetän vielä, että yhdet ainoat menkat ehtivät tulla ja sitten heti tärppäsi. Ei sillä, että kuukautisia ikävä tulisi... :D

Ajattelin iltaimettää neitiä tuonne vuoden ikään asti (tosin iltaimettäminen meillä tarkoittaa n.5-8 x/vrk... :p ) - se oli ainoa mihin terkkari antoi luvan...

Nyt aamupuuron keittoon! Hyvää perjantaita myös meidän puolesta. :)

Terveisin yhä edelleen oireeton marjonetti 6+1
 
Hei taas pohjoisesta!

Täälläkin välillä aurinko paistaa, ihanaa!

Kävin tiistaina antamassa neuvolan labraan pissanäytteen, mikä keskiviikkona vahvistettiin selväksi plussaksi, kivaa :) !

Ajattelin nyt vielä varmistaa, jos omat kotitestit vaikka valehtelisivat.

Laskurien mukaan olen tänään 7+0, minulla on tosi pitkä kierto (32),
ilmeisesti se menee sitten noin.

Olen kertonut jo kolmelle ystävälle, kun en vain voi olla normaalisti!
Oma mieli miettii useaan kertaan päivässä näitä asioita.
Työnteko ei todellakaan huvita!

Sain neuvola-ajan 16.8.torstaille, mukavaa mennä juttelemaan jonkun kanssa! Mitenkä se varhaisultra? Monennellako viikolla sinne yksityiselle voi mennä?

Iloista ja mukavaa oloa teille kaikille, missä sitten olettekin!

:) Kellukka
 
Moikka ja kiitoksia tervetuloista! =)

Marjonetti, miten niin terkkari antoi luvan iltaimetykseen mutta ei muuten? Mietin, onko tuolla jotain tekemistä sen kanssa, kun mun terkkari joskus ammoin kehotti lopettamisen imetyksen, jos tulen uudestaan raskaaksi. Hän sanoi, että imetys voi lisätä keskenmenoriskiä, mutta imetystukilistalta olen kyllä lukenut ihan muuta: terveellä äidillä näin ei ole. Katsotaan, jos tästä hiljalleen vähennettäisiin, tai onhan pojan lutkutus jo vähentynytkin ja jäänyt yöltä pois kokonaan. Päivisin imetetään hyvin vaihtelevasti, sanotaan, että olisi ehkä 3 - 8 kertaa päivässä.

Kellukka, mitenhän tuon varhaisultran määrittelisi. Jotkut haluavat käydä ultrassa jo hyvin varhaisessa vaiheessa, jotta selviäisi, onko ketään kotona ja kaikki kunnossa. Esikoisesta en käynyt, ei tullut mieleenkään, kun sitä ei ollut kunnallisesti saatavilla. Tiesin kyllä, että jotkut käyvät yksityisellä. Nyt ei taida jaksaa odottaa siihen np-ultraan saakka. Ystäväni oli käynyt joskus rv 6 ja risat, jolloin ei meinannut vielä mitään näkyäkään, eli varmempi olisi kait käydä noin rv 7 tai 8.

Aurinkoa kaikille ja hyviä oloja tälle päivälle! =)
 
Dee
Heippa pitkästä aikaa hiput,uudet ja "vanhat" :wave: Ompa meitä jo paljon,tervetuloa joukkoon minunkin puolestani :)
Täällä onkin saanut olla varuillaan viime päivät etten paljastu,tai siis tämä raskaus.Äitini oli meillä monen päivän kyläilyllä ja minen kyllä halua kertoa vielä kenellekkään,en ihan vielä :)
Oon aina välillä käynyt täällä lueskelemassa ja nyt kun poika on päikkäreillä niin ehtii muutaman rivinkin kirjoittamaan.Mitäköhän kaikkea olittekaan keskustelleet...ainakin oireista on riittänyt juttua :) Mulla on vaivannut väsymys ja pikkukuvotus iltaisin,ne samat kun tähänkin asti.
Ihan kuin hajuaisti olisi vähän tarkentunut,luulisin.Se onkin jännä miten hajuaisti terävöityy raskausaikana-esikoista odotellessa olikin nenä tosi tarkka:kerrankin muistan kun heräsin aamulla ja kömmin yläkerrasta rappusia alas olohuoneeseen ja nenään tuli jo kaukaa avatun mustikkajogurtin tuoksu-miestä nauratti että ompas hyvä hajuaisti mulla :D
Ja odotusajan vaatteistakin te olette innoissanne,niin miekii!Tilasin kans eilen H&M:ltä kaksi odotusajan puseroa,ihanan väriset,kirsikkaroosan ja vaal.oliivinvihreän.Ja sitten vielä piti tilata kahdet housut,sportpantsit,mustat ja khakinväriset.Näyttävät ihan "tilavilta" housuilta kun siinä vyötäröllä on paksu resori eikä mitään nappia ja toketjua ;)
Reilun tunnin päästä alkaa neuvolan ajanvaraus,meinaan minäkin soittaa ja varata sen ensimmäisen ajan :) Oikeen odotan niitä tulevia käyntejä,niissä oli ainakin viimeksi niin mukava käydä.
Kivaa päivää kaikille :wave:
 

Yhteistyössä