Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Terveisiä asuntomessuilta! Kiertelimme siellä koko päivän lauantaina ja jaksoin ihmeen hyvin. Kivennäisvettä kun hörpin aina välillä, niin ei päässyt huono olo yllättämään. Uutena vaivana huomasin minäkin tuon jonkun mainitseman selkäsäryn. En tiedä johtuiko se sitten koko päivän kävelystä vai raskaudesta, niin jouduin välillä istahtamaan alas ja lepuuttamaan selkää, kun alaselkää jomotti. Pahoinvointiin olen kuullut suositeltavan inkivääriä joko teenä tai kapseleina apteekista. Aion kokeilla, jos pahoinvointi äityy oksenteluksi asti. Väsymykseen minulla auttoi ekassa raskaudessa rautavalmiste (sellainen nestemäinen). Suosittelivat sitä neuvolasta, kun minun hemogobiinini laski alkuraskaudesta tosi alas.

Minä pääsen soittamaan neuvola-aikaa vasta ensi viikolla. Meinaan kysyä, että milloin täällä on eka ultra. Jos se on vasta viikolla 12 niin todennäköisesti varaan ajan yksityiseltä varhaisultraan viikolle 8. Onko joku jo varaillut ultra-aikaa yksityiseltä?

Terv. Delfiini74, rv 6+
 
Moi kaikki!

Mitä mieltä olette?
LÄhden kahden viikon päästä työmatkalle Kiinaan kahdeksi viikoksi.
Mukana yksi vieraampi miespuolinen kollega ja tietysti paljon kiinalaisia isäntiä.
Kerronko heille että olen raskaan, en siis juo alkoholia, vai kerronko että olen esim. antibioottikuurilla..
Tuo antibioottiselitys ontuu hiukan, koska juoksen maratonin juuri ennen matkaa. Tietysti voisin sanoa, että sain jalkaan siellä tulehduksen jne..

Vaikeaa, en ole kertonut raskaudesta kuin parille ystävälle ja en todella haluaisi kertoa siitä ensin puolituntemattomille ja vieläpä joillekin kiinalaisille!

Mitä tehdä?

Kyselee Kellukka
 
voih meinkin piti käydä asuntomessuilla mutta ne sitten taisivat jäädä... miehen loma loppui jo. ja osa siit piti sitten kiukutella (miehen siis) kun päästiin lähtemään lomareissulle myöhemmin kun piti.
mulla tullut kauhee himo rainbown kivennäisveteen siihen hiilihopolliseen muuten alkaa olo vähän normalisoitua :D eli pieniä mahan nippasuja ja sellasia muuten tuntuu olevan suht energinen olo kun vaan nukkumiselta huomaa B)

inkivääriä pahoinvointiin?? voi se siihenkin auttaa. mites voinko syödä nyt nokkos-kalkki-inkivääri ja vihersimpukka pillereitä polven jomotukseen?

olisin jo mennyt katsomaan vaunuja yms muuta vauva hömppää mutta mies kielsi :x noh parempi ehkä niin kun ei olla kerrottu kenellekkään ja tarkotus olisi pitää salassa ekeen ultraan asti. mikä voi kyllä olla vaikeaa mutta niin puhuttiin.....

veera ja salamatkustaja
 
Mitäs Delfiini74 tykkäsit asuntomessuista? Mä kans kävin kaverin kanssa siellä viime viikolla ja aika monta tuntia siellä kyllä sai kulumaan. Monet niistä taloista oli kyllä kummallisia, epäkodikkaita kammotuksia. Mä en tykkää mistään kolkoista kivilinnoista, mitkä on palkkää lasia ja kiveä sisältäkin :/ Mutta oli siellä joukossa tosi ihania ja lämpimiä, kodikkaan oloisiakin koteja. Ja kyllä sieltä mukaan tarttui kaikenlaisia vinkkejä.

Mä en ajatellut mennä varhaisultraan tälläkään kertaa. Ajattelin että säästän ne rahat ja käyn sitten myöhemmin 4d-ultrassa. Olishan se tietysti kiva nähdä mitä siellä masussa on nyt jo. Mutta toisaalta aika menee niin nopeasti että kohtahan sitä ollaan jo siellä nt-ultrassa, jonka meillä kunta tarjoaa. Mut mua tosiaan kiinnostaa toi 4d kun siellä näkyy sitten niin tarkaan kaikki rakenteet ja ehkäpä se sukupuolikin. =)

Nyt olokin on ollut parempi eilen ja tän aamun. Pitää vain muistaa syödä säännöllisesti. Täytyy nyt lähteä ulkoilemaan kun on kaunis helle ilma. Ehkäpä pitää myös ostaa jätskiä :p

Aurinkoista päiväjatkoa!! :wave:
 
Ihanaa lueskella teidän ajatuksia. Muistan Kellukan pohdinnat omaltakohdaltanikin hyvin esikoista odotaessa. En mitenkään ois halunnu kertoa kenellekkään, aiemman keskenmenon takia halusin jotenkin suojella koko raskautta salaisuutena. Töissä oli muutamalle kaverille kuitenkin työtilanteiden ja yllättävien vuotojen takia kerrottava. Muita salattiin raskaus aikas pitkälle. Kellukka, katso tilanteen mukaan, mikä sillä hetkellä tuntuu itsestä hyvältä? Tilanteita on niin vaikea suunnitella etukäteen.

Vaunuista oli juttua, meillä esikoiselle ostettiin Brion Kombit ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä. Ne on rataskäytössä nytkin oikeen mainiot kookkaammallakin vuosikkaalla.
Mies sai tietty kipinän isomman auton vaihtoon, saas nähdä kuin käy.

En ajatellut neuvolaa varailla vielä muutamaan viikkoon, kerkeää varmaa. Ainoa mikä mua ihmetyttää, on että raskausoireet on aika vähäisiä. Esikoisen kansa voin tässä vaiheessa jo tosi pahoin ja muitakin oireita oli vaikka mitä. Nyt ei oikeestaan mitään muuta, kun väsyttää enemmän ja maha on kun ilmapallo

:D

Mutta nyt levolle, kun pojukin nukkuu. Hyvää vointia massukoille,
tyttis, heinis ja huhtis 5+1
 


Tein tänään testin ja selvä plussahan sieltä tuli. Tämä olisi ensimmäinen lapsi meille. Ja todellla paljon jännittää koko tilanne.... Laskettu aika olisi 9.4.

Tämä tällä erään...nyt sulattelemaan asiaa...

Moona
 
Siis ihanan lämmintä tuolla ulkona! Töissä ollut päivän, ei tietoakaan, että näin lämmintä...selkä meni pyöräillessä ihan märäks =) . Mulla lievän pahoinvoinnin lisäksi alkaa vissiin flunssa painamaan päälle. Muut meillä sen jo sairastaneet, meitsi nyt vuorossa.... :( .

Juu soittelin tänään äitiysneuvolaan, kelloaika oli 13.50, mutta päivän taisin unohtaa...täytynee soitella huomenissa uudelleen ja tarkistaa. Näin sitä hiukka väsyneenä unohtelee asioita... :D .

Minttu Mamma: Mulla on kohdun repeytymän vaara, joten joutunen äitipkl:lle tarkkailuun sitten vk28 paikkeilla. Mulla on takana kaksi sektiota, ja eka sektion jäliltä on täysin arpeutunut haava, joka sitten tokan vauvan kohdalla repes...eli jännitystä piisaa loppuun asti, mutta hoito on lähellä ja ongelma tiedetään, voi vaan toivoa, että kaikki menee suurinpiirtein ok.

Mutta nyt ruoan syömiseen ja tyttöjen hakureissulle (päiväkodista) :) .
 
Täällä odotellaan neljättä vaavia syntyväksi 7.4.08.Ennestään löytyy poika 12v sekä kaksi tyttöä 5 ja 3 vuotiaat.
Laskettu-aika meilläkin menee kyl synnytyksen puolesta varmaankin Maaliskuulle.Koska tytötkin on käynnistetty 2 viikkoa ennen laskettua-aikaa.Meikäläinen kun on syöksysynnyttäjä.
Pojan synnyttämisessä meni n.10 minuuttia ja tytöissä käynnistyksellä n.tunti.
Onnea kaikille odotukseen! =)
 
Tervetuloa uudet :flower: ja onnea plussasta :D

Mä olin tänään vain puol päivää raksalla ja menin sit päiväunille Valtsun kanssa B) Kyllä teki terää! Mulla teki varmaan tuo seinien hiominen temput ja nyt iskias vaivaa. Pitää lähteä tänään äitin kanssa lenkille, et saan selän auki. Huomenna en mene raksalle ollenkaan vaan ajattelin ottaa varaslähdön töihin ja mennä päivittelemään ATK-luokan koneet ajan tasalle :D Tai siis jatkamaan koko kesän kestänyttä työrupeamaa... Onneksi saan kuulemma erilliskorvauksen tuntien mukaan, kun kyseessä on erikoistilanne. Harvoimpa sitä joutuu kesälomaansa töissä uhraamaan :LOL:

Pahoinvointi jatkuu, mut ei onneksi yhtä pahana ku eilen. Paino on tippunut nyt kilon neljän päivän aikana... Olen kyllä yrittänyt syödä, mut heti jos syö vähän enemmän niin tulee kuvotus. No viime kerrasta oppineena, aivan varmasti saan kaikki tippuneet kilot takaisin moninkertaisena :LOL: Jotenkin tämä kuvotus ei ole ollenkaan niin paha kokemus ku eka kerralla, kun siihen osasi varautua ja tiesi mitä on tulossa. Ekassa raskaudessa sitä ei oikeasti tajunnu et pahoinvointia voi olla 24/7 ja muutaman kuukauden ajan :x ja sit se jotenki tuntu niin lannistavalta. Nyt sen tietää et tuo muutama kuukausi menee loppujen lopuksi aika pian. Ainoa toive tosiaan olis et sais olla töissä ku sillon aika menee paljon nopeammin! :ashamed:

nuppu1976 aika hurja tuo 10 min. Meikä väänsi ensimmäistä 16 tuntia ja ponnistuskin kesti päälle 40 min (loppujen lopuksi synty imukupilla). Toisaalta oli varmasti aika pelottava kokemus?

tyttimaaria mä varaan kans neuvolan joko perjantaina tai maanantaina. Saan perantaina ens vuoden lukkarin, jolloin tiedän tarkemmin mitkä ajat sopivat. Viimeksi eka neuvola oli viikolla 9. Nyt asun kyllä eri paikkakunnalla, mut tuskinpa sillä niin kiire on :D Mä elättelen toiveita et pääsen heti ekalla kerralla kuunteleen sydänääniä jos meen riittävän myöhään :LOL:

veera80 tulo tuosta vaunujen katselusta mieleen et me ostettiin esikoiselle vaunut rv 17!!! :LOL: Oli kevään mallit poistomyynnissä ja saatiin just haluamamme vaunut yli 200 ? halvemmalla :D Todettiin et ei olla taikauskoistia ja jos jotain sattuu niin ehkäpä niille käyttöä tulee jossain vaiheessa. No kaikki meni hyvin ja vaunut oli ahkerassa käytössä monta vuotta :D
 
Heippa mussu81!
Mulla itse synnytys on ollut aina oikeastaan helppo sen nopeuden takia(ei oo oikeastaan ollu supistuksia eikä polttoja,ja ekassa synnytyksessä en edes huomannu et poika oli jo syntynyt)mut sit pari päivää synnytyksen jälkeen on ollu oksentelua ja kova kuume,kyl siinä elimistö menee sekaisin!
Mun pitäs kans ensi viikolla varata neuvola-aika kun tiedän työtunnit.
Vaunuja olen kyllä minäkin jo netistä katsellut ja vertaillut.En kyllä ihan vielä ole ostamassa mutta se on niin iso hankinta että pitää kunnolla tutkia että saa sit mieleiset!

 
Onnea uusille! :flower: =)
Musta on aina kuulostanu hurjalta nuo syöksysynnytykset.
Nuppu1976, satuitko olemaan sairaalassa valmiiksi, kun sun esikoinen syntyi?

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 29.8. Jee Jee! Menispä aika nopeesti. Oli ihana kertoa jollekin (edes terkkarille) olevansa raskaana. :heart:
 
Hei Minttu mamma!En ollut sairaalassa mutta kun pääsin sairaalaan niin hoitaja sanoi että pää näkyy jo sitten vauhdilla saliin ja kontilleen säkkituoliin niin sitten poika jo tippuikin ulos.Ei ollut kätilökään valmiina vaan poju tippui säkkituoliin!
Täällä kans odottelen kovasti että voisin ruveta kuuluttamaan raskauttani!Tällä hetkellä asiasta tietää äitini ja lähin ystäväni ja tietysti isä! =)
 
marjonetti
Onnea kaikille tulokkaille ja isot tervetulotoivotukset!

Mietin Kellukka tuota kysymystäsi ja yksi vaihtoehtohan olisi, että kertoisit puolitotuuden: Olette ajatelleet hankkia lapsen ja hedelmällisyyttäsi parantaa, jos jätät alkoholinkäytön pois. Etkös nimittäin sanonut jossain vaiheessa, että olette kyllä yrittäneet jo hyvän tovin...? Joka tapauksessa voit sitten myöhemmin, kun raskaus tulee ilmi, sanoa että se oli Kiinan reissulla niin alussa, ettet vielä itsekään tiennyt asiasta. Sitä paitsi ei miehet hoksaa niin viikon päälle tuota raskaudenkestoa. :D

Itse olen nyt "joutunut" takaisin tuonne tk:n päivystykseen töihin, kun sieltä on työntekijöitä sairaana. On se kyllä suurimmaksi osaksi oikein kivaa työtä haastavuutensa ja nopeutensa vuoksi - ja osaa arvostaa taas kotipuuhia. :)

Tänään kuitenkin ihana aurinkoinen vapaapäivä ja lähdetään nuoremman kanssa hakemaan esikkoa isänsä luota naapurikaupungista. Onkin ollut kaaaaauhea ikävä!

Kuulosti muuten aika hirmuiselta tuo nuppu1976 synnytys... Itsellänikin on ollut suht nopeita tapauksia molemmat, muttei vedä silti vertoja sinun räväyksillesi! ;) Saas nähdä miten tällä kertaa käy...
 
Aurinkoista huomenta ja tervetuloa uusille!

Hurjan nopeita synnytyksiä Nupulla ollut. Toisaalta varmaan kiva, mutta sairaalaan vois tulla vähän kiire, ellei aiemmin käynnistettäis! ;)

Mulla kesti esikoisen synnytys aika vähän aikaa esikoiseksi, noin seitsemässä ja puolessa tunnissa lapsiveden menosta (eli synnytyksen virallisesta käynnistymisestä) oli lapsi maailmassa. Sitten vielä istukka päälle, niin selvittiin alle kahdeksan tunnin. Näistä kaksi ekaa tuntia syötiin kotona puuroa aamupalaksi. :) Kätilö sanoi, että seuraava voi syntyä nopeastikin, mikä on musta lähinnä kiva asia, ainakin vielä tässä vaiheessa.

Mulla ollut aika oireetonta tässä. Vähän nippailuja masussa, tänään arkuutta tuolla alavasemmalla, illalla masua turvotti kunnolla ja rinnat vähän arat ja jäpäkät. Limaisuutta havaittavissa, ja sen kun tuntee valahtavan, täytyy käydä tarkistelemassa tilannetta vessassa. :/ Vatsaa ei jotenkin saa vedettyä sisään normaaliin tapaan. Masussa ehkä vähän vahvistunut se pystyviiva, joka mulla vielä ollut esikoisen jäljiltä. Kuitenkin aika normaali olo pitkälti. Oireettomuus huolestuttaa sen verran, että tein eilisiltana testiä, ovistestin kun ei muuta ollut :LOL: Nehän reagoi myös HCG:hen. Fertestin mukaan pitäisi olla ovis parhaillaan, tumma plussahan siitä tuli :D

Niin joo Kellukka, hankala homma. :| Mä en kyllä välttämättä välittäisi kertoa edes lapsensaantiyrityksistä aivan uusille ihmisille, jos tilanne ei siltä näytä. Oon työssäni ollut hiukan tekemisissä kiinalaisten kanssa, ja tapaamani ovat antaneet kulttuuristaan sen kuvan, että aluksi ollaan aika pidättyväisiäkin henkilökohtaisten asioiden suhteen. Ymmärrän siis, että ei ehkä tuntuisi luontevalta puhua tästä heidän kanssaan. Itse en erityisemmin ole viinaksista koskaan välittänyt, joten olen tarjottaessa usein vain sanonut, etten juo ja sillä siisti, ja uteluihin (epäkohteliaasti?), että en pidä alkoholin mausta. Siis totuuden. Vieraahkossa miesporukassa tuskin tekisi mieli juoda, vaikka muuten joisinkin. :) Toisaalta voihan sitä vain olla juomatta ja antaa ihmisten arvailla syitä keskenään.
 
Näin ensimmäistä lasta odottavana kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä. Kokoajan tarkkailee omia tuntoja. Joko olette varanneet itsellenne neuvolaan ajat? milloin aika kannattaisi varata? Itse ajattelin odotella vielä muutaman viikon ennen kuin soittele - katselen ihan rauhassa, että pysyykö matkustaja mukana (katsotaan kuinka kauan maltan olla soittamatta).

Jos raskauslaskuri ilmoittaa viikoiksi 4 +6, niin sanotaanko että olen silloin neljännellä raskausviikolla vai?

Minulla on outoja tuntemuksia alavatsassa - ihan kuin olisi sellainen paine ja välillä nappailee. Onkohan tuo ihan normaalia? Lisäksi aamulla oli pahaolo, mutta hieman syötyäni se meni ohi. Väsynyt olo on kyllä jatkuvasti ja kun portaita kävelee ylöspäin niin joutuu kyllä puuskuttavan aikalailla ( aikaisemmin ei mitään hengästymisiiä).

 
Alkuperäinen kirjoittaja Moona78:
Näin ensimmäistä lasta odottavana kaikki tuntuu uudelta ja ihmeelliseltä. Kokoajan tarkkailee omia tuntoja. Joko olette varanneet itsellenne neuvolaan ajat? milloin aika kannattaisi varata? Itse ajattelin odotella vielä muutaman viikon ennen kuin soittele - katselen ihan rauhassa, että pysyykö matkustaja mukana (katsotaan kuinka kauan maltan olla soittamatta).

Jos raskauslaskuri ilmoittaa viikoiksi 4 +6, niin sanotaanko että olen silloin neljännellä raskausviikolla vai?

Minulla on outoja tuntemuksia alavatsassa - ihan kuin olisi sellainen paine ja välillä nappailee. Onkohan tuo ihan normaalia? Lisäksi aamulla oli pahaolo, mutta hieman syötyäni se meni ohi. Väsynyt olo on kyllä jatkuvasti ja kun portaita kävelee ylöspäin niin joutuu kyllä puuskuttavan aikalailla ( aikaisemmin ei mitään hengästymisiiä).

Onnea esikoisen johdosta! Mä varasin itselleni heti neuvola-ajan kun olin testin tehnyt. oisko mulla silloin ollut kans joatin 4 +?
Silloin kun on rv 4 ja jotain olet viidennellä rv:llä, jne.

Oudot tuntemukset alamahassa kuuluvat asiaan :) voisi ehkä verrata kuukautiskipuihin. Ja se hengästyminen kaikesta pienestä vain pahenee raskauden edetessä...
 
Tervetuloa uudet! :flower: Moona78, kaikki sun tuntemukset on ihan normaaleja. =) Muakin on muuten hengästyttäny hirveesti, ihan niinku olis loppumetreillä raskaana. En tiedä mistä se johtuu. :/ Eilen tuli joku dokumentti vuorikiipeilijöistä jotka oli jo melko "heikolla hapella" ja mä yritin selittää miehelle että musta tuntuu koko ajan tuolta. :D Ja niistä viikoista vielä: Sulla on nyt siis neljä viikkoa täynnä ja kuus päivää päälle, eli olet viidennellä viikolla. Neuvolaan voipi soittaa heti kun siltä tuntuu. Kuitenkin ne antaa ajan varmaan vasta syyskuun puolelle. Riippuu kunnasta.
Mulla on tänään ihan kökkö olo. Oksettaa, p`askattaa, väsyttää ja itkettää. :x No iltaisin on yleensä jo parempi olo tai sitten ei.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Mukavaa, kun muitakin ensikertalaisia on joukossa. Kaikki on niin outoa ja ihmeellistä. Ja kun raskaus on salaisuus, ei voi kysellä mitään kavereilta.

Tällä hetkellä oireettomuus lähinnä ihmetyttää eniten. Vähäistä väsymystä on havaittu, mutta ei sekään mitään ylivoimaista. Auttaa kun ehtii menemään puoli tuntia aikaisemmin nukkumaan kuin normaalisti. Mitään kuvotusta tai pahoinvointia ei ole ollut. Sitä kuvittelee, ettei kaikki ole hyvin, kun ei ole pahaa oloa (sen täytyy olla tuulimuna..). Oksentaminen on aina ollut vastenmielistä ja harvoin on tullut pahoinvointia muutenkaan. Esim kankkusessa on aina vain päänsärkyä, ei oikeastaan koskaan pahoinvointia. On ollut helpompi pitää raskaus salassa, kun ei ole tarvinnut äkillisesti mennä vessaan tai en ole koko aikaa väsynyt.

Moona78 kyseli neuvolasta. Mä varasin muutama päivä plussan jälkeen ja aika tuli syyskuun alkuun. Toivoin aikaa aikaisemmaksi, mutta ei se ollut neuvolan tädin mukaan tarpeen. Nyt ilmeisesti menossa 6+1.
 
Minttu mamma yhdyn oloosi :x :'( Fillis muuten ihan hyvä, mutta pahoinvointi vaivaa ja hormonit heittelee.

Mä varasin just neuvola ajan ku sain koululla käydessä ens vuoden lukkarin. Sain ajan 20.8, eli parin viikon päästä. Sillon ollaankin jo yhdeksännellä viikolla. Meillä kuulema kunta kustantaa alkuraskauden ultran, mut sitä varten pitää ajella 120 km Ouluun... No eipä voi mitään.

Meillä on täällä ampiaishyökkkäys vessassa :kieh: Mä olen yksin kotona ja ampiaiset oli vallannu vessan ikkunan ympäryksen. Tein just tosi voimakkaan pesuaineliuoksen ja suihkuttelin sitä ikkunaan ja sen ympärille. Pitää käydä kohta kattomassa saldo :D Toivottavasti sain mahdollisimman monta, et uskallan mennä p-askalle. Ikkuna on nimittäin ihan pytyn yläpuolella... :kieh:
 
Tervetuloa uudet plussaajat!

Onpas Nupulla ollut vauhdikas synnytys!

Mistähän tätä väsymystä riittää? Ensimmäisen lapsen kohdalla alkuraskaus oli melkein oireeton, mutta nyt voisi nukkua vaikka miten paljon. Just heräsin torkuilta, kun vedettiin poitsun kanssa kuola poskella unta. :D Lisäksi kuvotusta riittää. Kaikki makea ällöttää, mutta suolaista (ruisleipää ja paksu kerros oivariinia :p ) voisi syödä vaikka kuinka paljon. Mahakin on niin turvoksissa, että kai tässä alkaa kaikki kohta kyselemään. :/ Onko muilla tullut mitään iho-ongelmia? Mulla on aina ollut erittäin hyvä iho, mutta nyt on rasvainen ja pieniä finnejä pukkaa...Ei kiva... :LOL:

Minä soitin neuvolaan kysyäkseni, että onko täällä pitäjässä tullut mitään muutoksia ultrauksien suhteen sitten viime vuoden. Yhdeltä kaveriltani nimittäin kuulin, että kaupungit ovat yhtenäistämässä ultrauksien määrää. Täälläkin on ilmeisesti tulossa kahden ultran käytäntö, mutta ei vielä. Tässä neuvolassa on joku vanha ultralaite, jota kuitenkin lääkärikäynneillä käytetään.
 
Vihlooko teillä alavatsaa kovin kovasti? En muista et esikoisen aikaan olis vihlonut näin kovasti. Vihlonta on kyllä satunnaista, esim. tuolilta noustessa, mutta se mietityttää kun painottu koko ajan tuonne vasemmalle. Ovuloin vasemmalta, joten on alkanut epäilyttää ettei olisi kiinnittynyt munajohtimeen tms. No sepä ei murehtimalla selviä :kieh:
 
Mussu, pikaisesti, että mulla oli esikoisesta paljonkin toispuolista vihlontaa. Itse kans pelkäsin kohdunulkoista, mutta eipä vaan sellainen ollut :heart: Vaan itse asiassa np-ultrassa näytti kuin ois ollut jopa etinen istukka (siis ymmärtääkseni kiinnittyneenä aivan muualle kuin munanjohtimeen), vaikka se siitä sitten nousikin kasvaessaan jotenkin ylöspäin... Nuo vihlonnat on kait hyvinkin tyypillisiä etenkin jos liikkuu. Mulla kun ei nyt niitä juurikaan ole ollut, olen vähän huolehtinutkin asiasta. :|
 

Yhteistyössä