Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Heissan!

Minäkin taidan tupsahtaa tänne Huhti-Hippuihin...Ensimmäinen haamu testattu viikko sitten, eilen jo selvät plussat =) Laskettu aika laskureiden mukaan 13.4 ja nyt olisi menossa ovulaation mukaan rv4 +4. Kovasti jänskättää täälläkin, esikoista oottelen, yksi keskenmeno ja kemiallinen raskaus takana. Saas nyt nähä kuinka käy. Eka neuvola ja ultra ois (jo) 22.8 vaikka viikkoja tuolloin vasta 6+3. Neuvolatäti varottelikin ettei välttämättä vielä mitään näy, mutta ite tahon käydä kattoon, ottaen huomioon nuo epäonnistuneet raskautumiset. Huolettaa, jos siellä ei mitään ookkaan :( Oireitakaan ei juuri ole, mitä nyt rinnat vähän aristaa ja mahaa nippailee, varsinkin yöaikaan. Onko kukaan muu menossa ultraan suunnilleen samoilla viikoilla ja päivillä? Ite asustelen täällä Lapissa pienellä paikkakunnalla ja täällä on ymmärtääkseni tosi hyvin nuo neuvola-asiat kun kunta tarjoaa nuo ultrat. Itse sain jo 1. neuvolakäynnin lisäksi lääkäriajankin, jolloin taas ultrataan rv 7+4.

Niin ja ikää löytyy 29 vuotta, mies on 34v =)
 
Voi ei marjonetti iso :hug: ja paljon voimia. Todella ikäviä uutisia nyt tulee...

Mä siirsin tuon listan mun viestiin. Jos vielä käyt täällä marjonetti niin poista lista omasta viestistäsi.

Tervetuloa kaikille uusille. Lisäilen teitä listaan mahdollisimman pian.
 
Voisin ja ilmoittautua tänne, kun plussaa pukkasi toissa viikolla pitkällisen yrityksen jälkeen. Toinen olis tulossa ja laskettuaika olis tuossa huhtikuun alussa ehkä 7.4.2008. Tarkentuu varmasti myöhemmin, kun on nuo kierrot olleet melko pitkiä ja epäsäännöllisiä.

Täällä ja oireita on ollut vähän; pahaolo, väsymys ja vatsan koskuja vähän siellä sun täällä.

Haleja kaikille ongelmia kohdanneille, nuo on niitä pelkoja, joita itsekin mietin melko usein.
 
Athena joko tiedät suunnilleen laskettua aikaa, niin lisäilen listalle.
Suppis76 laitoin sut listalle 31.3. tarkennetaan sitten, kun tiedät tarkemmin.
Jopa73 ja äitipeikko monensiako teille odotellaan? :D
Aavatuuli toinen tulollaan?
Nene laitas infoa itsestäs, eiku siis masuasukista, niin lisäilen listalle :D
 
mussu81, meillä on eka vasta tulossa. Mitähän lienen kirjoitellut...

Ja kiitti multitabsin raskausvitamiinivinkistä, kävin samoja juuri hakemassa apteekista. Intomielenä oon laskeskellut jo miten paljon vitamiineja päivän ruuasta saan ja nuo D ja E ja foolihappo jää alakanttiin vaikka syön omasta mielestäni monipuolisesti. Joten ainakin joka toinen tai kolmas päivä aattelin napsia multitabsia. Ja muillekin tosiaan, normi multitabsia ei välttämättä kannata ottaa koska liiallista A-vitamiinia pitäisi välttää. Siksi nuo raskausvitskut on ihan hyvä juttu kun niissä ei ole A:ta lainkaan (sitä tosin on pakko vähän saada, esim. 100g porkkanaa sisältää jo koko päivän tarpeen).
 
Paljon on taas tälläkin listalla tapahtunut. Toisilla on ollut iloisia kuulumisia ultrasta tai uusia plussia testeistä. Toisilla on taas ollut ikävämpiä kertomisia, niistä pahoittelut.

Minulla iski sitten pahoinvointi eilen oikein tosissaan. Mikään ei tuntunut pysyvän mahassa, ei edes kivennäisvesi eikä kurkku. Ja se ei tosiaan ollut mitään aamupahoinvointia, vaan sitä riitti iltamyöhään. Raahauduin kuitenkin apteekkiin ja hain Multitabsin Raskaus inkivääriä. Otin sitä eilen kaksi tablettia ja tänään aamulla yhden ja en tiedä, johtuiko niistä, mutta olo parani paljon. Tänään vain jäljellä oli etova olo.

:wave: Jaksamisia kaikille!
Delfiini, 6+3
 
Tervehdys!

Paljon taas uusia tullut, ainakin Äitipeikko, Myttö ja Jopa. Äitipeikko, en tiedä, onko kirjoitettu samaan pinoon vai miten jäit mieleen, kun muistan muualtakin, että sullakin on jo jonkin aikaa ollut kakkonen toiveissa. Kiva että meillä molemmilla nyt sitten samaan aikaan tuo kakkonen tärppäsi. :)

Kun nyt vaan meillä muilla menisi kaikki ok. :/ Oli niin ikävä heti perään lukea toisetkin huonot kuulumiset, Marjonetin. :hug: Voimia teille!

***

Ja sitten omaa:

Itseäni pelottaa, kun oireita on aika vähän, että onko kaikki kunnossa ja ketään paikalla. En nyt tiedä, ovatko vähentyneet mutta eivät nyt huomattavasti lisääntyneetkään ajan mittaan. Tänään ei juurikaan vihlontaa eikä mitään, vähän rintoja aristaa ja väsyttäiskökin vähän, ei suurempaa etomista jne. Täytyis vaan pian soittaa sinne yksityiselle ja varata se ultra, ja jos ei ketään oliskaan tai olis jotain muuta vinossa niin sais siitä sitten selon pian. Esikoisestakin olin aika pitkään vähäoireinen, väsymys oli varmaan huomattavin oire alussa. Joskus näihin aikoihin se tais alkaa.

Tänään tuli kaksi viikkoa täyteen ekasta haamutestistä, nopeasti se aika tuntuu menevän, totesimme ystävän kanssa. :)

Terveisin Kalenteri ja joku, rv 5 + 6
 
Sulla, Kalenteri, on samat huolet kuin mullakin. Ei oireita juuri mitään. Kahdessa aikaisemmassa ihan selvät oireet eli yhtä mietintää se tuntuu olevan täälläkin. Mies jo ehdotteli alkuraskauden ultraa, mutta pitänee kuitenkin odotella tuonne ekaan neuvola-aikaan joka olis nyt 23.päivä. Siellä aion jutustella terkan kanssa, mitä on mieltä. Mutta kyllähän mielessä käy, että onko tuolla masussa ketään...tosin vahva usko kyytiläisestä on kyllä täällä tunnepuolella, tiedä häntä sitten... :| .

Itsekin aloitin noiden foolitabujen napsimisen purkista, kun niin paljon on siitä kirjoiteltu. Ehkä se on kuiteskin ihan hyvä, kun meitsikään ei nyt niin hirvittävän monipuolisesti syö.

:hug: Marjonetille, irtosoralle.

T: Hämy, rv 4+5 (kait).
 
Huomenta!

Varasin äsken ultran, mutta ensimmäinen vapaa aika löytyi vasta kahden viikon päähän torstaille. Sekin on päiväaika, ja oisin kovasti halunnut miehen mukaan. Katsotaan, miten tehdään, voisko mies pitää tunteja pois, siirränkö aikaa vielä eteenpäin vai menenkö suosiolla yksin. Lapsellekin pitäis saada hoitaja, mutta ehkä siksi aikaa järjestyy.

Siellä puhelimessa mulle sanottiin, että yleensähän alkuraskauden ultra on viikoilla 11-13, ja mua nolotti sanoa, että joo, mutta kun nyt on kuitenkin vuosi toivottu tätä lasta, haluan vaan varmistaa, että joku on paikalla ja kaikki sitä myöten ok. Ystävällinen oli kyllä, mutta just sitä ajattelin etukäteen, että apua jos tarvii jotenkin perustella halua päästä varhaisultraan. :/

Meni pätkittäiseksi kirjoittelu, kun kaikenlaista touhua taas ympärillä. No, mukavaa päivää kaikille! B)
 
Hämy, olitpa ehtinyt käydä ennen kuin lähetin kirjoitukseni. Lohdullista tavallaan, että jotain muutakin kiusaa oireiden puute. Mulla on taas ollut tänään vähän nippailua alavatsalla, sellaista tätimäistä, niin kuin alan slangi sanoo. Mietin, enkö vain muista, millaista oli odottaa ensimmäistä. Kun on kirjannut ylös kaikki ne oireet, jotka oli, sitten lukiessa tuntuu, että niitähän on ollut vaikka mitä ja koko ajan, vaikka ei oliskaan ollut juuri sen enempää kuin nytkään. Mutta joka tapauksessa ultraan mennään, ja maanantaina yritän vihdoin varata sitä neuvola-aikaa ja utelen sieltä, onko normaalia.

T. Kalenteri, 6 viikkoa tasan
 
pitääkö foolia syödä erikseen jos syö jo sitä Multitabsin raskaus-vitamiinia? kun mua oksettaa kalsiumtabletit ja tuossa se on samassa, onneksi.

ja milläs viikolla uskaltaa sitä varhaisultraa varata? Mineasta muistaakseni kävin rv7. nyt on käsittääkseni joko rv 4 tai 5.
 
Ruska-76
Hei vaan,

Täällä yksi huhtimamma Oulusta ilmottautuu joukkoon mukaan .Pikkukakkosen LA 11.4. ja esikois poika on 1v8kk.

Raskausoireet on alkaneet rintojen vihlonnalla ja kuumotuksella (just sen tuntoset rinnat kuin imettäessä oli) ja mahan kasvamisella.Tuntuu ettei voi ollenkaan enää pitää farkkuja/vyötä ,kun mahaan jo painaa -> sitähän sanotaan ,että toisesta raskaudesta näkyy vatsan kasvu jo paljon aikaisemmin kuin ensimmäiseltä,mutta en olisi uskonut ,että se jo NÄIN aikaisin tuntuu.
Ultraan meillä on aika 23.8. ja eka neuvola 11.09. Tuo aikanen ultra(rv6+5) lähinnä sen takia ,että haluan varmistuksen onko raskaus kohdunsisäinen ja montako kaveria kyydissä on. Ensimmäinen raskaus nimittäin alkoi kaksosraskautena,mutta toinen alkio meni kesken rv8. Haluan varmistuksen myös ennenkuin ilmoitan työantajalle jatkanko esikon hoitovapaata vaiko en........

Oliskos muuten niin ,että jos toinen lapsi syntyy ennenkuin ensimmäinen on täyttänyt kolme ,niin äitiyspäiväraha maksetaan samojen tulojen mukaan kuin esikoisestakin?
 
Heippa ja tervetuloa Ruska sekä tietysti onnea kovasti! Ollaankin samaa vuosimallia ja esikoispojat molemmilla samaa ikäluokkaa (mun 1 v 9 kk). Mustakin on tuntunut välillä, että maha on jo kasvanut. Oikeastaan se on muuttunut sellaiseksi jäpäkämmäksi ja pömpöttää, vaikka yrittäisi vetää sisään. Tuo kyllä vaihtelee vähän: aamuisin on lähes normaali ja joskus iltaisin tosi turpea.

Huomasin just, että esikoisesta tullut masuviiva, joka oli haalennut, näkyy taas selvemmin. Tänään taas näköjään sellainen päivä, että masusta nipistelee. Ei vihlo kovasti kuitenkaan. Nää soutaa ja huopaa nää mun oireet ja samoin mielialat. :/
 
Niin joo, en ole Ruska varma tuosta äitiyspäivärahasta, miten se meni. Vai oliko jotenkin niin, että pitäisi syntyä jonkin tietyn vuoden aikana. Jaa-a, toivottavasti joku tietää. Mä saan joka tapauksessa minimit, joten en ole kovin perehtynyt. :p
 
Heipat kaikille.. täytyy koittaa aktivoitua tänne.
Tuun illalla lukemaan tarkemmin kaikkien kuulumisia ja kuvauksia.

Raskausoireet alkoi jo 4pvää ennen kuin kuukautisten piti alkaa.
Siihen malliin jomotteli rintoja ettei epäilystä ollut.
Aamuisin huono olo ja kahvi ei maistu. Mistään kierrosta ei tunnu olevan mitään tietoa (24-30) koska raskauskin alkoi täytenä yllätyksenä.. Olimme nimittäin muka missaanneet ovis päivän ja monta päivää sen jälkeen alettiin harjoittelemaan ens kuuta varten ;)
Tämä Nöpönen sitten on vain tahtonut maailmaan huhtikuussa.
Maaginen kuukausi, meillä on jo 3 huhtikuun lasta :)
Olen siis neljän lapsen äiti. tätä viidettä olemme mieheni kanssa kuumeilleet jo vuoden ajan. Ja nyt tuntui sopivalta hetkeltä "antaa lupa".. Nuorimmainen poika on 2v ja vanhin tyttö 6v lähtee nyt esikouluun,sille välillä on 5v tyttö ja 4v poika.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ruska-76:
Oliskos muuten niin ,että jos toinen lapsi syntyy ennenkuin ensimmäinen on täyttänyt kolme ,niin äitiyspäiväraha maksetaan samojen tulojen mukaan kuin esikoisestakin?

näin se oli ainakin kun Mineaa odotin, että eiköhän se ole vieläkin. äippä otti just päiväunet, ihan töttöröö olen. pitäis jaksaa lähteä puistoon.
 
Katselin tuolta liberon raskauskalenterista uudestaan tuota la.
Heittää Tekayn laskurin kans jonkun verran kun tuohon ei laiteta ollenkaan kierron pituutta.

Kopsasin tännekkin ..
Laskettu aika: 14.4.2008
Lapsi hedelmöitettiin: 23.7.2007 > Itse asiassa 24.7 :)
Olet viikolla: 5
Olet kuukaudella: 1

Raskausviikkojen ja -päivien määrä: 4 viikkojen 4 päivien

Näin monta päivää synnytykseen: 248

Et Mussu81 jos viitsit viel muuttaa tuota la :wave:
 
Heippa kaikille, tänään puoli tuntia sitten plussasin ja toinen lapsi olis siis tulossa. Laskettu aika on 12.4.2008. Hassua tässä on se, että mulla pyörii tossa jaloissa yksi huhtikuinen vuosimallia 2006 ja vieläpä syntynyt 12.päivä! Peukkuja kaikille että pienet pysyis massussa niinku pitääkin.. Jotenki nyt itse pelkään paljon km:a, ku esikoista odottaessa oli muka itsestään selvää että kaikki menee hyvin. Ehkä tää palstailu saa pahimmat pelot esiin ku lukee miten muille on käynyt. No, nyt oon sillee ajatellut että menen siihen alkuraskauden ultraan, maksoi mitä maksoin. (Tietääkö muuten joku mitä se maksaa?)

Ää, nyt pitää painua pois koneelta uutista sulattelemaan!

Anu ja rv:t on kaiketi 5+0 ?
 
marjonetti
Kiitos teille tuesta ja kannustavista kommenteista. Ihmeen hyvin pahin shokki ylitettiin. Jotenkin heikko positiivinen viiva ja totaali-oireettomuus herättelivät minua ja kai valmistelivat tulevaan. Edelliset raskaudet kun ovat olleet alusta asti selvää pässinlihaa. ;)

Kamalinta kai on se, etten uskonut tämän koskaan sattuvan minun kohdalleni - etenkään kun kaksi edellistä ovat sujuneet niin moitteetta. Tuntuu, että äitiyteni on saanut kolauksen - niin tyhmältä kuin se kuulostaakin.

Kätilö lohdutti meitä surevia menetyksen kohdanneita, että joka viides raskaus päättyy keskenmenoon, siitä ei vain niin usein julkisesti puhuta. Eli olen kuulemma ihan normaali, vaikka näin kävikin.

Jotenkin en ikävöi niinkään "vauvaa", sillä kuultuani tuomion, tiesin heti ettei mitään vauvaa ollutkaan. Jotenkin vain palaset loksahtivat kohdalleen ja hoksasin, että vauva ei ole tullut kesken, siellä on ollut vain jotain ihan muuta testiä positiivistavaa (lääkäri veikkasi, että pelkkä istukka ja kalvot). Ikävöin siis enemmänkin sitä intoa ja suunnittelua, joka raskauteen kuuluu.

Mutta nyt ensimmäistä kertaa elämässäni "kärsin" vauvakuumeesta! :D Pitää nyt muutama kuukausi odotella ihan rauhassa ja antaa kehon palautua, sitten voisi ajatella uutta yritystä. Tai no meidän kohdalla ei juuri voi yrityksestä ainakaan vielä puhua, kun kaikki kolme kertaa on tullut "yrittämättä". -Positiivisia yllätyksiä vain. :)

Ihanaa kun teidän joukkio kasvaa ja toivottavasti en nyt masenna tällä kirjoituksella. Pitää käydä aika ajoin lueskelemassa kuulumisianne ja kerron kyllä heti, jos johonkin myöhempään listaan satun odotusaikananne vielä liittymään.

Onnellista raskausaikaa jokaiselle pikkuisen kantajalle ja kiiiiiitos muistonarvoisista tuttavuuksista. Kenties kohtaamme vielä linjoilla. ;)

marjonetti

PS. Kaikille huonovointisille lohdun sana: aina kun kuvotus iskee muistakaa, että se on selvä ja terve merkki istukan toimimisesta. Nauttikaa! ;) :D
 

Yhteistyössä