Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
laskettupäivä on mulla 4.4.08 lohduttavaa tuo Marjonetin sana että kuvotus on terveen merkki, sillä olen tänään ollu tosi huonovointinen. syyksi oma tyhmyys kun söin huonosti, en muka ehtinyt... meinasin kauppaan yrjötä, kun edes oleva nainen haisi niin kauhealle :x eikö tämä tästä :)
 
Voi marjonetti.. toipumista ja jaksamista sinulle/teille :hug:


Mullakin on alkanut nenä taas toimia.
Athena kertoi jonkun naisen haisseen pahalle.. niin kuule..
ei varmaan voinu haista niiin pahalle kun toissa päivänä Lindexissä yks vanhempi nainen. En ole ikinä haistanut niin pahaa hien hajua.
Piti lähtee jonosta pois.. vai voiko syyttää vain herkistynyttä hajuaistia.
Se oli kertakaikkisesti kammottavaa. Kuin joku voi itse olla eikä haista :x
 
Tervetulotoivotukset uusille, lisäsin teidät listaan. Toivottavasti en unohtanut ketään. Tahtoo tuon muistin kanssa olla vähän niin ja näin nykyään :kieh:

Huh huh, tänään alkoi työt. Rehtori oli jakanut meille tunnit täsmälleen tasan ja tähän asti pari miesopettajaa on kyykyttänyt mut noitten tuntien suhteen aika 100-0. Nyt nillä tippu tunnit rajusti ja mulla puolestaan nousi aika paljon, sillä teen kahdella eri asteella tunteja... Olipa aika mielenkiintoinen päivä. Kyllä oli äijät kinuamassa multa irtotunteja. Kiva sanoa, että ai niinku teki annoitte mulle aiempina vuosina :LOL: Varmaan kiva ylläri kun muutaman kuukauden päästä huomaavat et mä kaiken lisäksi aion keväällä jäädä äitiyslomalle!!!

Meillä äiti alkaa jo varmasti epäillä jotain. Tänään kieltäydyin siideristä ja hetken päästä olin nuuskimassa maustekaappia ku ohi kävellessä tuli niin hyvä tuoksu. Kerkesin jo äitillekin sanoa, et mikä tässä tuoksuu näin ihanalle... No maustekaapissa oli neilikkaa :D

Ruska-76 mulla kans turvotti aluksi tosi pahasti, mutta nyt tuntuu et pahin turvotus on laskenut ja on enää sellainen pinkeä olo :D Mut housut mahtuu kiinni... ihan hyvä kyllä, ei olis kovin kiva jos heti näkyis :kieh:

anuuu81 ainakin Oulussa maksoi nelisen vuotta sitten 80? tuo alkuraskauden ultra. En tiedä sitten miten hinnat muuttuneet ja varmasti riippuu vähän paikkakunnastakin.

marjonetti jos vielä käyt lukemassa niin ei voi kuin ihailla sun tyyneyttä. Varmasti aivan kamalan raskas kokemus. Toivon kyllä teille kaikkea hyvää ja pikaista tärppiä, että pääset pien kasvattelemaan masua paremmalla lopputuloksella :heart:

Mussu & muikunen 6+4
 
Heips.. Kalenteri muistan kyllä sinut.. minä tosin jäin silloin siitä piiristä ulos kun meille tuli silloin se eka km.. toinen tuli 9/05 ja poika sai sen jälkeen het alkunsa ja kaikki meni hyvin nyt tuo 3 km oli 4/07 toivottavasti tämä asukki pysyy kyydissä..
tosin voin jo ehkä vähän huokaista koska meidän keskenmenot ovat olleet ihan viikoilla 4-5 eli 1-6pv testin tekemisestä ja ne testit ovat pysyneet haamuina ja tämä ja tuon pojan testit on olleet sellaisita tumman tummia ..
eli kädet ristissä kainaloita myöten niin paljon tätä kakkosta toivotaan =)

mutta kiva "nähdä" sinua :hug:

esikosta ei ollut oikeestaan pahoinvointia piti syyvä koko ajan ettei huono olo tullut.. tämä tuntuu sellaisesta että on pallo kurkussa aamusta iltapäivän puolelle :)

niin ja viikoista ei oo hajuakaan en oo ees tarkistanut :/ se selvinnee sitten nyt maanantaina kun olisi se alku ultra minun yksityisellä gynellä jonkan kanssa on selvitelty tuloksettomasti näitä keskenmenojemme syitä.. niitä ei löytynyt :| toisaalta onneksi..
kävin foliikkeli ultrassa heinakuun 6pv ja silloin ultrattiin että ovis olisi 9pv joten se on ainakin tiedossa että niillä main on hedelmöittynyt tämä sankari.

eli palailen vaikka sitten maanantaina uusiksi kun tiedän missä mennään.

Suppis ja Ilta
 
anuuu81 kyseli tuota varhaisultran hintaa. Minä varasin ajan Kaarinasta (Turun lähikunnasta) ja kelakorvauksen jälkeen omavastuu on kuulemma 55 ?. Tuntui aika kohtuuhinnalta. Heidän mielestään paras aika tällaiseen varhaisultraukseen on viikoilla 6-10. Mun aika on 20.8, jolloin olen 8. viikolla.

Hajut tekevät minullekin pahaa. Ja jopa eri ruokalajien, sellaisten rasvaisten, ajattelu saa oksennusolon. Koko ajan kuvottaa, eikä mikään ruoka tunnu maistuvan. Tätä oloa on mulla siis heräämisestä iltamyöhään saakka. :x Onneksi niiden inkiväärikapselien jälkeen ei varsinaisia oksennuksia ole tullut.

Työ alkaa ensi viikolla ja jotenkin siellä pitäisi pystyä kuvotuksesta huolimatta häärimään. Taidetaan mussu81 olla samalla alalla. =)

Delfiini74 & ei vielä nimetty 6+5
 
Mahtuisko tänne mukaan?

Toista odotan ja laskettu aika olis ilmeisesti 13.4. Esikoinen on nyt 9 kk. Niin ja mulla itsellä on ikää 23 vuotta. Siinähän nuo tärkeimmmät.

Nyt ei tän kummempia kerkee kirjottelemaan.

NewMoon rv 4+6
 
Voi ääks :headwall: Just söin tossa niitä Da-Capo karkkeja ja rupesin miettiin että mikä siinä oikein maistuu, niin rommi ja maraschino. Kauhee paniikki iski päälle, kun en ees syöny niitä vain muutamia vaan melkist kymmenen :ashamed: Kuinkahan vaarallista toi nyt voi olla? Eikai niissä nyt niin kauheesti sitä alkoholia voi olla? Maalaisjärki sanoo että höhlä, ei tietenkään, mutta toinen järki nyt sitten panikoi. Onkohan kellään mitään tietoa kyseisestä aiheesta?

Joku tossa aikasemmin kirjotti että oireettomuus huolettaa. Mulla itelläkään ei suuremmin ole oireita. Aikasemmin viikolla nipraili mahaa, varsinkin yöaikaan, mutta nyt ei ole sitäkään. Itselläkin kovasti huolettaa ko. asia. Keskenmenoon päätyneessä raskaudessakin mahaa nippaili ja ihan kunnollakin ja rinnat oli tuolloin paljon aremmat. Nyt tietenkin sitten mietin mielessäni että joko asiat ovat hyvin tai kyseessä on varmasti jokin keskeytynut km tai jotain muuta ikävää. Mies kehottaa suhtautumaan positiivisesti, mutta eihän peloilleen mitään voi. Kiva kuitenni jos teille saa kirjoitella pelkojaan ja ahistuksiaan.

Terveisin, Myttö rv 4 + 6

 
Terveppätuloa taas kaikille uusille!!! =) .

Mulla oikeesti huolettaa...pientä tuhruttelua on tänään tullut. Jospa tää raskaus menee sittenkin kesken. Ottais vaan pirusti kupoliin...vaan kait tää on tätä elämää. Ensin km toukokuussa-07 ja jos tääkin menee taas kesken. Voihan peeveli vieköön :'( . Tää selittäiskin sitten ne kovin aikaisin alkaneet oireet ja jotka jo nyt on hyvinkin lieviä... Pitäisköhän sittenkin mennä siihen alkuraskauden ultraan. En tiedä, odottelen kait muutaman päivän kun muutakaan ei voi...
 
Voi hiisi, kirjotin äsken pitkät pätkät ja se hävis... :$ Enkä nyt tietenkään jaksa samoja juttuja kirjottaa.

Mytölle ainakin piti sanoa, että en usko da capo-karkeissa olevan alkoholia. Luulisin että niissä käytetään rommiaromia tms. Ja meillä tosiaan on samat rv:t, jos mä nyt olen omani oikein laskenut... Oliko sulla 13.4. la?

Raskausoireina mulla on ollut väsymys, mahan nippailu, NÄLKÄ, itkukohtaukset... Pientä etomistakin on. Lihaa en voi syödä lähes ollenkaan, mutta kaikki raikas, kuten tuoremehu, tekee kyllä kauppansa. Eka raskaus mulla oli lähes oireeton. Vältyin pahoinvoinneilta ja rintojen kipeytymiseltä yms. Toivon ettei niitä tulis nyttekään. Väsymys tais olla viimeks pahin oire. Se on kyllä aika lamauttavaa pahimmillaan... Mitenköhän nyt jaksaa esikoisen kanssa??

Hämy71: Toivottavasti kyse on vaan vaarattomasta tiputteluvuodosta. Mulla tuli sitä esikoisesta rv 4 ja 6. Tsemppiä ja soittele vaikka neuvolaan jos kovasti huolettaa.

Nyt saunaan ja nukkumaan...Olen jo ihan sippi. =)
 
Hämy :hug: toivottavasti loppuu tuo tiputtelu. Sitä on ilmeisesti hyvinkin monella, mulla oli esikoisesta rv:lla 9 + jotain sellaista ruskehtavaa. Inhottavaa ja pelottavaahan se on. Joskus ymmärtääkseni voi olla pitkäänkin vuotoja, jos istukka on jotenkin kohdunsuulla. Toivotaan, ettei mitään sen kummempaa.

Ja Newmoon, tervetuloa ja onnea! Mullakin on muuten ilmeisesti raikkaan himo, tai kovin tekee mieli jogurttijuomia. :D Että tulee hyvää, kun sekoittaa yhden vauvan mangososeen tai puolikkaan mustikkasoseen, 2 dl ja sopivasti maitoa sekä lisäksi vähän hedelmäsokeria, nam :p Voihan tää himo kyllä johtua helteestäkin. Esikoisesta tosin olin niin paljon vastaavien perään, että yksi kerta olin matkalla kahvilaan erästä ihmistä tapaamaan, kun oli pakko kääntyä kannoillaan Hesburgerin kohdalla ja mennä ostamaan pirtelö evääksi parin minuutin matkalle! :LOL:

Myttö, ymmärrän huolesi, mutta ole huoleti :hug: Jos da capot olisivat oikeasti alkoholipitoisia, niitä ei myytäisi kaupassa tuosta vain. Pirkka-siideritkin on varmaan prosentillisempia, ja niitä uskaltaisin jonkin verran juoda raskaanakin.

Mulla ollut tänään masussa nipistelyä, kuten usein muutenkin, mutta tuo tuntuu olevan kausittaista, sellainen muutaman tunnin isompi nipistelyjakso ja sitten ei taas pitkään aikaan isompaa. Ei tuo niin kovaa nippailua tosin ole. Selkää on taas jomottanut, ja nipistely muuttunut ehkä hiukan enemmän sellaiseen sivuista repii -tyyppiseen (vaikkakin aika pieneen) nippailuun. Ei sen kummempaa huonoa oloa, ehkä hiukan väsymystä mutta ei suuremmin.

Sitten taas iltatouhuihin! :wave:
 
Ai niin ja Suppis, hyvä että tällä kertaa merkit olisivat parempaan suuntaan! Mullakin oli haamu tuossa pari kk sitten, mutta olikin aika pettymys, kun meni kesken heti alkuunsa (= kemiallinen kait). Tällä kertaa viiva vahvistui jopa nopeammin kuin esikoisesta, joten toivotaan, että se ois hyvä merkki. Noi on vissiin hyvin yleisiä tuollaiset kemialliset/varhaiset keskenmenot, ehkä etenkin meidän ikäisillä ja siitä ylöspäin, eikä niitä varmaan huomaisikaan, jos testaisi vasta noin viikon odotettuaan. Mutta kuka jaksaa odottaa, en ainakaan mä.

Oon miettinyt, että ehkä tätä nykyistä raskautta ei olis, jos aikaisempaa km:a ei olisi ollut, että ehkä se valmisti elimistöä jotenkin tähän... Niinhän sitä sanotaan, että varhaisen km:n jälkeen raskautuu helpommin. En tiedä, mutta peukutetaan niiden tarrasukkien puolesta, että kaikki tässä pinossa saisivat projektin onnelliseen päätökseen.
 
Pikaisesti ilmoittaudun mukaan! Tänään plussasin, la kuun puolessa välissä.

Esikoinen täytti viime viikolla vuoden. Tähän asti ollu samat raskausoireet; alaselkäsärky ja kuumeinen olo.

-Liinos ja "söpö öttis eli söttis" :D :heart:
 
Moikka kaikille!
Voisinpa liittyä seuraanne jos vain passaa. Toista lasta odotellaan ja la olis näillä näkymin 3.4. Meillä on ennestään 04 syntynyt tyttö.

Todella iloisia ollaan tästä uudesta tulokkaasta ja toivotaan että kaikki menisi loppuun saakka hyvin. Pientä jännitystä tuo mukanaan edellinen raskaus jossa minulle tuli paha raskausmyrkytys ja tyttö syntyi 2kk etuajassa. Lisäksi saatiin sairaalasta mukaamme mrsa bakteeri joka aiheutti meille molemmille pahat tulehdukset. Eli nuo molemmat voi mahdollisesti uusia tai sit ei (toivottavsti ei). No tarkassa seurannassa olen koko raskauden ja luottavaisin mielin tässä mennään eteenpäin =)

Oireina on väsymys, rintojen kipuilu, lievät alavatsakivut ja muutamia kertoja on ollut hetken kuvotusta, eli aika helpolla olen päässyt toistaiseksi.

 
Heippa vaan kaikille!

Plussasin pari viikkoa sitten (3 testiä :D ) ja nyt sitä vaan toivotaan ja toivotaan, että kyytiläinen pysyisi matkassa. Ultraan menemme 23.8, joten siellä sitten näkyy onko mahassa elämää vai ei..ja neuvola on heti siitä seuraavalla viikolla :) Esikoista siis odotellaan, raskaaksi tulin heti ensimmäisestä kierrosta, joten hieman epäuskoinen olo on! Rinnat ovat olleet erittäin arat viimeisen viikon ja pahoinvointia nämä pari viikkoa..ensimmäisellä viikolla oli "vihlomis" kipuja mahassa, mutta ne loppui sitten viikon jälkeen..ymmärsin, että ne ovat "kiinnitys/kohdun kasvu kipuja tms..Onko teillä muilla ollut sen tyylisiä kipuja?

Kaikille ihanaa odotusaikaa ja toivotaan, että asukit pysyy matkassa :heart:

-Nyyni
 
heippa hei.

meillä oli eilen rokkihäät. oli ihan relat juhlat, paitsi että minähän se sitten juoksentelin meidän taaperon perässä kun en ketään sieltä tuntenut.

vihlaisuja on aika paljon ollut. samoin aamuisin ällöttää ja koko ajan väsyttää. ilolla otan kyllä nämä oireet vastaan, JOS ne vaikka kertoisi siitä että kaikki on hyvin. viisi kaveria raskautunut pitkän kuumeilun aikana joista kaksi sai justiinsa keskenemenon :/ se muakin pelottaa, mutta yritän olla ajattelematta sitä. kun ei sille ite mitään voi.

jos tämä raskaus jatkuu, se jää luultavasti viimeiseksi. mies niin kovasti sitä mieltä että kaksi lasta riittää. joten yritän nyt nauttia ihan joka vihlaisusta :LOL:
 
Tervetuloa uusille.. :)

Mitäs teidän sunnuntaihin kuuluu?
Meillä sataa (täällä Etelä Suomessa) vettä.. pitkästä aikaa oikeastaan ihan mukava. Viikon päivät on ollut hellettä. Ei oo tehny mieli syödä eikä laittaa ruokaa. Itteä ällöttää ja helle ahistaa. Nyt on eka aamu et täällä meillä kämpässä on viileämpi.
Meillä esikoinen lähtee huomenna esikouluun, ja äitiä kuulkaa jännittää.
Tyttö on ihan "cool" eikä paljoa hötkyile.. koitan itekki olla :D

Huomasin et moni rakentaa kans.. samat touhut täällä menossa :wave:
Meillä mies tekee pääosin itse koko talon. Yläkerran muuraus on ½ välissä, ennen talvea katto päälle ja sisä hommiin. (kivitalo tulossa)
Ennen Nöpösen arvioitua ensinäytöstä me emme ehdi muuttamaan..
mutta ensi vuoden puolella toivottavasti.

Mukavaa kun monella on hyvin samanmoinen elämäntilanne.
Itse olin ennen vauvakuumetta ajatellut etten halua olla raskaana raksaaikaan.. mutta elämä vie., Eikä tämä nyt niin hirveetä ole.
Kun enhän minä muutenkaan ehdi olla siellä, eikä minua tarvita siellä ;)
Minä vain pysyttelen sisustus jutuissa.. Niitäkin on mietitty jo valmiiksi hyvin pitkälti. Lattiat, seinät ja katot on hyvin pitkälti päätetty.
Valaistus jännittää eniten, onko hyviä vinkkejä valaistus juttuihin?
Onko joku käyttänyt ammatti ihmistä?

Jottei tää nyt menis rakentamiseksi niin kertokaa kuinka monta
uä kertaa teidän kunnassa on?
Meillä niskapoimu ultra (joskus vkolla 12) ja rakenneultra (joskus vkolla 18-20) Hieman kadena lueslin noita varhaisultra kertomuksia..
Yksityisellähän pääsis käymään. Täytyypä miehen kans tuumata :)
 
Minäkin liittyisin mukaan huhti-hippuihin.
Plussasin toissailtana ja kait sitä pikkuhiljaa täytyy alkaa uskoa, että meille on tulossa toinen lapsi. Esikoistyttö täytti heinäkuussa 1 vee.

Laskettu aika laskurilla olisi 15.4.08, mutta kuukautiskierto on ihan mitä sattuu niin saas nähdä mihin siirtyy kunhan ekaan ultraan asti päästään. Oireista ei vielä ole tietoakaan, mutta eiköhän niitä tässä ehdi ilmaantua. Esikoiselta voin alkuun tosi huonosti, että vähän kauhulla odottelen josko se taas alkaa. :$

Mutta mukava lukea mitä muille kuuluu, kun kaikki tuntuu olevan taas ihan uutta, vaikka ei siitä nyt niin kauan ole, kun ekan kanssa samoja asioita pohdiskelin.

Meillä on rakennuspuuhat myös suunnitelmissa, mutta saas nähdä milloin päästään tositoimiin. Nyt asutaan helsingissä. =) =)
 
Onnea kaikille uusille jälleen! =) :flower:
Aika raskaalta tuntuu tämä alkuvaihe. Mä oon aina kärsiny pahasta matkapahoinvoinnista ja nyt tuntuu ihan samalta. Ei haluaisi liikahtaakaan kun kaikki asiat vaan oksettaa. Mutta onnellinen olen kyllä! Tuntu hyvältä lukea, että pahoinvointi on merkki toimivasta istukasta. Kyllä tämän kestää, kunhan vaan saan sen vauvan. :heart: Esikoisesta mulla oli kaikkein pahin olo juuri näihin aikoihin eli viikoilla 6-7. Sen jälkeen oli vaan pientä kuvotusta jos en syönyt kunnolla. Toivottavasti nytkin helpottaa jo pian, sillä tänään alkoi 8. viikko.
Huomenna illansuussa on varhaisraskauden ultra. Sitä odotan jännityksellä!
 
Huomenta! :) Lisäys: päivähän se jo on ja mekin valvottu tuntikausia, mutta jotenkin vetämätön on olo eikä pysy oikein vuorokaudenajatkaan selvillä.

Jo oli yö: poika näki vissiin painajaisia, kun huuteli unissaan, ja mä siellä ramppasin katsomassa, onko kaikki kunnossa, mutta siellä se vain nukkui, pahoja unia vissiin. Silittelyyn kitisi "ei, ei". No, helppoahan tuo on verrattuna siihen, kun vielä pari kk sitten yöheräily oli jatkuvaa taistelua. Siinä vaan sitten yöllä havaitsin, että tuttu kuvotus ja yövessailu ovat tulleet kuvioihin mukaan. Kuvotus on kyllä hyvin lievää vielä, siksikin sitä tervehdin iloisesti - lisää oireita lopultakin. =)

Niin, ja tervetuloa uusille! Taisin tuolloin joskus aikaisemmin unohtaa jonkun uuden välistä, joten enpä luettele enää, jok'ikinen uusi tuntekoon täten itsensä tervehdityksi ja onnitelluksi :wave: :p :flower:

Kerrohan Hämy, mikä on tilanne :wave:

Inhottavaa, kun satelee. Ollut niin ihanan lämmintä, nyt vain sisällä värjöttelee, kun ei kastumaankaan viitsi mennä. Poika kävi onneksi unille, joten eipä kiukuttele siitä, ettei pääse ulos.

Rentoa sunnuntaita,
t. Kalenteri 6 ja 2
 
PikkuNöpönen kyseli kuinka monta ultraa omassa kunnassa on. Meillä on kaksi, niskaturvotusultra rv12 paikkeilla ja rakenneultra rv20. Esikoista kun odotin niin käytiin yksityisellä alkuraskauden ultrassa varmistamassa et mahassa on elämää. Tarkoitus ois nytkin mennä. Etenkin kun ei oo tarkkaa tietoa lasketusta ajasta. Niin ja esikoisen aikana käytiin muistaakseni 4 kertaa ultrassa äippäpolilla. Raskausaika meni hyvin, käynnit ei johtunut mistään ongelmista (paitsi yhden kerran tarkistettiin et lapsivettä on tarpeeksi), vaan pelkopoli käyntiin kuului lähes aina ultra ja painoarvio. Kävin siis pelkopolilla, koska pelkään ja inhoan ylikaiken lääkäreitä, sairaaloita, piikkejä ym. Synnytykseen menin asenteella "kaikki menee hyvin, turha pelätä". Mutta loppujen lopuksi synnytyksessä tapahtui kaikki mitä olin eniten pelännyt. Ei mennyt hyvin. :/ Niinpä tämä pikkukakkonen saa luvan syntyä suunnitellulla sektiolla. Minä kun en enää alakautta synnytä. Se on varma!

Esikoista kun odotin niin löysin tosin hyvän nettisivun, tekay.fi. Siellä on oikeassa laidassa mm. "kiekko" mistä voi laskea lasketunajan esim. ovulaation mukaan tai kuukautisten alkamispäivän mukaan. Ja itse voi valita kierronpituuden. Usein kun kaikissa kiekoissa käytetään sitä 28kiertopäivää. Mutta tossa voi tosiaan valita kiertopäiväksi vaikka 35 ja laskettuaika tulee sen mukaan. Lisäksi näyttää koska sydänäänet on todettavissa, koska rakenneultra jne. Käykäähän kattomassa!

Minttu mamma: tsemppiä ultraan!
 
hei minttumamma kärsin tosiaan kanssa pahoivoinnista, tänään aloitin aamun oksennellen, menossa on rv6+3. toivottavasti pahoinvointi on näin pahaa vain tän 6-7rv:t. ei oikein mitään pysty tekemään, kun koko ajan oksettaa niin kovaa. pystyn syömään enää vain jugurttia ja pinaattilettuja puolukkahillolla :p neuvolan täti lohdutti kun varasin ekaa aikaa et syö mitä pystyt äläkä murehdi. eka ultra on 31.8. mietityttää tuleva työviikko kun ei oikein tällä ololla ole työkykyinen.

muuttotouhutkin odottaa, ollaan kanssa rakentamassa tupaa ja muutetaan halvempaan kämppään nyt rakennusajaksi. voipi olla ettei päästä vielä uuteen ennen vaavin syntymistä, mut toivotaan =)
 
Sateista sunnuntaita!
Täällä löytyi yksi uusi raskausoire ja pelkään pahaa että siitä tulee koko raskausajan vaiva. Nimittäin mulla tuntuu liitoksissa (nivusten alueella) kipua! Esikoista odottaessa tätä vaivaa ei ollut eikä tullut mieleen että se voisi nyt mun kohdalle osua. Se on kuulemma pahimmillaan semmosta ettei voi liikkua. Ei se niin kovaa tietty nyt tunnu, mut tuntuupa kuitenki sillee inhottavasti ettei voi olla huomaamatta. Muuten mulla ei sit olekkaan oikein mitää oireita. Rinnoissa ei pahemmin tunnu, esikoista odottaessa tuntui.. Sit ihan pientä kuvotusta on, mut ei mitenkää häiritsevästi. Saattaa tietty olla et ku on toi eläväinen esikoinen jaloissa niin ei ehdi tarkkailemaan joka tuntemusta niinku ekalla kertaa teki.

Onko muilla muuten "pelkoa" kaksosista? Miehen kanssa eilen puhuttiin et sattumalta kummallakin on tullut mieleen jostaki että ihan hyvin saattais kaksoset tullakkin. Kummankaan suvussa ei niitä hirveesti ole, mun suvussa kahdet. Mut jotenki semmonen tunne vaan on et saattais vaikka tullakkin. Hassua.

Mies muuten puhui että jos odotettais siihen np ultraan vaan suosiolla ku ei niitten (varhaisenultran ja np:n) välissä kuitenkaa ole ku vaivaiset 4-5 viikkoa. Ja voi olla että näin tehdään, mennään sit vaikka 4D ultraan jos ei kunnan puolesta päästä viikolla 20 ultraan.

Täällä päin on siis niin että kaupunki kustantaa joko viikon 13 tai 20 ultran, mutta jos ottaa viikon 13 ultran eikä siinä vaikka näy vielä kaikki rakenteet tms niin pääsee toiseenkin. Esikoisen aikaan oltiin loppujen lopuksi 6-7 kertaa ultrattavana ja tuntuis oudolta et ei pääsis kattoon mahaan ku sillon viikolla 13.

Jaahas, kakkavaipan vaihtoon!
 

Yhteistyössä