Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Tervehdys, tahtoo mukaan! Olen ihan aloittelija, esikoista pukkaa about ensiyrittämällä. Ikää on 34 vee, ja olen omaa karttuvaa ikääni olen koko ajan hirvitellyt ja yrittänyt tulevaa herraisää (30) vähän "kannustaa" ;)
Tiistaina tuli hailakkaplussa, ja mietin kovasti, että tarttisko munkin tehdä varmistustesti vai ei, kun monet näyttävät niitä tehneen... Mulla ei ole (menkkojen poisjäämisen lisäksi) juuri oireita, varmaksi voi vain sanoa, että rinnat ovat kipeät, väsyttää ja pissattaa kovasti. Ai niin, ummetusta oli ekaa kertaa elämässä monta päivää ja hikoilen, ja posket helottaa koko ajan. Ehkä tuo riittää varmistukseksi? Tosin muut taitaa palella paljon tässä tilanteessa, että ota siitä nyt selvää...
Noista rv:istä olen pihalla, onko menossa rv 5 vai 6, osaisiko joku neuvoa noviisia? Vauva-lehden ja Kaksplussan laskurit puhuvat eri viikoista. Viimeiset kk alkoi 26.6., joten arvelen itse, että kyseessä on rv 5+3 (eikös nuo plussan jälkeiset numerot tarkoita päiviä?). LA näyttää olevan laskureilla 1.4., mutta mun kk-kierto on ollut niin epäsäännöllistä, että oottelen innolla neuvolahoitajan näkemystä...
Neuvokaas, kiltit olevat ja tulevat äidit, missä se "pino" on nähtävillä, mihin uusia odottajia lisätään?
Paljon, paljon onnea kaikille meille :flower:
 
marjonetti
Hei irtosora ja onnea! Nopeasti vastaan vain, että laskurista riippuen olet nyt joko 5+3 tai 5+4 (meidän neuvolalaskurin mukaan jälkimmäinen) ja plussan jälkeen tulevat tarkoittaa juu päiviä. Ja nyt siis olet raskausviikolla kuusi. (Ja kun päiviä on 6+1 olet viikolla seitsemän, jne.)

Ykkössivulla oliskohan neljännessä viestissä on "pino", sinne sinutkin lisään. Ja voisin muuten samalla siirtää sen tilaston ihan alkuun, niin on helpommin hoksattavissa...
 
Heippa ja tervetuloa sekä onnea irtosoralle!

Kiitos marjonetti tilaston päivittämisestä! Hyvä kun on tuossa alussa, niin sieltä löytyy nopeasti. Mulle sanookin nyt useimmat laskurit, että la oiskin 4.4., ja vaikka se ultrassa saattaa hyvinkin muuttua, oisko vaiva muuttaa se sittenkin optimistisesti (jopa) päivää aikaisemmaksi? :LOL: En mitenkään malttamattomana huhtikuuta toki odota. :saint:
 
mä soitin neuvolaan ja sain ajan rv 8 lle. oli oikein mukavan oloinen täti puhelimessa :)

onneksi nyt on vähän helpottanut älytön suolasen himo.... tuli syötyä parin päivän ajan ihan hyvä määrä suolakeksejä nakkeja juustoa ja muuta suolasta ja rasvasta. mutta yleinen huono olo jatkuu... mahaa nippaa ja otin tänään päikkäritkin.
 
Ajattelinpa minäkin änkeä lusikkaani soppaan ja liittyä tänne hippusiin.. Aikaani en täällä kovin kovasti ehdi viettämään, mutta josko sitä silloin tällöin sais aikaiseksi kirjoitella kuulumisia... :whistle:

Nyt on neuvolan laskurin mukaan 5+6 (la siis josain 4.4 tienoilla), eli huomenna siirryn seiska viikolle.. Toinen pienokainen on kyseessä, esikoinen on erittäin aurinkoinen äitin lakas tyttö 8/05.. Pelottaa mihin mä joudun kun tuo ainokainen ei ookkaa sitten enää se ainokainen... :| Mutta josko se rakkaus sitten vaan jakautuu...?? Joohan??? Pakko! :eek:

Oireita on tajuton väsy ihan koko ajan, kylmä, rinnat on kipeet ja aika ajoin voin pahoin, mutta paljon harvemmin kun ainokaisesta... Ai niin ja yhtäkkiset mieliteot, eilenkin oli pakko saada mannapuuroa vaikka en siitä muuten sitten pidäkään.. :D

Ja juu, ikää miulla on 23 ja miehellä 29. Töissä oon ja koulukin alkaisi 20.päivä.. Toivottavasti vaan jaksan, meen meinaan klo 4 aamuyöstä töihin ja sieltä olis tarkoitus mennä sitten koululle.. Mutta koulu ei onneksi kestä kun tuonne tammikuulle saakka, yksityinen kun on. =)

Ja muuten taloa rakennetaan myös ennen vauvan syntymää haluttais muuttaa, mutta kun ite tehdään niin kiirettä ei oo minkäänlaista.. :) Raskas syksy tulossa, mutta eikö se tästä... :heart:

Miten te muut ootte selvinny väsymyksestä, siis jos nukkumaan ei pääse? Viitamiineja syön, mutta ei tunnu auttavan... Mitäs te muut teette työksenne vai kotosallako olette..??

Kuulumisiin..! =)
 
Irtosora ja marya tervetuloa ja onnea :flower:

Mä olen pari viikkoa valittanut miehelle et mun autosta on tullut "pakoputkiviritteinen" et jotain pitäis varmaan tehdä??? No eilen mies sitten sanoi et katsotaan sitä viikonloppuna. No tänään lähdin sitten töistä ja hups... pakoputki meni katki!!!! Ei muuta kun parkkiin tien sivuun ja ihmettelemään vahinkoja. Soitin siitä sitten miehelle et mitäs nyt.. ei tällä voi ajaa! Yritti neuvoa miten olisin saanut sen takapöntön irti niin olisin sitten voinut jatkaa matkaa... ilman pakoputkea!!! Siellä mä auton takana polvillaan yritin repiä sitä ja autoja menee kokoajan ohi.. kaikki vaan kyttäs eikä kukaan pysähtynyt kysymään tarvitsenko apua? No eihän siitä mitään tullut!!! Auto jäi toiseen kaupunkiin ja soitin äitin hakemaan mut. Kai me illalla mennään se hakemaan kun mies töistä kotiutuu. Ja huomenna sitten pakoputki kauppaan. Olin kyllä suunnitellut viikonlopuks jotain ihan muuta kuin tälläistä... JÄRKELE ottaa päähän!!

Tosiaan siellä myymälän remontissa olin ja sitten ääneen aloin miettimään et kuinkakohan myrkyllistä se maali on jota siellä seiniin sudittiin!! No siitäpä työkaveri sitten tajus kysyä et oletkos??? Ja en osannut valehdella, eli yks ihminen lisää sietää tästä odotuksesta!! No siellä mä kuitenkin sit olin.. onneks siitä kaupasta puuttui vielä ikkunat ettei ihan umpinaisessa tilassa sen maalin katkun kanssa tarvinnut olla. Enkä sitten viitsinyt siltä maalarilta mennä kysymään et onks toi vaarallista jos on raskaana???

Sitten vaunu asiaa =) Mä oon plussasta asti (tai itseasiassa jo kauemin :ashamed: ) etsiskellyt netistä sopivia vaunuja. Mut kun en löydä mieluisia... olenkohan nirso??? Pitäis varmaan joskus lähteä ihan liikkeisiin katsomaan, mut kun tuntuu et vielä on ihan liian aikaista sille!! Olettekos muut jo vaunuja katselleet ja jos olette niin mitkä on miellyttänyt??
 
Heissan, Heinähippujen 2006 pinon silloin aikoinaan aloittelin B) ja KÄÄK , taas ollaan täällä :heart: .......keskiviikkona tein sitten plussatestin. Toista lasta odottelemma ja laskettu aika 6.4.2008. Jotenkin ei vielä oikeen tajuntaan mene, että raskaana ollaan. Pahoinvointiakaan ei läheskään samalla voimakkuudella kun Heinistämme odotellessa. Töihin oli tarkotus palailla tammikuussa, mut katotaan nyt kuinka ois järkevää. :eek:

Mutta nyt taidan nukkua reissuväsymystä pois ja lukea pinon huomenna aivan ajatuksen kanssa!

Tyttimaaria ja huhtis 4+6 :heart:
 
moikka kaikille uusille ja onnea =)
Tänään se kauhea kuvotus sitte alkoi..onneks mies jäi viikon lomalle niin ei tarvii touhuta lasten kanssa niin paljon,voi vähän levätä.

Meillä onneksi talvella ostettiin tuplat niin voi sit niitä käyttää ja löytyy myös yhdistelmät,eiköhän niillä pärjää..
Minäkin suunittelin että lähden töihin,mutta taidanpa jäädä kotia lasten kanssa.
Minä kerroin minun parhaalle kaverille tänään et kolmatta odotellaan,vaikka vannoin että en ikinä enää synnytä..ja viimeks viikko sitten sanoin sukulaisille et ei tule kolmatta ihan huomenna :D
Mutta eihän se huhtikuu ihan heti ole..
Ja nyt uinumaan.

venna ja toukka :wave:
 
marjonetti
Tervetuloa uudet!

Kuule Marya, olin itse ihan samanlainen toista odottaessani: Miten minun ainokaiseni käy! Vaikka masukki oli tietysti kohdussa uiskennellessaan rakas, olin loppuraskaudessakin varma, ettei kukaan yllä esikoisen tasolle valtaisassa äidinrakkauden määrässä.

Olin väärässä, kuten arvata saattaa. :D Rakkautta ei ensimmäiseltä otettu pois, vaan sitä tuli tulokkaalle ihan sama määrä lisää. Nyt ne on kummatkin koko elämä sekä avokille että minulle.

Eli tätä kolmatta voin alkaa huoletta rakastamaan alusta asti samalla painolla kuin nyt kahta edellistä. :) Määrä sen kuin kasvaa - niin lasten kuin välittämisen.

Asiasta tennikseen: mitä/missä opiskelet Marya?

Joanna: Itse olen miettinyt tuota tuplavaunuasiaa (en tiedä niistä etukäteen mitään!) - nyt kuopuksella on hyvät, kevyet mutta kestävät emmaljungan yhdistelmät. Ne ajattelin säilyttää (siis vaikka tuplat ostettaisiinkin), jos joskus pääsee jomman kumman nuoremman kanssa sitten keväällä päineen kävelylle. (Toiveajattelua! :LOL: )

Isosiskolla on seisomalauta, jossa kyllä tykkää ottaa kyytiä, jos äiti ei lupaa ottaa omaa pyörää mukaan. ;)

Vieläkään ei muuten oireita. Jos totta puhutaan olen jopa energisempi kuin ennen...! Pitää nyt ruveta orientoitumaan, että vauva voi olla poika, kun kerran voin näin hyvin. (toim.huom. Olen aina ajatellut itseni vain tyttöjen äitinä, vaikka niitä olisi kymmenen! :p )

Joku kyseli muuten tuosta imetyksestä. Terkkari varmastikin meinasi, että loppuu omat voimat, josimetän täyspäiväisesti samalla kuin odotan.

Nyt ajattelin jättää imetyksen OIKEASTI pelkästään illalle. :) Imijä on nyt kymmenen kuukautta - pitääkö sen ikäiselle sitten antaa jotain korviketta vielä lisäksi, jos imetyksen määrä vähenee olennaisesti?

Terveisin marjonetti, joka ei tiedä korvikkeista mitään... :p
 
Heippa kaikille!!
Täällä kyllä porukka on lisääntynyt valtavasti. =)
Meikälaisellä ei kyllä nyt kovin hyvin mene. Aamut on ihan kauheita kun koko ajan paha olo ja oksennus lentää :x Mä vaan halailen vessanpönttöä ja tyttö istuu vieressä ihmettelemässä. Väsymyskin on ihan kauhea ja vali vali... :/ On tämä niin kamalan ihanaa, tämä raskaana oleminen :D
Mutta onneksi tuo pahoinvointi helpottaa päivää kohden. Ajattelin vähän kaupungille lähteä pyörimään tytön kanssa kun on niin kaunis ilmakin, vihdoin. Kauheasti tekee mieli tuoreita herneitä ja luumuja.

Onko muilla mitään erityisiä himoja tai ällötyksiä? Mä olen yhtäkkiä ruvennu syömään leipää, mitä en muuten kauheasti koskaan syö. Odottelen kovasti myös jo kotimaisia omenoita :p Sitten taas pelkkä ajatuskin pizzasta saa oksennuksen nousemaan kurkkuun :x , outoa...

Mut aurinkoista päivänjatkoa kaikille mammoille B)
Sara ja Sintti 6+1(kai)
 
Töistä vapaapäivä ja nukuin hurjat 11 tuntia!!! Isäntä heräs tytön kans ja antoi mun vain nukkua posoottaa.. :eek: :D Mutta ainakin toistaiseksi on olokin sen mukainen, katotaan mitä se on taas sitte parin tunnin päästä... :whistle:

Marjonetti: Mä opiskelen meikkaaja/meikkitaitelijaksi Seinäjoella. Ens vkloppuna musta tulee kynsiteknikko/kynsimuotoilija. Ja töissä oon Postilla, varhaisjakelussa vakkarina... =) Ja molemmat ajattelin rinnatusten hoitaa kunnialla sen 5-6 kuukautta.. Ja tietty vielä raksahommat sitte päälle... =) Huh huh..

Me taidetaan kans lähteä käymään kaupungilla tuon neidin kanssa, jospa sitä vaikka menis kans vaunutellen.. On kyl pitkästä aikaa tosi nätti ilma.. =) :heart:


Ai niin ja marjonetille nuista korvikkeista, mä alotin ainokaiselle ihan tavallisen maidon just 10kk ikäisenä... Mun mielestä ei kannata alkaa sekaamaan niitä korvikkeita lainkaa siihen väliin, kun kuitenkin sitten pian siirtyisitte ihan tavalliseen maitoon... Mutta tämä vain meidän tapa... ;)
 
marjonetti
Ajattelin ihan samaa Marya, kun nyt kuitenkin saa jo ihan luvan kanssa happamat maitotuotteet aloittaa, niin miksei piimästä sitten siirryttäisi ihan lehmänmaitoon.

Jaa-a, ei kai sitä auta kun itsekin ottaa kuopus vaunuihin ja lähteä teidän innostamana käymään kaupungilla. :D (Esikko on siis isänsä luona tiistaihin asti, joten tulee enemmän vaunuiltua ja tehtyä "vauvajuttuja", kun on vain tuo 10kk jaloissa :) )
 
Moi kaikki ja tervetuloa uudet ja onnea :heart: :heart:

Kalenteri ja Kellukka ovatkin jo tuttuja aiemmista "piinapinoista" ja Tilsun kanssa tosiaan plussattiin samasta pinosta. Ja muitakin tutun tuntuisia nimiä vilisee täällä.

Täällä ei mitään ihmeempiä oireita mahakivun lisäksi, mutta ei sekään ylitsepääsemätöntä ole. Mielialat vähän heittelee, mut kai se siitä. Eli melkoisen vähällä oon selvinnyt, kun lueskelee muiden huonovointisuutta.

Tää kun on vasta ensimmäinen mikä on tuloillaan, niin osaisko joku valottaa asiaa :miten kauan normaali vaatteet mahtuu päälle? Kun katoin että osa oli jo tilannut äippä vaatteita. Tietty varmaan yksilöllistä, mutta jo aiemmin raskaana olleet, laittakaa jotain infoa, kiitos =)
 
Moi pitkästä aikaa! Onpa täälä ihanan paljon porukkaa. :heart:
Mä oon pystyny ottamaan kohtalaisen rauhallisesti tämän raskauteni. Välillä menee jopa muutamia minuutteja, etten muista koko asiaa. :D Mutta kyllä on suuuuri kiusaus kertoa uutinen kavereille tai äitille, kun soittelevat. Ehkä ens viikolla kerron jo ainakin yhdelle ystävälle, kun en jaksa enää odottaa.

Mietin tuota Hysteerisen kysymystä.. varmaan joskus viikoilla 13-15 alkoi tavalliset housut kiristää. Riippuu paljon housuista. Farkkujen napit tuntu ainakin pahalta. Toisaalta kaikkein kireimmät pöksyt jäi kaappiin jo viikolla 5. =) Paidat mahtuis muuten pitkäänkin, mutta ne jää inhottavan lyhyiksi. Nykyään on onneksi pitkiä paitoja ja tunikoita, jotka varmaan mahtuu pitkään vaikkeivat ole äitiysmalliakaan. Viime raskaudessa mun kaikkein tilavimmat paidat oli Lindexin ihan tavallisia paitoja. Mulla on semmonen muistikuva, että 8 kk se maha kasvo ihanasti, mutta viimesen kuukauden mä olin ihan hirveä norsu.
No eipä tästä tainnu paljon hyötyä olla, mutta olipa kiva muistella. =)
 
marjonetti
Hysteerinen: Me ollaan taideltu tilailla vain siksi jo nyt, kun se on vaan niiiin ihanaa olla raskaana. :D

Minttu mamman kanssa olen samoilla linjoilla: farkuista jää pois heti alkuun vyöt ja sen jälkeen alkaa nappi kinnata. Kuten jossain toisessa ketjussa mainitsinkin, viime raskaudessa vaihdoin löysempiin housuihin n. rv10 ja äippävaatteet tuli käyttöön n. rv14 (silloin ei voinut enää mahaa piilottaa tai vedota kaikenmaailman turvotuksiin, joista aika paljon täälläkin höpötellään). Esikoisen kanssa meni kauemmin... hmm... Äitiysvaatteita aloin silloin käyttää varmaan joskus viikon 20 jälkeen.

Mutta viime raskaudesta opin sen, että käyttöön vain heti kun mahaa saa esitellä - se on loppupeleissä niin lyhyt aika mitä niistä mammavaatteista saa nauttia, että kaikki ilo irti heti alkuun! ;) Ekassa raskaudessa tosin en edes ostanut juurikaan varsinaisia äitiysvaatteita (tosiasiassa en varmaan yhtään, kun rupesin muistelemaan), sain kavereiden peruja ja käytin löysäkuminauhaisia olohousuja aika paljon. Tosi sexyä! :LOL:

Nyt viime kerralla osasi jo nauttia raskaudesta eikä vain koko ajan odottanut sitä VAUVAA. Siksi kauniit äitiysvaatteet sai suuremman osan. Ja nyt kolmannen kohdalla koko vaatehomma meinaa vallan karata käsistä! ;) :LOL:
 
Heippa ja tervetuloa kaikille uusille :flower:

En jaksanut eilen enää avata konetta kun tein taas 9 tunnin päivän raksalla. Nyt on onneksi pari päivää vapaata. Maanantaina sit hion vielä kertaalleen ja katon tartteeko enää kitata uudelleen. Tuskin ainakaan kaikkia kohtia. Onneksi kohta alkaa työt niin pääseen vähän helmpompiin hommiin :LOL:

Mulla on kans alkanu lievä pahoinvointi. Onneksi kestää vaan noin tunteroisen ja on vain sellaista kuvotusta. Ei ainakaan vielä ole tarvinnut pyttyä halailla. Huono olo iskee kyllä heti, jos on liian kauan syömättä tai syö liikaa kerralla. Eli säännölliset ruoka-ajat kunniaan :D

Sarastas mulla on himona valkosipuli! Vedin sitä kyllä ykkösenkin aikaan aika valtavasti (ja sit aina närästi... :LOL: ). Niin ja sit ole kitannut pullotolkulla BonAquan karpalo-greippiä. Pitää pahoinvoinnin poissa ku vatsa ei pääse tyhjäksi. Hedelmäpiltit maistuu myös, etenki mango :D

Meillä ei onneksi tartte vaunuasioita miettiä kun poika on jo niin iso, et polkee mieluiten pyörällä vieressä =) Niin ja toisaalta muutetaan mun vanhempien viereen, joten voin tuupata kaverin sinne päiväkävelyn ajaksi jos siltä tuntuu :D Muutenkin tulee olemaan tosi erilaista nyt ku Valtsun vauva-aikana ku sillon asuttiin 120km päässä molempien porukoista. Olin tosi yksinäinen :/

Jep mutta nyt nukkumaan. Vaatii veronsa tuo rakentaminen :kieh:
 
Moikka ja tervetuloa Marya ja tyttimaaria, sekä tietysti kasoittain onnea!

Tässä vaan nopeasti, kun mies näköjään tuli kotiin ja vois alkaa laittautua yöpuulle.

Eilisiltana oli sellaista nipistystä, että ei hyvää päivää, ja tänään ollut puolestaan niin vähän, että ehdin jo huolestua. Tosin oon liikkunut aika vähän tänään. No illalla mentiin sitten lapsen kanssa puistoon, ja sieltä tultua taas pientä nipistystä mutta vain pientä, silti tuntuu kotoisammalta. Hyvä kyllä kun huolestuu siitä, että nipistää, ja sitten toisaalta siitä, että ei nipistä... Että onko jokin pielessä, kun niin tai näin, aina kuitenkin jotain väärinpäin! :LOL: Muuten ollut aika normaali olo, ei kummempaa. Vähän jotain etomisen tapaista ehkä oli iltasella, kun oli ruoasta aikaa. Ja rinnat selvästi tavallista aremmat. Mä alan ymmärtää, miksi jotkut näkee kasvoista raskauden: mulla taitaa olla ylähuuli samalla tavalla aavistuksen turvoksissa kuin esikoista odottaessa. Luomu-botoxia, hahhaa.

Mä en vielä ole löytänyt itseäni äitiysvaaterekkien äärestä (paitsi esikoisen kanssa aikanaan), mutta kyllä jo kauan oon nykyisiä vaatteita katsonut sillä silmällä, mitkä menee kuinkakin kauan päälle. =) Joskus kaivoin kellarista kivoimmat äitiyshousuni, tais olla silloin, kun meillä oli se kemiallinen tärppi pari kk sitten, ja oon ollut niitä sinne viemässä, mutta en ehkä viekään. :) Mulla kävi muuten esikoisesta niin, että yksi aamu vain huomasin, että en enää saa housuja säädyllisen näköisesti kiinni, ja niinpä oli vaan pakko mennä Lindexin kautta töihin. :LOL: Pullahti tosiaan lähes yhdessä päivässä masu esiin. Mutta ostinkin siinä juuri nuo ihanaiset kellarifarkut, lantiomittaiset ja resori vyötäröllä. Muuten mulla oli sekalaista tuo äitiysvaatevalikoima, useimmat jostain perittyjä ja mikä mitenkin lököttäviä ja pitkälahkeisia. Ehkä nyt vois vähän satsatakin tuohon pukeutumispuoleen.

No nyt satsaan äidin jaksamiseen ja alan vetäytyä sinne yöpuulle, näyttäis taas olevan riski jumahtaa tähän palstoille notkumaan, kun oon tässä jo monet viestit lukenut tänkin kirjoittamisen välissä... =)

Oloja!

T. Kalenteri ja uusi asukas, rv 5 + 1
 
Täällä ei mitään erikoista. Eilen käytiin Ikeassa ja piti saada pehmistä ja hot dog. Sain ensimmäisen raskauden jälkeen pudotettua painoa 10 kg raskauskilojen lisäksi ja pelottaa, että nyt ne tulevat korkojen kera takaisin. :ashamed: Tänään jumppa kutsuu; ei ole kerennyt harrastaa mitään liikuntaa raksa-asioiden takia.

Muuten on pientä kuvotusta ilmassa ja eilen piti ottaa pienet torkut, kun väsytti niin kauheasti. Kahvin juomistakin olen vähentänyt entisestä 5-10 kupista kahteen, joten sekään ei hirveästi auta tuon väsymyksen kanssa. Tahtoo vaan olla niin, että nukkumiseen päivällä ei ole mahdollisuutta. Esikoisen aikana saatoin ottaa kolmen tunnin päikkärit ja kunnon yöunet päälle.

Esikoisen aikaan alkoi vaattteet tuntua pieniltä joskus 13 vkon tienoilla. Mulla on varaston perimmäisessä nurkassa parit mammafarkut ja joitain paitoja (kesävaatteet olen myynyt jo huutonetissä ). Kivasti saa tosiaan ihan tavallisten vaatteiden osaltolta noita tunikamallisia paitoja. :)

Kuinkas moni täällä meinaa käydä alkuraskauden ultrassa? Meillä kaupunki tarjoaa ainoastaan np-ultran ja nyt olen pähkännyt, että malttaisiko sitä odottaa sinne asti...
 
Huomenta kaikille =) Oispa nukuttanut,mutta lapset nousivat jo seittemän jälkeen.
Mulla kakkosen kohdalla äippävaatteisiin siirryin rv10,silloin oli tosi turvonnut olo ja niin on nytkin..
Jotain mammavaatteita on vielä,mut pari kuukautta sitten möin kirpparilla osan.Ellokselta tilasin sattumalta pari tunikamallista paitaa.
Meillä tarjotaan täällä ainakin alkuraskauden ultra ja rakenneultra,kolmaskin ultra joskus loppuraskaudessa.

Ja nyt puuron keittoon :)

 
Eipä kyllä tartte enää miettiä et onko raskaana... Mä täällä katon Oprahia ja pillitän ja voin pahoin. Tänään on aaltoillut tuo pahoinvointi koko päivän ja ei paljo pysty syömään. Ihan pieniä annoksia koitan syödä ja pähkinöitä ja rusinoita olen koittanu napsia aina ohi mennessä. Nyt alkaa muistuttaa ihan esikoisen odotusta. Silloinkaan en juuri oksentanut, mutta kuvotusta kesti sinne 12 viikolle asti. No toivottavasti kuitenkin töissä pystyy käymään ihan normaalisti :D

Joo, mutta vessa kutsuu taas :kieh:
 
Mussu :hug: huonoon oloon! Mulla alkoi esikoisesta huono olo vasta ollessani viikoilla 7 + monta päivää, ja silloin pahoinvoinnin kynnyksellä erehdyin syömään yhtä rahkapiirakkaa runsain mitoin. Seurauksena täydellinen kykenemättömyys syödä ko. piirakkaa, kunnes lapsi oli synnytetty ja hyvän kokoinen jo :/ Varsinaista pahoinvointia kestikin mulla sitten varmaan viikoille 16 asti melkein, tosin mun oli vaikea tietää, mikä närästystä ja mikä etomista. Tälläkään kertaa ei ole vielä ruvennut suuremmin etomaan, jotain pientä välillä vaan.

Mulla vaan masusta nippailee, samoin kuin esikoisen kanssa, mutta tällä kertaa tuo selkäkin tuikkii. Kumma juttu, onko kukaan vastaavaa kokenut? Vähän niin kuin ennen tätiä, mutta ollut jo muistaakseni plussauspäivästä asti arahko.
 
Tervehdys! Siirryn nyt tuolta vauvakuumeilijoiden joukosta tälle puolelle. Täytän kohta 36 ja kolmas (kotona pomppii kaksi tyttöä) vauveli syntynee näillä näkymin huhtikuun 14. päivän tienoilla...laskureiden mukaan. Tänään siis plussasin (kp28/28-29) ja vaikka olen iloinen, niin samalla myös hiukan varuillani, koska tämä kolmas raskaus on yhtä jännäämistä. Tiedossa on suunniteltu sektio viimeistään viikolla 37 eli sitä pidempään en saa isoa masua pitää, mutta onhan siihen vielä aikaa, onneksi :) .

Aloin oirehtimaan jo ovulaation jälkeisinä päivinä, mikä sinänsä ihmetytti. Aikaisemmissa raskauksissa olen kyllä aina tiennyt, että oon raskaana, mutta oireet on alkaneet yleensä vasta plussaamisen jälkeisinä päivinä. Joten nähtäväksi jää, miten tämä edistyy ja nyt siis viikkoja 4 +risat (mitenhän ne päivät päälle laskettiinkaan...). Nyt oireet jääneet paljon vähemmälle ja on vain ajoittain pahoinvointia ja masutuntemuksia. Mielenkiintoista todellakin...

Nyt lueskelen tarkemmin tätä ketjua tuolta alusta alkaen...

:) .
 
Onnea ja tervetuloa Hämy71! Saanko heti udella, että miksi on suunniteltu sektio viikolla 37? Uteliaisuus vaivaa.. :whistle:

Mulla on kans tuota kuvotusta ja jos syö huonosti niin oksetuksen lisäksi pyörryttää. Mä en kuitenkaan helposti oksenna, vaan yökkäilen vaan pöntöllä tyhjää kun on oikein huono olo. :$ Lisäksi pissahätä tulee aina heti täysillä päälle. Kun tuntuu että pissattaa niin sitten onkin jo heti mentävä. Rinnat ei ole kuitenkaan kipeet, niinkuin esikon odottamisen aikoihin. Kai se on ihan normaalia?

Kalenteri, mulla nippailee nivusista ja välillä ylenpää jostain navan altakin. Muuta en osaa sanoa, mutta uskon, että tuo selän nippailu on ihan normaalia.
 

Yhteistyössä