Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Vakuutuskeskusteluun: onko teillä, jotka aiotte ottaa vakuutuksen, kovasti huonoja kokemuksia julkisesta terveydenhuollosta? Me ajattelimme luottaa siihen. että hoitoa saisi ihan julkisen kautta kun tarvetta on. Yksityinen on tietysti aina nopeampi, mutta kuitenkin... No, ehtiihän tätä vielä miettiä =)
 
Mä en ole itse käynyt vuosiin kunnallisessa terveydenhuollossa. En sen jälkeen kun sain diagnoosin jota itekin epäilin ja sitten menin seuraavana päivänä yksityiselle. Ihmetteli kuinka lääkäri on voinut vaittää minun sairastavan sitä mitä väitti. Ilman mitään kokeita ja lääkkeetkin jotka määräsi niin ei olisi kyseiseen sairauteen edes auttanut.
En ole itseasiassa itse edes miettinyt sitä että tästä syystä sen vakuutuksen haluan.. mutta saattaahan se olla että olen alitajuntaisesti ajatellut saavani yksityiseltä puolelta parempaa hoitoa. Ennemmin kyllä olen ajatellut niin että jos lapsella on jo syntymästä asti jokin sairaus joka vaatii paljon hoitoja ja lääkkeitä niin vakuutus olisi siitä syystä hyvä olla. Miehen siskon tyttö sairastui vauvana diapeettekseen, eivätkä he olleet vakuutusta ottaneet vaikka olivat niin puhuneet että ottaisivat.
Itse kuulun työpaikkaetuna sairaskassaan ja olen "tottunut" siihen että voin valita lääkärin kuin lääkärin, miettimättä mitä se maksaa. Ja ei ole tarvinnut murehtia jos on määrätty kalliita lääkkeitä.
 
Launtai-Iltaa!

Käytiin miehen kanssa katsomassa Paksuna -elokuva. Mua nauratti ja itketti vuoronperään, itse siis tykkäsin. Aika jenkkimeininkiä mutta en muuta paljasta jos joku aikoo mennä katsomaan :D

Mää en oo siis vakkarityössä vaan opiskelen ja mulla on tällä hetkellä aika löysä ohjelma. Oon paljon siis kotona koirien kanssa kun ei jotenkin tuu nyt kavereitten kanssakaan hilluteltua. Ja nyt on jo useamman kuukauden ollut ajoittain aika masentunut olo. Menetän mielenkiintoni ja kaikki tuntuu vaan tylsältä. Tää tuntuu musta itsestänikin tosi omituiselta kun olen tavallisesti sellainen energinen ja paljon puhuva ja naurava tyyppi. Oon miehelle sanonut useasti kun se kysellyt että mikä on, niin että mua vaan ahdistaa ja masentaa. Päivittäin oikeastaan tulee sellaisia että tuijotan vaan tyhjyyteen ja en oikein jaksa ajatella mitään. Tänään sitten kun käveltiin sinne leffateatteriin niin tuli ihan järjettömän ahdistava olo. Semmonen että halusin vaan sanoa ääneen että en jaksa tätä masennusta koska se ei oo se kuka minä oon. Sitten pysäytin miehen kädestä ja vaan käännyin halaamaan sitä. Itkin keskellä Helsinkiä sen olkapäätä vasten. Se onneksi vaan puristi lähemmäksi ja sain sanottua mitä ajattelin. Ukko muistutti että neuvolan täti kertoi että jos joku painaa mieltä niin oli joku paikka mihin pääsee puhumaan niin usein kun haluaa. Ajattelin nyt kysyä sitä kun meen torstaina neuvolalääkärille. On aika sekava olo. Osittain varmaan tilanne johtuu siitä ettei suurin osa mun perheestä asu tässä kaupungissa eikä mulla oo yhtään kaveria kenellä olisi lapsia vielä. Raskauttakin yritettiin pidemmän aikaa joten tilanne ei ole mitään muuta kuin toivottu! En tiedä teistä muista mutta mulle tää alkuraskaus on ollut aika rankkaa, päivittäisen huonon olon ja ahdistuneisuuden vuoksi. Ehkä tää nyt helpottaa kun saan tän ulos itsestäni.

Tilsu 11+1
 
Joanna - Kuulostaapa kurjalta tuo sinun väärä diagnoosisi :/ Jotenkin vaan haluaisin periaatteellisist syistä säilyttää uskoni hyvinvointivaltion palveluihin... mutta kaikenlaisia ikäviä kokemuksia sitä kieltämättä kuulee vähän väliä.

Tilsu - Paksuna on tosiaan hauska elokuva :) Mua on myös vaivannut sellainen epämääräinen ahdistus ja puutteellisuuden tunne. Olen ollut vähän yllättynyt, kun raskaus kuitenkin oli todella toivottu. Ehkä se liittyy hormoneihin - toivottavasti olo paranee pian! :flower:
 
kalenterille suurkiitos vinkeistä koskien yksityistä :flower: , mulla on tiistaina neuvola, ajattelin sen jälkeen varata sinne yksityiselle sen ajan. meillä on neuvola kenttäkadulla, täytyypäs kysästä niiltä ekaks sitä ultra laitetta.

Täällä on viikonloppu mennyt seesteisissä tunnelmissa, hyvät on ollut olot ja ravintolassa oli lauantaina ihanat 3 ruokalajin ateriat, nami! kaikille jotka joskus Hyvinkäälle eksyvät suosittelen lämpimästi ravintolaa nimeltä Medicin Man, helmi paikka :attn:

Eilen vaihdoin olkkarissa järjestystä jonka jälkeen mahassa alkoi tuntua kipristelyä, muutenkin kävelylenkin jälkeen masussa alkaa nippailemaan. onko teillä tällaista ja miten ootte toiminu? kannattaako ottaa iisimmin, mietin että onko noi suppareita vai kasvukipuja, hmmm.. ovat kyllä sellaisia toispuoleisia tuntemuksia, mitkä kyl mun mielestä viittais kasvukipuihin.
 
Hyvät huomenet kaikille :) Tänään on meiden yksvuotis hääpäivä =) Äsken otin meidän hääkakun sulamaan, saa nähdä miltä se maistuu? Onko kenelläkään kokemusta? Kun häiden jälkeen pesetin pukuni niin se pesulan täti sanoi et kerran vuodessa puku tarvitsee ottaa pussista pois hengittämään. No ajattelin sen tänään kaivaa esille ja ihaille.. saas nähdä puenko päälle :) Ilma vaan on paljon synkempi kuin vuosi sitten. silloin aurinko paistoi ja oli 23 astetta lämmintä, eli ihan kesäpäivä vielä =) Päivällä lähdetään ravintolaan syömään :D
Pinaatti:Tuolla Medicin Manissa olen kanssa käynyt syömässä.. aivan loistava paikka =)

Asiasta seitsemänteen.. näin viime yönä niin mahdottomia seksiunia ettei oo totta!!!! pa****i ihan kokoajan ja olisin tehnyt sitä ihan kenen kanssa vaan. Se tässä vaan on hassua ettei oikeastaan vieläkään ole halut kunnolla palanneet.. noin niinkuin oikeassa elämässä :ashamed: No ehkä ne aikanaan.. :)
Mä lähden nyt nauttimaan tästä hääpäivästä.. oikein ihanaa syyspäivää kaikille =)
 
Nyt on meilläkin sitten 12 viikkoa täynnä :)

Alun järkytys/paniikki on mulla ja miehellä muuttunut jännittyneeksi odotukseksi. Olen jo katsellut vauvan vaatteita ja mieli tekis tehdä hankintoja.
Ehkäpä muutaman vaatteen uskallan jo ostaa, mutta isommat tarvikkeet hankitaan vasta keväämmällä.

Etova olo jatkuu edelleen..
 
Marika75 tosi ihana anoppi sulla :kieh: Varmasti sai sapen kiehumaan.Pikkunen on viikkojen ikänen masussa,ja jo kouluun pitäs lähtee :LOL:
Tilsu kyllä se kuuluu tähän alkuraskauteen toi masennus.Ja se on outoa,kun kaikki on niin hyvin kun voi olla!Ja välillä on taas ihan hyvä fiilis,että aika paljon ailahtelee olot!Ihan kun nyt vähän alkais helpottaa kun 12 viikkoa täynnä.Jos olo on ihan kamala,niin juttele neuvolassa siitä.Ja just kun on kotona,niin ei tavallaan piristy mistään ja on aikaa miettiä kaikkea.Varsinkin jos on yleensä kova touhuamaan,niin tulee tyhjä olo.Tsemppiä,kyllä se siitä viekä iloksi muuttuu =)
Joanna ihanaa hääpäivää teille :flower: :heart:
Vakuutuksista:me otetaan kun tytöllä jo putket korvissa alta 1 vuotiaana.Eli maksoi meillä ittensä takas heti.Yksityisellä hyvä hoito ollut ja siellä putkituskin tehtiin.Terppakeskuksen lääkäri kehotti ottamaan yksityiseen yhteyttä,kun korvajutuissa siellä paljon paremmat laitteet ja ammattitaito löytyy erikoislääkäriltä.Eli kunnallisessa hoito olis kyllä tyssännyt siihen tai olis pitkittynyt huomattavasti.Ja sitä en pienelle korvapotilaalle tosiaan toivo!
Täällä myös,jos yrittää yrjö tulla tai aivastuttaa,niin kyllä saattaa lirahtaa!Ei kiva!
Sunnuntaita kaikille tasapuolisesti!!
T.Aina-Ilona ja Tiuhti 12+0 :heart:
 
Moikka moi!
Mä olin tänään tossa Kalevassa Napapiirin kirpputorilla ja ostaa pläjäytin ittelleni äitiysvaatteita! Oli kyllä oikein löytöjä, kaikki oli ihan merkkivaatteita (ei hennesi vaan näitä mitä erikoisliikkeet myy) eikä hintakaan paha, lappuhaalarit+siistimmät housut+ tunika yhteensä 8 euroa. Että Äitipeikko mene ihmeessä käymään! Se on muistaakseni 15 saakka auki. Ja sit muuten meillä on meidän puistoäitiporukan kanssa hallilan koululla 6.10 klo 10-14 lastentarvikekirppis jossa myös äitiysvaatteita.. Ja sinne saa tulla omiaan myymään jos haluaa, eikä ole edes pöytämaksua.. Kiinnostaisko sua tulla myymään?

Tilsulle :hug: Kannattaa mennä puhumaan jos vähäkään siltä tuntuu. On kuitenki isoja asioita ja parempi purkaa ne ennen ku vauva syntyy. Tosin kyllä mä olen itsessänikin havainnut apaattisuutta tässä viime kuukausina. En ole esim ollut ystäviini yhteydessä oikeastaan ollenkaan.. Vähä huono omatunto siitä.. Enkä kotona ole jaksanut mitää. Eikä oikeastaan ole jaksanut tehä millään elämän osa-alueella yhtään mitään. No, nyt onneks alkaa helpottaa pikkuhiljaa, toivottavasti sullakin.. Ainakin viimeistään sit ku pääset jollekki puhumaan.

Joannalle hyvää hääpäivää! Me ei tajuttu ottaa hääkakkua pakkaseen.. Olis ollut ihan kiva muistella vihkimistä ja juhlia kakkua syöden. Meillä on muutes ens vuonna jo 5-vuotishääpäivä! Pitää kattoo jos sillon pääsis vaikka miehen kanssa kaksin syömään. Tää kakkonenhan on sillon nimittäin vasta 3kk että tissillä vielä (toivottavasti) eli ei kauaa voi olla pois kotoa. Oi ku tuntuu oudolta ajatella noin pitkälle! Melki sellanen olo ku olis jotain kiellettyä tullu just sanottua ku haaveilee jo siitä että vauva on 3kk iässä.. Kun nyt ensi selvittäis tää raskaus kunnialla loppuun.

No joo, mä meen keittään kahvit.

Anu ja rv 11+1
 
anuuu81, missä päin hallila on? meillä kun ei ole autoa niin pitää aina miettiä miten mihinkin pääsee bussilla tai kävellen. napapiiri on tässä meidän lähellä, mutta en mä nyt pääse kun neiti nukkuu päikkyjä partsilla :/ ja meillä on aivan sairaasti vauvanvaatetta (tosin lähes kaikki vaaleanpunaisia :D ) ja just eilen sain siskolta jo toisen mammapaidan. lappuhaalarit mua kiinnostaisi, mutta niitä ei tule ikinä vastaan XXL-koossa.

tiputtelua ei ole ollut eilisen jälkeen. jee. edelleen pohdin että saanko lähetteen ultraan jos tiistaina ei sydänäänet kuulu? kun mulla EI ole np-ultran aikaa enkä sitä saakaan :kieh: :headwall:

äitipeikko ja nälkäinen Chimi 10+6
 
äitipeikko, hallila on tässä lukonmäen vieressä, hervannan valtaväylän toisella puolella. Kaupungista pääsee mm hervannan linjoilla 20, 23, 30 ja 39. Pysäkin nimi lukonmäki pohjoinen. Sit tietty Hallilan omalla linjalla nro 15 pääsee perille.

Voi harmi ku et ehtinyt kirpparille, mun tuttu nimittäin oli myymässä juurikin isokokoisia mammalappuhaalareita ja muuta äitiys-ja imetysvaatetta.

ja vielä ultrasta, liioitteleppa vähä vuotoa neuvolan tätille josko sit se ultra heltiäisi!? Ja miks muuten et saa np-ultraa? Pakkohan se on sullekki antaa!!
 
Heippa!

Meillä on esikoisella vakuutus, jota ei tosin olla kertaakaan tarvittu. Kertaakaan ei pikkunen (onneksi) ole ollut niin kipeänä, että olisi lekuriin tarvinnut mennä. Lähinnä otettiin se just jonkun isomman sairauden takia, tai esim. korvatulehduskierteen pelossa. Miehen perheessä kaikilla lapsilla on ollut putket korvissa ja miehellä heikko kuulo korvatulehdusten jäljiltä. Mutta nyt siis vakuutus on ihan "turhaan" mutta niinpä auton kaskokin on ihan turhaan olemassa. :LOL:

Joku kyseli sitä anoppien "osta ja myy"-palstaa, niin ilmoittakaa mullekin jos semmonen on olemassa. Olen meinaan tällä hetkellä niin_kurkkuani_myöten_täynnä anoppia että räjähdän kohta!!! Käytiin siinä yks päivä kylässä ja suututtaa niin meidän asioihin puuttuminen ja etenkin puuttuminen siihen miten lapsemme kasvatamme! Ongelma ei siis niinkään ole meidän anoppi-miniä-asetelmassa vaan lapsi-äiti-isoäiti-asetelmassa. Ehkä tää tästä joskus helpottaa... Mua oikeesti harmittaa kun nykyään saa hammasta purra aina kun kyläillään siellä. Ovat toisaalta niin mukavia ihmisiä ja miehelle tosi läheisiä. Enkä mä osaa edes hienovaraisesti sanoa vanhemmalle ihmiselle vastaan. Nielen vaan sitten kaiken ja kiroan yksinäni kotona... Tulipas purkaus, sori!

Nyt ruoanlaittoon...

NewMoon 11+1
 
Heippa!

Hääpäiväonnittelut, Joanna! :flower:

Ystäväni plussasi tänään ja olen aivan onnessani =)

Meillä on esikoisesta ennen syntymää otettu vakuutus, jonka olemassaoloon olen kyllä ollut tyytyväinen. En ole laskenut "kannattavuutta", luultavasti siinä mielessä ei ole kannattanut, että ei ole sen rahan edestä käyty lääkärissä, mutta musta on mukavaa voida lampsia jalan milloin vaan näyttämään jotain pientä silmä-ärsytyksen poikasta yksityiselle. Kerran oli just tuollainen silmätulehduksen tapainen, ja olin itse menossa labraan, joten kysyin, oisko mun mahdollista sillä samalla kunnallisella käydä esittelemässä pojan simmua jollekin sairaanhoitajalle, mutta ois pitänyt varata erikseen lääkärinaika jonnekin seuraavalle viikolle tai hoitaa itseni monen kilometrin päähän sairaalapäivystykseen, minne en jaksanut mennä jonottamaan moisen takia -> yksityiselle. On siis käytetty tosi pienistäkin vaivoista poikaa siellä, onneksi ei ole ollut tarvetta isommista asioista käyttääkään. Luulen, että toiselle otetaan samanlainen vakuutus. Tietysti tässä vakuutuksessa meni nyt täysin "hukkaan" se ominaisuus, että jos olisi ollut jotain synnynnäistä kremppaa, sen hoito olisi kuulunut tuon vakuutuksen piikkiin, mutta parempi toki niin päin ja oli mukava etukäteen ajatella, ettei sitä tarvitsisi ainakaan stressata. Meillä on omavastuun osuus hakukohtainen, eli kun kerran vuodessa haetaan korvaus, maksetaan yksi omavastuu. En haluaisi tautikohtaista omavastuuta ottaa, koska sitten pitäisi etukäteen miettiä, onko tämä nyt samaa silmätulehduskierrettä (tai mitä ikinä) vai jotain uutta, joka maksaa erikseen, raaskiiko sittenkään jokaisesta pikku yskähdyksestä erikseen käydä näyttämässä lääkärillä.

Pinaatti ja Joanna, on kyllä se Medari aivan ihana ravintola, kerran on käyty ja toivottavasti mennään uudestaan pian! Helmi ravintoloiden joukossa, tosiaan! Olitko Joanna Riihimäeltä vai muistanko nyt oikein, tai oliko edes puhetta?

Pinaatti muuten, on mullakin ollut sellaista nippailua masussa. Sellaista tätimäistä (siis menkkamaista, mutta kun tuo m-sana on musta niin kamala ja löytyy vitsikäs kiertoilmaus) :D Nyt ei ole liiemmin ollut pariin viikkoon kyllä. Sitten välillä sellaista repivämpää tunnetta, ilmeisesti jotain kohdunkannatinten löystymistä tai venymistä. Nimenomaan toispuoleisia ovat nuo yleensä. Kuuluvat varmasti asiaan. :hug:

Kiehumaan pistäminen lienee anoppien perusominaisuus. Mulla on kaikin puolin kiltti anoppi, mutta en tiedä, mikä siinä vaan välillä risoo niin valtavasti. Oisko sitten hössötys ja se, että on aina yhtä Rouva Hyvää Neuvoa. Mitenhän havainnollistaisin. Jos ootte katsoneet BB:tä, tiedätte Henrin, jonka neuvominen muistuttaa ihan mun miestä. Siis tyypillinen lause molemmilta: "Mikä siinä voi olla niin pahaa, jos kerron toisille, miten asiat kannattaa tehdä?" Miehessäni siedän sitä huonosti, Henrissä seuraan kyllä mielenkiinnolla =) mutta anopissa - en siedä sitten ollenkaan! |O Ja ollaan hirvittävän erilaisia perhetaustoilta, hän on jotenkin sellainen vanhan ajan kasvatti, vanhempieni kanssa aika erilaista sukupolvea. Jaksaisin kuunnella kunnioittavasti, jos kyseessä olisi mieheni isovanhempi tai omani, mutta jotenkin sitä kai odottaisi, että miehen vanhemmat olisivat hiukan enemmän omieni kaltaiset... :ashamed: Vaikka hyväkin tietysti, etteivät ole vaan kasvattavat täten luonnettani ja erilaisuudensietokykyäni. :kieh: Mutta mulla ei valitettavasti ole sitä piirrettä, että pitelisin sisälläni, vaan todellakin provosoidun hyvin helposti sanomaan anopille, että olen eri mieltä, nolotus.

Mulla on huomenna np-ultra, ja toki jännittää asiaankuuluvasti. En nyt ole muistaakseni nähnyt lisää ultraunia, mutta saapa nähdä, näenkö ensi yönä yhtään mitään unia, kun järsin rystysiäni. :LOL:

Just sanoin Jannelle, että mulla on poikaolo. En vain osaa kuvitella saavani tyttöä, ja on kyllä varmaan sama kuin Anulla, että osaisiko sitä tyttöä "käyttääkään"? :LOL: Toki tavallaan toivon tyttöä, kun on se poika jo. Tänään vain kävi silmien edessä kuva kahdesta liinatukkaisesta rasavillistä pojasta juoksemassa letkassa - no tosin vaatteet päällä voisi toinen olla tyttökin :LOL:

Taas hiipii iltaällötys, ja mun pitää putsata kilpikonnien terraario :x Rupesi niin harmittamaan, kun lemmikeistä on taas pidetty huonosti huolta ja niiden koti haisee.

Palaillaanpa, kaunista sunnuntaita, t. Kalenteri ja Paapau 12 + 2
 
Hääpäiväonnittelut Joannalle :flower: . Huh meillä on jo 6 vuotta takana... En kyllä haluaisi sitä ekaa vuotta takaisin, oli meinaa meillä aivan kamala!

Marika75 mä voisin kans ottaa sellaisen lomanpätkän anopistani. Ihan kokonaan en myy, mutta hetkeksi aikaa kun vois vaihtaa :kieh: Ei sillä, just nyt sapettaa sekin, että meidän kummipojalla on tänään synttärit ja meitä ei ole edes kutsuttu. isovanhemmat kutsuttiin, mut meitä ei (mun miehen veljenpoika)... Harmittaa, mut ei sitten kutsumatta menty.

äitipeikko jos sulla mahdollista/mielenkiintoa niin hakeudu mukaan itämaiseen tanssiin. Se on ihan ykkönen lantionpohjalihasten vahvistamiseen. Ja tietty pitää myös selän loistokunnossa!

Tilsu mulla oli ihan samanlainen olo ekaa odottaessa. Olis pitänyt olla onnellinen ja toisaalta olinkin, mut toisaalta olin kauheen yksinäinen ja jotekin en tuntenut oloani ollenkaan normaaliksi. Mä en tajunnu hakea mitään apua ja tilanne helpottikin jossain vaiheessa raskautta, mut sit ku jäin vauvan kanssa kotiin, niin surkee olo palasi moninkertaisena. Mulla teki paljon varmasti se, että asuimme kaukana perheestäni (mulla tosi läheiset välit vanhempiin), olin eka kaveripiirissäni, joka sai vauvan ja olin tosi yksin. Olo helpottui, kun muutimme kotipaikkakunnalleni. Suosittelen, että puhut tilanteestasi neuvolassa. Parempi puhua tosi pienestäkin, kuin antaa sen paisua valtavaksi!

Tuosta vakuutuksesta meillä ei paljon maksa vaivaa, ku lähimmälle yksityiselle matkaa 120 km. Hyvin on päästy saman tien esim. korvatulehdusten ja allergioiden kanssa lääkäriin ja tosi asiantuntevaa hoitoa, joten mulla ei mitään moittimista. Lisäksi meillä olis karsiutunut vakuuuksesta pois just noin korvatulehdukset, astma ja allergiat, eli ei varmaan rahallistakaan säästöä oltais saatu vielä yhtään. Ihan tavallinen henki-/tapaturmavakuutuskyllä löytyy.

Mä kans kannatan kuukausipinoa. Tuo päivittäminenkin olis helpompaa ku ärjettömän pitkän pinon kanssa. Niin ja silloin voitais aina välillä vaihtaa päivittäjää, jos sopii :ashamed:

Mulla on tiistaina ultra ja koko ens viikko niin täys että tuskin ehdin ennen loppuviikkoa tänne palailemaan. Lähden tiistaina heti ultrn jälkeen yöjunalla helsinkiin ja palailen sieltä myöhään keskiviikkoiltana. Ei kiinnostais pätkääkään lähteä, mutta on onneksi viimeinen seminaari piiiiiiitkään aikaan :D

Päivitän listan tässä illan aikana ja palailen sitten ens viikon loppupuolella. Silloin onkin jo viikko 14 menossa...

Mussu ja muikkunen 12+6
 
heippa!
perjantaina oli siis np-ultrassa ja kaikki oli hyvin :) laskettuaika varmentui 3.4 eli päivän aikaistu.
eilen iski ihan järkky pahoinvointi, olen voinut reilun viikon hyvin ja päässy jopa töihin. mikään ei pysynyt sisällä, ei juurikaan oksettanut, vaan heti kun olin syöny niin pari kertaa nippasi mahasta ja sit juostiin. menen tästä yrittämään syömistä :whistle:

Athena ja tyyppi 12+5
 
Kalenteri, mies kuulostaa loistavalta :LOL:

mussu81 kiitos vinkistä, pitänee ottaa selvää toimiiko täällä yhtään ryhmää PÄIVISIN, kun meillä Peikko on illat töissä :kieh:

anuuu81 en saanut np-ultraan aikaa koska kaikki oli täynnä just sillä viikolla kun mulla voisi ultrata sitä ja sitten koko paikka olikin lomalla sen jälkeen :headwall: ja terkkari sanoi että ei, ei pääse kuin toiseen ultraan. joten menen rakenneultraan. epäilen kyllä että "pääsen" taas TAYSiin kontrolliultriin tuon verenpaineen takia. kotona se on yleensä tasoa 120-130/80-85 mutta terkalla heti pomppaa ylöspäin. ei siinä mitään, pitää vaan sumplia tuon esikoisen hoitamiset kun TAYSissa saattaa mennä kivasti kolmekin ylimääräistä tuntia vaikka kuinka ois aikaa varattu etukäteen.

käytiin syömässä raflassa, nyt on maha niin täynnä että näyttää kuin oisin 6. kuulla :LOL: ja neidilläkin oli julkkis leikkiseurana, meinaan Rosa Meriläisen ja Frangenin poika. siellä ne hillui käsi kädessä kikattaen ympäri Piazzaa :LOL: Minealla on samanikäinen serkku ja sen kanssa eilen touhusivat kovasti, ovat oikein ylimmät ystävät ja aina kyselevät toistensa perään :heart:
 
Hyvää sunnuntai-iltaa kaikille. Kuulin aivan loistavan uutisen, mun siskolla on LA kaksi viikkoa mun jälkeen. =) :heart: Niin että jos jollain on raskaana oleva isosisko, niin ilmoittautukoon! ;) Eipä muuta tänään. Onnea ens viikon ultriin ja neuvoloihin.
 
Minttu mamma, onnea tulevalle tädillekin :flower: meillä on siskon kanssa esikoistytöt syntyneet 2 viikon ikäerolla. raskausaikana ei oltu puheväleissä hormonien takia, mutta synnytysten jälkeen ollaan oltu joka päivä yhteyksissä ja tytöt (1v7kk molemmat) on parhaita ystäviä :heart:
 
onhan se ihanaa kun ovat noin pienellä ikäerolla. tosin sitä me ollaan naurettukin että mä ensin kuumeilin ja siskolla tärppäsi yhdestä, "epäonnisesta" kerrasta ensin. ja minä plussasin kaksi viikkoa myöhemmin sitten. onneksi sisko päätti pitää lapsensa, vaikka aborttia harkitsikin alkuun. voisi olla kova paikka nähdä meidän tytön kasvavan jos olisi siihen aborttiin päätynyt :/

ja sekin on kivaa että aina voi soittaa toiselle ja purkaa mieltä, toinen on samassa tilanteessa ja tietää tunteen.

nyt siskolle iski paniikki kun sai kuulla meillä tärpänneen. että herranen aika, jos he aloittavat yrittämään vasta kesällä ja sitten tärppää niin lapsille tulee lähes vuoden ikäeroa :LOL: joten nyt siellä pää punaisena pähkäillään että olisiko se jo nyt toisen lapsen aika että tulisi mahdollisesti vain parin kuukauden ikäero :LOL:
 
milloinkohan sitä osasi ottaa rennosti. :snotty:
musta tuntuu että mun maha/kohtu on pienentynyt. ja yleensä olen klo 2 aikaan joutunut vessassa käymään, nyt vasta kuudelta heräsin :whistle:
toki voi olla että olin sikeässä unessa tai että olen koittanut katsoa syömisiäni joka voisi mahan koon selittää tai.. aina tai juttuja riittää kyllä :eek:
ahdistaa vaan tää epätietoisuus, onneksi to pääsen taas töihin niin éi jää aikaa niin itsensä tutkiskeluun :whistle:
ja sitä ennen ke ultra- onneksi.

tosin kahvi ei maistunut niin kuin ei moneen aamuun. ehkä sitä pitäisi vaan luottaa että kaikki menee hyvin. mutta se on vaikeaa kyllä..
 


Terveisiä NT-ultrasta. Kaikki oli hyvin, vauva vastasi viikkoja 11+5 (oikeasti 11+4), turvotusta oli 1,41 eli normaalisti. Syke 150. Eli edelleen korkeahko syke meijän vaavilla, jotkut väittää että tyttö ois tulossa sen perusteella. ( . ) eli omaa napaa oksentaminen on ilmeisesti voitettu, viikon olen ollut oksentamatta ja sitä ennen joka päivä. Paha olo, väsymys ja ällötykset jatkuu kyllä edelleen, mutta olen onnistunut ruoat pitämään sisällä. Lisäksi sain eilen pienen flunssan, toivottavasti ei mee kovin pahaksi tästä.

Ja laitoinpa tosiaan tuon ultrakuvan tänne muiden ihmeteltäväksi. :heart:

Heili + möhömasu
 

Yhteistyössä