Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Athena:
Miekin joudun/pääsen sokerirasituskokeeseen siksi, että äidillä ja mummolla oli molemmilla sokeritauti. No, lapsen parhaaksihan se on, joten eiköhän se siinä mene;-)

Siirsin kanssa neuvola-aikani; piti olla ensi viikon maanantaina, mutta kun hinkuan kuuntelemaan noita sydänääniä viimeinkin, sainkin vaihdettua sen jo huomiselle iltapäivälle;-)

Aurinkoista syyspäivää kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 13+0
 
Eli nyt ollaan käyty miehen kanssa jo kahteen kertaan ultrassa ja laskettu aikakin muuttui pitkän kierron takia, LA 22.4.2008 ja LKS
Muuten kaikki ok, kovasti siellä liikuttiin ja sydämen syke nähtiin jo kolme viikkoa sitten :heart:
Olen sairaslomalla jo neljättä viikkoa suhteellisen kovan oksentamisen takia :$ Verikokeissa silti kaikki ok, joten toukalla kaikki lienee hyvin ja se on tärkeintä, vaikka itellä ois kuinka huono olo.
Parin viikon sisällä kuulemma pääsemme jo niskaturvotus -ultraan.

Joannalla hienot kuvat! =)

Hyviä vointeja kaikille, myös masuasukeille :heart: :heart:


[/b]Tikru + PikkuRUUinen 10+1 :heart: [/b]
 
Tuosta teidän juhlista tuli mieleen, että yksi vaihtoehtohan olisi esim. suorat mustat housut, korkkarit ja jokin juhlava (esim musta) tunika -mallinen paita, joita on erittäin juhlaviakin (esim. Lindex) ja on varmasti monikäyttöinen/mahtuupi päälle :whistle:
 
Tuosta ultrasta: Vanhemmilla laitteilla ei saa kuvaa jos virtsarakko ei ole täynnä. Se kun on siinä kohdun edessä. Uudemmilla laitteilla sillä ei ole väliä. Kun olen noita vanhempia lapsia odottanut, niin aina ultrattaessa piti rakon olla täynnä. Vasta nyt keväistä keskenmennyttä ja nyt tätä ultrattaessa on sanottu että rakon tulee olla tyhjä. Myös sillä on merkitystä ultrataanko päältä vai sisäkautta. Sisäkautta utrattaessa ei rakko luonnollisestikaan ole edessä. Eikä sen rakon nyt ihan piripintaan täynnä tarvitse olla, sitähän kuitenkin vähän painellaan, niin eihän se onnistu jos on ihan täynnä.

Täällä kaikki kunnossa, lueskelen, katon telkkaa ja istun koneella, siinähän nämä saikkupäivät hyvin kuluu.

Aurinkoista päivää kaikille, täällä ainakin paistaa.
 
puella nyt on kyllä pieni pää taas ihan sekaisin kun sen paikan, johon olen menossa, www-sivulla sanotaan, että heillä on käytössä uusi ja tarkka ultraäänilaite. Toivottavasti ei sitten ole joku vanha rousku. No, kohtahan sen näkee.

Oli muuten pakko käydä vessassa. Nyt juon teetä, kun se ainakin mulla tulee melko suoraan läpi. :LOL: :LOL: (tai siis yritän pitää siellä rakossa vielä 1,5 h)
 
juuri Jos olet menossa sinne Meri-Oulun neuvolaan, niin siellä on käytössä juuri semmoinen vähän vanhempi laite. Kuva ei ole ihan yhtä tarkka kuin uudemmilla laitteilla, mutta riittävän tarkka kuitenkin, että asiansa ajaa. Mekin siellä käytiin rv6+5 ja syke näkyi selvästi ja sehän olikin pääasia. Tarkempia tutkimuksia, kuten esim. np-ultraa siellä ei ilmeisesti kuitenkaan tehdä, johtuen varmaankin laitteista. Mutta palvelu on huippua ja paikka kaikkinensakin mukava ja halpa. Onnea tutkimukseen!

Puella 10+1
 
se on kuulkaas sellainen juttu että... :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

me ollaan uuden asunnon omistajia pian- tarjous meni läpi *päästää jumalattomia riemun kiljahduksia* :LOL:
ja vauva on hengissä ja hematooma pienentynyt lähes olemattomiin. :heart:
voi luoja tätä onnen määrää, voiko sitä ihminen muuta tähän hätään toivoakaan. :ashamed:

ja kiitos heili pikapostista, tänään aamulla ekat yrjöt vedin keittiön lavuaariin kaaressa. esikko kysyi että onko äiti vähän kipeä ;) :whistle:
sanoin että on, pahaolo. oli vastaukseen tyytyväinen :D
*huokaisee syvään ja pitkään*
tää on niin ihanaa että.. :saint: :saint:
 
Paljon onnea PulttiBoissille uudesta asunnosta :hug: Tosi hieno homma, ja vielä kun elämä muutenkin mallillaan, mitä sitä ihminen muuta voi toivoa :hug:

Ei ihmeempiä tähän hätään kuin ihanaa päivää kaikille muillekin toivotellen

Dooris ja sintti 13+0
 
Oltiin neuvolalääkärissä tossa aamupäivällä ja kyl ne sydänäänet löytyi!!! Vähän niitä piti etsiä pitempään ku mitä muistan et esikoiselta kuului ja muutenki ne kuului vähän niinku jonkun takaa, joten lääkäri teki veikkauksen että istukka olis edessä. No, 8.10 ultrassa sekin sit selviää.. Esikoisesta se oli takana. Seuraava neuvola-aika on 29.10 ja terkka meinas että sillon saattaa jo tuntua potkut ku olen uudelleensynnyttäjä! Voi ajatelkaa- liikkeitä jo kk:n kuluttua!! Kunpa se istukka nyt ei olis edessä ku eiks se haittaa alkuun liikkeiden tuntemista?

Juuri No se se syy sit on, siis et ultraavat päältä. Täällä nimittäin kokeillaan päältä eka mut sit sisäkautta jos ei päältä näy.

Pulttikselle onnea!!! :hug: Voi varmaan ihana päästä isompaan kämppään ennen vauvan tuloa! Meillä on ihan vaan kolmio, mut ei viittitä vaihtaa isompaan ku varmaan aletaan rakentaan ennen ku esikoisen on aika mennä kouluun.. Eli tätä kolmiota sit maksellaan pankille siihen saakka. (Voi kyllä alkaa tuntuun pian ahtaalta ku kerettiin asua kaksin tässä yli 3-vuotta ennen ku esikoinen syntyi ja nyt tähän tulee jo neljäs.. Muisto vaan sit enää se avaruuden tunne mikä oli ku asutti kaksin 80 neliöö.)
 
Onnea Pulttis uudesta asunnosta!

Sain tänään varattua ajan varhaiseen ultraan, joka on siis mulla maanantaina 15.10.. Kaikin puolin huono aika, kun oon sillo harjottelussa mut onneks oon sairaalassa niin voin äkkiä kävästä ultrassa ja palata harjotteluun. Se oli ainoa vapaa aika, pakko oli ottaa.. Saman viikon perjantaina on myös neuvola..

On aika heikko olo, oon vaan niin kuin haamu joka raahautuu paikasta toiseen.. Oksettaa koko ajan, ja tuntuu et se kaikki vähä mitä saan syötyä tulee ylös.. Eilen ennen nukkumaan menoa oksensin 5 kertaa ja tänään heti ensimmäisenä aamulla taas oksentamaan.. Tuntuu aika raskaalta käydä harjottelussa kun ei saa syötyä.. Mut onneks tää varmasti helpottaa jossain vaiheessa, ja tän pienen ihmisen takia kestän mitä vaan.. :heart:

Nyt taas jotain juomaan, ettei taas pääse elimistö kuivumaan..
Kerranki mun elämässä tuntuu et kaikki on mallillaan, oon pitkästä aikaa aidosti onnellinen.. :hug: kaikille!
 
Ja ai niin joo... Vielä neuvolakuulumisia.
Hemppa oli laskenut hurjasti, oli n. 4 viikkoo sitten 157 ja nyt vain 132.
Verenpaine oli kans laskenut, 1??/70 eli se viime kertainen (?/90) oli ihan vaan verikoejännitystä. Sit mitäs muuta.. Pissit ok, verikokeen tulokset ok.. Että ei ole Hiv-tartuntaa tai muuta. B)

Kysyin muuten korkean hempan vaikutusta keskenmenoihin ja muutenki raskauden kulkuun niin lääkäri sanoi että jos on veren hyytymisjutuissa joku häikkä eli tulee tukoksia niin sit hemppa vaikuttaa mutta normaali ihmisellä ei mitää haittaa, päinvastoin. Ja sanoi et harvinaista et olis veren hyytymisessä mitää.... Et turhaa taas lietsottiin pelkoa täällä.. Ei saisi lukea netistä mitää juttuja ikinä. Aina turhaa huolta.

Eipä sit muuta...

Anu ja rv 11+4
 
Kävin juuri neuvolalääkärillä, kaikki hyvin, vaavin sydänäänet kuului =) piti kesken tarkastuksen juosta oksentamaan, oli niin huono olo. sain viikon sit sairauslomaa. rv 13 on jo menossa et eikö tämä pian tästä ala helpottamaan.
 
noniin, ultrassa tuli käytyä ja kaikki kaikinpuolin hyvin. Vaavi heilutteli kättään ja syke näkyi ja kuului (180). Raajoja oli kuulemma neljä (vaikka minä en niistä kaikista niin ottanut selvää ), maha ja aivojen eri lohkot näkyivät. Kuulemma oikein virkeä vaavi. =) (täällä ylpeä äippä )

Niin, ja kysyin nyt siitä virtsarakosta. Eli kuulemma sen pitää olla täynnä siksi, että jos on taaksepäin kallistunut kohtu niin täysi virtsarakko nostaa sitä ja siten kohtu näkyy paremmin.

En nyt tiedä, miten vanha tuo ultralaite niillä oli (näytti ihan pätevältä ), mutta kuuntelulaite (onko se sitten doppler nimeltään) oli ilmeisesti hyvä, sillä sanoi, ettei pidä säikähtää, jos neuvolassa ei syke kuulu, kun niillä ne laitteet saattavat olla huonompia.
:eek:

Miten ihmeessä muuten kuvia saa laitettua tänne? Yritin sinne aijaa.com:iin, mutta mulla tulee vain iso musta laatikko, vaikka kuva muka latautuu onnistuneesti palveluun??

Nyt lähtee lueskelemaan vauvakirjoja, joita selkä vääränä kirjastosta raahasi.
 
Täällä on nyt käyty neuvolassa ja meni sitten 2 tuntia. Meidän neuvolan täti on niin superihana, että tuli vain juteltua hieman pitempään. Oli niin innoissaan, kun meillä on vihdoinkin tärpännyt. Nyt sitten seuraavaksi odotellaan ensi viikon np-ultraa. Neuvolan täti kehui yli kaiken tuota lääkäriä kenelle mennään Felicitaksessa eli tämä on nyt joku erikoislääkäri ja kuulemma suomen huippu. Eipä sillä ole niin merkitystä, vaan suurin syy miksi käydään yksityisellä on ne laitteet mitkä siellä on eli np tehdään kanssa 4d:llä ja otetaan samalla tuo veren seerumi. neuvolantäti varoitti jo etukäteen, että varmaan Jorvissa tulevat kitisemaan siitä kun ollaan jo käyty yksityiselläkin, mutta eipä ole meidän ongelma ;)

Ai niin, painoa oli kyllä mikä johtuu iltapahoinvoinnista mitä torjun syömällä. Ennen raskautta en ole puntarissa käynyt aikoihin, mutta nyt painoa oli 61kg ja mielestäni olen kyllä ollut alle 60kg ennen. Verenpaine oli tosi alhainen 60/102 ja hemoglobiini 130.

Menisi nyt äkkiä muutama päivä, perjantaina kun alkaa 10+ viikko niin kaveri masussa vaihtuukin alkiosta sikiöksi.

Pulttis: Mistä päin ostitte kämpän? On se ihana muutta isompaan. Ollaan asuttu kahdestaa ensin 83:ssa neliössä ja kun viime kuussa muutettiin neliöitä onkin 112 mikä on kahdelle ihmiselle hieman liikaa (+2 koiraa, mutta niin pieniä ettei paljon tilaa vie 2kg+3kg). Eilen mittailtiin 2:ta ylimääräistä makkaria eli isommasta tulee sitten lastenhuone ja pienemmästä vierashuone. Huomenna tulee uusia huonekaluja joten oli pakko eilen jo päättää.


malttamaton&hippu 9+5
 
Moikka ja onnittelut kaikista ihanista ultrakokemuksista, joita taas kivasti tullut tänään, ja Pulttikselle unelma-asunnosta :D

Voi kyllä muuttaminen on ihanaa, kun löytyy mieluinen asunto, kertakaikkiaan! Meillä on nyt reilu viisi vuotta tässä talossa takana ja paljon laajennussuunnitelmia mielessä, mutta tuskin ovat pariin vuoteen toteutettavissa lasten takia. Kaipaan lisää tilaa! Onhan tässä noin 100 asuinneliötä, mutta meillä on sellaiset työt ja harrastukset, että olisi melkein oltava työhuoneet molemmilla, eikä siitä nykyään tule mitään. Mulla on aika tarkalleen meidän sängyn kokoinen ikkunaton koppi lähinnä roinavarastona, ei siellä hommia oikein voi nykyisellään tehdä, ja miehellä samanmoinen mutta ovellinen, entinen halkovarasto, sittemmin vaatehuoneena palvellut. Miehelle periaatteessa riittäisi, mutta mä oisin kyllä sitä ateljeeta vailla. Nykyisellään, kun lasta hoidan kotona, ei kannattaisi oikein vuokrata työhuonetta muualtakaan, koska sinne lähteminen edellyttäisi aina erityisjärjestelyjä, kotona voisi ainakin yrittää tehdä jotain ilmankin. Ja vierashuone saisi olla, meillä on nyt tosi hankala majoittaa vieraita mihinkään. Kylppärikään ei mielestäni toimi ollenkaan. :/ Jospa sitä laajennusta saisi joskus ajatuksista eteenpäin, huokaus.

Käytiin pojan kanssa kirppiksellä, eipä löytynyt etsimiäni sukkiksia hänelle, mutta yhden kirjan ja tukuittain pillimehuja nappasin. Poika simahtikin heti kun kotiin tultuani olin vaihtanut kuivan vaipan, oli vanha vuotanut ja kastellut housutkin. :|

Vaipoista mieleen, Heili ainakin oli kestoilijoita, ja sama täällä :wave: Pitäisi sitten jossain välissä pienelle tehdä uusia, tällä kertaa toimivia minivaippoja. Oliskohan Kestovaippainfon fleece-kuoret ok vastasyntyneelle, olisivat niin helppoja tehdä ja pienillähän kuitenkin vaipanvaihtoväli on hyvin lyhyt eikä ole samaa ongelmaa kuin isommalla, että pitkään rattaissa istuttua vaippa alkaa hiljalleen kostua? Meillä takkusi Anton kanssa alkuun tuo kestoilun aloittaminen, kun ei oikeastaan ollut etukäteen paljonkaan tietoa eikä yhtään kokemusta eri vaipoista ja itse yritin huonoista materiaaleista kyhätä alkuun jotain kummallisen mallista, mikä ei toiminut. Olin tosi yllättynyt, kun löysin sitten Bumpyn kuorivaipat: täähän toimii sittenkin, ei kaikki pul-kangas falskaakaan! Askartelin sitten muutamia M-kokoisia sellaisia ja muutamia fleece-kuoria, ja niillä samoilla mennään vieläkin. Siispä ihan pieniä kestovaippoja ei meillä entuudestaan ole yhtään. Vinkkejä? =)

Olipa muuten Joannalla todella hyvät ultrakuvat!

Meikä voisi tässä askarrella jotain, kun kerrankin tilaisuus tarjoutuisi pojan nukkuessa. Eiku se astianpesukone piti tyhjentää, plääh. No jos sen jälkeen sitten...

Päivälle jatkoja! :wave:
T. Kalenteri ja Paapau 12 + 5
 
Kalenteri Kaikki on mennyt ihan hyvin. Eka ultra oli ihan normaali alku-ultra, sitten oli neuvolalääkäri ultra ja kolmas oli sit sellainen "mielen huojennus" ultra ennen np-ultraa. Ei ole ollut siis mitään vuotoja eikä kipuja, ainoastaan aamuisin pitää ensi töiksi tervehtiä pönttöpeikkoa oksun muodossa.

Mä oon miettiny että oonkohan ihan normaali, kun mua ei huoleta synnytys eikä myöhempikään odotusaika. Enemmän mä stressaan siitä että mitä kaikkea pitää ostaa, millon pitää ostaa ja mistä, mihin mä sijotan pinnasängyn jne. tälläisia käytännön asioita. Sit sekin mietityttää, kun mies on allerginen eläimille (tosin lievästi vaan) ja meillä on aivan ihana koira, että periiköhän vauvakin allergian ja pitääkö meidän laittaa koira pois. Osaako kukaan sanoa kuinka herkästi eläinallergiat periytyy?

Myttö
 
Kalenteri mietit pikkuselle kestohommia. Meillä ois ajatus käyttää noita cuddleja, jotka menee 4-16 kiloisille, niin että sekä kuopus, että tulokas sais käyttää niitä samoja villahousujen kanssa. Lisäksi olen ommellut muutamia s-kokoisia mummut-vaipan kaavalla leikattuja pul-taskuvaippoja ja niitä luultavasti teen vielä lisääkin. Ennestään on jokunen S kokoinen fuzzibuns jemmassa pienelle myöskin. Eiköhän niillä pärjätä. :D
 
Hei vielä, no enpä päässyt tyhjentämään astianpesukonetta enkä askartelemaan, kun jäinkin tänne selailemaan viestejä =)

Myttö, kiva kuulla, että kaikki on mennyt hyvin! =) Ei mun mielestä raskauteen liittyvistä asioista kannatakaan huolehtia, tai parempi jos pystyy olemaan huolehtimatta, ne hoituvat omalla painollaan. :) Vielähän tässä on aikaa ostella pinnasänkyjä ym., mutta lienee mukavampi miettiä tuollaisia käytännön "murheita" kuin huolehtia raskauden kulusta. Mä taas olen tapani mukaan lähinnä malttamaton, haluaisin kaiken heti ja huhtikuun äkkiä tänne! :LOL:

Allergioista, kyllähän kai jossain määrin allergiataipumus periytyykin, mutta esimerkiksi imetys suojaa aika hyvin allergioilta, samoin kuin se, ettei ympäristö ole liian steriili. Noiden "speksien" mukaan meidän pojalla (kohta 2 v., elämää pölypesässä ja vielä imetetään :ashamed: ) olis asiat aika hyvin, eikä kyllä ole allergioita ollutkaan. Mulla ja miehellä on kyllä allergiataipumusta.
 
Vielä kiitos Heilille vaippainfosta! Mä oon vähän vierastanut taskuvaippoja, kun en jaksa vaihtaa koko systeemiä kerralla ja niitä tarttiskin niin monta. Cuddleja en tunne, täytynee googletella ja tutustua =) En muista tuota mummut-kaavaakaan, millainen oli, mutta siitä voinee tehdä myös kuoren? Luulen, että harsojen kanssa pelleillään nytkin, siis imun suhteen.
 
Kalenteri ja muutkin kestoilusta kiinnostuneet tulkaa tuonne kestoilukerhoon juttelemaan ja kyselemään. salasana on kestovaippa. me on Minean kanssa kestoiltu laitokselta, aluksi harsoilla ja kuorilla, sitten harsoilla, lisäimulla ja villiksillä ja nyt taskuvaipoilla ja villiksillä. vauvalle aattelin parit sisävaipat/taskut tehdä kunhan jaksan. kahdet villikset oon jo kutonut :whistle:

käytiin tänään kerhossa, kyllä ramasee. eiliset sydänäänet vaan jumputtaa korvissa ja välillä pitää ihan pysähtyä miettimään että "hei, mä olen OIKEASTI raskaana" :D
 
Olen pitänyt pidemmän paussin kirjoittelussa. Oltiin kolme viikkoa Turkissa lomalla ja tämä viikko menikin taas arkeen paluussa.
Lääkärissä on käyty ja samoin nt-ultrassa tänään. Kaikki ok ja sukupuoltakin veikkaili jo. ;) Miesm oli mukana ja onneksi olikin, sillä se oli kokemus hänelle. Nyt hehkuttaa kuinka se vauveli siellä liikkui.
Äiti on jo raahannut tavaroita vaikka itse olen edelleen varuillani johtuen yhdestä keskenmenosta.
Mukava nähdä, että täällä on myös tuttuja!
Onko muille veikkailtu sukupuolta nt-ultrassa? En vielä itse odottanut moista ja säikähdin kun lääkäri kysyi, että haluammeko tietää sukupuolta. Äitiä kiusasin ja se raukka vieläkin elää epätiedossa. Pitää illalla soittaa ja sanoa totuus. :LOL:

 
Pitkästä aikaa.Lukemassa olen kyllä käynyt teidän kuulumiset joka päivä,mutta tuntuu ettei aika riitä kirjoittamiseen taikka sitten siitä ei tule mitään kun 10 pienet sormet halajaa kanssa näppikselle ;)
Mulla masu vielä suht pieni,vaatteilla pystyy peittämään hyvinkin.Joko muut olette kertoneet sisaruksille (tai tuleville sellaisille) vauvasta?Ajankohta riippu tietty lapsen iästä,mä en ole vielä kertonut,esikko siis 2v9kk ja kuopus vajaa 8kk.Hirveästi en ole vielä muillekaan kertonut,lähimmille ystäville ja omille sisaruksille.
Haikara kyseli sukupuolen kertomisesta,mä olen molemmissa aiemmissa saanut tietää vasta 19-20 viikolla.Mutta riippuisiko se ultralaiteen "tehokkuudesta"?!
Juu mutta nyt hermostuu kuopus :wave:

Janette ja peikko 13+??
 
=)
Hei kaikille!

Olen ollut myös pitkään vain lukijana.
Mutta mukavaa näinkin.

Olen tänään menossa kansalaisopiston kestovaippakurssille eka kertaa.
Aika jännää, en ymmärrä nimittäin ko. asiasta mitään ja teidän viestien slangi on ihan hepreaa.. :snotty:

Äitipeikko Mikä ja missä on siis tuo kestoilukerho?
Mieluusti tulisin sinne oppimaan lisää.

Mitenkä muuten jo aiemmin raskaan olleet, milloin tulee se raskauden ihana tehovaihe, jolloin ei väsytä ja jolloin on se kuuluisan kaunis ja hehkeä?
Sitä vaihetta nimittäin odotellaan täällä innolla..

Tuntuu että itse olen vain kokoajan tosi väsynyt ja harmaa ja kalpea ja pikku-raukka. Hartiat on niin jumissa liiasta työnteosta ja ties mistä, että kohta on työterveyslääkäriaika, jossa aion ruínata lähetteen ilmaiseen hierontaan..

Muistin varata hammaslääkäriajankin, kun neuvolassa musitutettiin, täällä sen sai heti parin viikon päähän, kun on raskaana, siis tarkastuksen.

:) Mukavaa päivää kaikille!

Kellukka 14+0
 

Yhteistyössä