Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Tervetuloa uusille! :D

Tänne ei kuulu kummempia.. Meil oli vieraita viikolla ja nyt on talo tyhjä. Mieski tulee vasta tänään kotiin, lähti eilen aamulla työreissuun. Pojan kanssa sit on kaksin nautittu rauhasta, aamupäivällä oltiin "vauva"uinnissa. Siellä on kyl aina yhtä kivaa.

Anu ja rv 12+0 :heart:
 
Kalenteri mulla meni eilinen itkiessä pahaa oloa. kun iski vaan sellainen olo että nyt en pirhana enää jaksa tätä oksentelua ja huimausta. ja mua alkaa ärsyttää se että mun omat vanhemmat ei tue millään tavalla, jos jotain raskaudesta sanon, se ohitetaan kuulematta. onneksi sain maanantaiksi Minean ukille hoitoon illalla pariksi tuntia niin voin vähän enemmän levähtää. Minea on kyllä ollut tosi nätisti, arvaiskohan tuo että äitillä on paha olo.
kovasti neiti muuten pusuttelee vauvoja :heart:

mä taidan ostaa kotidopplerin :whistle: oman mielenterveyden kannalta varmaan jees. ja eilen saatiin Minealle oma jatkettava sänky! luultavimmin tehdään niin että jatkis laitetaan toiselle puolelle äidin ja isän petiä ja pinnis on toisella puolen. tai kattoo haluaako Minea keväällä jo omaan huoneeseen, mitä epäilen kun neiti on sellainen äitin kainaloinen.

mutta siis, teilläkö on ilmoiteltu jo sukupuolia np-ultrassa? Minea kun ei suostunut vehkeitään näyttämään yhdessäkään ultrassa, vaan jalat oli aina tiukasti säpissä. saa kattoa olisiko tämä sitten yhtään anteliaampi. onhan se oma jännityksensä odotella että kumpi tulee, mutta varmasti haluan tietää jos se vain näkyy.
tehdäänkö muuten np-ultra vielä sisäkautta?

väsynyt ja päänsärkyinen äitipeikko + Chimi 11+5
 
tervetuloa safariina, meillä onkin sama laskettuaika sitten B) :wave:

ja kyllä musta np-ultra tehdään sisäkautta edelleen.
tosin viimeksi mulla tutkivat alakautta että mahan päältä np-ultrassa (tosin se oli mennyt kesken, kai siksi..)

täällä kamala migreeni päällä |O :x
 
marika75 kannatta soittaa neuvolaan ja kysyä, että täti on varmasti muistanut lähettää ne paperit eteenpäin Kättärille tai NKL:lle. Mulla oli täti unohatnut laittaane eteenpäin ja nyt viikolla rv 11+3 sain ensi viikolle rv 12+4 ajan ultraan. Se ultra tosiaan pitää tehdä viimeistään 13+6, että siitä on hyötyä. :)

Tosiaan ,mitenköhän tuo lakko vaikuttaa kaikkiin neuvolajuttuihin ja ultriin. Pitää varmaan sitten soitella ja kysellä kun lakon alkaminen varmistuu, jos nyt jonkun silloin saa puhelimen päähän. Itekin kuulun Tehyyn, mutta onneksi ei tarvihte lakkojutuilla omaa päätä vaivata, kun on hoitovapaalla. :whistle:

safariina sulla on samanikäinen esikoinen kun meillä. :D Tulee yhtä pitkä ikäero lapsille. :whistle:

Oma vointi ihan hyvä. Nyt vaan närästys vaiva alkanut. Ei ollut esikoisesta ollenkaan närästystä, mutta nyt alkoi jo aikas aikaisessa vaiheessa sitten.

amalia ja pieni rv 12+1 :heart:
 
Moiks vaan täältäkin!
Oltiin taas reisussa ja kotiin tänään tultiin.
Oltiin viimesiä mökkireissuja tekemässä. Olikin jo vähän kylmä yöllä ja aamulla. Peräti - 4 astetta. Niin se taitaa talvi siellä kolkutella.

Täällä ei oikestaa kummempaa. Seuraava neuvola varmaan vasta ensikuussa. Niskapoimuun em tiedä kerkiänkö oli vähän puhetta neuvola tädin kanssa et voi olla kiikun kaakun et kannattaako sitä enää tehdä. Verikokeissa kuitenkin kävin Tiistaina.

-Taika ja masukki 10 +5-
 
kysymys teille joilla on lapsi/ lapsia ennen tätä raskautta syntynyt

millä viikolla edelliset ovat syntyneet?
kiinnostaa kuulla:)

itselläni esikoinen tuli rv 36+ toinen laskettuna tasan. joten saa nähdä meneekö tämä yli sitten vai mitä :whistle:
 
Äitipeikko Meillä sama työnantaja, Tradekalla minäkin =) mua kiinnostais tietää että mitä työtä teit esikoista odottaessasi ja kuin jaksoit? Ja pystyitkö olemaan töissä "loppuun" asti?? Itse olen siwassa myymäläpäällikkönä ja yksinhän mä siellä aamuisin niitä lihalaatikoita nostelen ja maitokuormat puran!!!
Hyvä muuten että se sun hoitovapaalta äitiyslomalle siirtyminen selvisi. Mä kanssa ihmettelin et mitä ne siellä kelalla on syöttänyt sulle!!!!
 
Safariinalla ja Amalialla on siis saman ikäiset kuopukset kuin minullakin..Siis Edvin on syntynyt myös 07/06 (tosin ihan vika päivänä heinäkuuta..).

Pulttis kyselit millä viikoilla on edelliset syntyneet, niin eka syntyi käynnistettynä 35+4 ja toka käynnistettynä 40+1. Ja ekan synnytyksen kesto oli 5 h 15 min ja tokan 4h. Rajut, kivuliaat, mutta antoisat synnytykset ovat olleet molemmat..

Minulla täällä oksentaminen on alkanut uudelleen.. Ja muutenkin aivan karmivat olot, kun on flunssakin. :'( Tekis mieli vaan maata. Tänäänkin otin neljän tunnin päiväunet ja silti nukuttaa jo nyt.. :whistle:

Heili
 
Joanna mä olin Siwassa :D neljä vuotta kerkesin olla vakituisena ennen raskautta. tein lähinnä iltaa ja viikonloppua, mutta onneksi meitä oli aina kaksi vuorossa. mulla oli tosi paha uupumus raskausaikana, ei se hellittänyt vaikka kuinka söin rautaa ja hb oli hyvä. vitamiinit, ulkoilu, nukkuminen, mikään ei auttanut. joten mä jäin oiskohan ollut rv 24 tai 25 sairaslomalle. mulla on myös korkea verenpaine, jota ei todellakaan työt avittaneet. sairaslomaa jatkettiin aina enkä mä lopulta töihin palannut lainkaan. mutta monet työkaverit on kyllä jaksaneet olla ainakin lähelle mammalomaa töissä, kun on pystytty keventämään heidän töitään etteivät esim. pura lihakuormaa, täytä hevitiskiä tai nostele mitään painavaa esim. maitokaapissa. ja mä kerroin töissä heti raskaudestani ja osa työkamuista ymmärsi jos pyysin heitä tekemään jonkun työn mun puolesta. mutta lopulta se uupumus oli sitä että mä itkin töihin lähtiessä, töissä ja töistä tullessa ja kaikki vapaa-aika meni miettiessä että miten mä jaksan tehdä töitä kun väsyttää. jos olisin yhtään paremmin jaksanut, olisin kyllä mieluusti ollut töissä pidempäänkin.
oho, tulipa novelli :ashamed:

Pulttis esikoinen syntyi rv 39+4. just olin saanut viikon päähän käynnistysajan niin emäntä päätti putkahtaa maailmaan :D ja lapsivesien menolla se alkoi, vaikka et sitä kysynytkään. kesti 13h 45min. jäi todella positiivinen mieli, ihan into piukassa odotan uutta reissua :heart:

mua kanssa kiinnostaa miten tuo lakko vaikuttaa, ensi keskiviikkona ois lääkärineuvola.

tulipa ihan omaa napaa :ashamed: niin ja oon huomannut sen että jos syön kevyesti, se ei pidä pahaa oloa pois. tänään oon syönyt salaattia ison kulhon ja koko ajan äklöttää, pari kertaa oksettanut. että pitäisi varmaan vedellä pitsaa koko ajan :eek:
ootteko muut huomanneet samaa että pitäisi syödä jotain tuhdimpaa?
 
No täällähän on sitten aika monta heinäkuisten 06 äitejä, kun Heililläkin on sellainen! :D

Pulttis kyseli edellisten syntymäviikoja. Meidän esikoinen ja siis tällä hetkelllä ainoa, syntyi rv 39+3 käynnistettynä raskausmyrkytyksen takia. Synnytys kesti suunnilleen 10 tuntia, miten se nyt sitten lasketaankin. :whistle:

Täällä Helsingissä ainakin vielä tehdään eka ultra alakautta (tai sellaiset ohjeet tuli ainakin kotiin). Ensi ke sitten sinne itsekin pääsen, vähän jännittää että onko kaikki hyvin. :snotty:

Joku kyselikin, että haluaako tietää lapsen sukupuolen. Esikoisesta yritin kysyä rakenneultrassa, mutta silloin kätilö ei sitä sanonut/nähnyt. Nyt kyllä ajattelin myös kysyä, mutta voipi olla että eivät taaskaan kerro, mutta selviäähän se sitten silloin huhtikuulla viimeistään. Ja oikeastaan aika mukavkin kun on yllätys sitten. =)

Jaksamista kaikille pahoinvoiville! Toivottavasti alkaisi helpottamaan, kun viikkoja kohta kertynyt kaikille kuitenkin aika mukavasti. :hug:
 
Äitipeikko: Meillä oikeastaan ollaan kokoajan yksin.. parina kiireisempänä päivänä on välivuoro! Kyllä mä torstaina pyysin tukon kuskia nostamaan ne ylimmäiset liha laatikot mulle alas sieltä. Ja mielellään tuo auttoi kun kerroin että olen raskaana. Työkaverit arvasivat asian pari viikkoa sitten kun aloin puhumaan että siirrän talvilomani maaliskuusta tammikuuhun. Kivasti ottivat kyllä asian vaikka se heille tietääkin uuden esimiehen tuloa sitten helmikuun lopussa. Esimiehelleni kerroin viikko sitten, ei hän ilmeisti ollut ihan tälläistä uutista odottanut, mutta iloinen ja onnellinen oli mun puolesta ja käski ottaa varovasti ettei töissä vaan satu mitään!!! Mulla on paha aavistus siitä etten pysty töissä loppuun asti olemaan. Tuota painoa ja mahaa kun on ilman vauvaakin jo jonkin verran ja kun se masu vaan tästä kasvaa niin enhän mä ylety sen takaa tekemään mitään!! Viikolla jo huomasin et en enään ylety pullopöydän perälle kun ei tää masu anna periks!!! Ja kuitenkin mun on töissä pakko nostella kaikkea, enkä mä sen ison mahan kanssa niitä sitten pysty nostamaan. Varsinkin kun mulla ainakin on tapana nostaa ne laatikot mahaa vasten.
No tulipas vuodatus multakin :ashamed:

Joanna ja Öttiäinen 13+1
 
Joanna itsellä on lähtöpainoa 90 kg mutta se ei kyllä vaikuttanut tuohon uupumukseen, ihan henkistä se lääkärin mielestä oli. mutta reippaasti haet sairaslomaa jos yhtään siltä tuntuu! kyllä kaikki sen tajuaa että vauvan parhaaksi asian teet, etkä jätä heitä pulaan. ja kuskeilta tosiaan pyydät reippaasti apua.
itse tässä just pohdin että tässä raskaudessa oisin joutunut jäämään jo alussa pois kun oksentelen kaikki illat. ei oikein asiakaspalveluun sopivaa.

mutta kovasti jaksamista sulle töihin. teet sen minkä jaksat ja pystyt, muuhun ei tarvitse taipua :hug: oiskohan mahdollista että saisin nyt väliaikaisesti vähän sumplia työhukeja niin ettei tarttis olla yksin kauaa?
 
Joo niin mä olen ajatellutkin et teen sen minkä pystyn ja niin kauan kun hyvältä tuntuu!! Olen itsekseni miettinyt et kun Joulun yli jaksais niin sit ei olis niin väliä vaikka saikulle jäiskin! 27.2 mulla alkaa äippäloma!! Jota mä muuten osotan kuin kuuta nousevaa!! Sitäkun on ollut 8vuotta "työputkessa" niin olen ihan valmis jäämään siitä oravanpyörästä pois... vuodeks, pariks tai vaikka useammalsikin =) Riippuu ihan siitä kuinka luoja meille noita lapsia suo =)
kyllä mä olen mielessäni pyöritellyt ideaa et tekisinkin sitä välivuoroa ite ja joku muu olis aamussa nostelemassa ne lihat yms. Ja siinä olis sekin hyvä puoli et saisin nukkua vähän pidempään!! Täytyy nyt katsoa kuin tää tilanne kehittyy..
 
moikkis..vielä näin yömyöhään..( kirjotuksen makuun kun pääsi niin eitule loppua :) ) no ei vaiskaa.. taidan olla aika laiska kirjottelija kyllä....esikoisen aikana kirjottelin myös tänne sivuille ketjuun ja aika pitkä ketju siitä tulikin.. ihan mielettömästi tekstiä.. (haikeudella muisteleepi..) tosin kirjottelin kesäkuisten ketjuun silloin,kun alkuperänen la oli kesäkuun puolella..mutta kävin välillä kurkkimas heinäkuisiakin (ainakin karjalan heilin nimi on jääny sieltä ketjusta mieleeni :) ) tosiaan meillä tulee ikäeroa se 1v ja 9 tai 10 kk riippuen syntyykö tämä vaavi huhtikuun vai toukokuun puolella (typy on syntyny 18.7) joku kyseli millä viikolla, mulla käynnistettiin synnytys silloin ma 17.7 ja typy oli maailmas sit aamuyöstä 02.50.ja viikkoja siis tasan 41. upea kokemus oli kyllä vaikka kestikin melkein sen 13 tuntia (tosin itse laskin alun siitä kun vedet meni, eli 8 h ennen syntymää. kaikki sujui kyllä mukavasti omalla painollaan. oksitosiinitippa laitettiin joskus illalla22 aikaan vauhdittamaan avautumista ja onneksi otin epiduraalin siinä samaan rytäkkään..oli niin autuas tunne kun tunsi miten supistukset rullasi kokoajan melkein,mutta niistä oli se "tuskaisuuden" tunne pois . ( tarkoitus ei ollut pelotella ketään...) mutta pointti tässä jutussa oli kait siis se, että kuuntelee omaa kehoaan ja antaa asioiden rullata omalla painollaan. tietysti koin hyvän kätilön merkityksen todella arvokkaaksi. ja meille sattui oikein ihana ihminen auttajaksi.

niin ja muuten KOKS on meidän synnäri.

22.10 olis eka lääkärin tarkastus ja sitä ennen pitäs varmaan viikon -kahen sisään tulla kutsu np-ultraan (+jos haluaa sen veriseulonnan) tämä olikin kiva uusi juttu, että ultra näin alussa myös.. ei tartte sitten yksityisellä maksella..vaikka tosin varmaan olisin menny sinnekkin, jos tätä mahdollisuutta ei olisi ollut.

ei kai tässä kummempia muuta... öitä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja PulttiBois:
kysymys teille joilla on lapsi/ lapsia ennen tätä raskautta syntynyt

millä viikolla edelliset ovat syntyneet?
kiinnostaa kuulla:)

Minulla on lapset viihtyneet masussa hyvin..
1. tyttö 41+3
2. tyttö 39+6
3. poika 41+1
4. poika 41+1

Näin viime yönä unta että olin viimeisilläni raskaana ja vauva alkoi syntymään. Olin jossain pikkuruisessa terveyskeskuksessa jossa kokeiltiin mahan päältä anturalla vauvan sydänääniä.
Sydän ääni luvut oli ensin 8 ja sitten 4 :eek:
Henkilökunta hävis ja sitten minut vietiin ambulanssilla Kirkkonummelle synnytyssairaalaan. Siellä kävelin käytäviä. Kukaan ei ollut hädissään.
Minä tiesin vauvalla olevan napanuoran kaulanympäri ja itkin etteikö kukaan tee hätäsektioo. Istuin sängyllä tutkimushuoneessa ja vaihtelin kylkeä kuten synnyttäessä jos sydänäänet laskee.
Apua ei koskaan tullut ja heräsin ihan paniikissa. :(
 
äitipeikko, poikaa odottaessa kokeiltiin eka ultrata vatsan päältä (rv oli tuolloin 13+0) mutta siirryttiin ultraamaan sisäkautta että näkyis paremmin. Ja sukupuolta me ei ees kysytty, vaan ultraaja sanoi että jaahas, nyt on kyllä niin selkeästi.. haluatteko tietää sukupuolen? ja tottakai me haluttiin. Ja niin halutaan nytki tietää jos se suinkin vaan näkyy.

Pulttis kysyi synnytyksistä.. Mulla poika syntyi rv 40+4 käynnistettynä koska lapsivesi oli lähtenyt hiljalleen valuun jo 3 päivää aiemmin.
(Nykyään ne ei täällä Tampereella ainakaan siirrä np-ultrassa la:a ellei ole yli viikon heittoa (5pvää siirrettiin poikaa odottaessa), joten jos la ei olis siirtynyt esikoista odottaessa olis hän syntynyt alkuperäisen lasketun ajan mukaan rv 39+6.)

Jaa-a. Pitänee lopettaa ku mennään Tampere-päivää viettämään kalamarkkinoille ja ehkä Stokkallekki ku se aukee 12 aikaan. Siellä on lapsille jotain ohjelmaa tänään....

Anu ja rv 12+1
 
Heipsan!

Tervetuloa uusille :flower: meitä on tosi kiva porukka täällä jo...

Lukemassa ehtii hyvin käydä mutta en tiedä miks se kirjoittelu aina jää ja jää...

Ekassa lääkärineuvolassa on siis käyty... Hemoglobiini oli rajusti laskenut eli ekaks oli 135 ja nyt vaan 107, rautaa ei määrätty eikä mitään, sanottiin vaan että seurataan... Täti sanoi että punasolut ei varmaan pysy mukana kun verimäärä on niin paljon kasvanut... Välillä on hiukan huimannut ja mietinkin että pitäiskö käydä uudelleen mittauksessa että onko entisestään vaan laskenut... Muuten oli kaikki ok... Ekaks ajattelin että ei se nyt voi tuntuu mitenkään ihmeelliselle kun kuulee sydänäänet et ihan samalla lailla ne vois olla mun omat äänet, mutta mitä vielä, tippa tuli samantien silmään kun kuulin ne ekaa kertaa... tsuku tsuku tsuku... mulle tuli ihan juna mieleen =)

Ensi viikolla saan tietää verikokeen tuloksen ja nyt tuntuu että sekin alkaa jo vähän jännittää... 18. päivä on sitte taas neuvola aika ja 31.päivä rakenneultra... Ekaks ajattelin että en halua tietää sukupuolta etukäteen mutta mies totes että ostelen sitte kuitenkin tyttöjen ja poikien vaatteita et helpompi olis jos kysytään ja sitä kun vähän aikaa mietin niin olin samaa mieltä asiasta... Eli kysytään jos vaan lääkäri sitte pystyy sanomaan kumpi on tulossa...

Yleensä en harrasta kirpputoreja yhtään, mut yks päivä vaan kävelin yhteen sisään ja kävin katsomassa mitä on... Mitään en kuitenkaan osannut ostaa sieltä... Tänään olen menossa ihan lastentarvike kirpputorille katselemaan... Sanoinkin miehelle et voi olla että yhtään vaatetta en osaa ostaa mut voin tulla sieltä sitte vaikka fillari mukana kotiin =)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille :wave:
 
Tuli mieleen tosta Elviiran kirppis jutusta että semmonen mulla on tullut mieleen mitä pitää sanoa kaikille esikoisen odottajille että kannattaa kattoa kirppiksiltäkin vauvan tavaraa!! Itse olin niin äärettömän tyhmä esikoista odottaessa että ostin kaiken uutena ja heräsin vasta kun poika oli vuoden siihen tosiasiaan että vauvallehan sieltä kirppikseltä just löytääkin hyvin uuden veroisia vaatteita ku ei ne vielä liiku ja kuluta niitä.. Mut nyt ku koittaa ettiä koon 86 tai 92 poikien vaatteita niin ei niitä löydä tietenkää käytettynä ku kaikki kulutetaan loppuun..

Mut joo, etenki jos saan tietää etukäteen kumpi meille nyt on tulossa niin varmana ostan paljon vaatetta käytettynä. Vaikka ainaki jos poika tulee taas niin ei paljo mitää tarvi.. Kaikki esikoisen vaatteet tallella, "rumat" olen myynyt pois kirppiksellä.
 
lastentarvikekirppareita mäki suosittelen. ja netistä löytää kirppisosioilta tai huutiksesta paljon. me on ostettu uutena vain syöttötuoli ja sitteri saatiin lahjaksi.

nyt sitten päätin että koska Chimille ei tartte ostaa mitään vauvatarvikkeita niin voin ostaa sen kotidopplerin käytettynä :whistle: saa mielenrauhaakin vähäsen.
 
Heippa!

Meilläkin kirppis on suuressa suosiossa ollut. Tosin ei sieltäkään ole juuri tarvinnut mitään hommata, koska isovanhemmat kantavat käytettyä ja joskus uuttakin ahkerasti =) Mulla on myös muutamia tuttuja, jotka pitävät lastenvaaterinkiä (mikä on kaksipiippuinen juttu: mä oon niin surkea lajittelemaan ja laittamaan pojan vaatteita eteenpäin), ja tosi paljon on siis saatu vaatetta. Niistä on varaa valita käyttöön mieleisensä :) Mä nimittäin olen joskus aika ronkeli, vaikka voisi kuvitella, ettei käytetyn suosija ole, en välitä kovin nuhruisista vaatteista enkä kaikista kuoseista (esim. haljut nallet ja puput). No nyt sitten meinasin pojan pienistä vaatteista katsoa parhaat päältä pikkuiselle ja laittaa loput tarvitseville ;) Itse en kyllä jaksa lähteä myymään enkä kehtaakaan, koska niin paljon olen itse saanut ilmaiseksi.

Jotain uuttakin on kiva tietysti tulokkaalla olla, joten otamme äitiyspakkauksen. =) Sitten siitä täydennellen ja tarpeen mukaan muutamia hupiostoksia tehden. Meillä on kaikenvärisiä vaatteita nytkin ollut käytössä, koska mielestäni kauniit värit ja kuosit sopivat kenelle vain sukupuoleen katsomatta ja rumat eivät kellekään :kieh: Niinpä ei tarvitse mitään tyttövaateruljanssia tehdä, vaikka tyttö tuliskin, jonkun koltun hän varmaan tarvittaessa saisi isovanhemmiltaankin.

Täällä ei enää tietääkseni ole lastenvaatekirpparia, mutta täytyy kyllä sanoa, että niissähän varmaan vaatteet on parhaiten tarkistettu nuhrujen varalta etukäteen. Hintakin tosin voi olla vähän peruskirppistä korkeampi, en tiedä. Kovasti on muuten vaihtelua noissa kirpparihinnoissa, jotkut kun haluavat päästä eroon ja toiset tienestämään. :) Paikallisessa lähetyskirppiksessä taitaa olla täällä kaikkein edullisinta, joskus ilmaistakin. Ja neuvoloissa on kätevä vaihtopörssi, loistoidea mielestäni! Käytetyn metsästyksessä parasta on, kun tekee jonkun ihanan löydön halvalla. =)

Mulla jälleen huono olo alkaa iskeä kellon lyötyä kolme iltapäivällä. :| Jahka poika herää, täytyy käydä hakemassa mansikoita, pakastin on "kätevästi" hänen huoneessaan. :p

Ai niin, tervetuloa joukkoon, Sarafiina! :flower:

Mukavaa sunnuntai-iltapäivää toivotellen Kalenteri ja Paapau 13 + 2
 
Joanna Minäkin olen pohdiskellut työjuttuja ja työn raskautta raskauden aikana, sillä minäkin toimin myymäläpäällikkönä, tosin kilpailijalla ;) Meilläkin ollaan aamu yksin, tai oikeastaan joka päivä ollaan vaan pari tuntia päällekkäin, muutoin ihan itsekseen töissä. Liha- ja maitokuorma täytyy tietty purkaa itse ja sehän tapahtuu aamulla. Haluaisin itse tehdä juuri tuota aamuvuoroa tilausten vuoksi, mutta voipi olla, että kunhan maha kasvaa, niin täytyy vaihtaa myöhempään vuoroon. Mahaa vastenhan sitä tulee tosiaan ne lihalaatikot rullakoista nostettua, miten muutenkaan, kun kumminkin on aina painavimmat laatikot laitettu sinne ylimmäs.

Itse olen ajatellut, että jos siltä tuntuu, niin jään ilman suurempia tunnontuskia sairaslomalle. Vuoden vaihteen yli kuitenkin täytyy jaksaa, sillä mun la on huhtikuun alussa. Talviloman ajattelin pitää tammikuussa, joten silloin ehtii vielä hengähtää. Raskaiden nostelu alkoi hirvittää eilen, sillä nostettuani kaksi pientä banaanilaatikkoa lattialta yhdellä kertaa (painoa yht. reilu 20 kg), olivat sillä lailla päällekkäin, niin vatsaa alkoi vihloa, ja vihlonta kesti iltaan asti. Tänään olo on ollut kuitenkin ihan hyvä... Täytyy ilmeisesti vain ottaa nyt järki käteen ja alkaa hiljentämään työtahtia. Vielä, kun kovin suurta mahaakaan ei ole, niin raskaus töiden tuoksinassa tuppaa välillä tyystin unohtamaankin. Pikkuiselle ei soisi tietenkään kuitenkaan mitään tapahtuvan, sillä jos jotain tapahtuisi mun töiden takia, niin voi elämä, millainen olo siitä tulisi!
 
Heips!
Täälläkin pahoinvointi jatkuu...

Pulttis Esikko syntyi 36+2 käynnistettynä. Lapsivettä alkoi mennä rv36, joten käynnistivät sitten.
Kuopus rv40+1

Meillä np-ultra tehdään sisäkautta.

Sukupuolen selvittämisestäkin joku kyseli.. Aiotaan kysyä rakenneultrassa, jos vaan näkyy. Esikko piti jalat yhdessä, mutta kuopuksesta sanottiin, että todennäköisemmin tyttö. Ja niinhän se oli :)
Onhan se kiva osata ostaa vaatteita sukupuolen mukaan, etenkin jos nyt tulis poika. Meillä kun lähes kaikki vauvanvaatteet on vaaleanpunaista ym. tyttövärejä.
Muutenkin vauva jotenkin personoituu tai miten sitä sanotaan, kun tietää kumpaa odottaa.
Siihen asti pikkuinen saa kulkea Toukka-nimellä :)

Meillä tuo lähikirppari on aika nuhjuisen tavaran myyntipaikka. Joskus tekee kivoja löytöjä, mutta paljon on sellaista joka joutaisi jo räteiksi taikka kierrätykseen :/
Huutiksesta saa paljon siistimpää vaatetta, tosin niissä hinnatkin on huomattavasti korkeammat.
Lastentarvikekirpparit oliskin varmasti käynnin arvoinen juttu.

Äitiyspakkauksen ottoa mietin. Esikolle otin, kuopukselle en, koska vaatetta oli niin paljon ja tiedettiin odottaa toista tyttöä. Nyt olis niin kiva paketti, että tekis mieli ottaa tälle kolmoselle oma. Katsellaan..



Faerie ja toukka tasan 13 viikkoa.
 
Lastentarvikekirpparilla minäkin olen ollut myymässä nyt lähinnä siitä syystä että meidän leikkipuiston mammojen kanssa on yhteistuumin semmonen kesällä järjestetty tohon meidän takapihan puistoon ja nyt 6.10 meillä on Tampereelta Hallilan koulun liikuntasali käytössä joten taas meen myymään. (Tervetuloa vaan kaikki, kirppis on auki 10-14.)

Mä olen säästänyt pojan vaatteista ne ihan parhaat ja rakkaimmat (ja antanut lainaan niitä kavereitten lapsille) mut sit turhat ja ei mun makuun vaatteet (en esim jostain kumman syystä ole syttynyt ikinä tutan vaatteisiin joita on meille lahjana kannettu) olen myynyt halvalla pois. Esim bodyt ja potkarit meni kesän kirppiksellä hintaan 0.20-0.50 euroa/kpl. Joitain hienompia ja ihan uuden veroisia meni sit noin 2 euron kappalehintaan. Että ainaki meillä on ollut tapana myydä TOSI halvalla vaatteet pois, koska ei ole tarkoitus tienata.. Melki suurin syy mulla osallistua kirpputorille on sosiaalinen.. Se on nimittäin kiva päivä näihin "kotona lapsen kanssa" päiviin verrattuna. Ihanaa vaihtelua.

Jaa.a. Se aiheesta kirpparit ainakin tällä erää. Pitää lähteä ulos kävelylle.
 
Mavi: Hauska tietää että meitä on tällä alalla enemmänkin. Ja meidän työt näyttäis menevän tosi lähellä toisiaan. Niiden tilausten takia minäkin siellä aamussa tykkäisin olla, kun vaihdoin juuri kuukausi sitten myymälästä toiseen ja tässä nykyisessä myymälässä ei ole kukaan muu koskaan tehnyt tilauksia kuin se entinen päällikkö joka jäi eläkkeelle! Joten mulla on tässä perehdytys pahasti kesken!! Olen kanssa huomannut että unohdan välillä siellä töissä ollessani koko raskauden, eikä aina muista varoa! Mutta kyllä sekin kohta varmaan muuttuu kun maha pullahtaa kunnolla esiin!! Tammikuussa tosiaan ajattelin itsekin talviloman pitää! Ja laskettuaika on 4.4
 
Joanna Mun laskettua aika on 9.4., joten aika lähellä sinua :) Mulla on vielä 1,5 viikoa kesälomiakin pitämättä, joten nyt pohdiskelenkin, että pitääkö se jakso pois jo marraskuussa vai yhdistettynä talvilomaan. Tuo marraskuu houkuttelisi, sillä olisihan se kiva, kun taas tammikuussa olisi loma ja sitten maaliskuussa jäisi jo äippälomalle! ;)

Meillä kyllä kaksi työntekijää osaa hoitaa tilaukset, mutta tykkään itse, että päällikön pitää olla töissä normaaliin virka-aikaan. Puhelin alkaa kuitenkin piristä heti kahdeksan jälkeen, kun kauppa aukeaa ja yleensä asiat on mun hoidettava. Kiva, kun puhelin pirisisi jo kotona, jos alkaisi tekemään sitä myöhempää vuoroa, ja sitä kautta työpäivä pitenisi... Mulla on muutenkin ns. vähintään 10 tunnin päivät, kun on tunti työmatkaa suuntaansa. Ja kun työpäivät ovat harvoin se normaali 8 tuntia, niin tuo 10 h/pv on todella positiivinen arvio työpäivän pituudeksi!

Olen nyt tällä viikolla huomannut (tällä hetkellä raskaus on 12+4), että maha on jotenkin yhtäkkiä tullut esiin. Aamullakin jo entiset housut kiristää! Aamuisin ei nimittäin ole tuota huimaa turvotusta, mikä kertyy mahan ympärille iltaa lähestyessä - iltaisin luulisi, että olen lähdössä kohta synnyttämään! :LOL: Kohta varmaan pitää alkaa tilata äippähousuja töihinkin...
 

Yhteistyössä