Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Olihan taas tekstiä tullut ja nyt on pää ihan sekasin ku ei muista enää mitä sitä oli kirjoiteltu :whistle:

ON:eek:on nyt sunnuntaista asti tuntenu liikkeitä tuolt masusta,tai tunsin mä niitä aikasemminki,mut en vaa oikein jaksanu uskoo,et ois ollu oikeit liikkeit,mut nyt tuntuu välil tosi selkeesti =) Sit must on tullu ihan kauhee itkupilli,vissii vähä hormoonit heittelee,eilen v.tutti ku ukko ilmoitti et nyt on risteily varattu tallinnaan,mennään seacatil(en kyl tiiä kirjotetaanko noin)ja yö ollaa hotellis,kuuntelin hoomoilasena,et en mä ollu mihkää tallinnaan lähdössä vaan laivalle meidän neitokaisen kanssa :/
Toinen oli sit eilen ku hain ton tytön päiväkodist j aoli just edelliseen päivään ollu puhetta,et ke ja to on uimapäivät ja sanoin jo silloi et myö ei to tulla,ku mul on vp,ni se täti sit sano,et sit tää teidän neiti ui ke,no menin hakee ja oli sama täti vastas ja sano et uikit saa jäädä tänne,ku ei teidän neiti viel tänää uinu,et pääsee sit huomenna,jäin varmaa taas monttu auki kattoo,nii et ei olla huomen tulos :( Ei se täti ite ollu aamust asti ollukkaa siel,mut harmitti sitäkin sitte paljon,ku ei ymmärtäny miks ei meiän neiti ollu uimaa päässy vaik on tienny meiän hoitoajat jo kolme viikkoo ja sit siel oli eskarit uinu,jotka on jokatapaukses siel joka päivä.Äitiä harmitti taas,ku olin jo ehtiny sanomaan,et tänään pääset pk:ssa uimaan ja sit ne tekee tollasen tempun,tosin tää ei oo ees eka kerta,millo ne milläki verukkeella jättää meiän neidin uimatta,ollu kohta vuoden tarhas ja kertaakaa ei oo uinu,ni kyl must tuntuu vähä oudolle :kieh: Eipä tarvii enää uikkei raahata sinne mukana,helpommalla pääsee ku käy ite uimas uimahallis,ni ei tuu kummallekaan pahaa mieltä :whistle:

Sorry vaan tätä valitusta,mut johokki oli pakko päästä purkaa,tosin mummi sai jo kuulla kaiken illalla ja oli sekin vähän kummissaan :whistle:

Piitsi ja Iisakki 13+5
 
heipsan kaikille :)

piitsi82 voi että on varmaan jo ihana tuntea liikkeitä.. mäkin niitä niin odotan :heart:
kellukka mulle soitti äsken kans hammaslääkäri ja sain parinviikon päähän ajan :$ no hampaat on hyvä hoitaa :D
haikara en oo ikinä kuullu että nt- ultrassakin voi jo nähdä sukupuolen =) voi että :heart:
bulttis ihanaa että kaikki oli hyvin ja kaupatkin sujui niinku pitikin :flower: onnea :hug:

ON. onko teillä muilla sellainen ei- raskautunut olo. mulla on nyt viikkoja 9+5 ja aamuisin aina kauhesti yritän tiirailla mahaa kun syöminen sitä ei vielä ole turvottanut niin se näyttää valitettavasti aivan normaalilta :ashamed: eihän nyt näillä viikoilla voi vielä kunnolla näkyäkään mut kai se vois jo vähän pömpöttää... jotenkin sitä ainavaan vaikka oon käyny jo kahes ultras vkl. 6+5 ja 8+6 ja kaikki on ollu hyvin niin pelkään että kesken on taas mennyt. mä tiedän et oon aivan sakia, mut en voi itellein mitään :ashamed: r- oireita on kyl... kahvia en pysty juomaan vieläkään ja ruokahalu on minimaalinen.. mitään ei tee mieli :$ rinnat on myös tullu tosi aroiksi... mutta tuo masun kasvu.. se tuntuu niin pieneltä... ja sanotaan että toisesta pitäis näkyä nopeampaa.. mut ei ainakaan vielä... no toivottavasti tämä on turhaa hysteriaa ja kaikki on paremmin kuin hyvin... kahen vkn päästä on nt- ultra.. siihen asti pitää jaksaa viä odottaa... sitten viikkoja on 12+3, sitten kyllä jo masunkin ois vähän pitäny pullahtaa hieman esiin... eiköhän siitä päätellen jo jotain pysty itekkin arvioimaan.. et onko siel viä elämää..
kaikesta sitä ressiä repii.. :ashamed: tämä pieni olisi vain niin toivottu ja kaivattu :heart:

ihanaa loppuviikkoa kaikille ja hyviä vointeja. pitäkää itsestänne ja masuasukeistanne huolta :heart:
 
Kellukka, etusivulla on keskustelun alapuolella valikossa "kerhot". painat siitä ja etsit kestoilu-nimisen kerhon. kirjaudut salasanalla kestovaippa sisään, painat ylhäältä valikosta "hae jäsenyyttä" ja jätät vapaamuotoisen hakemuksen. mä ne vaan silmäilen läpi hyväksyessäni, eli ei tartte mitään novellia kirjoittaa. sitten tulee yv:nä ilmoitus että olet hyväksytty kerhoon ja pääset kirjautumalla juttelemaan, kattelemaan ja lisäilemään kuvia jne.

mimmuli82
, mulla on sellainen hauska maha että kun vedän äitiyshousut jalkaan (muut puristaa vähän ja saa näin ollen sitten kaasuvaivoja aikaan :x ) niin maha muotoutuu sellaiseksi kuin olisin 6. kuulla. tosin mulla on läskiä ennestäänkin. MUTTA ihan arjen keskellä hyvin harvoin ees tulee koko raskaus mieleen :xmas: välillä ihan pitää pysähtyä miettimään että "joo, kyllä mä raskaana olen". toisaalta, kun ennestään on lapsi/lapsia niin varmaan silloin raskaus menee "siinä sivussa" koska koko aikaa ei kerkiä pohtia ja miettiä masukkia, joka kyllä jo rakas on :heart:

äitipeikko ja Chimi 11+3 (pitää aina tarkistaa kun en muista ulkoa)
 
Mulla on ihan samat fiilikset tai siis pelot kuin sulla eli että kaikki ei ole kunnossa. Johtuu varmaan siis kanssa keskenmenosta ja siksi koko ajan pelko sisällä. Ultrassa on kanssa käyty 2 krt eli 6+3 ja 7+4, kaikki oli hyvin eli koko oikea ja sydän hakkasi täysiä. Mulla alavatsassa näkyy ihan selvä kohouma aamuisin ja iltaisin koko maha kyllä pömpöttää, huono olokin on päivittäin, nännit arat ja iho kukkii, mutta silti... Koko ajan tarkkailen itseäni, että väheneekö oireet. Silloin edellisessä raskaudessa oli spontaani keskenmeno eli tuli samantien ulos, kun kuoli enkä silloin edes tiennyt keskeytyneen keskenmeno-vaihtoehdon olemassa olosta, mutta nyt siis pelkään ihan hulluna, että kun seuraavan kerran ultrataan todetaan ettei elämää enää ole. Ensi viikon keskiviikkona on np-ultra ja en kestäisi odottaa siihen asti. Eilen neuvolantäti yritti rauhoitella, että nyt on taas yksi rajapyykki takana, kun sikiövaihe huomenna alkaa ja kaikki elimet ovat valmiit, mutta eipä auttanut. Lupasi, että saan käydä vaikka viikoittain kuuntelemassa sydänääniä sitten kun alkavat kuulumaan neuvolan laitteilla, jos vain rauhoittaa oloani.

malttamaton&hippu 9+6
 
Piitsi82 Sie olit tuntenut liikkeitä! Minä tunsin edellisessä raskaudessa 12-13 viikolta alkaen ja nyt olen myöskin tuntenut jo! Mies katsoi minua kieroon eräänä iltana, kun aloin liikkeistä puhua.. Ja niitä on nyt tullut useitakin kertoja päivässä jo, semmosia ihan pieniä, olemattoman tuntuisia hipsuja vaan..Mutta on ne liikkeitä. Ainakin viimeksi ne voimistuivat vaan viikko toisensa jälkeen. Ei vaan viiti alkaa ihmisille puhumaan koko asiasta, koska monikaan ei edes usko! :D Mut siis ihanaa, kun tuntuu.. Ohan siellä jo n. 10 cm mötkylä liikkumassa ja tilaa on.

Heili
 
HeiliKiva että sielläkin jo liikkeet tuntuvat.Ymmärrän jos ihmiset kattoo pitkää,jos sanoo et tunnen jo liikkeit,ku en itekää ollu alkuu uskoa,et nää on niit,mut on vaan voimistunu päivä päivältä :D
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=piitsi&year=2008&month=3&day=29&babycount=1"
 
Enpä oo minäkään tänne kerinnyt kirjoittelemaan. Lukenut olen lähes päivittäin juttujanne, mutta kirjoittelu on vaan jotenkin jäänyt. Nyt kun poika 11kk nukkuu niin saa rauhassa kirjoittaa, ei oo koko ajan syliin tulossa! :)
Ekan kerran olen neuvolassa käynyt ja sielä sanoivat, että laskettu aika olisi 16.4..itse tosin luulen, että heittää ainakin viikolla, eli ajattelen sen olevan n.23 päivän tienoilla, koska mulla on niin pitkä kierto. En tiedä miksi ne eivät ottaneet kierron pituutta huomioon!? :| Eli viikkoja olisi nyt neuvolan arvion mukaan 11+2, tiedä sitten miksi se muuttuu ultrassa, joka muuten on vasta 16.10. Harmittaa vähän kun ultra on vasta noin myöhään, mutta kai siellä on ruuhkaa, kun ei voinut aiemmin antaa kun vasta viikolle 14+0! :/ :kieh:
Ei saatu neuvolassa vielä sydänääniä kuuluviin, tosin se oli oletettavissakin, koska ei meinannut aluksi alkaa kuuntelemaan, mutta itse toivoin ja vakuutin, että en menetä yöuniani, mikäli ei kuulukaan. Enkä kyllä ole sen takia menettänyt yöuniani!
Onko kukaan muu tilanteessa, että imettää vielä? Mä olen ja pitäis lopettaa, mutta on jotenkin niin vaikeeta toi lopetus. Poika ei korviketta huoli, joten olen vähittellen ruennut antamaan tavallista maitoa. Sitä juo tavallisesta mukista juottamalla ja pullostakin vähän. Sitä vaan ihmettelin, että miten ammatti-ihmisilläkin on niin erilaiset käsitykset imetyksestä odotusaikana?! Mun terkka sanoi, että imetys pitää lopettaa, et vaikuttaa kuulema jotenkin hormonitoimintaa..Onko joku kuullut vastaavasta?! mä en ollut ikinä kuullutkaan. Jotkut terveydenhoitajat ym. ovat olleet sitä mieltä, että imetystä voi hyvin jatkaa odotusaikana, jos ei aiheuta erityisiä oireita. Tiedä sitten.. Mutta joka tapauksessa olen nyt itsekin päättänyt pikku hiljaa lopettaa imettämisen.
Minulla paino oli tippunut pari kiloa..johtunee oksentelusta. Esikoisesta paino tippui alussa 3kg.
No eipä tullut kun omaa napaa..mutta kiva on ollut lukea muiden samassa tilanteessa olevien kuulumisia!
 
Moikka

Olen ahkerasti lukenut kuulumisianne, päivittäin ja useaan kertaan. Mutta en ole itse saanut aikaiseksi kirjoittaa. Aluksi oli niin epätodellinen olo etten siksi uskaltanut paljon kirjottaa, mutta on se kyllä vieläkin. Kaksi kertaa olen ultrassa käynyt, ensin alkuraskaudessa jossa todettiin että siellä se pikkuinen on ja sitten viime viikolla, np-ultra jossa edelleen sydän löi :heart:

Nyt kasassa rv 13+4. Laskettu aika 7.4 en muista enää minkä ilmoitin aluksi :D ikää 26 vuotta ja synnyttämään Kotkaan, eli mikähän se nyt on KOKS??no joku viisaampi tietää.

Mimmuli82 mulla ainakin on sellainen olo jatkuvasti, ettei tää voi olla totta. Tosin tää väsymys on jotain ihan omaa luokkaansa, voisin nukkua vaan, milloin ihmeessä tää loppuu?

Kestovaippailusta sen verran että ajatus kiehtoo minuakin, mutta en tiedä siitä tosiaankaan mitään, pitäiskö tuonne kerhoon mennä kurkkimaan,vai ensin piti vissiin anoa jäsenyyttä??

No kirjoittelen taas, kunhan "ehdin" :LOL:

Ihania oloja kaikille mammoille ja masuille :heart:
 
mulla oli maanantaina np-ultra ja silloin oli viikkoja 12+3 ja vauva vastasi sitä kokoa ja laskettua!! Täähän on outoa... kun jos alkaa laskemaan tästä ihan kalenterin kanssa viikkoja ja päiviä eteenpäin niin jonkun viikot ei ole tasan 40 laskettuna päivänä!!!
 
mimmuli
mulla oli kanssa alkuviikolla samoja ajatuksia, ke nosti pahaolo päätään ja sama jatkuu nyt-
mulla tosi vaihtelevaa, välillä monta päivää ihan älyttömän hyvä olo ja olo että eihän ketään mahassa voi olla. kun taas sitten voi emnnä ihan ääripäähän kuten nyt jo toista päivää :x
tsemppiä vaan meille kaikille- varmasti saadaan jokainen pieni aarre kun vaan jaksetaan toivoa ja odottaa. tosin helpommin sanottu kuin tehty ;)

eka työpäivä takana 2 viikon saikun jälkeen. kamalaa, herätyskello saoi aamulla 5.50 että ehdin 7 töihin |O ihan sairaan poikki olin ja nyt voisin jo käydä nukkumaan. onneksi pian saan lapset maate ja itseni myös :whistle:
 
En muista enää nimeä jolla oli aluksi 2 asukkia matkassa ja toinen oli jäänyt nyt pois .. :hug:
Toivotaan että toinen on sinnikkäämpi ja jaksaa nyt paremmin aloittaa kehityksen eteenpäin.
ystävälläni oli tuollainen tilanne pari vuotta sitten ja tämä jälkimmäinen sankari on nyt aikas reipas poika =)

Yritin tänään varata aikaa jyväskylään siihen 4d ultraan viikolle 21+ eli marraskuun toiselle viikolle mutta vielä ei saanut aikoja sinne asti.. :|
yritän ensi viikolla uusiksi kun meille ei oikeestaan käy kuin pari päivää tuolta viikolta kun esikko pitää viedä tuolloin hoitoon anopille kun tutkimushuoneeseen ei lapsia oteta.. mikskähän :LOL:

Onko muilla sellainen olo jotka odotaa toista tai kolmatta lasta että ei oikein saa kiinni tästä raskaudesta..
meinaan että esikoisesta intoili kokoajan tulevaa lasta mutta tämä menee niinkuin omalla painollaan ja siitä syystä minulla on ainakin välillä huono omatunto..

KESTOILU.. siitä on ollut puhetta. myö esikoisen kanssa kestoiltiin miten nyt jaksoin sanotaanko että puolivuotiaaksi saakka aikalailla 50/50.
vaippoina oli pari engelin villakuorta ja sitten fleese täyttiksiä jotka teetin eräällä vaippa ompelijalla.
sisukset tein itse pääosin erillaisista hamppu ja bambu kankaista.
hyvin toimivat ja poika oli söpö =)

No palaillaan taas.. mukavaa vointia kaikille!

Suppis ja Ilta 14+0 (ihanaa että jo viikko 15 alkoi :heart:
 
Lääkäri Vestöliitolla veikkas tosiaan poikaa, kun haarojen väliin koko ajan tuppas tulemaan ylimääräinen jatke. :D Ensin se sanoi, että tämä ei ole 100%, mutta sitten se sanoi, että kyllä se aika vahvasti poika on. Ihmettelin itsekin, miten voi näin aikaisessa vaiheessa nähdä, mutta kai se on helpompi erottaa poika.
mimmuli82 ihmetteli mahan pienyyttä. Ei mullakaan vielä mahaa näy ja viikkoja on kasassa 12+5. Välillä (siinä rv10 tienoilla) oli kovasti turvotusta, joka sitten pisti mahan näkyviin, mutta nyt on ihan pieni kumpu, jota voisi luulla läskiksi. :D Kovasti meillä jo odotetaan masun kasvavan, mutta kaikki ajallaan. Työhousut kiristää ja pitää nappia aukaista.
Miten muuten rakenneultra? Jos ei halua mennä kunnan tarjoamaan ultraan vaan yksityiselle, korvaako kunta osan siitä vai miten se menee? Lääkäri kehotti meitä menemään yksityiselle, jos halutaan parempaa näyttöä ja palvelua. Oulussa ei ilmeisesti kontinkankaalla ne laitteet oo maailman parhaimpia (oliko täällä oululaisia?). Suositteli Aydin Tekayta Gynekosta. Paljonkohan lienee maksaa...
Närästys jatkuu ja aamulla on mahaa väännellyt. On ilmeisesti ruuansulatussysteemit sekaisin. Uni maistuu ja ruokakin ehkä paremmin.
Onko kukaan tilannut koti doppleria? Kannaattaakohan se?
Hyviä öitä.
 
Aurinkoista päivää kaikille!

Pulttis Onnea asunnon ostosta! En ole aiemmin vielä ehtinyt onnittelemaan.

Täällä vieläkin kaikki ennallaan, pientä tuhrua edelleen, mutta enää ei niin paljon huoleta, kun kerran ultrassa pienellä oli kaikki hyvin. Hyvin olen malttanut lepäillä, pyykkejä, astioita ja ruuanlaittoa raskaampaa en ole tehnyt. Jospa tämä tästä. Aamulla meinasi oksukin yllättää pitkästä aikaa. Pahoinvointi on ollutkin niin vähäistä, että ei ollenkaan haittaa vaikka enemmänkin olisi.
 
että mua ärsyttää sumplia Kelan ja Tradekan välillä näitä hoitovapaa-äitiysloma-juttuja :kieh: pakko purkaa teille vähäsen, jos joku osaisi neuvoa tyhmää :ashamed:

eli mulla loppuis hoitovapaa tammikuun alussa (siihen asti siis hain, vuoden). ja äitiysloma alkaisi 15.3. ja mun järjen mukaan kannattaisi ottaa hoitovapaata nyt siihen asti että Minea täyttää 3v ja keskeyttää se sitten kun haen Tradekalta äitiyslomaa, JOS kaikki menee hyvin. mutta soitin just Kelaan ja kuulemma jos haen hoitovapaata kevääseen 2009 asti, ei työpaikalla ole velvollisuutta maksaa mulle äitiysrahaa! eli sitten voisin jäädä ihan persaukiseksi. vitalis sentään. ja mä en nyt tiiä että pitäiskö mun sopia asiasta sairaskassan vai oman työpisteen pomon kanssa kanssa? kun en nyt ihan vielä uskalla luottaa että kaikki menee varmasti hyvin ja tosi kiva jos otan hoitovapaata vaan maaliskuuhun asti, saan keskenmenon enkä voi enää hakea hoitovapaata lisää. kun en mä halua laittaa Mineaa hoitoon eikä mua kauheasti varmaan työt sitten kiinnosta vielä. mitä helvettiä mä teen... argh

 
Huomenta kaikille! Pitkään olen vain lueskellut näitä muiden tekstejä. Nyt ahistaa sitten niin paljon, että on ihan pakko purkaa mieltään. Tänään ois np-ultra puol yhen aikaan ja pelottaa ihan julmettomasti, kun viimeksihän ultrassa havaittiin raskauden keskeytyneen. No, eilen sitten ajattelin, että kuuntelenpa tuolla kotidopplerilla sydänääniä vähän, vaan en kuullutkaan mitään! Ja sama tänä aamuna. Nyt kyllä pelottaa kahta kauheemmin :'( Tulee mieleen, että taasko sama juttu toistuu... Oon kyllä aikaisemmin kuullu ne äänet tuolla kotidopplerilla ja neuvolassakin kuuluivat pari viikkoa sitten ihan hyvin. Viikkoja ois tänään kasassa 11+6. Että on kivaa...
 
Äitipeikko minulla tuo soittelu ja sumplaaminen on vielä alussa vasta. Mutta minulla siis hoitovapaata 14.1 saakka ja äitiysloma alkaisi kanssa joskus helmi-maaliskuussa, en oo kattonu ihan tarkkaan milloin.. Eli töissä ennättäisin olla noin reilun kuukauden siinä välissä. Työnantaja hinkuu minua töihin siksi ajaksi, mutta miun pitäs selvittää onko se järkevää ensinkään.. Että miten menee ne äitiysrahat ja muut jos käyn kuukauden siinä välissä töissä. Jos siis olisin putkeen hoitovapaalla ja äitiyslomalla niin saisin käsittääkseni saman, mitä sain tällä eka äitiyslomalla. Niin ja TES sanoo, että työnantaja maksaa 3kk palkan äitiyslomalla, mut siitäkään en tiedä miten se menee jos jäisin suoraan hoitovapaalta äitiyslomalle tai jos olisin 1kk töissä välillä..KRÄÄKS.

 
Onko täällä kellään muulla menny pahoinvointi aivan mahdottomaksi? Mä oksennan varmaan tunnin välein, ja mitään en saa alas. Kahden viime päivän aikana oon saanu alas ehkä pari leivänpalasta ja äsken söin jugurtin joka toistaiseksi on pysyny sisällä mut yrittää tulla ylös.. Töihin pitäs mennä tänään iltaan.. Ens viikolla on taas vaan yks vapaa, tästä ei tuu mitään kun en saa syötyä enkä edes juotua.. Löytyykö kohtalotovereita??

Muuten hakisin sairaslomaa mut kun mä joudun korvata tunnin tunnista mitä oon pois ja haluan kuitenki valmistua jouluna eli en ehtis nyt korvaileen mitään poissaoloja.. Nyt tuntuu ettei tätä jaksa enää.. Oon aivan kalpee ja huonovointinen eikä yhtään ajatusta juokse päässä..

t. sh07 ja masun asukki 10+1
 
Jo-hanna :hug: :hug: toivotaan nyt kovasti, että asiat on sittenkin kunnossa ja kaikki niinkuin pitääkin! :heart: Jospa se pikkuinen vaan on piiloutunut jotenkin niin, ettei dopplerilla kuulu. Nuo kotidopplerit kun eivät kuitenkaan ole aivan niin hyviä kuin neuvolassa. TSEMPPIÄ! Toivotaan, että tuot iltapäivällä meille hyviä uutisia.
 
Jo-hanna Tsemppiä ultraan. Toivon täysillä että iltapäivällä kerrot hyviä uutisia. Itsellä kävi viime raskaudessa samalla tavalla, eli ultrassa todettiin pienen menehtyneen. Ja vaikka itsellä ultraan on vielä kolme viikkoa, niin tiedän jo nyt, että tulen olemaan ihan hermona. Mutta vielä :hug: sinulle! Onnea matkaan!
 

Yhteistyössä