Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Jo-hanna, toivottavasti kaikki on hyvin. sintti on vielä niin pieni että helposti terkkarikaan ei heti löydä sykettä dopplerilla :hug:

Heili mä olen käsittänyt että jos edellinen lapsi on alta 3v, saa automaattisesti saman äitiysrahan + vanhempainrahan kuin aiemmin. mutta mene ja tiedä, täytynee soitella Tradekaan. parempi hoitaa se nyt alta pois etten stressaa sitä kuukausitolkulla.
 
Heili:
Meillä lukee tessissä näin:
Jos uusi äitiysvapaa alkaa edellisen äitiysvapaan aikana siten, että työntekijä ei palaa välillä työhön, työnantajalla ei ole palkanmaksuvelvollisuutta uuden äitiysvapaan osalta. Tiedä sitten, onko kaikissa tesseissä sama maininta..

Eilen kävin neuvolassa, ja vihdoin ja viimein kuulin sintin sydänäänet :hug:

Ihanaa aurinkoista viikonloppua kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 13+2
 
noniin. soitin Tradekalle ja ne oli ihan yhtä hoomoilasena että mitä hemmettiä Kelasta on selitetty. eli siirryn sairaskassan jäseneksi maaliskuussa ja he maksavat ihan normaalisti äitiysrahan ja vanhempainrahan, vaikka mulla olisikin hoitovapaata vuoden 2009 helmikuuhun (jonka siis keskeytän kun saan lääkäriltä todistuksen äitiyslomaa varten).
 
Heissan!

Onnittelut Pulttikselle uudesta kodista :flower:

Kävin eilen lääkärineuvolassa ja kohtu vastaa aikaa. Sydänäänetkin kuulin ensimmäisen kerran ja toukan syke oli 170.
Mulla on verenpaine hiukan kohollaan ja hb laskenut reippaasti (nyt 118). Ilmankos väsyttää koko ajan..
Paino on pudonnut edellisestä käynnistä 2kg ja kaikenkaikkiaan reippaat 3kg siitä kun oon tullu raskaaksi.. Sinänsä ei syytä huoleen, mulla kun tätä elopainoa on liikaa :ashamed:
Kävin hakemassa ne raskausdiabeetikon ruokavalio-ohjeet ja alan noudattaa niitä. Sokerirasitus kun on vasta rv26. Paastosokeri kai katsotaan jo seuraavalla neuvolakäynnillä.


Faerie ja toukka 12+5
 
Tervehdys täältäkin iltapahoinvointien pesästä, joka onneksi voi ihan hyvin taas tähän aikaan päivästä!

Kyllä nuo ovat pahoinvoinnit tosiaan sellaisia, että tuntuu hermo menevän, kun ei oikein mitään niille voi tehdä. Pakastemansikatkin meiltä loppu. Kokeilehan sh07 syödä jotain oikein kylmää, se voi helpottaa, mulla ainakin. Jos äityy todella pahaksi tuo pahoinvointi, hakeudu toki terveyskeskukseen tms., jotta katsotaan, ettet pääse kuivumaan.

Kellukka, pitikö mainita hammaslääkäristä :) :| Mullehan h-lekuri antoi vuosi sitten armonaikaa ensi syksyyn asti, ennen kuin pitäisi sinne uudestaan hakeutua, mutta kun en toisaalta uskaltaisi odottaa sinne saakka, toisaalta taas en uskaltaisi varata sitä aikaa nytkään... Ajattelin, että odotan vielä pahimpien olojen kaikkoamiseen saakka, ennen kuin rohkaistun... :|

Hölömö, täällä yksi imettäjä :wave: Mun tisukkini on kyllä jo melkein 2-vuotias. Nyt viime aikoina olen miettinyt, että ehkä en täysin yritäkään vieroittaa pientä tässä vaan imetän molempia, jos vaikka Antto tyytyisi vain naukkailemaan silloin tällöin... Mutta ei siitä ehkä tule mitään, saattaapa esikoisenkin imeminen vain täysipäiväistyä, kun näkee vauvan nauttivan Anton saavuttamista eduista :LOL: Katsotaan.

Jo-hanna, taitaa vielä tässä vaiheessa olla pieni niin pieni, että pystyy helpostikin piiloutumaan vaikka istukan taakse. On siinä kai joskus kokeneella neuvolantädilläkin aika jahtaaminen noiden sydänäänten kanssa? Onneksi se ultra on jo kohta, niin että epätietoisuus loppuu. :hug:
 
Voi itku mä oon ollu ainakin niin hyväuskoinen, että pidin itsestään selvänä että siirryn äitiyspäivärahalle kun se aika koittaa. :kieh: Mutta jos työnantajalla on mahdollisuus jättää se maksamatta, niin mun työnantaja ei ainakaan maksa mitään. No täytyy tyytyä osaansa. :snotty:

Haikara kyselit kotidopplerista. Tilasin sellaisen ja onhan niitä ääniä kiva kuunnella, mutta ilmankin pärjää hyvin. En osaa ottaa kantaa siihen että kannattaako tilata, mutta toimiva vekotin se on.

Jo-hannan kuulumisia odotellaan. :wave:
 
Ruska-76
Haikara Itse kävin Gynekossa Aydin Tekayn luona alkuraskauden ultrassa ja siitä jäi kelan korvauksen jälkeen maksettavaksi noin 50?.Ens maanantaina meillä on Gynekossa Järvelän Ilkalla np-ultra ja itselle siitä jää maksettavaa noin 73?.Rakenne ultran hintaa/kelan korvausta en vielä tiedä ,mutta ajatelin maanantain käynnillä sen selvittää ,kun tuo Kontinkankaalla tehtävä rakenneultra oli tosiaan aika kehno ainakin vuonna -05......

Heili,meillä työnantaja sanoi ,että jos työnantaja maksaa äitiysloman alusta kolmen ensimmäistä kuukautta normaali palkkaa,niin siihen on oikeutettu vaikka kävisi vain päivän töissä hoitovapaan ja uuden äitiysloman välillä.Itsekkin mietin hoitovapaa/uutta äitiysloma -asioita ja päädyin siihen ,että palaan noin 5 kk:si töihin ennen uutta äitiyslomaa ,joka alkanee 1.3.2008.Innolla odotan jo normaali tiliä kotihidontuella kituuttamisen jälkeen =)

Mussu-81,päivitätkö listalle minulle synnäriksi OYS.Kiitti!

Syysterkuin,
Ruska ja pikkukakkonen rv 11+6
 
Ruska76 No on Gynekossa halvempaa kuin väestöliitolla. Maksoin alkuraskauden ultrasta reilu 80 euroo ja nyt np-ultrasta 103 euroo. Tämä siis vähennysten jälkeen. Kysäseppä tosiaan sitä rakenneultran hintaa. Ovat kehuneet sitä Tekayta niin paljon, että pitää varmaan mennä sinne. Onko siitä haittaa, jos käy useasti ultrassa? Siis jos käy myös 4d ulrassa ja kunnan tarjoamassa rakenneultrassa vai siirretäänkö sitä eteenpäin? Anteeksi näin tyhmiä kysymyksiä. :ashamed:
Toivottavasti Jo-hannalla on kaikki hyvin.
Pitää lähtä siivoileen kaappeja kun tuntuu, että kaikki tulee päälle...
 
Mussu81 Mulle voi kanssa lisätä tietoihin, että ikää 27 v. esikoista odotellaan ja synnäriksi luultavasti valitaan naistenklinikka. Kiitos!!! En ollut vielä edes ajatellut, että sekin pitää valita ja kauhea kun on niin monta vaihtoehtoa. Jorviin ei mennä, koska jäi niin pahat muistot keskenmenosta sieltä, Lohjalle ei koska on niin vähän perhehuoneita. Kättärille olisin halunnut, mutta on niin hankalasti meiltä katsottuna sivussa, että taitaapa tuo naistenklinikka olla se meidän valinta.
 
Moikka!

Tulin katsomaan, joko olisi Jo-hannasta jotain kuulunut. Odotellaan...

Olen kateellinen teille Oulun seudulta oleville, joilla on mahdollisuus käydä Aydin Tekaylla, siinä tuntuu nettisivujensakin perusteella olevan asialleen omistautunut ihminen. Ja kun hinnatkin ovat noin edulliset! :eek:

Soitin tänään pomolle (kerroin pojalle näin tekeväni ja siitähän hän innostui puhelun ajan hokemaan taustalla "pomo, pomo" - uusi hauska sana :) ) ja kerroin, että hoitovapaani jatkuu yhä edelleen enkä taida enää viideksi kuukaudeksi töihin palata. Tuota työtä kun ei oikein voi etänä tehdä ja mulla ois hankalat työmatkat ja muutenkin on sellaista paljon ajallista ja paikallista järjestelyä vaativaa työtä, johon lienee parempi keskittyä sitten, kun ei ole tiedossa uutta äitiyslomalle jäämistä ja tuntee olevansa valmis jättämään kotielon ja laittamaan lapsen/t tarhaan jne. Pomo onnitteli, kun kerroin jääväni uudelle äitiyslomalle sitten alkukeväästä ja suhtautui kaikin puolin oikein kivasti ja myönteisesti. Meitä suomen kouluttajia on tullut poissaollessani lisää, ei sota tosiaan nyt näytä yhtä naista kaipaavan. :D Ainakaan tätä naista. :kieh: Kuitenkin työ odottaa mua siellä sitten, kun olen valmis palaamaan, ja nyt on mieli sitä myöten huojentunut. =) Olin hoitovapaan takia vähän sähköpostilistojen ulkopuolella mutta pyysin, että saisin vastedes kouluttajien tapaamisiin liittyvää postia, koska olisi kyllä kiva osallistua niihin ainakin joskus tässä vapaanikin aikana.

Poika nukkuu taas, tulisikohan tänään askartelusta mitään? Vai tuottaako huonoa askarteluonnea, että edes mainitsen tässä? :) No, yritetään kuitenkin.

T. Kalenteri ja äidin paapau rv 13 tasan
 
Hei vaan! Täällä ollaan. Ilokseni voin kertoa, että kaikki oli hyvin. Siellä pieni köllötteli ja sätki jaloilla ja käsillään, syke näkyi. Niskaturvotuskin oli normaali. Kiitos kaikille myötäelämisestä!
Voi että mie olen iloinen! Lupasin muuten haudata sen kotidopplerin kaapin takimmaiseen nurkkaan (ainakin muutamaksi kuukaudeksi...), hoitaja oli samaa mieltä :D . Nyt pitää mennä nukkumaan, väsyttää hillittömästi ja yövuoro kutsuu tänään...
 
En vielä kerennyt kaikkia viestejä parilta päivältä lukee, mut oli pakko heti vastata Haikaralle että meillä esikoisesta lääkäri veikkas vahvasti poikaa rv 13+0 ja niinhän sieltä poika tuli. (kaikissa muissaki ultrissa sanottiin heti et poika on.) Tyttöä onki sit vaikeempi veikata aikaisilla viikoilla tai muutenkaan..
 
Jo-hanna, mikä helpotus ja huojennus! :hug: Nyt joo vähäksi aikaa kyytiä sille kotidopplerille! Myönnetään kyllä, että ajatus siitä kyllä kutkuttelisi muakin :ashamed: ei voi kiistää, mutta enpä taida sellaista uskaltaa enempää ajatellakaan...
 
onneksi jo-hannalla hyviä kuulumisia. :heart:

täällä ei olossa muutoksia, välillä heikottaa ja oksettaa ja toisinaan älyttömän hyvä olla.
ruoka maistuu ja pissalla saa juosta.
tänään synttärit tiedossa, lasten siis joten tietää herkkuja :p :LOL:

mukavaa v-loppua kaikille :wave:

pulttis ja vauva tasan 10 viikkoa :heart: (hurjaa)
 
Jo-hanna, ihanaa kuulla, että kaikki on hyvin! :flower: Ja Pulttikselle onnea uudesta kodista! Ja tosi kiva lukea teidän muidenkin iloisia ja onnellisia juttuja!

Mä olen ihan tuskissani, oon odotellut kutsua np-ultraan jo 1,5 viikkoa, eikä kuulunut tälläkään viikolla...Kuinka kauan teillä on mennyt pääkaupunkiseudulla ennenkuin kutsu on tullut? ja kuinka kauan kutsun tulemisesta ultra on? Heppu mun masussa kun nyt on jo rv 11+6, ei tässä enää hirveitä aikoja ultralle ole! Olen siinä käsityksessä, että rv 13+6 on viimeinen aika tehdä se. Enkä nyt haluaisi sen ihan niin pitkälle venyvän..Onkohan täällä vaan niin kovat jonot, etä sen takia kestää...? :eek:

Voi kun mä iloitsen tästä uudesta elämänvaiheesta. Tänäänkin meillä on yhdet pakolliset kissanristiäisbileet ja nautin jo valmiiksi siitä, että mun EI tarvitse notkua bileissä aamuyöhön asti, mulla on hyvä syy lähteä ihmisten aikoihin kotiin nukkumaan! B) Ja nautin jo valmiiksi siitä, että huomenna on yhtä ihanan raikas päivä kuin tänäänkin, ei tarvi kärsiä krapulasta eikä väsymyksestä, tai mitä nyt tästä raskauden aiheuttamasta väsymyksestä, mutta se on vain normaalia! =) En tiedä, on ihana tunne, kun tietää, että tähän ikään mennessä olen saanut ihan tarpeeksi juhlia ja viettää vapaata elämää. Nyt on niin hyvä olo, kun tiedän, että se on tullut koettua, nyt on aika jollekin aivan muulle. Nautin tästä! =)

Miten te muut, erityisesti ensimmäistä odottavat, koette tämän elämänmuutoksen?

Tjaah, ihana lauantai, jospa sitä vielä lukisi hieman lehteä ja sitten voisi lähteä ostelemaan kunnon alushousuja. Semmoisia mummomallisia! Kun nuo vanhat stringit ei oikein enää istu! :LOL:
 
Ihanaa, että Jo-hannalla on kaikki hyvin. :heart: En taida itsekään ostaa sitä doppleria, vaikka alusa kyllä himotti sellainen hankkia. Turhaa stressiä!
Onpa kiva kuulla, että anuuu81:lla on myös veikkaukset pitänyt paikkaansa noinkin varhaisessa vaiheessa. Mulla tää on tosiaan eka ja siinä mielessähän ihan sama, mutta onhan se kiva tietää minkä väristä potkupukua ostaa jne.
Marika75: Kysyit, että miten me ekat koetaan tämä elämänmuutos. Minusta on ihanaa olla raskaana. Mies jo odottaa vauvan syntymistä, mutta sanoinkin hänelle, että anna minä nautin nyt tästä kun saan kantaa toista sisälläni. Odotan innolla liikkeitä ja mahan kasvua. Olen ylpeä raskaudestani ja nautin tästä. Ollaanhan me tätä jo reilu vuosi toivottu. Toivon vaan, että kaikki menisi hyvin tällä kertaa.
Eilen tuli kaappeja siivoiltua ja illalla sammuin aikaisin sohvalle. On vieläkin väsynyt olo, mutta pitäis töihin lähteä. Mies toi töistä tullessaan hirveesti hedelmiä ja kaikkia ihme-mehuja, joita mun pitäis juoda. :) Pitäis yrittää jotain syödä. Ei tuu ollenkaan nälkä. Hassua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Marika75:
Mä olen ihan tuskissani, oon odotellut kutsua np-ultraan jo 1,5 viikkoa, eikä kuulunut tälläkään viikolla...Kuinka kauan teillä on mennyt pääkaupunkiseudulla ennenkuin kutsu on tullut? ja kuinka kauan kutsun tulemisesta ultra on?
moikka.
mä sain kutsun np-ultraan n. viikko sitten ja tänään on viikkoja tasan 10 täynnä.
np-ultra on rv 11+4. ja helsingissä siis asun vielä ja naikkarille menen ultraan.
joten mä sain kyllä nopeasti ja aikaisessa vaiheessa kutsun. :whistle:
 
Marika75: Minäkin olen kuumeisesti odotellut ultrakutsua, nyt menossa rv 10+2 ja Naistenklinikalle ollaan menossa. Ajattelin maanantaina soitella neuvolaan ja kysellä, eikö sen kutsun pitäisi jo tulla... Kauheaa, jos joutuu noin pitkään odottelemaan! Muutenkin kirjoituksesi on kuin suoraan minun kynästäni - olen todella iloinen siitä, että saan nyt rauhoittua uuteen elämänvaiheeseen pitkän ja railakkaan nuoruuden jälkeen. :D
 
Moikka!

En ole jaksanut käydä ollenkaan täällä..
hirveästi juttua tullut. Ja varmaan uusiakin huhtihippuja.
Tervetuloa vain kaikille!

Tuntuu et tääl on jo porukalla keskustelunsa, jokunen tunteekin jo aiemmilta kuumeluajoilta. En tiiä, en vaan jaksa osallistua nyt.


Mutmut.. Meillä oli ulrta 25.09 ja yksi pieni elämänalku siellä vipelsi :heart:

Nöpönen 11+6
 
Heippa!

Kivaa Nöpönen, että teilläkin ultra meni hyvin. :) Omaa tahtiahan tänne kannattaakin kirjoitella ja tarttua niihin keskusteluihin, joihin milloinkin ehtii. Tai sitten vaikka vain käydä välillä kääntymässä, sekin sallittua =)

Erikoista, mun piti itse soittaa neuvolasta annettuun numeroon ja varata ultra, tosin kyllä saamani numero oli väärä ja mut ohjattiin soittamaan toiseen nroon ja vain tiettynä soittoaikana. :/ Mutta tulipa siis varattua ultra ja sainkin sen sitten sellaiseen aikaan, joka mulle ja miehelle kävi molemmille. Sitten np-ultrassa annettiin suoraan aika rakenneultraan marraskuun 16. päivälle, jolloin ollaan tasan puolivälissä, kunhan kaikki menee hyvin. :saint: Näin siis täällä Hyvinkäällä.

Mulla ei paha olo helpota yhtään, tänäänkin ollut jo aamupäivästä. :eek: Illalla olisi luokkakokous Suomenlinnassa ja sitä ennen kulttuuririentoa täällä kotikaupungissa. Onneksi poika nukkuu, niin "saa" hyvän omantunnon kanssa vähän huilata, ennen kuin lähdetään liikenteeseen. Tekee välillä mieli itkeä tän pahoinvoinnin kanssa, ja oon jo alkanut miettiä, riittäisikö kaksi lasta :whistle: Mutta nämä kyllä unohtuvat nopeasti. Onneksi ei mitään tajutonta väsymystä ole enää.

Maha on kyllä jo valtava mielestäni, pitääpä ottaa kuvia joku päivä taas. :) En kyllä mitenkään odota sen paisumista megalomaanisiin mittoihin, kun se aika sitten koittaa aikanaan ja tuntuu pitkältä kuitenkin =) Mutta tavallaan ihan kiva, että alkaa näkyä selvästi ulospäin. Rinnat vaan turpoavat samaa tahtia, ei kiva :|

Tää häipyy taas syömään! :wave: Viikonloppuiloa kaikille,
t. Kalenteri ja Paapau 13 + 1
 
la olisi neuvolan mukaan 26.4.08 , meillä ennestään 07/06 syntynyt tyttö. eka neuvola oli siis torstaina, eipä jännittäny yhtäpaljon kun esikoisella. verinäytteetkin otettiin rutiinilla (pelkäsin ennen verikokeiden ottoa ihan sairaasti) mutta esikoisen aikana jouduin käymään äitipolilla tämäntästä rakausmyrkytys epäilyjen takia ja kyllähän niihin kokeisiin sitten tottui aika pian... saapa nähdä miten käy tämän toisen odotuksen kanssa..eteneekö normaalisti vai alkaako verenpaineet taas kohota.. no toivottavasti nyt ylipäänsä sujuu kaikki hyvin.

hyvää vointia teille kaikille! tänään tuli 10 vko täyteen.
 

Yhteistyössä