Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Heipsan =)
Mä olen taas taustaillut vaan jonkin aikaa, ei ole vaan jaksanut kirjoittaa, kummaa laiskuutta :eek:

Kalenteri, meillä on näköjään ultra taas samana päivänä, jos en väärin muista niin varhaisultrakin oli.. vai muistanko?

Hienoja vauva masuja oli jo kuvattu. Mekin kuvailtiin eilen kun tuntuu et kahden viikon aikana masu on oikein pulpahtanut esiin. No suurimmaks osaksi toi on kyllä ihan läskiä mutta siitä on tullut ihan eri muotoinen :LOL:

Mäkään en muuten ole oksentanut kertaakaan.. paha olo on kyllä ollut usein mut menee syömällä ohi. Josta päästiinkiin siihen että painoa on tullut.. hmm viimeks kun vaakalle uskalsin niin 4kg oli tullut lisää sitten ensimmäisen neuvolan :ashamed:
ja yölliset vessassa rampaamiset on selvästi vähentyneet. Enään ei tarvitse käydä kuin kerran tai kaks!!

Synnytyksestä sen verran et en oikein tiedä edes mitä odottaa kun on esikoinen kyseessä, mut ei se mua ainakaan pelota. Pikemminkin odotan sitä innolla :) taidan olla vähän hullu :LOL:

Unista oli josain vaiheessa puhetta. Mä olen kanssa nähnyt ihan outoja unia jo monta yötä. Tässä yks yö ystäväni oli muka raskaana ja maha oli jonkun syyn takia syväjäädytetty mut ei siitä ollut mitään haittaa kun lapsihan alkaa taas kehittymään sulatuksen jälkeen!!!! siis tosi Friikkiä!!!!!! Juu ja seksiuniakin olen nähnyt..huh huh!!!

Mut nyt saunaan, vaikka en siellä pystykään olemaan kuin n.3min....
 
Heipsan!

Apua... Kohta kaikki tietää ja mä en haluais vielä kaikkien tietävän... Töissä on arvannut vaikka kuinka moni ja tänään päätin sitte käydä pomolle kertomassa itse kun ajattelin että mukavampi kuulla multa iteltä kuin sitte muualta...

Huomenna on sitte lääkärineuvola aika... Mitäköhän siellä tehdään...

Nyt on pakko lähteä syömään, hirveä nälkä...

Terkuin
 
Pakko oli tulla kommentoimaan tohon masujuttuun, vaikka greyn anatomia kuulu jo alkavan. (en ole koukussa en...)

Niin siis asken kuvailin itekin jo masuani, teidän jutuista innostuneena. En nyt tänne laita kuvia siitä, mutta hurjasti se on kasvanut.. Eikä voi olla pelkkää turvotusta kun aamullakin näkyy ihan selvästi. Ensi viikolla kerrotaan ultran jälkeen kaikille, jos siis kaikki on hyvin. Ja taitaakin pikkuhiljaa olla pakko kun farkut ei enää mene jalkaan! Viimeksi multa näkyi masu kunnolla vasta rv 16-17 ja silleen pikkasen näkyi rv12-13. eli nyt kyllä taitaa tulla iso masu. Niin ja kohtu tuntuu selvästi kädellä, tuossa ihan häpyluun yläpuolella semmonen kova alue. =)

Ultraan vielä viikko, miten jaksan odottaa...Jännittää ja pelottaa jo nyt sikana. Ai niin, voi olla ettei mies töiden takia pääse ultraan mukaan. :( Kiva ajaa liki tunnin matka yksin kotiin jos tulee huonoja uutisia....No ehkäpä stressaan sitä vasta myöhemmin. Voihan olla että mies pääseekin mukaan.

Nyt töllön ääreen...

NewMoon rv 10+4
 
http://babystrology.com/tickers/baby-ticker-glass.swf?parent=Ansa&year=2008&month=4&day=15&babycount=1

kiitos Kalenterille! piti vieläki ihmetellä :LOL:

ja onko ne mansikat mitä suosittelitte niin ihan noita pakastealtaan mansikoita? kun meillä ei ole muita pakastimessa :p
 
Heissan!
Eilen oli np-ultra,turvotus oli 0.8mm.Kuulosti mun mielestä kovin pieneltä,kun molemmilla aikasemmilla ollut yli 1,5mm mutta kaipa se normaali on.Aina pitää jostain stressata :whistle:
Mullakaan ei pahaa oloa ole juuri laisinkaan eikä kyllä muitakaan raskauden oireita mitä aiemmissa raskauksissa.Maha pömpöttää kyllä ja sitä ei oikein ainakaan sisävaatetuksessa saa peitettyä.Eka neuvola ois huomenna.
Synnytyspelosta oli ollut puhetta...Mulla esikoisen synnytys (käynnistetty) oli yhtä tuskaa,ponnistusvaihe kesti 5 1/2h ja päätyi imukuppiin mutta kuopus taas oli aikalailla helpompi...Että suht avoimin mielin eteenpäin :D

Nyt laskujen maksuun :|

Janette ja peikko 12+3
 
hei hei kaikille täältä tutuksi tulleelta sängynpohjalta,
olen välillä käynyt lueskelemassa teidän juttuja vaikka en itse ole pitkään aikaan kirjoitellut. Syynä järkyttävä pahoinvointi joka jatkuu vaan, siksi olen sairaslomalla jo kolmatta viikkoa, välillä 10min välein oksennan, eikä väliä oliko aamu, ilta vai yö. Aloitin 2viikkoa sitten raskausinkiväärin, mikä helpottaa kyllä jonkin verran, huomasin siitä kun jäi 3 tablettia välistä ni silloin oli nuo pahimmat 10min välein oksentelut. Jännintä on että 5 kg tullut silti painoa lisää, tosin silloin kun pystyy syömään, syön koko ajan! :ashamed:
Kuukatri kyselit kystasta, minulla on sellainen, mutta en tiedä onko "samanlainen" kohdussa siis. 5cm läpimitaltaan, hurjan näköinen koska oli ultrissa niin iso (eka rv 6 ja toka ultra rv8) verrattuna sikiöön. En tiedä miten vaikuttaa raskauteen, ei ole pahemmin valaistu asiasta ja netistäkään ei ole oikein tietoa löytynyt. Käsittääkseni ei kuitenkaan ole endometrioosia, jota olen sairastanut 10 vuotta ja sitä myös leikattu pari kertaa. Ensi viikolla 26. päivä lääkäri +ultra, niin varmaan sitten selviää jotain.

Kiva että edes muut ovat jaksaneet kirjoitella, on niin hienoa lukea Teidän kokemuksia ja kuulumisia. Itsensä tuntee puolikuolleeksi ja niiiiin surkeaksi :$ :( :( mutta teidän jutut piristää ja ehkä tästä itsekin vielä nousen, -muuallekin kun vessanpöntölle :x
 
Täällä siis taas pieni hysteerikko on herännyt: onko teillä nuo mahanviiltelyt muuttuneet erilaisiksi raskauden edetessä? Siis kyse on siitä, että viime päivinä viiltelyt ovat tuntuneet keskenpänä, ylempänä mahaa ja enemmän pistävänä? Hankala selittää, mutta eron huomaa selvästi verrattuna aikaisempiin, jotka olivat enemmän sellaisia vetäviä viiltelyitä. Heti alkaa kuvittelemaan, että jotain on vialla :( Luin siitä neuvola kirjasta juuri tämän rv 9 kohdalta, että kipuja voi tuntua, mutta kun nämä on erilaisia kuin ennen.

malttamaton&hippu 8+6
 
Malttamaton,
minulla oli aikaisemmin sellaisia mensukivun kaltaisia ne kivut ja todella kovia, että niihin heräsi yölläkin, mutta nyt ne on vähäisempiä ja todella niinkuin ylöspäin siirtyneitä. Lääkäriin menin kovan vasemmanpuoleisen kivun takia rviikolla 6, mutta se johtui kystasta ja ihan eri kohdassa kuin "normaali" raskauskipu keskellä, siis minun kohdalla...

hoh hoh, vähän sekavaa... :$ :/ :x
 
heipsan!! mulla on päinvastainen ongelma kuin malttamattomalla... mulla ei tunnu mitään kohdun kasvukipuja joten siksi huoli...voisko olla että toisesta lapsesta noi kohdun venymiskivut ei niin tunnu ku kohtu on jo kerran venähtäny? onko kellään tietoa? kaipa toi kauhea huoli johtuu lähenevästä nvlasta.. se on huomenna. ja pelottaa aivan vietävästi onko siel ketään.. tuoreena on muistissa kun viime raskaudessa kävin ja sanoivat ettei täälä näy kyllä ketään... kyllä oli kauheaa.. sillon mul ei ollu kyl mitään oireitakaan. nyt on etomista välil enemmän ja vähemmän. toinen rinta on arka ja välil kipeä, toinen rinta normaali???muil tommosta? mut tää murehtiminen ei ny anna periksi. mä en kestä jos vauva ei enää eläkkään. ( yhen kerranhan on syke löydetty vklla 6+5) tuntuuko teillä muilla n. 9 viikkolaisilla jo kohtu? mä en kyllä meinaakkaan tuntea vaikka kuin painelee!! :ashamed: kaikesta sitä repii ressiä.. mut nyt on vaan huono päivä.. jännitän niin sitä huomista. mies onneksi pääsee kans ultras käymään :heart:
mua kiinnostais kauhesti tietää muut n. 9 viikkolaiset teidän " oloista".. =)
kuulumisiin :wave:

mimmuli ja pikkukakkonen 8+5

ps. malttamaton.. esikoisesta mulla oli koviakin vihlaisuja ja kourintoja ja kaikki oli hyvin. terve tyttö syntyi. kaikki on varmasti hyvin. jos huoletuttaa soita vaik nvlaan ja kysäse vielä sieltä :hug:
 
Ultrakuulumisia! Hyvin näytti kaikki olevan. Sydän löi, vauva liikkui, nt 1,7, aivolohkot ja selkäranka kunnossa. Kyllä tuli huojentunut olo! :heart: =)
LA on 31.3. joten sen voisi tuonne listaan muuttaa joskus.

Ehdin lukea teidän jutut kunnolla vasta myöhemmin. Täytyy mennä pyyhkimään pissat lattialta ja keittämään perunoita. :D

t. minttu mamma ja kirppu 12+3
 
En ole kirjoitellut tooosi pitkään aikaan kun on ollut jotenkin niin epätodellinen olo että onko siellä masussa edes ketään!

Ensiksikin suuren suuri :hug: kaikille jotka saaneet huonoja uutisia.
Ja uusia on tullut paljon tervetuloa heille :flower:

Ja sitten omia kuulumisia...Eilen käytiin np-ultrassa ja siellähän se pieni sydän pompotti kovasti ja alkoi heilumaan kun vähän häirittiin :heart:
Mittaa oli noin 3cm, mutta np-mittausta ei vielä saatu kun oli toinen niin pieni vielä ja sellasessa asennossa.Kolme päivää nuorempi olisi mitä menkkojen mukaan.nyt siis ultran mukaan viikkoja 10+1.Parin viikon päästä onkin sitten uusi käynti jos sitten saisi tuon np-mitan otettua!
Mutta kyllä oli helpotus nähdä että siellä massussa oli ihan elävä olento.
Pahoinvointi on helpottanu oikeestaan tuossa pari viikkoo sitten.Nyt tulee huono olo vain jos ehtii tulemaan tosi nälkä.Mutta kun pitää huolen ja syö koko ajan niin ei ennätä eto kylään.Oksentaa ei ole tarvinnut onneksi tässäkään raskaudessa. Väsymys meinaa vielä vaivata.Mut nukkumalla siitäkin pääsee.Kunhan töissä jaksaa olla.

Synnytyspeloista oli keskustelua...itellä ei niinkään pelota vaan jännittää lähinnä se et ehtiikö sairaalaan :whistle: Edelliset synnytysajat on lyhentyneet noin puolella aina edellisestä ja viimeisin kesti vain 2h50min.Ja kun matkaa kuitenki on ihan reippaasti eli noin 90 km (jos en ihan väärin muista) mut täytynee lähteä ajoissa sitten kun sen aika on!

Tuosta np-mittuksesta..Minkähän takia mulle annettiin noin aikaisessa vaiheessa toi aika os ei kerran vielä pysty mittaamaan.Teillä muilla tuo ultra on ollut lähes kaikilla tuossa 12 vkon tienoilla!Tai lie täällä noi laitteet sitten vähän heikommat kuin isommissa paikoissa!

Lähden tästä jotain vielä tekemään ennen töihin lähtöä.
Ai niin toi synnytyspaikka olisi minulla oulainen niinkuin muistaakseni mussulla!Laskettua aikaa ei tarvi vielä ainakaan muuttaa.Ja ikää on 32v.
 
Mimmuli, minulla alkoi kohdun kasvukivut ilmaantua nyt kolmannessa raskaudessa vasta nyt.. Viikot lienevät 11+. Ja ehkä vajaan viikon on tuntunut ja vain ÖISIN. Yöllä herään kääntäessäni kylkeä semmoseen kamalaan vihlovaan ja repivään tuntemukseen. Eli on yksilöllisiä nuo jutut. Joillain ei kai tunnu ollenkaan mitään koskaan, ei edes ekassa raskaudessa..
 
malttamattomalle vielä, että minulla on ekassa ja tokassa raskaudessa ollut pitkän matkaa alkuraskaudesta semmonen tunne, että menkat alkaa ja sen lisäksi kamalia vihlaisuja ja kipuja, pienikin venytys tai äkillinen liike aiheutti hurjan tuntemuksen, miltei vedet silmissä olin aina. Ja se pelko, että nyt on jotain vialla, oli kamalaa.. Mut siis koskaan ei ollut mitään vialla. Tai no 8+3 tällä kuopuksen raskaudella mulla tuli verinen vuotokin, mutta se onneksi asettui ja diagnoosiksi sain uhkaavan keskenmenon, mut siis raskaus jatkui onnellisesti vauvan syntymään saakka. Eli ovat normaaleja nuo kiputuntemuksetkin!
 
mimmuli en mäkää kohtua mitenkää selvästi erota.. mahani on kyllä ihan jo vauvamahan näköinen mut en mä silti 100% varmasti osaa sanoa missä kohtu on. Jännä juttu. Ekaa odottaessa tiesin tismalleen missä se on.. Niin ja viikkoja mulla nyt "jo" 10+5.

malttamaton, mulla nyt tässä toisessa raskaudessa hieman vähemmän kasvukipuja. Ja tällähetkellä ne on semmosia puukoniskuja jos liikahtaa liian äkkinäisesti esim sängyssä tai jos vaikka aivastaa. Mut siis niitä tulee tosi paljo vähemmän ku mitä muistan että esikoista odottaessa oli.. Sillon olin niistä huolissani kunnes kuulin neuvolasta että se on ihan vaan merkki siitä että kohtu kasvaa.

Jaa,a Pitäis päättää menenkö nukkumaan vai kattoon eilen tallennettua grayn anatomiaa. Paha paikka. Ei osaa päättää.
 
Tervehdys täältäkin!
oli eka neuvola. Kamalan kasan sain kaikkea luettavaa :D
Sydän ääniä ei kuunneltu kun viikkoja niin vähän niin ei kannattanut.
Verenpaine oli vähän kohollaan. Liekkö sitten jännityksestä johtunut vai mistä. Hb arvo oli ihan hyvä ei tarvitse ainakaan vielä ruveta rautatableteiden syöntiin. Lääkäri ajan sain olikohan ensikuun alkuun. En tarkaa päivää muista.
Ihan kiva neuvola täti oli. Olikin eri kuin ennen kun ollaan tässä ehditty muuttaa mut paikka kuitenkin on pysynyt samana =)
Mulla oli tyttö mukana neuvolassa ja kivasti se siellä piirteli ja viihtyi kun juteltiin.
Käytiin sitten kaupassa ostamassa synttärilahjoja. meillä on 2 synttärikutsut lauantaille. Saa siinä juosta synttäreiltä toiselle :whistle:
Onneksi toiset on aamusta ja toiset iltapäivällä niin ehtii hvyin.


-Taika ja masukki 9+3-
 
Moi!

En ehtiny hirveesti juttuja lukeen, tulin vaan pika pikaa kertomaan omia kuulumisia.. Tänään töissä kymmenen jälkeen iski hirvee alavatsa ja -selkäkipu.. Aikani taisteltua ja näkyjä nähtyäni eräs hoitajista (oon sairaalassa työharjottelussa sairaanhoitajaopiskelijana) huomas et oon aivan kalpee ja kipee. Siinä vaiheessa tuntu et taju lähtee justiin, en muista oikeen mitään. Se ties et oon raskaana ja käski mun mennä lepään.. Mä menin ja kohta tuli mun ohjaaja katsomaan ja hetken päästä se veiki mut päivystykseen.. Asioita alkoi tapahtua tosi lujaa, kohta mua kiidätettiin synnytysvastaanottoon ja makasin siellä tuskissani varmaan muutaman tunnin.. Kylmä mies lääkäri tuli, teki alatutkimuksen ja ultras, sanelukoneelle kertoi sitte että vauva voi hyvin ja vastaa aikaansa ja melskaa mahassa lujaa.. Sit se sano mulle et voin mennä, ettei tää oo mitään gynekologista vaivaa.. Verikokeissa oli tulehdusarvo ja leukosyytit koholla, pissassa oli ketoaineet parilla plussalla, eli kuivunu oon. Nyt jäi epäselväksi vaivan syy. Illalla saa mennä takas päivystykseen jos vielä on kipuja..

Kerranki oli jotain hyötyä siitä et oon sairaalassa töissä.. Tulipas sekavaa tekstiä..

T. Väsynyt ja kipeä mutta onnellinen sh07 ja masun asukki 8+6...
 
sh07 hyvä että kaikki kuitenkin hyvin. kyllä tuollaiset tapahtumat pelästyttää kovasti. :hug:

itse sain tänään postin mukana ultra-ajat, ihan kun lottovoiton olisi saanut.
eka ultra 11+4 viikolla eli enään alle 3 viikkoa siihen. :D
viimeksi mulla tuo np oli vasta 13+1 eli musta aika myöhään.

klo 15 mennään pankkiin miehen kanssa lainaa hakemaan. jännittää ihan hirveästi että miten käy. pitäisi 200 000 euroa lainaa saada ja ottaakin. ihan hirveä summa |O :eek:
pakko laittaa sellainen tunika päälle niin ei maha näy :LOL: :kieh:
voi muuten pankkitäti nähdä että muori jää pian kotiin maksamaan 200 000 euron lainaa :LOL:

täällä oli äsken hirveä ukkonen ja vettä tuli aivan kaatamalla. ihanaa, olen aivan ukkosfriikki :D
pidättäydyin tänään ostoskeskuksesa herkuista vaikka tilaisuus oli hampurilaiseen tai vaikka kahteen ja pulliin :whistle: :p
tulin kotiin tonnikala salaatille ja ruisleivälle :whistle:
samalla näin kaverin 2.5kk vauvaa ja se oli IHGU :heart: :D
mulle kanssa.

täällä olo edelleen hyvä, etoo vähän väliä mutta ei niinkää okseta. hajut tuntuu tosi pahalta monesti.
kohtu tuntuu aivan selvästi läskin alta mahallaan, suorastaan hirveän isolta :eek: mutta niinhän 2 lääkäriä sen jo on todistanut. kaikki silti ollut ok.

mutta nyt hetkeksi maate ja sitten.. pankkiiiiiiiin :whistle: :wave:

t. pulttis ja matkustaja 8+5 :heart:
 
Pikaisesti töiden ja ruuanlaiton välissä... :D

aippa3hienoa et joku muukin on näiltä leveysasteilta!

Pulttis meillä erääntyy ens kuussa eka erä asuntolainaa (130 000 jouduttiin ottamaan, täällä rakentaminen on aika halpaa), eli tästä edespäin maksetaan sit noin 1000? kuussa :kieh: No pakko vaan pärjätä, ja toisaalta joutuuhan sitä vuokraakin maksamaan. Me ajateltiin, et nyt tavallaan vuokran sijasta maksetaan korkoja pankille. Pitemmällä tähtäyksellä tulee kuitenkin halvemmaksi asua omassa. Vaikka tällä hetkellä kyllä aika mutkasia ajatuksia koko talonrakennuksesta :LOL: alan nimittäin olla ihan täynnä, ku ei yhtään vapaata iltaa!

Päivitän listan taas illalla tai huomenna. Eihän tässä taida niin hoppu olla - monta kuukautta vielä :D
 
Uusille tervetuloa
Ja paljon hyviä ultrakuulumisia tullut!!Ihanaa!
Meilläkin oli ultra eilen ja kaikki on hyvin!!Ihanaa oli nähdä se vaudikas pikkukaveri vihdoin!Nt oli 0,6mm ja LA on nyt virallisesti 6.4.Nyt vielä odotellaan ne verikokeiden tulokset.

Ainut inhottava juttu on tää niska-, ja päänsärky.Sen takia oon paljon vaan lueskellut juttuja.Siihenkin menee voimia kun silmät meinaa tippuu päästä :kieh:
Mussu81 Tsemppiä talohommeleihin ja oot kyllä tosi reipas päivittäjä ollut!!Teet kun kerkiät =)
Tsemppiä mammoille!!
t.Aina-Ilona ja Tiuhti 11+4
 
Terve

täältä hiukan huonovointiselta mammalta. Saas nähdä, kauanko vielä etoo!

Kiva oli lukea, että niin monella on ollut mukava ultrakäynti. :heart: Sh07, toivottavasti tuommoiset olot loppuu tuohon. :| Mulla on kanssa välillä ollut koviakin kipuja mutta ylävatsassa, veikkaisin närästystä ja semmoisia. Yksi kaveri sanoi esikoista odottaessaan luulleensa, että hänelle oli tullut sydänvika, siltä oli tuntunut. Neuvolan täti oli kuitenkin diagnosoinut närästyksen. Luulisin itsekin, että mulla on sydänvika tai jotain vakavaa, ellei esikoisesta olisi ollut näitä samoja viheliäisyyksiä. :/

Äitipeikko, luulisin, että pakastealtaan mansikat käyvät. :p Meillä on vielä vajaa rasia kesällä pakastettuja kokonaisia mansikoita, laatikossa ostettuja näin tarkkoja ollaksemme. Siis vain vajaa rasia! Mies halusi laittaa suurimman osan mössöksi ja niin teki, mutta mites mä niitä nyt huonoihin oloihini syön. Pitää mun käydä myös kohta pakasteallasmansikoiden kimppuun. =)

Näin kummaa ultraunta viime yönä, siinä varmaan yhdistyivät kaikki elementit näistä keskusteluistamme :LOL: Olin siis menossa np-ultraan ja samalla tiputus- ja epiduraalijutun asennukseen (en tiedä, mikä se henkilöön kiinni tuleva juttu on nimeltään, onko ammattislangilla viggo?). :) Jännäsin, kun tiesin, miten iso se epiduraalipiikki on (en tiedä, en ole vielä uskaltanut katsoa kuvaa). Harmitti, että koko toimitus tapahtui jossakin siten, että sitä
pystyi kaukaa seuraamaan jonkun yhdistetyn yksipuolisen peilin ja videokuvan välityksellä. Ensin pistettiin käteen tiputussysteemi, ja jännitys tiivistyi, kun sekin oli jo riittävän kauheaa. Sitten vetelän oloinen mieslääkäri ultrasi, oikein skannasi trrrr-rrr-rrrr, ja jossain välissä mielestäni vilahti jotain. Hän kuitenkin sanoi: "Ei täällä mitään ole." Hymähtikin siihen. Olin vähän että olipa kepoisesti tutkittu, katso vielä. Kohta hän tutkittuaan juttelikin sitten miehelleni siihen tyyliin, että kaikki oli kuitenkin kunnossa. Uni jotenkin loppui siihen, että edelleen aika epätietoisena, kauhunsekaisin tunnelmin odottelin sitä epiduraalipiikkiä. Olipa siinäkin taas stressiuni! :LOL:

Kohta pitäisi tulla kavereita askartelemaan nukkekotiin lyhtyjä, kivaa! Ei täällä kellään muulla meistä ole nukkekotiharrastusta? :wave:

Oloja kaikille, t. Kalenteri ja nappula 11 + 6
 
mä jo ehdin hehkuttaa eilen että miten olo on parantunut. ja höpöhöpö, tänään ollut huono olo |O toivottavasti pian helpottaisi.

tytön kanssa askarreltiin sormiväreillä kylppärissä, siskon kanssa käytiin kaupungilla ja nyt oon ihan sippi.
niin joo, meillä sisko pyysi että jos he saavat vauvan kun imetän Chimiä vielä niin imettäisinkö alkuun heidänkin vauvaa kun esikoisensa kanssa oli hällä mennyt imetys mönkään sen takia että isoruokainen vauva ei malttanut odottaa maitoa yhtään eikä sitä siskolta tullutkaan ikinä. että jos rauhassa vauva saisi opetella vähän imemistä ja samalla nostattaa vähitellen oman äidin maitoa. ja mulle se passaa kyllä ihan hyvin, ei toisen lapsen imettäminen karmaise. monia varmaan ällöttää, mutta mua ei :D

tässä yks päivä mietin että kehtaisinko soittaa neuvolaan ja pyytää jo ens viikolla sydänäänten kuuntelua? sillon ois viikot 11+ ja eilen tuli ihan pari tippaa verta. ei sen vertaa että se huolestuttaisi, mutta kun en malttaisi odottaa lääkärineuvolaa joka on reilun kahden viikon päästä :ashamed:
mutta kuuluukohan sydänäänet edes näillä viikoilla läskin alta? esikoisella ne kuunneltuu rv 13 ja risat vasta...

niin ja kipuilut ne on täälläkin alkaneet. mahtaa olla sitten kohdunkasvukipuja, kun niitä ei alkuun ollut lainkaan.

Pulttis, mä kanssa naureskelin tuossa että heti kun pistää H&Mn mammahousut jalkaan niin maha näyttää tosi isolta. mutta mieluusti noista housuja jo käytän, sen verran turvottaa. mulla siis ne sellaiset housut missä on trikoota putki kainaloihin asti vyötäröltä. ja ne on mukavat!

Kalenteri
mä käsitin että raskaana ei saa syödä ulkomaisia pakastevadelmia, mutta varmaan kotimaiset mansikat käy? muistaakseni pakkasessa on juurikin niitä pussi :p hedelmäsalaattiakin on mennyt jääkaappikylmänä kiitettävästi.

ja liikkeistä sekä haamupotkuista vielä, kyllä mustakin on jo pidemmän aikaa tuntunut että liikkeitä tuntisin, mutta pistän ne kanssa suoliston liikkeiden sekä haamupotkujen joukkoon. Mineasta tunsin ekan potkun rv16, sitten ei ollut aikoihin mitään. ja synnytyksen jälkeen on monestikin tuntunut niin varmasti vauvan potkuja että oksat pois. mieskin joskus tuntenut niitä ennen tätä raskautta kun pitää kättä mun mahalla :LOL: ja kumpikin siis ihan tietoisia että ovat haamupotkuja, eivät oikeita.
 
Kalenteri, mun suurta herkkua on juuri tuo pakastettu mansikkamössö. :p Lusikalla vaan raaputtelen sitä pakasterasiasta ja pohjalla on se paras osa eli jäätynyt mehu. Aivan ihanaa, mutta meillä ei ole sitä pakasteessa yhtään. Kateellisena haaveilen siitä... :)
 
eilen oli ultra täälläkin ja piipero meni voltteja ja ei muutenkaan meinannut pysyä paikallaan niin kauaa et olis saanut kuvan ja mitat... mutta lopulta onnistui =) toinen oli piirun verran isompi kun viisi senttiä ja nt oli1.6 eli kaikki oli hyvin
tänään on mummojen postilaatikoissa kirjeet ultrakuvien kera :D
muuten alkaa olo jo suht normalisoitua tai paha olo alkaa olla jo paljon vähempää ainut että vieläkin hampaidenpesu aiheuttaa oksu reaktion ja kestää tosi pitkään

 

Yhteistyössä