heippa kaikille! enpä olekaan pitkään aikaan mitään kirjoitellut, kun ei oikein mainittavaa ole ollut.
Ihania vatsoja teillä heili ja Tilsu! näyttää kyllä jo ihan oikealta vauvamahalta. Mulla ei sellaista vielä kyllä ole, omaa löllyä vaan ja jotenkin turvottaa etenkin illalla paljon.
Joku kyseli tuosta sokerirasituksesta, täällä Helsingissä se ainakin tehdään kaikille, joilla painoindeksi 25 tai sen yli. Ekalta siihen jouduin, mutta nyt hieman vähemmän alkupainoa niin vältyn siltä. Se oli kyllä aikas epämiellyttävä tutkimus tai se kun ei saanut syödä aamulla ja oli sen takia niin huono olo.
Mulla esikoisen synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia ja kun käynnistyi siitä parin vrk:n kuluttua käynnistyksen aloituksesta niin meni kyllä rytinällä loppuun. Pääsin synnytyssaliin vasta, kun olin reilut 8cm auki ruuhkan takia ja oli kyllä jotain aivan järkyttäviä ne supistukset. Salissa sain spinaalipuudutuksen ja se oli kyllä taivas maan päällä. Siinä vaiheessa ei olisi voinut vähempää kiinnostaa sen neulan koko, mulla ainakin meni kaikki energia siihen, että pystyin olemaan paikoillaan, kun tuli koko aika kauheita supistuksia.
Ja lopussa sydänäänet vauvalla laski ja mulla hävis supistukset niin jouduttiin ottamaan imukupilla vauva ulos, mutta loppu hyvin kaikki hyvin! Mulla ei jäänyt mitään kammoa mistään, mutta jotenkin toivon, että ei tarvttis nyt käynnistellä vaan lähtis ittellään käyntiin sitten kun aika on. =)
Joku puhui, olisko ollut äitipeikko?, että on korkeita verenpaineita kun neuvolassa mitataan. Mä oon sopinut mun neuvolaterkan kanssa, että mittaan aina kotona arvot ja laitan lapulle ylös ne sitten. Mulla oli ekassa neuvolassa RR189/102 eli tosi korkea, mutta mulla johtuu vaan jännittämisestä se. :kieh:
Onko teillä kellään ollut aiemmissa raskauksissa b-ryhmän streptokokkia alapäässä? Oikein ottaa päästä, kun taas mulla löytyi sellainen pissanäytteestä. Esikoiselta oli myös ja söin raskauden aikana 5 ab-kuuria siihen, mutta se oli ja pysyi. Nyt oon ab-kuurilla taas, mutta eipä taida paljon auttaa sekään, jotenkin luulen, että se pöpö on ja pysyy. Mutta ei auta, pakko sitä on vissiin yrittää hoitaa, vaikka ei nyt mitään oireita aiheutakaan. ainoa, että antibiootista tulee aivan järkyttävän paha olo, kun ei muuten tuota pahoinvointia ole juurikaan ollut. :/
Tulipas pitkä sepustus taas...
amalia ja pieni rv10+4 suunnilleen :heart: =)