Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Ai niin ja aloitin viime viikolla itämaisen tanssin jota muuten voin ensimmäisen kerran jälkeen suositella muillekin raskaana oleville :wave:
se on hyvää keskivartalon hallintaa tekee hyvää selälle ja keskitytään myös alavatsa ja oman harjoituksen mukaan myös lantion pohjanlihaksille
ja itämaissa sen vetäjän mukaan ovat käyttäneet tanssia avautumis vaiheen kipujen helpotukseen .
tänään illalla on toinen kerta.
ensimmäisellä kerralla opin kirjoittamaan tisseillä oman nimen ilmaan :LOL:
 
Seksiin liittyen tämä:
Onko muilla ollut havaittavissa limakalvon kuivumista? Itselläni ei moista ongelmaa ole aiemmin ollut, mutta nyt raskauden aikana olemme joutuneet käyttämään keinotekoisia liukasteita, kun tuntuu, ettei nahka kestä vähänkään pidempia rakasteluyrityksiä... :snotty:

Kohta, jos luoja suo, tulee onneksi tuo kriittinen 12 vkon raja täyteen ja saa vähän alkaa rentoutumaan tämän paniikkinsakin suhteen :hug:

Dooris ja sintti 11+5
 
Suppis mä olen kans harrastanut tuota itämaista nyt muutaman vuoden ja olen ihan myyty! Alunperin mulle suositeltiin sitä selkäongelmiin. Selkä on ollut aivan mielettömän hyvässä kunnossa ja muutenkin olen tykännyt tosi valtavasti :D Varsinki sit ku saa vetää hepenet niskaan ja tanssia vaik ison huivin kanssa ;)

Meillä alkoi nyt 13 viikko... Ei tunnu yhtään erilaiselta :LOL: Mä olen nukkunu aivan törkeän huonosti ja mun maha on ollu alusta asti paljon arempi ku ekalla kerralla. Silloin nukuin mahallaan tosi pitkälle, nyt on turha kuvitellakaan! :kieh:

Dooris meillä tarvittiin kans esikoisen kanssa liukkaria ja sitä kuluikin paljon jostain viidenneltä kuulta lähtien... Nyt en osaa sanoa ku ei ole kuukauteen jaksettu muuta ku sanoa hyvät yöt :kieh: Vähän verottaa nuo illat raksalla. Mut ehkä me sit uudessa kodissa otetaan tämä aika kiinni :D

Ai juu ja vyötärölle on tullu 7cm lisää, mut paino on laskenut kilo verran. Onneksi mä olen juuri hetki sitten laihduttanut reippaan laisesti, joten mä voin käyttää vuoden takaisia vaatteita ja ainakaan töissä eivät ole vielä huomanneet (tai vaan sanoneet) mitään. Löysiä paitoja päälle vain =) Niin ja tuo masutuubi on ihan ykkönen!

Jep mut nyt kiireellä ruokaa laittamaan et päästään TAAS raksalle... |O
 
Tervehdys!

Kivoja ultrakuvia, vähän tarttis apua hahmottamiseen kyllä... Ne tuntuvat yleensä aukeavan sitten kun joku sanoo, että etkö näe, tässä on pää ja tässä jalat. :D

Äitipeikkoko kyseli vinkkiä pahoinvointiin? Itse löysin juuri avun, joka sopii mulle: jäiset mansikat! Tämä on taitolaji: melko pientä määrää kokonaisia mansikoita sulatetaan mikrossa 30 sekuntia ja tarvittaessa paloitellaan sen jälkeen. Auttoi kummasti! =)

Palaillaan!

T. Kalenteri ja Anton pikkusisarus rv 11 + 3 :)
 
Olisinpa käynyt jo aamupäivällä kirjottelemassa,mut kone teki tepposet ja lopetti toimimisen,tais mennä ton syysilman piikkiin,mutta kuitenkin hyviä uutisia mulla,eli oli tänään se np-ultra ja sykkivä sikiö sieltä löytyi :D voitte arvata et oli mamma seitsemännes taivaassa :heart: CRL oli 5.6 ja nt 1.3,la:kin siirtyi taas et nyt mentiin taas maaliskuun puolelle ja päivä ois 29.3,mut taidan täällä jatkaa edelleen,jos sen vaan mulle suotte,ettei tartte sit yksiksee maalismasuis kirjotella.
Nyt sit taitaa jo tietää koko suku asiasta,ku askartelin mummoille tänään kortit ja kävin tiputtaas postilaatikoihin kortit kera kuvien ultrasta(anopilla vielä syntymäpäivät tänään).Johan oli onnelliset mummot hyvin ehtiny päivän aikana asiaa levittää :)

Pitää lähtee kattoo amazing race loppuun :wave:

Piitsi ja Iisakki 12+2

Ps:profiilista löytyy ultra kuva :heart:
 
Piitsi Ihana kuulla hyviä ultrakuulumisia! Sulla on muutes la mun synttärinä! Hyvä päivä... :)

Mulla ei mitää uutta.... Eilen illalla oli taas tosi paha olo, vaikka viikonloppuna se ei vaivannut. Tosi kovaa vaihtelee olo, onneks sentäs enää ei ole joka päivä pahoinvointia.

Vitsit menin lukeen tota pinoa korkean hempan ja keskenmenojen yhteyksistä.. Kakka. Mulla oli ekassa neuvolassa 157. Ihan uus juttu mulle, esikoista odottaessa korkein mitattu oli 125. Mut mä keksin jo mistä se mulla voi johtua, mulla ei meinaan esikoisen syntymän jälkeen tullu ku 3-4 menkat vuodessa ja 3kk:ssa.. Eka imetys piti ne poissa ja sit söin hetken minipillereitä ja sillon ei tullu menkat muuta ku jos unohdin pillerin. Niin ja on mulla sukurasitekin siihen, äitillä ja mummalla ollut aina tosi korkea hemppa.

No, mut nyt mä sit sain taas uuden syyn alkaa pelätä sitä keskenmenoa vaikka olin ehtinyt rauhoittua ja olla hyvällä mielellä.. Ei sais lukea tällä palstalla mitää muuta ku korkeintaan tätä omaa pinoa...

Anu ja rv 10+3
 
Tiistai Huomenet!

Tosi ihania vauva kuvia monella :D Ihanaa nähdä että monella kaikki on hyvin masussa ja pikkunen voi hyvin.

Itsellä tämä funssa vaan pahenee. Päähän koskee, tukkonen olo ja vaikka mitä. Ois kiva jo olla välillä ihan normaali olo. No jospa se viimestään Huhtikuussa helpottaa :kieh:
Pitää vaan koittaa levätä mahdollisimman paljon niin se varmasti auttaa vähän tähän flunssaan.

Mutta mukavaa Tiistai päivää kaikille Hippusille!
-Taika ja masukki 9+0-
 
tänne kuuluu ihan hyvää. kohtu tuntuu ihan hirveä isolta selällään ja hajut tuntuvat tosi voimakkaalta-
uutuudeksi on tullut hampaiden pesu ja oksennus :D :x
eli en saa pestyä hampaita ilman oksua.
ruoka maistuu, liiankin hyvin. painoa varmaan tullut hirveästi, mutta minkäs teet.
no, voihan sille tehdä paljonkin mutta en jaksa. yritän vaan päästä eteenpäin päivissä, toivoa parasta ja nauttia tästä joka saatta meidän viimeinen olla.
närästää myös aivan kauheasti ja kahvi ei uppoa ollenkaan.
siinäpä ne tärkeimmät tällä hetkellä.
huomenna mennään pankkiin uudestaan ja toivotaan että ollaan pian jonkun ihanan rivitalon uusia omistajia :D

ens keskiviikkona taas ultra joten sitä tässä odotellaan kovasti. olisi niin iso halu kertoa pojille että vauva tulossa mutten uskalla. tiedän että esikoinen varsinkin odottaa uutista kovastikin.

oltiin eilen 2 tunnin kävelyllä koko perhe, käytiin sorsia ruokkimassa ja vaikka mitä. tuntuipa ihanalta kävellä pitkätä aikaa kunnolla kun ei sattunut ja muutenkin luottavainen olo omaan tilaan tällä hetkellä.
tänään pitäisi uusi maraton käydä vetämässä ;)

mutta mukavaa tiistaita kaikille vaan ja voikaahan paksusti. :hug:
mä lähden kohta naapuriin pulla kahville :whistle: joten se siitä "laihiksesta" :LOL:

*muoks*

niin ja joku kyseli onko pelkoja seuraavasta synnytyksestä. mulla ainut pelko on missä ja milloin lapsivesi tulee.. :D
esikoisesta tuli melkein kk aikaisemmin, onneksi kotona. ja kuopuksesta kanssa kotona..
synnytystä taidan odottaa innollakin. mulla molemmat käynnistetty, ekaa kaksi päivää joten herkkua se ei ollut mutta kaikki mennyt hyvin silti. ei pahoja repeemiä ja synnytys/ponnistus suht nopea.
joten hyvällä mielellä menen uudestaan.
ainoastaan haluaisin tietää/nähdä minkä kokoinen on epiduraali piikki, kuullut että sillä voisi vaikka hevosta piikittää joten.. ehkä mä en haluakaan nähdä :whistle: :eek:
jos jollain tietoa niin kertokaa vaan *vislaa*

ja onnea kaikille ultrassa käyneille. ihana lukea kuulumisia.

 
Jaa mihis tämä hukkasi meitsin tekstit? :headwall:

Joka tapauksessa huomenta!

Anu, älä siitä hb:sta stressaa, varmaan neuvolassa puuttuisivat siihen, jos aihetta :hug: Vaikka kyllä itsekin rupesin tuota kovasti nyt miettimään, vaikka mulla hb vain 125, kun on kuitenkin korkeampi kuin esikoisesta, josta ropsahti alle sadan. :/ Mulla on kanssa hb vaihdellut tosi paljon vuosien mittaan. Luulen kuitenkin, että näillä viikoilla normaalin rajoissa oleva hb on ihan ok, koska varmaan tärkeimmät verisuonet on siellä jo riittävän kehittyneet tms. Joka tapauksessa se että hb aiheuttaisi ongelmia lienee aika harvinaista?

Olot ovat täällä vaihtelevaiset, yleensä illat huonovointisia, mutta eilen oli vähän parempi ilta. Nyt tuntuu jo aamusta siltä, että voi olla hankala ilta edessä. :/ Jospa tämä nyt muutaman viikon kuluessa kuitenkin helpottaisi.

Maanantaina rv 12 + 3 olisi meillä sitten np-ultra, kyllä vähän jännittää. Onnea muuten Piitsille hyvistä ultrakuulumisista!

Syyspäivää ja vointeja toivotellen Kalenteri ja matkaaja rv 11 + 4
 
olenko mä ainoa jota ei oikeastaan okseta mikään? en siis voi erikoisen pahoin milloinkaan?
alkaa ehkä huoli nousta siitä :whistle: :/

viimeksi oksensin jopa autolla ajosta, makkarasta, hajuista jne. nyt vaan hampaidenpesu saa oksun ylös-- :eek:

sanokaa että täällä muitakin joita ei niin okseta!!!??? :attn:

pulttis + rv 8+3 :heart:
 
Pulttis, jos yhtään lohduttaa, niin mä en ole oksentanut kertaakaan - olo on kylläkin ihan hirveän huono varsinkin iltaisin!

Hemoglobiinista: Mä lueskelin jo ennen raskautumista, että aspiriinin tms. syöminen voisi auttaa sekä raskaaksi tulemisessa että keskenmenojen välttämisessä, jos on korkea hb-arvo. Plussakierrossa aloin syödä 50mg disperiiniä yhden päivässä oviksesta lähtien, ja ei tuosta ainakaan haittaa näkynyt olevan =) Plussan jälkeen soitin teratologiseen tietokeskukseen ja varmistin, että voin jatkaa kuuria turvallisin mielin, ja ajattelin nyt syödä noita ainakin vkolle 12 asti.

Viljaliina 8+5
 
Et ole ainoa... En ole voinut pahoin oikeastaan kertaakaan, ainoat oireet on edelleen hieman kipeät rinnat ja kamala, ankara väsymys.. Nukun min. 9h yöunet, ja tuntuu, ettei nekään riitä, väsyttää vain kaiken aikaa.. No, sekin hellittänee toivottavasti jossain vaiheessa :hug:

Dooris ja sintti 11+6 (huomenna pidetään vaaville pahimman kriisiajanylityskakkusynttärit miehen kanssa :LOL: )
 
PulttiBois Minulla kahdessa aikasemmassa raskaudessa en oksentanut ollenkaan ja en voinut etes kunnolla pahoin. Ainut asia mikä teki pahaa oli raaka kalan haju :x
Monesti olikin selanen olo onko tässä raskaana olenkaan kun ei tuntunut missään.
Nytkään en ole okentanut mut voinut siitäkin edestä huonosti. varmasti tämä jatkuva flunssakin verottaa voimia ja ruokahalua mikä on vaan hyvä niin eipähän ala noita kiloja vielä kertymään :D

anuuu81 Tuskinpa tuolla korkealla hempalla on mitään tekemistä keskenmenon kanssa!! Itsellä molemmissa aikasimmissa raskaukissa ollut myös 150 ja ihan hyvin meni. Ei tarvinnut rauta tabletteja syödä kun ennestään hyvät veret. Loppu raskaudedesta sitten hiukan ja akkoi tippumaan ja joidin rauta tableteihin turvautumaan. Joten älä ole ollenkaan huolissasi. ja ainahan sitä voi neuvolasta kysyä jos kauheesti mieltä painaa
:hug:
 
Kiitos rauhoittelusta, kyllähän se niin on et kai se terveydenhoitaja olis sanonu jotain jos olis vaarallista...

Pulttis, en mäkään ole oksentanut kertaakaan, mut huono olo on silti.. Esikoista odottaessa oli helpommat pahoinvoinnit mutta silti sillon oksensin 2 kertaa. Niin ne on erilaisia nää raskaudet... Olen kuullut että ei kaikilla tule ollenkaan huonoa oloa ja silti raskaus sujuu ongelmitta. Positiivisia ajatuksia sinnepäin! Nauti nyt vaan olostas!
Ja vielä piti sanoo että se epi-piikki on oikeastikki iso! Mä sain esikoisen synnytysvalmennuksessa pitää semmosta käsissäni. Vaikuttavan kokoinen ja paksukin et ei vaan pitkä. Mut silti mä anelin ensi tilassa epiduraalia ku kivut alkoi käydä sietämättömiksi.

Synnytyspeloista ja muista kysyttiin.. Mulla oli esikoisen synnytys ihan ok, mut istukka ei meinannut tulla ulos ja oli 5 minuutista kiinni ettei nukutettu... Siitä pieni trauma, sattui nimittäin enemmän se 55min mitä istukka oli tulossa ku mitä vajaa 16h synnytys yhteensä. Tästä meillä oli ekassa neuvolassa puhe että jos muodostuu ongelmaksi tuo pelko niin pelkopolille sitten.. Saa kattoo miten käy.

No joo, mutta nyt mun pitää mennä nukkumaan että ehdin levätä sillä aikaa kun poika nukkuu. Mies työreissussa joten nää hetket ku poika nukkuu on ainoita paikkoja levätä.

Anu
 
Terve kaikille!

Meillä oli viime viikolla eka neuvola ja haluaisin purkaa vähän tuntojani... Oma vointi on ollut suoraan sanoen surkea. Joka päivä on huono-olo ja päänsärkyä. Oon oksentanut kuitenkin vaan muutamaan kerran. Useammin tulee vain pieniä yökkäyksiä siitä oksennusrefleksistä. (Sorry, tarkkaa tietoa) Neuvolan jälkeen huolestuin muutamasta asiasta mistä tuossa eka sivulla onkin jo aloitettu keskusteluja. Eli mun hemppa oli aika korkea aivan niinkuin anuuu81 myös eli taisi olla 158. Ja sitten verenpaine oli 140/90. Paineista sanottiin vain että seuraillaan koska saatoin olla jännittynyt mitatessa. Kesällä kävin kuitenkin monta kertaa työpaikan lääkärillä (ennen raskautta) ja ne oli silloinkin joka kerta ihan samaa luokkaa. Pelottaa kamalasti nyt nuo asiat eli keskenmeno tai sitten raskausmyrkytys. Painoa oli tullut ajasta ennen raskautta 4kg ja sain siitäkin kamalat haukut päälle (painoindeksi oli siis noussut 25->26).

Tuntuu etten pysty ollenkaan jättämään herkuttelua pois ja verenpaineen takia olen ajatellut vähäsuolaista ruokavaliota mutta se tuntuu niin vaikealta kun kokoajan tekee mieli suolaista ja sitten makeaa. En välttämättä syö edes kauheasti mitään karkkeja tai pullaa tms. Lähinnä mulla mättää nuo normaaliruoan annoskoot eli tuntuu että jaksaisin syödä vaikka hevosen :ashamed:

Mulle voisi muuttaa listaan sitten nämä: Ikä 24, Synnäri KOS eli Kätilöopiston sairaala Helsingissä ja laskettu aika 12.4

Tilsu 10+4
 
Aurinkoiset terveiset! :wave:

Pahoinvointi alkanut hellittämään, mutta väsymys jatkuu aivan kammottavana edelleen. Mitään ei jaksais tehdä, haluais vaan nukkua ja vaikka otin yhtenä päivänä 2 tunnin päikkärit niin herätessä oli olo, että ois voinut jäädä vielä sänkyyn.

Kahvia ei tee mieli lainkaan. Makkarat ja lihat kanssa tökkii. Painoa ei ole tullut lisää, mutta sen verran maha pyöristynyt, että vanhat housut meinaa puristaa vyötäröltä.

Flunssastakin sitten vihdoin pääsin eroon. Eihän se kestänytkään kun 2 viikkoa, vieläkin öisin yskittää. Kai tää flunssakin vei voimia.

nyt poika heräs...
 
Mulla on tuo syöminen lähtenyt ihan käsistä pahoinvoinnin takia, joka siis alkaa kellon tarkkuudella päivittäin klo 15 ja jatkuu koko illan. Kerroin tänään töissä, kun en enää jaksanut salailla. Pomo oli niin onnellinen, että alkoi itkemään. Totesi heti perään vointien kyselyn jälkeen, että tästä näkee kuinka hyvä työntekijä olen, kun voinpahoinkin vaan työajan ulkopuolella. Hetkellisesti olo siis helpottuu syömisellä. Olen oikeasti ollut oikea makeasyöppö, mutta nyt kaikki hapan on ihanaa ja helpottaa: piimä, maustamaton jogurtti, omenat ja sitten suolanen...Musta siis tulee valas :(

Ai niin, varattiin siis nyt se yksityinenkin Np-ultra ja se on 3.10. eli rv 10+5. Tosi aikaisin, mutta niin ne Felicitaksessa suositteli, koska tehdään 4D:llä ja sitten se Jorvin Np on 17.10.

malttamaton & hippu 8+4
 
Heippa vielä,

oksetusoloista piti kertomani. Mulla on siitä ikävä homma, että olen neuroottinen hampaiden hoitaja (siis käytän varmaan toistakymmentä erilaista hampaidenhoitotuotetta, no ei ihan mutta ymmärrätte, vaikkakin syön yleensä reilusti makeaa vastapainoksi), mutta nyt mua inhottaa yli kaiken DentiPlus-nimisen hammasvitamiinin (tms.) :) maku. Normaalit fluoritabletit menevät just ja just, mutta xylitol-purkkien ja -tablettien maut alkavat yksi toisensa jälkeen etoa niin, että pitkin hampain niitä vedän. :/ :D Sitten vielä kun joutuu syömään niin usein! Onneksi oikein tosi sokeriset syömiset ei niin kovin houkuttele nyt. Siltikin huolettaa!

Istukasta oli puhetta, mulla se ei myöskään lähtenyt ihan tuosta vain. No ei sillä mennyt kuin 10 minuuttia tai jotain, mutta se painelu teki kyllä tosi kipeää. Sitten ei ollut ihan varmuutta siitä, tuliko se kokonaisena, joten mulle määrättiin kohtua supistavaa lääkettä. Sain siis jo esikoisesta tuta kipeät jälkisupistukset. :|

Hui, mun ei kannata ikinä varmaan nähdä sitä epiduraalipiikkiä! Mä kun olen tarvittavien kivunlievitysmenetelmien innokas kannattaja enkä aio leikkiä sankaria tämän toisenkaan kanssa =)

Tuli muuten mieleen, että viime päivinä tuntunut välillä jännää kuplintaa masussa. Ettei voisi tuntua jo liikkeitä? Okei, tiedän, että tuskin, mutta kun kaveri sanoi tunteneensa toisesta jo viikolla 10, vaikkakaan kukaan ei häntä uskonut. Itse tunsin esikoisesta viikoilla 15 ja jotain.

T. Kalenteri 11 + 4
 
Tässä vielä meikäläisen kumpu. Omaa läskiäkin on mutta maha on muuttanut täysin muotoaan ja eri tuntuinen. Ultran mukaan viikkoja olisi siis 10+6. Aika monet tutut ovat huomanneet jo mahan jos mulla on ollut joku ihonmyötäinen paita päällä. Kamera on vähän rikki niin tekee kuvaan noita värejä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=989922.jpg
 
Alkaa vissiin stressi hellittää ku ehtii tännekin kirjoittaa melkein joka päivä :D

Mulla on kans tuon hampaiden harjauksen kanssa jossain määrin ongelmia. Esikoisenkin aikaan oli yökkäys aika herkässä just jossain viikkojen 13 ja 16 välissä ja sit hellitti. Toisaalta tuo yökkäily ei haittaa, ku kuvotus tuntuu hellittäneen melkein kokonaan.

Synnytystä melkein jo odotan, vaikka eka olikin aika mielenkiintoinen kokemus... Poika syntyi suht pitkän ponnistuksen jälkeen imukupilla ja sai vain 6 pistettä. Veivät heti toiseen huoneeseen ja sain nähdä Valtsun vasta noin puol tuntia synnytyksen jälkeen. Olin jo ihan paniikissa, et vauva on kuollut ja kukaan ei vain uskalla kertoa mulle. Mulla nousi itellä kuume 40 asteeseen ja tulehdusarvot yli 130, joten taisin jo hieman hourailla :ashamed:

Kalenteri mä olen kans kuvitellut tuntevani jo muutaman kerran just sellaisen tietynlaisen pyörähdyksen alavatsassa. Teoreettisesti kai mahdollista, mut ei ole tosiaan tuntunut ku ihan muutaman kerran.

Jep jep, mutta nyt heitän sohvalle selälleen hetkiseksi ennen maalaamaan lähtöä. Aletaan olla jo yli puolivälin urakassa... :D Nyt alkaa tarkentua et viikon 41 lopussa tai 42 aikana muutetaan uuteen kotiin.
 
Lyy
Kävin neuvolassa eilen. Siellähän tietysti kyseltiin kaikkea mahdollista ja mahdotontakin ;) hB oli 144 ja paineet 74/130. Painoa oli jo nyt tullut muutama kilo alkuun verrattuna ja täti siellä tokaisi, että ei voi vielä raskaudesta johtua. Olin vähän kummissani, koska minusta painon nousu on sijottunut juuri tälle ajalle, eikä minulla ole ollut mitään ahmimiskohtauksia (ainakaan vielä :p) Any way, pyysin sitten kuunnella sydänääniä ja onnistui sillä ehdolla, etten hermoile, jos mitään ei kuulu. Jonkin aikaa etsittiin ja vain oma syke löytyi :| Pitää nyt sitten odotella ensi maanataihin, jolloin on ultra, ei jaksais enää odottaa.

Pahasta olosta: Mulla ei ole ollut oikeastaan minkäänlaista huonovointisuutta, lievä päänsärky vaivailee ajoittain ja koko ajan väsyttää. Alaselkää jomottaa ja "venytyttää" välillä, turvottaa =) =)
Tällaista täällä tällä kertaa, pitää taas palailla asiaan...

T. minä ja 9+1 =)

Ai niin neuvolasta LA:21.4.08
 

Moi taas!

Tilsu mahtava tuo sinun mahasi!
Itse olen ollut ihan stressissä mahani kasvun kanssa.
Läskiähän siinä on jo ennestään pieni kumpu, mutta nyt se on joko kasvanut tai turvonnut, niin että vanhat housut tod. kiristävät.

Minulla on myös ollut verenpaine koholla lähes aina, alapaine 80-95, mutta kotona mitattaessa alempi.
Nyt alkuraskaudessa laskenut huomattavasti, kotona jopa kutosella alkavia alapaioneita ja neuvolassakin kasilla!

Hemoglobiini on aina ollut 150 kieppeillä, mutta raskauden alussa laski 123 ja silloin vielä juoksin maratonin, kyllä muuten tuntui, ettei ihan kaikki ole niin kuin ennen..
Nyt Hg on noussut 135.

Huvittavaa on että minäkin joudun sokerirasituskokeisiin, vaikken lihava olekaan. Painoindeksi vähän yli 25 ja eikun testeihin siis.
Toisaalta hyvä näin. Mutta tiedän olevani tosi hyvässä kunnossa ja suurin osa painosta on lihaksissa. Katsotaan vain kuinka kauan.

Oma napaa lisää:
Olo ihan jees, kunhan muistaa syödä vähintään 2 tunnin välein.
Väsyttää kyllä taas aivan armottomasti!
Nyt enää puoli tuntia töitä ja sitten hierojalle, ihanaa!
Sitten kotiin oman armaan luo, joka huomenna lähtee 5 päivän reissulle Espanjaan, töihin siis.
Tänään siis luvassa ihania herkkuja ja rantasaunan lämmitystä yms.

Mukavaa oloa kaikille muillekin!

:)Kellukka pohjoisen myrskyn keskeltä
 
Alkuperäinen kirjoittaja mussu81:
Tässäpä muuten hyvähermoisille kuva epiduraalin laitosta... Ei kyllä mun kokemuksen mukaan tuntunut juuri miltään ja auttoi tosi paljon!!!

http://www.vsshp.fi/documents/2004/02/Epiduraali.jpg
pitikin katsoa :eek: :kieh: :x
oli aikas hurjan paksu neula :x

ihania mahoja teillä. itsellä rasvaa sen verta että itse raskausmaha ei kyllä erotu kunnolla vaikka kohtu onkin 3 viikkoa etuajassa eli rv 11-12 tietämillä jo.
oletteko muuten huomanneet että jos laittaa äippähousut jalkaan niin maha näyttää tuplaten isommalta?
kokeilin eilen ja näytti kun olisin ollut rv 30 menossa jo :LOL: :LOL:
ehkä parempi pysyä vielä taviksissa vaikka puristaakin jo pikkuisen osa.. :D

sateiset terveiset helsingistä B)
 

Yhteistyössä