Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Merkkailen äkkiä vaan et tiän mistä lähteä purkamaan tekstejä maanantaina. Pitää pakata ku lähetään viikonlopuksi mökkeilemään.

Ja niin, Mavi, kyllä se niin taitaa olla että saman tien se huoli alkaa.....

Puellalle ja muillekkin peukkuja!

Ai niin joo. Yritin siirtää np-ultraa viikkoa aiemmaksi, muttei siellä ollut yhtään ainutta aikaa enää vapaana. Hitsit mä joudun odottaan 8.10 saakka!! Epistä. Sillon viikkoja jo 13+2. Toivottavasti ees sydänäänet kuuluu ku on lääkärineuvola 26.9. Esikoisesta kuului äänet viikolla 10+? joten pitäis kyllä jo tuolloin kuulua ku on enemmän viikkoja..

Anu ja rv 9+6

Ei tästä näköjään sit tullutkaan mitää pikaista merkkiä! :LOL:
 
terveiset lääkäristä ja ultrasta.
pieni sammakko siellä oli ja sydän jumputti kovasti.
tämän lääkärin mielestä on vahvoja viitteitä että olisin kaksosia odottanut ja toinen jäänyt matkalle hyvin alussa ja vuotanut ulos.
tiedä sitten.
selvän "pussin" minäkin siellä näin tyhjänä.

mittojen mukaan olisi päiviä vaan muutama enemmän mutta lasketun mukaan mennään vielä eteenpäin.
tänään tosiaan vaarallisen hyvä päivä. ei satu, ei kolota, ei tee pahaa, ei väsytä- ei mitään.
aamuyöllä vaan tajuton migreeni ja oksetti.
joten kai se on uskottava että luonto hoitaa tämän hyvin tai sitten ei. parasta toki jokainen toivomme.

sain myös todistuksen matkan peruuttamiseen, matkaa jonne piti miehen kanssa kahdestaan lähteä :ashamed:
lääkäri piti ratkaisua erinomaisena, joten uskottava se on että tästä mammasta ei ole egyptiin lähtijäksi.
lääkäri kirjoitti näin:
potilas on raskaana,laskettuaika on 26.4. 2008.
on ollut alkuraskauden verenvuotoja ja keskenmenon uhkaa, muutenkin on kyseessä riskiraskaus.
potilas ei saa matkustaa egyptiin sinä ja sinä välisenä aikana.

joten parempi siis jäädä kotosuomeen :( :whistle:

että näin. =)
 
Pulttis, kiva että kaikki oli pienellä ok :hug: ja Egyptiin kerkeette myöhemminkin! me on siellä kaksistaan kahesti käyty, oltiin yhteensä kuukausi. ja koko ajan isäntä sinne huokailee uudestaan mutta nyt oon sen saanut uskomaan että lähdetään sitten kun lapset on tarpeeksi isoja. eli ei ihan hetkeen...
mulla on tänään vapaapäivä. aattelin levätä ja syödä mitä mieli tekee. lauantaina alkaa pisteiden laskenta. tosin ei siinäkään vielä taida järkeä olla kun suurin osa sapuskasta tulee samantien ulos oksentaen :x
 
Moikka!

Enpä ole taas saanut kirjoiteltua, mutta mukava on ollut lukea hyviä ultrakuulumisia! Mulla olis np-ultra edessä reilun viikon päästä maanantaina, onko nyt sitten 24.9. Jännittää kyllä vähän, vaikka kävin siinä varhaisultrassakin. Mitenhän jaksoin esikoisesta odottaa np:hen saakka? Ja mitenhän aiemmat sukupolvet ovat osanneet olla ilman mitään ultria, onkohan ollut rennompi suhtautuminen odotukseen kaiken kaikkiaan vai mitä...

Ei ole tuhrua enää näkynyt toissapäiväisen jälkeen, hyvä niin. :) Olot ovat kyllä aikamoiset, mutta onneksi oli eilisiltana kavereita, jotka saivat keskittymään vähän muuhun.

Pojalla on tänään tosi kiukkupäivä, toivottavasti se siitä, kun olisi tarkoitus käydä iltapäivästä/illasta Linnanmäelläkin. Ei meinaa edes vaatteita saada päälle, ja junaradan vaunut vain sinkoilevat ilmassa. Kaikki siis päin mäntyä meidän palleroisella tänään tai äiti vain ei ymmärrä.

Oho, tuli katkos ja unohdin tämän lähettää... Mitähän kaikkea juttua täällä on tässä välissä ehtinyt olla. No laitetaanpas kuitenkin.

T. Kalenteri ja matkalainen rv 11 =)
 
No olihan sitä välissä ehtinyt juttua tulla :)

Pulttis, hienoa kuulla, että kaikki ok ja saitte lääkärintodistuksen matkan peruuttamista varten. Varmaan helpottavaa toisaalta, että on selkeä lääkärin mielipide asiasta, niin ei tarvitse jäädä monen vaiheille: Egyptiin sitten myöhemmin, nauttikaahan ensin Turkin-tuliaisesta :p

No jatkellaanpas taas...
 
PulttiBois;
Hieno homma, että ultra onnellisesti takana, kaikki ok ja vielä siitä todistuksestakin, ettei jää osa rahoista sisään matkaa peruessa, on sitten parempi mielikin lähteä jossain myöhemmässä vaiheessa reissuun;-)

Kalenteri;
Kiva, että tuo ikävä tuhruttelukin vihdoin loppui;-) Pikkumieskin järjestää siulle sopivasti kaikkea muuta ajateltavaa
:hug:

Äitipeikko:
Pisteiden lasku? Koitin selata aiempia viestejäsikin, mutten äkkiseltään päässyt kartalle, joten tyhmänä kysyn :hug:

TÄÄ PALSTA PITÄISI SULKEA!!!
Tänäänkään ei ole töistä tullut mitään, kun vähän väliä eksyn tänne kurkistelemaan, mitä ihmisille kuuluu :LOL:

Dooris
 
Voi ei Smigul :hug: :'( Kurja kuulla huonoja uutisia np-ultravaiheessa olevilta vaikka toki aikaisemmassakin vaiheessa ne surettavat. Mahdollisimman pikaista toipumista ja osanotto suruunne :hug:

Dooris, varmaan nuo pisteet lähinnä auttavat ruokavalion pitämisessä terveellisenä. Olen lukenut, ettei raskaana saisi varsinaisesti laihduttaa, mutta tietysti terveellinen ja kevyt ruokavalio on hyväksi, etenkin jos painoa on ennen raskauttakin.

Mäkin käyn täällä vähän väliä kuikkimassa, tosin mulla ei olan takana odota työt vaan nytkin poika nukkuu päiväunia. Mä odotan, että päästään lähtemään sinne pääkaupunkiin ja Lintsille, mutta antaa miekkosen vielä ladata akkujaan tovin verran. =)
 
Dooris, mä käsitin että oman painon mukaisilla pisteillä voi pisteillä, mutta sitä ei tarvitse niin orjallisesti noudattaa. mulla kun elopainoa on reippaasti niin vähän panikoin että osaanko pitää näppini erossa herkuista. ei ole siis tarkoitus laihduttaa, vaan kontrolloida syömistä.
 
Moi taas kaikille :wave:

Uskomatonta, mutta totta. Kävin tänään vihdoin lääkärintutkimuksissa ja ilmeni, etten sittenkään ollut saanut vielä keskenmenoa. Tällä kertaa ultrassa näkyi ihan sikiö sekä sen sydämenlyönnit. Rv:ksi lääkäri sanoi 6+5.

Olen ihan hämmennyksissä, sillä luulin olevani menossa lähinnä sopimaan, tehdäänkö jotain kaavintaa tms. Olen kuitenkin vuotanut runsaasti verta + hyytymiä viime ja tällä viikolla. Myös kivut ovat olleet ajoittain todella kovat

Mutta nyt sitten jännitetään, että näinköhän vauva pysyy mukana. Ja tämä lääkäri antoi lasketuksi ajaksi 4.5.2007. Mutta vielä on monta viikkoa jännitettävää.
 
Tinkatar onnea hämmennykseen!!Uskomatonta,mutta ihanaa!!
Pulttis kyllä kaikki sujuu varmasti ihan hyvin ja reissuun sitten tosiaan pääsee joskus =)

Ja aina vaan tulee näitä ikäviä uutisia..Smigul IIISO :hug:

Kyllä tulee uneton yö meikäläiselle ennen keskiviikon np-ultraa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mavi:
Millons tuo niskapoimu-ultra nyt oikein otetaan?
eikös se ole rv 12-13 tietämillä yleisimmin.
sitä kauhulla itsekin jo odotan vaikkei aikaa olekaan vielä taskussa.
sitä ennen itselläni onneksi yksi ultra viikolla 9+

tinkatar mukava kuulla uutisia myös noin päin, antaa toivoa kaikille vuotaville odottajille että kaikki voi mennä hyvin.
tsemppiä!!! :hug: :flower:
 
Meillä on tuo np-ultra 12 raskausviikolla.Eli kun siinä tehdään samalla seerumiseulontatutkimus niin tehdään ennen 13 rv.Näin kertoi neuvolatäti meille.Vuonna 2005 ei sellasta tarjottu.

Taas alkaa päänsärky!Eilen viimeeksi migreeni.Aurinko paistaa ja esikko pitäs viedä ulos..great!!Ja isi töissä myöhään :kieh: Yrjöttää :$
 
Pulttis Ihania uutisia sulla :heart: !
:hug: :hug: :hug:
Nyt huilit kunnolla ni se teiän Turkin tuliainen pysyy kyydissä ja kasvaa isoksi ja vahvaksi! Meiän Bulgarian tuliainen myllertää jo kovasti masussa, tuntuu kun tekis kuperkeikkoja =) .
Onnea loppuraskauteen :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 13+5 :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni78:
Pulttis Ihania uutisia sulla :heart: !
:hug: :hug: :hug:
Nyt huilit kunnolla ni se teiän Turkin tuliainen pysyy kyydissä ja kasvaa isoksi ja vahvaksi! Meiän Bulgarian tuliainen myllertää jo kovasti masussa, tuntuu kun tekis kuperkeikkoja =) .
Onnea loppuraskauteen :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

:heart: :Ninni ja Kullanmuru 13+5 :heart: :heart:
kiitos sinulle =) :flower:
olette rakkaita kun huolehditte niin :ashamed: :heart:
*halaa kaikkia ihania ihmisiä* :hug:
pidetään huolta matka tuliaisistamme :saint:

 
Jännä, kun täällä meidän alueen neuvolassa ei ole ollut puhettakaan np-ultrasta. Nyt vasta aloin miettimään koko asiaa. Ekassa lääkärineuvolassa lääkäri sanoi, että seuraava ultra on sitten rakenneultra viikoilla 18-20. Vissiin kaikki kunnat ei np-ultraa tarjoa... Kolmen viikon päästä olen menossa kyllä 15 raskausviikon kieppeillä seerumitutkimukseen, pitääpi kysellä silloin, vai onkohan jo liian myöhäistä..?
 
Heips! Mulla täällä pahoinvointi vaan pahenee, vessassa saa ravata vähän väliä ja esikoisen kans täytyis kuitenkin jaksaa.
Neuvola vasta 28. päivä ja ultraan tarvis soitella ja varailla kuukauden päähän aikaa..

äippä-86 ja olio rv 7+5 sekä Nessu 8,5kk
 
Ihanaa Pulttis :hug: :heart:

... Mä näin viime yönä ensimmäisen raskauteen liittyvän unen.
Makasin ultra huoneessa ja kätilö ultrasi alakautta.
Kasvojen vieressä oli näyttö josta meidän masukin olisi pitänyt näkyä.
Kätilö oli aivan hiljaa ja minä näin ruudusta vain oman naamani.
Välillä siihen ilmeistyi 4D kuva vauvan kasvoista ja taas mun naama. :|
Mua jännittää nyt jo tuo tuleva ultra niin paljon että näen kummia unia.


Nöpönen 9+5
 
pikku nöpönen mä näin alussa paljonkin vauvaunia, synnytyksen ja kumpaa sukupuolta vauva oli.
poikien odotuksessa näin aina sukupuolettomia vauvoja ja aina vaivasi kumpaa ne olivat.. :whistle:

mä näin viime yönä, en suinkaan vauva unia vaan ihan hillittömän SEKSI UNEN :LOL: :LOL: :LOL:
se oli kyllä niin raju uni että aamulla nauroin sitä miehellekin joka kuulemma kuolee seksin puutteeseen :LOL:
ei hyvää päivää sentään. :p :whistle:

onko joku muu nähnyt ihan hulluja unia?
mä monesti edellisissä odotuksissa näin pettämis unia paljon ja yleensä mä olin se pettäjä osapuoli. unissa kummitteli exiä jne..
niihin oli hirveä herätä :/


T: pulttis ja mies seksin puutteessa + matkustaja 8+0 :heart: :D
 
Pulttis, mä muistan kun edellisen kerran tein plussatestin (joka päättyi sitten viikon päästä vuotoon) ja oltiin anopin luona yötä. näin ihan kauheaa unta, en uskalla tässä ees kertoa ettei kellekään tule traumoja. mutta joka tapauksessa lapsi kuoli synnytyksessä. jotenkin tuli myöhemmin mieleen että olikohan se joku ihan vaisto, että kesken menee...
tässä raskaudessa en oo vielä vauvasta nähnyt unia, mutta aika hurjia seksiunia oon kyllä nähnyt. ja ihan himohiirenä pyörinkin, ainoa vaan että jatkuva oksentelu verottaa kyllä voimia siltä saralta. eilenkin vaan katottiin leffa, herkuteltiin ja mentiin ajoissa nukkumaan kun kerrankin oli vapaailta :LOL:

ihan tuntuu siltä kuin pieniä liikkeitä tuntuisi masussa. mutta kai siellä vaan elimet hakee paikkaansa vielä :D

äitipeikko ja Chimi 9+5 muistaakseni

ps. kuulemma uusi laskettu aika on 15.4 joten jos joku jaksaa sen päivittää listaan. PAKKO ei ole, aika varmaksi voi sanoa että lapsi tulee huhtikuussa - ja se piisaa meille.
 

Yhteistyössä