Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
onko äidin vaistoa vai mitä mutta mulla olo etten laita tänä yönä silmiä kinni :ashamed:
mahaa koskee niin paljon että itku meinaa päästä. verta tulee taas ja vit.tuttaa kerrassaan koko juttu.
vahva tunne että pian tapahtuu jotain, kaikki ei voi olla kunnossa.
se on niin pienestä kiinni toisen elämä.. :'(

jos mä olisin tiennyt saavani tälläisen odotuksen, en olisi ikänä lähtenyt tähän mukaan! olisin ollut tyytyväinen 2 lapseen.
ja taidan ollakin pian :ashamed:

mä jo ehdin huokasta helpotuksesta päivällä, mutta ei. ei tää lopu koskaan :(
 
pulttis tiedän tää kuulostaa tyhmältä, ja on helpommin sanottu ku tehty. mutta yrittäisit rauhottua, se on parasta hoitoa tällä hetkellä pikkiriikkiselle. ei voi muuta kun toivoa parasta, se mitä tulevaisuus tuo, ei siihen pysty tässä tilanteessa vaikuttamaan. mutta ota hetki itsellesi, ole rauhassa, laita rauhallista ei masentavaa musiikkia soimaan ja silmät kiinni ja hengittele rauhassa ja yritä hetkeksi unohtaa koko tilanne.

kaikkea hyvää toivoen, Pinaatti
 
Kun tässä on sopivasti päästy näihin erite,pissa/kakka-juttuihin...
Oletteko kärsineet ummetuksesta? Mulla ei suoli ole aikoihin oikeen toiminut, ja nyt se tuntuu sanoneen yhteistyösopimuksen kokonaan irti. Vaivoin saa jotain pinnistettyä. Ja sitten tuntuu, että mahalaukussa olisi kuin tulppa, että sieltä ei ruoka sitten sula minnekään. Turvottaa koko vatsaa, röyhtäyttää ja pierettää ... juu tosi naisellista :ashamed: Olen eilen ja tänä iltana oksennellut, Otin tänään Levolacia ja ostin luumuja sekä lasten luumusosetta... jos alkais toimimaan. Sori, jos oli hieman ronskia kielenkäyttöä.

Hyvää yötä kaikille... Pulttis koita saada nukuttua, se on sinulle ja lapselle parasta. :hug:
 
kiitos taas teille, tiedän että murehtiminen on turhaa tällä hetkellä.
selvästi kun alkaa vuotamaan muutun kipeäksi samalla. siis tosi kipeäksi, tuntui eilen kun olisi synnytys alkamassa, sattui niin saa.tanasti mahaan |O
ýöllä vuoto loppui taas ja nyt ok olo.
taitaa se hematooma vuotaa siellä nyt vaan runsaasti, harmi :/
onneksi huomenna omalla terv.asemalla ultraus+ lääkäri muutenkin, haluan nähdä vaan sykkeen ruudussa :heart:

tuossa eilen miehen kanssa juteltiin meidän marraskuun alun egyptin matkasta. taidetaan perua se :|
en mä voi lähteä niin pitkälle tässä tilassa, kun ei yhtään tiedä mitä tässä tapahtuu.
vielä saatais kai kaikki rahat takaisin lääkärintodistusta vastaan.
kyllä me ehditään vielä, nyt on vaan pikkuinen tärkein!!!! :heart:
 
PulttiBois, onneksi se huominen tulee kuitenkin nopeasti, ja saat siekin varmuuden siitä, missä mennään. Hyvin kaikki on kuitenkin, mutta se oma mieli on sellainen, ettei hevillä anna rauhaa, ennen kuin asia on varmistettu, toisaalta, hyväkin niin :hug: Eli jaksahan huomiseen, asioilla on onneksi tapana hoitua :hug:

Sanoo hän, joka ei nukkunut np-ultran takia montaakaan minuuttia viime yönä, onneksi pääsee kohta varmistamaan tilanteen :hug:

Dooris
 
Pulttis: voi sinua siellä... Sitten vielä kun on sairaslomalla niin asiaa tulee varmaan koko ajan mietittyä. Vielä lohdutukseksi niin veljeni vaimolla, joka kanssa odottaa (LA18.2.) alkoi rv 14 ensin tuhru ja sitten verinen vuoto. Vuotoa kesti parisen viikkoa ja silti kaikki on kunnossa. Mitään muuta ei ilmennyt kuin tuo vuoto eli ei kipuja yms. Yritä nyt lepäillä, meidän kaikkien ajatukset on nyt sussa ja masuasukissa ja pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin!

Siitä np- ultrasta niin neuvolan täti laittoi mulle paperit ja puh.numerot kotiin mistä ajan sai tilata. Siksi näin ajoissa vielä, että saa sellaisen ajan, että mies varmasti pääsee mukaan. Tämä käytäntö siis Jorvissa.

kuukatri: Mulla on sama ongelma syömisen kanssa kuin sulla. Olen superterveellinen ruokavalion suhteen, paitsi karkki on paha pahe, tai siis olin. Nyt tekee mieli siis kaikkea mahdollista kökköruokaa: pitsaa, kebabia, nakkeja, ranskalaisia, vaalea leipää... Makean himo kadonnut, mutta kaikki rasvanen, nam...Eilen illalla sitten huomasin, että mun maha on aivan valtava. En tiedä onko syömisesta vai masuasukista!??!

Lääkäriltä kysäisin tiistaina, että onko mahdollista kun mun mielestä masu näkyy aivan selvästi jo. Niin lääkäri sanoi, että hoikilla ihmisillä näkyy tosi aikaisin. Mutta en ymmärrä, kun viimeksi meni kesken 8+3 ja silloin näkyi aivan pieni kohouma alavatsalla ja nyt sitten 7+6 tilanne aivan eri. Ei sillä, että haittaa, että masu tulisi ajoissa esille, mutta ihmetyttää?!?!

 
malttamaton olet oikeassa. täällä yksin kotona ehtii miettiä kaikkea ja tunnustella oloaan. lukea tietoa ja saada lisää paniikkia aikaiseksi.
riski (isokin?) keskenmenoon on olemassa, sille ei mitään voi. samoin jostain luin että epämuodostumia saattaisi tulla ja ennenaikainen synnytys..
kyllä meinaa itkettää vaan :'(
enpä olisi vielä viikko sitten uskonut saavani elämäni hirveimmän odotuksen tästä odotetusta rakkaasta :heart: :ashamed:
mulla maha aika pieni omasta mielestäni- vaikka lääkäri olisi voinut väittää vauvan olevan rv 10 ennen kuin ultrasi. :whistle:
kyllä kohtu hyvin tuntuu makuulla jo ja ylimääräistä löytyy kyllä.
viimeksi rv 13 olin jo tosi iso kun keskenmeni.

mukavaa torstaita teille, mä yritän nyt rauhtoittua :wave:

t. pulttis ja matkustaja 7+5 :heart: :heart: :heart:
 
Hei!

Pulttis toivon että kaikki on hyvin :hug: .
Yritä olla huolehtimatta, se ei auta tilannetta.
Kaikki pitävät peukkuja sinulle!

Oma napa:
NP-ultra tänään, turvotusta 1.0, eli olematonta.
Ja mikä tärkeintä, siellä se pieni potki ja heilui ja heilutteli käsiään!
Ihana kätilö ultrasi ensin vatsan päältä, sitten emättimestä.
Oli mahtava nähdä oma vauva oikeasti eka kertaa!
Pituutta n. 6 cm kokonaisuudessaan, mutta kaikki oli paikoillaan ja kunnossa!

Kätilön jälkeen vielä lääkäri tutki kohdunsuun ja kohdunkaulan, nekin kunnossa.

Olen tosi onnellinen!
Kerroin äsken pomolle, hän onnitteli tosi lämpimästi!
Ihanaa, näin sen pitääkin mennä.
Nyt kun joku vielä tekisi nämä työt..

:)Kellukka onnellisena
 
Paljon onnea Kellukka, kiva lukea välillä todella hyviäkin uutisia ;-))))

Tänään kanssa np-ultra takana, onnellisesti, kaikki oli lääkärin mukaan erinomaisen hyvin, mittaa sintillä 5,2 cm, np-turvotus 1,3, mikä on kuulemma oikeinkin hyvä, ja potki ja sätki niin, että lääkäri sanoi näyttävän erinomaisen hyvävointiselta vaavilta; taisi raasu hermostua, kun täti joutui häiritsemään hänen päiväuniaan, kun nukkui mokoma ensin siten, ettei niskapoimua saanut mitattua laisinkaan =) Ihanaa, johan helpotti, mie kun oon jo rakennellut ties mitä kauhuskenaarioita itsekseni :hug:

Helpotti, nyt on sellainen olo, ettei enää mikään voi mennä pieleen :hug: En ainakaan enää suotte päiten suostu moisia uskomaan, jos nyt koittaisi vähän tässä hermoilun lomassa nauttiakin tästä tulevasta pienokaisesta =)

PulttiBois, koitahan siekin jaksaa, ja muutkin, useimmiten asioilla lienee kuitenkin onnellinen loppu :hug:

Dooris ja sintti 11+1
 
Tämä raskaus on kyllä aivan eri kaliiperiä. masu on välillä kovastikkin turvoksissa, mutta kuitenkin mun perus housut mahtuu ihan hyvin jalkaan, eikä tunnu yhtään ahdistavalta. mitä nyt jenkkakahvat vähän tursuu kaikesta vaaleesta leivästä ja roskaruoasta.aikasemmin panikoin heti, että omat normi housut puristaa sikiön kasaan. myöskään aikaisemmissa raskauksissa en ole pystynyt nukkumaan mahalteen ollenkaan sen jälkeen kun raskaus on selvinny, sen pelossa jälleen taas että toukka kärsii, nyt kuorsaan aivan hyvällä omalla tunnolla mahallani. hassua

ehkä sitä noissa ekoissa raskauksissa on jotenki paljon enemmän hysteerisempi. ekassa raskaudessa en myöskään syönyt mitään, mistä olin lukenut tai kuullut niiden voivan jotain aiheuttaa, mutta nyt taas laitan suuhuni sitä mitä mieleni tekee, toki pienellä ajatuksella. tietäen että suurin osa noista ruoka kielloista on täyttä turhaa hössötystä.

ehkä toi viime keskenmeno on aiheuttanu tän, siinä mielessä, että vaikka tekisikin kaiken niinkuin kirjoissa "painostetaan" niin se ei silti takaa kaiken sujuvuutta, ja että kyllä tässä voi ottaa rennomminkin, eikä tartte häsätä kaikkien mahdollisten kieltojen ja pelottelujen kanssa.

ärsyttää miten nykypäivän raskaus on tärvelty kaikilla kielloilla ja pelotteluilla.
siksi niin monet eivät pysty siitä enään nauttimaankaan. ihan hyvin on meidän äidit ja isoäidit ja isoisoäidit raskauksissaan selvinneet ilman näitä kaikkia "vaarojakin". toki sillon ei ole ollut läheskään kaikkia eineksiä ja aineita, mutta anyway...

huh huh, tulipas avauduttua, mutta kun ärsyttää ni ärsyttää.
te poloiset joudutte vaan kuuntelemaan tätä urputusta :D

IHANA KUULLA HYVIÄ UUTISIA onnea niistä.

 
omaa napaa ihan täysin.

tänään oli eka neuvola, hyvin meni. sydänääniä ei vielä kuunneltu mutta helpotti kun terkkari oli sitä mieltä että KYLLÄ se vauva nyt tulee kun rv8 todettiin ultrassa elävä sikiö.

oksentelu jatkuu ja mua ketuttaa ihan kaikki. varsinkin kun tuntuu että mies sysää joka ainoan kotityön mun niskoille eikä mulla ole oikeutta esim. jäädä aamulla nukkumaan vaan pitää nousta ylös. onneksi lauantaina saa nukkua pitkään, Minea menee yöhoitoon tädilleen.

ja tuumasin mä tänään herralle että NYT mä painelen lepäämään, tuntiin ei ole asiaa tulla häiritsemään tai otan nokkiini. ja just kerkesin torkahtaa niin alettiin oveen koputtelemaan.

eilen käytiin porukoilla, serkku Sodankylästä tuli ja ilmoitti heillekin tulevan perheenlisäystä. ihanaa. mukana oli avovaimon siskon lapset, toinen adoptoitu ja toinen pitkässä sijoituksessa. itkin tietty koko illan kun serkku kertoili tyttöjen tarinat. kaikkea paskaa sitä pienen pitää kokea.

mutta nyt meidän pieni roikkuu äidin hihassa kiinni ja pitäisi vieraitakin jaksaa |O
 
Kirjanmerkkiä tulin vaan itelleni laittamaan,kun en nyt ennen sunnuntaita koneelle pääse,lähdetään huomenna heti töiden jälkeen meidän uusimman kummitytön ristiäisiin sekä hänen vanhempiensa häitä juhlimaan ja kotiudutaan sitten joskus sunnuntaina,kun saan noi muut matkalaiset liikkeelle.

Hyvää viikonloppua kaikille ja sovitaan että saa huonot uutiset piisata tähän meidän pinoon ja kaikki pysyvät matkassa loppuun asti :heart:

Piitsi ja Iisakki 11+1
 
Hyvää perjantaita teille kaikille!!!

En ole taas pitkään aikaan tänne kirjoitellut, kun mulla ei ole nettiyhteyttä kotona ja täällä töissä ei oikein kerkiä kirjoitella - hätäsesti kerkiän lukea teidän kirjoituksia. Mutta monesti oisin halunut ottaa omalta osaltani kantaa keskusteluihin...

Mutta tässä hieman tämän hetken mietteitä, ajatuksia, kysymyksiä...
Minulla alkoi oksentamispahoinvointi viikolla 9 ja tämän viikon sunnuntaina yltyi ettei mikään pysynyt tiistai-aamuun saakka sisällä - kaikki tuli jonkinajan kuluttua ulos. Noh, nyt sitten tuon tiistain jälkeen minulla ei ole oikein ollut pahoinvointia. Onko kenelläkään tuo pahoinvoinnin kanssa tällaista heittelyä? Tottakai mietityttää, että onko kaikki ok!? Lisäksi rinnatkaan eivät ole niin arat kuin ensimmäisillä raskausviikoilla.

Oletteko jo uskaltaneet kertoa raskaudesta ihan avoimesti? meillä työpaikalla tietää yksi kollega ja minun paras kaveri tietää. mutta muille ei olla vielä kerrottu. Nyt miehen kanssa ajateltiin, että josko viikonloppuna kerrottaisiin vanhemmillemme. Tiedän, että miehen äiti menee ihan sekaisin (on jo jonkinaikaa oireillut "mummokuumetta", tämä 'olisi' heidän ensimmäinen lapsenlapsi.

Joko teillä masu näkyy? minulle on gynelogi sanonut, että minun kohtu on aika takana. Tästä olen sitten itse päätellyt, että vauvamasu tulee myöhemmin näkymään. Mutta mielestäni ,ja miehen mielestä, vatsani jo pömpöttää. Pystyn vielä kuitenkin pitämään normaali farkkuja/vaatteita - onneksi näissä "nykyajan" farkuissa on vyötärö aika alhaalla. yksi kaverinkin (on tällä hetkellä rv 22) voi vielä pitää normaali farkkuja.

Mutta oikein hyvää viikonloppua Teille kaikille ja palaillen tänne kirjoittelemaan aina kunhan se on mahdollista :)

Moona rv 10 +3
 
Huomenia!

Alkaa olla jo aivan epätoivoinen olo. Tuhruvuoto jatkuu edelleen, oireet puuttuu, ainoastaan tuo vatsa on iltaisin varsinkin aivan valtavan iso, ts. turvoksissa. Eihän tästä tämmöisestä voi mitään tulla! Mikään ei huvita, ei työ, ei harrastukset ei kotihommat ei mikään. :headwall: Kun vaan vois jäädä kotiin sängynpohjalle venymään. Ja tämänkö sitten pitäisi olla sitä onnellista odotusaikaa? Np-ultran varasin eilen. Sain ajan vasta 18.10. eli reilun kuukauden päähän. Ja sinnekö asti sitten pitäisi jännittää? Eka neuvola on viikon päästä, silloin viikkoja koossa 9+3, niin ei varmaan sydänäänet vielä silloin kuulu. Pitänee sen jälkeen varailla taas sinne yksityiselle ultra-aikaa, jos ei neuvolan kautta pääse ja jos tuo tuhruttelu ei siihen mennessä lopu. Nyt tuli taas pelkkää valitusta, mutta nyt ei muuhun pysty!

Puella 8+3
 
puella varaa ihmeessä yksityiselle aika.
itse kävin ja menen pian uudestaan. ihan mielenrauhan vuoksi. maksaahan se lysti mutta mä maksan mielelläni etten yöuniani menetä ja viimeisiä hermoja tämän raskauden kanssa.
tiedän tasan miltä susta tuntuu.. :ashamed:
itsellänikin tänään epämääräisen hyvä päivä ja sekö on outoa ja saa mielikuvituksen laukkaamaan kovasti :/
onneksi mulla klo 11 ultra taas niin saan edes hetkeksi rauhan kun ei edes nyt vuoda.
iso :hug:
koitetaan uskoa että kaikki on hyvin!!! :heart:

moona78 mulla taas on toisinpäin, huomenna tulee tasan 8 viikkoa täyteen mutta kohtu on n.3 viikkoa etuajassa. siis on isompi kuin pitäisi näillä viikoilla olla.
ja kyllä alkaa näkymäänkin jo.
kyllä se maha vielä kiusaksi tulee, kun ei pysty jalkakarvoja leikkaamaan, ei varpaan kynsiä ilman että on mitä ihmeellisimmissä asennoissa. :D
silloin on otettava mies avuksi ;) :whistle:
 
Väsyttääkö muita vielä, vai onko toivoa, että tämä tästä joskus vaikka helpottaa... Öisin herään edelleen 2-3 kertaa vessaan, enkä saa oikein heti nukuttua.. Ja väsyttää muutenkin, aamullakin jo töihin tullessa olin aivan väsyksissä.... Toivottavasti tämä helpottaa jossain vaiheessa elämää, välillä pinna melko kireällä, kun ei kerta kaikkiaan saa unta riittävästi :/

Paella:
Sinuna miekin kävisin jo siellä ultrassa, jos vähän maksaakin, niin menee sitä rahaa paljon turhempaankin kuin oman mielenrauhan saamiseen :hug:

Aurinkoista aamun jatkoa kaikille toivotellen

Dooris ja sintti 11+2
 
Moona, mulla on ollut pahoinvointia plussasta lähtien, eli alkoi ennen rv4. ja nyt, rv 9+4 menkkojen mukaan, se pahoinvointi on sitä että oksennan ihan kaiken ulos. maha on vähän turvoksissa, mutta mulla on ennestään läskiä aika reippaasti, joten ei varsinaista vauvamahaa ole näkyvissä.

Puella, voi :hug: toivottavasti se tuhruttelu pian loppuu! mulla ei ainakaan eilen kuunneltu sydänääniä neuvolassa ja just epätietoisuuden takia halusinkin yksityisellä käydä ultrassa. noilla viikoilla varmasti jo pikkuinen siellä näkyisikin!

käyttääkö kukaan muu tekayn raskauslaskuria? osaako joku neuvoa saako siihen muutettua sitä lasketun ajan päivämäärää jälkikäteen, kun mulla olisi nyt menossa rv 9+4 eikä 8+4. eihän se ole kuin viikko, mutta kuitenkin...

eikun hokasinkin miten se toimii. hyvä minä :D
 
Pulttis ja Dooris Kiitos teille tsemppauksesta! Minähän kävin siellä ultrassa jo viime viikolla 6+6 ja silloin kaikki oli kunnossa ja syke näkyi. Tuo tuhruttelu sitten alkoi sunnuntaina ja jatkuu edelleen. Ajattelin nyt yrittää pitää hermoni koossa sinne neuvolaan asti ja jutella siellä sitten asiasta. Jos en sitten sieltä mitään apua saa niin menen sitten uudestaan sinne ultraan.

Terveisin hermoheikko hölmö Puella, jonka pitää joka viikko ultrassa juosta
 
Puella, sen verran vielä että kun eilen kyselin terkkarilta että mitkä mahdollisuudet on keskenmenoon kun rv 8 on todettu elävä sikiö, hän sanoi että keskenmenoa tuskin enää tulee, suurin osa kun tapahtuu rv 5-7. eli tän mukaan sullakin olisi kaikki hyvin jos vuoto on pelkkää tuhrua. MUTTA mä olen niin hermoheikko että varppina tilaisin ajan ultraan :/
 
Tervehdys!

On lueskellut teidän kuulumisia. Monet on päässyt nyt neuvolaan ja jokunen jo ultraankin :) Itsellä uä on 25.09.. odotan kovasti.
Hieman pelottaa ja jännittää, kuten aina. Joka kertahan se on yksi raskauden vaiheen jännittävimmistä hetkistä.

Ens vkolla saan tietää ne veriseulan tulokset.
Olo on ollut kutakuinkin okei. Mitä nyt olen muutaman iltana kuukahtanut jo 20 aikaan nukkumaan :LOL:

Pari vkoa takana diabetes ruokavaliota ja alkaa jo tottumaan.
Painoa ei ole tullut lisää ainakaan. Mikä on tietysti hyvä.

Parhainta vointia kaikille. Aurinkoista viikonloppua! :wave:


Nöpönen 9+4
 
Heti raskaustestistäkö elinikäinen huoli sitten jo alkoi?! Nyt murehdin sitä, että onko kaikki ok kohdussa. Kävin ekassa ultrassa, kun raskausviikkoja oli 7+6 (normaalikierrosta lasketun mukaan olisi jo ollut 13!; pitkät kierrot takana ennen raskautumista). Lääkäri sanoi, että pienet jalkojen ja käsien aiheet on jo havaittavissa, mutta ei kunnolla havainnut sydänääniä. Nyt olen sitten huolesta soikeana, että josko kaikki onkaan kunnossa :ashamed: Seuraava neuvola-aika on vasta kolmen viikon päästä...
 
Heti raskaustestistäkö elinikäinen huoli sitten jo alkoi?! Nyt murehdin sitä, että onko kaikki ok kohdussa. Kävin ekassa ultrassa, kun raskausviikkoja oli 7+6 (normaalikierrosta lasketun mukaan olisi jo ollut 13!; pitkät kierrot takana ennen raskautumista). Lääkäri sanoi, että pienet jalkojen ja käsien aiheet on jo havaittavissa, mutta ei kunnolla havainnut sydänääniä. Nyt olen sitten huolesta soikeana, että josko kaikki onkaan kunnossa :ashamed: Seuraava neuvola-aika on vasta kolmen viikon päästä... Sitä minä vaan, kun joillakin on selvät sydänäänet olleet jo viikolla 6, ja mun lääkäri tosiaan just ja just sanoi havaitsevansa sydämen, ehkä...
 
Mavi välttämättä tässä vaiheessa ei näy ultrassakaan kaikki. Ultra-laitteitakin on monen tasoisia.

Kävin tänään ultrassa. Yksi kappale löytyi eläviä sikiöitä... helpotti vähän =) Lääkäri meinasi, että koko vastaisi viikkoja 7+6, eli n. 1,5 viikkoa nuorempi kuin menkkojen mukaan olisi ollut. Niskapoimu ultrassa sitten katotaan OIKEA laskettuaika... eli jospa minä vähäksi aikaa unohdan millä viikolla tässä ollaan menossa. Minusta totuus ois jossain tuossa puolivälissä, mutta ei sillä väliä.

Hyvää perjantaipäivää kaikille, ainakin täällä Pohjois-Pohjanmaalla on ihanan kirpakka, aurinkoinen syysilma.

 

Yhteistyössä