Pisut siivottu ja poika nukutettu, jos nyt sanasen vielä ennen kuin täytyy yhden kirjoitushomman kimppuun käydä ja sit nukkumaan, jos vain ehdin... Samalla tässä vedän Pirkan kermatoffeejäätelöä, osaakin olla hyvää!
Mainos: niillä on kaksi pakettia kermajäätelöä johonkin yhteishintaan, en muista oliko kuinkakin halpa mutta yhteishinta kuulostaa hyvältä
Pulttis, toki se hematooma varmasti askarruttaa, mutta kun tuossa vaiheessa on hyvässä kunnossa oleva pikku nyytti mukana, kaikki taitaa yleensä mennä hyvin. Luotetaan siihen. :hug: Ja sulla oli vielä aivan viikkojen mukaisen kokoinen tai vähän isompikin, mikä aina mukavampi niin päin
Dooris, mulla siis kokemusta vain noista Hartaneista, ei muista kolmipyöräisistä eikä mistään nelipyöräisistä (paitsi mitä vähän oon muiden kärryjä joskus kokeillut). Kyllä ollaan tykätty noista. Tässä listaa plussista ja miinuksista (tosiaan kysymys on Hartaneista):
+ ketterät, kääntyvät helposti
+ menevät suoraan (tai meillä vähän puoltavat kun ovat käytetyt, mutta periaatteessa muuten, etupyörä ei kääntyvä)
+ eivät mun mielestä mitenkään huterat (ks. kuitenkin tuo takapainotteisuuskohta)
+ kätevä yhdistelmä: hyvät vaunut ja kunnon rattaat; muuntuvat (nykymalleissa saa rattaat kumpaan suuntaan vaan, meidän mallissa vaatii omia modifikaatioita)
+ ihan ok tila ostoksille
+ kokonaan kumiset pyörät, eivät mene rikki
+ päälliset helppo konepestä
- takapainotteiset: kun lasken kassin aisalle (mitä tietenkään ei ole lupa tehdä mutta teenpäs kuitenkin) tai laitan pojan aivan makuuasentoon ratasversiossa, on vaarana, että kärryt keikkaavat. Tuohon tottuu, mutta tarkka pitää olla, ja mummo saikin Anton jo kerran keikkaamaan kesken päiväunien, kun oli pahaa-aavistamattomana jättänyt kärryt ihan makuuasentoon ja pojan aika ylös selkänojalle makaamaan.
- pitkät: tönin usein huomaamattani etupyörällä kassajonossa edellä seisovia enkä meinaa aina mahtua hissiin
- leveät: jopa ne pienet tuplarattaat, joita on katsottu, ovat hiukan kapeammat. Syynä leveät kumipyörät.
- sitä ostostilaa voisi kuitenkin olla vähän enemmän
- kärryt eivät näytä "sisältä" ihan yhtä kodikkailta ja pesämäisiltä mielestäni kuin isommat, nelipyöräiset, kuinka tärkeää tämä sitten onkaan
- koska kärrynuria tulee kahden sijasta kolme, nuoskalumessa on joskus raskas taivaltaa, etenkin kun etupyörän lokasuoja kerää lumen ja lukitsee pyörän. En sitten tiedä, onko myös muiden vaunujen kapeilla renkailla vaikea mennä, mutta nämä keräävät kunnon lumipallot molempiin sivupyöriin.
Olikohan muuta? Jatkellaan, jahka tulee mieleen...