Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Dooris-71:lle: Täällä on kahdenlaista käsitystä ultran ajankohdasta, eli toinen on et pitää tehdä kahdennellatoista viikolla ja toinen on et voi tehdä sen jälkeenkin. Eli soitin tänään polille fragmiin juttujeni takia ja siellä täti sano, et ultran voi tehdä myös ensiviikolla, kun se viime viikkonen sano et se pitää tehdä viikolla kaksitoista. No nyt aika on sit perjantaina, kun sanoin et haluun sen tälle viikolle. On nimittäin vähän huoli puserossa, kun ei tänään lääkärineuvolassa löytynyt sydänääniä ollenkaan ja lääkäri vaikutti jotenkin epävarmalta kohtua tunnustellessa. No perjantaina selviää missä mennään. Tuntuu kyllä tosi piinaavalle ja epätoivoiselle.

Pulttiboi
:lle onnea ultran tuloksesta ja toivotaan, että välttyisitte jatkossa ongelmilta.

T: Smigul 11+0
 
Niksuliini :hug:

Pulttis: toivottavasti ultrasta tuli hyviä uutisia :hug: lisäys: olitkin kirjotellu kuulumiset sillä aikaa kun mä kirjoittelin omaa juttua. Ihanaa et pikkuisella kaikki hyvin!!!!

Kaksostenrattaista: mä toivon et pärjättäis ilman semmosia. Esikoinen on kakkosen syntymän aikaan 1v8kk ja jo nyt kävelee reippaasti suht pitkiäkin matkoja, tosin ei aina siihen suuntaan mihin äiti pyytää.. Sit jos on kaksi aikuista liikenteessä niin esikoiselle voi ottaa matkarattaat, semmoset on jo. Mutta vähän kyllä arveluttaa miten päivisin pääsen lasten kanssa liikkumaan kaupungille jne. ku mulla ei oo autoa käytössä (tai auto ois mutta ei ajokorttia..) Seisomalauta täytyis ehdottomasti vaunuihin hankkia, mutta en usko et esikoinen siinä kovin kauan suostuu seisomaan. Mutta en nyt ainakaan vielä osta tuplia. Keväällä sitten jos näyttää siltä ettei ilman niitä pärjätä.

Mulla on pahoinvointia enää harvakseltaan. Väsymys on kyllä järkyttävä, edelleen.. Taidanki mennä huilaamaan kun esikoinen vielä nukkuu.

-Liinos ja söpö öttis rv8+6
 
Yes, ihania uutisia Pulttiksella... olin tuossa töistä johtuen päivällä pois koneelta ja heti piti rynnätä kattoon, että onko uutisia. Ihana, kerrankin ne ovat hyviä. Halaus :hug: Myös kaikille, jotka joutuvat elämään epäilyttävien vuotojen kanssa... ootte tosi vahvoja :hug: Mutta tässä todiste, että asiat voivat olla hyvin =)
 
Pulttis, täällä helpotuksen kyynelet pyrkii pintaan! Ihanaa! :hug: :heart: Kallista mutta varmasti sen väärtiä tässä tilanteessa.

Täällä ei toistaiseksi lisää tuhrua, vähän arka olo masussa kyllä. Nukkumaan tekis mieli, mutta poika intoutui leikkimään junaradalla.

Kaksostenrattaista, mieheni on meidän kärrymestari ja on kallistumassa sellaiseen kepoiseen Phil & Ted's -merkkiseen systeemiin. Ihan ok mulle, esikoisella on ollut myös kolmipyöräiset (Hartan Skaterit) ja tykätty on. Käytettynä varmaan ensisijaisesti etsitään näitäkin.

Aha, pisut lorisi keskelle lattiaa, mennään hätiin :wave:
 
Kalenterille:
Millaiset nuo kolmipyöräiset on käytössä? Itsekin tässä jo hyvissä ajoin harkinnut moisia, vaikuttaisivat kovin näppäriltä ja luulisi, että käänneltävyys tms. on helpompaa kuin nelipyöräisillä. Mutta millainen ohjattavuus, menevätkö suoraan? Ja ovatko huteran oloiset noin muutoin?

Dooris
 
kiitos rakkaat kanssa sisaret. :flower: :heart:
maha on todella arka, muuten olo ihan ok nyt. toki jännittää mitä tuleman pitää, mutta nyt suht hyvä olo.
hematooma vaan oli aika íso joten se mietityttää luonnollisesti.
mua paleltaa aivan kauheasti nyt joten täytyy mennä hakemaan lisää vaatetta.

*kaivaa talviturkkia jo esille* :D
 
.. .Olen tässä nyt reilun viikon kärvistellyt ja nukkunut silmät auki, kun neuvolassa ei kuulunut sydänääniä laisinkaan, ja äsken soitin sitten Taysiin... Ihania ihmisiä siellä; siirsivät np-ultrani viikkoa aiemmaksi, eli pääsenkin jo huomenna aamupäivällä!!! Aivan mahtavaa, sitten loppuu tämä epätietoisuuskin, koko ajan kun kuvittelee ties mitä oireita itselleen :hug:

Dooris
 
Pisut siivottu ja poika nukutettu, jos nyt sanasen vielä ennen kuin täytyy yhden kirjoitushomman kimppuun käydä ja sit nukkumaan, jos vain ehdin... Samalla tässä vedän Pirkan kermatoffeejäätelöä, osaakin olla hyvää! :p Mainos: niillä on kaksi pakettia kermajäätelöä johonkin yhteishintaan, en muista oliko kuinkakin halpa mutta yhteishinta kuulostaa hyvältä :)

Pulttis, toki se hematooma varmasti askarruttaa, mutta kun tuossa vaiheessa on hyvässä kunnossa oleva pikku nyytti mukana, kaikki taitaa yleensä mennä hyvin. Luotetaan siihen. :hug: Ja sulla oli vielä aivan viikkojen mukaisen kokoinen tai vähän isompikin, mikä aina mukavampi niin päin ;)

Dooris, mulla siis kokemusta vain noista Hartaneista, ei muista kolmipyöräisistä eikä mistään nelipyöräisistä (paitsi mitä vähän oon muiden kärryjä joskus kokeillut). Kyllä ollaan tykätty noista. Tässä listaa plussista ja miinuksista (tosiaan kysymys on Hartaneista):

+ ketterät, kääntyvät helposti
+ menevät suoraan (tai meillä vähän puoltavat kun ovat käytetyt, mutta periaatteessa muuten, etupyörä ei kääntyvä)
+ eivät mun mielestä mitenkään huterat (ks. kuitenkin tuo takapainotteisuuskohta)
+ kätevä yhdistelmä: hyvät vaunut ja kunnon rattaat; muuntuvat (nykymalleissa saa rattaat kumpaan suuntaan vaan, meidän mallissa vaatii omia modifikaatioita)
+ ihan ok tila ostoksille
+ kokonaan kumiset pyörät, eivät mene rikki
+ päälliset helppo konepestä

- takapainotteiset: kun lasken kassin aisalle (mitä tietenkään ei ole lupa tehdä mutta teenpäs kuitenkin) tai laitan pojan aivan makuuasentoon ratasversiossa, on vaarana, että kärryt keikkaavat. Tuohon tottuu, mutta tarkka pitää olla, ja mummo saikin Anton jo kerran keikkaamaan kesken päiväunien, kun oli pahaa-aavistamattomana jättänyt kärryt ihan makuuasentoon ja pojan aika ylös selkänojalle makaamaan.
- pitkät: tönin usein huomaamattani etupyörällä kassajonossa edellä seisovia enkä meinaa aina mahtua hissiin
- leveät: jopa ne pienet tuplarattaat, joita on katsottu, ovat hiukan kapeammat. Syynä leveät kumipyörät.
- sitä ostostilaa voisi kuitenkin olla vähän enemmän
- kärryt eivät näytä "sisältä" ihan yhtä kodikkailta ja pesämäisiltä mielestäni kuin isommat, nelipyöräiset, kuinka tärkeää tämä sitten onkaan
- koska kärrynuria tulee kahden sijasta kolme, nuoskalumessa on joskus raskas taivaltaa, etenkin kun etupyörän lokasuoja kerää lumen ja lukitsee pyörän. En sitten tiedä, onko myös muiden vaunujen kapeilla renkailla vaikea mennä, mutta nämä keräävät kunnon lumipallot molempiin sivupyöriin.

Olikohan muuta? Jatkellaan, jahka tulee mieleen...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dooris-71:
.. .Olen tässä nyt reilun viikon kärvistellyt ja nukkunut silmät auki, kun neuvolassa ei kuulunut sydänääniä laisinkaan, ja äsken soitin sitten Taysiin... Ihania ihmisiä siellä; siirsivät np-ultrani viikkoa aiemmaksi, eli pääsenkin jo huomenna aamupäivällä!!! Aivan mahtavaa, sitten loppuu tämä epätietoisuuskin, koko ajan kun kuvittelee ties mitä oireita itselleen :hug:

Dooris
minun vuoro toivoa muille onnea ja uskoa että kaikki menee hyvin.
huominen on onneksi nopeasti edessä vaikka niin pitkä aika siihen. tuttua.
tosin sinun/meidän viikoilla ei tarvi neuvolan laitteilla kuuluakaan mitään. tai ei välttämättä edes kuuntele sen takia että ei tule mitään hätää äideille jos ei vaan kuulu ja silti kaikki ok.
täällä eivät kuuntele ainakaan ennen rv 11 mitään ääniä.
tsemppiä :hug:
 
juu
Hienoa Pulttis, toivottavasti jatkuu hyvin kaikki! On tää aika erikoista kyllä kun teitä ketään ei ole naamakkain nähny mutta niin sitä pitää tuhottoman monta kertaa päivässä käydä lukemassa kuulumiset ja erityisesti just tämä Pulttiksen asia, kokoajan piti käydä seuraamassa onko Pulttis jo käyny kertomassa kuulumisensa =)

Käytiin tänä aamuna tytön kanssa 1,5v neuvolassa ja lääkärineuvola oli samalla, ja voi ziisus että tyttö pistikin tällä kertaa hanttiin, ei pystytty mitään tutkimaan, huusi ja karjui vaan. En tiedä miksi niin suuttui, oisko muistanut kun viimeksi rokotettiin ja se ei uudelta tätiltä oikein meinannu onnistua. Nyt tyttö aloitti huudon kun ruvettiin punnaamaan eikä siitä sitten rauhoittunut ennenkuin pois lähdettiin. Hyi että kun tuli paha mieli, lähdin töihin ja mies vei tytön hoitoon, ja niinhän mulla tuli töissä itku kun ajattelin että niinkö sille pienelle nyt tuli lääkärikammo... Että tunteetko pinnassa, ei kai :'(

Ja vielä vähän oloista, nyt on ehkä vähän parempi olo välillä, väsy on kyllä edelleen mutta töissä olo välillä jopa ihan ok... Ja enää tämä ja huominen niin mulla alkaa kesäloma :D
 
Ei meilläkään olisi kuunnellut, mutta kun kiven kovaan vakuutin, etten menetä yöuniani, ellei kuulu.. Yeah, right... :LOL: Olen yliarvioinut oman sietokykyni ilmeisesti moninkertaisesti;-) Toiste en enää pyydä kuuntelemaan, ennen kuin hoitajatäti sanoo, että NE KUULUVAT VARMASTI :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Dooris-71:
Ei meilläkään olisi kuunnellut, mutta kun kiven kovaan vakuutin, etten menetä yöuniani, ellei kuulu.. Yeah, right... :LOL: Olen yliarvioinut oman sietokykyni ilmeisesti moninkertaisesti;-) Toiste en enää pyydä kuuntelemaan, ennen kuin hoitajatäti sanoo, että NE KUULUVAT VARMASTI :LOL:
hyvä että sua kuitenkin naurattaa.
hyvilä mielin vaan huomenna ultraan. ihanaa. :heart:
;)
 
Oho, täälläpä kirjoitusten suma samaan aikaan... no jos nyt vielä kortta kekoon kuitenkin. =)

Juu, eipä kai tuo vielä lääkärikammoa meinaa. Meillä Antto joskus raivonnut mitä erikoisimmissa yhteyksissä ja kieltäytynyt menemästä, mutta seuraavalla kerralla ei välttämättä olekaan mitään ongelmaa. Onneksi neuvolassakaan ei joka kerta rokoteta. Antto saa muuten sen mpr-rokotteen vasta 2-vuotisneuvolassa.

Dooris, kiva kun sait sen ultra-ajan ja hyvin se menee. Tuohon aiemmin jo noista kolmipyöräisistä jo sulle kommentoin, jos et muuten tulis selanneeksi ;) Eli en toki jättänyt kysymystä huomiotta :) Mutta siis sydänäänistä mun piti, meillä esikoisesta kuunneltiin vasta lääkärineuvolassa viikoilla 12 + 5 tai jotain, monillakaan laitteilla ei kuulu kovin aikaisin. Nyt terkkari sanoi, ettei taaskaan kuunnella aiemmin, koska härveli tosiaan ei välttämättä vielä "toimi" eikä haluta turhaa paniikkia lietsoa. Myös etinen istukka ja taaksekallistunut kohtu voivat noita ääniä vaimentaa, sekä tietysti sikiön paikka, jos vaikka väistelee =)

Sit hommiin puuhakkaana ja sen jälkeen sinne petiin! :)
 
Lyy
Tsemppiä kaikille!!!

Onkos muilla ollut alaselän kanssa ongelmia? Tuntuu siltä, että pitäisi koko ajan venyttää selkää nojaamalla eteen. Myös päätä särkee välillä ja niskat on jumissa ;) että pelkkää valitusta tuntuu taasen olevan...

mulla olis ens maanantaina eka neuvola, kuunnellaanko silloin sydänääniä?

kiitoksia vastauksista ja jaksamista kaikille!

minä ja 8+3
 
Hei!

Omaa napaa vaan:
Np-ultra huomenaamulla, jännää!

Ostin juuri auton, tai vaihdoin vanhan vähän parempaan!
Auto on vielä Oulussa, täältä perukoilta ajamme lauantaina sitä hakemaan.
Punainen Saab, tilava ja turvallinen. Tähän asti olen kruisaillut pienellä Ford Fiestalla. Nyt se jää. Miehellä kyllä iso ja hyvä auto, mutta pakko olla kaksi autoa, kun kylälle on 42 km..

Eli autokuulumisia vain lähinnä.
Ultra kyllä jännittää!
Kaipa siellä on kaikki ok, kaikenmaailman Kiinan ja tautienkin jälkeen!

Iloisin terveisin
Kellukka
 
Pulttis Ihanaa,että pikkuinen kyydissä :heart: Sitkeä kaveri!!Ihan tippa tuli linssiin.
Meinasin tänään tirauttaa jo seurakunnan kerhossa,kun laulettiin Jumalan kämmenellä..ai miten niin tunteet pinnassa!
Lyy Täällä myös niskat ja selkä jumissa.Ja päätä särkee aina vaan,varsinkin jos erehtyy ottamaan pienet päiväunet.Meillä ei muuten kuunneltu :heart: ääniä ekassa neuvolassa.
Kellukalle tsemppiä huomiseen ja onnee uudelle kaaralle!!
Juu meidän tytölle kun laitettiin putket korviin,niin ei niiden käyntien jälkeen ole tarvinu neuvolatädin kun yrittää pituutta mitata,kun jo kauhee parku päällä.Harmittaa kun silloin vauvana ei ollut moksiskaan ees rokotuksista.Voihan se olla,että oli teillä vaan tilapäinen mielenhäiriö =)
Vointeja naiset!!!!
 
Pulttibois: Kirjoitin sulle jo tuosta hematooma kokemuksestani tuonne odotusajan sivulle missä olit kysellyt. Mutta siis piti todeta, että mennään tosi samoissa päivissä! Siis:

eilen kävin ultrassa ja se pienen pieni hematooma mikä löytyi viime ma oli siis hyytynyt täysin ja lääkäri totesi, että se imeytyy kohdun limakalvoon itsekseen. Hippusen sydän hakkasi (edelleen) tuhatta ja sataa. Crl mitta oli eilen 12mm ja vastasi siis täysin viikkoja.

Lääkäri suositteli Felicitaksessa jatkamista seurannassa julkisen lisäksi ja kuulemma rv 10-12 pystytään äidin verestä+ultrasta tutkia down paljon tarkemmin kuin se mikä julkisella tehdään eli nyt sitten mietin pitäisi sekin nyt vielä siellä käydä. Olen varannut lisäksi np-ultran jo Jorviin rv 12+5.

Lyy Mulla ei silloin viimeksi neuvolassa ekalla kerralla kuunneltu sydänääniä, mutta riippuu varmaan neuvolan laitteista...


malttamaton ja hippu 7+5
 
Dooris meillä kans yritti neuvolatäti kuunnella sydänääniä eka käynnillä (viikkoja tai olla 9) ja ei saanu kuulumaan. Nyt sitten kuului maanantaina tosi tomerasti eikä tarvinnu edes juuri etsiä. Eli ei paniikkia =)

Pulttikselle onnittelut, ihana kuulla positiivisia uutisia!

Mä just sanoin miehelle et mun on pakko saada löysempi ilta tänään. En pysty enää maalaamaan neljää-viittä tuntia työpäivän päälle. Tuntuu et vois vaan maata sovalla ja itkeä ku on niin väsyny. Eilen kävin jo iltaurakan jälkeen niin kierroksilla etten juuri viimeyönä nukkunut. Viivästyköön muutto mun takia, mut muikkunen on etusijalla!!!

Valtsu sai kuulla maanantaina vauvasta ja oli aivan ihanan tohkeissaan. Kävi jo kuuntelemassa mun masuakin :LOL: Sai sitten samana iltana kertoa isovanhemmilleen. Mun vanhemmat oli tohkeissaan mut appivanhemmat ei kommentoineet mitään (tai anoppi kysyi että mitenkäs työt ku olen määräaikainen... :kieh: ). Valtsukin oli vähän ihmeissään ku yritti kertoa tärkeää asiaa ja pappakin vain vaihtoi aihetta... :/ No onneksi toiset sentään innostuivat :D
 
Jaa, ei tullut unista mitään täällä, niin huono olo ja päätä jomottaa, että antaa olla sitten. Eikä parasetamolia missään koko talossa |O Tai on, tyhjä paketti Panadol Zappia |O Jo lohduttaa. Ja sitten pojan suppoja ja oraalisuspensiota. Otin siis tuota pojan suun kautta annosteltavaa, mutta tuskin tuli tarpeeksi, kun vain 10 ml sain sitä alas ja annostus jo 30-kiloiselle olisi 15 ml. Kohta tulee isäni vahtimaan poikaa, meidän pitäis miehen kanssa mennä harrastustoimintaan illaksi, vaan mitenhän tulen sen jaksamaan... Tekee mieli itkeä tätä oloa, joka jälleen osoittaa iltapahenemisen merkkejä. |O

No mutta sellaista valitusta taas. Onnellinen voin kuitenkin olla siitä, että tuhru on nyt pysynyt poissa. Se on tietysti tosi huojentavaa, mutta ei voi mitään sille, että olo on kaamea. :|

Mussu, olipa erikoinen suhtautuminen appivanhempien taholta. :| Jospa muutenkin ovat jurottajia?

No niin, hoitaja saapui! Palataan! Kellukalle myös tsemppiä huomiseen ultraan.
 
malttamaton
miten sä itse voit varata ajan np-ultraan?
meille aina täällä hki:n puolella tullut ajat kotiin.. :whistle:
tosin tasan 2 viikon päästä pääsen tuonne medicityyn ultraan samalla tädille ja silloin viikkoja sitten 9+4 kasassa ja sitten onkin niskapimu ultraan varmaan jo aika tiedossa.

tänään se sitten tapahtui.
jouduin töissä kertomaan pomolle ja kaikille työvuorossa olleille tilanteeni.
2 erittäin hyvää työkaveria tiesivätkin jo ennestään ja nyt siis kohta kaikki.
lääkärintodistuksesta kun paljastui raskauteni. ajattelin ennen lapun ojennusta kertoa kasvotusten asian ja pomoni (mies) halasi pitkään ja toivotti paljon onnea.
kuten työkaverit kanssa.
sanoivat ett hyvä tietää niin voivat vähän jelppiä mua ja eivät laita pahoihin paikkoihin yksin.
sanoin etten halua olla "vammainen" raskuteni takia vammaisten kanssa. ;) :whistle:
olen siis liikuntavammaisten kanssa töissä.
oikeastaan olo helpottui, ei tarvii töissä salata oloaan enään ja voi pyytää helpommin apua nostoihin jne.
 
Helpotus, että sinun asiasi ovat hyvin, PulttiBois.

Tuli mieleen noista kohdusta löytyvistä ei-niin-asiaankuuluvista ilmiöistä, onkos kellään ollut tai onko parasta aikaa kystaa kohdussa? Mulla näytti jonkin sortin pallukka olevan ja lääkäri sanoi, että sitä seuraillaan tässä matkan aikana. Seuraavaan ultraan (24.9.) mennessä voi kuulemma hyvinkin jo hävitä pois, mutta jos se päättää jumiutua tuonne, sitä seurataan. Kystan poisto tähystysleikkauksessa olisi mahdollinen, mutta lääkäri sanoi, että harvoin noita edes poistetaan.

On jotenkin aika epätodellinen olo ja odotan vain seuraavaa ultraa: onko siellä yhä kaksi läpättäjää. Pahoinvointia on aika ajoin ja koko ajan kova nälkä. Mietinpä vain, kuinka pian mulle räjähtää vatsa esiin :) Kaksosmasu lienee toista kaliiberia kuin yhden kanssa.

Ja sitten ruokahimoista. Kuolaan kaikelle epäterveelliselle, vaikka normaalisti olen karkinsyöntiä lukuun ottamatta varsinainen terveysterroristi: ei suolaa, ei kovia rasvoja, ei piilosokeria, pelkkää täysjyväviljaa ym. Hippusten myötä silmissäni pyörivät vain pizzat ja jättikebabit - suklaasta puhumattakaan. Suolainen ruoka hippauttaa enemmän kuin mikään makea. Huokaus. Esikoisen raskaudessa kahdeksan vuotta sitten oli samaa taudinkuvaa ja silloin otin pahoinvoinnin kyytipojaksi roskaruokaa ja salmiakkia, joilla sain olon kohenemaan. Nyt jotenkin hirvittää, mikä verenpainetautinen valas musta vielä tulee, jos annan periksi mieliteoilleni.

Millaista oloa tänään teillä muilla?
 
Kalenteri:
Kiitos siulle vinkeistä, olen ihan vakavissani kanssa suunnitellut noita kolmipyöräisiä, voihan sitä sitten hommata vaikka toiset käytetyt vaunut ihan vain nukkumista varten, josko pihalla nukuttaa vaavia. Noin lenkkivaunuina nuo vaikuttaisivat niin näppäriltä, että käyn ainakin katsomassa niitä kaupassa, jahka vähän pidemmälle päästään :hug:

Ja kiitos mussulle ja kaikille kannustuksesta; luulisi, että josko vaavi olisi lakannut olemasta, jotain näkyviä oireitakin olisi ilmaantunut, mutta kun niitä sydänääniä ei kuulunut, välillä mahaa jomottaa tms.. niin kyllä siitä jo tällä mielikuvituksella loistavan kamalan katastrofin kehittelee.. No, onneksi tädit olivat ymmärtäväisiä ja siirsivät aikaani viikolla :hug:

Eli toiveikkain mielin huomiseen, ja ihanaa iltaa kaikille toivotellen

Dooris
 
Moikka kaikille!
Olipas tullu paljon tekstiä poissa ollessani.. En ehtiny kaikkea lukemaankaan. Oon ollu joka päivä koululla noin 12 tuntia tekemässä opinnäytetyötä, jonka palautus on perjantaina, kiirettä pitää.. Masun asukki välillä muistuttaa että pitää ottaa rauhallisemmin, maha on välillä tosi kipee.. Nyt vielä viimeset rutistukset ja sit viikonloppu rentoutuen.. Maanantaina harjotteluun, ens viikolla työtunteja melkeen 50, lepäämään en vaan ehdi.. Ens viikolla on eka neuvolaki.. Perjantaina vaihtuu viikot jo 8.. Aika menee tosi nopeaa.. Halauksia kaikille.. :hug: Palailen asiaan kun tilanne rauhoittuu... =)
 

Yhteistyössä