Huhti-Hiput 2008

  • Viestiketjun aloittaja marjonetti
  • Ensimmäinen viesti
Täällä mahakrampit ovat vihdoin vähentyneet, mutta pahoinvointi yltyy koko ajan. Tänään lähdin ihan kesken töistä pois, kun oli niin heiveröinen olo. Aloitin nyt Multitabsin raskausinkiväärin syömisen, jospa se auttaisi.

Miksiköhän puhutaan nimenomaan aamupahoinvoinnista? Mulla ainakin olo huononee joka päivä iltaa kohti, ja niin ilmeisesti monella muullakin.

Muuten olo on oikein tyytyväinen. Keskiviikkona pääsen ekaa kertaa neuvolaan, jännää =)

Tervetuloa uusille tulokkaille :flower:
 
Voi toisilla on jo np-ultra! Mulla se on vasta lokakuun alussa... Olikohan kuudes päivä. Lääkärineuvola on 26.9 joten odotan silloin kuulevani sydänäänet.

Vitsit, mennään mun porukoiden ja pojan kummien (veljeni puolisoineen) kanssa viikonloppuna mökille rosvopaistia tekeen viikonloppuna ja musta tuntuu että paljastun. Mä kun normaalisti ottaisin saunaoluen ja ruuan kanssa viiniä.. Ei ne usko ikinä jos mä alan heittään jotain legendaa miksi en juo. Olisin niin halunnut odottaa et edes sydänäänet kuuluu. ... esikoisesta kerrottiin kyllä heti.

äitipeikko kyseli kaksostenrattaiden hankkimisesta. EI hankita, ikäeroa tulee luultavasti päivää paria vajaa/yli 2 vuotta. La siis esikoisen 2-vuotispäivänä. Mä ajattelin sen niin et 2 vuotias saa kävellä (jaksaahan tuo nyt jo kävellä vaikka 2 km) ja jos ei jaksa niin seisomalaudalla sit. Ostan vaikka valjaat kaupungilla käyntejä varten niin ei tarvi pelätä että hyppäis tielle ja auton alle. Jos matkassa on 2 aikuista niin esikoista voi työntää matkarattaissa mitkä löytyy jo.

Niin joo ja äitipeikko ootko muuten varma ettei vanhoihin rattaisiin muka sais seisomalautaa? Kyllä mä oon ainaki puistossa tutuilla nähnyt seisomalaudan semmosissa vanhoissa vaunuissa, joissa on valkoiset täyskumirenkaat eli ikää varmaan just se 15-vuotta.

Mutta nyt ylös ulos ja lenkille!
 
Äitipeikko, me ajateltiin hankkia tuplarattaat mutta en edes tajunnu ajatella, että mahtuuko ne hissiin. :eek: Täytyy oikein mitata.

Hei kuulkaas, sain viime viikolla sellasen hulluuskohtauksen, että tilasin kotidopplerin. :saint: Tänään hain sen postista ja kuulin sydänäänet ekaa kertaa! :heart: :heart:
 
Moi kaikille pitkästä aikaa. Samanlaisia alavatsakiristyksiä mm. aivastaessa ja yskiessä on mullakin. En ole onneksi vuotanut, mutta kirjoituksia lukiessanne puskee kylmää hikeä. Esikoisen kanssa vuotoa oli.

No sitten jymy-uutinen: mulla taitaa ollakin kaksi huhtihippusta tuolla kasvamassa! Näin me viime viikolla yksityisessä ultrassa totesimme. Varmistuu toki tässä lähiviikkoina, mutta lääkäri ei kyllä keksinyt, mikä ihme muu voisi aikaansaada toisen läpätyksen, jos ei toinen pieni sydän! Olin aika onnellisen ällistynyt. Onkohan meillä sitten pian neljän sijasta viisi tenavaa?
Löytyykö tämän sortin tovereita, vai ovatko kaikki tuolla monikkopuolella?
 
oi onnea Kuukatri :heart: ihanaa :flower: mä pelottelin miestä aikoinaan että mitä jos tulee kaksi, hän kun on niin varma että kaksi lasta piisaa meille :whistle:

ja anuuu, ihan varma olen ettei noihin saa seisomalautaa, joten vaihdetaan siskon kanssa rattaita. se kyllä käy kummallekin, nuo meidän rattaat on aivan ihanat kun niissä on "vanhanaikainen" jousitus eli ne heijaa tosi hyvin.tuli tarpeen kun Minealla oli todella itkuinen kausi 2-4kk ikäisenä.
Minttu mamma mä kyllä vauvakuumeissani jo mittasin kaikki mahdolliset ovet ja hissiin taiteilut eikä meille saa mitenkään sinne mahtumaan edes markkinoiden kapeimpia vaunuja taittamatta kasaan. naapurissa asuu sisarukset joilla on peräkkäin istuttavat sisarusrattaat ja äitinsä käy hakemassa rattaat aina erikseen ulos kellarista ja hakee sitten vasta lapset sisältä. kuulemma muutamaan otteeseen vintiöt löytyneet pahanteosta :LOL: mutta me ollaan aateltu että seisomalauta ja kantoliina piisaa kyllä. jos ei niin sitten mietitään asiaa uudelleen.
 
Äitipeikko kyseli meinataanko hankkia kaksostenrattaita/sisarusrattaita kun ikäeroa lapsilla parivuotta, niin siis meillä ikäeroa tulee olemaan jotain 1v8kk ja ei aiota hankkia. Käytännössä ne kyllä mahtuisivat ok-talomme ovesta sisään ja katokseen ja auton takapoksiin jne jne mutta minulla ei ole mitään halua ostaa isoja kärrejä meille. Mieluummin kantelen kantopussissa/liinassa tms toista ja toista pidän kärreissä.

Tuplaonnittelut Kuukatrille! :flower:

Heili
 
Hei taasen. Minä nyt en oo niin aktiivinen kirjoittaja kuin useimmat teistä, joten satunnaiset vierailut kestää kauan lukiessani teidän kuulumisianne. :)

Mulla on nyt ollu viikonloppuna sellaisia menkkakivun oireita vatsassa, ja nyt pelkään, että onkohan se vaarallista? Tietääkö joku? Sitten olen myös kuullut kauhukuvia pahoinvoinnista, joka itselläni on aika kesyä. Aina kuvotuksen tullessa (joka toinen tunti vähintään) nappaan pikkuporkkanan, riisikakun tai nektariinin, niin menee ohi. Ruokahalu on kyllä koholla, ja nuo teidän mainitsemanne painonnousut kyllä rehellisesti kauhistuttaa! :D Mitenhän sitä sais painon pysyttyä inhimillisenä... mulla ei oo siis ollenkaan mitään kokemuksia asiasta! Nyt tuntuu kans, että farkut painaa mahaa, mutta se taitaa olla ihan jotain muuta kuin vauvasta johtuvaa? Milloin maha alkaa näkyä?

Mulla on viikon päästä eka neuvolakäynti. Mitä siellä tehdään, joko siellä jo ultrataan? :)

Nyt jätän "tyhmät" kysymykset ja jatkan hommia. Toivotan kaikille onnea tällä taipaleella! Ja pyrin olemaan hiukan aktiivisempi... Hmmm... :D

-Mimmu rv 8+3
 
Heissan pitkästä aikaa! :wave:

Flunssa alkaa pikkuhiljaa hellittämään...onneksi. Johan tätä on kestänyt kohta 2 viikkoa. Olo on todella vetämätön, mitään ei meinaa jaksaa/viitsi tehdä, mutta pakkohan on vaan painaa eteenpäin.

Tänään oli eka lääkärineuvola, jossa kaikki ok. Ensin vaan ei meinannut kuulua sydänääniä, mutta aikansa kun lääkäri etsi niin kuului sitten todella selvästi. Toki onhan mahdollista että 10 vkolla ei vielä kuulu sydänäänet, ja kun meidän tk:n vehkeet vuodelta miekka ja kirves niin ovat kuulemma niin kapea kaikuiset. Mutta siis loppu hyvin, kaikki hyvin.
:heart:

Eilen päätin pojan päikkäreille laiton yhteydessä, että nyt ei tuttia enään meillä syödä. Yllättävän hyvin on mennyt nukahtamisen suhteen. Ei saanut mitään raivareita. Oli jo korkea aikakin, mutta asia on vaan jäänyt jotenkin tän raskaus pahoinvoinninkin takia taka-alalle. Pojalla ikää siis 2v2kk. Täytys pikkuhiljaa saada pottahommatkin kiinnostaan, jotta kerkiäis pääseen vaipoista eroon, kunnes vaavi tulee. Mutta kun se potta on joku hirviö mihin ei voi istua.... :headwall:

Tuplarattaista: serkkuni on myymässä brion tuplia todella edullisesti, joten meinattiin ne ostaa vaikka poitsu onkin huhtikuun alussa jo 2v8kk, mutta me asutaan 6 km keskustasta ja on vain yksi auto, jolla mies kulkee töissä. Ni haluan tuplat, että pääsen sitten reilusti liikkumaan, koska vielä ei poika osaa ajaa pyörällä. Ja kun todella saan ne lähes ilmaiseksi niin ostan ja myyn ne sit pois kun ei enää tarvita.

Iltapahoinvointi on loppunut...onneksi. Kahvia ei pysty juomaan kun aamulla. Tee on tullut sen tilalle. Ruoka ei meinaa maistua vieläkään vaikka ei ykännyt olekaan. Painokin oli tippunut kuukaudessa lähes 2 kg. Väsymys kyllä jatkuu entisellään, tahtois aina vaan nukkua. |O

Huvikummun vääpeli + salamatkustaja 10+4
 
Niksuliini79 :hug: Voi ku riipaisee ku itsellä viikot lähes samat. :'( :'(
ja
kuukatrille :flower: itsellä semmonen olo et vois vaikka 2 ollakki tulossa, mut tää on tunnetasolla vaan, ultrassa ei olla käyty et se totuus selviää sit vasta lokakuun puolella.
 
... Iso hali ja voimia siulle, vaikka ei tuohon voi varmaan sanoa mitään, mikä lohduttaisi :hug: :'(

Itse pelkään kanssa kaiken aikaa tuota mahdollista keskenmenoa, vaikka mitään sen suuntaisia oireita ei olekaan.. Ensi viikon ultraa odotan jo kauhun sekaisin tuntein, jos se lääkäritäti siellä toteaakin, ettei vaavimme ole enää kuviossa mukana... :'( No, ensi viikon perjantaina sekin asia selviää, ja jos kaikki hyvin, sitten ollaan jo yli tuon 12 viikon kriisirajan :hug:

Olen alkanut nyt kuitenkin jo väkertämään kaikenlaista; itselleni ompelin pari vyötäröltä levennettävää pitkää villakangashametta, vaaville olisi ensimmäinen villatakki tehtyänä, nyt kudon samaan sarjaan villahousuja, ja seuraavaksi ompelen tilkkupeiton makuualustaksi... Eli onhan sen vaavin pakko tulla, kun ollaan jo näinkin paljon vaivaa nähty :hug:

Dooris ja sintti 10+6
 
Niksuliini Olen todella pahoillani! :hug: Sanoja en oikein löydä, olet ajatuksissa! :heart:

Kalenteri ja Äitipeikko Kiitos teille tsemppauksesta! Tuhru on jo melkein tyrehtynyt ja nippailu vatsassa jatkuu. Toivottavasti siellä on kaikki vielä kunnossa. Nyt jo tuntuu olo taas luottavaisemmalta. Mieskin jo illalla ehti huolestua, alkoi jo miettimään pitäisikö varata uusi ultra-aika. Se ei varmaan pitkään aikaan uskalla minuun koskeakaan. :)

Kuukatri Sinulle vielä suuronnittelut, hieno juttu!
 
Voi Niksuliini :hug: ja voimia teille paljon! En oikein mitään osaa edes sanoa.

Kuukatrille ihan kauheasti onnea, aikamoinen yllätys varmaan! =)

Äitipeikko kyseli tuplarattaista. meillä tulee ikäeroa hieman vajaa 1v9kk lapsille ja oon kyllä ajatellut vakaasti hankkia tuplat. Tuo tyttö lähti vasta nyt kävelemään ja en jotenkin jaksa uskoa, että keväällä vielä jaksaisi kävellä kauppaan tms, kun matkaa vajaat 2km kuitenkin. Mutta näköjään moni meinaa pärjäillä ilmankin. Tietysti tuo liinailu voisi olla hyvä vaihtoehto vauvan kanssa, mutta itse koin sen aika hankalaksi viimeksi.

Tuo vuotelu/tuhruttelu tuntuu olevan tosi yleistä. Jos asia vaivaa niin kannatta kyllä käydä jossain näytillä. Mulla loppui viikonlopun aikana se vuotelu ainakin toistaiseksi, mutta kyllä se ultraus viime viikolla vaan kummasti helpotti omaa oloa, kun sai tietää että kaikki on vuodosta huolimatta hyvin. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinaatti:
jee, kiva kun tulit mun kanssani pitämään huhtikuun häntäpäätä menossa mukana :D . itselläni 30.4 laskettu aika. onko riihimäellä oma sairaala, vai nähdäänkö hyvinkään synnärillä :wave:
Riihimäeltä joutuu Hämeenlinnaan.
Onkos sulla sit ensimmäinen tulossa?
 
Onko täällä muita ketkä kipeitä jo heti raskauden alusta alkaen? Itse olen tosi kipeä, ja silti pitäis jäksaa esikoisen kanssa kotona. Väsyttää, on huono olo ja se pahin on kun kipristelee mahasta ikävästi. Oksettaa kyllä, mut mitään ei tule. :(

Ja halauksia sulle Niksuliini79 :hug: :hug:
 


Niksuliinille PALJON VOiMIA, :heart:


äippä 86: Ai Hämeenlinnaan mennään Riihimäeltä, okei :) Mä en oikeen tiedä tämän alueen meiningeistä, kun ollaan asuttu täällä Hyvinkäällä vasta puolisen vuotta.
Tää olisi nyt sitten toinen lapsi, meillä on 2.5 vuotias poika :heart: . Kundin synnytin Tammisaaressa.

Mäkin voin aika huonosti! Kämppä on ku pommin jäljiltä, ja koko ajan semmonen pahaa krapulaa muistuttava olo. Ja pojanki takia morkkikset ku ei oikeen pysty/jaksa leikkiä ja touhuilla :/ On kyllä ihan erilainen olo kun ensikerralla. Eilen just nukuin 4.5 tunnin päiväunet ja äsken kun oltiin tunnin verran kaupoissa, niin menin ihan poikki. Oon kyllä ollut tosi kovassa flunssassakin. Nessuja menee.
Tissit on kasvanu, se on kivaa :D

Mekään ei kyl hommata tuplakärryjä, kundi on jo niin iso, ettei se tartte kärryjä, jaksaa kyllä kävellä pitkiä aikoja ja autolla liikutaan jos on pitkiä matkoja.

ihanalta kuulostaa Heilin reippaat urheilu ajatukset, itsekkin tässä odottelen, että olot soisivat mun lähtevän ulos kävelemään ja nauttimaan ihanista syyspäivistä. Mä rakastan syksyä!

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville ja oloissansa kärvisteleville. Ja jälleen kaunista syyspäivää..


 
Moro
Niksuliinalle haleja ja jaksamista.

Miekään en ole hirveesti ole ehtinyt kirjoitella, kun on ollut kiireitä. No eipä tänne ihmeitä kuulukaan. Tällä viikolla olis huomenna lääkärineuvola ja torstaina np-ultra.

Smigul 11+0
 
Vähän piristää mieltä edes tuo sininen taivas ja auringonpaiste;-)

Olen kanssa koittanut ottaa itsenäni vähän niskasta kiinni, muutamana päivänä olen kävellyt sentään reippaasti kaksi vajaata tunnin lenkkiä, itsellekin tullut vähän parempi olo, kun on saanut raitista ilmaa, eikä ole aika mennyt vain tulevan murehtimiseen;-)

Miten sie smigul pääsit nyt jo np-ultraan? Miulle ei suostunut antamaan aikaa, ennen kuin 12 viikkoa on ylittynyt... :hug:

Dooris ja sintti 10+6
 
Hei taas kaikille pitkästä aikaa,

Olen tässä ollut jonku päivän petipotilaana... kuumetta ja muuta kivaa. Nyt alkaa pikku hiljaa toipumaan. Rankempia nämä flunssat näin raskaana.

Niksuliini Olen todella pahoillani
:hug: Pelkäsinkin, että onko tullut ikäviä uutisa poissaollessani... todella surullista :'( Voimia sinulle, ja onnea uudelle yritykselle :hug:

Perjantaina ultra... pelottaa :|
 
Niksuliini :hug:
Täällä myös iltapahoinvointia ja väsymystä :/
Ja heti,jos on hyvä ja pirteä olo, niin alkaa miettimään,että onks siellä masussa ketään..Ensi viikolla selviää,kun päästään ultraan.
Huono omatunto myös,kun ei jaksa tehä mitään kotihommia, eikä oikein leikkiäkkään tytön kanssa.Onneksi alkaa taas kaikenmaailman kerhot niin on pakko raahautua johonkin ja tyttö pääsee ihmistenilmoille.
Oon kyllä käynyt lukemassa kaikki jutut.
Vointeja täältä myös kaikille !!
:flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Niksuliini :hug: Toivottavasti ensi kerralla sitten pääsette loppuun asti.

Täällä myös väsymystä ja pientä jatkuvaa pahoinvointia,on huono olo jos ei syö ja on huono olo jos syö :/ koita siinä nyt sit elää :whistle: Toivottavasti tämä kaikki vain olisi merkki siitä että masussa on kaikki hyvin.Ensi viikolla se meilläkin selviää heti maanantai aamusta ku ultraan pääsen.



Kuukatrille tuplaonnittelut


Doris Meillä ainaki neuvolassa sanoi et np-ultra täällä viikoil 10-12,mullaki ois ollu jo nyt pe,mut jouduin siirtää,ku ei päivä käyny sit millää,eli tulee olee 11+5

Piitsi ja Iisakki 10+6
 

Yhteistyössä