+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

Kohta pyörähtäis käyntiin dpo 16, jos ei aamuun mennessä ole täti kolkuttelemassa ovella niin se olisi testin paikka! Parempi oliski jos poissa pysyis! :D Ja iloksi pidetään peukut pystyssä sinne!! =) Kauheen kiva "kiduttaa" itteään kattomalla sarjaa Sydänääniä....söpöisiä pieniä siellä! :heart:

Huomenta vaan...
Aamu valkeni tänään ajoissa ja rapsakoissa pakkasissa. Saa nähdä pääseekö tässä töihin, jos auto ei lähdekään käyntiin.
Aamulämpökin oli tippunut. Nyt jäljellä on enää odottaa koska vuoto alkaa :(
Kyllä ne taitaa vaan viivanpaikkoja olla testeissä. Eilen illalla tekemääni testiin oli tullut myös viivanpaikka, jonka näkee kuivana hyvin valoa vasten, muttei kyllä silmällä erota.

Täytyy sanoa, että ehdin jo toivomaan. Pidättelin itkua koko illan ja mietin miten kertoisin ihmisille plussasta. Niin sitä vaan kiduttaa itseään.
Joskus oikeastaan suututtaa tuo aamulämpöjen seuraaminen... ei pysty edes toivomaan, kun lämmöt kertovat jo ajoissa, mitä on tapahtumassa.

Ansku83
joko sinä olet testannut ? Toivottavasti plussa on tulossa... dpo:tkin on jo niin pitkälllä:) Tsemppiä testiin :) Ja plussatuulia!

Sunflower11
Iloksi: :( haleja! samoin sinulle Ansku83!

Aamulla taas ovistestin tekoon.. piirtyihän siihen testiajan sisällä taas samanmoinen viiva, digitesti nega, alavatsaa särkee ja satuu niin et oksettaa :/

iloksi: Voi ei! Olin ihan varma, että sun haamu vahvistuu. Tuttu tunne tuo lämpöjen mittauksen aiheuttama toivon menetys. Toisaalta se hieman pehmittää sitä iskua, joka muuten tulisi ihan puun takaa. Kovasti haleja ja tsemppiä :hug: Miten teillä jatkuu hoidot, jos nyt ei tärppää?

Anskulle myös halit :hug:

Sunflower: Toivottavasti se vahva viiva pärähtää pian testiin! Peittoja heiluttelemaan vaan varmuuden vuoksi ;)

Barbamama35 jonossa ollaan taas (jonon hännillä) ja odotetaan seuraavaa hoitoa. Se olisi ilmeisesti viikolla 24 eli vähän ennen juhannusta.
Seuraavaan hoitoon lähdetään sitten eri lääkkeillä. Ensin pillereillä rauhotetaan munasarjat ja sitten uusilla lääkkeillä kasvattelemaan munasoluja. Sopivasti sattuu sitten niin, että juhannuksena saattaisi tulos olla jo tiedossa. Ja minulla on noista juhlapyhistä jo pitkä kokemus, että miten niiden kanssa käy.

Inseminaation jälkeen oli jotenkin niin riemuisa olo, kun tuntui, että nyt sen on vaan onnistuttava. Vieläkin tekisi mieli vaan etsiä netistä tietoa, että voiko olla raskaana vaikka aamulämmöt ovatkin tipahtaneet.
Eilen illalla sain itkua pidätellä, kun melkein jo tunsin hetken tulleen, että viimeinkin saan onnellisia uutisia kertoa. Aamulla heräsin ennen kellonsoittoa vain toteamaan, että näin taas kävi.

Aivan käsittämätöntä on miten tyhmä ihminen voi olla.. miten sitä voikaan vuosien jälkeenkin harhautua uskomaan, että nyt se onnistuisi.
:headwall:

Pettymys on ihan oikeasti sanoinkuvaamattoman suuri. Tästä alkaa ne epätoivoiset päivät, kun sitä etsii vielä pienintäkin toivonrippua.. jotain merkkiä, että sittenkin kaikki olisikin mennyt toisin.
Ja vaikka tiedän, että maailmassa on isompiakin asioita kuin minun raskaaksitulemattomuuteni, niin juuri tällä hetkellä se on kaatamassa minun maailmaani.

:stick: :headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall::headwall:

Mä en jotenkin noihin lämpöjuttuihin yms. luota, joten salaa vielä toivon kuitenkin parasta iloksi:lle ja Ansku:lle.. :hug:

Mun pitäis kohta soitella th:lle ja perua se keskiviikon ultra, samalla ajattelin kysyä et saisinko vielä toisen lähetteen verikokeeseen jotta nähtäis paljon hcg on viikossa tippunut, edelleen ollaan kovin positiivisia testin mukaan, joten verikokeesta sais ainakin osviittaa et kuinka nopeesti se hormoni musta häviää..Rassaa kun kierto on yli puolenvälin ja tilanne on edelleen tämä..

Oonko mä käsittänyt oikein että niin kauan kun hcg on ylhäällä, ei kroppa toimi normaalisti = raskaus ei ole mahdollinen?

iloksi: Voi harmi :( Olen niin kovin pahoillani :hug: Toivon sinulle kovasti voimia jatkaa eteenpäin :hug: Minusta on upeaa, että olet jaksanut uskoa tulevaan ja mahdollisuuksiin. Koska ilman sitä ei olisi mitään. Olet kulkenut niin pitkän tien, että en voi kuin ihailla voimiasi ja uskoasi. Vielä se varmasti onnistuu, tavalla tai toisella :heart:

Maira: Älä ihmeessä peru sitä ultraa, jos sulla on hCG edelleen koholla! Mä ainakin menisin ihan varmuuden vuoksi sinne, kun on vielä ilmanenkin. Eihän se haitaksi ole katsoa uudelleen tilannetta ;) Kuulostaa nimittäin yllättävän hitaalta tuo sun hCG:n lasku... Mulla laski viikossa se pois kokonaan ja verestä otettu arvo oli aluksi 218. En mitenkään halua pelotella, mutta voisko olla mitenkään mahdollista, että siltä gyneltä ois jääny huomaamatta jotain? Toivottavasti ei, mutta ei vara venettä kaada =)

MAIRA: Pyydä ihmeessä verikoe, se on varminta ja virheeseen ei jää varaa. Pelkkä ultra ei ole luotettava. Jos kohtu oli tyhjä jo viikko sitten, luulisi hormoniarvojen jo tipahtaneen pois kun kuitenkin alkuvaiheen arvoista oli kysymys..: / Omalla kohdalla hormonit huitelivat 1000 paikkeilla ja laskivat ku:n poiston jälkeen alle viikossa 0:aan, mutta tuo laskuvauhti lienee yksilöllistä sekin.

Sunflower11
Sisa78 kiteyttikin minun ajatukseni Iloksi:sta! Hienoja sanoja, en osannut itse muotoilla niitä noin, mutta samaa mieltä olen!

Maira, suosittelisin kans pyytämään verikoetta!

Soitin th:lle, ultra on peruttu ja verikokeeseen saan mennä vasta ens viikolla, et näillä mennään.. :) Noo, mä jouduin peruu sen viisureitten leikkauksen viimeks, joten se onkin sit ens viikolla joten tokkopa tulee paljon päätänsä vaivattua näillä asioilla.. :D

Sisa78 ja Sunflower kiitos, että olette niin ihania <3 Ja kiitos Sisa kauniista sanoista :)

Kuten tuossa jo kirjoitin, että tästä alkaa ne epätoivoiset päivät miettien ja pohtien vaihtoehtoja...
Ja tässä tämän päivän tulos tähän mennessä:

4.2 sain Pregnyliä n. klo 13 ja luin, että Pregnylin pistämisestä ovulaatio tapahtuisi vasta 36h-48h päästä piikistä, eli siinä laskussa se olisi tapahtunut la-su 5.2-6.2 välisenä yönä tai sunnuntaina. Eli menossa tänään olisi vasta dpo 8.
Fertility Friendistä selailin sitten diagrammeja ja havaitsin, että plussakierroissa joillakin on tullut kiinnittymisdippi dpo-päivillä 7-9.
Noh, tässä vaiheessa siis todella vaikea sanoa, että onko kyse dipistä vai ei. Huomenna tietysti asiast saisi enemmän tietoa, kun näkee mikä se on se aamulämpö... Mutta eniveis.

Näin sitä ihminen näkee mitä tahtoo ja löytää tietoa siitä, mistä haluaa löytää. Toisaalta dpo:t on niin mahdottoman aikaiset vielä, että mahdollisuuksia sen puolesta on. Mutta... se tieto takaraivossa..
Ei auta mikään selittely, kun tunnen itseni vaan niin säälittäväksi etsiessäni epätoivoisesti jotain mahdollisuutta, että sittenkin se olisi mahdollista.

Ja anteeksi taas pelkkä omanapaisuuteni.

Tervehdys kanssasisaret! Ihanaa ystävänpäivää ja alkanutta viikkoa! :wave:

Pahoittelen päivitysten laiminlyöntiä. :ashamed: Olen ollut jotenkin puuduksissa henkisesti eli asioihin tarttuminen on erityisen vaikeaa. Juuri mikään ei tunnu innostavan ja voimaton tai väsynyt olo korostaa ongelmaa. Haluaisin pyytää apua sairaanhoitajalta tai lääkäriltä, mutta pelkään masennusdiagnoosia ja sen tuomaa leimaa. Masentuneeksi en itseäni tunne, koska fiilis painottuu ihan hyväntuuliseen ja positiiviseen alakuloisen sijaan. Elämä tuntuu ihan kivalta, mutta virtaa ei oikein ole. Toivon kahvin vaikuttavan pian ja sen voimin toivottavasti saan myös listan ajan tasalle. Kommentoinkin sitten, kun saan kirjoitukset luettua. :)

Älä macy gray ota paineita päivityksestä :) Teet sitä silloin kun hyvältä tuntuu.
Minun mielestä sinun kannattaa pyytää kyllä apua ja kertoa, ettet kuitenkaan tunne olevasi masentunut. Ehkä ongelma on jossain muualla.. esimerkiksi hormoneissa tai vitamiinipuutoksessa tai vaan kevät ja talven pakkasissa huvenneet energiavarastot...
Voimia sinulle :hug:

Iloksi Voimia! :hug:

MG Ei tosiaankaan tarvitse stressata päivityksistä. Jaksuja sulle! Jos ei ole kova pakkanen, niin koita käydä pienellä kävelyllä, se saattaisi hieman piristää ja selventää ajatuksia, että mikä oikein niin paljon väsyttää. Jos vain on mahdollista saada hieman omaa aikaa, niin sekin varmasti piristää.

Ja kaikille Hyvää Ystävänpäivää :heart: Tänään voisimmekin kaikki hemmotella itseämme ja puolisojamme, koittaa saada siitä energiaa tulevaan, saada hieman stressiä pois, jos siitä olisi apua hedelmöittymisessä.

iloksi: Noin alhaisella dpo:lla on kaikki vielä mahdollista =) Ihan totta. Eikä ole yhtään hölmöä elätellä toiveita. Niin minäkin tekisin ;)

macy gray: Toivottavasti saat voimasi takaisin :hug: Mulla on kanssa välillä tuota, että tuntuu voimattomalta ja kynnys kaikkeen tekemiseen tuntuu kasvavan kummallisen suureksi... Vaikka siis mihinkään alakuloon ei syytä löydy. Se tosiaan pistää välillä kummastuttamaan, että miksi ihmeessä tuntuu niin voimattomalta ja aikaansaamattomalta. Jospa auringonpaiste ja se kahvi piristäisi =) Täällä nimittäin paistaa ihanasti aurinko, vaikka ulkona kylmä onkin. Mutta ihan ikkunasta tyydyn sitä ihailemaan kun en tuonne hyytävään pakkaseen uskalla nokkaani laittaa :D Ja on tuo pojallekin liian kylmä ulkoilusää...

ON: Täällä siis kp 8 ja täti ei ole vieläkään täysin pakannut kamppeitaan... Kyllä tuntuu viihtyvän nyt turhan hyvin täällä :kieh: Lisäksi mulla on jostain kumman syystä rintavarustus hieman kipeytynyt. Yleensä vasta oviksen aikaan tulee tuo pieni arkuus rintoihin. Alkaako mulla siis pukata ovista mukamas päälle, vaikka tätikään ei ole vielä lähtenyt :confused: Omituista... No mutta kp 10 eli keskiviikkona meinasin alkaa ovista tikuttamaan. Siitä se fiilis taas sitten nousee =)

iloksi: Usko ja toivo, niin jaksat taas eteenpäin. Olisi tämä elämä aika tylsää, jos aina odottaisi vain sitä pahinta ;) Kävin läpi tuossa loppukierrossa paljolti samoja ajatuksia mitä sinulla tuntuu nyt olevan. Vaikka järki sanoi koko ajan, etten ole raskaana, sydän tahtoi toivoa loppuun asti. Löysin aina jonkun selityksen asioille ja ne mille en löytänyt selitystä, painoin syvälle mielen perukoille. :D Toivottavasti Sinun kohdalla on kysymys tosiaan tuosta pienestä dipistä ja huomenna lämpö taas nousee. Miksi muuten jouduitte jonon hännille ja seuraava hoito on vasta kesällä? Tuntuu hirmuisen pitkältä ajalta, kun olette jo joutuneet niin kauan odottamaan. Voimia! :hug:

mg: Voimia sinullekin! Masennus voi olla aika salakavala. Sairastuin itse siihen avioeron aikaan. En tajunnut itse ensin mistä on kysymys. Olin vain kuvailemasi mukaisesti voimaton enkä jaksanut tarttua asioihin. Olin väsynyt enkä jaksanut kantaa toisten murheita niinkuin normaalisti. Aamulla oli vaikea päästä sängystä ylös ja lykkäsin asioita hamaan tulevaisuuteen. Teki mieli vain vetää peitto korville ja nukkua muutama viikko putkeen. Äitini huomasi asian ennen minua. Hän sen sanoi ensimmäisenä ääneen ja suorastaan loukkaannuin siitä kunnes aloin itse miettiä asioita. Lasten kanssa neuvolassa käydessä hoitaja kysyi miten jaksan ja siellä uskalsin tunnustaa, etten ihan hyvin. Pääsin sitä kautta juttelemaan psykologille ja sain kevyen masennuslääkityksen. Ne yhdessä auttoivat minut yli siitä kaikesta. Suosittelen kyllä kokeilemaan. Ei sitä tarvitse kenellekään kertoa. Se on sinun yksityisasiasi. Lääkäreillä ja psykologeilla on vaitiolovelvollisuus eikä sinun tarvitse itsekään sitä kenellekään kuuluttaa. =) Meillä äideillä on monesti taipumus unohtaa itsemme ja huolehtia vain muista. Näin kävi minullekin. Muistahan pitää itsestäsi huolta myös! Siitä hyötyy myös kaikki läheisesi kuin huomaamatta =)

mg: Niin lisäisin vielä niistä lääkkeistä, että niitä ei kannata pelätä myöskään. Ne on vain tilapäinen apu eikä niihin jää koukkuun! Ne kevyet lääkkeet eivät muuta persoonallisuutta tms. Ne vain saavat vähän potkua aikaan, jotta saa arkiset asiat hoidettua.

maanantai 14.2.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t..........Ikä....Haaveissa...Yritys
Shiny..........................kp75/?..............23v...1. lapsi.......yk4
henssu.......................kp73/28.............18v...1. lapsi.......yk1
Villervalla...................kp58/30.............27v...3. lapsi.......yk1
anniala.......................kp49/26-30........23v...2. lapsi
jonna_82....................kp44/29-32........28v...1. lapsi.......yk8
Green Lady.................kp41/27.............28v...1. lapsi
Eevaliisa Nwogu..........kp39/27............26v....3. lapsi.......yk1
Kauniina Päivänä Tuut..kp39/27-29.......33v....3. lapsi.......yk5v+
Ansku83......................kp32/30-40.......27v....1. lapsi......yk2
iloksi...........................kp30/31-33.......28v....1. lapsi......yk4,5v
Viulu...........................kp26/28-30................4. lapsi......yk3/7
äiti x4.........................kp24/27............32v....6. lapsi......yk2
InkeriIisakki................kp23/30............23v....3. lapsi.......yk1
Mariel85......................kp23/?.............25v....2. lapsi.......yk4km2
Jennynny....................kp20/29............31v....4. lapsi......yk2
nepari80.....................kp20/29............31v....2. lapsi......yk1
Epa_88.......................kp20/30-41................1. lapsi.......yk4
Bla-bla........................kp20/34............34v....2. lapsi......yk11
Sunflower11................kp18/28-31.................3. lapsi......yk2
Minnarun.....................kp18/29-31.......30v.....3. lapsi......yk7
Sinderella....................kp18/32............38v.....6. lapsi......yk2/4km1
bluebaby.....................kp17/28............26v.....1. lapsi......yk3-4v
macy gray...................kp17/30-34.......30v.....2. lapsi......yk15
pikkumy......................kp16/28............25v.....1. lapsi......yk5
AiraM..........................kp16/~40...................................yk3
Maira..........................kp15/28?...........25v.....2. lapsi......yk2
SiSa78........................kp8/28-30.........32v......2. lapsi......yk3/5
MolliMelooni................kp8/35-38(40)....32v.....2. lapsi......yk3½v
Miimau.......................kp7/27..............31v......1. lapsi......yk8
Zanca.........................kp6/26-31.........26v......1. lapsi......yk8
Viola30.......................kp6/27..............31v......2. lapsi......yk9
*Justiina*...................kp5/30-32.........38v......3. lapsi......yk2
Barbamama35............kp2/23-28..........35v.....3./4. lapsi...yk6
myrskytuuli................kp?/?.................33v.....2. lapsi
mileon.........................................................5. lapsi

TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi, undercovergirl, Liina87, Sandemar

PIINAILIJAT
anniala......................dpo28
Ansku83....................dpo16
iloksi.........................dpo9
InkeriIisakki..............dpo8
Mariel85....................dpo7
bluebaby...................dpo2

PLUSSANNEET 2011 tammikuu:
Lisey.................8.1. .....kp29/28-32........28v...............2. lapsi...yk2
Mirage..............19.1. ...kp22/26-27.........29v...dpo11...2. lapsi...yk5
Salainen toive...19.1. ...kp34/24-36(44)...22v...............2. lapsi...yk2
lisse.................24.1. ...kp31/30-45.............................2. lapsi...yk2
neiti nöttiäinen...25.1. ................................................2. lapsi
jonna_82..........30.1. ....kp29/29-32.........28v..............1. lapsi...yk8

PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara......1.2. ...kp64/35........28v...........1. lapsi....yk5
Neiti-81............6.2. ...kp27/24-29...................3. lapsi....yk1v+km2
koiksa-79.........8.2. ...kp37/28-36....................3. lapsi....yk2
Gabrielle..........9.2. ...kp38/32.........29v...........1. lapsi....yk5
Matilda-08......11.2. ...kp25/26.........................2. lapsi....yk4

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

HAAMUILIJAT
MiiJane76.........19.11.

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: macy gray

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta helmikuuta!

Viimeksi muokattu:
mahtuisiko uusi kuumeilija mukaan?

Nyt menossa kp 20/29, yk 1 ja 2.lapsi toiveissa. Ennestään minulla on tyttö 10/06 ja miehellä ei ennestään lapsia joten ensimmäistä yhteistä toivotaan =)
Hiukan ollaan vielä tunnelmalla että vauva tulee jos on tullakseen, katsellaan mihin tunnelmat menee yrityskuukausien vaihtuessA...

Niin ja ikää on 31 v

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä