+ + +TAMMIKUUSSA PLUSSAAVAT, helmikuuta suunnittelevat+ + +

Mairalle lykkyä tykö!

En halua pelotella mutta mun kohdunulkoinen viime vuonna maaliskuussa käyttäytyi juuri noin, viivan vahvistumiseen kunnolliseksi meni puoltoista-pari viikkoa ja kohdunulkoinen selvisi siitä pari viikkoa eteen päin. Kannattaa käydä tarkistamassa viimeistään kun raskausviikkoja on oletetusti siinä 7-8, itselleni sekin oli jo liian myöhään kun munajohdin ehti revetä...:(

muoks : niin ja mullakin oli tyhjennysvuotoa siinä parisen viikkoa, luultiin että ihan normi km menossa, verikokeista OLISI selvinnyt että raskaushormoonit nousi jos niitä olisivat viitsineet ottaa...
 
Viimeksi muokattu:
^Olen tuota miettinyt itsekkin.. : / Ei sillä, eihän mulla ole menkat nyt myöhässä kuin vasta 5 päivää, mutta kyllä mä vähän luulen et tää leikki oli nyt tässä..Vuotoa tulee koko ajan, ainakin vähän, th sano et parin viikon päästä voidaan tehä se tarkistus ultra, jos vuoto yltyy kovaks pitää mennä lääkäriin tarkistuttaa et kohtu on tyhjentynyt..Lähtökohta on nyt kuitenkin noiden testien mukaan se että raskaana on oltu.(tai jotain siellä tapahtunut on kun viiva on kuitenkin vahvistunut nyt)

No, eipä tässä auta kun ootella ja kuulostella.
 
Viimeksi muokattu:
Maira: Tuossahan on jo ihan selvä viiva =) Toivottavasti se vuoto olis vaan harmitonta kiinnittymisvuotoa... Se on kuitenkin aika yleistä. Mullakin oli sitä esikoisesta. Kovasti nyt vauvaliimaa sinnepäin :heart:

Mitähän macy graylle kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin :heart: Olisi mukavaa jos jatkaisit päivittäjänä =)

ON: Ei juurikaan oireita suuntaan tai toiseen : / Rintavarustuksen kihelmointiä ja arkuutta on kyllä hieman ollut, mutta se on tosi lievää ja ajoittaista... Eli pienen toivonkipinän se tietysti tuo :heart: Mutta sitten taas tiedän myös sen, että noi Luget aiheuttaa monilla raskausoireita... Eli voi olla ihan sitäkin vaan. Testata en uskalla vielä... Menkkojen pitäs alkaa torstaina. Tosin Luget viivästyttää niitä muutamalla päivällä jokatapauksessa (laitan keskiviikkona vikat Luget). Mutta toivotaan, toivotaan =)
 
Viimeksi muokattu:
Kesken meni, vuoto senkun ylty, alko tulee muutakin kun verta ja maha on ihan tautisen kipee... :( Lääkärille aika 5 jälkeen et kattovat ettei tonne jääny mitään muhimaan...

Vaikka olinkin varautunu siihen et kaikki ei ole ok, pahalta se silti tuntuu ja itku pääs vessassa käydessä.. :(

Naisen vaisto on veikee juttu.
 
Voi Maira :hug:

mg huhuu? Mikä tilanne?

Mulla on kierto ihan ihmeellinen. Kp 26/28-30 ja dpo n.10. Vessareissulla holahti pönttöön teelusikallinen vaaleanpunaista valkovuotoa, eli menkatko kolkuttelee ovella? Ei oo koskaan näin lyhyeks kierto jäänyt. Ei auta kuin odotella, mutta pöh, sanon minä ;)Tulen päivittelemään vaihtuuko tämä päivä kp 1 vai mitä tässä tapahtuu.
 
Kuittaanpa minäkin!

Mairalle pahoittelut!

Dpo 6 taitaa olla, ei mitään ihmeempää, huomennä gyne. Mielenkiinnolla ootan mitä siellä sanotaan, toivottavasti kuitenkin kaikki hyvin. Valkovuotoa ollut ehkä normaalia enemmän ja mahaa nippaillut, mutta mulla nippailee joka kierrossa.
 
Nooo, elämä jatkuu..Vaikka olin mä kyllä lääkärissä vähän öö kun se tokas mulle että voidaanhan me toki tuota keskenmenoksi sanoa, mutta sulla on nyt vaan vähän runsaammat kuukautiset, hieman myöhässä, ei olisi kannattanut tehdä raskaustestiä...Thanks, toihan mun mieltä kohottikin.. :O

Eli tänään sit kp1/28? yk2

Tosiasiahan se on että jos en olisi hätäillyt testien kanssa, en raskaudesta olis edes tiennyt vaan kuvitellu vaan että menkat alkaa, joten tästä viisastuneena en koskekkaan testeihin ennenkun kuukautiset on AINAKIN sen viikon myöhässä.
 
Maira: Pahoittelut tökeröstä lääkäristä :hug: Tuollanen on mun mielestä ihan turhaa toisen mielen pahoittamista :( Ihan kun siinä ei olis tarpeeksi surkeena muutenkin... Tuon saman asian mä olen vannonu itelleni keskenmenon jälkeen, että en tee enää yhtään testiä ennen kun menkat on vähintään viikon myöhässä. Joskus se tieto vaan lisää tuskaa :( Voimia sinulle :hug: :heart:
 
Maira Suuret pahoittelut keskenmenosta, ihan kamalaa... :'( Vielä noin ikävä lääkäri... :hug: Miettis nekin vähän mitä sanovat! :stick: Toivottavasti vuodot ei ylly kovin kivuliaiks kun muutenkin joudut kärsimään...
 
Maira Voi ei. Olen pahoillani :( Ei lannistuta, uutta yritystä vaan!

MG Mikä tilanne? Toivottavasti kaikki hyvin!

Viola30 Mistä syystä olet menossa gynelle? Ajattelin vaan, että oiskohan munkin syytä käydä tsekkaamassa, että kaikki on ok. Onko oletetun oviksen aikana järkeä käydä? Näkis ehkä, että onko mitään ovista ylipäänsä.

Mä olen nyt niin epätoivoiseksi heittäytynyt, että tilasin ovis- ja raskaustestejä läjän. Otin digitaalisia ovistestejä, en ole sellaisia aiemmin kokeillutkaan. Lisäksi syön Glandinia ovikseen saakka, samoin ruusujuurta, raskausvitamiinia, D-vitamiinia, foolihappoa ja oviksen jälkeen haen Bisolvonia. Niin ja aion juoda greippimehua tai syödä greippejä. :LOL: Katsotaan miten käy, tulenko tässä kierrossa raskaaksi, vai poksahtaako maksani.
 
Maira: Voimahalitus! Mulla sentäs sattu, empaattinen lääkäri kohdalle ja todettiin, että varhainen keskenmeno.. Mulla oli sentään täti useamman päivän myöhässä ja kolme testiä näytti aika selkeetä kieltä... Sit se5+2 päivä ku koitti ja hillitön vuoto alko..Verikokeella varmisettiin ja kontrolloitiin, että jotain siellä oli ja sit se jokin tuli pois.. Järkytyksestä toivuttuani päätin, etten todellakaan edes osta yhtään testiä kummittelemaan, enne kuin on vähintäänkin sen viikon myöhässä ja mielummin vähän enemmänkin. Mielummin siis vain koitan tunustella oloa ja eloa ja toivon sormet ristissä, ettei tätiä tuu. Nyt siis tasan neljä viikkoa Keskenmenosta ja ei näy tätskyä. Vähän jännättää, mut aion olla tiukkana, ENKÄ OSTA testiä. Ihan pyllystä, ku tapahtuu tämmöstä!
 
Kyllä se lääkäri ihan asiaa tavallaa puhu, mut olin iltapäivällä muutenkin vähä herkässä mielentilassa joten osasin ottaa itteeni.. :) Mä oon aina aatellu asiat "kaikella on merkityksensä" periaatteella ja niin teen nyt tänkin kanssa, jotain vikaahan jossain on jossei raskaus ala ja suju niinkuin pitää, se voi olla et mun kroppa ilmoitti ettei ole vielä valmis uuteen koitokseen tai voi olla että alunalkujaankin koko hommassa oli jotain vikaa..Mut ei se maailma tähän kuitenkaan kaadu.. :)
Ainoo mikä jäi rassaamaan on se ettei mitään tarkistettu eikä mitään arvoja otettu eikä mua ohjeistettu juuri mitenkään, mut kai sen ite älyää jos jotain on vinossa vielä..Maha on edelleen saakelin kipee ja vuodan kun seula, kai sekin jossain kohtaa loppuu..

Ei muutakun uuteen yritykseen jahka saa tän kropan kuntoon! :D
Mut noita testejä en tosiaan enää meinaa ostella ihan hepposesti, yks digi mulla on kaapissa vielä, mut unohtukoot sinne.. :p

Mä pidän isosti peukkuja teille kaikille!!Mä haluan nähdä hirmuisesti plussa testejä! ;)

On hienoa että on tälläinen vertaistuki, nää kun on kuitenkin niitä asioita mitä on erimerkiksi miehen vaikea joskus ymmärtää..
 
Maira :hug:

Täällä kärvistellään oviskivuissa. Parin päivän päästä kai sen pitäis olla mutta polttelee ja jomotta oikeaa puolta niin että ihan selkään säteilee :) No talletuksia tehty tyyliin joka toinen päivä torstaista lähtien. Niihän ne kyllä sanoo että keskenmenon jälkeen menkkakivut on kovemmat, vuoto runsaampaa ja oviskivut tunnistaa. Ja tosiaan täälä on kaikki nuo olleet sen keskeytyksen jälkeen. Limojakin on jo sen verran että kyllä se sieltä kohta kolkuttaa ellei ole jo päällä :D
Ja sitten se alkaa taas parin viikon piina. Mitenhän pitkään sitä jaksaa olla testaamatta, varsinkin ku testejä polttelee usempi kaapissa :)
Lisäsin saman tekstin ku tuolla keskenmenon jälkeen kuumeilevissakin :)
 
nii piti viel mainita, et ystavani Narastys on jalleen riesanani.
Jotain plussamahiksia siis ehka, narastys on aina ollut ennen plussausta riesana.
Alkoi eilen ja jatkuu nakojaan tana aamuna, torvi ihan tulessa.
Nyt taitaa olla kp 22/24-29, dpo 8 tai 9, mitaan muuta oiretta ei ole. Jatkuva nalka, mutta tosin kun nyt treenaankin kovasti niin se nalka on ihan luonnollisesti kasvanut :D
 
Pitäiskö tehdä uusi helmikuun pino? Osaisiko joku sen tehdä? Osaisiko joku päivittää noita meidän tietoja? Kaikki on varmaan nyt ihan väärin siinä viimesimmässä...

Niin ja Mairalle pahoittelut :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Zanca: Mietin samaa... Osaisiko/haluaisiko joku tehdä uuden pinon? Minä en valitettavasti osaa :ashamed:

Tietääkö kuukaan mitä MG:lle kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin! Meinaa alkaa huolestuttamaan...
 
En kyllä yhtään tiedä mitä MG:lle kuuluu. Toivottavasti ei ole käynyt mitään. En edes tiedä missä muissa pinoissa hän kirjottelee, jos kirjottelee.

Ja minä en osaa uutta pinoa tehdä. Tai siis voin arvailla miten se tapahtuu, mutta ei siitä ehken tule oikein mitään..
 
Taustalta huutelen, kun olen käynyt välillä teidän kuulumisia kurkkimassa :) Tuosta pinon perustamisesta:

Vanhan listan saa kopioitua, kun etsii tuon viimeisimmän päiviytksen. Klikkaa siitä alareunasta "lainaa" ja kopioi kaikki tekstit esim wordiin. Siitä ihan alusta ja lopusta poistetaan se "quote".

Uuden pinon saa perustettua, kun tuossa vauvakuume-etusivulla (missä siis on listattuna nämä kaikki aiheet) klikkaa yläreunasta "aloita uusi keskustelu". Siihen sitten vaan kopioi tekstiruutuun wordista tuon listan ja homma on valmis. Niin ja siinä on ylhäällä sellainen "otsikko" kenttä, johon tulee tuo helmikuussa plussaavat, maaliskuuta suunnittelevat.

Katselin, että mg on viimeksi kirjautunut muutama päivä sitten. Toivottavasti kaikki on kunnossa :/
 
Onko kellään tietoa tai kokemusta tällasesta?
Menkat alko sillo 12 pvää sitten ja kesti ihan normaali ajan, vuoto oli runsaampaa ja kivut mut muuten ihan ok ja loppuvat viime keskiviikkona. No nyt on sitte eilen ja tänään ollu väliin tosi järkyt kivut alamahassa ja selässä, ja nyt päivällä ku kävi vessassa ni tuli pyyhkiessä paperiin rusehtavaa vuotoa muiden limojen seassa. Mitähän toi mahtaa olla? Oon kyllä lukenu että joskus voi vähän olla vuotoa oviksenki aikana, mut mulla ei ole ollu koskaan aikaisemmin. Ärsyttää kyllä jos se kierto onki menny sekasin ja taas ois tulossa menkat:kieh: Jälkivuodon jälkeen oli viikko väliä ja sit tuli taas tuhruja n.5pvää mut sen jälkeen ei ollu enäämitään, paitti sitte alko ihan oikeet menkat. Torstain jälkitarkastuksessa kaikki oli ok ja sitä "kiinnitymisalustaakin" oli jo jonkin verran vahvistunut et sen puolesta ei pitäis olla kyllä menkkoihin viittaavaakaan. Tympäsee tämä oman kropan sekava tila.
 
Niin, toivottavasti MG:lle ei ole sattunut mitään...

äiti x4, ei kyllä aavistustakaan tuollaisista välivuodoista. Toivotaan nyt, että sulla ei kroppa oo menny siitä raskaudesta ja km:sta ihan sekasin.

Täällä täti pakkailee kamppeitaan. Nyt alan kyttäillä ovisoireita. Ihan ku oikealta puolelta sillon tällön nipistelis jo.
 

Yhteistyössä