+++ELOKUUSSA PLUSSAAVAT,syyskuuta suunnittelevat+++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Quu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
MG: Eilen kävin siinä kokeessa ja huomenna soitan tuloksia. Eli ne mun arvot on ollut: 12/11 TSH 3,40 ja T4V 18,3, 03/12 TSH 2,50 ja 06/12 TSH 4,04 ja T4V 18,0. En tiiä oliko mulla oireita vai ei :D Siis nyt ei oo palellut niin paljoa loppukierrosta. Päivärytmi on mennyt uusiksi, aikasiin nukkumaan ja ajoissa herään, mutta tuo nyt voi johtua ihan muustakin. Ehkä ei ole niin ärsyyntynyt olokaan, mutta en tiiä onko sekään ollut kilpparin syytä :)

Meillähän minä olen aika pitkälle sanellut mitä tehdään tämän yrityksen kanssa. Ennen kuin vuosi oli kasassa aloin puhua hoitoihin hakeutumisesta ja kun yritystä oli ollut 1,5 vuotta soitin ja varasin meille ajan lähetteeseen. Sanoin vain miehelle, että paree olla siellä sitten minun kanssa :D Jokaiselle poli-käynille olen ottanut miehen mukaan ja oon puhunut tästä niin paljon, että mies jo tietää että tämä on se mitä haluan ja olen valmis tekemään kaiken sen eteen. Olen itkenyt hänelle, että tämä saattaa olla se meidän kompastuskivi, jos hän ei koe asiaa samoin kuin minä. Olen myös sanonut, että voin ihan hyvin käydä tämän yksinkin läpi lahjasoluilla. Olen niin paljon puhunut hänelle, etten voi luovuttaa ennen kuin olen kokeillut kaiken mahdollisen. Välillä hän epäröi, olisi valmis odottamaan. Kehtaa jopa ehdottaa että minun pitäisi lopettaa stressaaminen :D (Ei hän enään sitä niin usein uskalla sanoa, kun hermostun siitä aika paljon :D ) Mutta siis, olen sanonut hänelle ettei minulla ole aikaa odotella, että ei tässä enään nuorruta eikä meille tapahdu sitä vahinkoa, että hupsheijaa olisinkin yhtäkkiä raskaana :D
Tulipas pitkä sepastus, mutta siis alkuun hieman yritti vastaan potkia mutta ei hänellä valitettavasti ollut paljoa vaihtoehtoja..

Viimeksi muokattu:
Anastacija > Onko sulla ollut lääkityksessä muutoksia, kun arvot noin pomppivat? Entä millaisella ohjeistuksella menet labraan? Toivottavasti hoitotasapaino löytyy nyt, ettei ainakaan siitä jää kiinni.

Taitaa se niin olla, että miehille pitää vääntää rautalangasta tai jopa ratakiskosta millaista on oll anainen tässä tilanteessa. Jokainen kokee asiat yksilöllisesti, mutta vaikeitakin ratkaisuja on joskus pakko tehdä. Täytyy vain toivoa, että vaakakupissa painaa oikeat asiat ja suhde selviää koettelemuksista. Hankalinta on silloin, kun toinen ei osaa sanoa miltä tuntuu ja mikä kihnaa. Eipä se asia siitä edisty, jos ei ole sanoja joilla jutella.

13 DPO, Sofin extraherkkä testi ja CB:n herkkä testi molemmat negaa. CB tosin näytti himmeetä pystyviivaakin siinä, mutta se taitaa olla testiominaisuus. Lämmöt vielä reippaasti koholla, mutta laskemaan päin. Tissit aristaa, kipuja tai vuotoja ei vielä näy, mutta testi puhuu puolestaan.

Enää jännättävä osuus on se, mikä tulee luteaalivaiheen pituudeksi, kun ekaa kertaa vasta oviksenkin todella tikutin. Vuotoa odottelen alkavaksi DPO 13-15 akselilla, eli viimeistään sunnuntaina. Hyvä asia on se, että luteaalivaihe ei ole mitenkään hälyyttävän lyhyt, ovulaatio todennäköisesti tapahtuu ja keltarauhanenkin toimii kun kerran lämmöt nousevat selvästi ja pysyvät näinkin pitkään ylhäällä.

Olo ei ole mitenkään masentunut, matalin hetki oli jo eilen aamuna ja sain ukkelin kanssa sen jo käsiteltyä. Nyt kohti kahdenkeskistä viikonloppua ja rentoutumista :) Se tulee nyt kyllä aivan tarpeeseen kaiken tän jännäyksen päälle... Uskokaa tai älkää, mutta olo on jopa helpottunut, kun enää ei tartte jännittää :D

MG: Vasta heinakuussa sain ne lääkkeet. Eli noilla 06/12 TSH 4,04 ja T4V 18,0 otetuilla arvoilla. Ensimmäinen arvoja katsonut lekurihan ei olisi lääkkeitä määrännyt, mutta pyysin toisen lääkärin mielipiteen ja sain lääkkeet.
Ei ollut mitään ohjeita labraan, muuta kuin ettei saa ottaa aamulla lääkettä. Kilpparifoorumilta olen lueskellut ohjeita ja menin melkein heti herättyäni syömättä ja juomatta mitään. Näin sain kokeen jälkeen otettua lääkkeen tyhjään mahaan.

ON: Dpo 14 ja pregcheck nega, että eiköhän se todellakin sitten ollut tässä. Tyhmää.

Miten noi kilppariarvot voi muutta? Multa otetiin vuoden vaihteessa muistaakseni.
Mietin et pitäskö sitä käydä useinkin "tarkistelemassa"?
Sukurasite kun on liika- ja vajaatoiminta ja struumaakin. Sitä vaan mietin.
Ehkäpä kyselen lekurista kun seuraavaksi käyn.

Onkin paljon asioita, joita lapsettomuusjutuissa tai lapsensaantiin avustavissa jutuissa on keskityttävä. Paljon opittavaa itsestään ja kehostaan. Toivottavasti moni saa avun!
Mä en tosiaan tiedä sitä mun luteelivaiheen (vai-mikä-se-nyt-oli)pituutta, kun en ole koskaan sitä tutkinut. Ovulaatiotakaan en ole saanut 100% varmaksi selville. Tikutkaan ei koskaan ole kontrolliviivaa tummempaa näyttäneet, mutta sellaista tummuutta kuitenkin, että oon plussaksi tulkinnut... tänään tikkuun tuli nyt plussaksi tulkitsemani tulos. Elän siis toivossa, että huomenna ois ovulaatio ja eilisillan siimahäntien potku riittäisi sinne...

Olispa ollut kiva saada pluss(i)a joltakin tämän kuun puolelle! Joten plussatuulia kaikille sellaisia aikoja eleleville!

Ja mukavaa viikonloppua!

Anastacija > Hyvä, että pyysit toisen lääkärin mielipiteen. Suosittelen näitä ohjeita kilpirauhaskokeisiin mennessä: Ohjeet laboratoriokokeisiin | Oikein olet tainnutkin toimia, mutta aika hankalat arvot on. Molemmat arvot saisivat hieman laskea. Ilmeisesti kuitenkaan t4v ei vaikuta raskautumiseen, joten sikäli ei pitäisi olla huolta.

suhveli > Peitot heilumaan vielä tänään tai viimeistään huomenna. Eiliset ei vältämättä ole enää hengissä tai ainakaan virkeimmillään. Aina parempi varmistaa. ;) On se sen verran kivaakin. :D

Sunflower11 > Ne voi muuttua hitaasti tai nopeasti, riippuen aiheuttajasta. :D Mulla oli arvot hyvinkin rajojen sisällä, varsinkin tsh. Silti vajaatoimintaa on ja lääkitys tarpeellinen. Voi mennä jopa 10 vuotta, ennen kuin arvot hilautuvat raja-arvojen yli. Oireet ratkaisevat. Jos oireita on sen sukurasituksen lisäksi eikä julkisella kuunnella, kannattaa hakeutua kilpirauhasasioihin erikosistuneelle sisätautilääkärille. Oireet: Testaa itsesi! |

Oma napa: Tilanne edistyy ja jumittaa. Ensin käytiin asioita läpi, nyt on täysi hinjaisuus. Yritän huomenna juottaa vähän viiniä, jos vaikka kielen kannat rentoutuisi ja saataisiin kanava auki. :whistle: Tulen hulluksi, jos en saa edes mahdollisuutta yrittää päästä tilanteen tasalle. Huoh! Miehet! :kieh:

MG: Juu, olen parhaani mukaan selvitellyt miten sinne kokeisiin mennä. Sanottakoon niihin kaikkiin arvoihin vielä, että vasta kahdessa viimeisimmässä kokeessa olen älynnyt käydä oikein, eli melkein heti herättyäni ja syömättä aamupalaa sekä juomatta sitä kahvia.
Siellä toisella foorumilla neuvottiin otattamaan myös T3V, jonka arvoista vissiin saisi sitten tietää miksi T4V on niin koholla. Tai jotain :D En ole vielä niin hyvin perehtynyt siihen niin kuin tähän lapsettomuuteen :D Mutta eiköhän siihenkin liittyvät asiat tule vielä opittua.
Ja miehet! Ei tuo omakaan tahdo oikein mitään koskaan kertoa, ellen ihan oikeilla kysymyksillä osaa kysyä..

).( Jeps. Kivut on sellaiset ja tippa jo tuli, että eiköhän tänään ala KP1. Ja minä kun niin jo luulin tuntevani tämän kroppani :headwall: Eli nippailut/tissikipu/tissikivuttomuus/polte mahassa yms. ei tarkoita raskautta.
Ja sitten toisena pään rapsutuksen aiheena on se, että miksi ihmeessä mulla on nyt kolme kertaa luteaalivaihe venynyt 14:ään päivään? Tuossa oli kaksi kiertoa peräkkäin luteal 14 sitten yhtäkkiä normi luteal 12 ja nyt taas luteal 14. :confused: Siis niin kuin täh?

Viimeksi muokattu:
No ei sitä vuotoa kauaa onneksi tarvinnut odottaa. Mulle voi siis päivittää

tänään kp1/28-34 ja yk4

Jään vähän sivumpaan palstalta nyt vähäksi aikaa, mutta pitäkää mut silti listoilla! Onnekasta syksyä kaikille :)

Anastacija > Mulla on myös aikaisemmat labrat otettu sen perusohjeen mukaan, että ennen klo10 aamulla. Silti on kertaalleen otettu jopa klo 11.30 ja olin ollut ainakin kahdeksasta asti hereillä. Oikeista ohjeistakaan huolimatta arvot ei huonoja olleet. Muutamat viimeisimmät ovat tuon ns. oikean ohjeen mukaan otetuja. T3v -lähetteen saanti on kyllä kiven alla, mutta halauaisin senkin tietää. Mietityttää senkin vuoksi, kun nykyinen lääkitys ei ole tuonut toivottua parannusta oloon. Vajaatoiminnan aiheuttaja on myös epäselvä.

Tsemppihalit uuden kierron aloittaneille! :hug:

Itse odottelen josko kierto pian vaihtuisi. Kp26 on nyt meneillään ja veikkaan vielä viikon verran menevän ennen vuodon alkua. Luomuplussaan en usko yhtään, joten odottelen nyt vain päätöstä hoitojen jatkamisesta. Ainakin yksi luomukierto on vielä tulossa. Turhauttaa tämä odottaminen.

Nostellaanpas...

Täällä elellään piina-aikoja.. argh, en muistanutkaan, miten pitkiä nämä on.. Päivät ei vaan mene eteenpäin. Ja kaiken maailman tuntemuksia saan alavatsaan aikaan, kun mietin asiaa niin kovasti. Vaikka toitotan itselleni, että en millään maailman konstein voi vielä saada mitään viitettä siitä, että oisin raskaan. Jos niin olisi, kiinnittyminenkin ois vasta parin päivän päästä.. elellään kuitenkin vasta aikaa kp16/27-30.. mutta ovulaation tosiaan tikuttelin varmaan tohon lauantaille... Nähtäväksi jää!

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! Onkos muita piinailijoita?

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

torstaina 30.8.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys

Toivoliini..................77/29-31..........34v......5.lapsi.....yk3
LilliLotta...................67/28-60.........26v......2.lapsi......yk2
Naapurin tyttö...........60/29.............28........1.lapsi......yv10
Sanuk......................46/??.........................3.lapsi......yk1
macy gray................31/30-39...........32v.......2.lapsi.....yk32
Hyppy......................26/32............................2.lapsi.....yk1
Suhveli.....................19/27-30.................28v.......3.lapsi.....yk1
Quu.....................18/28-32..........35v......2.lapsi......yk3/yv2 (km x5)
Tiituliini....................16/28-29.....................2.lapsi.......yk1
Sunflower11.............12/24-28......................3.lapsi......yk22
Moona83...................12/??.................29v......3.lapsi.....
jenni_noora...............10/27?...........28v......1.lapsi.......yk8
HopeAgain.................9/32..............36v......4.lapsi/1.yhteinen...yk2
Anastacija.................6/26-29..........28v......1.lapsi.....yv2
Pippurihäntä..............6/28-34.........35v......2.lapsi......yk4
Rulla-Katriina............?/27-30...........33v......2.lapsi.....yk6
Manzu......................?/??................27v.......4.lapsi.....
PIKKUVIIKINKI...........?/??................31v.....3/4.lapsi.....yk1

Taustalla
MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue, Ansku83

PIINAILIJAT
Naapurin tyttö...dpo15
Macy gray.....dpo11
Suhveli.......dpo5
Quu........dpo2

HAAMUILIJAT

PLUSSANNEET 2012

Heinäkuu:
Lara_84.......3.7...............1.lapsi......yk3

Kesäkuu:
Tiuhti83.......2.6.....28v…...2.lapsi......yk'11'
Moona83.....11.6....29v.....3.lapsi......yk3
Iloksi..........14.6....29v.....1.lapsi......yv6+
Suikkis........18.6....28v.....2.lapsi......yk12
Mam_87..........
Sone* ........30.6...28v.....3.lapsi......yk3

Toukokuu:
Sopla.........1.5......31v.....1.lapsi.....yv2
Ranskis.......8.5.....29v......2.lapsi.....yk1
aliisa10......11.5.....28v......2.lapsi.....yk4
ÄitiliiniX5....14.5.....29v......6.lapsi.....yk6
Emma82.....22.5....29v.......2.lapsi.....yk2
Keltakukka...31.5....28v.....1.lapsi......yk10

Huhtikuu:
Lily-87.......22.4......25v....1.lapsi.....yk3

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi....yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Quu

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Linkki heinäkuun pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2161686-heinakuussa-plussaavat-elokuuta-suunnittelevat/

152179h4qroi8q2b.gif

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!

Viimeksi muokattu:
Heips!!
Mahtuux mukaan?? Eli eka muksu on vähän päälle 2kk ja toine saa tulla heti vaan...ekat menkatki tuli joten kp 15/28-29 luulisin et meen noilla päivillä..ja saa nähä mihin rytmiin kroppa asennoituu...niin ja yk 1 ja menee harakoille ku äijä o työn takia reissus..Nyt oon ite kunnon flunssassaki...pitäis varmaan mennä koisiii
Tiituliini ja kp 15/28-29 (ehkä)

Tervetuloa mukaa Tiituliini!

Kuulostaa lupaavalta Naapurin tyttö! Toivottavasti se plussa sieltä pian tikkuun tulisi, peukut pystyssä sille:)!

*muoks, lista päivitetty siis ylle

Viimeksi muokattu:
macy gray................1/30-39...........32v.......2.lapsi.....yk33

Kierto oli "vain" 31kp, juhuu! Vain yksi pitkäksi venynyt siis tämän tauon aikana.

Pudottauduin taustalle jo yhdestä kuumeilijoiden ketjusta ja harkitsen samaa tämän osalta. Hyvin olen tässä porukassa viihtynyt, mutta muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta täällä on ihmiset aivan eri tilanteissa. Vielä voisin tuolla listalla roikkua, mutta lähiaikoina asetun varmaan keskustelemaan vain tuonne lapsettomuuspuolelle.

MG: Voi höh, kun tädin piti tulla. Positiivista kyllä, että kierto oli lyhyt ja alkaa ehkä siitä asettumaan.
Ja minähän painin jokin aika sitten samojen ajatusten kanssa. Toistaiseksi vielä täällä roikun, enkä varmaan osaisi olla tätä pinoa katsomatta, mutta onhan se niin että enemmän alan jo kuulumaan toiselle puolelle.
Tällä puolella ollessa väkisinkin satuttaa itseään, kun huomaa muilla tämän onnistuvan tuosta vain...

Anastacija > Kyllä minäkin lukemassa varmasti käyn, mutta en koe kuuluvani porukkaan. Tuo sattuminen menee mulla yleensä niin, että nopeita plussia en jaksa noteerata ja sitten nämä muutamasta negakierrosta masentelevat lähinnä ärsyttää. Vuosi on ihan normaali aika odottaa raskautta, jos mitään ei ole vialla tai syytä epäillä sellaista (ja muutaman yrityskierron negailu ei yksin sitä ole). Toki jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja saakin surra pettymyksiä, mutta se kaikki mulle heti -asenne kiukuttaa. Raskautumista pidetään itsestäänselvänä. Tätä ei olisi kannattanut sanoa vauvakuumepuolella. Tulkoon viharyöppy niskaan, mutta multa ei valitettavasti löydy kaivamallakaan sympatiaa esim. kolmatta negakiertoa itkevälle. Pitkä ja raskas tie tekee kyyniseksi. Valitettavaahan se on, mutta eipä minullakaan ole velvollisuutta aina jaksaa muita kannustaa. Pakko tässä on vähän omanapainen olla, jos meinaa jaksaa tämän koettelemuksen läpi. Onko sulla muuten jotain hyvää pinkkaa vinkata? Voit laittaa vaikka yv:n. :)

^ En ole oikein mitään pinoa löytänyt. Toisaalta jos nyt yrittäisi tältä puolelta heivautua pois, saattaisikin jokin sopiva löytyä helpommin :) Oman polin pinoon tulee välillä kirjoiteltua ja clomittariinkin pari viestiä pistin, mutten siitä sitten sen kummemmin innostunut. Toisaalta käyn toisellakin foorumilla roikkumassa :D

MG, pahoittelut negakierrosta:hug:.

Mä olen ollut vähän hijaisempi täällä viime aikoina, tuntui tosi raskaalta tuo km:n "viimeinen" etappi eli LA tällä kertaa, mutta nyt se on ohitettu ja pitkästä aikaa jaksaa ajatella muitakin asioita, kun näitä omia murheita. Ja nyt usemmiten on ihan hyvä ja rauhallinen olo. Olen itse tykännyt siitä, että tässä pinossa on ollut niin tsemppaava meininki ja mukana sekä pitkään yrittäneitä että juuri yrityksen alkaneita. Itse kirjoittelen tuolla km-jälkeen yrittävissä, mutta sielläkin porukan vaihtuvuus on aika nopeaa, onneksi tietysti. Ymmärrän tosi hyvin MG ja Anastacija nuo teidän fiilikset, vaikka mun tilanne onkin siinä kohtaa erilainen, että raskautuminen ei ole ollut se ongelma, vaan raskaana pysyminen. Ja musta tänne saa kyllä purkaa noita negatiivisiakin tunteita, niistä kun ei oikein pysty normielämässäkään juuri puhumaan. Toivon kovasti, että pysytte molemmat vielä mukana, ja toivon, että pääsen molempia vielä onnittelemaan siitä plussasta!

Vastasin nyt vielä tähän pinoon, vaikka syys-lokakuun pinokin jo löytyy, tervetuloa uudet ja vanhat:)

• Tykkää
Reactions: macy gray

Yhteistyössä