+++SYYSKUUSSA PLUSSAAVAT,lokakuuta suunnittelevat+++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Quu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tänään tuli postissa pregcheck heti kun heräsin aamulla. Tein sen ja tyylipuhdas negahan se oli vielä kp 25.

En sit tiiä et oonko mä sittenkään oireist huolimatta. Rinnat on edelleen arat.. mut jooh on kai odotettava vielä 5 päivää.

Moimoi!

Pikana, juur unille menossa. Puppurihäntä, ihan oikein oli kp:t. Mä kyl tosiaan voin kans päivitellä sen mitä ehtii, työreissuilla ku on netti puhelimen varassa niin ei onnistu, nyt kotoa kyllä. Eli 98 % varmasti onnistuu :) Kuka kolmas oli innostunu päivittelystä? Eiköhän se kolmin onnistuis jo mainiosti?

Onko jännäilijöitä? Oma fiilis hyvä, toistaiseksi ovistesti-tilauskin jäissä ;) Sisustusvimma iski, kääk. Rahanmenoa tietää..

Ihanaa viikonloppua! Lupaan viettää sen tiiviisti töissä :/

Mut voi kans poistaa listoilta.
Mie kans päätin että meen tuonne toiselle puolelle pikkuhiljaa näistä pinoista, kun noita yk:ta on sen verran takana..

:wave: Plussatuulia!

Morjens! Täälläkin se ovis sitten vihdoin tuli ja voin sanoa(anteeksi nyt vain, ällöä), että eipä ole semmoisia limoja nähty vuosikausiin kuin nyt!!! Toiveet korkealla:) Nyt sitten vain piinaillaan:) Testipäivä on 4.10, jos sinne asti päästään(kun oviksen ajoitan tuohon ke-to tienoille).
Anteeksi nyt omanapaisuus, luen vähän paremmin teidän tekstit myöhemmin ja palailen paremmalla ajalla asiaan!
Hyvää viikonloppua!

• Tykkää
Reactions: Lumihippu
Äitikissa: Hienoa! Ja tää on siitä just hyvä paikka, että voi hehkuttaa kaikkia ällöyksiäkin :)

Lumihippu: Mulla alkaa limat n. 3-5 päivää ennen ovista, seksiä tekee mieli koko ajan. Ovispäivänä sitten kirkkaat limat muuttuu sameammaksi ja nännit tulevat aristaviksi. Seuraavana päivänä lämpö onkin sitten koholla eli ovis ohi ja valkovuoto muuttuu valkoisen kosteusvoiteen oloiseksi tai kuivahtaa tahmaiseksi ja paksuksi. Mulla ei ole oviskipuja kuin satunnaisesti.

ON: Täällä on lämpö laskenut jo alemmaksi mitä viimeksi oli kun menkat alkoivat. Vähän tuota ihmettelen kyllä. Mutta oli miten oli, ylihuomenna pitäisi alkaa, jos luteaalivaihe on sama kuin yleensä, 13 päivää. Menkkaoloja alaselässä ja rinnat kipeät. Vähän harmittaa, mutta ens kuussa ollaan sitten lomalla miehen kanssa etelässä oviksen aikaan :)

Ketkäs täältä ehtii vielä syyskuulle plussata?

KP 27 ja tätiä ei näy. Itseasiassa ei ole edes semmonen tunne, että ne olis alkamassa.. ei turvota tai mitään.. ainoostaan väsyttää koko ajan ja tänäänkin sain itteni vasta kello 13 ylös sängystä..

Mua jännittää niin pirusti et mitä testi näyttää ke, siihen asti odottelen.

Tosin mulla on usein niin että aamusta alkaa menkkaoireet ja sit ne pian alkaakin samana päivänä.. mut pientä enteilyä toki on joskus ollut.. nyt ei :D jee!

Lumihippu - Ovisplussapäivä on -1 DPO, jos ajatellaan, että ovis tulee plussasta n. vuorokauden kuluessa.

Helena - No nyt jännittää kyllä :)

ON: Ei mitään uutta auringon alla. Lämmöt laskussa, huomenna menkat alkanee, mahdollisesti jopa tänään jo.

Ihanaa Lumihippu, onnea ovisplussasta! Ja saat tulla sitte mun seuraksi piinailemaan:)

Helenalla jännät paikat, täälläkin jännätään sinunkin puolesta. Plussaonnea kovasti!

Minä täällä lasten päikkäriajan olen selaillut vaunuja huuto.netissä:) No, ehkä mä vielä joku kaunis päivä saan sellaiset vielä hankkiakin!

Huom. OIRE! Verisuonisto rinnoissa ja rintakehässä on tullut näkyviin tosi selvästi, ihan tummansinisenä! Hui! Ja vielä toinen hui: mä alan nyt kehittelemään itselleni oireita.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille naiset!:)

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

Keskiviikkona 26.9.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys

Sanuk......................69/??.........................3.lapsi......yk1
Hyppy......................49/32.........................2.lapsi.....yk1
Tiituliini....................43/28-29.....................2.lapsi.......yk1
jenni_noora...............37/27?...........28v......1.lapsi.......yk8

HopeAgain.................36/32..............36v......4.lapsi/1.yhteinen...yk2
Helena2013...............30/28-30.........27v.........?.lapsi......yk1
Shiili........................27/40.............................2.lapsi......yk?
Äitikissa...................25/32-36..........31v.........3.lapsi.......yk7
Lumihippu................20/28.............................2.lapsi......yk1
Naapurin tyttö...........16/29-??...........28........1.lapsi......yv10
Miss_piggy................14/27..............31v......1.lapsi......yk5
Moona83...................10/30.................29v......3.lapsi.....yk2/5
Bambini...................8/28-32............31v........2.lapsi.....yk2/2
Pippurihäntä..............2/28-34...........35v........2.lapsi......yk5

LilliLotta...................?/28-60.........26v......2.lapsi......yk2
Toivoliini..................?/29-31..........34v......5.lapsi.....yk3
Rulla-Katriina............?/27-30...........33v......2.lapsi.....yk6
Manzu......................?/??................27v.......4.lapsi.....
PIKKUVIIKINKI...........?/??................31v.....3/4.lapsi.....yk1

Taustalla
MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue, Ansku83

PIINAILIJAT

HAAMUILIJAT

PLUSSANNEET 2012

Syyskuu
Suhveli........6.9.....28v.....3.lapsi.....yk1
Quu.............8.9.....35v.....2.lapsi......yk3/yv2,5

Heinäkuu:
Lara_84.......3.7...............1.lapsi......yk3

Kesäkuu:
Tiuhti83.......2.6.....28v…...2.lapsi......yk'11'
Moona83.....11.6....29v.....3.lapsi......yk3
Iloksi..........14.6....29v.....1.lapsi......yv6+
Suikkis........18.6....28v.....2.lapsi......yk12
Mam_87..........
Sone* ........30.6...28v.....3.lapsi......yk3

Toukokuu:
Sopla.........1.5......31v.....1.lapsi.....yv2
Ranskis.......8.5.....29v......2.lapsi.....yk1
aliisa10......11.5.....28v......2.lapsi.....yk4
ÄitiliiniX5....14.5.....29v......6.lapsi.....yk6
Emma82.....22.5....29v.......2.lapsi.....yk2
Keltakukka...31.5....28v.....1.lapsi......yk10

Huhtikuu:
Lily-87.......22.4......25v....1.lapsi.....yk3

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi....yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: ?

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Linkki elokuun pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapse...lokuussa-plussaavat-syyskuuta-suunnittelevat/

152179h4qroi8q2b.gif

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!

Viimeksi muokattu:
Apua kp 28 ja tätiä ei näy. Vihloo kohdusta, närästää, rinnat on yhä kipeemmät. Väsyttää. Mutta silti ei ole ollenkaan semmonen tunne et täti tulis. Oon ravannut vessassa tunnin välein ja pelännyt pahinta mut ei vaan näy. Jännitän ja melkein jo uskon että olisin mut en halua iloita vielä. Oispa joku jolla olis samat kiertopäivät menossa niin vois yhdessä jännätä mutta aika yksinäistähän hommaa tää on :(

Helena: Mulla on huomenna tuo päivä, mikä sulla tänään :) Mulla oviksesta laskien odotettu menkkojen alkamispäivä on huominen kp32, kun ovis oli kp18. Mutta mun oirelistaukset kyllä näyttää entistä enemmän nega- kuin plussakierrolta. Tsemppiä!

Muoks: 14 DPO=kp1 piti hyvin paikkansa. Säännöllinen luteaalivaihe 13 päivää ilman tiputteluja pitäis olla sinänsä hyvä asia. Lokakuuta kohden vaan...

Viimeksi muokattu:
Moikka Pippurihäntä ja ikävä kuulla että täti on kurvannut sinne..:ashamed:

Itselläni tätiä ei näy vielä, toisaalta tätimäiset tuntemukset ovat tänään ekan kerran nostaneet päätään.. mun vatsaan koskee ihan niin kuin yleensäkin ennen menkkoja.. luulen että seuraavan 24 tunnin sisällä tapahtuu jotain ikävää..täti tulee ihan varmasti.

Toisaalta mulla ei ole edelleenkään sellanen kovin huono olo, et sattuis päähän ja kiukuttais yms yms..

Oon tosi väsynyt, en saanut viime yön taas nukuttua vaikka aikaa olis ollut 9 tuntia. Pyörin sängyssä koska selkä on todella kipee. Se on ollut kaksi viimeistä viikkoa kipee.

Jos mulla ei tärppää tässä ekassa yrityskierrossa niin mies on sitä mieltä et haluais vielä lykätä tätä lapsentekoa vaikka sen piti olla ihan selvää.. tullut toisiin aatoksiin töittensä takia.. Jotenka tavallaan toivon et olisin ja toisaalta en.

Menin eilen testaamaan illalla sen pregcheckin toisen liuskan ja ihan puhdas negahan sekin oli. Se vei oikeestaan suurimman osan toiveista.

KP 30 ja tätiä ei näy. Olen onneni kukkuloilla mutta sitten taas.. aamulla heräsin ja olo on niin huono et ajattelin tädin olevan jo matkalla, mutta pian se olo menikin pois. Nyt on vaan enää kuumeinen ja väsynyt olo, vatsassa ei tunnu edes pms oireet..

Mites muilla?

Onko kellään kokemusta Pregcheck-ovulaatiotesteistä? Itse ensimmäistä kertaa tänään testailin, kun olen hiukkasen pettynyt noihin davidin-liuskoihin. Aikaisemmin davidit ovat toiminneet kohdallani hyvin, mutta nyt parissa viime kierrossa, ne ovat näyttäneet milloin mitäkin. Kontrolliviiva näkyy välillä hyvin haaleana ja ihme suttua tulee testiviivan viereen, kun aikaisemmissa kierroissa on kontrolliviiva aina ollut tumma ja testiviiva ovulaatiosta riippuen vaalea tai tummempi, mutta mitään värisuttua ei ennen ole näkynyt. Tosin nämä viimeisimmät testit olen tilannut eri paikasta kuin aikaisemmin.

Mutta asiaan :) Tänään (kp10) tuli testattua sekä davidilla että pregcheckillä. David antoi taas hyvin vaalean kontrolliviivan ja testiviivaa ei näkynyt ollenkaan, vain värisuttu sen vieressä. Pregcheck taas antoi yhtä vahvat viivat! Harmi kun en eilen tajunnut vielä pregcheckillä testata, kun luulin oviksen olevan vasta päivien päässä. Toisaalta kun tänään vasta ensimmäistä kertaa pregcheckillä testasin, niin en tiedä millaista viivaa se mulle antaa kierron missäkin vaiheessa. Mitään ovistuntemuksia ei itselläni kyllä vielä ole.

Huomenta, päivitän nyt eiliseen listaan tänpäiväiset tiedot, mutta olen nyt lähdössä putkeen työmatkoille ja lomille, eli seuraavan kerran ehdin hoitaa päivityshommia vasta lokakuun puolenvälin jälkeen.

Ehkä riveistämme joku muu ehtisi toimia päivittäjänä seuraavat pari-kolme viikkoa?

-Pippurihäntä

Pippurihäntä: mä voin koittaa ehtiä päivittelemään. Jos en nyt ihan joka päivä, ainakin noin suunnilleen :)

ON: Täällä odotellaan lähestyvää ovista. En itseasiassa ole ihan varma mikä kp mulla edes on, olen jotenkin unohtanut koko kierron tässä työkiireessäni. Ei haittaa. Ovistikkuja ei ole, mietin että ostanko vaiko enkö. Saas nähdä.. :p

Joko on jännäilijöitä? :) Plussaajia ei kai, äkkiseltään ei pistänyt silmään..?

Viimeksi muokattu:
Joo, siis jos toimit lähinnä yksin päivittäjänä, voit keskustelun vilkkaudesta riippuen joko luoda kokonaan uuden viestin tai muokata aiemmin tekemääsi.

Joka päivä ei ehkä kannata lähettää kokonaista uutta listaa tähän keskusteluun, koska se pidentää ketjua ja vaikeuttaa muiden viestin lukemista. Mun mielestä ihan kiva on ollut se, jos jokaista keskusteluketjun sivua kohden on vähintään se yksi lista. Toki useammankin voi laittaa, jos siltä tuntuu.

Kun nyt teet ensimmäisen kerran päivityksen esim. tälle päivälle, niin
1) luot uuden viestin painamalla tuosta aikaisemmasta mun lähettämästä listaviestistä "lainaa".
2) Ikkunaan avautuu muokkaustila, jossa poistat tekstin alusta merkinnän [ QUOTE=Pippurihäntä;27207995 ] ja aivan lopusta [ /QUOTE ]. Näin viestin ympärille ei tule lainausta tarkoittavaa tekstikehystä.
3) Vaihdat päivämäärän ja päivität kunkin listalaisen kiertopäivän, käsipelillä. Jos tulee useampia taukopäiviä väliin, niin sitten vaan päässälaskulla sen mukaisia lukemia kehiin :)
4) Lopuksi painat vaan lähetä.

Eli jos keskustelut ovat huomenna edelleen sivulla 5, niin voit helposti päivittää tänään laittamaasi viestiin uudet kiertopäivät, mikäli se on viimeisin lähetetty kp-listauspäivitys. Sillon ei tarvitse lainata, vaan voit mennä "muokkaa" näppäimellä aikaisemmin lähettämääsi listaan ja päivittää uudet tiedot suoraan siihen. Sitten kun haluat luoda taas kokonaan uuden viestin, käytät "lainaa" toimintoa.

Ei muutakuin harjoittelemaan :)

-Pippurihäntä

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä