+++SYYSKUUSSA PLUSSAAVAT,lokakuuta suunnittelevat+++

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Quu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kunnon vuodosta lasketaan kp 1.

Ovistestit käytössä ja lugesteron tässä kierrossa, nyt toista kiertoa käytössä.

Dpo 8, loppuviikosta jos uskaltautuu testaileen.

MG: Tsemppiä teille! :hug: Toivon kovasti, että tulet pian kertomaan tärpin käyneen :)

).( Tänne ei mitään. Joten kuten tuli ovis hyödynnettyä, mutta niin kuin taisin tännekkin jo aijemmin todeta, ei luottoa tärppiin löydy.

Täällä yritetään. Ikää 27 (lokakuussa 28) ja miehellä ikää 24. Olemme olleet yhdessä alle vuoden ja päätimme, että jos onnistumme saamaan pikkuisen alulle näin epäsäännöllisillä peiton heilutuksilla yms niin saa tulla.. mutta ensi keväänä muuttuu kuviot siihen malliin että jos pikkunen ei ole ilmottanut tulostaan niin pidämme paussia. Toivon että tärppäis!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja kovasti tärppionnea :)! Sunflower, sullahan on jo kovimmat piinapäivät käsillä..

Naapurin tyttö, pahoittelut tädistä:hug:. Kovin pitkäksi venyi sun kierto, toivottavasti nyt tasottuisi tai siis ennen kaikkea jäisi tulematta siitä oikeasta syystä!

Helena, tervetuloa mukaan! Laitatko sun kiertopäivät ja yrityskierrot, niin saan listalle? Kuumeiletteko ensimmäistä lasta?

Pelottaa nyt kirjoittaakin tätä, siksi olen vähän viivytellyt.. Mutta plussa tuli tikkuun viikonloppuna ja tänään digiin lukemat 2-3, kuten kuuluukin (dpo 15). Päivä kerrallaan nyt sitten piinailua eteenpäin, ajattelin ensi ma soitella polille rv6 varhaisultra-aikaa, jos siihen asti kaikki menee hyvin. En ihan vielä uskalla siirtää itseäni plussanneisiin, toivottavasti ette pahastu siitä että roikun tuolla piinailijoissa. Pelosta huolimatta olen kuitenkin todella, todella onnellinen ja kiitollinen tästä uudesta mahdollisuudesta:heart:

Moona, ei välttämättä näkyisi vielä. Dpo 9 on kuitenkin vasta rv 3+2.

Kilppariarvoista, otettiin taas. 2,2 oli tällä kertaa. Onko sillä sitten jotain merkitystä että on kuitenkin noussut?
2v sitten oli 1.6, viime vuonna 2.0.

Quu - mahtava juttu!

Lumihippu - Mun työkalut nyt toista kiertoa: Fertility Friendin (FF) maksullinen versio, josta iPhonessa myös mobiilisovellus. Digitaalinen BBT-mittari, limojen tarkkailu ja ovistikut (Apteekin omat ja Clearbluen digi varmistukseen). Etenkin toi aamulämpöjen mittaaminen on ollut tosi opettavaista. Mittaan suurinpiirtein noin tunnilleen samaan aikaan joka aamu, ja käyrät käyttäytyy aika selvästi sen mukaan, mikä hormonaalinen vaihe on menossa.

Täällä dpo 2-3, FF ja oma tulkinta vähän erilaiset.

-Pippurihäntä

Viimeksi muokattu:
Hei ja onnea Quu myös minun puolesta!

Limat loppu joten ovis ilmeisesti ohi.. meni siis nappiin se et tunnistin, toivottavasti.. eli ma oli ovis tuntemukset ja ti dpo 1 .. edelleen sitä mieltä että en lähde testailemaan ennen kp 30 joka olis 26.9.. lämmöt koholla 37,2 jo kolmatta päivää.. lähinnä tuntuu et tulis flunssa mut ei vaan vahvistu kuume tai mikään muukaan flunssaan viittaava merkki.. jännää.

Yksikin kerta riittää mutta silti tuntuu, että en mä voi nyt raskaana olla muutamasta yhdynnästä.. hölmö juttu.

Milloin pitäis alkaa testailemaan kun menossa nyt kp 16?.... kaikki puhuu dpo10 mut en tiiä onko se turhan aikaista?

Lämmöt taas koholla.. ovis limat loppu mut (varokaa ällöä) tänään tuli yks ovis lima klöntti.. outoa.

Kauheet kivut vatsassa ja alaselässä.. en osaa selittää, ei vatsakipua eikä niinkään kohtukipuakaan mut enemmän oikealla puolella lonkan kohdalla vihloo.. ja tää turvotus? siis on jo toista iltaa tosi paha turvotus, housuja puristaa.

Pippurihäntä mitä tuolla maksullisella saa mitä ei maksuttomalla saa? Siis selitä tyhmälle että mitä muuta on kuin ovulaatiolaskuri :D

Jos en ihan väärin muista, niin ainakin dpo-laskenta, analyysityökaluja enemmän (sekä hedelmällisyys- että raskausoiretietoihin perustuen). FF tuottaa siis yhteenvetoja sen perusteella, mitä tietoja olet syöttänyt sinne järjestelmään ja antaa todennäköisyyksiä hedelmällisyydelle ja raskautumiselle. En tiiä, onko niistä nyt oikeasti mitään iloa... Mutta kokeilenpahan nyt. Luulen, että ilmaisellakin pärjää, kun se sen graafin rakentaa kuitenkin.

Aamulämpöjen mittaamisesta

Hormonitasojen vaihtelu muuttaa aamulämpöä joillakin kymmenyksillä riippuen kierron vaiheesta. Lämpöä nostaa keltarauhashormoni ja laskee estrogeeni.

Alkukierrosta aamulämpö on matalampi ja loppukierrosta korkeampi, noin pääpiirteissään. Kaikkein matalimmillaan lämpö on usein juuri ovulaation kynnyksellä, jonka jälkeen heti ovulaation tapahduttua lämpö nousee keltarauhashormonin vaikutuksesta. Kohonnut taso pysyy yleensä menkkoihin asti, niin kauan kuin keltarauhasessa riittää tököä. Usein lämpö lähtee laskuun kun keltarauhashormoni hiipuu. Joillakin tämä tarkoittaa juuri ennen menkkoja perustasolle laskevaa lämpöä, toisilla lämpö putoaa vähitellen menkkapäivien aikana siten, että menkkojen päätyttyä ollaan taas siellä lähtölukemissa.

Ovulaatiopäivää seuraava selkeä nousu käyrässä uudelle tasolle kertoo faktana sen, että ovulaatio tapahtui, sillä lämpö ei nouse ilman keltarauhashormonin tuotantoa. Yksittäinen päivä ei välttämättä sitä vielä kerro, vaan kun lämmöt ovat kolmatta päivää joitakin kymmenyksiä korkeammat kuin ennen ovista, voidaan varmuudella sanoa, että ovis oli viimeisenä matalamman lämmön päivänä.

MUTTA jotta lämpöjä voidaan verrata toisiinsa ja käyrää piirtää luotettavasti, pitää ne mitata jotakuinkin samaan aikaan joka päivä, juuri herättyä ennen kuin alkaa tehdä mitään. Ja suusta mitattuna saadaan tarkempi kuin kainalosta. Lisäksi heräämislämpö voi vaihdella vähän, jos on nukkunut huonosti tai käyttänyt alkoholia edellisenä päivänä (--> korkeammat lukemat). Itse olen huomannut, että nuo asiat vaikuttavat vähän, mutta eivät kokonaiskäyrää tarkasteltaessa merkittävästi.

Esimerkki: Aamulämmöt kp10-18 n. 36,11-36,25, kp19--> 36,41-36,61. Ovisplussa kp17 ja 18, ja kp19 eteenpäin kohonnut lämpö kertoo, että ovis tapahtui kp18 aikana.

Menipäs luennoinniksi.... :) Toivottavasti tuosta on apua.

Tänään tuli postissa tilaamani raskaustestit ja siittiöystävällinen liukkari...ei ku seuraavaa ovista ootellessa, jos mulla nyt sellasta edes on.

Eli nyt kp 2/27 ja yk 5.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.

perjantaina 14.9.

KUUMEILEVAT
Nimimerkki................Kiertopv:t........Ikä.......Toive.....Yritys

LilliLotta...................82/28-60.........26v......2.lapsi......yk2
Sanuk......................61/??.........................3.lapsi......yk1
Hyppy......................41/32.........................2.lapsi.....yk1
Quu.....................33/28-32..........35v.......2.lapsi......yk3/yv2 (km x5)
Tiituliini....................31/28-29.....................2.lapsi.......yk1
Sunflower11.............27/24-28......................3.lapsi......yk22
Moona83...................27/??.................29v......3.lapsi.....yk1/4
Bambini..................26/28-32............31v........2.lapsi.....yk1/2
jenni_noora...............25/27?...........28v......1.lapsi.......yk8
HopeAgain.................24/32..............36v......4.lapsi/1.yhteinen...yk2
Anastacija.................21/26-29..........28v......1.lapsi.....yv2
Pippurihäntä..............21/28-34.........35v......2.lapsi......yk4
Helena2013...............18/28-30.........27v.........?.lapsi......yk1
Shiili........................15/40.............................2.lapsi......yk?
Äitikissa...................13/32-36..........31v.........3.lapsi.......yk7
Lumihippu................8/28.............................2.lapsi......yk1
Naapurin tyttö...........4/29-??...........28........1.lapsi......yv10
Miss_piggy................2/27..............31v......1.lapsi......yk5
Toivoliini..................?/29-31..........34v......5.lapsi.....yk3
Rulla-Katriina............?/27-30...........33v......2.lapsi.....yk6
Manzu......................?/??................27v.......4.lapsi.....
PIKKUVIIKINKI...........?/??................31v.....3/4.lapsi.....yk1

Taustalla
MaybeSomeday, Rakkauspakkaus83, Vogue, Ansku83

PIINAILIJAT
Quu........dpo17
Sunflower...dpo12
Bambini......dpo11
Moona83....dpo10
Anastacija....dpo6
Pippurihäntä...dpo3-4

HAAMUILIJAT

PLUSSANNEET 2012

Syyskuu
Suhveli........6.9.....28v.....3.lapsi.....yk1

Heinäkuu:
Lara_84.......3.7...............1.lapsi......yk3

Kesäkuu:
Tiuhti83.......2.6.....28v…...2.lapsi......yk'11'
Moona83.....11.6....29v.....3.lapsi......yk3
Iloksi..........14.6....29v.....1.lapsi......yv6+
Suikkis........18.6....28v.....2.lapsi......yk12
Mam_87..........
Sone* ........30.6...28v.....3.lapsi......yk3

Toukokuu:
Sopla.........1.5......31v.....1.lapsi.....yv2
Ranskis.......8.5.....29v......2.lapsi.....yk1
aliisa10......11.5.....28v......2.lapsi.....yk4
ÄitiliiniX5....14.5.....29v......6.lapsi.....yk6
Emma82.....22.5....29v.......2.lapsi.....yk2
Keltakukka...31.5....28v.....1.lapsi......yk10

Huhtikuu:
Lily-87.......22.4......25v....1.lapsi.....yk3

Maaliskuu:
Tähtitaimi...29.3......35v....2.lapsi.....yk7

Helmikuu:
Micaela.......21.2.....26v.....1.lapsi

Tammikuu:
Mantu82......2.1.....29v......1.lapsi.....yk1
New..........17.1......21v......1.lapsi....yk1
Jensar........26.1.....32v......2.lapsi.....yv2

Plussanneet 2011
Helmikuu: Pikku-Saara, Neiti-81, koiksa-79, Gabrielle, Matilda-08, Epa_88
Maaliskuu: MiiJane76, EevaN, Mariel85
Huhtikuu: äiti x4, Viena, mileon, Mango86, Miimau, Camilla31, Jul, Viola30
Toukokuu: Maira, Lisey
Kesäkuu: Rhonda74, Emmuska10, Viola30, PIKKUVIIKINKI
Heinäkuu: Minnarun, Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia
Elokuu: Lintsa, vomppis, Hanspili
Syyskuu: LepikonHeta, Tuulia81, kissendaal, pillipöllö, Sanmar82
Lokakuu: Tiituliini, Barbamama35, Laurelle
Marraskuu: Kati82, mirkku76
Joulukuu: Rakkauspakkaus83,Ellamae, Metku, Krumeluu

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: Quu

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Linkki elokuun pinoon:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapse...lokuussa-plussaavat-syyskuuta-suunnittelevat/

152179h4qroi8q2b.gif

Räjähtävää plussakuukautta kaikille!!

Iso kiitos kaikille onnitteluista:heart:!

Voi pahoittelut negasta Sunflower:hug:!

Miss_piggy, kurjaa että täti löysi kylään:hug:!

Lumihippu, mulla on ollut 4 alkuraskauden keskenmenoa (niissä päästy korkeintaan rv8 asti), aikalailla kaikki mahdollinen tutkittu, mutta syytä ei niille löytynyt. Ja sit viimeisimmäksi km rv15, siihen löytyi syykin, tulehdus, eli sen nyt ei pitäisi toistua. Mutta varovaisin ja vähän hermoilevinkin mielin olen tuon taustan vuoksi..

Lumihippu: Ostin ihan oman kotitesti.fi -osoitteesta, jota käytän vain ja ainoastaan tähän tarkoitukseen. Kyseessä on mittarimalli, joka on tarkoitettu nimenomaan aamulämpöjen mittaukseen (kaks desimaalia tarkkuus). Hintakin oli huimat 6e paikkeilla. Sitä ei kenenkään muun kainaloon tai mihinkään muuhun ruumiinosaan tungeta kuin mun suuhun :D

Digitaalinen kuumemittari - Suomen kotitesti

Mä en oo kokenu mittaamista mitenkään rasittavana, koska mun luonnollinen kello herättää mut aina kuuden ja seitsemän välillä. Sen jälkeen voi nukkuakin vielä, jos huvittaa. Jotkut tekee niin, että ne laittaa mittarin sängyn lähelle valmiiks, herätyskellon soimaan ja mittaa siitä makuulteen kellon soitua. Mä en oo halunnu hirveesti mainostaa miehelle näitä tarkkailumenetelmiä (se pitää tommosta vähän hössötyksenä), joten meen herättyäni vessaan mittaamaan aamupisun yhteydessä. Oon ajatellu, että jos joka päivä toimin samalla tavalla, niin se ei pitäis haitata, että otan muutaman kävelyaskeleen ennen mittaamista.

Paljon rasittavampaa oli ennen mun mielestä se, kun hermoilin "joko se ovis oli vai ei kun tätä limaa tulee näin monta päivää" -juttujen kanssa. Mut mä oonkin vähän kontrollifriikki... Tää mittailu antaa mulle semmosen tiedän-missä-mennään tunteen, joka rauhottaa. Ja sikäli mikäli tää raskautuminen vielä kestää pitkään, niin mulla on sitten ihan kunnon dataa, mitä käydä lääkärin kanssa läpi kun aletaan miettiä seuraavia steppejä.

Kokeilemalla selviää, onko se sun juttu! Onnea matkaan :)

Yhteistyössä