+++ HELMIKUUSSA PLUSSAAVAT, maaliskuuta suunnittelevat +++

Lisey: :hug:

En ihan tajua tätä kehoa. Täti tulee visiitille etuajassa, viipyy ehkä puolet normaalista kunnolla vaan paikalla. Jäi ihmetyttämään, etenkin kun pitkästä pitkästä aikaa on taas kierron alussakin pää kipeänä. Kovien särkylääkkeiden vuoksi tarkistin, testi on varma nega.

Jos testin tulos ois ollu toinen, ois saanu soittaa päivystykseen ja kysyä neuvoa, parasetamol kun on myrkkyä mulle samalla tavalla kuin suurin osa muistakin särkylääkkeistä. Oon jostan 13v:stä asti sairastanu suhteellisen pahaa fibromyalgiaa, mihin nyt on vasta huimat 3v ollut kunnollinen kipukynnystä nostava lääkitys, ettei ihan joka pv särje. En vaan oo vielä päässyt keskustelemaan miten nuo mun särkylääkkeet sopii raskauden aikana, kun eka pitäs tietää mikä tulee olemaan silloin tuo kipukynnyslääkityksen kohtalo. Ja lääkäreillä on ihana asetelma että minä määrään nyt vain näitä lääkkeitä ja hoidan vain näitä ongelmia, kysy noista ongelmista toiselta.

Lokakuun lopussa piti jo päästä lääkärille, siirty sairastapauksen vuoksi vuodenvaihteeseen että asiat taas eteni, tammikuussa näin lääkärin ja vasta viime viikolla se vaivautui laittamaan teratologiseen kyselyn kun siltä loppu taidot kesken. Mietti sitten about 1,5kk asiaa, ties tasan että joutuu tuon tekemään, tekikin vasta kun aloin kysellä perään. Voisin toki itekkin soitella teratologiseen, mutta kun tahtoisin kerrankin olla se potilas, en lääkärinkorvike joka ottaa ite selvää kaikesta. Etenkään tällaisesta syystä ettei lääkäriä vaan huvita ottaa selvää asioista ennen kuin on ihan pakko. Kummasti yritti vielä viime viikollakin välttää aihetta ja toivoi suoraan että ettisin jonkun sopivan ehkäisyn keinolla millä hyvänsä, vaikka vaihtoehtoja on aikalailla 0 ellei halua pysyvää ratkasua. :headwall: Kehtas viel ihmetellä ku suutuin tollasista kommenteista...

Lisey Paljon voimia tilanteeseesi.. :hug:

Miimau
Pidetään peukkuja josko se olis sitä harmitonta kiinnittymisvuotoa! :hug:

SiSa Sun lääkäri kuulumisia oottelen sormet ja varpaat ristissä täällä.. :) :hug:

Mä kävin antaa taas verta, harmi kun ne tulokset ei tuu tänne omaan tk:hon ollenkaan niin en pääse jo tänää niitä urkkii vaan on pakko oottaa huomiseen ennenkun saa soittaa Seinäjoelle, mä niin toivon että hcg:t olis laskenu jonkun verran jo ja sais unohtaa tän koko sotkun..Koko ajan takaraivossa kummittelee ajatus että tää ei vielä ole tässä vaan takuulla tulee vielä jotain.. : / Vuoto onneks loppui nyt viikonloppuna joten luulis et tää tästä pikkuhiljaa alkaa asettuu.. :)

Tsemppiä kaikille ja paljon plussatuulia! :heart:

Lisey: Voi kamala :'( Elämä tuntuu olevan joskus tosi julmaa :( Niin väärin, niin väärin... Voimia sinulle :hug:

Maira: Toivon ihan hirmuisen hartaasti täällä, että sun tulokset olisi hyvät :hug: Tulethan sitten heti kertomaan kun saat tietää! Mulla on se lääkäri vasta kolmen jälkeen eli muutaman tunnin saan tässä piinassa vielä kärvistellä. Mä pelkään ihan kamalasti, että kysessä on kohdunulkoinen :( Hassua sanoa näin, mutta toivoisin, että mulla ois jääny jotain materiaalia kohtuun ja siksi on hCG vielä koholla. Koska parempi vaihtoehto se kaavinta olisi kuin kohdunulkoinen raskaus! Tän jälkeen mä en halua kyllä nähdä enää yhtään "väärää plussaa" r-testissä :headwall:

Lisey isot pahoittelut! :'( :hug:

pikkumy tiedän tuon tunteen kun lääkäri ei vaan viitsi hoitaa asioita mitä pyytää, sitten saa pommittaa ja pommittaa et jotain rupeis tapahtumaan. Kun eihän se lääkäriä liikauta kun ei ole omasta kropasta ja lapsen saamisesta kyse. Raivostuttavia!! :kieh: Toivottavasti nyt asiat selkiintyy!! :hug:

Jos edellisen kierron ovisaikaan on luottamista, niin siihen olisi enää 4 pv aikaa! Jesss!!!! :D En nyt sitten kuitenkaan tikuta...ehkä tässä mennään sitten tahdilla kerran päivässä seuraava viikko, heti huomisesta alkaen. Ja kuullostellaan tuntuuko sitä ovista tällä kertaa. :) Vielä sen verran että laskeskelin tuossa, jos hyvin käy ja toivotaan että käy, niin saan antaa miehelle synttärilahjaksi plussan...sillon on kp 38! =)

Viimeksi muokattu:
Lisey > :hug: Voimia!

Eletään viimeistä päivää. :D Mitenkäs nyt tehdään ihanaiset kanssasisaret? Kuka siirtyisi päivittäjän puikkoihin huomenna? Ei tämä pino ilman päivityksiä jää, jos kukaan ei hommaa halua, mutta mielelläni väistyisin. Mukavaa on ollut, mutta nyt on aika väistyä. :)

Kamppailen hermojeni kanssa. Välillä olen tyyni ja iloinen, välillä kiihdyn nollasta sataan sekunnissa. Pyyhkiessä tuli hieman värjäytynyttä valkovuotoa, joten taitaa olla täti nurkalla kurkkimassa. Menkkajuilintoja on nyt selkeämmin toista päivää, repäisykivut lisääntyneet ja paine muniksilla tuntuu koko ajan. Sitä tässä vain ihmettelen, kun lämmöt ovat jossain vaiheessa nousseet entisestään ja ääreisverenkierto on samalla "mennyt pois päältä". Jalat ja kädet siis ovat ihan jäässä ja ihan paleleekin vaikka olen pukeutunut lämpimästi ja villasukat on jalassa yötä päivää. Tarkoitus oli odotella torstaille tai perjantaille seuraavaa testausta, mutta taidan dippailla jo huomenna mikäli täti ei tänään astu kyläilemään.

Tekisi mieli alkaa jo pakkaamaan muuttoa, mutta ihan vielä ei ole järkevää. :D Ulkona on ihanan aurinkoista, joten taidetaan lapsen kanssa kirmata hankien keskelle raittiista ilmasta nauttimaan. Jospa siellä saisi purettua ylimääräisen touhotusvimman ja hermotkin vähän tasottuisi.

MG voihan harmi!! :( Ethän kuitenkaan jätä meitä ihan kokonaan?
Ja jos ei kenelläkään ole mitään sitä vastaan niin voin ilmoittautua päivittäjäksi...olen sairaslomalla tuon jalkani kanssa ties kuinka kauan ja aikaa siis on vaikka muille jakaa! =)

Viimeksi muokattu:
Macy Gray: Toivottavasti olis jotain muuta kuin tädin kurkkimista se vuoto :hug: Niin ja onnea talokaupoista! :flower: On aivan ihanaa päästä laittamaan omaa kotia =) Minäkin haaveilen omakotitalosta tai rivitaloasunnosta. Oma koti meillä siis kyllä on, mutta vain kerrostaloasunto ja vieläpä saunaton sellainen... Ehkä sitten joskus :rolleyes:

Ansku83: Ihanaa, jos jaksat alkaa päivittäjäksi, niin saa MG jättäytyä ansaitulle vapaalle päivittäjän roolista =) Minusta ei hommaan ole, kun tekniset taidot on niin surkeat :D

).( Kävin neuvolalääkärillä. No sehän ei tietysti osannut sanoa mitään. Ei myöskään nähnyt kohdussa mitään. Veikkaili, että saattaisi olla kuitenkin jäänyt jotain materiaalia kohtuun, mikä pitää hCG:tä hieman koholla. Sanoi myös, että tuskin on kohdunulkoinen kun ei ole mitään kipuja ja se on muutenkin harvinaista. Mutta on kuitenkin toki mahdollinen. Sain sitten lähetteen äippäpolille asian selvittämiseksi. Viikon sisällä saan ajan sinne. Ja jos tulee kipuja, niin heti sitten äippäpolille päivystykseen. No kyllä tää homma sitten siellä varmaan selviää =)

SiSa No eikö se kirjottanu lähetettä verikokeeseen? :O Helvetin helvetti, sillä se homma alkais selviää päivässä!Mä en jumankeuta käsitä tollasta, joo hyvä että saat lähetteen ä.polille, mut se lähete ei paljon lämmitä jos jotain sattuu ennen sitä.. :headwall: Voi ärmur sentää että mua alko ihan suoraan sanottuna vituttaa sun puolesta, tiedän tasan tarkkaan kuinka kamala tuo epätietoisuus on ja vaikka sitä kuinka tsemppaa itteensä niin pelko hanurissa on koko ajan..
Mä pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä sun puolesta ja kuuntele nyt kroppaas tarkasti, jos tulee yhtään sellanen olo et kaikki ei ole kunnossa, lähe lääkäriin! Hurjasti tsemppiä ja voimia tohon todella rassaavaan tilanteeseen, olet mun ajatuksissa. :hug:

Ihan samanlaisia fiiliksiä ma. Aina sitä vaan miettii et entä jos sittenkin. Nytkin on olevinaan ihmeellisen kylmä ja väsyttää iltaisin, sitä vaan ei muista et niinhän sitä on joka kierrossa. Ihminen on siitä ihmeellinen, et aina se vaan jaksaa toivoa.

Mä olen ihan puhki mun töistä. Meillä on tosi huono työilmapiiri, osastolla noin viitisentoista ihmistä ja moni (kuten minä) ei tuu toisten kaa toimeen. Tosi raskasta. Tuntuu että elämä potkii päähän joka suunnalta, ei tuu vauvaa ja töissä on tosi raskasta. Ois ihana viettää enemmän lapsen kanssa aikaa. Tänäänkin tuli vasta iltaseitsemältä kotia, kun kävin jumpassa töiden jälkeen. Sekin oli niin pakkopullaa, että mietin etten voi mennä sinne, kun ei yksinkertaisesti huvita yhtään. Pakolla sinnekin vääntäydyn. Haluisin olla vaan kotona ja syödä.

Ihanaa Ansku että jaksat lähteäpäivittäjän hommiin :)!!!!!!!!! Ja MG:lle valtavan paljon kiitoksia menneistä päivityksistä!!!!!! :flower: Pysythän mukanamme kuitenkin?
Mulle voi päivittää kp 1 ja yrityskierto 9. Kyll vuoto hurjistui aikalailla normaaliksi menkkavuodoksi, ainakin tänään ollut sellaista ja niitä tuttuja vatsaoireita ja kipuja joten eiköhän sitä sitten suunnata vain uutta yrityskiertoa kohti toiveikkain mielin. KUMMA kyllä tuo tämän kertainen kierto, vain 22 päivää kun menkat teki tuloansa... ihmeellistä! Onko teillä muilla ollut samanlaista joskus? Voiko johtua esim.stressistä ja varhaisesta keskenmenosta kaksi kk sitten?

Miimau: Pahoittelut tädistä :hug: Kummallisen lyhyt kierto sulla kyllä oli... Mutta kai niitäkin voi joskus tulla :confused: Mä oon ymmärtäny kyllä, että monesti tuollaiset lyhyet kierrot saattaa olla ovuloimattomia...

Viola30: Mä kokemuksesta tiedän, että huono työilmapiiri on tosi kamala juttu. Se vie voimia ja rokottaa jaksamista uskomattoman paljon. Toivottavasti tilanteeseen löytyy helpotus :hug:

Maira: Kiitos sinulle tuesta :hug: Olet ihana :heart: En mäkään ymmärrä miksi se lääkäri ei laittanu lähetettä verikokeeseen. Se vaan hoki mulle sitä, että ei voi olla mikään akuutti tilanne kun ei ole kipuja... Näkyy olevan ainoa kriteeri kaikelle! Ärsyttävää :kieh: Nyt mä toivon vaan sit hartaasti, ettei mitään peruuttamatonta kerkeä tapahtumaan ennen kun pääsen sinne polille. Ja meen kyllä heti sinne jos jotain kipuja tulee! On tää hermoja raastavaa tosiaan...

Ansku83 > Hienoa! =) Teen vielä tämän päivän listan kohta, kun lapsikin viimein on menossa unilleen. Pääset ajan tasalla olevasta tilanteesta sitten aloittamaan. :) Muokkaa sitten listaa halutessasi oman näköiseksesi. Voin linkitellä nuo kuvasivustot uudestaan. :) Kiitos! :flower: Olen tästä vuoron vaihdosta helpottunut vaikka mukavaa olikin.

Jatkan kyllä seurassanne entiseen tapaan. Jätän vain nuo päivityshommat. :)

SiSa78 > Kiitos! =) Olen muuttanut niin monta kertaa ja asunut liian kauan ahtaasti, että omaan taloon pääsy tuntuu ihanalle. Meillä tulee olemaan kaksi saunaa (nyt on vain vaatehuoneesta tehty pieni sähkösauna, jossa joutuu istumaan melkein polvet suussa |O) eli pihasaunankin lämpöön pääsee itseään (ja ystäviä :D) hemmottelemaan. Toivottavasti tekin löydätte itsellenne uuden sitten joskus. :)

Täti taitaa olla jo ovella. Tämän päiväinen kärtyisyys ja hermoheikkous menee varmaankin tyypillisen maanantaiärtymyksen piikkiin, sillä nämä ovat aina vaikeita päiviä. Myös tuo tätin lähestyminen varmaankin vaikuttaa mielialaan. Vuotoa ei varsinaisesti tule, mutta pyyhkiessä jää vähän jotain värjäytynyttä vähän väliä tuntuu kuin hulahtaisi ihan kunnolla. Huomenna testaan kävi miten kävi. Uutta kiertoa en aloita katsomatta onko tulos muuttunut perjantaista vaikka tämä ihan hullua onkin. :D

Kommentoin myöhemmin lisää. Nyt täytyy poiketa äidin roolissa.

Hienoa kuulla että kelpaan, yritän kovasti toimia hyvänä päivittäjänä! =) Rupiankin tuossa sitten suunnittelemaan ensikuun pinkkaa, joten jatketaan vielä hetki täällä! =)

).( Mie sain äsken oikein jymy yllärin! :D Mies omaan 'hentovaraiseen' tapaansa kosi ja ilmoitti että etsi mieleinen sormus!!! Että oonko vähän sekasi nyt! :D :D :heart:

Ansku83 > Onnea!

SiSa78 > Minä myös ihmettelen, jos et lähetettä verikokeeseen saanut. Toisaalta täkäläisen käytännön tietäen tiedän, että polilta sen helpommin saa. Paikallinen tk nimittäin ei kirjoita hcg-määrityksiä ollenkaan vaan pyyntö pitää tulla keskussairaalalta. Onneksi olen tavallaan jo asiakas, joten jatkossa ei tarvitse sitäkään tuskailla. Toivottavasti tilanteesi selviää pian ja pääset jatkamaan kuumeilua rauhassa. Harmittaa tuollainen junnaminen puolestasi. :hug:

pikkumy > Ei ole helppoa sullakaan. :hug: Olen saanut tuntumaa tuohon fibrokipuiluun ja seurannut sairastavaa vierestä, joten suunnilleen tiedän miltä se tuntuu. On varmaankin yksi kurjimmista vaivoista. Muistelen kuitenkin kuulleeni, että raskaus helpottaisi sitä. Toivottavasti olen oikeassa. Tylyä käytöstä lääkäriltä. Kyllä erikoislääkärillä ainakin pitäisi olla mielenkiintoa konsultoida tarpeen mukaan ja muokata asiakkaan elämäntilanteeseen sopiva lääkitys. Tsemppiä! :hug:

maanantai 28.2.2011

KUUMEILEVAT
Nimimerkki...................Kiertopv:t........Ikä....Toive.....Yritys
anniala.......................kp63/26-30......23v...2. lapsi
Green Lady.................kp55/27...........28v...1. lapsi
Eevaliisa Nwogu..........kp53/27...........26v...3. lapsi...yk1
Kauniina Päivänä Tuut..kp53/27-29......33v...3. lapsi...yk5v+
Viulu...........................kp40/28-30..............4. lapsi...yk3/7
InkeriIisakki................kp38/30...........23v...3. lapsi....yk1
Jennynny....................kp34/29...........31v...4. lapsi....yk2
Epa_88.......................kp34/30-41..............1. lapsi....yk4
Sinderella....................kp32/32...........38v...6. lapsi....yk2/4km1
bluebaby.....................kp31/28...........26v...1. lapsi....yk3-4v
Ngale.........................kp31/30............23v...1. lapsi.....yk2
macy gray...................kp31/30-34......30v...2. lapsi....yk15
AiraM..........................kp30/~40..............................yk3
SiSa78........................kp22/28-30.......32v...2. lapsi....yk3/5
MolliMelooni................kp22/35-38(40)..32v...2. lapsi....yk3½v
Zanca.........................kp20/26-31........26v..1. lapsi.....yk8
Viola30.......................kp20/27............31v...2. lapsi.....yk9
*Justiina*...................kp19/30-32.......38v....3. lapsi.....yk2
Jensar.........................kp17/35-40.......32v....2. lapsi.....yk11/14ku1
Barbamama35............kp16/23-28........35v...3./4. lapsi...yk6
äiti x4.........................kp14/27............32v....6. lapsi......yk3
iloksi..........................kp13/31-33..........28v...1. lapsi......yk4,5v
Ansku83......................kp12/30-40.........27v...1. lapsi......yk3
Lara--.........................kp9/??..............22v...2. lapsi......yk1
Bla-bla........................kp7/34.............34v...2. lapsi......yk12
Mariel85.....................kp7/??..............25v...2. lapsi......yk5km2
pikkumy......................kp5/28.............25v...1. lapsi......yk6
nepari80.....................kp5/29..............31v...2. lapsi.....yk2
Sunflower11...............kp4/28-31.................3. lapsi....yk3
PieniTytönTylleröinen..kp4/??.....................3. lapsi
Minnarun....................kp3/29-31.........30v...3. lapsi.....yk8
Miimau.......................kp1/27..............31v...1. lapsi....yk9
Mango86....................kp?/??..............24v....2. lapsi.....yk1km1
Maira................................................25v...2. lapsi......(yk2)
myrskytuuli........................................33v...2. lapsi
mileon.......................................................5. lapsi

TAUSTALLA
mahara, Agaetis, Amf, Sanelma, Coya, Paha päivä, Marble, very important baby, Nasukka82, Heathy, A-H, pia, Mukiin menevä, viuhpiipore, toiveikas -87, Safiirix, Sarmiina, Taikapeili, Nallekarkki, Liljah, BloodyEnd, marika 83, Nuplu, Vuokko84, Constance, wilkat, angelfish, Joko, Millukka, inspire, Viuhti10, Peppi Pitkäkorva, kissendaal, Aawatar, An-nie, Mischa10, Muffinssi, Minnäi, undercovergirl, Liina87, Sandemar, Shiny, henssu, Villervalla, MiiJane76, Lisey

PIINAILIJAT
InkeriIisakki..............dpo22
bluebaby...................dpo16
macy gray.................dpo15?
Ngale........................dpo15
Sinderella.................dpo12
Miimau......................dpo11
Viola30......................dpo9
Mango86...................dpo7

PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara......1.2. ...kp64/35........28v...........1. lapsi....yk5
Neiti-81............6.2. ...kp27/24-29...................3. lapsi....yk1v+km2
koiksa-79.........8.2. ...kp37/28-36....................3. lapsi....yk2
Gabrielle..........9.2. ...kp38/32.........29v...........1. lapsi....yk5
Matilda-08......11.2. ...kp25/26.........................2. lapsi....yk4
Epa_88...........21.2. ...kp28/30-41....................1. lapsi....yk4

Odotuspuolen yhteinen pino:
+++ 2010 alkaen haaveilleet ja plussanneet +++
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1877104-2010-alkaen-haaveilleet-ja-plussanneet/

HAAMUILIJAT

Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: macy gray

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:
kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina)
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km?= yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Jos yritystä ollut pitkään eikä kiertomäärä selvillä, voi ilmoittaa myös vuosina.
Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen. Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (dpo-1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita :D

Plussarikasta helmikuuta!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä